Wijk aan Zee KID

26.01.2021 21:10 | Zahraniční zprávy

Královská indická ve Wijku, to je pro mne deváté kolo super turnaje v Holandsku. Pojďme se postupně podívat co se dělo.

Celkem klidnou remízou skončily partie Tari - Duda a Van Foreest - Dončenko. Myslím si, že hráči černých figur dobře zneutralizovali mírnou výhodu bílých figur.


Více se bojovalo v partiích Firouzja - Esipenko a Anton Guijarro - Harikrishna. Ali ze zahájení nic nezískal, spíše mi přišlo, že o výhodu mohl bojovat černý, nakonec ale zřejmě spravedlivá remíza.
V druhé partii David šel králem na f3. Stejný příklad jsem už viděl a tam bílý vyhrál. Pochod králem na f3 je v dané pozici silný, protože drží bílá pole. David měl lepší koncovku, kterou ale Hari ubránil.



Konečně! Asi zvolali fanoušci Magnuse Carlsena. Mistr světa, ve svém stylu, přetlačil Nilse Grandeliuse. Nevím přesně (neměl jsem čas se na partie moc dívat) kde udělal černý chybu, ale Magnus pak postupně černého pěkně přehrál. Myslím si, že se nyní mistr světa rozjede.

Velký souboj byl mezi Girim a MVL: Maxim zvolil najdorfa, rozhořela se velká bitva. Někde před 40. tahem udělal Maxim chybu a Anish okamžitě převedl pozici do velmi obtížné koncovky pro černého. Bílý pak metodicky vyhrál věžovou koncovku. Anish je ve vedoucí trojici!


A borec na konec. Tím je nikdo jiný než Fabi Caruana. Fabi "jen" dělí první místo, ale předvádí hvězdné šachy, přímo z jiné galaxie. Dneska použil černými na Radka Wojtaszka KIDa! (KID - královská indická) a na klasický systém zajímavé ...Sg4!? Kdy naposledy se hrál na super turnaji KID?
Fabi tvrdě sebral pěšce a pak soupeře úplně zničil. Přesně takto hrával na vrcholu Bobby Fischer!

Nádhera!


Rk.NameRtg.Pts.n
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
Perf.
1
2764
6.0
9
2835
2
2823
6.0
9
2837
3
2749
6.0
9
2841
4
2677
5.5
9
2838
5
2671
5.5
9
2820
6
2862
5.0
9
2733
7
2732
4.5
9
2745
8
2663
4.5
9
2751
9
2743
3.5
9
2647
10
2705
3.5
9
2618
11
2679
3.5
9
2647
12
2625
3.5
9
2656
13
2784
3.0
9
2584
14
2668
3.0
9
2602

Robert Cvek 


 - text: Robert Cvek
 - video nahráno pro Robert a Petr šachy ( Petr Koutný)
- fotografie: www.tatasteel.com
- autorské práva k fotkám:Jurriaan Hoefsmit – Tata Steel Chess Tournament 2021

-
. kolo -
64x 5614x Petr Koutný
Fotogalerie
Komentáře (64) Aktualizovat Zobrazit pouze mnou komentované
Jakub
Nevím, proč mi tykate, a ano, vím dobře, co znamená zorganizovat šachový turnaj. A nikoho neodsuzují, probůh, naopak organizátory za celý průběh chválím. Což nic nemění na tom, že tohle se jim po mém soudu nepovedlo a Alirezy je mi líto. Máte-li jiný názor, neberu Vám jej.
+0 /-0 | 01.02.2021 10:13

Morphynista

Hodně se o tom diskutuje i jinde . Jedna věc je, že přesný začátek tie breaku byl uveden v rozpisu a pořadatelé chtěli dodržet časový plán. Skutečností ale je, že Firouzju svým chováním dost rušili a je docela možné, že bez jejich zasahování do partie by ji mohl vyhrát a bodově se dotáhnout na první dva . I když o vítězství usilovat už nemohl, první pomocné kritérium byl vzájemný zápas, což při vzájemných remízách neřešilo nic, druhé pak Sonneborn-Beger, které měl horší než oba finalisté...

+0 /-0 | 01.02.2021 06:36

giocozo
Mohli mít nějaké technické problémy, či něco jiného. Víš vůbec, co to obnáší, zorganizovat takovýto turnaj ? Je lehké někoho odsoudit, je to daleko snazší, než někoho pochopit.
+0 /-0 | 01.02.2021 05:40

Jakub
Velka kaňka na jinak bezchybném turnaji je tie break, zahájený pred koncem posledního kola. Je mi líto Alirezy, který hrál každou partii včetně poslední na 120% (a třeba si myslel, že má stále šanci na výhru v turnaji, když porazí Radoslava)..a pak najednou jejich partii chtěli přemístit, aby mohli hrát tie break. Zatímco hraní o první místo před skončením kola jeste pochopím, premistovani partie a hrani blitzek ve stejne mistnosti ne.
+0 /-0 | 01.02.2021 04:51

xdavx x

Paulz jasan. Spíš jde o to jak nesmyslné jsou útoky na PK v tomto bodě. Jiná situace je myslím si u používání fotek z instagramu. Tam si myslím, že ji jen tak stáhnout a použít nemůže.

Frenik, a přesto to stačí.

+0 /-0 | 28.01.2021 12:05

Pavel Ch

paulz, Davide:

Já reagoval na 13:44 - vlastníkem. Když něco vlastním, má na to svá práva. 

Zde to tak není, tak bych slovo "vlastník" nevyužíval. Stejně jako "vlastníkem" minutového záběru jak kopálista od půlky hřiště projede k bráně a dá gól, není ten fotbalista.

 Mohu naspsat v obou přídaech "aktérem". Tan na použití nemá však žádná práva ani vydat omezení k použití svého gólu.  

+0 /-0 | 27.01.2021 21:07

frenik

smiley  "Fotky by měli byt pouze referencovane. " Měli s i, ooo, to svědčí o opravdu velké intelektuální převaze, ynteligente...

 

+0 /-0 | 27.01.2021 20:58

xdavx x
Jak píše Paulz :) šlo jen o čistě hypoteticky přístup. Právo plus Jeroen, já jsem tady dal odkaz na Bc práci, odkaz na znění platných předpisů. Vase domněnky jistě můžou jistě mít svou váhu, pokud by byly něčím podložené. Urážky od nounejmaku mě vždy zvednou náladu, jen se totiž potvrdi ma brutální intelektuální převaha kterou nejste schopni ani pochopit :D giocozo díky za podporu, slovy klasika náčelniku díky že ses mě zastal :)
+0 /-0 | 27.01.2021 19:50

karel
Bohatě mi bude stačit odkaz, nemusíte mi to nikdo nahrávat.
+0 /-0 | 27.01.2021 19:50

karel
Dobrý den, mohl byste mi zde poradit, kde stáhnout Poslední lekce Tigrana Petrosjana od Roberta Cveka, abych za něj nemusel zbytečně platit? :)
+0 /-0 | 27.01.2021 19:50

paulz

To PavelCh. tak ono se hlavně žádná partie za autorské dílo nepovažuje.smiley 

+0 /-0 | 27.01.2021 19:24

Pavel Ch

paulz

Vy se snažíte definovat, objevovat v roce 1900 Amerikuwink.

To už je stanoveno. Píšete "kdyby". "Kdyby platily jiné právní předpisy....". neplatí. Platí dnešní.

 

a) Přímý přenos si může vyhradit pořadatel komu prodá.

b) Partie ze záznamu jsou volně stažitelné

c) Partie komentované je autorské dílo komentátora

----

 Hráčům nepatří autorské dílo, sehraná daná partie ani jiný nárok na ni.

Ti mají svojí práci zaplacenu pořadatelem.

V to je režii pořadatele. To tak je.

 

Jako v jiných sportech, práva na přenos: na gól, na skok, na sestavu gymnastiky. Vše v moci pořadatele komu prodá, jakým TV společnostem s přímým přenosem. Závodníků se ptát nemusí.   

+0 /-0 | 27.01.2021 18:38

Ketr Poutný

Bohužel, dle této charakteristiky je David Bražina jen prázdná množina.

+0 /-0 | 27.01.2021 18:22

giocozo
Nikdo. Je to vítěz Ostravského koníka B , který umí pracovat s informacemi. :))
+0 /-0 | 27.01.2021 18:00

Pravo
Máte pravdu pane Brazino, lepší by bylo nepřispívat. Děkuju za odkazy, které jsem však znal. Zeptám se, vy tu píšete pod přezdívkou David Brazina. Kdo jste ve skutečnosti vy? Právník? Šachista? Velmistr? Politolog? Ve všech těchto oblastech v diskuzích excelujete, jak jsem si ověřil. Gratulace. Člověk s takovými znalostmi se jen tak nevidí a jsem potěšen, že mi tykate. Přeju vám hodně úspěchů v osobním i profesním životě.
+0 /-0 | 27.01.2021 17:29

xdavx x

Paulu tak to ani omylem. Stejně jako vlastníkem čehokoliv objeveného ve firmě není zaměstnanec ale firma. Tak jako vlastníkem díla není třeba student ale škola. Pokud Michelangelo vytvořil sochu, vlastníkem byl papež , čili zadavatel.  Pravo; poskytl jsem zdroje a citaci, narozdíl od tvých domněnek. Řve důvody proč být v anonymitě jsou úsměvné, pak by totiž bylo lepší zde nepřispívat.

 

+0 /-0 | 27.01.2021 15:04

paulz

Pavel Ch: reakce byla na Davida cituji: protoze muze splnovat definicii umeleckeho dila

 Pokud by partie splňovala definici uměleckého díla, tak je jasné, že v první řadě vlastníkem

jsou hráči.

+0 /-0 | 27.01.2021 13:58

Pravo
Pane Brazino, nevím, na které VS jste studoval právo. .Mozna nikde a jste pouze sečtělý. Je rozdíl přečíst si zákoník a správně zákon vyložit. V některých věcech máte pravdu, ale častěji se mýlíte. Sám citujete slova 'v nezbytně nutném rozsahu' . Posuzování takových věcí nechte na lidech znalých a to nejsem v tomto případě ani já a vy teprve ne. Omlouvám se, že nezveřejňuji své jméno, ale nechci být přímo spojován s tímto neserioznim webem.
+0 /-0 | 27.01.2021 13:49

Pavel Ch

Paulzy budete se divit, ale David B. má pravdu.

Hráči ne!

Stejně jako atlet, co skočí 9,20 na závodech nemůže říci, počkejte, jestli to budete vysílat, tak chci za každou stanici prachy. Za to si nechá zaplatit, že tam je. To samé fotbalista za gól, gymnastka za zhlédnutí sestavy, atp.

   

Je nějaké rozhodnutí, že je právo na přímý přenos, ale na záznam partií už ne. Samozřejmě na autorsky  komentované ano.

 

  Ale to vám vysvětlí lépe zdejší právníci, kterých se tu vyrojilo jak u plotů amerických nemocnicsurprise

+0 /-0 | 27.01.2021 13:49

paulz

V první řadě vlastníkem odehrané partie je hráč která ji odehrál.

+0 /-0 | 27.01.2021 13:44

xdavx x

Striktne vzato je pod autorskym zakonem i sehrani kazde sachove partie (vlastnikem sachove partie by v podstate mel byt organizator turnaje) protoze muze splnovat definicii umeleckeho dila :D také uverejneni sachove studie nebo ulohy by v konkretnuch pripadech, bez souhlasu autora studie, mohlo byt rovnez v rozporu s AP. v kazdem pripade, fotografie na kterou se vztahuje autorsky zakon, musi obsahovat umeleckou intenci autota, nemuze byt za umelecke dilo byt vnimana pouha fotografie z nejake akce....

+0 /-0 | 27.01.2021 12:58

xdavx x

a mozna je i zajimave tohle https://is.muni.cz/th/vp9fx/Semelova_bakalarska_prace.pdf vedke https://is.cuni.cz/webapps/zzp/download/120316683

+0 /-0 | 27.01.2021 12:52

xdavx x

Jeroen, Pravo tak dva lidi co se pravem nejakym zpusobem zivi vam neco reknou, ale vy budete mit pravdu. skoda ze zde nejste pod svymi pravymi jmeny, bylo by fajn vedet, jakym lidem se v realu vyhnout, protoze jakakoli diskuze s vami by byla naprosto zbytecne.

https://is.cuni.cz/webapps/zzp/download/120316683

nebo 

3.7        Zpravodajská licence

Cizí obsah lze využít při zpravodajství o aktuálně probíhající události. V takovém případě lze cizí obsah v rozsahu odpovídajícím informačnímu účelu (tedy v nezbytně nutném rozsahu) zveřejnit.  Např. při zpravodajství o slavnostním otevření výstavy obrazů mohou být zveřejněny fotografie výstavní síně, na nichž budou vidět i vystavené obrazy.

 

+0 /-0 | 27.01.2021 12:50

Petr Koutný
Obchodní podmínky prošli schvalováním na seznamu a na Heurece. Takže jsou v pořádku. Pro vaši radost bude tady článek o e-shopu zítra, tak se těším na setkání.
+0 /-0 | 27.01.2021 12:12

Ketr Poutný
Tak to je ovšem jiná. Jestli je to ono renomované očko, které stálo u vrcholů české právničiny jako je třeba zrod vašich obchodních podmínek a podobných počinů, vzdávám se práva na obhajoby a poníženě odcházím :D
+0 /-0 | 27.01.2021 12:01

Petr Koutný
Pravo- k softwaru- ten odkaz k tomuto softwaru je veřejně dohledatelný, nedělám nic jiného než ukáží kde je tento odkaz. Jestli s tím nesouhlasíte, najděte si ten odkaz a vyzvěte majitele stránek o zrušení odkazu. Poslechne Vás, když budete majitelem práv k programu. To že jsou odkazy na chessbasi veřejně dostupné nevycitejte mě, ale majiteli stránek. Dle poslední kontroly zplňujene i podmínky pro zpravodajské účely k článkům z Wijk aan Zee. Petr
+0 /-0 | 27.01.2021 11:45

Petr Koutný
Právo,Jeroen- máme vlastního právníka, od dob článků k PM nutnost a podle zákona je toto ok. Cením si Vaši snahy vylepšit tyto stránky, opravdu mě to těší. Děkuji. Petr
+0 /-0 | 27.01.2021 11:40

Pravo
Morphynista: taky jsem právník a pletete se. Záměrně se pletete, protože ty obecné podmínky platí en když není obrázek licencován a to v tomto případě je. Podotknu, že na stránkách turnaje není napsané,že stačí splnit jednu podmínku, tak i David Brazina nemá pravdu a mýlí se. Musí se dodržet všechny podmínky. To celé má širší dopad. Není to ojedinělý případ. Pánové Koutný a Cvek permanentně porušují zákony a bezostyšně přebírají cizí práci za účelem zisku. Viz videa RaP. O nabídce nabytí softwaru nelegální cestou nemluvě. Je to unfair a postižitelné..
+0 /-0 | 27.01.2021 11:36

Ketr Poutný
@Morphynista: To vám gratuluji, pane kolego. Jistě si pak také umíte dohledat problematiku zapovězení poskytování zpravodajských licencí. Ono to taky dává smysl, že, jinak by si noviny neměly jak chránit své materiály a fotografové jak si vydělávat na živobytí. Snad všechna média mají explicitně zapovězeno přebírání jejich článků bez souhlasu a je pro to dobrý důvod. To bychom měli jednu věc. Když už jste teda z branže, zajímá mě, jestli a jak budete obhajovat i šíření copyrightovaného programu :)
+0 /-0 | 27.01.2021 11:34

giocozo
Rychlokvašky jaryn a Jeroen : O co vám chlapci jako jde ? Zeptám se průpovídkou Miloslava Šimka. V mládí jste si hráli s vláčkama a dneska byste nám tady chtěli přehazovat výhybky, kluci bláznivý ?
+0 /-0 | 27.01.2021 11:04

Petr Koutný
Pawn- děkuji. Přesně jak říkáte, když se nic nehraje tak vymyslíme cokoliv o čem se dá psát a nezavděčíte se všem. Když se hraje Wijk a my po večerech píšeme články a videa aby bylo o čem číst tak musí přijít něco takového. Jednou jsem udělal nějakou chybu, napsal mi Pavel Chrz emaila a já opravil a poděkoval. to je vždy rozdíl co člověk chce. Chce nápravu, pak to napíše e-mailem. Chce si žehlit ego, pak je to téma na veřejnou diskuzi. Mimochodem, včerejší článek u nás vyšel dříve než na oficiálních stránkách turnaje. To ale pro některé lidi není důležité.
+0 /-0 | 27.01.2021 10:54

Morphynista

@Jeroen : Zbytečně se hádáš, já jsem právník a mohu potvrdit, že to, co píše pan Koutný je pravda, o žádnou krádež pochopitelně nejde...

+0 /-0 | 27.01.2021 10:51

karel
@pawn: "Consent from media manager" je presne ta podpodminka, ktera vyzaduje souhlas organizatoru (nebo, chcete-li, jejich media managera) :)
+0 /-0 | 27.01.2021 10:50

Ketr Poutný
Ano, stačí se podívat do webových zpravodajských portálů, které si platí fotobanky. A z těch si fotky přebírají. Zaplatit fotografa stojí prachy a přebírat výsledky této práce, pokud ji nezveřejní pod nějakou licencí (nebo třeba vydefinuje podmínky, které je nutné splnit při převzetí), je zlodějina. Petr by nám mohl dát i odkaz, kde na toto moudro o užití díla bez souhlasu autora přišel, ať se pobavíme :)
+0 /-0 | 27.01.2021 10:48

pawn

podmínky pro využití jsou stanoveny naprosto jasně. 1. se souhlasem organizátorů, 2. pro účely zpravodajství při splnění tři podpodmínek. Z logiky věci vyplývá, že pro 2. není třeby souhlasu organizátorů. Na chybějící zmínku o copyright bylo možné normálně upozornit, ale to by neplnilo pravý účel upozornění, že. Úžasné, co někteří lidé potřebují k uspokojení........

+0 /-0 | 27.01.2021 10:47

xdavx x
Není zač. Ono se stačí podívat do webových zpravodajských portálu. :)
+0 /-0 | 27.01.2021 10:41

xdavx x
Souhlas autora v žádném případě není u těchto článku třeba, plní zpravodajskou funkci. Fotky by měli byt pouze referencovane. Např zdroj oficiální stránky organizátora nebo autora snímku.
+0 /-0 | 27.01.2021 10:37

Petr Koutný
Davide děkuji za doplnění. I tak jsem doplnil autora fotek do článků a myslím si, že je tak vše ok. Děkuji za doplnění. Petr
+0 /-0 | 27.01.2021 10:37

Petr Koutný
Kempelen- co třeba toto-Fotografii bez souhlasu autora je možné použít v některých případech. Jedná se o zákonem stanovené výjimky, například pro osobní potřebu, pro nekomerční účely, pro zpravodajství, umělecké dílo či vědeckou činnost...... prosím zaregistrujte slovo zpravodajství. Děkuji:)
+0 /-0 | 27.01.2021 10:30

Kempelen
https://tatasteelchess.com/media/photo-gallery/ ---------------------------------------------------- All images on www.tatasteelchess.com are copyrighted. Images may not be used in whole or part without the consent of Tata Steel Chess Tournament; Images for press may be used in accordance with the following guidelines: Consent from media manager Direct reference to the Tata Steel Chess Tournament Inclusion of copyright © Jurriaan Hoefsmit – Tata Steel Chess Tournament 2021 -------------------------------------------------------------------- aby si kazdy mohl udelat vlastni nazor....
+0 /-0 | 27.01.2021 10:25

Pavel Ch

jaryne,

o víkendu přijede brácha, tak se možná domluvíme, že Wijku za rok po mnoha letech opět vyrazíme.

A pak pošleme reportáž a fotky jako originál pro nsswink

 

Jako tehdy Bolkovi. A naví ty Martinovi fotky byly úplně v jiném levelu, než ze stránek. 

+0 /-0 | 27.01.2021 10:23

Petr Koutný
Jaryne - jo tak chessbase:) , to je hodně povedená akce:) ... Když se někdo zeptá, kde je zdarma ke sdílení, pak mu poradím, aby si nemusel zbytečně platit program. Takže jen na zeptání řeknu co by si i sám našel. Potom prosím napište že jsem odjížděl z turnajů a přidal bych i další mé hříchy. To píší proto aby jsme si tady vše vyříkali. Já se zasmějí, vy zvednete už tak velkou návštěvnost a oba dva budeme spokojení. Díky! Petr
+0 /-0 | 27.01.2021 10:22

Kempelen
Vložte obsah
+0 /-0 | 27.01.2021 10:20

karel
Vsichni vime, ze panu Koutnemu, ktery se neboji ani Chessbasi na internetu piratsky nabizet zadarmo ke stazeni, jsou nejake zakony uplne u prdele :D takze asi tak.
+0 /-0 | 27.01.2021 10:12

Petr Koutný
Jeroen- podle zákona by mělo být vše ok. K sdílení nepotřebují souhlas. Jestli to je to jediné co Vám tady vadí, pak kvalita stránek je i díky vám zase lepší. Diky
+0 /-0 | 27.01.2021 10:05

Ketr Poutný
Vážně si myslíte, Petře, že nás takhle opijete rohlíkem? Že si vyberete z podmínek použití jenom to, co se vám hodí, napíšete to jen do jednoho článku z deseti, a pak se za to ještě pochválíte, jaký jste pašák? :)
+0 /-0 | 27.01.2021 10:05

Ketr Poutný
Ještě vám chybí jedna podmínka, souhlas pořadatelů. Zase špatně :)
+0 /-0 | 27.01.2021 09:56

Petr Koutný
Tak věta vložena, všechny podmínky splněny, díky za vylepšení těchto stránek. :) Petr
+0 /-0 | 27.01.2021 09:37

Petr Koutný
Pravo - naše videa jsou libovolně k dispozici, to na úvod. Dál, text psal Robert a já vložil obrázky. K obrázkům jsem našel tři podmínky, kdy se můžou použít. První musí to souviset s turnajem- splněno. Druhý- musí být použit odkaz na stránky turnaje- splněno. Třetí měl by být i odkaz na autora fotek- nevědomky nesplněno. Takže mluvíte o krádeži a přitom vám ani nejde o obrázky. Večer doplním jednu větu a bude vše vyřešeno. Přesto děkuji , jsem rád že máme tak pozorné fanoušky. Díky. Petr
+0 /-0 | 27.01.2021 09:33

Pravo
Proč se navazite do Petra Koutného? Pod článkem je podepsaný Robert Cvek. To on si vypůjčil obrázky a nečetl podmínky využíti. Stačí se podívat na jeho videa kde používá různé vypůjčené obrázky a nezajímá ho právo. Oba si myslí že když někdo na veřejnosti odloží na chvíli kolo, může si ne každý vzít. Je to zlodějna a měli by jim stejně krást i jejich videa, d kdo by to kradl, že.
+0 /-0 | 27.01.2021 09:14

Pavel Ch

Pane Válku, to je Taraschovo pravidlo o remízách ve věžovce.

Ale pak vydal upřesné pravidlo, některé zdroje uvádí jako druhé pravidlo a to říká:

"Všechny věžovky jsou remis až na ty co jsou vyhrané". enlightened

+0 /-0 | 27.01.2021 08:13

J V

@Ciki333: Kancelář pro uvádění románových příběhů na pravou míru k tomu uvádí následovné. S GM Jansou nebyl zahrán KID, šlo o KIDa s obrácenými barvami, kde byl postup natolik inovativní, že jsme zakončili na šesti chybami na straně velmistrově a sedmi chybami na straně mé. Dokončil jsem to nádhernou hrubkou, po níž jsem se sám vzdal. :) S Robertem šlo skutečně o královskou indickou (byli jsme tak domluveni), kdy na mě Robert využil jeho indickou zbraň Sg4! Z toho vyplývá, že jsem dopadl jako malej kid a Robert má v repertoáru tah Fabiana Caruany. Náš Robert by na místě polského borce včera doufám nebyl překvapen a GM Caruanu by přepůlil jako Sandokan. :) Královská indická byla použita ještě v duelu s GM Vokáčem, s nímž jako s jediným nemám zápornou bilanci a černými jsem mu dokázal v obou případech celkem řádně zatopit, pročež jsem druhou partii rovněž ukončil hrubkou. Po těchto výsledích jsem již v rozšiřování šachových databází včera nepokračoval, nicméně s Bobbym si ještě jednu partii za dvě neděle hodím, ať se maestro Ciki má večer u koňaku čemu smát. :)

Jinak Wijk sleduji, dvojici CaCa tam fandím, tedy včera jsem byl spokojen. Anish Giri asi nikdy nečetl o tom, že všechny věžovky jsou remíza, ten remízuje asi, až bude mít věž navíc. S Nizozemcem jinak bude také zábava, doporučuji https://www.youtube.com/watch?v=m9YLXgJPFbI. Petr by měl zvednout hozenou rukavici a domluvit nám s ním simultánku. :)

+0 /-0 | 27.01.2021 08:04

Petr Koutný
Pěkně sny jaryne.
+0 /-0 | 26.01.2021 23:23

karel
No myslim ze doplnit vzdelani potrebuje pan Koutny, vypada to ze ze cteni propada. Ale na jeho level jeste dobry, divim se, ze si pres fotku neprelepil vodoznak a nerika ze to osobne nafotil on :))
+0 /-0 | 26.01.2021 23:19

Petr Koutný
A máte ještě nějaké otázky? Popřípadě nápady? Nebo potřebujete doplnit vzdělání? Napište mi, doporučím odborníka. Pak když budete kritizovat, zkuste si prosím téma nastudovat, pochopit ho, zeptat se na radu a pak něco psát.
+0 /-0 | 26.01.2021 23:15

Ketr Poutný
Lžete, Petře. "Obrázky nemohou být použity jako část ani celek bez souhlasu turnaje Tata Steel Chess. Obrázky mohou být použity v souladu s následujícími požadavky: Souhlas manažera obsahu, přímý odkaz na Tata Steel Chess Tournament, vložení copyrightu © Jurriaan Hoefsmit – Tata Steel Chess Tournament 2021". Jako když tiskne, Petře.
+0 /-0 | 26.01.2021 23:11

ciki333

"Kdy naposledy se hrál na super turnaji KID?"

Myslím, že KID se hrál naposledy v superturnaji mezi Honzou Válkem a GM Jansou. O něco dříve taktéž mezi prvně jmenovaným a GM Cvekem. Duel Fabi vs. Wojtaszek se ani náhodou nepřiblížil svoji kvalitou tvorbě pana Válka. Honzův prstoklad v KIDu je unikátní, ukoval mocnou zbraň...

+0 /-0 | 26.01.2021 22:12

Honza Hučín

Díky za článek a přidám svůj názor.

Na Fabiho volbu zahájení jsem docela zíral, ale dnes mu to opravdu sedlo. Vlastně všechny jeho dosavadní partie (možná s výjimkou nepovedeného zahájení v 5. kole) probíhaly víceméně na dva výsledky. Přirovnání k Fischerovi je docela případné.

Grandelius to neustál a padá, což je dobrá zpráva pro Firouzju, který ho má hned zítra. Magnus se trochu zahojil, ale že se rozjede, si spíš nemyslím -- v dalších dvou kolech má Fabiho a Giriho.

Jesipenko (tak by se to aspoň podle originálního zápisu mělo vyslovovat a tedy i přepisovat) si dal dnes hodně pozor, aby Aliho nepustil do žádných zápletek. Jeho 15. a 18. tah sice asi nebyly podle stroje nejlepší, zato vysoce taktické -- nad 18.-f5 jsem se v duchu pousmál, že si Ali dnes opravdu nezahraje. Ten kluk hraje neobyčejně vyzrále a vzhledem k jeho losu bych se nedivil, kdyby dělil 1. místo.

No a "Remiš" Giri si opět nedal pozor, aby dobrou pozici včas zkazil, snad je překvapen i on sám, že už dokonce třikrát vyhrál :-)

Vypadá to na velkou tlačenici v popředí. Na +4 se reálně můžou dostat všichni, co jsou aktuálně na 1.-6. místě (ano, i nenápadný Jordan). Ale tipuju, že první místo se bude nakonec dávat za +5 a budou ho dělit dva hráči, Magnus mezi nimi nebude.

+0 /-0 | 26.01.2021 21:46

Petr Koutný

Morphy - Fabi určitě skvěle! Jak padl c4 pěšec tak nějak z vyššího principu nebylo o čem hrát. Mě zaujala i partie Magnuse. Prostě zahrát tah f5 je asi logickým pokračováním a ono jaké měl s tím černý potíže...:) Ale uznávám, že Fabi byl zajímavější..:) Petr 

+0 /-0 | 26.01.2021 21:29

Petr Koutný
Hans - díky, opraveno. Petr
+0 /-0 | 26.01.2021 21:28

Morphynista

Fabiano zahrál skvěle, nicméně výměna jeho černopolného střelce za jezdce na c3 vyvedla z míry i takové silné velmistry jako je Nigel Short nebo Ivan Sokolov. Ten napsal : " If the decision is good, I need to learn chess again . Geller is probably turning in his grave... " Po partii ale dodal : " Well, difficult / impossible argue with success !!  Well done Fabiano and your team !

+0 /-0 | 26.01.2021 21:28

Petr Koutný

Jeroen - s uvedením odkazu, kde byly fotografie použité, můžeme sdílet fotky. Takže díky za komentář, doufám že odpověď vyřešila vše co Vás trápilo a budete nadále věrným fanouškem našich stránek. Díky moc, Petr :) 

+0 /-0 | 26.01.2021 21:24

Ketr Poutný
Dobrý den, chtěl bych se jen zeptat - máte souhlas se zveřejněním fotografií z Tata Steel Chess, jak to organizátoři explicitně chtějí na svých webovkách? A nechybí vám tam zmínka o copyrightu Jurriaana Hoefsmita, jak to přesně chtějí na webových stránkách turnaje (viz https://tatasteelchess.com/media/photo-gallery/)? A mohli bychom to povolení vidět? Ale co mě nemá, vy prostě kradete materiály bez dovolení jako vždycky :)
+0 /-0 | 26.01.2021 21:21

Hans

V článku je omylem pořadí ještě po 8. kole...

+0 /-0 | 26.01.2021 21:14