Vivat Caruana, vivat St. Louis

07.09.2014 12:05 | Sinquefield Cup 2014

Všechny fanoušky královské hry musel nadchnout hvězdně obsazený druhý ročník Sinquefield Cupu. Caruanův majstrštych bude pulsovat v mnohých srdcích a prostorech šachového klubu v St. Louis ještě hodně dlouho.

O vítězství Fabiana Caruany bylo rozhodnuto již po čtvrtečním 8. kole, což patrně ovlivnilo vývoj posledních dvou kol. Vůbec poprvé v turnaji skončily všechny partie remízou, a to v pátečním 9. kole. Příčinou nebyl jen úbytek motivačního prvku, ale zajisté také úbytek sil po tak náročném průběhu. Jak jinak si vysvětlit několik nepřesností Caruany, který nezvykle nezužitkoval velkou převahu v partii s Nakamurou. Blízko bodu byl také Carlsen, ale jeho věžovka s Aronianem byla přeci jenom náročnější. „Fabiano je již unavený a já prostě nehraji dobře,“ shrnul uřadující mistr světa.

(Komentuje GM Robert Cvek)


-
. kolo -

-
. kolo -

Je dobojováno. To platilo při nástupu do posledního kola pro dvojici Carlsen – Topalov, která se s turnajem rozloučila velmi svižně v podobě devatenáctitahové remízy. Magnus Carlsen zakončil turnaj na druhém místě s 5,5 body a prémií $75.000 (o $5.000 vyšší jak za loňské vítězství), Veselin Topalov s 5 body obsadil třetí místo ($50.000).

Veselin Topalov vs Magnus Carlsen (zdroj: oficiální fotogalerie)

Celkově klidný průběh posledního večera zpestřil v rámci živého vysílání telefonát Garriho Kasparova, trochu nostalgie navozovaly občasné vstupy návštěvníků šachového klubu v St. Louis. Na „pozadí“ stále bojující Hikaru Nakamura, jehož snahu o alespoň jednu výhru v turnaji mařil černými Vachier-Lagrave, vedle střelecké tanečky Aroniana se zjevně unaveným a spokojeným Caruanou. 


-
. kolo -

Sinquefield Cup 2014  cat. XXIII (2802)

1 2 3 4 5 6
1. Caruana, Fabiano g ITA 2801 * * 1 ½ 1 1 1 ½ 1 1 1 ½ 3097
2. Carlsen, Magnus g NOR 2877 0 ½ * * ½ ½ 1 ½ ½ ½ ½ 1 2822
3. Topalov, Veselin g BUL 2772 0 0 ½ ½ * * 0 ½ 1 ½ 1 1 5 2807
4. Aronian, Levon g ARM 2805 0 ½ 0 ½ 1 ½ * * 0 ½ ½ ½ 4 2729
5. Vachier-Lagrave, Maxime g FRA 2768 0 0 ½ ½ 0 ½ 1 ½ * * ½ ½ 4 2736
6. Nakamura, Hikaru g USA 2787 0 ½ ½ 0 0 0 ½ ½ ½ ½ * * 3 2655



Carlsenova volba

Na všech úrovních ale není v St. Louis dobojováno. Dnes je s netrpělivostí očekáváno rozhodnutí úřadujícího mistra světa Magnuse Carlsena, zda bude v listopadu v Soči obhajovat titul proti Viši Anandovi. S vyjádřením se počítá v rámci půlnoční tiskové konference. Řada osobností světového šachu vidí situaci jasně, Carlsen by neměl hrát.

Magnus Carlsen (zdroj: oficiální fotogalerie)


54x 7779x Petr Boleslav
Fotogalerie
Komentáře (54) Aktualizovat Zobrazit pouze mnou komentované
kiklos

to teda byl zážitek, jen jsem úplně nepochopil pravidla - Seirawan vůbec nenastoupil

Kasparov byl jak ho známe dost nabubřelý, jinak byli všichni sví - sranda

Nakamura tam při odchodu Kasparova nenápadně posílá za ním dva novináře, ať ho vyzpovídají

už jen chybělo, aby se při tom všichni vožrali jak dobytci :-))

+0 /-0 | 09.09.2014 10:55

nvmea
pokud bych to měl vyjádřit dvěma slovy tak to byla neuvěřitelná prdel. Naprosto úžasné sledovat top 10 hráče kteří jsou úplně stejně hraví kluci jako většina z nás a naprosto přirozeně u toho hláškujou. Jen víc takových akcí!
+0 /-0 | 09.09.2014 00:38

Petr Boleslav

já sleduji smiley, dobrá podívaná

+0 /-0 | 08.09.2014 22:13

Frank

Team Rex - Team Rendy nikdo (ani rytíř) nesleduje?! Konzultační partie za účasti Kasparova a kompletní špičky. Dobrá zábava.

http://uschesschamps.com/live

+0 /-0 | 08.09.2014 22:10

strelec

ad Z.Janda: souhlas, je to "jen" vojenské napadení, válka, vpád vojsk,....atp. Podstatou mé poznámky byl fakt, že toto že v době OH neprobíhalo.

+0 /-0 | 08.09.2014 21:18

Zdeněk Janda

Přátelé, Magnus se zachoval velmi  pragmaticky . Konec, tečka.

ad střelec (14.54)  - že by byla Ukrajina  okupována Ruskem , to jsem si opravdu do této chvíle nevšiml. Když je známo, že hranice mezi Ukrajinou a Ruskem je velmi "mlhavá" ...

+0 /-0 | 08.09.2014 20:48

Ján Markoš
@JiH: 149. Teším sa, a trochu ma to aj prevalcovalo, lebo to vyzerá skôr na sériu článkov než na jeden. Ale budem sa snažiť dostať niečo von tak do 20.9
+0 /-0 | 08.09.2014 16:28

omve

Taky jsem zvědav na rozhovor s Carlsenem, kde blíže vysvětlí důvody svého váhání a nakonec i souhlasu. Za mě považuji jeho opatrný souhlas za správné rozhodnutí (může se pochopitelně ještě změnit, pokud se rusko-ukrajinská válka ještě dále vyhrotí), zápas Karjakin - Anand by byla fraška ...

V každém případě považuji za logické, aby mistr světa i jeho vyzyvatel měli právo na rozhodování o dějišti zápasu o mistra světa ...

+0 /-0 | 08.09.2014 15:08

JiH

@ Ján Markoš *** Kolik bylo odpovědí v průzkumu Krása v šachu?

 

+0 /-0 | 08.09.2014 15:06

Ján Markoš
Priznám sa, že aj mňa Carlsen prekvapil. Ale je možné, že sa rozhodol titul vybojovať, aby nevyzeral ako zbabelec, a potom sa s mandátom majstra sveta pokúsiť o nejakú zmenu. Pre mňa teda bude rozhodujúce, čo urobí po zápase. A tiež je možné, že za 2 mesiace sa situácia zmení natoľko, že zápas sa napokon predsa neuskutoční.
+0 /-0 | 08.09.2014 14:57

strelec

re HonzaR: no v době konání zimních OH nebyla Ukrajina okupována Ruskemenlightened

+0 /-0 | 08.09.2014 14:54

HonzaR

re Frank: Můžeme se dohadovat, čím je způsoben nezájem západních sponzorů, ale Carlsen za to rozhodně nemůže, tak proč by za to zrovna on měl platit? Kromě toho financování jednoho zápasu ještě neznamená navazování nějaké velké dlouhodobé spolupráce s FIDE.

 

Jinak vy všichni kdo tady chcete kritizovat Carlsena, že nebojkotuje zápas v Soči, kritizujte také všechny ostatní světové sportovce, kteří nebojkotovali zimní olympijské hry v Soči, včetně našich sportovců. Kritizujte Jágra, Sáblíkovou, Samkovou, Soukalovou... , v tomhle totiž mezi nimi a Carlsenem není rozdíl, dopustili se stejného "zločinu" jako on.

 

Zase a znova, do sportu se nemá tahat politika, jinak sport nemá smysl.

+0 /-0 | 08.09.2014 14:42

Pavel Ch

rytir, Honza R 12:40-12:46yes Ano, také mne po ránu napadaly podobné myšlenky.

Frank: Turnaj zasponzorují nebo nezasponzorují bez ohledu na FIDE. O zápas o mistra světa je to tolik peněz za nejasnost muziky (to už fakt konkurujeme nejvíce mediálním sportům - což je dobře, jen se blbě hledá), že do toho ekonomicky nejdou. Ikdyby nebylo od hlavičkou FIDE nebo tohoto prezidenta. Tak se nedivme, že takovéto peníze jsou pouze pokoutné.  

14:15 noElo: Pamatuji jedinou myšlenku od této asociace (Možná jich bylo více, ale tato byla na nss). Kontroly a přísné tresty za nápovědu. Sami to chtěli, ikdyž se to více podsouvá FIDE. 

+0 /-0 | 08.09.2014 14:37

Frank
@HonzaR: "Na západě šachy nechtějí sponzorovat...". Otázka je, zda kvůli nezájmu o šach nebo pochybnému vedení FIDE. Vezmu-li v úvahu, že na východě končí hlavně oficiální akce FIDE, viděl bych to spíš na to druhé. Na západě se i přes různé změny stále koná dost zajímavých sponzorovaných turnajů, jen do spolupráce s FIDE se nikdo nehrne.
+0 /-0 | 08.09.2014 14:18

noELO

omve: zdá se mi, že něco podobného už existuje (PCA, předseda tuším GM Sutovskij) - ale nevypadá to, že by ta asociace byla nějakou protiváhou FIDE.

+0 /-0 | 08.09.2014 14:15

omve

Já to vidím tak, že Carlsen neměl moc na výběr - pouštět se do nepřipraveného boje s FIDE by opravdu ničemu neprospělo. Snad Carlsen doufal ve změnu ve vedení FIDE a proto neměl záložní plán, možná jen svým váháním dával najevo, že nemíní být jen poslušná loutka FIDE a že hraní zápasu v Rusku v době ruské invaze na Ukrajině a protiruských sankcí se mu příliš nelíbí, možná jen čekal na názor svých právníků ohledně legálnosti zápasu v době sankcí ...

Každopádně doufám, že nejen v Carlsenovi dozrává představa, že je třeba založit Asociaci velmistrů jako organizaci hájící práva elitních šachistů proti největším hovadinám ze strany FIDE - založení asociace hráčů prospěla v mnoha jiných sportech, tak i šachu by s velkou pravděpodobností měla pomoct ...

+0 /-0 | 08.09.2014 14:01

honzour

Docela by mě mrzelo, kdyby problémy s FIDE, se sponzory, s politickou situací atd. vedly k nějakému rozvratu titulu mistra světa. Je docela fajn, že mistři světa od Steinitze až po Kasparova byly téměř bez výjimky (napadá mě jedině Euwe - Aljechin prostě chlastal) opravdové šachové osobnosti, které i dnes po mnoha letech každý šachista zná, kteří někam posunuli tuhle hru a kteří snad opravdu nejlepší aspoň nějaký čas byli. Nebylo vše ideální, dělaly se vždy nechutné intriky, ale proti období, kdy vlastně nebylo jasné, kdo je mistr světa (nebo to jasné bylo, ale byl jím prostě nějaký hráč z širší světové špičky, kterému zrovna vyšla forma a měl i trochu štěstí), to zpětně vypadá jako zlaté období. Nástup Carlsena mi přišel jako definitivní tečka za tím obdobím chaosu, bylo opravdu zjevné, že to vyhrál zaslouženě.

+0 /-0 | 08.09.2014 13:38

rytir

Jinak pokud jde o tu poučnou koncovku Carlsen-Aronjan, tak se uvádí, že bez tahu "6.h6?" by to bílý měl vyhrané - viz http://en.chessbase.com/post/sinquefield-09-lucky-breaks nebo http://www.chesspro.ru/details/sinquefield_cup_9

+0 /-0 | 08.09.2014 12:49

HonzaR

Jinak když už jsme u té politiky, vůbec by mě nepřekvapilo, kdyby se Carlsen nakonec rozhodl hrát právě proto, aby překazil plány Rusů a Iljumžinova, kteří chtěli titul mistra světa pro Karjakina - taková varianta by se všem jistě líbila.

+0 /-0 | 08.09.2014 12:46

HonzaR

Politika do sportu nepatří, Carlsen ani Ánand nemají s krizí na Ukrajině nic společného, tak je do ní pořád netahejte. Je fakt, že měli na výběr, těch pořadatelů se opravdu hlásilo hodně, že? Ono se to kritizuje, když člověk není v jejich situaci a nemusí pro své ideály a názory nic obětovat, třeba sportovní kariéru. Na západě šachy nechtějí sponzorovat a všichni jsou v šoku, že se potom hledají sponzoři na východě, asi by tedy bylo lepší, kdyby se šachové soutěže úplně zrušily, ne? Jsem proti Putinovi, jsem proti současnému vedení FIDE, ale nechápu kritiku Carlsena, že se nechce stát jedinou osamělou obětí, když v šachovém světě není vůle něco měnit.

+0 /-0 | 08.09.2014 12:43

rytir

Mimochodem si myslím, že většina těch, která Magnusovi radila, aby nehrál, tak na jeho místě by hráli.

+0 /-0 | 08.09.2014 12:40

Ofelia
Tak určitě Magnus neřeši charity, když už jede do Ruska za Putinem, takovy věci musi mit v paži.
+0 /-0 | 08.09.2014 12:35

rytir

Jinak jestli jste kiklosi dobrý  blázen, když by Vám někdo, kdo je postižen sankcemi chtěl dát třeba 10 miliónů (a jak je zřejmé na obdržení peněz se sankce nevztahují) a Vy byste to odmítl.

+0 /-0 | 08.09.2014 12:33

rytir

@kiklos: Je dobré si uvědomit na co se ty sankce vztahují, na tohle co píšete se nevztahují, tudíž byste byl naopak šílenec, kdybyste ty peníze odmítl a přišel o ně.

+0 /-0 | 08.09.2014 12:25

rytir

No je tam napsané na „По договоренности с губернатором Краснодарского края А.Н. Ткачевым бюджет матча - 3 миллиона долларов, из них призовой фонд составит от одного до полутора миллионов.“ - Což by mělo znamenat po dohodě s gubernátorem Krasnojarského kraje Tkačjovem bude rozpočet zápasu 3 milióny dolarů,...

Z toho není jasné, že ty peníze pochází od  soukromé osoby Tkačjova. Neboť Tkačjov je gubernátor Krasnodarského kraje a Soči leží v tom Krasnodarském kraji.

Snad se FIDE oficiálně vyjádří ohledně sponzorství a jasně.

+0 /-0 | 08.09.2014 12:23

kiklos

@rytir: 1. viz Frank, 2. nevím jaké je Vaše právní povědomí, ale jestliže bych se chystal nyní osobně odjet do Ruska převzít peníze od osoby, na kterou jsou uvedeny sankce ze strany mé vlasti a pak se chtěl s těmito penězi vrátit domů, asi bych byl šílenec.

 

Umím si představit, že na MC bude v tomto směru mediální tlak. Velmi ho to oslabí před zápasem. Možná bude Magnus hledat východisko právě nějakým prohlášením, že něco dá na charitu.

+0 /-0 | 08.09.2014 12:14

Frank
http://www.chess.com/news/anand-carlsen-world-championship-to-be-held-in-sochi-1555
+0 /-0 | 08.09.2014 12:01

rytir

1. Už je dokázáno, že sponzorem je Tkačev, nebylo to v rovině spekulací?

2. Jinak z právního hlediska to triviální je, sankce proti osobám (a nyní se nebavím o jejich legálnosti, která je sporná) obsahuje dvě věci: osoba má zakázaný vstup na území EU a její finance v evropských bankách jsou zmraženy. Tudíž se to nijak Magnuse netýká a může bez obav hrát a peníze co vyhraje mu také nemá nikdo právo sebrat.

+0 /-0 | 08.09.2014 11:17

Frank
@HonzaSvatoš: Carlsenovi nešlo ani tak o Iljumžinova, ale o Alexandra Tkačeva, guvernéra Krasnodaru. Tkačev zajistil tři miliony dolarů cenového fondu a je tak faktickým pořadatelem zápasu, ale současně je na sankčním blacklistu EU, který podporuje i Norsko. Takže netriviální právně-politický problém. Ale počítám, že to má Magnus zkonzultované a třeba dá ty peníze na charitu...
+0 /-0 | 08.09.2014 11:09

rytir

Kdyby „ruský car“ Vladimír Putin zavítal do Soči, Magnus by byl jistě potěšen, že se s ním může setkat.

Nakonec i většina protiputinovských diskutérů by byla šťastná, když by dostali takovou příležitost.

A stejně tak tvrdím, že protiobamovští diskutéři by byli šťastní, když by měli tu možnost setkat se s Obamou.

+0 /-0 | 08.09.2014 11:09

Ofelia
Tak Putin se údajně na Magnuse moc těši a bude jej na letišti v Soči očekávat. Kdby se Magnus přeze sve sliby náhodou neobjevil, pošle pry pro něj svuj humanitárni konvoj.
+0 /-0 | 08.09.2014 10:50

rytir

V minulém zápase nedokázal Anand vyhrát nad Carlsenem žádnou partii. Tady by došlo ke zlomu, když by se mu podařilo zvítězit. Jinak mám obavy, že to nemusí být zrovna krásné šachy, co budou aktéři předvádět. Magnus Carlsen si věří, protože posledně vyhrál s přehledem. A Anand se mezitím snaží najít jeho slabé místo.

+0 /-0 | 08.09.2014 10:05

strelec

pripojuji se ke kiklosovi, pavloviCH: Morphynistovi za příspěvky, věcnou diskusiyes

+0 /-0 | 08.09.2014 09:37

kiklos

Připojuji se k poslednímu příspěvku Ofelie :-) nikdo by neměl podceňovat válečný stav, byť jde o válku těchto parametrů - ve válce nelze nikdy zcela jistě předpokládat, co se stane

 

Podobně jako Pavel Ch bych chtěl poděkovat Morfynistovi za jeho příspěvky do diskuzí a poprosit ho, aby své rozhodnutí zvážil. Figuroval tu jako "zahraniční zpravodaj" bezplatně a velmi obětavě. Pokud by se tu jeho příspěvky již neobjevovaly, byl by tento server o kousíček chudší :-(

+0 /-0 | 08.09.2014 08:08

Ofelia
Každopádně přeju Magnusovi, ať se prvni, nebo druhy, s penězi, nebo bez, hlavně ve zdraví vráti zpět do Norska.
+0 /-0 | 08.09.2014 01:00

Ofelia
Během návštěvy v Soči pry Josif Vissarionovič Putin plánuje Magnuse zneužit ke společne fotce. Namalovanej Magnus na ni ma údajně hrat královnu s korunkou krásy, vedle Putin krále na hlavě s amforou, kterou vylovil z Černyho moře a před nimi bude v pokleku živa pěchota s AK47.
+0 /-0 | 08.09.2014 00:39

Ofelia
Přeju p Morphynistovi hodně štěsti, ať ve světě plnem korupce a krvavych peněz najde čiste místečko, asi někde na poušti nebo osamělem ostrůvku, a uživí tam i svou rodiun. Ja su ráda, že 2. nej šachista nastoupi na MS, i když mě včera naštval jak si s Veselínem rozdělili odměny. PS: nevite někdo jakou používa rtěnku? Tu chci!
+0 /-0 | 07.09.2014 23:51

exot

Mám o Magnuse vážné obavy. Ztratit titul je mnohem snazší než ho získat. Snad se dá do zápasu dokupy.

+0 /-0 | 07.09.2014 23:50

HonzaSvatoš

@Nocnik, Pavel Ch: Asi bych měl upřesnit, jak jsem to myslel s tou loutkou: Legitimní důvody pro nekonání zápasu v Soči neexistují. Takže případný bojkot zápasu MS jen proto, že se má konat v Rusku, by byl pouze politickou hrou, o kterou by stáli jiní, ale mistru světa by nepřinesl (kromě poplácávání po zádech od těch, kteří by si ten bojkot přáli) nic - byl by v této hře jen loutkou jiných. To bylo tedy míněno tou poznámkou o loutce.

Co se týče tvrzení, cituji "fond  pro zápas o nejprestižnější titul shání diktátor ze špinavých a krvavých peněz a že je nutno hrát v zemi, která vojenskou agresí napadá své sousedy a zabírá jejich území", pak si dovolím poznamenat:

1) Pokud je diktátorem míněn Iljumžinov, pak je na místě podotknout, že již třikrát obhájil svou pozici (ve FIDE) tím, že vyhrál tajné volby. Systém voleb "jedna země, jeden hlas" se líbit může a nemusí, ale Iljumžinov ho nezavedl. Pokud jde o jeho politickou funkci v Rusku, tak již není prezidentem Kalmycké republiky nějaký ten pátek, tedy tvrzení o diktátorovi kulhá.

2) "Ze špinavých a krvavých peněz": Můžete, prosím, uvést věrohodné zdroje, že peníze na zápas pocházejí např. z násilného organizovaného zločinu? Zdůrazňuji věrohodné, tedy například zatykač od Interpolu.

3) "že je nutno hrát v zemi, která vojenskou agresí napadá své sousedy a zabírá jejich území" - no, s tímto tvrzením opatrně, to by nebylo možno hrát zápas skoro v žádné velké zemi, ani v Indii, kde se hrál poslední zápas, ne (anexe Sikkimu). Postup Ruska vůči Ukrajině je sice nechutný, neboť Rusko podporuje na Ukrajině občanskou válku, ale taková už politika velmocí byla, je a bude (a západ v této reálpolitice nikdy nebyl lepší). A na té Ukrajině to letos rozdrbal nejprve západ (USA za podpory některých evropských politiků) otevřenou podporou násilného státního převratu a svržením legitimně zvoleného presidenta.

Mně je zase na blití z důsledně selektivní kritiky jenom některých aktérů mezinárodní arény a z toho, jak je dnešní masmediální propaganda v podstatě jen zrcadlově obrácená verze RP.

+0 /-0 | 07.09.2014 23:27

Pavel Ch

Vážený Morphynisto.

Při  vší ústě k nss, jste byl zprávami v diskusi mockrát rychlejší, za to palec nahoru (samozřejmě, diskuz. přísp. se píší rychleji než i aktualita, ale i taksad). Nestranné zprávy, které jste správně "žurnalisticky" nekomentoval. Jen co se stalo, co kdo řekl, jaká novinka z FIDE, z turnaje, případně vyjádření obou stran. Pokud byl někdy k tomu Váš názor, tak asi velmi opatrný. Jen teď jsem si všiml, k budoucímu zápasu, že jste na straně jednoho názoru a že to dáváte hodně najevo. Samozřejmě, máte na to právo, to určitě, jen ta změna stylu nešla nepostřehnout.

  Myslím, že by bylo velmi škoda, kdyby jste nám novinky nepředkládal a nepřekládal. Váš názor byl jasný na tento problém a máte na něj plné právo. Já přinávám, že nevím, co měl Magnus udělat a nedovolím si hodnotit. Ale názor jasný jako Morphynista nebo naopak HonzaR či Honza Svatoš mají právo mít a říci všichni, když si to myslí. Věřím, že své rozhodnutí o nekomentování událostí přehodnotíte.

 Dovolím si tvrdit, že jste byl a že dále budete, jedním z nejlepších (možná nejlepším) přispěvovatelem.

+0 /-0 | 07.09.2014 22:28

Pavel Ch

Já si nedovolím soudit Magnuse, je to jeho rozhodnutí, nak teré má právo.

Z jiných sportů. Řekněte nějaký bojkot šampionátů významných sportů a také to bylo leckdy (a bude) pochybné pořadatelství. Ano, pamatuji 2 olympiády za studené války bez Ruska, našich a dalších v USA a pak v Rusku USA a spol. Ale po obakrát to nic dobrého nepřineslo, sportovci oplakali.  Rozhodly strany a vlády. Do Ruska nakonec cestovaly na olympiádu i výpravy "západu". Kde prosadil "olympijský výbor" země navzdory vládě (třeba Italové) mohli, ale bez hymen. Divné, no.  Od té doby to vždy nějak překousli. Peníze od někud vždy byly, míče třeba šily děti, protestovalo se proti tomu, ale nikdo nebojkotoval.

+0 /-0 | 07.09.2014 21:47

wlk
Fischera často prirovnávali k Rockymu. Som rád, že Carlsen prevzal hlavú rolu vo filme Rocky IV. A ešte radšej, že nadopovaný a anektovaný Ivan Drago bude smutne sedieť len v hľadisku.
+0 /-0 | 07.09.2014 21:44

rytir

„Carlsen se rozhodl smlouvu podepsat a zápas s Anandem odehrát.“

O tom jsem přeci už hovořil, že nás napínal, aby to nevypadalo, že si zcela nechá líbit, že s ním FIDE vymetá. A neměl nic v záloze.

Pro šachy je to jen dobře, rozkol by šachy poškodil.

+0 /-0 | 07.09.2014 21:37

Jablko-malum

K příspěvku nvmea: "Náš svět ale je černobílý." (nemyslím to vážně)

Ale sám nevím, co si o FIDE a okolí mám myslet. Každopádně to není důvod přestat diskutovat. Carlsen se zachoval pragmaticky a logicky, nelze mu to vyčítat. Proti FIDE by se mělo bojovat jinak, třeba bychom nakonec byli svědky frašky Karjakin-Ánand (i když nevěřím, že Tygr by k něčemu takovému přistoupil) a to by šachu uškodilo v povědomí veřejnosti možná ještě víc.

+0 /-0 | 07.09.2014 21:12

Mohykán
Nikdy som to nevidel tak jednoznačne, že Carlsen smeruje k tomu, aby tú zmluvu nepodpísal. To bolo len želanie a zrejme ani zďaleka nie všetkých. Prečo sa tak rozhodol, to sa ako neinformovaní a nezainteresovaní môžeme iba dohadovať. Nepoznáme ani zďaleka všetky fakty, k nám nejdú 100% informácie z prvej ruky.
+0 /-0 | 07.09.2014 21:08

HonzaSvatoš

Magnus Carlsen bude v Soči hrát. To je dobře, velmi dobře, palec nahoru. Ten tlak na něj, aby nehrál, asi byl, ale Carlsen se správně rozhodl hrát šachy a nenechat se zatáhnout jako loutka do politických her.

+0 /-0 | 07.09.2014 21:01

HonzaR

Kasparov se kdysi postavil FIDE, protože nesouhlasil s jejími praktikami, a hodně lidí ho tu za to rádo kritizovalo. Bylo by proto velmi pokrytecké teď kritizovat Carlsena, protože se FIDE nepostavil. Kasparov ve svém osamělém tažení neměl podporu šachového světa ani ostatních předních velmistrů, a šachu to nic dobrého nakonec nepřineslo. Jakou podporu má Carlsen mezi předními světovými hráči, aby teď začínal další soukromou válku s FIDE? Kolik velmistrů ze světové špičky mu vyslovilo podporu, aby zápas v Soči odmítnul? Ánandovi to bylo vždycky jedno, protože správně nechtěl do sportu tahat politiku, která tam nepatří, ani se jí účastnit; Karjakin je zase celý žhavý urvat zápas pro sebe (určitě nejen on), co ostatní? Já osobně jsem si v tomhle podpory od hráčů nevšiml, ale možná mám špatné informace.

+0 /-0 | 07.09.2014 20:31

Zdeněk Janda

ad hlasování výše : hlas lidu , hlas boží smiley. Připojuji se k Borisovi cheeky...

+0 /-0 | 07.09.2014 20:20

nvmea
Magnus jednoduše neměl žádný záložní plán a ve finále ani opravdu závažný důvod k nepodepsání, přestože pochyby a problémy nepochybně existují. Zařazením ho mezi hráče bez morálky dělajícího vše pro peníze byste však zklamal vy mne. To je přeci stejně nesmyslně černobílé a zjednodušující jako argumenty druhé "vše je v pořádku" strany. Magnus po vítězství získá 2 roky času a udát se může cokoli.
+0 /-0 | 07.09.2014 20:05

ddf

Penize jsou penize a kdo by je nevzal. At radci svetove osobnosti sachu blbe nezvani a davno by byl prezidentem FIDE nedko jinej. Carlsen neni Mesias. 

+0 /-0 | 07.09.2014 19:59

Morphynista
K rozhodnutí došlo už mnohem dřív než před půlnoční tiskovou konferencí. Bohužel to dopadlo úplně jinak, než jsem si já a ostatní zde mnou zmínění hráči představovali. Carlsen se rozhodl smlouvu podepsat a zápas s Anandem odehrát. Musím říct, že jsem zřídkakdy zažil větší zklamání. Byla tu totiž jedinečná příležitost se postavit proti diktátu funkcionářů FIDE a kdo jiný než mistr světa by měl jít příkladem. Carlsen se však rozhodl jinak, určitě měl pro to nějaké důvody, které ale přiznám se, nedokážu pochopit. Magnusi, styď se ! Chtěl bych ještě dodat, že tohle je s velkou pravděpodobností můj poslední příspěvek na NŠS. Zkrátka už mě přestalo bavit se neustále rozčilovat nad nesmyslnými pravidly, zkorumpovanými funkcionáři a hráči, kteří postrádají sebemenší morální zásady a pro peníze udělají všechno a přišel čas se víc věnovat zaměstnání a rodině.
+0 /-0 | 07.09.2014 19:32

Petr Boleslav

ano, pardon, zapomněl jsem uvést

+0 /-0 | 07.09.2014 18:46

Homunkulus

Kdo komentoval partie? Robert Cvek?

+0 /-0 | 07.09.2014 18:33