Tiebreak na dosah

26.11.2018 13:00 | World Championship Match Carlsen - Caruana

Předposlední partie skončila remízou a pokud se stejný výsledek zopakuje také dnes, zápas půjde do prodloužení.

Jedenáctá partie výrazně nevybočila z rovnováhy a podle předpokladů skončila remízou. Na tiskové konferenci Carlsen jen suše konstatoval: "Je výborně připraven a k ničemu mě nepustil, taková jsou jasná, tvrdá fakta." Poslední klasická partie začne dnes odpoledne v 16:00 našeho času. Caruana nastoupí s bílými figurami, ale zda se pokusí v poslední partii zápas rozhodnout v rozhovoru samozřejmě neuvedl. Carlsen naproti tomu přiznal, že by hrál v poslední partii raději bílými. 

Čestným hostem na zahájení 11. partie GM Sergey Karjakin, přítomné překvapil úvodním tahem 1.b4, který se na chvíli objevil také  v oficiálním přenosu (autor: Maria Emelianova)

Partii okomentoval velmistr Štěpán Žilka:


-
. kolo -

Průběžné pořadí po 11. kole

Jméno

Tit.

Nat

Rtg

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

Body

Perfo

Caruana, Fabiano g USA 2832 ½ ½ ½ ½ ½ ½ ½ ½ ½ ½ ½ . 5.5
2835
Carlsen, Magnus g NOR 2835 ½ ½ ½ ½ ½ ½ ½ ½ ½ ½  ½ . 5.5 2832

Odkazy

79x 13557x Milan Boháček
Fotogalerie
Komentáře (79) Aktualizovat Zobrazit pouze mnou komentované
pushtaq

Někdo tu dává do protikladu nudnou remízu ve 12. a boj v 11. partii. Doufám, že to byla ironie: oba Carové měli na konci té 11. víc času než na začátku, poněvadž přemýšleli jen na krátké koňské tanečky mezi zahájením a různobarevnou koncovkou. Zato v té poslední museli žhavit. Nechat po 20.Sd3 stát svoji nejhezčí figurku na f5, to je přece něco! Caruana vsadil na strategii (prostor a majorita na dámském křídle) proti taktice (útoky na krále při různých rošádách) a to tupce (komentuji styl hry, není to osobní charakteristika!) Carlsena polekalo: Bílý vymění černopoláky, skočí koníčkem na e3, převede krále na druhé křídlo, dá pozor na průlom g6-g5 a v pozdních večerních hodinách prosadí b2-b4+c4-c5... strašný konec jedné kariéry. Verbální nabídka remízy dobře dokládá jeho rozpoložení.

+0 /-0 | 28.11.2018 09:39

igors
to chess: ďakujem za objasnenie, čiže Magnus vlastne ponúka remízu skôr implicitne, nie verbálne. Ako som už raz písal, Giriho som priamo nesledoval, neviem, ako to hovoril a myslel. Viem o tom iba sprostredkovane z diskusných príspevkov. Vaše "nikdy neslyšel z Magnusových úst vypustit nabízím remis" som si zle vysvetlil ako "Magnus nikdy neponúka remízu". Už sa asi chápeme, nie?
+0 /-0 | 28.11.2018 09:19

kraken8

Nevíte někdo, jak dopadla 12. partie? Měla se hrát předevčírem, ale nikde to tady nemůžu najít. Ani v těch zprávičkách "bleskově ke kávě" to není ... 

No a to potom chcete, aby šachy měly větší propagaci v mainstreamových médiích :D

+0 /-0 | 28.11.2018 09:07

SchwartzBlack

Mne by zajímalo, jaké procento zdejších komentářů jsou v podstatě jen nářky nad tím, že někdo někde remizoval, 70%? A jestlipak jsou tyhle notorické plačky po vlastní remíze taky tak sebekritické k sobě samým? Další možností ovšem je, že hrají na tak nízké úrovni, že to tam nakonec jeden ze soupeřů vždycky zkope a něco jako korektní remíza u nich vůbec nehrozí. wink

+0 /-0 | 27.11.2018 22:39

Kharty

david brazina: Evidentně se rozcházíme v chápání pojmu bojovnost. Né, že bych se tomu divil...

+0 /-0 | 27.11.2018 22:35

Pavel Capek

Vybavila se mi rada bývalého generálního ředitele TV Nova Vovky Železného v jeho samožerném pořadu : Volejte řediteli. Když někdo kritizoval tuto nepochybně "skvělou"  TV, tak měl radu : Pokud se vám to nelíbí, tak se na to nedívejte ! laugh

+0 /-0 | 27.11.2018 21:58

xdavx x
Kharty, kdo je zvyklý na výjimečnou bojovnost u Carlsena ? Možná ty partie suší a usedí, ale výjimečná bojovnost zdobila a zdobí uplne jiny typ hráčů. Viz ten svesnikov kde místo útoku po h sloupci šup do sušičky. Trochu objektivity by neškodilo. Ten postřeh ZMB je nicméně relevantní. 24 partii a jedna výhra Carlsena je šachový průšvih, který může nadchnout pár sverazu ale řadového šachistů otravi. Blbe je, ze v tomto zápase neni komu fandit, v minulém zápase se karjakin alespoň bránil jako houzev, v tomto zápase neni vubec nic.... pardon, mraky analýz co by, kdyby... remiz.
+0 /-0 | 27.11.2018 21:43

Kharty

igors: Ona ta kritika asi pramení z toho, že lidé jsou od Magnuse zvyklí na výjimečnou bojovnost, tak čekali, čeho se jim dostane. Tím chci říct, že ta kritika je více méně asi vyjádřením vzteku z nenaplněných očekávání. Já osobně ho za to nekritizuji, vyrazil mi tím dech, né že né, ale považuji to za jedinečný okamžik, kterého jsem mohl být svědkem, a takové já rád smiley I když příště už bych zas rád viděl pár těch vývařků z vody, než tohle. Jednou stačilo laugh

+0 /-0 | 27.11.2018 21:16

igors
Kharty: OK, moze byt, ja tie online komentare nepozeram ani nepocuvam. Giri to mohol mysliet vazne, ale co to dokazuje? Ja by som veru tiez chcel byt taky srab ako Magnus - co nikdy neponuka remizy a ked to raz spravi v lepsej pozicii, tak sa ho vrhne kritizovat cely svet. Carlsen uz pred 12.partiou hovoril, ze ak super nebude prilis bojovne naladeny, nema nic proti remize. Na zaciatku aj opakovali tahy, cize jeho nastavenie na partiu bolo jasne - najma neprehrat. To sa zrejme nezmenilo ani ked Fabiano hral dalej. Psychologicky nie je az take jednoduche "prehodit vyhybku" a hrat all out na vyhru, zvlast po 11 remizach za sebou. Tym nehovorim, ze schvalujem alebo priamo chvalim Magnusovu ponuku - skor sa snazim pochopit, co ho k nej viedlo. A reci o dohodnutom divadle ci zbytocnej fraske ani nestoja za komentar.
+0 /-0 | 27.11.2018 20:44

Kharty

27.11.2018 12:57 | igors:

Giri to zopakova asi 4x a vypadal, že nad tím vážně přemýšlí. Mimochodem se pak obrátil na Svidlera s otázkou, jestli to on od Magnuse někdy slyšel, Svidler odpověděl něco v tom smyslu, že si to nevybavuje. 

+0 /-0 | 27.11.2018 20:03

Zmestabileho

Vojta Plát tu remízu nechápe, a tak spekuluje o podvodech... to je dobrá ukázka toho, jak jsou tyto "remízové frašky", nesoucí bohužel označení "zápas o titul MS", naprosto absurdním tyátrem, nad kterým skutečně zůstává rozum stát a tak leckdo tápe a hledá nějaké "vysvětlení" proč se tohle nadělení děje.

 

 

+0 /-0 | 27.11.2018 20:01

Vojta Plát
Je docela možné, že po 10. partii se oba týmy dohodly, že bude akčnější hrát TB. Z důvodu větší sledovanosti, přeci jen rychlejší partie možná dokáží zaujmout i nešachisty. Pak také třeba zisky z reklam...protože jinak tu remízu nechápu.
+0 /-0 | 27.11.2018 19:07

Zmestabileho

Ad Vojta Plát: Žádné podvody a sázkové mafie za tím nejsou. To píšete nesmysly.

 

Ke včerejší partii - Carlsen je taková srálgora, že prostě neměl vůli hrát partii na výhru, chtěl ve 12. partii už jenom remizovat, ničeho víc nebyl schopen... 

 

Takto srálgorsky se bohužel dnes top šachy hrají, a zápasy o titul MS jsou toho vrcholem. Když vezmeme tento zápas a zápas s Karjakinem, tak mistr světa ze 24 partií vyhrál 1 (slovy: "jednu partii"). Tohle je smutná vizitka nejen mistra světa, ale celého současného top šachu.

 

Jaké si to my šachisti uděláme, takové to budeme mít. Budeme jen dál přihlížet této nudě, zbytečnosti a absurdnosti, někteří ještě s pochopením že tohle k šachu patří? Pokud ano, nic se nezmění. 

+0 /-0 | 27.11.2018 17:40

Vojta Plát
Jirko, to určitě ne. Dokud se mi ten člověk neomluví za to, jak mě křivě pomluvil ohledně simultánky s Mamedyarovem, tak nevidím důvod být k němu milý, ať je jako pisatel knih sebelepší...
+0 /-0 | 27.11.2018 15:32

Jiří Kadlec

@ Vojta Plát: Proboha... Važ slova, ta o Michalovi jsou dost hnusná! 

@ Michal Matoušek: Nedávno jsem si přečetl Tvou knihu "Jako když se mění lokál", je nádherná, děkuju za ní, jsem z ní nadšený! Budu se k ní často vracet.

+0 /-0 | 27.11.2018 15:22

Vojta Plát
Křivák Matoušek ještě žije? To je špatný... Jinak Magnus na tiskovce měl o výhodě 2 jasno... nezajímalo ho to. Fabiano chtěl tu remis odmítnout, tak přemýšlím, jestli náhodou neměl(i) rodinu někde v zajetí sázkové mafie...protože to byl fakt úlet. Nicméně jak tu někdo psal, dalo se na remízách vydělat, od mého dobrého kamaráda měl jeho kamarád vsazeno 3000 na 12 remíz, kurz 45. Je fakt, že si musel zavolat do tipsportu a zeptat se, jaký mu vypíšou kurz, protože to tipsport vypsané neměl ( jak tu někdo mylně psal, že to vypsané bylo). Jsem zvědavý na tu frašku v TB.
+0 /-0 | 27.11.2018 14:58

Michal Matoušek

Ve kterých novinách? Konkrétně! - Ono je snadné jen tak plácat. 

Ve Vajnštajnově Mysliteli je ta historie celkem podrobně popsaná. Podle pravidel při remíze zůstával Lasker mistrem světa, jenže ono se hrálo taky o prachy. Takže důvody riskovat měli oba.

V 64 Šachmatnoje obozrenije byl o tom článek, někdy v osmdesátých letech (?), kde se to zkoumalo a kde se říkalo, že ohledně pravidel, která autoři historici v ruce neměli, možná existovala neveřejná dohoda; tehdy si pravidla zápasu diktoval mistr světa sám.

Tohle je dávný problém anonymních debat: vleze do nich kdokoli a vykládá, že všechno ví. Možná by nám mohl pomoci pan Kalendovský z Brna, tomu bych věřil.   

 

+0 /-0 | 27.11.2018 14:42

xdavx x
Ať he to jak chce zápas Karpov Fisher by byl z dnešního pohledu ten nejvíce legendární.
+0 /-0 | 27.11.2018 13:50

Pavel Capek

Ještě k zápasu Korčnoj vs Karpov.

Za minulého režimu byl oficiálními médii Korčnoj označován za zloducha - zrádce a emigrant.

Po změně režimu je za zloducha označovám pro změnu Karpov - komsomolec a osobní přítel Brežněva tlačený UV KSSS.

Historie se opakuje, povzdech si kdysi Hegel. Ano, nejprve jako tragedie, podruhé jako fraška, do-povzdech k tomu Marx. wink

+0 /-0 | 27.11.2018 13:42

igors
To sú zrejme len Giriho reči - isteže Magnus niekedy aj ponúkal, nielen prijímal remízu... Alebo ju nikdy neponúkol práve Anišovi?
+0 /-0 | 27.11.2018 12:57

Krvlad
Michal Matoušek: U Schlechtera nikdy žádná nejasnost nebyla, pravidla byla několikrát zveřejněna v novinách, včetně Laskerova vyjádření před poslední partií, že Schlechterovi stačí k titulu remíza, dá se to i dneska dohledat. To jen některým senzacechtivým divákům hráblo a neuměli se smířit s tím, že solidní hráč jako Schlechter nezvládl udržet poslední remízu a hrál pod tlakem s nervama nepochopitelně riskantně. Zajímavé, že tyto chytráky podobně netrklo, proč potom riskoval Lasker a pod útokem ztrácel tempa sbíráním pěšců, pokud jemu stačila remíza a naopak měl prohrou titul ztratit. A plno pozdějších autorů tuto blbost opakovalo ve svých knihách jako ověřený fakt, i když každý z nich včetně Kasparova potom přiznal, že je to ve skutečnosti ničím nepodložená spekulace.
+0 /-0 | 27.11.2018 12:30

Lada18

Na našich okresních a krajských úrovních bychom určitě počkali jestli Caruanovi nespadne praporek. Nejlepší dva šachisté to ale zřejmě nemají zapotřebí.

+0 /-0 | 27.11.2018 12:27

HonzaSvatoš

Ke zmiňovanému zápasu Lasker - Capa si vzpomínám, že jsem si kdysi přehrával rezultativní partie (4-0 pro Capu, pak to Lasker vzdal). Všechny výhry byly v důsledku hrubek, ani jedna nebyla, že by Capa soupeře přetlačil nebo překombinoval. Nicméně, to nijak Laskera neobhajuje, nějaké podmínky přijal, tak se podle nich hrálo. Je fakt, že Laskerovi se hodily peníze ze zápasu, protože většinu majetku za války vložil do německých dluhopisů, tak asi proto nakonec hrál. Ale to byl jen jeho boj, že mu sázka na německé dluhopisy nevyšla.

+0 /-0 | 27.11.2018 11:16

xdavx x
IgorS tak to jsem zvedavy :) ad Lasker: on nekolikrat i pak Capu sejmul, Aljechin byl porad o neco slabsi nez tihle dva v te dobe. XXX Korcnoj povidal ze neslo o to ho ponizit, proste s nim nechtel mluvit. XXX MM: taky jsem to cetl, ale pry to neni pravda.
+0 /-0 | 27.11.2018 11:10

Michal Matoušek

Jedno okrajové upřesnění: reglement zápasu Lasker - Schlechter je dodnes docela záhadný a spíš se zdá, že při prohře o jeden bod by Laskerovi titul zůstal. Podle toho, co jsem četl já. Ale s tématem to vlastně nesouvisí.

+0 /-0 | 27.11.2018 10:19

igors
David B. - aj keď vnímame zápas trochu inak, samozrejme obaja (plus všetcia ostatní fanúšikovia) by sme radi videli rezultatívne partie. Tie sú korením šachu, ako góly vo futbale a hokeji. Emil Sutovskij je teraz generálnym riaditeľom FIDE, nech už jeho funkcia znamená čokoľvek, potvrdil, že o zmenách sa vážne uvažuje. Najvtipnejší bol vraj návrh Griščuka - zápas bez limitu do 6 výhier a ak zmeškajú ďalší cyklus, tak obaja z neho vypadnú :)) Lasker-Capablanca: Lasker si dobre vyberal súperov aj čas, ale s Capablancom mu to nevyšlo. Skoro určite by mal lepšie šance poraziť ho ešte pred vojnou, JR ho prvý raz vyzval ešte v roku 1911. Korčnoj-Karpov a pat v 5.partii v Baguiu 1978: súperi sa vtedy nerozprávali, remízy sa ponúkali cez rozhodcu. Viktor to obišiel, navyše patom vraj chcel svojho úhlavného nepriateľa ponížiť (to príliš nechápem, veď či niekoho spatujem, alebo som spatovaný, vždy je to len pol boda...)
+0 /-0 | 27.11.2018 09:52

xdavx x

Krvlad: Ad Lasker, muze být. To s tim vedrem nepsal Lasker sam, ale Aljechin, kdyz tvrdil, ze by ve 27 byl Lasker pořád mistrem sveta (a ne Capa), nebyt pokorujich podminek pro Laskera, ktery to proste musel prijmout. :) ale tak buhvi jak to bylo. Lasker nicmene az tusim do roku 28 nebo 29 dokazoval, ze je porad nejlepsi na svete.

+0 /-0 | 27.11.2018 09:22

Pavel Ch

Minule to byla zdařilá taktika na Karju ve 12. partii. Opakovaná teď už tak povedená nebyla a navíc znovu rozstřel nevyhraje.

A tak Spojené státy budou mít po necelém půlstoletí dalšího mistra světa.

+0 /-0 | 27.11.2018 08:23

Pavel Ch

Re Pavel Čapek:

Na tom patu nebylo nic divného. Viktor legitimně zkoušel vyhrát koncovku, která je někdy opravdu vyhraná. A když se blížil 50. tah a viděl, že to nedá, než by se  Tolji doprošoval o remis, tak zakončil partii beze slova. Vítězoslavně chtěl spíše vyhrát. Komentáře Dr. Filipa ve "100 dnech v Baugiu" nutno brát s velkou rezervou, ke cti našeho mistra a rozhodčího, že se za ně na přednáškách omlouval a říkal naopak nepěkné historky z Toljovi výpravy, páč by jinak kniha nevyšla, bylo-li by napsáno popravdě. I tak riskoval a věřil lidem v sále, kdyby ho někdo udal, tak si třeba už nezapískal. 

+0 /-0 | 27.11.2018 08:05

Krvlad
David Bražina: Dobré postřehy, jen s tím obhajováním, kterak byl Capablanca nefér k Laskerovi, bych byl opatrnější. Pokud vím, tak to Lasker si určil měsíc, v kterém se hrálo, i když měl nabídnuto hrát dříve v zimních měsících, zápasu se snažil dlouho vyhnout, a hráli v noci po setmění. Ony ty řeči o nelidském vedru byly zřejmě dost přehnané, šachisti obecně se vždycky rádi vymlouvali na klima, a laická veřejnost takovým kontroverzním jednoduchým zdůvodněním ráda věří, protože samotné šachy jí přijdou nudné.
+0 /-0 | 27.11.2018 07:31

Krvlad
Pane na nebi, Carlsen tu hraje o titul mistra světa!!! vy idioti, ne řadovou exhibici pro diváky, tomuto cíli je podřízeno všechno, včetně taktizování, jestli bojovat, nebo dát remízu! Mi se taky nelíbí, že dal včera lepší pozici v Caruanově časovce za remízu, ale co je tak nepochopitelného na tom, že hraje na jistotu na tie-break, kde je jasným favoritem? Samozřejmě podělat se vždycky něco může, ale ať si experti hučí co chcou, Carlsenovy výsledky v rychlých tempech jsou už roky výrazně lepší než Caruanovy. Už Carlsenova volba varianty zahájení, kde mohl Caruana rychle vynutit opakování tahů, svědčí o tom, že celou partii zřejmě o víc než remízu neusiloval. Navíc třeba kritika od Kasparova je taky úsměvná, když sám dal v závěru posledního zápasu s Karpovem za remízu tak výrazně lepší pozici, z únavy a taktických důvodů, že ještě všichni spekulovali, že byli s Karpovem domluvení, čemuž zřejmě dodnes někteří věří. Kasparov může, ale Carlsen ne?
+0 /-0 | 27.11.2018 07:18

xdavx x

Pavel Capek: Na druhe strane partie co popisujete nehrali zajisteni milionari: Steinitz zemrel v parku na lavicce jako bezdomovec, Lasker prisel v prvni svetove valce o vse a zapas s Capablancou nebyl fer z hlediska vyberu prostredi, ozraly Aljechin jak pisete, prisel o domov i majetek a jeho zena byla smrtelne nemocna, Bronstejnuv otec byl v gulagu, Kasparov rozhodne nebyl milackem Kremlu narozdil od Anatolije... Opravdu srovnavat posledni partie techto sachistu s C&C je hodne mimo....

+0 /-0 | 26.11.2018 22:40

xdavx x
Igore, v podstatě jste potvrdil to, co jsem vám psal a o čem jsme se bavili. Připomenu, něco by se mělo změnit. Tenhle zápas byl nejnudnejsi v historii.vy jste tvrdil, ze zápas nepostrádá napětí. Dnes jsme se samým napětím malem zkratovali. Takže se obávám, ze jste pravdu neměl, a nakonec sám uznávate, ze by se něco mělo změnit. Ale nic ve zlém :)
+0 /-0 | 26.11.2018 22:29

Pavel Capek

Ale chlapci. Kdybych měl vypsat všechny anomálie zápasů o mistra světa, tak by to byl román ! Děkuji za doplnění, ale napsal jsem jen to, co se mi momentálně vybavilo. Ta nabídka remízy v těch ostatních bizarnostech opravdu nevypadá zase tak divně...

+0 /-0 | 26.11.2018 22:27

raflar
+0 /-0 | 26.11.2018 22:22

Jakub
Souhlas se Šemíkem, poslední partie jsou ošemetné. Navíc jít do tie breaku je prostě legitimní sportovní rozhodnutí - v rapidu má Carlsen o 91b větší rating než Caruana. Nedivím se mu. Do výčtu posledních partií bych přidal krásnou poslední partii zápasu Kramnik-Léko: http://www.chessgames.com/perl/chessgame?gid=1311652 , ve které Kramnik musel vyhrát, aby v zápase remizoval a udržel titul.
+0 /-0 | 26.11.2018 22:21

raflar
Chess.com's Computer Chess Championship announced it would pause its regular programming of CCC 3 to play out the position from game 12 where Carlsen and Caruana agreed to a draw.
+0 /-0 | 26.11.2018 22:18

Šemík

Pane Čapku, můžete přidat dramata, která se odehrála v POSLEDNÍCH partiích zápasů o mistra světa: Čigorin proti Steinitzovi ve vyhrané pozici si nechal dát dvoutahový mat (kdyby vyhrál, vyrovnal by stav zápasu na 9:9), Lasker vyhrál 10. partii a remizoval tak zápas se Schlechterem (v jejím průběhu byl prohraný), velký bojovník Bronštejn prohrál předposlední partii s Botvinnikem a v poslední partii už nenašel sílu k boji a spokojil se s remízou, Karpov po sérii proher naopak našel sílu ke zvratu a porazil Korčného, Kasparov v poslední partii vyrovnal zápas proti Karpovovi a zachránil titul. O poslední partii v zápase Topalov - Anand už byla řeč. Kdoví co se dnes honilo hlavou Carlsenovi - s Karjakinem mu stejná taktika vyšla, jestli dnes udělal dobře, to brzy uvidíme.

+0 /-0 | 26.11.2018 22:08

Poutnik

A hlavní sponzor si poznamenal:"příště dát peníze do nějakého napínavějšího akčího sportu, třeba curling". Zavřel poznámkový sešit a šel si objednat na bar ještě jeden drink. :-)

+0 /-0 | 26.11.2018 21:58

Pavel Capek

A tak na druhou stranu už se v zápasech MS stalo ledacos. Ožralý Alechin a vítěz Euwe. Fischer, který se nechal zkontumovat se Spaským. Korčnoj, který dal vítězoslavně pat Karpovovi.

Takže proč by nemohl Magnus nabídnout remízu, že ?

+0 /-0 | 26.11.2018 21:25

pawel

To už bylo kdysi na facebooku Kobylisy Memes....podobný výraz s comentem (možná nepřesně citováno):

"Když si jdeš k partii pro rychlou remi..... a soupeř to po..., že seš vyhranej".

+0 /-0 | 26.11.2018 21:24

alvar
Oběma hráčům jde o to, aby se zápas výrazně zapsal do historie, takže i ve středu všechny partie skončí remízou. Mistrem světa se stane ten, který si vylosuje právo zvolit barvy v armagedonu. Tedy pokud nezešílí a nevybere si bílé.
+0 /-0 | 26.11.2018 21:22

igors
Pravdu som mal samozrejme ja, pane Bražina - väčšinou ju mávam :))) Keby ste nevedeli, tak Vás citujem... Ale seriózne - o akú pravdu vlastne ide? Či hrali C-C dobre, alebo mizerne, je skutočne vecou názoru. David A. a David B. sa nudili veľmi, ja už menej. Jasné, Magnusova ponuka remízy v 12. partii prekvapila aj mňa, ale tú počítačovú jasnú prevahu som tam tiež veľmi nevidel. A hádam tých 12 londýnskych remíz bude mať pozitívny efekt v tom, že sa odborníci (nie miestni diskutéri vrátane mňa) zamyslia nad tím, čo treba zmeniť, aby zápas bol podstatne atraktívnejší. Môj názor poznáte - tradičných 24 partii a vyzývateľ musí vyhrať. To síce nenastane, ale niečo sa v budúcnosti veľmi pravdepodobne zmení.
+0 /-0 | 26.11.2018 21:03

...

Nechápu nabídku remízi. Zdravotně byl Magnus OK, předchozí partii tahal i různobarevnou střelcovku s nulovou šancí na výhru a teď?blush

2Samson - že je pozice lepší a že nic neriskuje vidí i hráč krajského přeboru. Bílý nemá protihru, může jen pasivně stát.

+0 /-0 | 26.11.2018 21:03

exot

Špičkoví hráči po celém světě (nejvíc Giri a Karjakin) jsou pobouřeni Carlsenovou nabídkou remízy v lepší pozici a s lepším časem. Jsou plánované demonstrace a pokud zvládne tie-break, pokusí ho nejspíš odvolat nebo přimět k dobrovolné rezignaci.

+0 /-0 | 26.11.2018 20:56

Samson

Vzpomněl jsem si na knížku Láska Carl Haffnera k remízám o zápase Em. Laskera s Carlem Schlechterem z roku 1910. V rozhodující partii nenašel Schlechter vítězný tah. Jinak by se stal mistrem světa. Může jít o analogii. Oba hráči, Carlsen i Caruana, byli ve vrcholném psychickém vypětí, určitě jsou i dost unavení - poslední vážná partie, hlavně neprohrát, prohra v tiebreaku je psychicky snesitelnější, ... Carlsen možná nebyl naladěn na hru na výhru. Možná objektivně pozici neviděl jako výrazně lepší, nechtěl riskovat. Do hlavy mu nevidíme.Neodsuzoval bych ho. 

+0 /-0 | 26.11.2018 20:52

Slušný anonym
Zmestabileho 20.22: Pan Cvek má pravdu, šachy dostaly po čuni, ale snad se během zítřejšího volného dne zas vzpamatujou. Těším se na středu!
+0 /-0 | 26.11.2018 20:51

Morphynista

Kasparov ještě včera považoval Carlsena za velkého favorita pro rapidy, dnes ale napsal : " Ve světle této šokující nabídky, kterou Magnus udělal ve skvělé pozici s lepším časem, musím svůj názor přehodnotit. Tiebrek vyžaduje velice silné nervy a mně se zdá, že je Carlsen ztrácí. "

+0 /-0 | 26.11.2018 20:46

Pavel Capek

Proč vlastně v dnešní době, kdy už jde jen o peníze očekáváme v šachu něco jiného ???

+0 /-0 | 26.11.2018 20:35

Pavel Capek

2 ZMB : když sis byl tak jistý, tak se na tom dalo slušně vydělat - sázkové kanceláře to vypisovaly...

+0 /-0 | 26.11.2018 20:33

Pavel Capek

2 kraken 8 ? ještě ti tam chybí : https://cs.wikipedia.org/wiki/Sarkasmus

+0 /-0 | 26.11.2018 20:31

xdavx x
To Igor Štohl, tak co, kdo měl pravdu?
+0 /-0 | 26.11.2018 20:27

Zmestabileho

Ano, Robert Cvek zakončil svůj dnešní komentář 12. partie velmi přiléhavě: "Dnes dostaly šachy po hubě". 

 

Já jsem od začátku tvrdil, že to bude jasně 12 remíz, do osmé partie jsem to tady na nss odpočítával, pak už mě to přestalo bavit... Chcete většího důkazu o zbytečnosti a absurdnosti tohoto zápasu, než že ryzí amatér ZMB zcela lehce dopředu uhádne všech 12  remízových výsledků? 

+0 /-0 | 26.11.2018 20:22

doktor

aspon bude o čem psát a mluvit. pro nás šachisty to je dobrá téma

 

+0 /-0 | 26.11.2018 20:21

fru-fru

26.listopad 2018 ..., den kdy šachy dostaly pořádně po hubě ...

+0 /-0 | 26.11.2018 20:18

pawel

Carlsen na tiskovce:

"Za těch 11 remíz mi nadávaj na novoborském. Co mám dělat? Dám 12. a předvedu šachy hodné mistra světa v rapidech. No a pak, von ten Fabiano nechce remízu a k tomu to zkazí.

Co bych to byl za mistra světa, kdybych 11x remízoval, po 12. nabídl opakování tahů, soupeř nevzal a prohrál si to sám? To by na tom novoborským nerozdejchali, to by mě ukamenovali. A přitom tomu rozuměj, jsou to přec fandové vítěze ligy mistrů. Tak musím na ty rapidy".

+0 /-0 | 26.11.2018 20:05

kraken8

Já myslím, že je to od Carlsena součást psychologie. Já ti to dám za remízu, sice stojím líp, ale nevadí, stejně vyhraju. Tak si na tebe věřím v rapidu a v blickách, že je mně to jedno.

Víc bych v té dnešní partii nehledal. 

+0 /-0 | 26.11.2018 19:52

Morphynista

Jen aby se Magnus nepřepočítal. Caruana dnes hrál dost nejistě a právem se od komentátorů dočkal za své tahy kritiky, nevím, zda by pozici udržel. V rapidu se může stát cokoliv...

+0 /-0 | 26.11.2018 19:49

kraken8

Pavle, to je na diskuzi.

https://cs.wikipedia.org/wiki/Troll_(internet)

https://cs.wikipedia.org/wiki/Ironie
+0 /-0 | 26.11.2018 19:45

Pavel Capek

2 strelec  : a s flekem !! :D

+0 /-0 | 26.11.2018 19:37

Pavel Capek

2 kraken8  : Trolluješ hezky, ale je to jinak a to sám dobře víš...

+0 /-0 | 26.11.2018 19:37

strelec

ad Pavel Capek: vo mega to není, jen vo 200 táců, a to už je taková blicková sumawink

+0 /-0 | 26.11.2018 19:35

kraken8

O co vám všem jde? Jasná remíza. Hrají to dva nejlepší šachisti současnosti a když se jim ta pozice zdá být tupá remíza, tak to prostě dali za remízu. Co kdo my jim do toho můžeme kecat? Rozumí tady tomu snad někdo líp než oni? V 11. partii jsme si toho boje užili až dost, ještě teď se mně z toho motá hlava, jak hráli tu koncovku nestejných střelců - tam Carlsen tušil, že by mohl vyhrát, útočil a útočil, Caruana se naopak bránil jako lev, ale tady je to v té 12. partii prostě tupá remíza. Já jsem spokojen, je to zápas jako řemen, který vyvrcholí tajbrejkem, boj pokračuje, co víc si přát! Go hoši go go go, skvělá reklama na šachy!

+0 /-0 | 26.11.2018 19:34

Pavel Capek

Nabízí se dialog : Hele, chceš to hrát na výhru ? Ani ne. Tak si vo to mega blicnem, jo ?! smiley

+0 /-0 | 26.11.2018 19:24

Pavel Capek

Tak toto budou místní GM ( kteří tento zápas neustále obhajují ) vysvětlovat jen těžko. Magnus v lepší pozici a s náskokem 40 minut nabídne remis ??? WTF ???frown

+0 /-0 | 26.11.2018 19:20

romison
to me zklamal dneska, tohohle jsem neveril, ze se doziju :)
+0 /-0 | 26.11.2018 19:11

romison
nechapu, ze v tyhle pozici Magnus nabidl plichtu, asi starne, to jsem necekal.
+0 /-0 | 26.11.2018 19:08

omve

Tak černý má krytého volného pěšce i jeho král je méně zranitelný, navíc ten čas, souhlas, že je to ostrá pozice a do výhry daleko, ale já osobně bych tuto pozici hrál mnohem radějc za černé yes

+0 /-0 | 26.11.2018 18:29

Pavel Ch

...no pravdou, že jsen viděl po zahájení. pak od 19.f3 trošku začal hrát vyumělkovaně. 

+0 /-0 | 26.11.2018 18:27

Pavel Ch

Opravdu? Neřekl bych.

Zamyslel se Fabio.

Hlavně byla opakovaná pozice, Magnus chtěl, Fabio neyes 

V každém případě oboustraně ostré

+0 /-0 | 26.11.2018 18:24

omve

Tak zahájení se bílému nepovedlo, horší čas i pozice, že by dnes byl Fabio v problémech?

+0 /-0 | 26.11.2018 18:04

Pavel Ch

Svešnikov, uvidíme, jaká varianta a kde uhnou.

Může to být ostré.

+0 /-0 | 26.11.2018 16:06

Pavel Ch

Jistě, bude-li hrát Fabio na výhru, může i prohrát. 

+0 /-0 | 26.11.2018 15:41

sikvel22
Přijde mi, že víc toho MC ukázal v tomto zápase černými. Takže mi přijde, že má větší šanci vyhrát černými v sicilce.
+0 /-0 | 26.11.2018 14:52

Pavel Ch

Magnus by hrál raději bílými...

Jistě, minule udělal fintu Magnus na Karju, že se o volném dni připravoval na rozstřel či relaxoval. A Karja se trápil, co na něj vymyslí Magnus bílými. V 12. partii se úmyslně nesnažil Magnus a rychle do remízy. Získal tím den a půl náskoku. Na přípravu na relax.

  Teď má černé a musí očekávat ještě poslední tlak Fabia.

Fabio může zkusit, Magnus by neměl šanci odvety. V minulých zápasech, když Magnus prohrál, dokázal rychle v další reagovat. Ve 12. by měl smůlu.

+0 /-0 | 26.11.2018 13:18

kraken8

Krásná partie. Škoda, že jsem nebyl u onlajnu, vychutnal bych si to o to víc. Ty varianty "pod pokličkou" od velmistrů, kteří to komentují, škoda, prostě škoda, že jsem to neviděl. Pan Hába to určitě mohl okomentovat líp, to mě tady prostě trochu zklamalo. Jeho komentář mě málo vtáhl do této skvostné partie, která určitě hýřila nejrůznějšími nápady, ale to já, amatér, nemohu posoudit. Úplně se v tom víru variant ztrácím.

+0 /-0 | 26.11.2018 13:13