Talův memoriál opět v hvězdném složení

12.06.2013 05:00 | Talův memoriál 2013

Neurazí se český šachový fanda, když mu naservírujeme článek představující Talův memoriál? Je vůbec třeba turnaj takového formátu představovat? Představovat šachovou velmoc, ruskou Moskvu a šachisty tak zvučných jmen? Tak snad jen pro ty méně znalé.

8 ročník tradičního, uzavřeného velmistrovského turnaje, Talův memoriál, se odehraje v Rusku, v největším městě Evropy, v Moskvě. Její část, stovky let staré historické centru, v jehož středu se rozkládá trojúhelníkový Kreml a známé Rudé náměstí, byla prohlášena v roce 1990 za světové kulturní dědictví UNESCO. Superturnaj se odehraje ve dnech 12.-24. června 2013 a představí se v něm skutečná šachová elita. Talův memoriál se hraje od roku 2006 a účast předních světových šachistů slibuje vždy líté šachové boje.

A kdo že bude letos Talův memoriál hrát? Současný držitel titulu Mistr světa Viswanathan Anand (Indie, 2786), uchazeč o titul Mistr světa a držitel světového rekordu ELO, dlouhodobě také první příčky na listině FIDE ratingu Magnus Carlsen (úvodní foto, Norsko, 2864), bývalý mistr světa Vladimir Kramnik (Rusko, 2803), velmistři z první desítky světových hráčů Hikaru Nakamura (Spojené státy, 2784), Fabiano Caruana (Itálie, 2774), Sergei Karjakin (Rusko, 2782), Alexander Morozevich (Rusko, 2760), vicemistr světa 2012 Boris Gelfand (Izrael, 2755), účastník Zápasu kandidátů z roku 2011 Shahriyar Mamedyarov (Ázerbájdžán, 2753) a nejlepší hráč Ruska 2012 Dmitry Andrejkin (2713).

Program Talova memoriálu:

st. 12.6. bleskový turnaj, od 16:00 našeho času

čt. 13.6. – so. 15.6. I.- III. kolo (13:00 našeho času)

ne. 16.6. volný den

po. 17.6. – st. 19.6. IV. - VI. kolo (13:00 našeho času)

čt. 20.6. volný den

pá. 21.6. – ne. 23.6. VII. – IX. kolo (15:00 - IX. kolo již od 11:00 našeho času)

ne. 23.6. – závěrečná ceremonie, 16:00 našeho času

Šachisté se utkají podle pravidel FIDE, každý s každým, tedy v 9 kolech a jejich výkony bude limitovat čas 1h a 40 min. na 40 tahů 50 min. na dalších 20 tahů 15 min. do konce partie s přídavkem 30 s. za každý provedený tah. Roli hlavního rozhodčího bude plnit IA Andrzej Filipowicz (Polsko), který bude dohlížet mj. na dodržování čekací doby (1 hodina) anebo Sofijských pravidel (zakazují nabízet a přijímat remízu před dokončeným 40. tahem černého). Celkového vítěze určí počet získaných bodů (1 za výhru, 0.5 za remízu, 0 za prohru) a při jejich rovnosti pomocná kritéria v posloupnosti: počet her odehraných černými kameny, celkový počet vítězství, vzájemný zápas, KOJA koeficient, Sonneborn-Berger skóre.

Stejná kritéria budou platit také pro úvodní bleskový turnaj, hraný 12. června od 16.00 o samostatný  cenový fond 15.000 EUR tempem 2x3 min. 2s. za každý provedený tah. Zajímavostí jistě je, že na základě výsledků v bleskovém turnaji, získají šachisté svá nasazovací čísla pro hlavní superturnaj. Cenový fond hlavního turnaje činí 100.000 EUR a bude rozdělen následovně:

  1. 30.000 €
  2. 20.000 €
  3. 15.000 €
  4. 10.000 €
  5.   8.000 €
  6.   6.000 €
  7.   4.000 €
  8.   3.000 €
  9.   2.500 €
  10.   1.500 €

Organizátoři Talova memoriálu, Ruská šachová federace, připravila on-line a video přenosy a také speciální program pro diváky: v publiku se bude konat interaktivní komentář probíhajících partií od dalších hvězd světového šachu, jakými jsou např. Alexander Grischuk, Peter Svidler, Sergei Rublevsky nebo Sergei Shipov. Diváci budou moci klást otázky, diskutovat s komentátory a účastnit se analýz. 

Díky práci fotografů Jurije Vasiljeva, Jevgenije Atarova, Vladimira Barského, Marii Fominych a Eteri Kublashvili můžete nahlédnout do historie Talova memoriálu v přiložené fotogalerii.

Vítěz minulého ročníku Talova memoriálu, norský fenomén, Magnus Carlsen s předsedou představenstva RCF Ilya Levitovovem.

(autoři fotografií: Jurij Vasiliev, Jevgenij Atarov, Vladimír Barsky, Maria Fominych a Etery Kublashvili)

Odkazy:

výsledky

Webové stránky turnaje

On-line přenos na Chess-Bomb

Propozice v AJ 8. ročník Talova memoriálu

Propozice v AJ bleskový turnaj

Web Ruské šachové federace

31x 6090x Tobi
Fotogalerie
Komentáře (31) Aktualizovat Zobrazit pouze mnou komentované
pawel

To exot: Jistě, pomalu v klidu to myslíte.

Podle hesla: "Nechme protivníkovi ústupový prostor, ať má kam ustoupit"laugh.

+0 /-0 | 14.06.2013 06:16

exot

A ještě záludná otázka na Carlsena po partii: "Věděl jste, že ta koncovka je vyhraná?" A Carlsen neřekl "sure", ale: "Já nevím, v učebnicích stojí král na f4 a ne na e5. Ale držel jsem se svého plánu, věděl jsem, že je dobrý." :-) A tak bude porážet i Ananda. Nebude se snažit získat výhodu v zahájení, ale bude se snažit nutit ho dělat drobné a nenápadné chyby a ústupky, až už ustoupit nebude kam. Jako dneska Kramnika. I když to, jak Kramnik v závěru "nastražil" tu patovou léčku a vstal od stolu, jako by to byla jasná remis, byla z jeho strany asi recese. :-)

+0 /-0 | 13.06.2013 19:57

ELOminator

No dneska je to jasné - Carlsen výhra, Anand prohra. A ještě si pěkně rýpnul do Kramnika že nechápe proč to jěště tahal wink

+0 /-0 | 13.06.2013 19:29

Poutnik

Vždycky jsem se těšíval jako kluk na šachové rozbory s panem Miroslavem Filipem. Možná v tom hraje roli nostalgie, ale příjde mi, že to bylo o třídu lepší než současné pokusy.

+0 /-0 | 13.06.2013 19:21

Playboy

A pak, že neumí Carlsen porážet přední světové hráče! laugh Ten, kdo toto vyřkl by si měl dát ledovou sprchu! winkNe vždy se daří vyhrávat, obzvláště v tak silné konkurenci, ale právem je MC světovou jedničkou a pomalu MS! smiley

+0 /-0 | 13.06.2013 19:18

exot

Tak to jsem Vladimíra trochu přecenil. :-)

+0 /-0 | 13.06.2013 18:49

exot

Moro je taky dobrý drsňák. :-) Na tiskovce s Andrejkinem by si s ním Andrejkin evidentně rád popovídal o některých variantách a párkrát nadhodil: "Mně se zdál zajímavý tenhle tah." A odmlčel se a podíval se na Mora v naději, že ten k tomu něco dodá. Udělal to asi třikrát a Moro pokaždé nic neřekl. :-) Nakonec se ale taky trochu rozpovídal.

+0 /-0 | 13.06.2013 17:41

exot

Svidler došel v analýze k pozici, kdy může Kramnik obětovat střelce za pěšce a dosáhnout remízy díky špatné barvě střelce, kdy bílému nepomůže ani střelec a pěšec víc proti holému králi, a doprovodil to historkou: "Když mi bylo osm, popsal jsem pět stránek svého sešitu analýzou, jak tuto koncovku vyhrát. Honil jsem soupeřova krále po celé šachovnici, dojít pěšcem do dámy se mi však nikdy nepodařilo. Ještě že mi nebylo devět, to už by byla ostuda." :-)

+0 /-0 | 13.06.2013 17:32

exot

Naka na tiskovku po prohrané partii přišel, Anand ne.

+0 /-0 | 13.06.2013 17:12

exot

Carlsen tam má další koncovku, kterou by pravděpodobně proti komukoli jinému než Kramnikovi postupně vyhrál na výdrž. Proti Radžabovovi určitě. :-)

+0 /-0 | 13.06.2013 16:50

exot

A Viši je KO, studená sprcha pro první kolo. Caruana se ho vůbec nebojí. :-)

+0 /-0 | 13.06.2013 16:45

exot

První kolo je zajímavé a rozhodně ne oťukávací. Šak zabil Naku černýma po prudkém přepadu, problémy má bílými i mistr světa Anand, Caruana nejdřív obětoval pěšce a teď ho pěkně tlačí. Komentující Svidler s Griščukem na videu jsou kouzelní. :-)

+0 /-0 | 13.06.2013 16:26

Tobi

To souhlas, to bezpochyby má.

Opravdu velké překvapení pro mě, výsledky bleskáče Talova memoriálu. Ani ne tak, že to vyhrál Nakamura, ale rozhodně, že veškeré mládí skončilo vzadu, Karjakin, Caruana, Carlsen.  2.-4. Anand, Kramnik, Gelfand je fakt překvapení.

+0 /-0 | 13.06.2013 11:52

ELOminator

Ale včíl už zpátky k Talovi & spol!

+0 /-0 | 13.06.2013 11:38

ELOminator

Ale globálně si myslím, že šachový profesionál a zvláště zkušený trenér to i laikům vyloží lépe a srozumitelněji než amatér. A to řemeslo, to se obrousí, Martin na to má určitě talent wink

+0 /-0 | 13.06.2013 11:37

Tobi

to Pavel Chrz: podle sebe soudím tebe, proto jsem čekala negativní ohlasy. Mně se tento díl V šachu nelíbil. Jsem asi rozmazlená profesionálním moderátorským vystupováním vycházejícím z dlouholetých zkušeností p. Langera a jsem asi rozmazlená díly, ve kterých vystupoval Martin Petr jako host (anebo Michal Konopka), protože jeho podání analýz mi vždy přišlo jako jedno z nejlepších. Srozumitelné, jasné, svižné - přesto ale s prostorem pro divákovo zamyšlení, kontaktní s diváky. V tomto díle chybělo obojí. Dobrá práce komentátora i (laikovi) srozumitelné analýzy. Při analýzách vždy téměř bezchybný Martin se v roli moderátora často přeříkával, zaškobrtal v řeči (a přišlo mi, že i v myšlenkách), jeho mimoverbální projevy (gestikulace, mimika) na mě působily nepřirozeně (jak to říct, jakoby skákavě), čtecí hádám také není ještě úplně kamarád (práce s intonací vyloženě špatná při čtení, především na koncích vět, rušivé nádechy), nervozita byla evidentní, celý díl na mě působil poněkud neprofesionálně a rozhodně vzbudil dojem, že se dva kámoši sešli, v omezeném čase si dobře pokecali o šachu a sem tam si vzpomněli, že do projevu musí otisknout svoje role komentátora a hosta. A že byl díl bohatý na události a měl spád? To je každý díl pořadu V šachu ne? Protože za měsíc se toho v šachovém světě děje tolik, že je spíš problém všechno důležité do pořadu dostat. Nepamatuji díl, který by nebyl bohatý na události. A to ani, když se vysílalo 2x do měsíce.  (Martin Petr jistě promine kritiku, už i proto, že tu stojí osamocená proti chválám ostatních. Bude tedy zřejmě neoprávněná). Na další práci na tvorbě podoby pořadu V šachu jsem rozhodně zvědavá.

+0 /-0 | 13.06.2013 10:23

Martin Petr

Zdravím všechny a děkuju za komentáře. Nápad se jmény u šachovnice je výborný, pokusím se to v nějaké podobě zavést co nejdříve. Také budeme od příštího dílu určitý čas držet na obrazovce úvodní pozici analýzy. Hodnocení pozice je ze šachového pohledu důležité!

S vysílacími časy to sice není nejlepší, ale ani ne tak hrozné - z pátka na sobotu v 0:20, to je skoro prime-time :-) Přes 10 nešachistů mi buď psalo, nebo rovnou říkalo, že mě viděli v televizi (náhodou). Servírka v oblíbené restauraci, kolegové na univerzitě, nebo známí, které jsem roky neviděl. Široké spektrum, holt žijeme v televizním věku. Pořad tedy svoji hodnotu má, a stojí za to na něm pracovat. Na první pokus mělo moje moderování značné nedostatky, ale žádný učený z nebe nespadl :-)

+0 /-0 | 12.06.2013 20:48

ELOminator

Jinak co se týče toho bavení, mě vždycky nejvíce pobaví komentáře Davida Navary. Ten by měl mít svou vlastní rubriku wink

+0 /-0 | 12.06.2013 20:21

Playboy

Re JiH: Výsílací časy V Šachu jsou hrozné. Je vyjímečné, když stihnu alespoň 1 díl do půl roku sad Přesto jsem měl nejspíše velké štěstí, když jsem stihl premiéru Martina Petra. Skutečně výborný krok vpřed ku "sledovanosti". Zatím jsem viděl bohužel se vším všudy i z internetových přehrávání 4 díly, přesto právě ten premiérový mě bavil nejvíce! yes Ještě doladit časy vysílání a nejlepší pořad roku je tu! smiley

+0 /-0 | 12.06.2013 20:19

ELOminator

@M.P. To jsem myslel spíš v nadsázce, i když částečně to platí pro všechny české hráče snad kromě Viktora, to je asi největší dříč.

Jinak za moderátorský výkon musím taky pochválit, spíše trochu haprovaly komentáře Viktora, ale nikdo učený z nebe nespadl, příště to bude lepší a lepší wink

+0 /-0 | 12.06.2013 20:18

JiH

Komu je pořad V šachu určen? Je vysílán v časech: úterý 06:00, pondělí 12:25, v sobotu poprvé v 00:20, podruhé v 03:40. Televizní divák (skoro nešachista) nemá šanci na něj náhodou narazit v TV programu a říci si: „Vida, šachy! Jak to, že to ještě hrají, když už se komunistický blok rozpadl? To už je let, co jsem je naposledy hrál s dědou, když mi bylo 14.“

Pořad si pustí z webu jen nadšenec, aktivní hráč, který si partie už dříve přehrál. Pro něj jsou tedy zbytečné - a tvůrci a střihači nejspíš vědí, že jsou zbytečné - vždyť jsou sestříhané většinou tak, že se několik tahů neví, kdo byl bílý a kdo černý (moderátoři jména většinou rychle zadrmolí), nevíme, jestli se to skutečně hrálo, nebo jen mohlo hrát a po třech tazích se dozvíme, že „Jirka teď pohrozil...“ a většina diváků neví, kdo je Jirka. Vlevo a vpravo od šachovnice je místo, tak bych tam dal titulek, např.: bílý Vlastimil Babula, černý Jan Bernášek.

Divák tedy očekává informace, o kterých se nedočte v časopisech a na NSS a chce vidět a slyšet slavné hráče na vlastní oči. (Např. proč Viktor nehrál MČR.)

S Martinem Petrem má pořad šanci dostat nový impuls. Ale hlavní rezervy vidím v lepším využití možností televizní techniky. Připadá mi, že televizní pracovníci pořad připravují k vysílání tak nějak z povinnosti a nikdo na ně nemá páku, aby svou práci zlepšili v tom, co oni zřejmě považují za nepodstatné detaily. (Kdysi přes první řadu šachovnice jel titulek s aktuálními zprávami!)

 

Ostatně soudím, že Kartágo muselo být zničeno a možnost stahování partií se také jednou bude muset vrátit na web NSS!

+0 /-0 | 12.06.2013 18:36

Homunkulus

Martin Petr: Rozhodně Vás chválím za moderátorský výkon, je to laskavé a přitom živé, kouká se na to velmi příjemně. - Souhlasím ale se Šemíkovou připomínkou; samotný průběh partií zase nějak extrémně rychlý není, ale počáteční pozice by mohla být vidět cca 10-15 vteřin, aby se člověk rozkoukal, lze ji přitom dvěma třema větama okomentovat, vypíchnout nějaký poziční prvek a rozestavení důležitých figur. Není vhodné, aby se hned od prvního okamžiku tahalo, pozice se pak mění dřív, než divák vidí, co se vlastně mění. A občas bylo komentováno něco, co už na šachovnici nebylo, protože se tahy vůči komentáři předběhly. Ale to není specifikum tohohle dílu, dělo se to i dřív. (Jen pro zpětnou vazbu - mám ELO asi 2100, ty partie jsem většinou už viděl a chytal jsem se "tak akorát". Obávám se, že talent 2.VT nebo nadšenec 4.VT by to nepobrali.)

+0 /-0 | 12.06.2013 14:52

Pavel Ch

Tobi: Tomu negativnímu moc nerozumím. Každý čekal, jak si Martin Petr povede jako moderátor. A to se povedlo. Pak také pořad, obsah, připravuje. Mělo spád, bylo bohaté na události, člověk se nenudil. 

  Ale co kdo z hostů řekl dobře či špatně, to již je mimo moderátora, zodpovědnot hosta, to je na jiné hodnocení. Samozřejmě při přehrávání partií mu může moderátor poradit, usměrnit, zbrzdit. To již níže naznačil, že hned bude reagovat.

Naslepo: Furt je to jen exhibice. Ono by stačilo, kdybychom měli jasno v mistrech světa při patnáctileté dvojkolejnosti. Rád jsem se chtěl nechat poučit, jen ten kdo měl mít jasno, tak jasno neměl.

+0 /-0 | 12.06.2013 13:28

Šemík

K rekordu v simultánce naslepo: On zřejmě i ten "rekord" Maxe Langa, který skončil na pohled úctyhodným skóre 25, =19, -3, bude zpochybněn, pokud tedy ještě zpochybněn nebyl. Na internetu je totiž možné najít všechny partie z této simultánky, takže lze snadno zjistit, že: 1/ Z 19 remíz jich bylo celkem 8 dohodnuto do 20 tahu (hned první tři partie končí remízami ve 14, 16 a 18 tazích), dalších 8 remíz nemělo více než 25 tahů, zbývající 3 remízy měly 27, 29 a 30 tahů; 2/ Mnohé rozhodnuté partie jsou miniaturky, které budí dojem, že jsou předem domluvené, je mezi nimi partie 12tahová, 13tahová či 15tahová; 3/ V dalších partiích se Langovi soupeři ochotně vzdávali prakticky okamžitě, jakmile "mistr" dosáhl drobné výhody, často v naprosto nevyjasněných pozicích, které by v simultánce ještě mohl zkazit hráč i kdyby na ně viděl, natož když hraje naslepo. Prostě celkový dojem z "rekordu" je takový, že Lang neměl soupeře, ale spoluhráče, kteří se velice ochotně na rekordu podíleli.

Troufám si tvdrit, že podobnou "simultánku" s efektními miniaturkami a dohodnutými remízami do 20 tahů (neříkám, že 46 partií, ale každý taky netouží stát se rekordmanem) by byl schopen sehrát kdekdo s kvalifikací KM. A kdyby zatoužil po podobném rekordu šachista mistrovské síly, hravě ho zvládne. Schválně - kolik máte v hlavě svých nebo cizích sehraných partií, které by mohly posloužit tomuto rekordu ve spolupráci s domluvenými "soupeři".

A jen na okraj: mnohé prameny (bez ohledu na počet partií) dodnes označují za největšího mistra této disciplíny, vzhledem k síle soupeřů a úrovni sehraných partií, Aljechina, a ani ten se prý nemohl rovnat Pillsburymu, který hrál vedle šachových partií s prvotřídními soupeři současně ještě dámu a karty.

+0 /-0 | 12.06.2013 12:14

Tobi

Včera jsem také koukala na pořad V šachu a musím přiznat, že jsem čekala spíš negativní ohlasy. Jsem překvapená, že nepřišly. Samostatný článek o pořadu by to jistě chtělo, tak zásadní změna, jaká v něm proběhla, si samostatný článek jistě zaslouží, určitě pak diskuzi, která kéž by byla alespoň pro jednou konstruktivní. K simultánce na slepo - dnes na Kampě v Michnově paláci zahájí od 15.00 hodin přednáška Michaela Negeleho Historie šachu naslepo, třeba se v ní zmíní i o rekordu v simultánce naslepo a budeme mít jasno wink

 

Moje přání na vítěze Talova memoriálu: Magnus Carlsen, Sergei Karjakin, Hikaru Nakamura

Můj tip na vítěze Talova memoriálu: Magnus Carlsen, Vladimir Kramnik, Vishi Anand

+0 /-0 | 12.06.2013 11:49

Martin Petr

Zdravím a děkuju za pochvalu i komentáře. V blízké době mám v plánu asi i článek na nss, kde by se čtenáři mohli k současné podobě pořadu vyjádřit a navrhnout zlepšení. Protože myslím, že když je pořad o šachistech, tak do toho šachisté mají co mluvit a nss je naše největší drbárna :-) V mnoha věcech je to sice tak, že co se líbí jednomu, nelíbí se druhému, viz například rychlost analýz - pojedeme pomaleji a David Navara nám u toho usne - ale pokud bude více převažovat názor, že se má zpomalit, tak se zpomalí. Za cenu menšího počtu partií. Uvítám i náměty na nové rubriky nebo zajímavosti. V žertu jsme cestou na ME v Legnici v autě uvažovali, že by se hodila rubrika "Než spadne pěna" s drby ze šachového i nešachového života, ale myslím, že by pořad měl zůstat především zpravodajský, alespoň prozatím.

K rozhovoru s Viktorem - ten se mi moc líbil a ani jednoho z nás nenapadl výklad stejný jako ELOminatora. Ten mu ovšem brát nemůžu, protože i když rozhovor nebyl tak myšlený, je to výklad (pouze navenek) pravdivý :-)

S tím světovým rekordem v simultánce naslepo jsem si naběhl. Čerpal jsem z blogu pana Houšky, ale už jsem si bohužel nepřečetl komentář, kde ten celý článek sám zpochybnil. Díval jsem se na to teď trochu podrobněji, a upřímně, vůbec nevím, kdo vlastně rekord drží. Podle všeho (hlavně anglické wikipedie) měl 46 partií prokazatelně v roce 2011 sehrát Marc Lang. Ten má elo 2306, což je asi ještě větší překvapení, než rekord Flesche. Tak budu rád za informaci, kdo vlastně ten rekord drží. 52 partií, které Flesch hrál, snad zpochybněno nebylo, "pouze" šlo o jejich většinou velmi krátký průběh. Asi si budeme muset počkat na 64 partií Gareeva.

+0 /-0 | 12.06.2013 10:54

Steve Splasher

Při letošní neúčasti Timura budu nejvíce fandit Vladimírovi. Favoritů na výhru tam vidím více a vůbec bych se nedivil, kdyby Magnus prvenství neobhájil.

+0 /-0 | 12.06.2013 10:26

Šemík

Sice to sem nepatří, ale reaguji na předchozí komentáře týkající se pořadu V šachu.

S tou ťafkou to bylo podle mě myšleno (i podle dalšího kontextu) spíš na Vojtu Pláta a jeho generaci, ale je pravda, že to mohlo vyznít i na samotného M.P. Martin Petr svou roli napoprvé zvládl velmi dobře, řekl bych ale, že by to chtělo ještě vychytat pár drobností. Vím, že pořad tlačí čas, ale i tak by u rozboru partií bylo asi vhodné nechat nějakou vteřinku na to, aby se divák stihl rozkoukat a seznámit s počáteční pozicí. I pak jel Viktor při rozboru takovou rychlostí, že se v partii orientuje jenom ten, kdo ji už zná (většina vybraných partií byla již komentována na nss), případně šachista vysoké kvalifikace, který však takový rozbor nepotřebuje, kdežto běžný divák jen zalape po dechu a ukázka je pryč. Výhradu mám i k údajnému světovému rekordu Maďara Flesche v simultánce naslepo, který byl dávno zpochybněn a není za rekord považován. Jinak ale OK a palec nahoru, je dobré, když tento pořad moderuje šachista.

 

+0 /-0 | 12.06.2013 10:10

ELOminator

No však mu Viktor při rozhovoru uštědřil nenápadnou tafku, když řekl, že ti dnešní čeští talenti nemají zájem na sobě dostatečně pracovat wink

+0 /-0 | 12.06.2013 09:14

MaX

safra a já jsem si myslel, že největší v Evropě je Istanbul. Taky mě učili, že nejvyšší hora Evropy je Mont Blanc a dneska do toho tahají nějaký Elbrus. Každopádně turnaj to bude dobrý, ať je kde chce.

+0 /-0 | 12.06.2013 08:38

Pavel Ch

Před chvílí jsem zhlédl na netu pořad "V šachu". Blahopřeji Martinu Petrovi k prvnímu dílu moderátora, fakt se mu to povedloyes. I na Talův memoriál ve shrnutí příštího dílu se můžeme těšit. (samozřejmě jinak budeme sledovat komentáře zde). 

Jen mne v té souvislosti trošku mrzí jediná věc, vloni jsem Martina tipoval, že by to mohl být právě on, kdo do budoucna bude v repre áčku.  Přeci jen mu příprava pořadu sebere nějaký čas z přípravy vlastní. Ale třeba skloubí obojí dohromady.

+0 /-0 | 12.06.2013 06:45