Senzace v Saint Louis

27.08.2014 04:09 | Sinquefield Cup 2014

Pořadatelé Sinquefield Cupu se opět překonali. Již loni pro svou věc dokázali zajistit účast přední světové špičky a uspořádat nejsilnější šachový turnaj, který se kdy na americké půdě konal. Letos nabízí nejsilněji obsazený turnaj v historii šachu vůbec.

Ve dnech 27. srpna7. září přivítá druhé nejlidnatější město ve státě Missouri šest hráčů z první světové devítky. Průměrný Rtg. turnaje je 2802 Elo! Chybět budou Griščuk, Karjakin a Anand. Hráči se utkají každý s každým dvoukolově, případně rozhodne playoff. Začíná se prvním kolem dnes v 21:00 SEČ, volný den připadá na 1. září.


Seznam účastníků

sv.poř. Jméno Věk Federace Rating
č. 1 Magnus Carlsen 23 Norsko 2877
č. 2 Levon Aronian 31 Arménie 2805
č. 3 Fabiano Caruana 22 Itálie 2801
č. 5 Hikaru Nakamura 26 U.S.A. 2787
č. 8 Veselin Topalov 39 Bulharsko 2772
č. 9 Maxime Vachier-Lagrave 23 Francie 2768

Cenový fond

Poř. Cena
1. $100,000
2. $75,000
3. $50,000
4. $40,000
5. $30,000
6. $20,000
Cenový fond celkem: $315,000 USD


Mistr světa Nor Magnus Carlsen (foto: web turnaje) obhajuje na turnaji loňské prvenství, letos mu však v cestě bude stát o dva hráče početnější startovní pole. A k roli obhájce se staví vskutku zodpovědně. Kvůli koncentraci a přípravě na turnaj odložil i rozhodnutí podepsat smlouvu ke konání nadcházejícího MS až po skončení Sinquefield Cupu. 

Na tiskové konferenci FIDE Kirsan Iljumžinov uvedl:  "Dostal jsem dopis od Carlsenova manažera s dotazem, zda je možné zápas odložit. Chci zdůraznit, že vznesená otázka se netýká místa konání, ale změny termínu, takže si nemyslím, že by šlo o politický problém. Nicméně FIDE má již oficiální odpověď a to, že změna termínu není možná, protože tento zápas byl součástí oficiálního kalendáře již od loňského roku a odložení by mohlo vést k problémům s chodem kalendáře. "

Iljumžinov také uvedl, že pokud Carlsen odmítne zápas hrát, jeho právo na obhajobu propadá a Anandovi bude čelit Sergej Karjakin, který skončil na Turnaji kandidátů 2014 na druhém místě.

Manažer Magnuse Carlsena Espen Agdestein potvrdil, že dopis s žádostí o odložení zápasu byl z jejich strany na FIDE skutečně podán: "Existuje několik faktorů, kvůli kterým jsme žádali o přeložení zápasu. Ve smlouvě je hodně nejasností a proto není dobré hrát v Soči již v listopadu. "

Zápas mezi Carlsenem a Anandem je plánován na 7.-28. listopadu tohoto roku. Podle současné dohody rozpočet činí 3.000.000 amerických dolarů, z toho cenový fond bude zhruba 1.500.000 dolarů. To je o 1.000.000 dolarů méně, než byl cenový fond předchozího utkání.

Ale zpět k Sinquefield Cupu. Pokud byste se snad na boje předních světových šachistů chtěli jet osobně  podívat, připravte si $100 na vstupné ($15 na jedno kolo, $65 na 5 kol). Průběhu turnaje se budeme samozřejmě podrobně věnovat i my v sérii článků.

Po skončení turnaje se 8. a 9. září v Chess Clubu odehraje ještě „Ultimate Moves“. Zápas kombinovaných dvojic. Osm týmů složených z 1 velmistra a 1 amatéra se spolu utká KO systémem v tempu 15 min. + 2 sec., přičemž v každé partii se GM s amatérem budou střídat po každém tahu. 

Program Sinquefield Cupu

den datum SEČ akce místo
úterý 26. srpna 2014 19:00 autogramiáda Lester's Sports Bar
úterý 26. srpna 2014
01:00 slavnostní zahájení World Chess Hall of Fame (síň slávy)
středa 27. srpna 2014
21:00 1. kolo Chess Club
čtvrtek 28. srpna 2014 21:00 2. kolo Chess Club
pátek 29. srpna 2014 21:00 3. kolo
Chess Club
sobota 30. srpna 2014 21:00 4. kolo
Chess Club
neděle 31. srpna 2014 21:00 5. kolo
Chess Club
pondělí 1. září 2014 volný den
úterý 2. září 2014 21:00 6. kolo
Chess Club
středa 3. září 2014 21:00 7. kolo
Chess Club
čtvrtek 4. září 2014 21:00 8. kolo Chess Club
pátek 5. září 2014 21:00 9. kolo Chess Club
sobota 6. září 2014 21:00 10. kolo
Chess Club
neděle 7. září 2014 19:00 playoff Chess Club
neděle 7. září 2014 00:00 tisková konference Chess Club
neděle 7. září 2014 01:00 slavnostní zakončení Chess Club
pondělí 8. září 2014 21:00 Ultimate Moves  Chess Club
úterý 9. září 2014 21:00 Ultimate Moves  Chess Club

 1. kolo

Levon Aronian -
Hikaru Nakamura
Veselin Topalov - Fabiano Caruana
M. Vachier-Lagrave - Magnus Carlsen


Odkazy:

105x 9676x Tobi
Fotogalerie
Komentáře (105) Aktualizovat Zobrazit pouze mnou komentované
Tobi

No konečně, fotogalerie Že jim to ale trvalo no

+0 /-0 | 29.08.2014 12:48

Morphynista
Na otázku, zda nemá obavy z diskusí ohledně toho, že si zápas ani případný titul nezaslouží, Karjakin odpověděl : " V tom případě by jeden z nejlepších hráčů všech dob Anatolij Karpov nemohl přijmout titul mistra světa, když s ním Fischer odmítl hrát v roce 1975. Opravdu si myslíte, že se tak měl zachovat ? "
+0 /-0 | 29.08.2014 10:11

Morphynista

http://chess-news.ru/node/16566  Karjakin poskytl rozhovor novinám Sport - Express. Mimo jiné řekl , že zatím ještě nevěří tomu, že by Carlsen odmítl přijet obhajovat svůj titul. Ale pokud přece jen odmítne podepsat smlouvu, je samozřejmě připraven ho nahradit. " Pokud se naskytne taková jedinečná příležitost, nemám právo postupovat jinak. O jiném řešení ani nepřemýšlím". 

" Skutečnost je taková, že na pořádání zápasu našlo peníze jen Rusko, ani Norsko, ani Indie, ani žádná jiná země nechtějí zápas organizovat. FIDE přijala nabídku Soči a rozeslala smlouvy Anandovi a Carlsenovi. Ale Magnus požádal o odložení zápasu kvůli údajné nestabilní politické situaci v Rusku. I když mi není jasné, v čem tato nestabilita spočívá - navíc, pokud jde o Soči, kde před časem proběhla jedna z nejhezčích olympiád. Doufám, že si to nakonec Carlsen rozmyslí a do Ruska, kde už sehrál tolik turnajů, přijede " . 

+0 /-0 | 29.08.2014 10:05

Petr Boleslav

romison: už se je trochu doučil smiley

+0 /-0 | 29.08.2014 08:24

Tobi

Caruana jede! Chtělo by to, aby ho dnes Magnus, který má zatím jenom 1 bod, trochu přibrzdil. Tak snad se mu to dnes bílými podaří.

+0 /-0 | 29.08.2014 07:33

romison
tak Topalov po Aronianove zapomneni, proc se to takhle nehraje, zacal hrat spatne a prohral. A tesim se po druhe vyhre Caruany na rozbor pana Vokace, jak druhemu hraci sveta uz, chybi sachove zaklady :)
+0 /-0 | 28.08.2014 23:42

romison
Tak Fabiono uz vari makarony z domaci kuchyne, vetsinu taha a tempo, tezka pozice pro frantika, spousta taktiky. Nestal by lepe ani s enginem, hodnoceni se menilo, cim vic do hloubky bylo a pro cloveka obrana spise nemozna.
+0 /-0 | 28.08.2014 22:32

Pavel Ch

...sem to říkal, již je to tu. Lagrave by stál lépe s Fabiem, kdyby se bránil jak engin. Nepochopitelně neragoval na Vf2. Po Sd3 na videu sedl na židli jak na trní, již chápe, co spáchal tahem Jh6. Zítra ráno junku, tipuji výhry Fabiana, Veselina a když to Hikaru nezvoře, tak remis.

+0 /-0 | 28.08.2014 22:25

Pavel Ch

Jdu spát, ale kdož mládeži máte prázdniny, dějou se věci, mrkněte. Topalov naštvaný po prohře se pustil do Aronjana černými, využil jeho zaváhání. Pěkný bordel na desce je u Caruany. Sice nevěřím enginu, že by černý Lagrave stál přímo lépe, ale hezké drama to bude. Nakamura - Carlsem boj teprve bude a tedy opravdu že bude.

+0 /-0 | 28.08.2014 22:10

Petr Boleslav

Taky mi trocu chybí. Ale teď na druhé kolo. Záběry na Nakamuru s Carlsenem, to je prostě pohádka. Uvidíme, co bude na šachovnici.

+0 /-0 | 28.08.2014 20:50

Tobi

Co nějaká fotogalerie, že? Ze zahájení, z prvního kola. Flákaj to chlapci!

+0 /-0 | 28.08.2014 20:10

paulz

To rytir: údajně víc míst nemělo zájem. Samozřejmě vybrat Soči po údálostech na Krymu bylo krajně problematické. Jenže hráči chtějí peníze, FIDE samozřejmě taky. Jinak koho vlastně zajímá kromě relativně pár šachistů zápas Carlsen vers.Anand když je favorit naprosto jasný ?

+0 /-0 | 28.08.2014 16:06

rytir

Především před vyhlášením termínu se má s hráči diskutovat o tom, zda souhlasí s termínem a místem. O možnost hostit utkání mistra světa má vždy přeci zájem více míst. Důležitější jsou opravdu hráči než sponzoři, protože když by v zápase nehrál Carlsen, tak by tím došlo k degradaci titulu, což už tu bylo. A tudíž hráči by měli vyjádřit předběžný souhlas s místem a datem. Teprve v nejposlednější chvíli, když jakákoli diskuse selhává a není nijak možné uzavřít kompromisní dohodu, tak se může přistoupit k stanovení něčeho s čím hráč nesouhlasí.

FIDE se nepoučila a chce mistru světa i vyzyvateli vše diktovat.

+0 /-0 | 28.08.2014 15:34

Pavel Ch

Nemá se cenu pauzi hádat. Je to jen můj rozdílný tip od vašeho. Prostě jako zápas Spaskij - Fischer za těchto podmínek:.... Buď oba podepíší nebo ne. To samé zde, zápas o mistra světa Carlsen - Anand (ve smlouvě tipuji, že uvedeno) a čeká se zda oba podepíší. Pokud jeden, může pak vycouvat, podepsat/nepodepsat novou smlouvu nebo dodatek s novým soupeřem.

Můj tip, mohu se mýlit, možná Morphynista ji vygooglí. Do té doby nemá se cenu hádat o věc, která je daná na papíře, jen ji nevíme jak zní. Můžeme jen tipovat.

+0 /-0 | 28.08.2014 15:29

paulz

To Pavel Ch: podle mě je ve smlově napsané odehraji zápas o MS za takových podmínek ve dnech a místo. Pokud nepodepsal MC nebo někdo jiný přece ho tam nemůžou napsat.

To rytíř: a jaké by bylo vhodné jednání FIDE? Nechat vybrat datum a místo zápasu MC bez ohledu na sponzora? Sponzor je důležitější než hráč bez něho se zápas neodehraje-jedině že by MC+VA chtěli hrát zadarmo.... A pokud skutečně sponzor trvá na 1. září tak se i MC musí buď přispůsobit nebo nehrát.

+0 /-0 | 28.08.2014 15:00

Pavel Ch

paulz(i): Pokud by byla smlouva jedna, jak píšete, tak v ní jsou citována jména Všiho i Magnuse. A když jedno jméno vypadne (bez viny druhého), tak pochopitelně má právo (nemusí) podepsat třeba Anand jinou smlouvu nebo dodatek s novým jménem. Rozhodně tím původní ztrácí platnost.

Pokud je smlouva pro každého zvlášť, divil bych se, že by tam nebylo citováno jméno soupeře. To by musel Viši podepsat bianko, že soupeřem bude Magnus nebo jeho náhradník (a pak by bylo na libovůli FIDE, Karja, nějaký talent z Ruska, Kirsam, počítač.,,,). Pochybuji, že toto by Anand podepsal. Myslím, že vždy ve smlovách o titul byla jména aktérů.

+0 /-0 | 28.08.2014 14:07

rytir

Jde o typický boj mezi funkcionáři a hráči. Mistr světa v šachu měl určité výrazné postavení, proto funkcionáři museli na něj vždy brát velký ohled. Arogance funkcionářů ale postupně narůstala a vzepřel se ji Kasparov. A ti, co hráli pak o mistra světa pod FIDE, tak sklopili hřbet, nyní se i od Carlsena očekává, že před FIDE skloní hřbet. Je ve složité situaci, protože k diktátorskému FIDE nemá žádnou alternativu. Navíc pro něj politika není tak důležitá jako pro Kasparova, takže by bylo překvapující, kdyby se nechal zavléci do politických her.

+0 /-0 | 28.08.2014 14:04

rytir

Jinak Carlsen by byl hloupý, když by se obhajovacího zápasu s Anandem odmítl účastnit. Nemá totiž žádné eso v záloze. Tímto krokem by se tak vyautoval. Proto si myslím, že to podepíše, ikdyž je určitě vystaven i tlakům, aby to nepodepsal.

Je zřejmé, že FIDE se k němu chová naprosto nevhodně. A tady je logické, že si dává na čas, aby nevypadal jako hadr, se kterým FIDE smýká. Když mu dali ultimátum, tak se tím jen ukazuje, že je jim ukradený. „Buď se ve všem podřídíš našemu diktátu nebo vypadni“ - takový je vzkaz FIDE vůči mistru světa a nejlepšímu šachovému hráči na světě současnosti.

+0 /-0 | 28.08.2014 13:47

rytir

Otázkou také je, s jakými pocity hráči jeli do St. Louis. Nedávno tam proběhly poblíž silné nepokoje a brutální zásahy policie proti demonstrantům. http://www.ceskatelevize.cz/ct24/svet/283368-boure-v-st-louis-neuticha-jeden-clovek-postrelen

+0 /-0 | 28.08.2014 13:39

Morphynista

http://chess-news.ru/node/16550 Opět několik velmi pozoruhodných vyjádření od viceprezidenta FIDE Gelfera. " Musíme přesně dodržet termín přihlášky, protože máme smlouvu se sponzorem . Ten se zavázal převést k 1.září část peněz na účet FIDE a pochopitelně chce vidět podepsané smlouvy ". Jméno sponzora ale nechtěl říct, jen dodal , že společnost AGON se podílela na zprostředkování. Trochu komicky pak vypadala jeho odpověď na to, jaký má názor na krasnodarského gubernátora Tkačova, který je na černé listině EU : " Tkačov ? To jméno vůbec neznám. Sponzorem je korporace " . Názor si udělá každý sám. Záhadný sponzor, který nemá zájem na tom, aby se jeho jméno dověděla veřejnost, v pozadí stojí zkompromitovaný ruský politik, doufám, že Carlsen dá od takového zápasu ruce pryč...

+0 /-0 | 28.08.2014 13:05

paulz

Pavel Ch: smlouva může být pouze jedna, že tam bude hrát. S kým určitě ve smlouvě není, páč kdyby odmítl MC tak by vlastně FIDE neměla nikoho a ať je FIDE neschopná jak chce nějakého právníka určitě mají... A navíc se jedná v případě že se zápas uskuteční o víc než milión dolarů pro FIDE. Samozřejmě pro diskutující na tomto serveru to nejsou peníze a tak budou hledat různé komploty atd.

+0 /-0 | 28.08.2014 11:18

Pavel Ch

Morphynista: .. a podepsal zápas s mistrem světa nebo bianko šek  (pak třeba zápas s prezidentem FIDE, když se nominuje jako náhradník)? Může odstoupit (od smlouvy se dá odstoupit do termínu x/y) nebo když se změní podmínky. Ano, chápu, vyzývatel podepisuje (min. ze slušnosti) první. Mistr světa nepodepíše a tak výzyvatel má slovo k dalšímu jednání. 

 Netvrdil jsem, že Anand odmítne hrát v Rusku, tvrdím, že může mít problém hrát s jiným než Magnusem.

+0 /-0 | 28.08.2014 10:42

Pavel Ch

paulz : Diskutéři na nss by Ananda neuznávali a to by mu strašně vadilosmiley.

Ne, vážně. Určitě by chtěl hrát s Magnusem a v mém tipu je, že Garri využije šance, vstoupí do hry a sežene peníze od toho sponzora a tím se pasuje do vládce odklonu od FIDE. Do takového zápasu by Viši šel.

 Jinak samozřejmě i Garri má mnoho chyb, jak bylo zde řečeno. Např. nemluví pravdu, že Short ho první požádal. Já to tehdy sledoval a Garri jasně říkal, že to chtěl udělat (o titul mimo FIDE) již dávno, ale bylo mu jasné, že Tolja nepřistoupí. Byl rád, že vyzývatel ze západu a řekl Shortovi, že končí s FIDE ať se on rozhodne (s ním nebo s ní). A byl pak rád, že mu Short sám zavolal. "Sám mi zavolal", teď argumentuje.

V Anglii mnozí nebyli rozhodnutí Shorta nadšeni. Ten tenkrát říkal, že celý život o to usiluje hrát o MS a teď má na výběr buď ho získat bez boje, ale také bez uznání většiny nebo se podvolit Garrimu. Pak došlo k dlouhodobému rozkolu. Kasparovovu PCA (pak ještě jiné názvy) a FIDE.

+0 /-0 | 28.08.2014 10:33

Morphynista
Anand už smlouvu podepsal. Oznámila to jeho žena a zároveň manažerka Aruna. Prohlášení obsahuje obecné fráze typu " Ruská šachová federace pod vedením pana Filatova a jeho týmu, který zahrnuje členy vlády a zástupce průmyslu, zajistí zdárný a nerušený průběh zápasu " nebo " Jsem si jistá, že pořadatelé učiní vše pro to, aby podmínky zápasu odpovídaly prestiži titulu, o který se hraje " . Já jsem nic jiného nečekal a ti, kteří doufali, že Anand hrát odmítne, jsou určitě zklamaní.
+0 /-0 | 28.08.2014 10:25

paulz

Pavel Ch: já by jsem počkal, až se Anand vyjádří. Peníze jsou peníze a kupodivu chtějí mít víc i ti co to nepotřebují..smiley A nějaké moralismy že by nebyl ten správný mistr světa. On si vybojoval boj o mistra světa legálně a nějaké problémy, embarga atd. ho vůbec nemusejí zajímat.

+0 /-0 | 28.08.2014 10:13

kiklos

Ať to již dopadne jakkoli, příští zápas o MS nebude nejlepší možný. Všechny související události, napětí, nejistota ohledně aktérů, místa, času či čehokoli dalšího se podepíše na některém ze soupeřů. Příprava ani psychika nebudou ideální, motivace bude nahlodaná, bude to nervózní. Pokud dojde k zápasu VA - MC po předchozím nutném vystupování a jednání obou aktérů, pak to silně oslabí Višiho a Magnus ho smázne. Zatímco by zápas mohl být velmi klidný a vyrovnaný, kdyby ten klid hráčům byl dopřán.

+0 /-0 | 28.08.2014 10:08

Pavel Ch

Kiklos, ano, proto jsem to zakomponoval do svého tipu 22:48. Bylo mi divné, že se Aanndem nikdo nezabývá. Myslím, že jeho vztah k FIDE  je neutrální, je nad věcí, peněz má dost jak ze šachu, tak z jiného. Jde mu o to, že i kdyby porazil Karju, "tak co jako..." V Rusku bude mistrem rusky smýšlejícího světa.

+0 /-0 | 28.08.2014 09:58

paulz

kiklos: pokud by MC přestál hrát šachy tak přijde o obrovské peníze a Ty tvrdíš, že pro něj není problém skončit se šachy...

+0 /-0 | 28.08.2014 09:51

kiklos

paulz: a jak jsi přišel na to, že jsem přišel na to, že MC nezáleží na penězích?

k VA - tak se tedy vsaďme o tu Jánovu flašu :-) Viši má rozum a charakter, pokud by se skutečně stalo, že MC hrát nebude a Iljumžinov to bude tlačit k zápasu Anand - Karjakin v listopadu v Soči, tak věřím, že Anand cukne. Možná takový zápas nakonec sehraje, ale nejprve se pokusí o všechny jiné možnosti - domluvit se s MC, posunout termín, ...

+0 /-0 | 28.08.2014 09:40

paulz

Jinak proč bude trvat i FIDE na Soči- určitá část poměrně velká s fondu zápasu jde FIDE. A pokud se tento zápas neuskuteční tak v nejbližší době nebude a FIDE bude chudší o 1 000 000 dolarů.

+0 /-0 | 28.08.2014 09:39

kiklos

Ještě přidám tip na výsledky druhého kola:

Naka - Carlsen 1/2, Caruana - Vachier 1/2, Aroňan - Topa 0:1

+0 /-0 | 28.08.2014 09:33

paulz

Kiklos: a jak jsi přišel na to, že MC nezáleží na penězích? A klidně se vsadím, že Anand bude hrát ať už proti MC nebo komukoliv jinému. MC totiž má reálný problém hrát v Soči Anand ne.

+0 /-0 | 28.08.2014 09:25

kiklos

Vracím se k mému vtipu, ať se sehraje zápas o MS Karjakin - Iljumžinov :-)

Vlastně jsem tím chtěl říci to, co později napsal Ján, Morfinista a třeba Pavel Ch:

Magnus nepodepíše, Viši nebude hrát o MS s nikým jiným než s Magnusem, leda by po nějaké delší době rozkolu došlo k situaci, že MC už šachy nehraje vůbec a ostatní se snaží opravit trosky.

Situaci, že Kasparov znovu rozbije FIDE - uspořádá zápas mezi MC a VA, si neumím představit. Je to příliš vyumělkované. Kasparov do něčeho takového už nebude mít sám energii, muselo by se za něj postavit hóódně dalších lidí. Naopak Iljumžinov se nebude tak nečinně dívat, jak se mu to bortí. Nakonec dojde k nějaké dohodě. Jen se bojím toho, co tu nikdo nepíše, ač se mi to zdá zjevné:

MC není na šachu závislý, prostě ho to baví. Ale klidně si postaví hlavu a šachy hrát přestane. A my všichni přijdeme o zážitek dívat se na jeho partie.

Stejně VA už má vše za sebou a klidně se už na to vykašle.

Zkrátka spíš než revoluci očekávám, že "blbá nálada" pomalu přejde do jakéhosi útlumu, kdy si několik lidí řekne, že už jim to vlastně nestojí za to. To je podle mne největší nebezpečí současné politiky FIDE.

+0 /-0 | 28.08.2014 09:12

kiklos

1. Caruana

2. Vachier-Lagrave

3. Carlsen

+0 /-0 | 28.08.2014 08:48

paulz

A nemohl by tento server udělat malou anketu mezi čtenáři-např. chěl jsem GK za novou hlavu FIDE, nechtěl jsem GK, to samé Iljužminovov. Určitě by výsledeky byl zajímavé. Co já se bavil se šachisty tak pro velké změny ve FIDE byli prakticky všichni-jen nějak GK dost velký počet nemusel.

+0 /-0 | 28.08.2014 07:20

Rdm

Předem se omlouvám všem, kteří současné dění ve světě šachu berou vážně. Klidně tenhle příspěvek smažte. :)

=ironie ON=

Je to šaškárna. Carlsen hrát nebude, Karjakin vysuší Ananda, takže se titul vrátí do Sovětského svazu, čímž bude rovnováha vesmíru obnovena. Putin veřejně pochválí Iljumžinova za dobře odvedenou práci, a třeba mu dá i nějaké další území k nastolení oligarchie, možná se povede obsadit nějaký stát.

Vznikne nová šachová organizace s Kasparovem ve vedoucí funkci. Hned při prvním náznaku toho, že by organizace nefungovala podle Garikových rozkazů z ní tento za velkého rámusu odejde a s ním půjde ke dnu celá organizace, aniž by se jí podařilo cokoliv smysluplného vytvořit.

Karjakin bude titul obhajovat v zápase hraném v pětihvězdičkové zemljance v Sýrii. Povstalci z IS totiž unesou dost evropanů ze západu na to, aby z výkupného, které za ně dostanou, předložili nejvyšší nabídku na pořádání zápasu o MS. MS tak konečně bude financováno z evropských peněz.

Carlsen skončí se šachem a dá se na poker. Ve volném čase bude na netu pořád dál porážet světovou šachovou špičku. Iljumžinov si bude kupovat prezidentsví FIDE až do přistání mimozemšťanů na Zemi v roce 2032. Ti přiletí na oslavu jeho sedmdesátin a on potom se svou skutečnou rodinou odletí neznámo kam. Šachy už v té době nebudou nikoho zajímat, protože výpočetní síla počítačů umožní zanalyzovat všechny možné kombinace tahů ze základního postavení.

=ironie OFF=

+0 /-0 | 28.08.2014 01:18

Pavel Ch

Můj tip (tip co tipuji, ne co si přeji)

1. Magnus hraje turnaj, do neděle určitě nepodepíše.

2. Šance, že FIDE ustoupí do 7.9. "a zároveň" Magnus podepíše do 7.9., je o dost menší než 50%

3. Neřeší nikdo co Anand.

a) O peníze mu nejde, těch má dost, nejen z šachu

b) Hrát v jámě lvolé s domácím Karjakinem, je dost těžké

c) I kdyby vyhrál, kdo by ho uznával, když neporazil přemožitele Magnuse

4. Anand bude chtít hrát s Magnusem

5. Vstupuje do hry Garri, když dokázal jako hrající, proč ne s volným časem jako nehrající

6. Sežene peníze od slíbeného sponzora pro FIDE (kdyby byl prezidentem) na zápas Magnus - Viši

7. Nabídne "dekokratickým" zemím (i nám i Slovákům, i...) účast v nové organizaci proti FIDE

8. Jako v mnohém v historii (i dnešní EU ) se dost zemí bude dívat na postoj Německa.

Tam problém není, kopnou do záděle toho co se od nich spojil s FIDE a přikloní se ke Garrimu.

9. Dojde k rozkolu ve FIDE.

10. Bude se hledat sjednocení, ale to opravdu jak budou probíhat jednání a jak dopadne, tipovat nedokážu.

+0 /-0 | 27.08.2014 22:48

Vojta

Je to jenom u mě, nebo je ten přenos tak otřesně zajištěný?

+0 /-0 | 27.08.2014 22:44

MISTRx

Online: http://uschesschamps.com/live

+0 /-0 | 27.08.2014 22:40

pavelp
Ano, to srovnani s Fischem je velmi zjednodusujici. Ale pokud je pravda, ze ten zapas sponzoruji osoby oficialne bojkotovane US a EU (a tedy i CR, mimochodem), tak Carlsen ten zapas hrat proste nebude. Nema to ani zapotrebi. Budme radi, ze to naplno vybouchne az po nejsilnejsim turnaji historie, a uzijme si ted sachy. Pak vypukne politika naplno, bohuzel.
+0 /-0 | 27.08.2014 22:28

Mohykán
Ja by som toto neporovnával so situáciou s Fischerom. Fischer sa otvorene a kriticky vyjadroval k svojej rodnej krajine a jej politike už dávno predtým, ďalej bol známy svojim antisemitizmom, ktorý sa v USA, krajine Rotschildovcov, Rockefellerovcov, Goldsteinovcov, Sorosovcov a iných prívržencov silnej židovskej lobby proste netoleruje. Každý vie, že bol mimoriadne konfliktný, trpel zrejme aj parnojou a bol schopný prakticky čohokoľvek, aj výrokov a činov, ktorými si zapríčinil svoj smutný záver života. Zápas v Juhoslávii so Spasským sa uskutočnil v podstate v čase, kedy tam bola občianska vojna a platilo hospodárske embargo, teda horšie miesto a čas si v Európe už naozaj vybrať nemohol. Toto ale nie je ekvivalent k situácii v Rusku, resp.na Ukrajine. Ak Carlsen k zápasu nenastúpi, čo je zrejme pravdepodobné, uskutoční sa alternatívny náhradny, asi medzi Anandom a Karjakinom a opäť bude mať svet majstra sveta, ktorý nebude najlepším a najsilnejším šachistom, ale to už nie je pomaly ani výnimka. A verím tomu, že ak Carlsen bude mať možnosť počas svojej šachovej kariéry pravidelne hrávať turnaje typu Sinquefield Cup, asi aj pomerne ľahko oželie titul majstra sveta. Nie je to preňho najdôležitejšia méta. FIDE je naozaj neschopná organizácia, treba pogratulovať Kirsanovi, že to za tých 19 rokov dokázal priviesť tak ďaleko.
+0 /-0 | 27.08.2014 22:05

pavelp
To co rika Morphynista je naprosto presne, berte to prosim jako fakta, nikoliv jako bezny nazor v teto diskuzi. I ten clanek na ktery odkazuje je velmi relevantni, dnes jsem to sam cetl v hlavnim ruskem ekonomickem listu. Karjakin jasne rekl, ze hrat pripadne bude, jeho sponzor chce titul. Zapas dlouho nemel poradatele, pak prisla nabidka z Ruska, aby Ilumzynov nestratil tvar a mohl porazit Kasparova, nepritele ruskeho rezimu. To je samozrejme teorie, ale naprosto ocividna a pravdepodobna. To nicmene Carlsen jeste musel skousnout, kdyz se jiny sponzor nenasel. Pokud je ale pravda co pisi dnes na Chessbase: 'the money appears to be coming from Aleksander Tkachev, who is Governor of the Krasnodar Territory and one of the leaders of the self-proclaimed Donetsk People’s Republic.' Tak tedy pokud je toto pravda, tak Carlsen ma velmi vazny duvod nehrat - to by pak na Zapade opravdu mohl vypadat jako Fischer v Srbsku. Celkove je to samozrejme velmi smutne, kdyz se politika plete do sachu. Velka skoda, ze se Olympiada hrala v Norsku, pak uz nemeli penize na usporadani zapasu o mistra sveta. Ted se v tom vsichni koupou, a nema to elegantni reseni. Tohle jen tak neskonci, bohuzel. Hlavni skoda uz se stala pocatkem tohoto roku, kdyz se nenasel politicky neutralni sponzor zapasu.
+0 /-0 | 27.08.2014 21:54

Tobi

hm, ještě před tím, než vyšla nová zpráva, že musí Magnus podepsat do neděle, bych se klidně i o tu flašku vsadila (že to Magnus nakonec po Sinquefield Cupu podepíše a hrát se bude). Ale s tímhle nožem na krku tedy váhám. Z uvedených důvodů (z tiskové zprávy) proč žádali odložení zápasu za nejzávažnější považuji Agdesteinovo vyjádření pochybností nad AGONem  (společnost, která koupila práva a bude organizovat zápas mistrovství světa). Napsal, že o té společnosti se ví jen velmi málo a FIDE odmítá i sdělit, kdo je vlastně jejím vlastníkem. Napjatá politická situace na Ukrajině se mi zdá být také jako rozumný argument. Nikoli však "nízký" cenový fond. Ale to snad ani Agdestein neuváděl myslím.

+0 /-0 | 27.08.2014 21:40

nvmea
souhlas s Morphynistou.
+0 /-0 | 27.08.2014 21:25

igors
Najtragikomickejšie bude, keď Carlsen nepodpíše, FIDE ho skontumuje a potom sama zápas odloží pod nejakou smiešnou zámienkou - skutočným účelom samozrejme bude, aby sa ich favorit Karjakinko čo najlepšie pripravil, možno aj sám sankcionovaný sponzor to podporí... Ale vážne - Carlsenovi and co. toto rozhodovanie nezávidím. FIDE v minulosti poprekračovala všetky možné lehoty, nedodržala vlastné termínové kalendáre a samozrejme bez následkov (nepočul som, že by si nejaký top GM nárokovol od nich napr. ušlý zisk), Magnusovi hneď hrozí strata titulu. Pridávam sa k predrečníkovi - výborne to vystihol Morphynista.
+0 /-0 | 27.08.2014 21:25

wlk
Marki, ja by som sa aj stavil (u Jura), ale naše tipy sa akosi zhodujú :-). Magnus to nepodpíše a ani by nemal. Zápas o MS sa tento rok vôbec konať. Je absolútne nelogické, aby sa v jednom roku hral turnaj kandidátov, olympiáda aj zápas o MS (naviac, keď sa MS hralo aj pred rokom). Neviem si predstaviť, že by niekto normálny nalial peniaze do takého bordelu.
+0 /-0 | 27.08.2014 21:16

Homunkulus

Morphynista 20:09: yes

+0 /-0 | 27.08.2014 20:57

Marhula

Pokud se zápas nehraje na 24. partií nebo-na  6. vítězství -nemá zdaleka takový náboj+adrenalin.

Nor si může dělat co chce- jako kdysy Kasparov-který hrál se Shortem /vyřadil Karpova/ -mimo FIDE.

Fischer co jsem slyšel dával podstatnou část prachů-peněz  nějaké církvi-jako to dělá herec Tom  Cruis. Zda to byla církev stejná nevím-ví někdo-děkuji.

+0 /-0 | 27.08.2014 20:52

paulz

Možná by úplně spokojený nebyl, ale milión dolarů nebo kolik je pro vítěze by mu to bohatě kompenzovalo....smiley

+0 /-0 | 27.08.2014 20:41

Kharty

Zajímalo by mě, jeslti by byl Karjakin spokojený, pakliže by nastoupil místo Carlsena a Ananda porazil. On by měl svůj titul mistra světa, ale bez toho, aby v něm mistra světa porazil. Navíc by ten titul zřejmě dost lidí nebralo moc vážně.   

+0 /-0 | 27.08.2014 20:27

MaX

fotbalisté Sparty i Slávie mají možnost také nebrat peníze mafiánů ....

+0 /-0 | 27.08.2014 20:13

Ján Markoš
Tak, začína to byť zaujímavé. Stavím sa o fľašku dobrého vína, že Carlsen to do nedele nepodpíše. Severania sú drsní, vedia bojovať. Kto sa staví?
+0 /-0 | 27.08.2014 20:13

Morphynista
Přesné datum, kdy FIDE oznámila konání zápasu v Soči je 13.6. Ale pochopitelně ještě musí vypracovat detaily a podmínky smlouvy s hráči, takže návrh smlouvy byl určitě odeslán až později, zřejmě před olympiádou. To, že Carlsen váhá s jejím podpisem, je především vina FIDE. Znovu musím napsat, že sponzor zápasu se nachází na seznamu osob, proti kterým EU zavedla sankce. Nevím přesně, kdy to bylo, ale už to stačí samo o sobě, aby Carlsen měl právo zápas nehrát. Vzpomeňme si, jak dopadl Robert J. Fischer. V roce 1992 hrál zápas se Spasským v Jugoslávii, i když ta byla tehdy pod sankcemi a americká vláda mu to zakázala. Následovalo trestní stíhání , Fischer se už do konce života nesměl domů vrátit a zemřel ve vyhnanství...
+0 /-0 | 27.08.2014 20:09

paulz

To Poutník: to jsi neměl psát, teď nějaký moralista vyhodí notebook na kterém si to přečte.

+0 /-0 | 27.08.2014 20:04

paulz

Takže termín místo i kdo bude hrát proti Carlsenovi se ví minimálně od června. To už si skutečně Carlsen mohl rozmyslet.

+0 /-0 | 27.08.2014 19:57

Poutnik

Jedním slovem, hiserie. Jak málo stačí aby člověk zblbnul. Stačí jen trocha masáže z médií. A že kupujete výrobky z Číny. Vám nevadí veřejné popravy a aktivity v Tiberu? :-)

+0 /-0 | 27.08.2014 19:49

paulz

to nvmea: termín se veděl před anexí Krymu-jestli město měl jsem dojem, že taky.

+0 /-0 | 27.08.2014 19:47

MaX

zkuste mě někdo prosím vystvětlit o co jde. To že se bude hrát o mistra světa v listopadu Magnus ví nějaký pátek, že bude hrát tento turnaj také. Termín k akceptování zápasu je taky předem dán. To, že začiná hledat mouchy za pět minut dvanáct přece není problém FIDE. Magnus je profesionál, má kolem sebe tým lidí. To si nemohli tu smlouvu na záchod k pročtení brát dříve? Anand se má k nějakému datu definitivně dozvědět na čem je a teď má čekat kdo si co vymyslí? Magnus má termín, sabotuje ho, dobře mu tak. Neco co za tím vidíte za spiknutí ?

 

+0 /-0 | 27.08.2014 19:47

paulz

Jinak s případným odložením a přeložením zápasu by měl souhlasit i Anand. A jestli by souhlasil s přeložením do zatím neexistujícího města s neexistujícím termínem a bez určené sumy dost pochybuji.

+0 /-0 | 27.08.2014 19:44

nvmea
předpokládáte krásně, ale rozhodlo se dávno po událostech na Ukrajině. Zkuste to ještě jednou, třeba s fakty.
+0 /-0 | 27.08.2014 19:43

Morphynista
Omyl, o tom, že se bude hrát v Soči, se rozhodlo teprve nedávno. Teprve když se žádný pořadatel v termínu stanoveném FIDE nepřihlásil, tak na poslední chvíli zachránili Rusové Iljumžinova před totální ostudou ...
+0 /-0 | 27.08.2014 19:43

paulz

Zas nepřehánějte. Kdy a kde se bude zápas hrát se rozhodlo předpokládám před událostmi na Ukrajině. A nebyl žádný reálný důvod proti Soči. A nyní pro zrušení zápasu v Soči jsou pouze důvody politické. Což je těžko průchodné i kdyby nebyl u vesla Iljužminov. A navíc ať se to někomu líbí nebo ne pohled na Ukrajinu není ve světě jen takový jaký nám předkládají naše média.

Co se týče Carlsena, termín a místo věděl již dlouho dopředu. Tak ať řekne přímo nechci hrát v Rusku-mám s tím problém. Výmluvy, že se musí rozmyslet a navíc hraje turnaj jsou směšné.

+0 /-0 | 27.08.2014 19:35

Zdeněk Janda

re Tobi - Zuzanko , diktátoři obvykle jinak nejednají , to byste od nich chtěli příliš smiley. Já osobně fandím diktátorům , ovšem těm osvíceným enlightened . Zvláště , když např. vidím , co se děje kolem dostavby D8 ( tím nechci samozřejmě odvádět diskuzi jinam ) ..

+0 /-0 | 27.08.2014 19:09

Tobi

... kromě toho, jak by asi zareagoval Anand? Půl roku se připravuje na Carlsena a teď by proti němu měsíc před zahájením chtěli posadit Karjakina? Fakt by mě zajímalo, jak by tohle dopadlo...asi bychom byli v listopadu bez MS :-D

+0 /-0 | 27.08.2014 19:01

Tobi

...no to už jsme samozřejmě  ve vodách spekulací. Už se těším, až se to všechno z oficiálního prohlášení jeho manažera dozvíme...je ale fakt, že FIDE se opět vyznamenala tedy. S nadsázkou - mohli by vydat brožuru „jak se chová diktátor“.  

+0 /-0 | 27.08.2014 18:56

Morphynista
Samozřejmě to nedává žádný smysl, pokud předpokládáme, že FIDE má zájem na tom, aby Carlsen hrál. Ale co když to tak není ? Dejme tomu, že ve FIDE dostali úkol přinést titul mistra zpět do Ruska a pak se dá pochopit, že Carlsenovi kladou takové podmínky, aby je nemohl splnit a odmítl hrát...
+0 /-0 | 27.08.2014 18:50

Tobi

Tak vida. Docela nechápu, jak může viceprezident mezinárodní šachové federace říci, že: "Neexistuje žádný logický důvod pro oddálení rozhodnutí" když ví, že Magnus hraje nejprestižnější a nejsilněji obsazený turnaj roku. Jestli tohle není logický důvod, tak to už tedy nevím, co by jím mělo být. By je asi ubylo, kdyby mu dali do 7. září pokoj :-(

+0 /-0 | 27.08.2014 18:43

Morphynista

Tak už je to oficiální. FIDE dala Carlsenovi ultimátum. Musí se rozhodnout nejpozději do neděle, zda smlouvu podepíše a přistoupí na její podmínky. Viceprezident FIDE I.Gelfer v dopise Espenu Agdesteinovi napsal, že neexistuje žádný důvod oddalovat rozhodnutí. Pokud Carlsen neodpoví, přijde o titul a v zápase ho nahradí Karjakin. http://chess-news.ru/node/16539 

+0 /-0 | 27.08.2014 18:29

noELO

V článku v ruštině, na který odkazuje pan Morphynista ve 14:17, stojí, že Karjakin by byl ochoten hrát, zejména proto, že jeho sponzor mu zisk titulu zadal jako dlouhodobý úkol. 

+0 /-0 | 27.08.2014 17:56

nvmea
tak hlavně Paříž nabízela ještě víc než Indie, ale byla odstrčena. A teď nepřišla ani Paříž, ani nikdo jiný...
+0 /-0 | 27.08.2014 17:52

MaX

... můj excel ukazuje průměr turnaje 2801

+0 /-0 | 27.08.2014 17:43

Bucefalos

Kdybych byl na místě Magnuse, takhrát nebudu, už jen kuli tomu že se prezident FIDE při pouhopouhé žádosti o jiný termín ohání Karjakinem. 

At si ten borec hledá jiného mistra světa:o) 

+0 /-0 | 27.08.2014 17:32

Tobi

to rytir: není to spíš tak, že v Indii šel cenový fond hodně nahoru? Matně si vzpomínám, že byl snad rekordní ne? Nebo si to s něčím pletu? Možné to je, nehledala jsem to. Karjakinovy výroky k dění na Ukrajině mi tedy nějak unikly zdá se. Každopádně to jakým způsobem trénuje (dře je rozhodně výstižnější výraz) jsem vždycky obdivovala. Pokud je tedy pravda, co v rozhovorech na téma trénink uvedl. Takže mám pocit, že z tohoto hlediska by se rozhodně šanci hrát o titul MS zasloužil nejvíc. Myslím si ale, že k tomu rozhodně nedojde.

+0 /-0 | 27.08.2014 17:23

rytir

Jinak je tristní, že cenový fond šel tak dolů, to ukazuje, že FIDE je v krizi. Nedokáže oslovit dostatečně sponzory, aby se situace naopak zlepšovala.

+0 /-0 | 27.08.2014 17:11

rytir

A taky je logické, že může mít strach z Ananda, aby neprohrál. To je přirozená reakce, ikdyž by v zápase byl favoritem, tak ten strach tam bude. Favoritem byl i Fischer proti Karpovovi.

+0 /-0 | 27.08.2014 17:06

rytir

Velmi bych se divil, kdyby Carlsen nehrál, vyloučit to samozřejmě nelze.

Možná jde z jeho strany o aktivity, aby neztratil tvář. Ono když s ním FIDE jedná jako s hadrem, tak se mu to asi nelíbí a může předstírat, že nebude hrát a posléze se uráčí hrát. Ale uvidíme.

+0 /-0 | 27.08.2014 17:00

rytir

Tak on Kasparov nebyl důsledný, udělal rozkol „jen“ v zápasech o mistra světa, ale vedle toho se čile účastnil turnajů, které spadaly pod FIDE. Tudíž jeho polovičatá akce byla z dlouhodobého hlediska odsouzená ke krachu.

+0 /-0 | 27.08.2014 16:56

rytir

Pro Karjakina je stát se mistrem světa sen, ten sotva odmítne. Pokud bude mít příležitost, tak si ji nenechá ujít.

+0 /-0 | 27.08.2014 16:43

Drahil

Hehe, to je šaškárna :-) Třeba to jak prezident FIDE prohlásí "Modleme se, aby se titul mistra světa vrátil do Ruska" nebo ty pravidla, kdy pokud Magnus odmítne, tak se náhradník hledá podle nejvýše postaveného v posledním turnaje kandidátů a když i ten odmítne, tak třetí v pořadí kandidátů?..Omyl! Pokud Karjakin odmítne, tak to bude podle aktuálního postavení rating listu :-D Jak píše kyklos - ať hraje o titul MS Iljužminov s Karjakinem a bude klid :-)

+0 /-0 | 27.08.2014 15:23

Tobi

1. Carlsen, 2. Nakamura, 3. Aronian

+0 /-0 | 27.08.2014 15:01

MaX
1. Carlsen, 2. Topalov, 3. Nakamura
+0 /-0 | 27.08.2014 14:54

paulz

To HonzaR: Kasparov a spol. chtěli prostě víc peněz. A věřili, že je mimo FIDE získají což určitou logiku mělo. Co s toho vzniklo je celkem známé. Přišli o peníze všichni oni i FIDE. A navíc tím úplně zdiskreditovali boj o titul mistra světa. Jestli mělo FIDE v té době jednat jinak je možné já se nehádám. Jinak odřezání nejlepších sportovců od zbytku sportovců téhož sportu funguje. Jenomže to musí být sporty atraktivní pro sponzory.

 

+0 /-0 | 27.08.2014 14:32

Morphynista

Jedna zatím nepotvrzená informace z proruského webu - podle ní má lhůta, kterou stanovila FIDE pro podepsání smlouvy, vypršet už koncem srpna, tedy v neděli a Carlsen nemá čas na to, aby se rozhodl až po turnaji. Oficiální vyjádření z FIDE ale zatím chybí... http://kommersant.ru/doc/2553482

+0 /-0 | 27.08.2014 14:17

HonzaR

paulz: Ne díky Kasparovovi a spol. ale díky FIDE, vyprovokovali ho podobně, jako teď možná vyprovokují Carlsena, Kasparov ač egoista podle vás neměl právo postavit se FIDE, potom jak s ním FIDE jednala? Nehledě na to, že s tím přišel Short a Kasparova k tomu přemluvil.

+0 /-0 | 27.08.2014 14:06

nvmea
pravdou je že se Karjakin poslední dobou chová jako trubka a spoustu fanoušků ztratil.
+0 /-0 | 27.08.2014 13:13

noELO

ad Johny the Scar: nonono

+0 /-0 | 27.08.2014 12:42

Johny the Scar

Dobrovolně přijal státní občanství státu s autoritativním režimem, cenzurou a útlakem opozice, na zabrání Krymu reagoval s nadšením, nebaví mě jeho šachy, v rozhovorech mi přišel krajně nesympatický a navíc se mi zdá ošklivej, proto hnusák. Ale zároveň by se mohl cítit poctěn, Hnusák je i moje oblíbená postava v jedné knize Jiřího Kulhánka...

+0 /-0 | 27.08.2014 12:33

paulz

Já teda nevím, ale aspoň pro mne Sinquefield Cup bude zajímavější než celý zápas o mistra světa. Stejně díky Kasparovovi a spol. už nikdo ani neví kolik těch mistrů světa vlastně bylo.

A navíc se do toho tahá politika....

 

+0 /-0 | 27.08.2014 12:32

Morphynista
O Karjakinovi jsem tu psal, je to Rus narozený v Simferopolu, nejprve hrál za Ukrajinu, v roce 2009 dostal ruské občanství a hraje za Rusko. To by snad tolik nevadilo, nebýt jeho chování při obsazování Krymu ruskými vojsky. Na to může mít každý svůj názor, jenže Karjakin dával při každé příležitosti svoje nadšení nad tím, že se Krym vrací " do náruče matičky Rusi " a stal se horlivým přívržencem Putina a jeho politiky. To mu na Západě mnoho sympatií nepřineslo ( četl jsem, že právě proto bylo jeho pozvání na tento turnaj zrušeno a nahradil ho Topalov ) , většina Ukrajinců ho vysloveně nenávidí. Objevil se návrh, aby byl společně s Karpovem a Alisou Galljamovou ( kteří mají stejné politické názory ) prohlášen za nežádoucí osobu a byla jim zakázaná účast ve všech turnajích na Ukrajině...
+0 /-0 | 27.08.2014 12:21

HonzaR

rytir: Ale právě v tom je háček, že kromě Soči se jiná možnost nenašla. Jak chcete nabízet hráčům výběr, když není z čeho vybírat?

 

Johny the Scar: Rád se poučím, máte nějaký jiný důvod nazývat Karjakina hnusákem kromě toho rasistického, totiž že je Rus?

+0 /-0 | 27.08.2014 12:08

Rdm

MaX: Carlsen po titulu MS nikdy netoužil - https://www.youtube.com/watch?v=i8RGSxSsXy8&t=0m44s Myslím, že jestli bude nebo nebude MS mu je osobně celkem jedno.

 

V diskuzi pod tímhle článkem http://www.chess.com/news/carlsen-wants-to-postpone-world-championship-match-ilyumzhinov-says-no-4653 je příspěvek uživatele 'jimknow' se kterým se ztotožňuji. Je to celkem dlouhé, tak jen začátek.

===

Chess, and especially it’s organisation FIDE, has become one of the numerous funny oligarch hobbies of our times. Oligarchs love funny „elections“ as much as their other little hobbies, and especially the last two FIDE elections were a wonderful display of oligarchic political culture.

===

+0 /-0 | 27.08.2014 11:39

rytir

Mistru světa a vyzyvateli se mělo říci, může to být v Soči nebo třeba v New Yorku a ještě někde, v Soči bude takovýto cenový fond a v New Yorku onaký. Může se hrát v tomhle nebo v tomto nebo v tomto termínu. Pro co jste? A je velmi pravděpodoné, že si pak vyberou místo, kde bude větší cenový fond. Jestliže by byl v Soči, vybrali by si tudíž Soči. Kdo byl v Soči na olympiádě tak ví, jak to tam nyní kvalitně vypadá.. A pak zbývá dohodnout se na termínu konání. Prostě to chce s hráčema komunikovat a ne jim direktivně vše nařizovat.

+0 /-0 | 27.08.2014 11:31

Johny the Scar

Raději hrát v Chánově a koupit si pohár ze svého než jet do Ruska... Akorát se v případě odmítnutí bojím, aby nevyhrál Karjakin. Tak jak bych fandil Anandovi proti tomu hnusákovi, tak jsem ještě nikdy nikomu nefandil.

+0 /-0 | 27.08.2014 11:26

HonzaR

Takhle to dopadá, když se do sportu začne tahat politika, sportovci nemají s politickými problémy nic společného, ale oni narozdíl od politiků to odskáčou. Na hledání pořadatele sice mělo být víc času, ovšem pravdou zůstává, že kromě Soči se žádný jiný pořadatel nenašel, takže o nějaké velké nespravedlnosti se mluvit nedá. Tady je alespoň vidět, jaký užitek přinášejí uspěchaná rozhodnutí FIDE a jak je kalendář soutěží zbytečně nahuštěný, ty pauzy mezi jednotlivými turnaji by měly být už kvůli možným problémům se sponzory delší (v minulosti bývaly a nebyl s tím problém, mimochodem je to jedna z věcí, kterou chtěl napravit Kasparov). Carlsen by měl hrát, pokud se sport bude ovlivňovat politikou, nemá vůbec žádný smysl.

+0 /-0 | 27.08.2014 10:56

pawel

........... a teď mu ještě polovina "poradců" a polovina fanoušků říká "jeďˇ a polovina "nejezdi".

+0 /-0 | 27.08.2014 10:54

Morphynista

Podrobnosti k zápasu o MS zde https://chess24.com/en/read/news/carlsen-refuses-to-rush-world-championship-decision Carlsen asi musí být hodně naštvaný na Iljumžinova a FIDE, že ho dostali do takovéhle situace. Co je správné, bude muset posoudit on sám. Věřím, že se rozhodne do Soči nejet...

+0 /-0 | 27.08.2014 10:50

MaX
a už je to tady zase, chci jiné záchody, lepší výhled, červené hrací hodiny, o nějaký ten milion víc. Tož sakra buď chci být mistrem světa nebo ne. Dělají jak kdyby to měli hrát někde v Chánově a pohár pro vítěze si kupovali ze svého.
+0 /-0 | 27.08.2014 10:39

kiklos

moc o tom nevím, ale

hraje se s podstatně menším cenovým fondem

a na horké půdě

myslím, že je tu dost důvodů to Iljumžinovi neusnadnit

navíc jeho vyjádření, že si kdyžtak zahraje Karjakin, je silové, tedy se bojí, je si nejistý, zkrátka celá FIDE tu stojí na hliněných nohách podobně jako za jistého pána z Filipín a pan prezident je si toho vědom a bojí se, aby MC nešel stejnou cestou jako BF nebo GK

tyhle volby vyhrát neměl a příští měsíce a roky budou mít hlavní motiv "jak zbavit FIDE Iljumžinova"

+0 /-0 | 27.08.2014 10:37

JHK

Zápas by se měl určitě hrát. Ale je pochopitelné, že vzhledem k situaci v Rusku se mu tam nechce. Ale jak to vyřešit, netuším. Ideální by bylo, kdyby si vždycky hrálo na půdě obhájce titulu, ale to kvůli penězům nejde.

+0 /-0 | 27.08.2014 10:06

Tobi

to romison: oficiální vyjádření k žádosti o změnu termínu (předpokládám i s důvody) a jejímu zamítnutí by měl Carlsenův manažer přinést v pátek. Zatím jenom pro potvrdil, že dopis s žádostí o přeložení termínu na FIDE poslali. A po Sinquefield Cupu by mělo padnout rozhodnutí, jak se k tomu Magnus tedy postaví. Čili je to tak, že Magnus požádal o přeložení termínu zápasu, FIDE mu to zamítla a to je zatím vše. Spekulace o tom, že by snad Magnus nehrál, vznikly podle mě spíš prací médií. Můj osobní názor je, že hrát bude. A považuji to za správné.

+0 /-0 | 27.08.2014 10:04

Morphynista
Já bych taky chtěl, aby Carlsen zápas hrál. Ale jinde než v Rusku ! Je pravda, že během zimní olympiády Soči navštívil a jak sám napsal, celkem se mu tam líbilo. Jenže od té doby se hodně věcí změnilo, Rusko okupuje Krym a posílá vojáky na Ukrajinu a těžko se před tím dají zavírat oči. Ani v Norsku teď nejsou Rusové moc oblíbení a Carlsen určitě musí brát ohled i na názor veřejnosti. Jistě by bylo rozumnější zápas aspoň o pár měsíců odložit, pokud by se nenašel jiný pořadatel...
+0 /-0 | 27.08.2014 09:01

romison
Nevidim nejaky duvod proc nepodepsat, ani poradne zadnej duvod Carlsen nedal. Takze politika nejpsis. Jen at podepise, ja chci aby hral. Pac jinak z toho bude zase fraska
+0 /-0 | 27.08.2014 08:49

kiklos

to by byl přenos!

+0 /-0 | 27.08.2014 06:44

kiklos

souhlasím, v Soči by si mohl zahrát o MS Karjakin s Iljumžinovem

+0 /-0 | 27.08.2014 06:43

Morphynista
V 1.kole hrají Aronjan - Nakamura, Topalov - Caruana, Vachier-Lagrave - Carlsen. A ještě osobní vzkaz pro mistra světa : " Magnusi, nic nepodepisuj ! "
+0 /-0 | 27.08.2014 04:50