Šachy nejsou sexy jako Jóga a bude to stát peníze

21.01.2021 09:51 | Zprávy

Národní sportovní agentura vyhodnotila sporty podle sledovanosti a aktivního provozování a podle těchto výsledků bude dotovat tyto sporty. Podle diváckého zájmu jsou šachy na 84 místě ze 105 sportů, podle atraktivity na 35 místě.



Tak podle sledovanosti jsou šachy na 84. místě. A je to šílený výsledek, kdy i Jóga je před námi. Svaz platí pořad "V šachu na ČT" , máme možnost přenášet turnaje na internetu, dělat rozhovory, turnaje a spoustu věcí, kde právě můžeme využít síly on-line světa a popostrčit šachy před Jógu a nebo Zápas. V životě jsem nikde snad neviděl nic o Józe a Řecko Římský zápas mi připadá jako hodně ujetý sport. Ale když se podívám na to jak ŠSCR je aktivní na internetu, pak můžeme být rádi, že Bridž není před námi. 

Podle aktivity to je lepší, ale i tady to není žádná hitparáda...35.místo.


Samozřejmě to bude mít vliv na peníze. Lepší sporty dostanou víc peněz a horší sporty dostanou méně peněz. Šachy podle tohoto výzkumu patří mezi horší sporty a budou jim v nějakém % kráceny státní příspěvky. 


Co tyto tabulky vlastně říkají? Protože příjemcem peněz je ŠSČR, pak budu hodnotit jej těmito výsledky:

- Neumí oslovit větší publikum než to umí funkcionáři v Józe nebo dokonce rybáři jsou u veřejnosti víc oblíbení než šachisté. 

- Podcenil on-line svět. Magnus Carlsen ukazuje jak je on-line svět skvělým prostředím na oslovení tisíců fanoušků. Jak je tento prostor ideální pro šachy. 

- Není aktivní v on-line prostředí. Internetové stránky chess.cz  a nebo YTB ŠSCR či jejich facebook je toho smutným důkazem. Organizace s rozpočtem přes 20 mil/ročně  a takto se prezentuje na internetu. Na internetu, kde může být díky svým možnostem opravdu vidět!

Samozřejmě jako ostatní sporty se napíše dopis, jak s tímto výsledkem nejde souhlasit. Bohužel to nemá být výsledek této ankety. Chtělo by to si jako správný šachista říct...Ok...příště to bude lepší..

Uvidíme jestli ŠSČR opravdu konečně něco začne dělat v internetovém světě a nebo se spokojí jen s tímto prohlášením....


Souhlasím s prvním odstavcem, že průzkum hodnotí šachy hodně kriticky. Nesouhlasím s větou, kde se píše, že svazy nemůžou ovlivnit jak se lidi dívají na tento sport. Právě že můžou!! Je tady internet, který je jak stvořený pro popularizací šachů! 

Čekal jsem sebereflexi. Dostal jsem informaci, že nás to bude něco stát, ale není to tragédie. Souhlasím, větší tragédie je si vlastně říct, že Jóga je na tom lépe než šachy a a že s tím nejde moc dělat.  


Řešení? - On-line komentované přenosy z každého kola extraligy. On-line komentované přenosy z každé akce, kterou ŠSCR organizuje. Finanční podpora organizátorům velkých akcí na internetovou propagaci. Potom vyčítám i to, že svaz když už dělá podobnou akci, nezajímá se kolik diváků osloví! Když už dělá sám živý přenos z autogramiády nové knihy, stačí se na kameru usmívat. Že se na to skoro nikdo nedívá, už není důležité. Jediným faktorem při rozhodování, který přenos finančně podpoří je cena, teda peníze. Ale že takový přímý přenos má sledovanost, teda nemá žádnou sledovanost už nikoho moc nezajímá. Hodně mě pobavila akce - Hodinka s Mistry...kde reprezentační hráči za svazové peníze hráli na jednom kanále bleskovky. Sledovanost cca 20-25 lidí!! Sledovanost autogramiády nové knížky cca 30 lidí!! Přímý přenos z MČR v rapid šachu - sledovanost cca 40-60 lidí!! Pak se opravdu nedivme, že Jóga je na tom lépe než šachy. 


Ale neříkejte prosím, že to nejde lépe. A jestli Vás napadne, že tento článek je tady napsán, aby RP šachy dostala nějakou finanční podporu od svazu. Pak Vám řeknu, že z našeho ročního obratu cca 1 mil Kč ( celá skupina RP šachy)  nám svaz v minulém roce dal 5 000kč...( odhad rozpočtu na 2021 je 2,5 mil Kč) To už čtenáři těchto stránek nám dávají mnohem víc, že ŠSČR. Takže nepište, že toto píši proto, aby nás svaz financoval. Píši to proto, abych řekl, že tyto výsledky jsou výsledkem jejich činností i na internetu. 

PS: sleduji internetový život poměrně detailně, víte někdo co udělal ŠSČR na internetu pro propagací šachů za poslední dva-tři měsíce? Tak , pak se nejde divit tomu, že Jóga je sexy a šachy ne :)


Stanovisko k průzkumu popularity sportů NSA

Výkonný výbor Šachového svazu ČR se na svém posledním zasedání (zde) zabýval také průzkumem popularity jednotlivých sportů, který bude jedním z podkladů, na jehož základě se budou rozdělovat finanční prostředky sportovním organizacím prostřednictvím Národní sportovní agentury (zde).

Průzkum ŠSČR hodnotí kriticky. Více než o popularitě jednotlivých sportovních odvětví vypovídá o atraktivitě z pohledu diváka a ani otázka týkající se aktivního provozování sportu nebyla koncipována přesně. Neptala se na samotné sportování, ale pouze na jeho imaginární přitažlivost. Tedy faktory, které jednotlivé svazy nemohou příliš ovlivnit ani enormním úsilím o popularizaci svého sportu.

Od výsledků výzkumu se distancoval také Český národní panel, který vlastní renomované výzkumné agentury Nielsen Admosphere, NMS Market Research a Stem/Mark. Z jejich pohledu je výzkum velmi problematický a neodborně zpracovaný, počínaje dotazníkem a konče interpretací. Český národní panel jen poskytl na základě zadání výzkumný vzorek a ten je z hlediska kvality výzkumu jedinou věcí, která obstojí.

Zástupci Národní sportovní agentury si za výzkumem stojí a chtějí ho při rozdělování finančních prostředků použít. Pravdou je, že jeho vliv nebude tak výrazný, jak se uvádělo v médiích. Podle vysvětlení NSA má největší celkovou váhu ve výpočtovém modelu kritérium kontinuity, kdy NSA stanovila, že žádný svaz nemůže dostat méně, než 90 % roku 2020. Při navýšení celkové alokace oproti roku 2020 je tak celkem 85 % všech rozdělovaných prostředků fixních. Žádné další kritérium do této části výpočtu nevstupuje. Dalších 15 % celkové alokace ovlivňuje 12 kritérií.

Kritéria popularity / atraktivity sportu jsou pouze 2 z 12 a mají v hodnotícím modelu dohromady 40 %, ale protože uplatněny budou pouze vůči 15 % celkové alokace (zbytek alokace je fixní), tak jejich maximální dopad na celkové hodnocení vychází v součtu na 6 % celkové alokace (tj. 40 % z 15 %). Když dále přihlédneme k tomu, že rozdíl mezi nejlepším a nejhorším v rámci celého výzkumu není plných 10 bodů, nýbrž tento rozdíl je pouze 7 bodů, tj. 70 %, tak maximální dopad kritérií popularity / atraktivity sportu může činit 4,2 % (tj. 70 % z 6 %).

Do konečného výpočtu dotace jednotlivým svazům pak podle NSA vstupuje ještě jedna podstatná okolnost, a to, že vyhodnocení proběhne ve skupinách, ve kterých jsou z pohledu NSA svazy alespoň zhruba vzájemně porovnatelné (oproti minulosti, kdy byl např. v jednom balíku svaz se sto členy se svazem se statisíci členů). Díky tomuto kroku budou jednotlivé skupiny z pohledu obou kritérií popularity / atraktivity sportu více méně homogenní a faktický dopad těchto kritérií bude ještě nižší, než výše uváděných 4,2 %.

I přes to, že dopad průzkumu není na financování sportu tak zásadní, věříme, že v budoucnu NSA přihlédne k postřehům a doporučením ze strany odborné veřejnosti a průzkum bude reflektovat více aspektů než jen atraktivitu jednotlivých sportů.

 

Článek publikován 20. 1. 2021 v rubrice Aktuality na hlavní stránce.


138x 8057x Petr Koutný
Fotogalerie
Komentáře (138) Aktualizovat Zobrazit pouze mnou komentované
Pavel Ch

 

Zfušovaný průzkum sportovní populariry,

řekl Andrej,

a na Hniličku (i z jiných důvodů) posílá audit.

+0 /-0 | 09.02.2021 19:28

ddf

4 Pavel Ch

Presne tak s Vaclevem Klausem ml. nelze nez souhlasit. Pod to bych se podepsal.

+0 /-0 | 27.01.2021 01:45

Pavel Ch

Od šachisty Václava Klause ml.

 

Dementní průzkum a nekontrolovatelná tzv. nezávislá nár. sport. agentura, Hnilička bez kontroly na 6 let.

 

Modelářství před MMA - atraktivitou jako divák?

"Když hrají MMA poslanci ve sněmovně, tak je to na titulních strákách, když si modeluje poslanec letadélko v zadních lavicích, tak po tom pes ani novinář neštěkne"

 

Přitom neposuzuje VK aktuální chování Hniličky, to ať posoudí jiní, říká, že celý systém je blbě.

5:50 - 10:00 ZDE

+0 /-0 | 26.01.2021 11:26

Milan64

v SPD jsou i jíní borci, mě nejvíc baví zabrušovač Miloslav Rozner, např.

https://www.youtube.com/watch?v=lKv8daGhxy8

a to sedí dnes v parlamentu - to už tam může být každý

 

+0 /-0 | 25.01.2021 23:52

Pavel Ch

Oni ti slavní vítězové Nagana, cením si jich, nemusí být moc chytří v jiných oborech. Jsou výjimky, aĺe´Hnilička k nim nepatří. Dvakrát jsem se s ním bavil.

 

Hlavně už nechci slyšet, jak premier, Hamáček nebo Blatný seřvou lidi, že něco nedodržujou.

Řada lidí je na pokraji sil. Naopak bych občanům každý večer v TV děkoval a motivoval, aby vydrželi. 

 Počet % z vrcholných politiků, co nedodržujou, je mnohonásobně vyšší než u prostého lidu. A to ani nepočítám šarádu v parlamentu, hovado imbecilní tam poruší bez roušky osobní bublinu předsedajícího a prská mu do mikrofonu. Ránu pěstí měl dostat přes brejle. Ještě prej podá žalobu, že ho odváděli. Totál dement poslanec to musí být, když byl i z SPD vyloučenenlightened

  

+0 /-0 | 25.01.2021 23:30

paulz

Tak ono vysvěllení proč je taky chytili reportéři Blesku může být jednoduché. Je známé, že za podobné informace třeba Blesk velice dobře platí. A pokud jenom 6 lidí obsluhovalo, další kuchyň atd. A všichni měli dopředu určité informace, tak nějaké přilepšení za informaci, že v určitý čas budou přijídět zajímavý hosté.....

Jinak je úžasné jak třeba Hnilička naprosto klidně nakráčí i s manželkou....Člověka musí napadnout kam dal rozum pokud někdy nějaký měl....

+0 /-0 | 25.01.2021 16:17

Pavel Ch

Aktualizace: Konečná a opět reportéři Blesku v akci jako za Prymuly.

Jistě to nebyla připravá akce, jak někoho chytit, že?

Možná jdou po Šlégrovi jako po nevhodném členu Rady ČT. Tak dvě mouchy jednou ranou

 Pavel Matocha by měl být opatrný, "jo tak malé sporty by chtěl na obrazovku?"

-----------------------------------

Tak konečná, řekl Andrej o Hniličkovi.

Můžeme věřit nebo nevěřit, že to bylo na něj nachystáno.

Stejně jak se dobatilo o R. Prymulovi.

  Hodně "velký hráčů" tabulkou naštval.

-------------------------------------------------------------

  Přestaňme kritizovat svaz za tabulku, byl to celé velký omyl. Což je názor vlivnějších než šachistů. Za rok repete určitě nebude.

+0 /-0 | 25.01.2021 15:57

Pavel Ch

Já jen tvrdím, že kdyby byl nss.cz a Petr K. "hokejkou", tak si dovedu představit ten šílený článek, jak (i dle druhé tabulky) jsou hokejky až 14. za kuželkou i šipkou.   

 

A i kdyby hokejky měli menší počet členů než je uváděno, tak snad do lépe postaveného auto-moto se museli v dotazníku hlásit i ti, kteří občas překročí rychlost nebo místo registrace maj nějakj ten bod v řidičákuenlightened

Pozn: Kdo rozumí sport. slengu, tak ví, že "hokejky měli" je v této větě správné "i" (abych zabránil někomu trapasu, při možném vytknutí ČJ)

 

To jen vystihuje absurditu průzkumu. A "velcí hráči" se "postarali" o Hniličku v noci rychleji jak předtím jiní "velcí hráči" o R. Prymulu. 

+0 /-0 | 25.01.2021 12:13

Morphynista

Píšete o druhé tabulce, která se týká aktivního sportování. A tady je hokej na tom přece jen hůř . Jak se ukázalo, rozdíl mezi papírovými členy a těmi, kdo skutečně hrají, je poměrně značný. https://sport.aktualne.cz/hokej/malo-hokejistu-ne-cesko-jich-ma-pry-vice-nez-rusko-slovaci-j/r~7c93c83083c211e6b597002590604f2e/

+0 /-0 | 25.01.2021 12:02

Pavel Ch

Hokej? Morphynisto.

 Kdyby existoval nss.cz  v hokeji a Petr Koutný hokejista, promiň Petřewink, by mne zajímalo, co by psal o 14.místě hokeje za kuželkou nebo šipkoulaugh

+0 /-0 | 25.01.2021 11:41

Morphynista

Společně s Hniličkou byl identifikován i Jiří Šlégr, který je také místopředsedou Rady ČT. A nabízí se i otázka : Je skutečnost, že v průzkumu byl hokej ve sledovanosti o šest míst před fotbalem, jen náhodná ? Šachový svaz by měl požadovat důkladné prošetření ! Stejně jako na Romana Prymulu vyšly najevo nepěkné věci, nepochybuji, že rovněž zde zjistíme, kdo hýbal za nitky v případě tohoto podivného průzkumu...

+0 /-0 | 25.01.2021 11:24

Pavel Ch

Psal jsem níže o "velcích hráčích" že zaúřadujou. 

To se nedělá, takhle zkrouhnout fotbal, hokej, tenis, a ....šachy.

Tak si měl chlapec dříve rychle rozmyslet.

 

Nenechalo to na sebe dlouho čekat. Jako vylákali jiní "velcí hráči" R. Prymulu, tak teď se za průzkum pomstili Hniličkovi.

 Psal jsem, že průzkum v této podobě za rok nebude. Chce ještě někdo vsadit, že ano?enlightened

+0 /-0 | 25.01.2021 11:05

Morphynista

Rád bych věděl, zda jsou mezi těmito sportovci ( kteří by měli být přednostně očkováni ) i šachisté... https://www.sport.cz/ostatni/koronavirus-sport/clanek/2033980-hnilicka-pozadal-o-ockovani-reprezentantu-proti-covidu.html

+0 /-0 | 22.01.2021 22:43

Marek Vokáč

Viktore, to jako really? Takže výsledky už nikoho nezajímají, zato průzkum o popularitě bude mít vliv na rozdělování financí? No to jsme pokročili. Takže už se nedivíš, proč jsem před pár lety říkal, že od vytvoření NSA nečekám nic dobrého. A ten zákon či vládní usnesení či co to bylo o podpoře sportu už taky nějak upravili? No to je jedno. Dobře se v těch jednáních bavte. Mimochodem, nevšiml jsem si, že by se Kejval v poslední době vůbec k něčemu vyjadřoval. Čím to je? Nebo se mi to jenom zdá?

+0 /-0 | 22.01.2021 22:16

giocozo
ddf - Máš to těžké. Většina géniů zůstala ve své době nepochopena.
+0 /-0 | 22.01.2021 16:55

ddf

ciki333 a dalsi jemu podobni. Vy mate dost :).

+0 /-0 | 22.01.2021 14:55

ddf

Clanek o nicem. Petr Koutny zas vali. Na ryby chodi pulka naroda, za rybarske potreby se utraci desitky milard korun. Na jogu chodi plno zenskych s tim se neda konkurovat. Tezko si predstavit,ze budou delat debatni krouzky u sachu :). Jsem proti povinnym sachum ve skole, ze je neco povinny, tak to nezmamena, ze decka budou hrat sachy,. To stejny zpev nebo vytvarna vychova, budto na to decko ma telent nebo nema. V techto predmetech byl daval 1 nebo 2. Nic jinyho.Nudit decka ve skola na sachach o nicem. To stejny jak povinna cetba - uplna sracka. A to rad ctu. Proste nechat tomu volnej prubeh. Z nejakyho podelanyho dotazniku, bych nedelal vedu. Petr Koutny at dela videa a tim to konci. Cist ty eleboraty o nicem, je fakt mazec. 

+0 /-0 | 22.01.2021 14:53

xdavx x
To video od cikiho ovšem nemá chybu :D to vidět jakékoli dítě, pro šachy ho to úplně nadchne. Naprosto úžasná reprezentace úrovně českého šachoveho svazu. A navíc bez cenzury, tak to má být :D
+0 /-0 | 22.01.2021 13:43

xdavx x
No práce až nad hlavu :D :D :D my všichni co chodíme do práce obdivujeme práci lidi na svazu, a zejména jejich kolosální výsledky :D
+0 /-0 | 22.01.2021 13:39

Viktor

Dnes se podává klíčová a zcela nová žádost o dotaci na letošní rok, které se dotýká i tento článek, to je spousta práce. Též se blíží termín vyúčtování loňské dotace. Do toho probíhá každoroční aktualizace údajů o členské základně a registrace, příprava konference včetně rozpočtu. Když mrknu do mailů za poslední týden, tak sobotu trávil VV jednáním s kraji o soutěžích, dnes posíláme na FIDE velmi kvalitní příspěvek k anticheatingu, řeší se náš postoj k návrhu FIDE ohledně rozhodčích, řešili jsme, zda nezrušit LOK 1.2., zda nežádat FIDE o úlevu za poplatky za zápočty na FRL soutěží družstev, je připraveno školení učitelů o výuce šachu malých dětí, které se nemůže konat atd. Více jistě najdete na webu či např. v posledním zápisu z VV.   

+0 /-0 | 22.01.2021 12:32

ciki333

https://www.facebook.com/chess.cz/videos/239592753779330

Náhodou Svaz točí "suprová videa" a "důstojně" propaguje královskou hru. Když jsem ty dva křupany viděl, položil jsem bafuňářům otázku: "Co to jako mělo bejt?" Když se losuje Liga mistrů, tak "potetováné kopačky" s IQ 60 jsou oháknuté jak ze žurnálu...Těm dvěma troubům nemám za zlé, že se oblékli jak na čundr, ale že to Svaz natočil a vypustil do éteru...

Pak se hrozně divíme, že šachy jsou 182 v pořadí popularity za kuželkama a sponzoři sypou prachy jinam. Kdo by z podnikatelů toužil po tom, aby jeho produkty propagovali dva houmlesáci, že? Prodává obal, úplně všechno...

PS. Za tuto kritiku mě ŠSČR doživotně zabanoval na svých FB stránkách.  

+0 /-0 | 22.01.2021 12:27

Agent Voňavka

VV se chystá na únorovou Konferenci laugh

+0 /-0 | 22.01.2021 11:50

Polonium

Re HumphreyvanWeiden:

Ano, dělá, jen ne online. Viděli jsme nějaké online turnaje pro děti, organizované svazem? Nikoliv, přičemž je jasné, že děti se nejvíc učí hraním partií. Místo toho máme pořad v televizi, který nikdo nesleduje, máme Hodinku s mistry, kterou taky nikdo nesleduje, křtíme knížku s 50 lidmi, ale to je tak všechno, na co se zmůžeme. 

Vždyť nápadů je hrozně moc: online liga, spolupráce s českými YTB kanály, atd. atd. Zajímalo by mně, co v této době VV dělá.

+0 /-0 | 22.01.2021 11:48

Agent Voňavka

Je fakt, že se svazu nechce, já bych to klidně s někým udělal. Nic složitého. 

+0 /-0 | 22.01.2021 11:47

Polonium

Nerozumím, proč svaz neudělá třeba nějakou online ligu, jako mají např. v Německu (dsol.schachbund.de). Nejenom, že by to mohlo být kompletně bez cen, klidně i rapid, protože lidi by si chtěli zahrát, zároveň svaz jen ruší a odkládá, a hlavu moc nepoužívá. 

To si možná mám tu ligu udělat sám, když se svazu nechce.

+0 /-0 | 22.01.2021 11:44

xdavx x
Za to doping USA sportovců vede k zákazu činnosti na 6mesicu až dva roky. Rausis v podstatě dopoval. Trest je zbytečné tvrdý. Zvlášť když používání mobilu na hajzlu na Vyšehradu je beztrestne.
+0 /-0 | 22.01.2021 11:43

Agent Voňavka

Nedávno :-D

Už to je nějakej pátek. Hrál pod jménem své ženy. A jen tak mimochodem...Ciki si dělal srandu, neberte ty jeho komentáře tak vážně.

+0 /-0 | 22.01.2021 11:41

giocozo
ciki333 - Myslím si, že 6 let zákazu hraní ve fide turnajích je akorát. Píšeš GM Rausis...si neinformován. Titul velmistra mu byl odebrán. V Lotyšsku se nedávno snažil zahrát neratingovaný turnaj pod jiným jménem. Jehož se mohl účastnit pod vlastním jménem, pokud by ho pořadatelé pustili. Toho se pravděpodobně obával. Byl poznán a pod tlakem ostatních účastníků turnaje, kteří nechtěli s podvodníkem hrát, opustil po pár kolech hrací sál.
+0 /-0 | 22.01.2021 11:39

HumphreyvanWeiden
Atraktivita sportu z hlediska diváka - tady je biatlon v jasné výhodě. Abyste se dívali na šachy, musíte jim rozumět. Biatlon je srozumitelný na první pohled. Jediné, co s tím můžete dělat, je naučit šachy mládež.A to Svaz dělá celkem dobře. Pokud má někdo návrh jak to dělat ještě lépe, tak ať to napíše.
+0 /-0 | 22.01.2021 11:34

Agent Voňavka

U Ovčáčka fakt néééé tvl

+0 /-0 | 22.01.2021 11:08

ciki333

22.01.2021 10:19 | Vojtech Plat

Happy Birthday To You

Za vraždu Matochy bych tě vlastnoručně lámal v kole. Za deratizaci rodentů (Bartoš, Pekarová-Adamová...), bych podal Kanceláři prezidenta republiky návrch na tvé vyznamenání k výročí 28. října. A ještě bych orodoval u Jirky Ovčáčka, abys stál v první řadě.

 

+0 /-0 | 22.01.2021 11:05

xdavx x
Líbí se mi jak se V. Novotný potřebuje vychvalit, že v roce 2012 se něco spustilo. Od té doby uplynulo 9 let a jsou určité patrný obrovské změny a povědomí o šachu je mezi prostým lidem nasobne větší. Jsem šťasten že svaz udělal vše dobře a k žádné chybě na žádné úrovni nedošlo. Ty bys Viktore měl zkusit kariéru u Berouska.
+0 /-0 | 22.01.2021 10:25

Agent Voňavka

Zdeňku, zítra máš svátek, já narozky, tak by mě zajímala jedna věc. Dostal bych za vraždu Matochy milost, nebo bych musel zabít i Babiše a Zemana? Ty, jako hráč Pankráce, bys o tom měl mít přehled, když tam máte vazební věznici.

+0 /-0 | 22.01.2021 10:19

Agent Voňavka

Pavle Zpěváku, máš recht. Jedna věc je trénovat a žít spořádaně, brzy založit rodinu a druhá věc je neustále vyvolávat spory, dělat bordel a mít všechno u pr... :-D

To se taky člověk musí rozhodnout v raném věku.

+0 /-0 | 22.01.2021 10:08

paulz

To Vojta Plát 23:36 : První předpoklad aby u nás mohl vyrůst superhráč který bude ještě o kousek dál než David Navara je talent, druhý musí být maniak do šachů který bude trénovat mnoho hodin denně, třetí musí mít dobrého trenéra a čvtrtý je samozřejmě určitá podpora co se týče financí ať už rodina, svaz, sponzoři atd.

Bez 100% splnění prvních dvou podmínek je každý bez šance. Zatím vypadá docela nadějně Finek, ovšem je to jen začátek. Bohužel Ty který první podmínku splňuješ, končíš na druhé. Ale ve svých letech máš ještě pořád určitou šanci.

Sám jsem se nikdy nesnažil aby třeba moje děti v šachu něco velkého dosáhli. Ano mít rád šachy to je v pořádku. Ale snažit se být profesionálem je hodně těžká cesta a pro absolutní většinu spíš cesta do pekel. A jelikož jsem toho už docela v šachu prožil, myslím že se nemýlím...smiley

+0 /-0 | 22.01.2021 09:38

Viktor

Pavle, zapomínáš na kauzu Pelta. Od ní se MŠMT přestalo se sportovním prostředím o dotacích bavit a NSA v tom pokračuje, aby též neskončili před soudem. Malý zlom nastal na pondělní národní radě pro sport, která byla o tomto průzkumu a kde Hnilička připustil doplnění průzkumu. O co, to už je na NSA, to nechce řešit se svazy, které na tom mají své zájmy...... Morphynista zvládl vyjmenovat sportovce 3 neolympijských sportů (poker škrtám, např. není ve zmiňovaném průzkumu), což je slušné. Zbývá ještě něco přes 60 sportů, kde většina lidí nedá nikoho. Ty jmenované mají poměrně jednoduchá pravidla, pravidelně je vídáme v TV, mají své diváky. Šachy musí člověk poměrně slušně umět, aby ho bavily sledovat. Byl jsem na turnaji v go, které nehraji, a opravdu to nebylo moc zajímavé sad. Mistr světa by mohl v obecném povědomí a zájmu naučit se šachy, ale pouze co nejširší znalost šachů může pomoct ve sledovanosti. Svaz se v obou oblastech snaží. Vedle toho jsme ještě s Markem Vokáčem odstartovali někdy v roce 2012 výdajovou kapitolu Život mimo ŠSČR, která dodnes podporuje šíření povědomí o šachu mimo běžné šachové prostředí. Do té doby tu nic takového nebylo. 

+0 /-0 | 22.01.2021 09:36

ciki333

Když mi vyvstane na mysli jméno Pontus C. okamžitě se naseru. Není to tak dávno, co vlezl na FB pana Matochy (chesscafé) a začal Pavlovi nadávat do rasistů. Zřejmě ho nějací dobroserové naočkovali a černoušek si vybíjel zlost zřejmě proto, že si před ním neklekneme, či nesedneme na prdel. Zapojil jsem se do diskuse a v tu ránu se na mne snesla sprška nadávek od Švéda s bolívijkými kořeny. Oprášil jsem chabé znalosti angličtiny a použil výstižné slovo "motherfucker." To ho evidentně rozdráždilo do nepříčetnosti a tak sešlápl plynový pedál k podlaze...Panu Matochovi, díky za to, došla trpělivost a zablokoval ho. I svoboda slova má své meze. Nechápu, proč tento endemit, ač není ani v prvé tisícovce, hraje českou extraligu.

+0 /-0 | 22.01.2021 09:04

ciki333

Však už to zde mnozí psali...Největší zásluhu na propagaci šachu měl a má bezesporu Rausis. Fotka Igorse s mobilem v ruce na jakémsi hajzlu ve Francii obletěla zeměkouli jako rázová vlna. ŠSČR, místo aby nad prohřeškem lotyšského šachisty přihmouřil oko a nechal velmistra alespoň trénovat mládež, tah ho s křížkem po funusu zadupal do země. GM Rausis v důsledku psychického vypětí a ztráty zaměstnání onemocněl následně rakovinou... Pokrytečtí bafuňáři s máslem na hlavě (klientelismus, dělení IM a GM na prašivé a vyvolené, krytí podvodných zápasů...) se neštítili existenčně zlikvidovat člověka na prahu šedesátky. Trest zákazu hraní vážných partií na 4. roky bohatě stačil. Příště si, svazoví moralisté, dobře rozmyslete, koho vezmete pod svá křídla. Mimochodem afrojihoameričan (=černoch) s švédským pasem, Pontus C. též dělá pěkný brajgl (rozbroje) a navíc sympatizuje s teroristickou organizací BLM...Zde jste též, svazoví činovníci, sáhli do hovna.

+0 /-0 | 22.01.2021 08:43

Pavel Ch

MaXi,

s Vámi souhlasím, články by měly být dva, potud ano.

Dále však, nesnažme o někom říkat, jestli něco chápe nebo ne. Nemluvme za jiného.

 Známým a popsaným jevem je skutečnost, když např. na školeních (nemyslím tím šachová) někdo něco nechápe, ptá se divně, obvykle bývá ze všech posluchačů nejvíce v obrazeenlightened 

 Články dva, souhlasím:

1.Článek o PR svazu. Současný stav, návrhy na zlepšení. Ale ten mohl vyjít kdykoliv bez ohledu na výsledky NSA.

2.Článek o výsledcích NSA. K tomu je potřeba, aby diskutující se seznámili s algoritmy a metodikou průzkumu. Pak kritika "umístění" šachu má přesvědčivé obrysy v příspěvcích. 

... a:   S ohledem na příští rok se bude měnit a dost podstatně. Takže přizpůsobit se letošnímu, nemá až takový smysl. To raději diskutujem ad článek 1.

+0 /-0 | 22.01.2021 08:34

MaX

Já mám pocit, že snad musí být ty články dva. Jeden pro ty co dokážou pochopit, že i přes cinklou tabulku je potřeba ji brát jako fakt a něco s tím dělat. To je podstata toho článku a ten druhý pro ty ostatní co nejsou schopni přijít s jinými daty a jen o tom melou. Já bych pak prosil do té první skupiny PK má totiž v jádru pravdu, obraz šachu je u této agentury na jejich datech potřeba zlepšit.

+0 /-0 | 22.01.2021 08:20

pawel

A nebude mít pravdu Lykan? 14:29

Kdo nejvíce přispěl k popularitě šachu.

 

Já si průzkum o šachu na výletě mezi účastníky zájezdu udělal a zveršoval to.

Na motivy skupiny Greenhorns 

 

Měli jste v uživatelských zprávách od 2019.

http://www.nss.cz/parodie--%22s-ucastniky-zajezdu%22

+0 /-0 | 22.01.2021 07:23

xdavx x
Tu já zase šimpanzů. Sledovanost byl jeden z parametrů, ne jediný. Kolik ženských hraje šachy k poměru k mužům? Kolik ženských hraje florbal, kolik dělá biatlon? Víte o té metodice hovno, ale máte jasno. Dejte si raději banán. Chováte se jako opice.
+0 /-0 | 22.01.2021 02:53

HumphreyvanWeiden

Ta analýza je naprosto špatná: přece je jedno, na co lidi čučí v televizi: lyžování, biatlon, fotbal, jóga, kickbox - všechno je to GAUČINK. Koho napadlo podle toho dávat dotace, to ale musela být hlava!!  :- D D D D

+0 /-0 | 22.01.2021 02:39

Pavel Ch

Ptám se, vznikl článek ke kritice

a) nebo b) ?

a) Podle analýzy NSA jsou šachy na tom špatně?

nebo

b) Šachový svaz dělá PR špatně?

 

 Pokud by bylo za b), je s podivem, že se dostal článek zrovna při zveřejnění analýzy. To mohl vzniknout kdykoliv jindy, že? Pokud je tak jasné, že to svaz dělá špatně.

 

  Pokud za a) je před kritikou nutnost se nejprve potřeba seznámit s algoritmy a metodikou průzkumu a analýzami. Jinak není kritika relevantní. Může se pak dobře stát, že autor po seznámení s uvedeným, začne kritizovat analýzu a nikoliv svaz. Tak jak to dělají už jiné velké sporty.

 

Ještě jednou, už jsem psal závěr:

 Viktor a Martin by neměli zůstat stranou, až budou "velcí hráči" tepat autory analýzy a budou chtít přetvořit k obrazu svému. Že příští rok bude jinak, je na 99,9% jasné. Ovšem nezůstat stranou znamená, aby k obrazu svému jiných sportů nás to nepoškodilo ještě více.

 

  V PR samozřejmě pokračovat dále, jak ovlivnit veřejnost, že šachy jsou IN, je těžký úkol a při veškeré snaze, říkám veškeré snaze se podaří přidat 5% ? . Při přeměně tabulek, metodiky, průzkumů, hrajeme o -30 až +30% pro svaz. Takže práce prezidenta a předsedy na tomto poli je pro příští úspěch podstatnější.

+0 /-0 | 22.01.2021 01:51

smallmouse

Ten výzkum je absolutně o nicem a nemel by mit váhu na rozdělení dotaci ani 1%. Polovinu lidi sport vubec nezajima a stejne jejich hlasy maji stejnou váhu jako tech, kteri sleduji sport kazdy den,coz je uplny nesmysl. 50% hlasu daly zeny, jak asi hlasovala běžná zena: (davali sportům 10-1 bod) fotbal, to je blbost, s tim mne stve chlap ze to porad poušti v TV tak davam 1 bod. Vse spojené s tancem, hodne bodu, jóga to zni dobre 8 bodu, střelba z kuse to zni zajimave 7 bodu. Sachy, pokud to nikdo z jejich blízkých nehraje a ona sotva zna pravidla 1 bod. Takove hlasování je uplne o nicem. To je jako ja bych mel hlasovat treba kdo je nejlepsim asijským zpevakem. Dali by mi 100 jmen a ja bych přidělovala body a i kdyz nikoho neznam tak by muj hlas mel stejnou hodnotu jako hlas nejakeho odborníka.   

+0 /-0 | 22.01.2021 00:49

giocozo
Mno...měl bys radši udělat těch 2600, místo plánování atentátu. :)
+0 /-0 | 21.01.2021 23:52

Agent Voňavka

Představte si titulek: Český velmistr zavraždil Andreje Babiše(nebo Matochu, případně Miloše Zemana). To by se o šachu hned mluvilo. Rausis podváděl, ale dostalo se to všude jako hlavní zpráva ze sportu. Blbá reklama, ale aspoň nějkaká :-D V Norsku se o šachu moc nevědělo, objevil se Magnus a rázem jsou šachy a sám Magnus velice populární. Třeba by pomohlo mít šachy povinně ve škole 1-2 týdně, tak jako to bylo v Arménii, kde byly šachy jako sport číslo jedna. V Ázerbájdžánu jsou šachy v TOP 3, na Islandu to samé(tam tomu přispěl samozřejmě Bobby). U nás je přirozené, že bude na výsluní hokej, fotbal a tenis, tak to vždy bylo a bude. Pomohlo by jediné - mít tu mistra světa. Ale to by se muselo začít úplně jinak trénovat, což trenéři u nás možná dělaj, ale hlavně pro peníze. Takže Petře pokud chceš dostat šachy mezi TOP 10-20 sportů, vraž peníze do Fiňka nebo jiného talenta a třeba se ti to vrátí. Jinak se totiž nestane vůbec, ale vůbec nic. A je jedno, kdo bude na svazu. Jestli Martin, Viktor, Marek, Pavel, Robert nebo ty.

+0 /-0 | 21.01.2021 23:36

Morphynista

Bražino, když se namažeš, začínáš být agresívní ... Ty naštěstí nerozhoduješ, kdo tady může diskutovat.

+0 /-0 | 21.01.2021 22:44

xdavx x
Morphyn, drž se raději toho čemu rozumíš. A protože nerozumíš skoro ničemu, bez diskutovat pod téma správně teploty pro přípravu hranolek v KFC. To bys možná i mohl pochopit při tvém právnickém vzdělání.
+0 /-0 | 21.01.2021 22:42

xdavx x
Druide, většinou s tebou souhlasím ale v tomto jsi vedle. Jestli by tady přišel nesachista a hledal by něco o šachu? Zkusil jsi vlézt na fotbal? Na hokej? Na kuželky? Myslet si že v dnešní turbulentni době jde jakákoli činnost apolitizovat, je nesmysl a proto ty diskuze jsou jaké jsou.
+0 /-0 | 21.01.2021 22:40

Morphynista

Těch jmen je řada, Martin Staszko, šipkař Karel Sedláček, již zmíněný Karlos Vémola a další bojovníci MMA...a to vynechávám motosport , kde máme desítky slavných osobností.

+0 /-0 | 21.01.2021 22:29

Viktor

Marek - průzkum atraktivity nově zcela nahrazuje jakékoliv výsledky našich reprezentantů. Vždy bylo těžké porovnávat váhu medailí - třeba fotbalové MS jednou za 4 roky proti x možnostem k zisku zlata v atletice či plavání atd., vnímání toho kterého sportu veřejností má zahrnovat i případné úspěchy, třeba u rychlobruslení to je krásně vidět, na to před Sáblíkovou nikdo nekoukal. O tom, jak úředníci MŠMT přiznávají, že výpočtům dotací nerozuměli, si můžeš přečíst v jakémkoliv článku o Peltově obžalobě, složité Vosikovy tabulky skončily s jeho odchodem z MŠMT.... Osobnosti jsou klíč, v tom má David Bražina pravdu. Vtipné je, že české sporty mohou získávat body za atraktivitu za cizí hvězdy, tedy zcela bez svého přičinění - tenis za Federera, my za Kasparova (bude patrně známější než Carlsen) atd. Malý test. Zapomeňte chvíli na šachy a zkuste spočítat, z kolika jiných NEOLYMPIJSKÝCH sportů znáte alespoň 1 celé jméno významného českého sportovce. Celkem by mě zajímal Váš výsledek.  

      

+0 /-0 | 21.01.2021 22:15

Petr Koutný
Druid- souhlas. Ale s Matochou jsem si nezačal já, ale svaz. To je lepší mlčet a souhlasit s tím s čím nemůžu souhlasit? Jen proto aby se nemluvilo o čem se nesmí mluvit? Těším se na dobu, kdy 5ady budu obdivovat šachový svaz za to, co vše dělá pro šachisty. Jak říkám, nezačal jsem si já.
+0 /-0 | 21.01.2021 22:11

Marek Vokáč

Pavlíku, kdybych tak věděl, co chceš svým posledním příspěvkem říci mě. 

Sice nesleduji, jak se změnily mzdy za poslední 2 roky, ale moc velký skok nahoru to asi nebyl. Nešť, nemusí jen pršet. Ale také se zvedly nároky, však se spravuje řádově trojnásobný rozpočet. A objevují se činnosti, které vyžadují nové, dříve nevýznamné kvalifikace. A kvalifikovaní, schopní a iniciativní lidé jsou drazí, protože se uplatní všude.

Na PR svaz v posledních letech dost pracuje, a leccos se určitě zlepšilo. Občas mám ale dojem,že se myslí jen na PR, a mám určité pochybnosti, jestli je ta PR aktivita zaměřena tím správným směrem. Ale PR není můj obor a mé pochybnosti plynou hlavně z dřívějších zkušeností, které necítím potřebu rozmazávat.

+0 /-0 | 21.01.2021 21:52

Druid.Panoramix

Petře Koutný - pěkná ironie, či spíše sarkasmus. Na druhou stranu za to, jak nás vnímají nešachisté, si můžeme především my sami. Představte si, že sem na šachový server příjde nešachista a čeká debatu o šachové hře, teorii zahájení, rozborech partií, o osobnostech šachu.... a co čte - debatu o Matochovi, o neschopnosti ( anebo o všeschopnosti) ŠS ČR a čte, jak se zde, my šachisti, prezentujeme, tak si jen poklepe na čelo a pomyslí si něco o méně talenovaných. A to nebudu ani psát o mizerné češtině mnohých, o vulgaritě, neochotě odpovídat na dotazy, které se nehodí, zesměšňování, kterého se zde dopouští ten, kso by měl být garantem toho, že to tady bude podle pravidel diskuze. Pěkná výkladní skříň na internetu, skutečně. :o))

+0 /-0 | 21.01.2021 21:09

Petr Koutný
Davide- souhlasím profi sport by neměl stát platit. Souhlasím s Vojtou že svaz zaslouží pochvalu za to, že nejsme za Bridgem. Super...a všem kdo říkají jak je průzkum špatně, řeknu můj názor. Nejde o průzkum. Jde o to jak nás vidí i nešachisté a tady nejde svaz pochválit. To kde jsme, za to nemůže průzkum.
+0 /-0 | 21.01.2021 20:57

Marhula

zdravím - mám prosbu zda by někdo měl na prodej-výměnu pátý díl předchůdců v češtině mám v angličtině můj mail je vaclav.vladyka@email.cz děkuji

+0 /-0 | 21.01.2021 20:46

xdavx x

Petan, no prave ze tohle je hlavni argument hnilicky a NSA, ze se bere v potaz zastoupeni zeny, muzi, deti. Podle me je to v poradku. Cela rodina sedi u televize, otec rodiny bere ovladac a prepina na fotbal, zena nastvane odchazi do kuchyne, deti jdou k PC. muz tam hodi biatlon a sedi u toho cela rodina. stejne tak u hokeje. Fotbal se podle me precenuje. Btw, ve starem meste bylo ve trech dnech na zavodech vice lidi nez na ligovych zapasech, to same treba moto v brne. 

Podle me je prerozdelovani penez na profi urovni spatne. Profi sport by se mel uzivit sam. je trapne lit miliony do fotbalu, kde rocni plat jednoho hrace je vyssi nez celkovy prispevek treba na ty sachy.

+0 /-0 | 21.01.2021 20:15

Druid.Panoramix

Jj, Vojto Pláte, něco pravdy na tom, co píšeš, bude. Ale napadla mě taková maličkost - kdysi se šachy ( a karty, pochopitelně) hrály v každé hospodě a dobrý hospodský měl minimálně 2 šachové soupravy, naposledy jsem něco podobného viděl v Bojkovicích. Pak jsem taky u některých rekreačních zařízení viděl ty velké zahradní šachy. Prostě nic dramatického - máš-li chuť a čas hrát, hrej si, když to umíš ( a mnohdy stačí, když jen taháš figurkama) a nemusíš mít nějakou výkonnostní třídu či titul.

Ovšem, přes různá videa a přenosy turnajů, rozbory partií to má větší sledovanost a tím pádem i větší záběr. Vloni k nám přišli do oddílu 4 zájemci, mladí chlapi, kolem 23-24let a po roce jsou na ELO 1600 - 1700, já vím nic moc, ale nějak se začít musí. :o))

+0 /-0 | 21.01.2021 19:13

Agent Voňavka
Nelibi se mi neustale upozornovani na chyby svazu, protoze mi prijde, ze se veci zlepsuji. Pomalu, ale jiste. Kdyby se svaz rozhodl neustale poukazovat na chyby tymu RPsachy(clanky vcetne nadpisu plne gramatickych chyb, naprosty amaterismus a zkratkovite jednani), tak tu budeme dlouho. Ja se pomerne cile bavim s lidmi mimo sachy a zajem o sachy diky Queen's gambitu neskutecne vzrostl, ale taky se s danym clovekem musite dat do debaty a zminit se o sachu. Normalne na ulici to cloveka nenapadne, takze ten pruzkum bych nebral vazne. Je to uz tady takova automatika, ale pritom kdyz se podivate, tak zajem o sachy vzrusta, lide sleduji videa, coz je dobra deviza RP sachy. Na poli internetu by svaz mohl zapracovat, o tom zadna. Vse je jen v plenkach, ale je potreba se prizpusobit, to lidem na svazu dela nejvetsi potize. Jit s dobou. Ale jinak bych proti nim nic nemel. Takovymhle pristupem akorat lidem prekazis naladu se sachy ucit a hrat.
+0 /-0 | 21.01.2021 19:00

Pavel Ch

Marku V,

byť jsem i Petrovi K. řekl, že se mi článek nelíbí a že svaz na PR maká a má výsledky. A také, že nemohu diskutovat s lidmi, kteří si nezjistili metodiku tohoto průzkumu, V jednom Ti nedám za pravdu.

 

Pryč jsou doby kdy ochotný Petr Herejk s 1/5-1/6 dnešního rozpočtu nocoval ve spacáku na koberci sekretariátu, naštěstí pryč.

 

 Při tom počtu plně placených lidí a nemálo odměňovaných lidí, také výmluvy, které píšeš je už stará, neplatná písnička.

MV: 2 mnohaleté problémy. Jednak je velmi málo lidí, kteří by byli ochotni pro svaz intenzivně a efektivně pracovat, a pak je problém takové lidi přiměřeně zaplatit, protože v šachu je zažitou formou funkcionářská dobrovolnost, Konec.

Fráze a já fráze nemám rád neb se užívají i tam, kde nemají co pohledávat.

 

Moje doporučení:

a) na PR pracovat a prohlubovat, placení lidé by měli vědět jak.

b) Bude bouře ve svazech o změnách na příště a Viktor N. + Martin P. se jistě budou účastnit jednání, zákulisních i ofiko a pokusejí se pohlídat systém, který určitě dozná změn, abychom příště byli méně vyoutováni.

----

Kdo chce kritizovat tabulky, najde si metodiku průzkumu, ať ví, co a jak kritizuje.

 To samé, kdo chce kritizovat svaz, udělá nejprve to samé.

+0 /-0 | 21.01.2021 18:05

Petan

Mě to logické nepřipadá. Podstatný ukazatel by měl být celkový počet sledujících a ne jejich poměrné zastoupení mezi jednotlivými kategoriemi obyvatel. Nějaké pocity nespravedlnosti u některých sportů budou vždy, protože se tak trochu poměřuje nepoměřitelné, nicméně myslím si, že právě tento průzkum k nápravě moc nepřispěl, spíše naopak. A tím nemám na mysli šachisty, protože, přiznejme si to otevřeně, šachy zajímají téměř výhradně jen šachisty zatímco u většiny ostatních sportů to neplatí.

+0 /-0 | 21.01.2021 18:02

xdavx x

sjezdove lyzovani je podle me pred fotbalem zcela logicky. zatimco ester ve svetovem poradu sleduji imho zeny deti i chlapi, na korupci prolezly fotbal se divaji chlapi, kteri zrovna nemaji co delat, zenam a detem je imho fotbal ukradeny.

+0 /-0 | 21.01.2021 17:53

Petan

David: To máš pravdu, že to nebyla anketa, ale průzkum veřejného mínění. Co je ovšem sporné je výběr respondentů a přesné znění kladených otázek. Pokud by se za sledovanost považovalo množství diváků v hledišti a množství diváků sledujících televizní přenos (což by se zdálo logické), případně i množství lidí sledujících výsledky v novinách, tak těžko může být sjezdové lyžování před fotbalem.

+0 /-0 | 21.01.2021 17:24

xdavx x

chess nebyla to anketa. nikoho se neptali na ulici. :)

 

+0 /-0 | 21.01.2021 17:07

xdavx x

weiden, to se ale pletes, proc by mela byt hlavnim meritkem popularity sportu mladez??? 

+0 /-0 | 21.01.2021 17:06

HumphreyvanWeiden

Pro mě je hlavním měřítkem popularity MLÁDEŽ. Tedy kolik mladých lidí je ochotno naplno se věnovat šachům a hrát je soutěžně. To je snadno změřitelné a ty lidi to baví. Pokud se někdo náhodou podívá v neděli na skeleton a v životě v tom ledovém korytu nikdy nebyl, tak je anketa o ničem. To se taky klidně mohl podívat na detektivku. 

Takže radši se věnujme mládeži a neplivejme po sobě. Naštěstí šachy nejsou moc nákladný sport a vyjít se dá i bez dotací. Vlastní zkušenost.

+0 /-0 | 21.01.2021 16:59

xdavx x

Brala se v potaz i sledovanost. a kupodivu treba sjezd ci biatlon ji ma vyssi nez fotbal, pokud se to prepocte na zastoupeni zen a muzu a deti v populaci. 

+0 /-0 | 21.01.2021 16:54

Marek Vokáč

Popularita sportu je jeden ze dvou parametrů, které mě při rozdělování dotací vždy přiváděly v zuřivost. Především proto,že se to nedá přesně kvantifikovat, vzniká to maximálně anketou mezi malým počtem víceméně nějak zainteresvaných respondentů a je to pochopitelně snadno zneužitelné. NSA teď provedla trochu větší anketu, ale její vypovídající schopnost je stejně mimořádně nespolehlivá. Jak chcete poměřovat sport, který má část rekreační, část aktivních registrovaných sportovců a část diváckou na sportovištích nebo v televizi (např. volejbal, stolní tenis, badminon) a teď si vedle toho dejte šachy nebo třeba leteckou akrobacii (tj. nákladově a obsahem sporty zcela jiného druhu). To prostě nejde.

Na popularitě sportu se podepisují především výsledky, to je neokecatelné. To je ale parametr, který je v rozdělování dotací zahrnut jinde. Popularitu může získat i sport, který dokáže široce zaujmout mládež na školách, typický příklad je florbal, který má myslím také velmi dobrý marketingový tým. Mohly by v tom být i šachy třeba svým projektem Šachy do škol, ale to by asi chtělo mnohem širší záběr, než který může zvládnout jeden byť snaživý manažer.

Šachový svaz má v těchto souvislostech 2 mnohaleté problémy. Jednak je velmi málo lidí, kteří by byli ochotni pro svaz intenzivně a efektivně pracovat, a pak je problém takové lidi přiměřeně zaplatit, protože v šachu je zažitou formou funkcionářská dobrovolnost, a každá koruna, která se objeví v rozpočtu v položkách mzdy a odměny navíc, budí silný odpor hlasujících delegátu, o obecném lidu šachovém ani nemluvě. Když byl svaz nucen pracovat s rozpočtem sotva 5 milionu, tak si moc vyskakovat nemohl, ale v posledních letech přece jen dávají příjmové položky mnohem větší prostor pro rozvojové projekty. Ty projekty ale musí mít nepopulistickou hlavu i patu a musí mít také přiměřeně efektivní výstupy.

+0 /-0 | 21.01.2021 16:34

Druid.Panoramix

Petře Koutný - troška polemiky nikdy nezaškodí. Kolik vysílacího času v médiích obecně má hokej, fotbal, biatlon, lyžování..... a kolik ho mají šachy? To přece víme,že? Jak populární jsou fotbalisti, hokejisti, biatlonistky, snowboardisté..... ano, David Navara a další velmistři jsou bezesporu populární, ale David více ve světě a mezi námi, projděte se 10 českými a moravskými městy a zeptejte se 100 lidí, jestli ví, kdo to je David Navara, Vlastimil Hort či Vlastimil Jansa. Kolik reklam vidíte na sportovních stáncích, dresech sportovců...... a u šachistů půjde spíše o jednotlivé oddíly.  Mě je jasné, co chcete slyšet, jak ŠS ČR to či ono....... ale ono to není jen o svazu, ono je to o každém hráči, každém městě, kde je oddíl.... dříve všude vývěsky s výsledky, ubývá to, ubývá.

No a když si takový nešachista dojde na Nový šachový server a očekává šachy, tak se dozví, že nejčtenější je článek o covid-19, rouškách a pelmel tak trošku o všem. Stačí se podívat na počty shlédnutí a máme jasno. OK, chtějme více za své členské příspěvky, chtějme propagaci, chtějme aktuální a atraktivní webové stránky oddílů - Petře, co tak tady udělat přehled internetových stránek šachových oddílů, pro začátek z každého kraje jeden oddíl?

Ono, to nebude jen o tom VV ŚS ČR, že? Ale říká se, že ryba smrdí od hlavy..... :o))

 

+0 /-0 | 21.01.2021 16:24

Petr Koutný
Druid- kritiku vítám a souhlasím s čím píšete. Vlastně o anketu nejde. Jde o to jak nás třeba vidí nešachisté. Jde o to, že někde to umí a nejde méně. Jde o to to dělat lépe. Jde o to aby se šachy někam posunuly. Omlouvám se jestli chci víc, než co dostávám dnes.
+0 /-0 | 21.01.2021 16:02

Petr Koutný
Hump- když covid dovolí oK tento rok MČR Amatérů, když dovolí zdraví snad příště M.Evropy amatérů a když mě vyjdou mé odhady pak i to co píšete.
+0 /-0 | 21.01.2021 15:58

Druid.Panoramix

Humphrey - tal to byl zásah přímo do černého ( tedy spíše do Koutného).

Já tak trošku nechápu o co vlastně jde. No, tak si NSA udělala anketu - holt za ty peníze taky musí vykazovat nějakou činnost,že? Že šachy nejsou nějaký akční sport, že nejsou mediálně zrovna propagovány, to je taky jasné, že se do nich nehrnou peníze z reklam - tak o tom žádná, prostě nehrnou. A tak jsou tam, kde jsou, myslíte, že se zboří svět či nám spadne nebe na hlavu anebo že slepice přestanou snášet vejce? Ne, nic takového se nestane, jen bude trošku méně peněz - ono možná bude méně peněz na všechno, tak o co se jedná.

Petře Koutný, když si normální člověk, přečte pár článků u NŠS, tak si udělá svůj obrázek - činnost ŠS ČR nevidí a ani ho nezajímá, ale tady si udělá obrázek raz dva a jen se podiví, že jsou šachy na 84. místě diváckého zájmu a že nejsou na chvostu tabulky. :o))

Jsou regiony, kde dělají šachy dobře, pracují s mládeží a mají výsledky a dokáží dostat i peníze od sponzorů, tam se, Petře Koutný ptejte, jak to dělají a proč se jim daří. No, asi jim to přešlo do těch rukou, protože si uvědomili, že spolehnout se musí jen sami na sebe.

+0 /-0 | 21.01.2021 15:55

HumphreyvanWeiden

Pane Koutný, kéž by vám ta touha propagovat český šach z huby do rukou ráčila vjeti ! Neplkejte tady na Internetu a zorganizujte nějaký skvělý turnaj. Sežeňte někoho ze světové špičky a dostaňte ho do televize. Ale to není zas tak lehké jako kritizování, že ?

+0 /-0 | 21.01.2021 15:36

paulz

Tak zrovna v tomhle není potřeba přehánět. David Navara hrál vždy to co chtěl on.

A jestli to bylo vhodné nebo ne, musel vědět nejlíp on sám. A vždy se snažil hrát co nejvíc, šachy ho viditelně baví /finance aspoň podle mne jsou v tom druhořadé/. No a pokud se u nás žádné superturnaje nehrají, nemá ho nikdo od nás šanci na nějaký takový turnaj prostrčit, no možná přes nějaký sponzorský dar. A že byl vždy o hraní v superturnajích obrovský zájem mezi hráči je známé a nyní je zájem ještě větší. Na onlinu se točí Carlsen a pár vyvolených kteří vydělávají dobré prachy, ostatní jsou slušně řečeno namydlení.

 

+0 /-0 | 21.01.2021 15:24

Petr Koutný
Chess- když koukám kdo dnes hraje ve wijk aan zee, nešlo by v této době tam Davida protlačit? To jsou drobnosti..
+0 /-0 | 21.01.2021 14:51

lykan

Petr Koutný: Chtěl jsem tím říct, že biatlon je lyžování.

+0 /-0 | 21.01.2021 14:48

lykan

Ok, tak co s tím teda uděláme: 

 

1) Pošleme autory tabulky do řitě.

 

2) Položíme si otázku, komu nebo čemu to slouží. Vlastně to není až zas tak špatný nápad: zařadit šachisty v tabulce někde dole a pak jim zkrátit dotaci. yes Bod pro daňového poplatníka.

+0 /-0 | 21.01.2021 14:46

Petr Koutný
Lykan- střelba z kuše je mimochodem skvělý sport. Biatlon mohl mít minulé roky větší sledovanost než fotbal a myslím i měl. Rybaření taky je mediálně vidět. Můžeme s tím nesouhlasit jak chceme. Můžeme si říct jak to zlepšit. Tak nějak tipují že stát bude v příštích letech šetřit a sporty budou bojovat o své podíly. Když se někomu přidá, druhému se ubere. He jen na nás, na které straně budeme.
+0 /-0 | 21.01.2021 14:46

Petr Koutný
Viktore- reakci svazu jsem kopíroval že svazových stránek, aby článek měl i oficiální reakci že svazu. Jestli jsem se chopil článku z druhé strany je otázka, která strana je dobrá a která špatná. Kritika není vždy urážka. Nechtěl jsem jen napsat že je průzkum mylný. Je takový jaký je. Vždy bude někdo spokojený a někdo méně. Když budu méně spokojený pak buď zpochybnim průzkum a stejně nic nezměním. Nebo si řeknu..ok..co udělat proto, aby to bylo lepší?
+0 /-0 | 21.01.2021 14:42

lykan

I v druhé tabulce nás poráží střelba z kuše. Znáte někdo někoho, kdo to někdy měl v ruce?

+0 /-0 | 21.01.2021 14:39

lykan

Na druhém místě lyžování. Na pátém biatlon. Co? Kde je v tabulce rapid šach, nějak to nemohu najít.

+0 /-0 | 21.01.2021 14:38

Petr Koutný
Lykan- je směšná a necháme to tak? Nebo je směšná a zlepšíte pohled na šachy?
+0 /-0 | 21.01.2021 14:34

lykan

Co se týče propagace šachu, daleko nejvíc práce v posledních letech pro nás udělal pan Rausis.  Víc, než všichni propagační snaživci dohromady. Svaz by mu měl udělit Ocenění za přínos šachu.

 

Ta tabulka je samozřejmě směšná. 

 

+0 /-0 | 21.01.2021 14:29

Petr Koutný
Viktore- souhlas je to boj nás všech. Nesouhlas že toto je jen kritika. Když budou lidi ze svazu chtít, pomůžeme jim v propagací šachových akcí jak nejlépe budeme umět. Umíme si to sami i zasponzorovat a tedy není to výzva na dotace. Chtěl jsem napsat článek jako výzvu toto změnit. Když bude kdokoliv nás potřebovat, email na mě mají. Stejně jak píšeme denně o wijk aan zee, můžeme psát denně o každé- každé šachové akci kterou pořádá svaz či kterýkoliv organizátor. V loni jsme dělali dva přímé komentované přenosy, jeden ze Skalice a druhý z Mistrovství Slovenska a nechtěli jsme za to ani korunu. Oni nás požádali o pomoc a podporu a my pomohli. Náš svaz nás o něco takového nežádá. Viktore samozřejmě děkuji za podporu našeho projektu v začátku. Na to jsem nezapomněl a je to jeden z důvodu toho jde jsme dnes. V začátku neuvěřitelná pomoc.
+0 /-0 | 21.01.2021 14:26

Viktor

Myšlenka, že hlasující (převážně nesportovci) rozlišují, co udělal pro popularizaci sportu svaz a co ostatní je skutečně revoluční! Jako nefunkční hodnotím i navrhované řešení a zcela chybně je i odhad dopadu na svazovou dotaci. Už minulý týden, kdy téma rezonovalo v tisku, jsem přemýšlel o sepsání článečku pro NSS, abychom si uvědomili, že boj o místo šachu na slunci je bojem nás všech, Petr Koutný se toho ale opět chopil z druhé strany. Zatímco já mu tímto děkuji za vše dobré, co pro šachy dělá, což mohl pochopit i ze svazové podpory jeho činnosti, on radši tepe do svazu, že je mediálně mrtvý. A to prosím pod textem zkopírovaným ze svazového webu, protože sám si tématu asi nevšiml.    

+0 /-0 | 21.01.2021 14:17

xdavx x

Chess Nedvěd byl vyhodnocen jako nejlepší hráč světa svého času.

+0 /-0 | 21.01.2021 14:02

xdavx x

Morfyn drz zobák ty prolhana nulo

+0 /-0 | 21.01.2021 14:01

Petr Koutný
Petře Novotný- podle tohoto průzkumu se budou rozdělovat peníze. Podle toho průzkumu se říká jak veřejnost vidí šachy jako sport. Že to je okrajový Sport je jasné. Ale myšlenka článku byla v tom, že chtěl říct , abychom se nespokojili jenom s tvrzením, že je článek či anketa špatná. Můžeme diskutovat nad anketou, ale není o čem diskutovat, když se zamyslíte jak svaz medializuje šach v coronavirove době. Pak je lepší podle Vás mlčet a nebo veřejné říct: chlapi na svazu, obujte se do toho a zabojujte.
+0 /-0 | 21.01.2021 14:00

Petr Koutný
Tchen- až bude za co pochválit svaz, budu rád jej tady chválit. Když je za co kritizovat, budu jej kritizovat. Aktivita svazu na internetu je stejná jako šance prodat na severním pólu zmrzlinu. Já si myslím že to plus mínus odpovídá. Buď si řekneme že to je špatný průzkum a tečka a nebo si můžeme říct, ok co s tím? To není kritika, to je důvod tohoto článku aby svaz nebyl spokojený se svojí odpovědi, kterou napsal. Mohl by chtít víc.
+0 /-0 | 21.01.2021 13:33

Petr Koutný
Petan- šachy nebudou nikdy jako fotbal. Ale přeci se dá tato anketa vidět i jako cesta ke zlepšení? Můžeme říct, že je špatná a tím to skončí. Můžeme říct, že se nám nelíbí a třeba zavedeme dresscode na MČR.. každý malý krůček, je cestou k lepšímu pohledu na šachy. Aby to nezaniklo, svaz by v tomto měl jít příkladem.
+0 /-0 | 21.01.2021 13:28

tchen

Opravdu je výsledek tak překvapující? Není to fotbal, hokej, atletika nebo lyžování, kde každý jouda pozná míč v síti, kdo skočí dál nebo si přečte výsledky na časomíře. Pro pochopení vyžadují mnohem hlubší znalosti principů, strategie. Divák je musí dobře znát, aby z nich měl větší požitek než z hokeje . Navíc v přímém přenosu trvají tak dlouho, že jsou pro TV nepoužitelné. Tedy resultát je, že šachy budou divácky atraktivní jen pro šachisty, přes 13 000 registrovaných - ani ne 0,2% populace ČR. Kolik z nich asi odpovídalo v průzkumu. A pokud ano, kolik z nich nebaví dívat se na hokej nebo biatlon, které mohli klidně uvést místo šachů? Aktivita v online prostoru zapůsobí opět jen na šachisty, těžko přitáhne víc fanoušků zvenku. Ztotožňuji se s názorem Davida Bražiny, že progres v atraktivitě šachy maji možnost zaznamenat jen v případě velkého mezinárodního úspěchu - mistr světa, medaile z olympiády, správně zmínění Valenta (koho dnes zajímají akrobatické lyžování?) či Ledecká.

Bohužel, dle mého je přidělování peněz na základě něčeho takového neakceptovatelné. Stejně tak nechápu každotýdenní potřebu NŠS konfrontovat se se svazem.

+0 /-0 | 21.01.2021 13:26

Petan

Re PK To, že se na fotbal v televizi nedíváte vy ještě neznamená, že to stejně vidí i ostatní. A jak si tedy vysvětlujete evidentní rozpor mezi výsledky té ankety NSA a mezi výsledky televizní sledovanosti, kterou jednotlivé stanice provádějí? On je totiž rozdíl,  co odpoví tazatel, který kouká v televizi jen na fotbal a to v  průměru denně hodinu  a co odpoví tazatelka, která kouká jen na krasobruslení a to v průměru hodinu čtvrtletně. Počty diváků v hledištích jsou také jednoduše měřitelné a je otázkou, nakolik byly zohledněny když sporty, které sledují v hledišti tisíce lidí jsou v pořadí až za sporty, které sleduje naživo počet lidí, kteří by se dali spočítat na prstech 1 ruky.

+0 /-0 | 21.01.2021 13:21

Petr Koutný
Morphy- nejvíc se rozčiluje fotbal. Byli vždy nejlepší a měli vždy nejvíc peněz. Možná nebudete souhlasit, ale jsou i lepší sporty na koukání v televizi. Například česká liga- pět minut trvá než se dostane družstvu za polovinu hřiště, hráč při prvním kontaktu o den spadne a pět minut se ošetřuje. Pak pět minut se staví zeď a střela letí mimo stadión. Do toho korupční aféry... nedivím se, že fotbal malinko upadá.
+0 /-0 | 21.01.2021 13:08

Morphynista
Dodal bych ještě to, že i sám koordinátor Špaček označuje výzkum jako revoluční. Tedy jak se zdá, chtěl přijít s něčím novým. Že se mu to však příliš nepovedlo, dokazuje i prohlášení profesionálních fotbalových klubů „Je v rozporu s celou řadou ukazatelů, které dlouhodobě sleduje jak LFA, tak i domácí a mezinárodní televizní společnosti nebo organizace FIFA a UEFA, ale v některých případech i se zdravým rozumem,“ stojí v prohlášení, které vydala Ligová fotbalová asociace. Zdroj: https://www.lidovky.cz/sport/fotbal/malik-se-svobodou-se-divi-vyzkumu-nsa-zajimala-by-nas-metodika-fotbal-a-hokej-jsou-nejsledovanejsi.A210113_210323_ln-sport-fotbal_liako
+0 /-0 | 21.01.2021 12:54

Morphynista

Bražino, a ty už jsi někdy s někým bojoval v ringu nebo v kleci ? Jestli ne, tak máš jedině kecy.

+0 /-0 | 21.01.2021 12:49

Petr Koutný
Chess- až jednou David Navara zestárne nebude nikdo kdo ho nahradí a budeme mít " velmistry okolo 2500-2600 Elo" pak nás předběhne i člověče nezlob se:)
+0 /-0 | 21.01.2021 12:48

xdavx x

PK - Protoze byli nejlepsi na svete. Myslel jsem si ze z toho textu je to zrejme. To David se vsi uctou nebyl, proto nemuze byt ve svem sportu takovym magnetem, jako treba onen Jagr, ci Nedved.

Paulz  - pise se bychom. A s tim k Vojtovi nesouhlasim, neni to o pruserech. U Krase to bylo roztomile decko.

Morphyn, drz zobak. Nic o tech otazkach ani metodice nevis, stejne tak vis uplne hovno o MMA.

+0 /-0 | 21.01.2021 12:40

Morphynista

Ještě k MMA  :  jistě , box a smíšená bojová umění nejsou pro každého, ale mají širokou diváckou obec a v časech před Covidem dokázal MMA vyprodat O2 arénu a na youtube mají atraktivní duely milióny shlédnutí - jmenoval bych jen asi ten nejznámější souboj Karlos Vémola - Attila Végh. Nebo i nejnovější, kdy se proti němu postavil Baba Jaga. Zatímco o některých sportech, které se v tabulce umístily před MMA, mnoho lidí v životě neslyšelo. Takže zde je určitě něco špatně - celá metodika, volba otázek , doufám, že je to naposled, kdy se na základě podobného bezcenného materiálu rozdávají peníze...

+0 /-0 | 21.01.2021 12:30

paulz

Tak ono by jsme potřebovali Vojtu Pláta tak na 2800, nějaké průsery k tomu a to by se o šachu u nás psalo...smiley

Jinak před léty u Krause V uvolněte ....byl bohovský

+0 /-0 | 21.01.2021 12:26

Petr Koutný
Davide ok,ale fotbal využívá Nedvěda, hokej Jágra...kde jsou tam se o jejich sportu píše a mluví
+0 /-0 | 21.01.2021 12:15

xdavx x
Strucne receno, nejvetsim magnetem na sachy by byly uspechy at uz jednotlivce nebo repre na svetove urovni. ty ale nejak chybi.- nesouhlasim uplne s tim udelat s davida navary nejakeho reklamniho panaka. to preci o tom neni. vzdyt pred ctyrmi lety, kdo znal u nas nekoho kdo delal sjezdove lyzovani nez prisla ester, kdo znal akrobaticke lyzovani pred valentou, kdo znal boule, kdo znal kanoistiku, divokovou vodu atd. Podle me je popularita sportu dana zejmena uspechy jednotlivcu ci kadru v tom danem sportu. biatlon za koukalove, ci beh za neumannove, to sledoval skoro kazdy, dneska je to urcite jine. to same fotbal za nedveda a dnes. kdo se dnes koukne na fotbalovy zapas. kdyz byl banik ostrava mistrem ligy byly plne stadiony, po te to bylo zase na par tisici lidech. tady je treba hledat reseni.
+0 /-0 | 21.01.2021 12:14

Petr Koutný
Smazal jsem komentář od pana Rezek. Byl lživý a mohl útočit na mojí rodinu. Diskutujme, ale jakmile zajedeme do rodiny, pak je to přes hranici.
+0 /-0 | 21.01.2021 12:12

Petr Koutný
Doplním příklad- zrušení extraligy pro tento rok jen dokazuje jak jsou šachy amatérským sportem.Zrušeni amatérských lig určitě ano, ale dohrávat extraligu by ukázalo že šachy jsou v tabulce špatně. Když extraliga nikomu nechybí, pak ok.
+0 /-0 | 21.01.2021 12:06

Petr Koutný
Chess- nejde o RP, nejsme tady jediní. Svaz má svoje internetové projekty. Morphy- MMA nemusí sledovat každý. Ne každý má rád když se mlátí do krve dva lidi v kleci.
+0 /-0 | 21.01.2021 11:56

Petr Koutný
Demos- díky. Rpsachy jsou skoro veřejným nepřítelem svazu. Kritika se často bere jako zrada a proto nepřekvapí, že svaz ani jednou nepoděkoval ani slovem za to co pro šachy děláme. Za ty roky se tomu jenom smějeme. Pro nás je nejdůležitější kritika a pochvala od našich fanoušků, kde kritika nás mění a pochvala těší.
+0 /-0 | 21.01.2021 11:52

Morphynista
Šachy by měly být podstatně výš. Výsledky tohoto " průzkumu " mají s realitou společného jen velmi málo. Stačí se třeba podívat na MMA . Zde cituji : Zadání průzumu se diví i spoluvlastník organizace OKTAGON MMA Ondřej Novotný. „Myslím si, že je to paskvil, který někdo vůbec nedomyslel. Asi to myslel dobře, ale nedomyslel to. A je škoda, že se velké sporty musely takhle naštvat,“ míní Novotný. I když smíšená bojová umění MMA rozhodně nesedí každému a mohou i společnost rozdělovat, až 78. místo v žebříčku popularity, tedy za modelářstvím nebo jógou, vyznívá přinejmenším zvláštně. „My jako OKTAGON, což samozřejmě není celá MMA, máme na Instagramu skoro 300 tisíc lidí, dalších skoro 200 tisíc lidí na Facebooku. V číslech jsme suverénně nejlepší v Česku a na Slovensku, neblíží se nám ani nejlepší fotbalové kluby,“ podotkl Novotný. I na základě nového průzkumu se ale Národní sportovní agentura chystá přerozdělovat dotace na provoz sportovních svazů a asociací. Při rozhodování mají mít zhruba třicetiprocentní váhu, zbytek obstarají tvrdá data. https://www.irozhlas.cz/sport/ostatni-sporty/narodni-sportovni-agentura-nsa-pruzkum-hnilicka-svoboda-novotny-lfa-fotbal_2101131730_mov
+0 /-0 | 21.01.2021 11:50

demosthenes

Jakožto věčný začátečník a fanoušek šachu si díky RP šachy najdu čas na sledování Wijk aan Zee a díky skvělým videím Roberta Cveka následně pochopím, oč vlastně šlo. Zjistil jsem, že  se na to nyní dívám častěji než na fotbal. Uvítal bych, kdyby se na to dalo častěji online sázet, což  by za předpokladu určité formy lobbyingu u sázkových kanceláří určitě šlo. To by zvedlo sledovanost určitě, minimálně u řady jiných sázkařů.

+0 /-0 | 21.01.2021 11:46

Petr Koutný
Paulz- super. Souhlas...pak třeba uzavřít s Davidem smlouvu a využít jeho popularitu. Dostávat ho do televize, rádií, novin, veřejných akcí... využít toho. I to je Cesta....ale ono to opravdu jde.. stačí jen chtít.
+0 /-0 | 21.01.2021 11:46

paulz

Tak ono řekněme si jednu věc, bez Davida Navary kterého zná i obrovská část nešachistů, bohužel jako jediného našeho šachistu, výsledky by ještě byly horší. Jedno vystoupení Davida u Šípa a 10 let programu V šachu na ČT má na upozorňuji nešachisty podobný vliv a to je to navíc docela pro pořad V šachu optimistické.Tím nekritizuje pořad V šachu, je to pěkně udělané, sám rád koukám, ale zatím jsem nepotkal žádného nešachistu který by se na to díval aspoň někdy. Výjimky jsou samozřejmě rodiče dětí které chodí do šachů.

No a kdo dělá reklamu šachu i u nás je samozřejmě světový fenomén šachu Magnus Carlsen.

+0 /-0 | 21.01.2021 11:44

Petr Koutný
Pavle- já osobně jsem proti tomu aby stát dával naše peníze na sport. Na děti ve sportu ano. Ale na sport? Dotovat Velkou cenu v Brně? Dotovat profesionální fotbal? Když už dává peníze, rozumím že každý chce víc a říká bridg proč má méně než šachy a šachy říkají že není fér, že jóga má víc. Každý ví, že díky černým duším to nejde hodnotit podle členské základny. Nevyhodnotim na kolik je tento průzkum správný, ale podle toho jak se mediálně šachy prezentují tipují že to plus mínus odpovídá.
+0 /-0 | 21.01.2021 11:43

Petr Koutný
Davide souhlas- prostě tak to vyšlo. Co s tím? Zpochybnime průzkum a za rok znovu? Nebo s tím budeme něco dělat? Rozumím státu, že musí nějak určit komu kolik dá peněz. Přijde mi to tak nějak logické. Sportům které baví lidí dát víc peněz. Sportům které neumí zaujmout veřejnost dát méně peněz. Tak s tím přeci můžeme něco dělat?
+0 /-0 | 21.01.2021 11:39

Pavel Ch

Petře, 

výš co budou dělat ten rok "velký hráči", jako fotbal, hokej???

 Budou lobovat, aby to bylo příští rok jinak.

A podívají se moc dobře, jaké bylo schema, ze kterého se vypočetlo.

To je základ.

 Nechtěj opravovat stěny koupelny v domě, který má špatné základy.

 

 Tím neříkám, že svaz nemá pokračovat na PR, či úsilí ještě nezvýšit. Jo!  Ale ty základy se do roka změní. A podíl na změně budou mít ti, co se s nimi seznámí a budou se snažit jednat.enlightened 

+0 /-0 | 21.01.2021 11:34

xdavx x

Mne se vzdycky libi jak do diskuze napise nejaky neandrtalec, ktery nic o nicem nevi, ale vi, ze je to blbe :D Je jasne, ze lidi s obrovskym egem nepriznaji, ze zrovna jejich sport je tam kde je. Napriklad zenske moc fotbal nesleduji, zato sleduji hokej spise hokej. Me osobne prijde biatlon mnohem zajimavejsi ke koukani nez fotbal atd. To ze kdejaky nouma vyrvava, ze metodika neni v poradku, protoze mu to nabourava videni sveta, neni duvod , aby ty vysledky byly zpochybnovany. Proste mame tady ty nejchytrejsi lidi na svete, a ti vi co je spravne bez ohledu na nejake pruzkumy ci metody. A tak je to se vsim nejen v teto republice.

+0 /-0 | 21.01.2021 11:33

Petr Koutný
Pavle-průzkum je takový jaký je. Podle něho se budou rozdávat peníze. Tečka. Pojďme si říct jak být příští rok výš a dostat víc peněz. Přestaňme říkat, že průzkum je špatný. Je to klíč k penězům, je to klíč je zlepšení. Pojďme rok naříkat nad rovným průzkumem a za rok se nám nebude smát jen jóga, ale i bridž.
+0 /-0 | 21.01.2021 11:18

Petr Koutný
Morphy- takže podle Vás by měly být šachy na tom líp a nebo hůř?
+0 /-0 | 21.01.2021 11:15

Morphynista

Podivný průzkum, podivné výsledky , které nelze brát vážně.

+0 /-0 | 21.01.2021 11:12

Pavel Ch

Petře,

jestli je průzkum chybný nebo správný se má cenu bavit tehdy,

když se seznámíme s metodikou průzkumu.

 Jinak sporty vzadu říkaj, že chybný a sporty nahoře, že dobrý. Jistě.

  Pokud chcem být objektivní, tak nejprve se na to mrknout. 

 

 Jako s tím PSEm, já si rozebral, co se do toho dávaj za data. A psal na ministerstvo v čem je to blbě. A náhle změna. Ne senzační změna byla, ale trochu lepší, než bylo předtím. Alespoň malý posun byl. Největší nesmysly odstraněny, o kterých jsem psal.

+0 /-0 | 21.01.2021 11:11

Petr Koutný
Chrss64- četl jste text? Já jsem tam psal o podpoře svazu. Přenos s rozpočtem 20 000 Kč. 70% sponzoring RP. Ročně podpora svazu je pod 1%. Ročně máme cca 2.5 mil shlédnutí...na internetu a není to vychloubání podporujeme šachy ze všech nejvíc. Ono skoro každý podporuje šachy na internetu více než svaz, takže to není jen o nás.
+0 /-0 | 21.01.2021 10:57

Petr Koutný
Davide- souhlas. Můžeme se přít jak chceme, ale ve 21.století jsou i jiné způsoby využití volného času než šachy. Tak nějak za dvacet let tipují může být ještě hůř.
+0 /-0 | 21.01.2021 10:53

chess64

Koutný - Já nelžu. Můj příspěvek byl shrnutím faktů. Lžete Vy, pane Koutný. Projekt kanálu R+P byl dotován svazem. Nepopírejte fakta. Váš poslední dotovaný přenos byl 26.března 2020. Pak přišla stopka a nenávist. Podporou ŠS ČR se chlubíte na videu. Mám přidat odkaz?

 
+0 /-0 | 21.01.2021 10:52

Petr Koutný
Petan- co mají říct hráči Bridže, když vidí šachy před nimi:) musí si říct: Hej, ta tabulka je chybná, protože jsou šachy před námi:) .. může být ještě hůř:)
+0 /-0 | 21.01.2021 10:51

xdavx x

Ta metodika je v pořádku. Nějak si kritici neuvědomují ze třetina populace jsou ženy a další třetina děti. Šachy ještě skončili dobře, znám šachisty co dělají jógu, ale žádného jogina co by dělal šachy. 

+0 /-0 | 21.01.2021 10:51

Petr Koutný
Pavle-Petan- kdyby byly šachy v tabulce na prvním místě, pak nebude špatná ale bude dobrá. Když jsou šachy na posledních místech, pak je špatná. Víceméně to odráží mediální pohled na šachy u nás. Nemusíme si nalhávat, že šachy jsou jednička. Nemusíme si nalhávat, že ta tabulka je chybná. Ozývají se sporty, kterým se budou brát peníze a tleskají ti, kterým se bude přidávat. Měla by být na stole otazka- co s tím? Pavle- když už vytahuješ PM, pak tito může být hodně drahá zkušenost v příštích letech.
+0 /-0 | 21.01.2021 10:48

Petan

Na internetové prezentaci šachu  ze strany svazu se dá určitě zapracovat. Jen mi nepřijde fér argumentovat u toho absurdní tabulkou NSA . Ta totiž vůbec nereflektuje realitu.

+0 /-0 | 21.01.2021 10:43

Pavel Ch

Už to bylo kritizováno z mnoha stran a hlavně od "velkých hráčů".

Špatně volené otázky, amatérství.

 On ten Hnilička se také trošku bojí o místo, tak to nebude s tím konečným pořadím k dotacím tak horké.

 Uznat vinu, že to zpackali, asi neudělaj. 

Viděl jsem zadání, šílené.

  Jo i ta babička o holi, "jo bowling, hodila jsem jednu kouli.

--

Jinak propagace šachu i jiného sportu není nikdy dost. I když jí svaz dělá posledních pár let, jako nikdy předtím.

 

Tak už se doufám, nebude nikdy kritizovat peníz na ČT4sport "V šachu" či snaha PM, aby byla podpora (třeba i našeho sportu) na ČT4sport neplacená nebo zlevněná.

 Doufám, že se alespoň na tom shodnemehats off

+0 /-0 | 21.01.2021 10:43

Petr Koutný
Petan-když čtu ty tabulky, pak to odráží pohled veřejnosti na dané sporty. Pohled na dané sporty jsou i pohledem jak jsou tyto sporty medializovaný a jaké mají jméno. S tím se dá něco dělat.
+0 /-0 | 21.01.2021 10:38

Petr Koutný
Chips- jestli chcete pomoct, domluvím Vám lékaře. Dostane Vás z těchto nemocí. Držím palce a brzo se uzdravte:)
+0 /-0 | 21.01.2021 10:36

Petan

Ono je důležité také to, jakým způsobem se NSA dopracovala k pořadí Analýzi atraktivity sportů z hlediska sledovanosti  diváků. Takže zrovna tady bych vinu na svaz neházel. Viz například modelářství nebo jóga, které jsou  v pořadí před MMA (a tím pádem i před šachy). Není složité si ověřit, že dokud to ještě bylo možné, sledovaly zápasy MMA u nás slušně zaplněné haly a i televizní přenosy na placených kanálech mají slušnou sledovanost. V životě jsem neslyšel o nikom, kdo jako divák sleduje jógu. Modelářskou soutěž jsem na žádném televizním kanálu taky neviděl a diváků tam asi taky moc nebude.

+0 /-0 | 21.01.2021 10:34

Petr Koutný

Jen dodám, že díky tomuto výsledku to bude stát svaz dle jejich slov 4,2%....odhadem něco přes 1 000 000 Kč! 

 

+0 /-0 | 21.01.2021 10:13