Rozhovor s GM Vojtou Plátem

17.04.2017 08:55 | THT extraliga 2016/2017

V extralize uhrál svou poslední chybějící velmistrovskou normu mimo jiné Vojtěch Plát, a jelikož již také bohatě překročil rating 2500, budeme mít v ČR brzy dalšího velmistra. Vojtu jsme proto pro naše čtenáře trochu vyzpovídali.

1) Poslední dobou se Ti mimořádně daří, po několika letech stagnace jsi konečně šel nahoru. Prozradíš nám, díky čemu se to podařilo?

Možná jsem šachově dospěl, nevím. Určitě jsem už získal nějaké zkušenosti a praxi, kterou dokážu využít, ale určitě to není to, s čím bych byl uspokojen. Chce to ještě víc makat.

2) Jaké jsou Tvé další šachové ambice? Chtěl by ses posunout ještě dál a překonat i magickou hranici 2600? Od dob Viktora Lázničky se to nikomu nepodařilo, talent i věk na to rozhodně máš! 

Určitě bych rád překonal 2600, či magickou hranici 2700, Viktor je teď těsně pod ní, ale taky tu hranici přelezl.

3) S tím související otázka: chtěl by ses stát stabilní oporou české reprezentace, která potřebuje omlazení doslova jako sůl?

Na Olympiádě jsme byli super parta, ale věk člověk nezastaví. Takže pokud třeba Zbyněk či Vlasta budou jednou trénovat repre a já budu jejím členem jako hráč, budu jenom rád. Ale konkurence je tvrdá...

4) Vím, že jsi neměl vůbec lehké dětství a dospívání, a i když se velice rychle projevil Tvůj obrovský šachový talent, nedokázal jsi ho dlouho prodat. Myslíš, že na to mělo vliv i toto rodinné zázemí?

Spíš to byla puberta, zázemí jsem měl dobré, ať si každý myslí co chce, já si na nic stěžovat nebudu. Maximálně na sebe...

5) Dovolím si jednu otázku trochu na tělo, možná i proto, že Tě znám už dlouho. Máš už také zkušenost s pobytem ve vězení, kde jsi strávil půl roku. Je možné, že Ti to ve výsledku prospělo? Že jsi se celkově zklidnil a našel v sobě sílu a motivaci jít šachově nahoru?

Jo, nějak jsem se zklidnil a ujasnil si co chci.

6) Jak tento půlrok probíhal, čím jsi se ve vězení snažil zabavit? Měl jsi tam třeba hodně šachové literatury a denně poctivě studoval?

Viktor Láznička mě podpořil a poslal mi jednu knížečku - byly to studie, podobný obal jako Perly šachové tvorby. Občas jsem si pár studií vyřešil, ale moc času nebylo, takže to denně nebylo. To jsem spíš luštil Sudoku :-D

7) Jaké máš kromě šachu další koníčky?

Asi každý ví, že jsem docela dlouho hrál fotbal na docela slušné úrovni, teď si ho zahraju již jen rekreačně samozřejmě. Dříve jsme s tátou hodně jezdili na kole, rekord mám výlet z Moravské Třebové přes Kouty nad Desnou a Červenohorské sedlo do Jeseníku, zpátky přes Ramzovou, dohromady to bylo 207 km za den, vyjeli jsme ve 4 ráno za světla a ještě za světla se vrátili i domů, bylo to v létě, rok tak 2002 nebo 2003. Když mi bylo 7 nebo 8, byl jsem na Pradědu, to chtěli na tátu volat sociálku, že mě týrá, přitom já chtěl jet a bavilo mě to, 200 km za den nebyl problém :-D

8) Prozradíš nám něco málo ze svého osobního života? Kde momentálně pobýváš?

Momentálně bydlím v Prostějově, ale jezdím i na náš druhý byt do Moravské Třebové, táta tam už moc nejezdí, tak jezdím vybrat schránku, zalít kytky, navštívím babičku a v neposlední řadě si tam jezdím i oddychnout, mám tam starý počítač a například loni před MČR jsem asi týden docela intenzivně trénoval (tak 2 hodiny denně) a bylo to pak znát.

9) Jaké jsou Tvé šachové plány pro zbytek tohoto roku? Budeš obhajovat loňský titul mistra republiky?

Momentálně hraji simultánky před MČR, včera, tj.4.4 jsem měl první simultánku v Rehabilitačním centru v Hrabyni a skóre 13-1 není špatné, ale ta jedna prohra mě mrzí, partie byla lehce vyhraná. Takže teď budu hrát simultánky, pak MČR a koncem května letím do Minsku na ME jednotlivců. To byl jen takový výstřih nejdůležitějších akcí. Šachy mám rád a hrál bych furt, takže těch akcí bude samozřejmě víc, ale ani sám nevím, co všechno budu hrát :-D

10) Vím, že se trošku věnuješ i trénování dětí, baví Tě to předávat své znalosti a zkušenosti dalším generacím? Kolik máš momentálně svěřenců?

Není to nijak intenzivní, spíš jen taková výpomoc, soustředím se hlavně na sebe, nicméně předávat rady mě baví. Na MČR jsem měl teď 3-4 svěřence, pokud se to tak dá nazvat.

Moc děkujeme za Tvoje odpovědi a přejeme Ti další šachové i nešachové úspěchy!

Z Vojtova bohatého partiového materiálu jsme vybrali čtyři pěkné vítězné kombinace, které si můžete sami vyřešit. Řešení naleznete na konci článku!

Diagram č. 1 - ČNT

Diagram č. 2 - ČNT

Diagram č. 3 - BNT

Diagram č. 4 - ČNT

Fotogalerie

Extraligové družstvo Starého Města spolu se svým trenérem Vratislavem Horou a benjamínkem Vojtou Plátem; úplně vlevo je IM Karel Malinovský (foto: archiv VP)

Malý Vojta (foto: archiv VP)

První titul mistra vybojoval Vojta v roce 2003 na MČR v rapid šachu (foto: archiv VP)

Velkým Vojtovým úspěchem bylo vítězství na MČR mužů 2016 v Ostravě; zde spolu s mistryní ČR Joannou Worek (foto: ostravskykonik.cz)

Vojta byl velikým talentem, i proto si ho Jan Kraus pozval v roce 2007 do svého pořadu Uvolněte se, prosím (foto: Česká televize)

Diagram č. 1

21...Vxc1!

0-1

(Juptner - Plát, Pardubice 2015)

Diagram č. 2

25...Vxd5! 26.exd5 Dxd5 27.Jd2 Dxd2!

0-1

(Rašík - Plát, Olomouc 2016)

Diagram č. 3

24.Dxd2! Dxf3 25.Jxh6+ gxh6 26.Kg1! Je6 27.Dxh6 d5 28.Sxd5! De2 29.Df6

1-0

(Plát - Žídek, Ostrava 2014)

Diagram č. 4

26...Vxe3 27.fxe3 d2 28.Vcc3?

28.Va1 Vxa4 29.Vxa4 Sc2 30.Va5! Dd8 31.Va8!= 

28...Vxa4 29.Jxf5 Va1! 30.Dxa1 d1D+ 31.Dxd1 Dxd1+ 32.Kf2 gxf5 33.b5 Sb4 34.Vd3 De1+ 35.Kf3 Df1+ 36.Kg3 Se1+ 37.Kh2 Sf2

0-1

(Kaňovský - Plát, Extraliga 2016)

100x 15939x David Kaňovský
Fotogalerie
Komentáře (100) Aktualizovat Zobrazit pouze mnou komentované
melanchólia
Řada psychologických studií provedených po celém světě ukázala, že šachy mohou: zvednout inteligenční kvocient (IQ); posílit dovednosti potřebné při řešení problémů, naučit, jak nezávisle a zodpovědně dělat obtížná a abstraktní/teoretická/hypotetická rozhodnutí; zvýšit jazykové, matematické, paměťové schopnosti a schopnost číst; pěstovat kritické, kreativní a originální myšlení; poskytovat praxi/cvičení v dělání přesných a rychlých rozhodnutí pod časovým tlakem, což je dovednost, která může pomoci zlepšit školní známky; učit, jak myslet logicky a efektivně, učí vybrat „nejlepší“ volbu z velkého množství možností; být výzvou pro nadané děti, přičemž účinně pomáhají odhalit ty nadané žáky, kteří svým skutečným schopnostem zůstávají hodně dlužni (underachievers); demonstrovat důležitost flexibilního plánování, koncentrace a důsledků našich rozhodnutí; obohatit chlapce a dívky bez ohledu na jejich přirozené schopnosti a socioekonomické zázemí/původ/prostředí; naučit děti nejprve myslet a až potom konat. gratulujem k oficiálnej vstupenke medzi elitu a prajem, nech elo a nielen šachové umenie úspešne rastie
+0 /-0 | 22.04.2017 22:13

Petr Boleslav

lykan: hlavní cenzor je tu, nemějte obavy. Mažou se příspěvky obsahující sprostvá slova. Máte-li nějaký tip, dejte vědět.

+0 /-0 | 21.04.2017 09:43

strelec

ad lykan: to víš, primitivní reakce na primitivní příspěvkywink Klidně ať PB moje příspěvky smaže, křičet o cenzuře tu nebudu.

+0 /-0 | 21.04.2017 09:18

pawel

Smutný pohledcrying na zahořklé lidi. Ale třeba začíná, i pro ně, nový, veselejšílaugh, den. 

+0 /-0 | 21.04.2017 07:17

lykan

Hlavní cenzor pan Boleslav samozřejmě nikde. Jako vždy se měří dvojím metrem. Třeba takový čtenář „strelec“ téměř nic jiného, než primitivní urážky nepíše, ale to panu Boleslavovi nevadí, že.

 

Celý život je řetězec příčin a následků. Vždy tedy má smysl se ptát, co bylo dříve. Divím se, že taková otázka vůbec někoho překvapuje.

+0 /-0 | 21.04.2017 02:19

Krtek

Kavárníku, nyní záleží jenom na Vás, neb všichni ostatní se proti Vám spikli. Tedy jděte, hledejte. Hledejte v každém archivu každého soudu, dokud se nedoberete pravdy. Pak konečně vyjde celý příběh na světlo boží. Nevzdejte se, nenechte se odradit. Osud národa je jen ve Vašich rukou.                                                                                                        Váš Krtek.

+0 /-0 | 21.04.2017 00:02

MaX

PK: tvl, už toho nechej. To už je moc i na mě wink Byl mladej, udělal klukovinu. Sobě i "společnosti" to vrátil. Teď je z něj GM a když ještě pár hodin denně studia přihodí přejme mu i 2600.

+0 /-0 | 20.04.2017 22:07

Pražský kavárník

Pan Plát nepřiznal, za co dostal podmínku. Co bylo tím prvním přečinem? On zevrubně popsal až přečin druhý. A ještě k tomu píše o polehčujících okolnostech, ale přitěžující okolnosti už tak detailně nepřibližuje. Pořád to nepůsobí důvěryhodně. Taky by mě zajímalo, proč pan Plát začal psát o házení pomeranči na policisty. To se pan Plát podřekl?

+0 /-0 | 20.04.2017 21:07

SchwartzBlack

Ad giocozo - Souhlas a lykan si to může vygůglit.

+0 /-0 | 20.04.2017 19:46

strelec

ad giocozo: to si chudák zvíře nezaslouží, házet ho do jednoho pytle s PK......

+0 /-0 | 20.04.2017 18:08

giocozo
Pražský kavárník - Řekl bych ti, že si korunovaný vůl, ale ty bys mně to stejně nevěřil, tak to nechám být.
+0 /-0 | 20.04.2017 17:46

Pražský kavárník

Pan Plát zde zveřejnil něco ze své temné minulosti. Vlastně byl odsouzen, protože byl obyčejným zlodějem. Okradl druhého o 30 000Kč. A nedostavil se k veřejnému zasedání. Za chyby se platí. Ovšem pořád nezveřejnil, za co dostal podmínku. "Měl jsem podmínku za úplnou kravinu", píše pan Plát. Co bylo tou "kravinou"? Co bylo tím prvním přečinem, který pana Pláta nasměroval na šikmou plochu? 

+0 /-0 | 20.04.2017 16:29

lykan

SchwartzBlack: „Gratulační rozhovor“, neznám, zkoušel jsem gůglit, nenašel jsem nic. Proč lidé publikují rozhovory nevím, vím jen, proč je čtu já: proto, abych se něco dozvěděl. Pokud rozhovor toto nesplňuje, stává se prázdným blábolem, okrádajícím čtenáře o čas.

 

Položit slušně a korektně otázku není žádné útočení.

 

pawel a další: Když se vymotáte ze sítě svých vlastních interpretací, možná zjistíte, že o některých věcech se dá hovořit docela otevřeně.

+0 /-0 | 20.04.2017 12:44

pawel

Tak jste se (někteří z šťourajících z diskutérů) dočkali, co? Možná však mrzuti, že jste tím ztratili kouzlo ''tajemna''. 

Když Vojta yesyesyesna sebe naprášil i to co nemusel, tak snad pozitivní věcí je, že to byla poslední diskuse o jeho minulosti. Doufám! Pojďme mu raději již jen a jen fandit v šachu a životě.

A pomlouvání jiných, nota bene těch, co se nemohou bránit (např. o panu Pakostovi - nechápu) také nechme do hospod. Nejlépe sedí-li tam sobě rovní.

Skoro, aby se Bolek bál, že ho koupí ''HAHA!'' Bezpracně (redaktorské) tu na sebe a jiné všichni vše napráší.frown 

+0 /-0 | 20.04.2017 09:23

Rudolf Kriebel

Čtu, že sebevědomí p. Pláta je na vysoké úrovni. Což se mi moc líbí a chválím ho za to. Cesta k vítězství v sobotní Bohuslavickém opnu (http://sachy-msa.dolnibenesov.net/bohuslavice.php) bude však vézt trním a hložím se jmény Navara, Zwardoň, Zpěvák, Kriebel jun., Bureš, Vesselovski - tolik jen titulovaní rovňáci wink

+0 /-0 | 20.04.2017 08:36

Vojta Plát
Nedalo mi to a vyjádřím se. Dřív jsem na automatech ujížděl a nechal tam dost peněz, ale že bych ho rozbil a nebo házel po policajtech pomeranče, tak to vážně ne. Měl jsem podmínku za úplnou kravinu a zkrátka jsem se provinil tak, že jsem vzal tátovi 30000 korun. Ačkoliv jsem to u něj měl našetřené z toho, co jsem vydělal ze šachu, tak se jednalo o krádež a zkrátka to otec nahlásil na policii. Zdaleka by to neskončilo vězením, ale nedostavil jsem se na veřejné zasedání(hrál jsem v té době MČR juniorů). Ačkoliv jsem věděl o hrozícím nebezpečí, kašlal jsem na to. Otce neinformovali, já se tam nedostavil a tak mi podmínku proměnili v nepřítomnosti. Peníze jsem mezitím dávno vrátil, ale sama policie řekla otci, že už nešlo zastavit trestní stíhání. Nejsem znalec práva, určitě to šlo, ale já jsem vděčnej za to, že jsem v tý base skončil. Probral jsem se. Prospěšný práce jsem dostal jako trest za ten druhý přečin(ta krádež​ otci), ty jsem úspěšně, ačkoliv mi to trvalo, odpracoval. Bylo to 250 hodin. Žádal jsem po třetině trestu o odpuštění trestu, byl jsem propuštěn na 12 hodin na pohřeb svého dědy, který mě naučil šachy a s kterým jsem odmalička hrával tak, že měl napřed věž min, pak figuru, až jsem míval nakonec tu figuru navíc já. Ale to odbočuji. Zkrátka jsem se snažil se změnit, pracoval jsem, měl pochvaly od ředitele věznice, mezi vězni jsem byl brán jako "borec", nebojím se to tak nazvat, takže jsem se tak špatně neměl, jak si někdo myslí. Žádal jsem po třetině a přesně po půl roce a dni mě pustili, otec co 14 dní jezdil na návštěvy, podpořil mě u soudu při podmínečném propuštění, já mu to neměl za zlé, myslete si o tom své. Máme teď s tátou super vztah, rozumíme si po těch všech problémech a to je nejdůležitější. A teď vzhůru k vítězství v sobotu v Bohuslavicích a hlavně na MČR, cítím se konečně dobře i zdravotně, takže palec nahoru a fanděte a nechte těch blbých keců, když nic nevíte. Mlčeti zlato, opravdu.
+0 /-0 | 20.04.2017 03:23

ciki333

Dobře, aby jste neřekli, že jsem anonymní sráč mé jméno je ZDENĚK ČEKAL, ročník 1960 a

mým jediným šachovým trenérem v životě byl pan Jan Kišari-čest jeho památce.

Jinak se všema, co uvádím níže, jsem se v minulosti utkal za šachovnicí.

Tak co, pane Vokáči? Máte radost z mého veřejneho "come out"?

+0 /-1 | 19.04.2017 23:13

SchwartzBlack

Pavel Víšek byl silný KM, znal jsem ho. Ale nemůžu si pomoci, podobné řeči si má člověk nechat do hospody a ne sem.

Ad Poutník - Že bychom tady začali řešit všechny, kteří nás kdy za šachovnicí něčím štvali nebo naštvali? Ale sám už mám z místní diskuze, v tomto duchu, taky máslo na hlavě, nebojte. :-)

 

 

+0 /-0 | 19.04.2017 23:10

ciki333

Marek Vokáč-už Vám slečna, které jsem odpoledne volal, prozradila moji totožnost? Pokud se někdy budete nudit, můžete si přehrát nějakou moji dobovou partii. I s ELO 2200 jsem hrával dynamický šach narozdíl od Vašich nudných, statických partií ala malý český Tigran Petrosjan. Jinak si mne dobře pamatují v divizní Dukle Praha (hraje za ni Igor Němec), Kde jsme cca před 6-ti lety hráli s Pankrácí o udržení a rozdrtil jsem tehdy ve francouzské hře C11 bílými Stanislava Pecháčka a v soutěži jsme se slavně udrželi. Tehdy to byla moje poslední šachová sezóna.

 

 

+0 /-1 | 19.04.2017 23:07

ciki333

SchwartzBlack-citace z dějin čáslavského šachu:" Po něm převzal vedení čáslavského klubu Ing. Víšek a po jeho smrti, pan Josef Poborský. Samozřejmě v klubu působili i další, velmi dobří šachisté, ale jejich jména se mi bohužel po tolika letech již nevybavují.  Je však třeba zmínit syna Ing. Víška, Pavla. Dotáhl to až na kandidáta mistra. Bohužel však nepříznivý rozvoj jeho nemoci mu neumožnil docílit ještě větších a vyšších cílů."

Tady jsem evidentně přepjal strunu. Měl jsem nejprve po Víškovi pátrat na internetu a vůbec ho v příspěvku nezmiňovat. Netušil jsem, že Pavel Víšek trpí duševní chorobou. Hluboce se mu tímto omlouvám.

 

 

+0 /-1 | 19.04.2017 22:49

...

ciki - barvitě (a jmenovitě) tady veřejně vyprávíte historky o ostaních, o těch, které jste osobně znal, dávate zde rady lidem, které znáte tak maximálně z fotek (VP), ale koule na to, abyste se podepsal nemáte.

+0 /-0 | 19.04.2017 22:46

Poutnik

Schwartz: Pakosta, Víšek a Petr jsou po smrti. Šeleljo nevím, nebyl tolik starý. Každopádně má Ciki pravdu ve všem co píše. Jakokoli se po něm může zkoušet pan Vokáč vozit a zpochybnovat jeho věk i identitu. Už jen to co zde napsal je věc, co by nějaký klučina nevěděl. Skoro jsem zatlačil slzu, Pakostu i Petra jsem měl rád. Něco mi říká, že Cikiho musím znát :-)  Ale já tydle podivny měl rád, byli přirození a na nic si nehráli. Narozdíl od lidí jako Přibyl, který i když zdechne totálně partii, tak vám zbytek dne bude dokazovat, že celou partii to byl on kdo stál dobře a "správně" měl vyhrát.

+0 /-0 | 19.04.2017 22:39

Marek Vokáč

Pavel Víšek byl dost vážně nemocný člověk. Ani to nezastaví vaši touhu se bulvárně zviditelnit? Fuj!

+0 /-0 | 19.04.2017 22:37

SchwartzBlack

Ad ciki333 - Jste si jist, že jsou po smrti všichni ti Vaši "podivíni"? Co když to některý z nich o sobě právě čte?

+0 /-0 | 19.04.2017 22:18

ciki333

Ještě něco pro investigativního Pražského kavárníka o tom, co Vojtu dostalo do vězení:

 

Vojtovo vysvětlení svízelné situace: "Otci zmiznul počítač. Otec šel na policii. Policie nelenila a věc vyšetřila. Počítač byl směněn v bazaru za peníze. Vojtou. Policie věc předala soudu. Soud nelenil a Vojtův výkon směnil za sto hodin veřejně prospěšných prací. Vojta nesměňoval, jediný byl lenivý a pokání ignoroval. Soud však nelenil a poslal obsílku. Sto hodin se smetákem je rovno sto dnům za katrem."

+0 /-1 | 19.04.2017 21:53

Morphynista

Když jsme u pravidel FIDE, dočetl jsem se, že od 1.7. by mělo dojít k několika změnám, které mohou v praxi způsobit dost problémů. Tah, prováděný oběma rukama ( rošáda, braní, proměna pěšce ) by měl být považován za ilegální ( stejně jako když např. necháte krále stát v šachu ). Stejně tak, když hráč zmáčkne hodiny soupeři , aniž by udělal tah. V originále : 7. 8. 1 : " If the player presses the clock without making a move, it should be considered as an illegal move ". Často se ale stává, že hráč udělá tah, zmáčkne soupeři hodiny a přitom převrhne jednu nebo víc figur. V takovém případě je normální, že soupeř zmáčkne zpátky, ať je na svůj čas zase postaví. Při doslovném výkladu by ale takové chování bylo v rozporu z pravidly, Snad je tam ještě nějaké navazující ustanovení, nebo to opět pánové ve FIDE nedomysleli ? Uvidíme. http://rules.fide.com/

+0 /-0 | 19.04.2017 21:38

igors
pawel: chápeme sa, žartoval som :)
+0 /-0 | 19.04.2017 21:05

pawel

igors: Pane velmistře, doufám, že se vzájemně chápeme, ''další jméno, které jste v textu užil''...laugh

+0 /-0 | 19.04.2017 20:57

ciki333

Pan Vokáč již zná mou identitu a konečně má slunce v duši. Ale o tom psát již nechci. Položil si někdo z Vás otázku, proč hráči jako Vojta Plát tolik přitahují mediální pozornost? Protože to jsou kontroverzní osobnosti s určitým kouzlem. Na rovinu, kdo z nás toho do 23. let věku tolik prožil, asi málokdo. Šach je nádherná hra, ale má jednu negativní věc. Od nepaměti přitahuje, mírně řečeno, různé podivíny. Pražští hráči si jistě vzpomenou na nerozlučnou dvojici Pakosta-Petr, dnes již oba nebožtíci. Prvně jmenovaný s nezbytnou somračenkou přes rameno ukrývající šachový vercajk, aby mohl obírat o peníze nevědomé kavky, neznajíc jeho šachovou sílu. Petr Petr v dlouhých, mastných vlasech s vizáží homeless, jehož chrup nikdy žádný dentista neviděl a první a poslední koupel v životě absolvoval za asistence porodní báby, byl také exot k pohledání. A kdo z Vás by neznal Daniela Šelelja-vršovického hráče. Ten mne "fascinoval" již v dorosteneckém věku. Jako jeden z mála obrážel turnaje s podivným chlápkem (vždy z něj táhla kořalka), o kterém Dan tvrdil, že je jeho osobním trenérem. Tehdy jsme mu ho naivně záviděli. Po Sametové revoluci Šeleljo nějaký čas prodával erotické časopisy na Hlavním nádraží, protože s ELO 2300 se nedá uživit. Pak se nad ním slehla zem, a jaký byl jeho další osud, nevím. Z mimopražských hráčů považuji z let dávno minulých za exota jistého Víška. Chlapce na turnajích vždy doprovázel jeho otec, protože ten jinak nebyl schopen samostatně fungovat. Možná je to tak správně, že pro podobná individua je šach jediným smyslem života, nepřísluší mi právo to hodnotit.

+0 /-1 | 19.04.2017 20:52

Michal M.

Ha, ha, už se zase maže... zdraví "Big Brother" alias Velký cenzor. 

+0 /-0 | 19.04.2017 19:11

Slušný anonym
Je zvláštní, jak často volají po co největší otevřenosti v médiích právě ti, kteří toho sami o sobě chtějí prozradit co nejmíň. (Sice jsem taky anonym, ale netoužím po zveřejňování senzačních odhalení.)
+0 /-0 | 19.04.2017 16:52

igors
pawel: - tak, tak, len ma priviazať na námestie a bičovať, čo to dá :)
+0 /-0 | 19.04.2017 16:50

pawel

igors:  áách, další jméno na pranýřwink

+0 /-0 | 19.04.2017 16:44

igors
Od Vojtu sme sa dostali až k výhram s "nahým" jazdcom - moja obľúbená téma! (na rozčuľovanie) Sodoma gomora Meduna - ale čo už, je to podľa zákona...
+0 /-0 | 19.04.2017 16:23

pawel

Re Morphynista 15:15 a pawel 11:11

Jenže v tomto případě po překročení času, když mladý velmistr nic předtím nereklamoval (myslel si chybně, že se mu prohra na čas nemůže stát, jak sám do žurnálu přiznal) pan Meduna vyhrál. Nemusí se dohadovat, jen zvednout ruku a rozhodčí nesmí otočit výsledek. 

To by musel, jak záporná postava Krhounek v Marečku..., během partie říci: '' Pane soupeři, víte, že máte málo času a víte že proti mému jezdci můžete i prohrát? Nechcete si pospíšit nebo dát s dvěma floky navíc za remis?'' wink 

+0 /-0 | 19.04.2017 15:31

Morphynista

@pawel : V zásadě souhlasím, ale s tou výhradou, že jednání v duchu pravidel FIDE nerovná se automaticky čestnému a sportovnímu chování. Jako ve zde již zmíněném případu z turnaje v Německu, kdy hráč stál tah před matem, ale místo vzdání partie začal ( v souladu s pravidly FIDE ) reklamovat, že jeho soupeř si před zahájením uložil vypnutý mobil do tašky. Rozhodčí mu - rovněž na základě pravidel - přisoudil " zaslouženou " výhru. Hráč, kterému bylo takto ukraden poctivě získaný bod ( šlo o amatérský turnaj ) znechuceně odjel pryč a možná už nikdy ani žádný hrát nebude. A představte si, že v diskusi naprostá většina čtenářů toho " šachistu " , který byl dle pravidel " v právu ", vůbec nešetřila a dala mu jasně najevo, co si o něm myslí.

+0 /-0 | 19.04.2017 15:15

giocozo
Lidé jsou různé, jak říkával děda. To jeden náš šachový redaktor, který chtěl uveřejnit vzpomínku k úmrtí hráče, se syna dotyčného mimo jiné zeptal, jestli byl otec v STB ! Rozhovor splnil účel, diskuze se rozjela ! Nechci podceňovat GM Rašíka, ale spořádaný život dnes tolik nefrčí . :-)
+0 /-0 | 19.04.2017 14:05

SchwartzBlack

Pravdu díte, Poutníče, reakce některých diskutérů jsou přirozené a pochopitelné, ale to pouze díky jejich alternativní inteligenci.

Pokud to někomu nedošlo, tak tento rozhovor je gratulační a smyslem podobných rozhovorů opravdu nebývá jakkoli na "zpovídaného" útočit.

+0 /-0 | 19.04.2017 12:02

pawel

„Slyšel jsem o vás tolik pomluv, že nemohu pochybovat o tom, že jste skvělý člověk.“

Vážený Oscare Wilde:  hats off... byť jste se nedožil naší skvělé diskuse. 

+0 /-0 | 19.04.2017 11:42

lykan

To by mě zajímalo, jestli v tom druhém ještě nezveřejněném rozhovoru s novopečeným gm Rašíkem otázky také podléhaly páně Boleslavově schválení, aby se pověsti pana Rašíka čirou náhodou neuškodilo smiley.

+0 /-0 | 19.04.2017 11:36

lykan

Někteří zde nepochopili, nebo nechtěli pochopit ironii v mém předchozím příspěvku. Otázky se přece v rozhovoru za normálních okolností kladou proto, aby se tazatel dozvěděl informace, které neví. To, co zde pan Kaňovský předvedl, připomíná spíš secvičený rozhovor najatého obhájce s obžalovaným u soudu.

+0 /-0 | 19.04.2017 11:22

pawel

Překroucené historky.

V novinách psali, že pan Švestkáč ukradl kolo. Druhý den napsali s omluvou, že panu Švestkáčovi bylo ukradeno kolo. Pokud vůbec i druhý den čtenáři četli, udělali si u pana Švestkáče v paměti vykřičníček. A po létech, když naň přišla řeč, říkali: "Pozor na pana Švestkáče, u něj něco nehraje ".

Vážený pane "Morphynisto", píšete na nss skvěle, promiňte velmi, teď jste skvěle posloužil jako "příklad" pro překroucené historky.

Je už to hodně dávno, asi 15 let, možná dokonce na přelomu století....

a) Nebyl to Jirka Štoček, ale jiný podobně stejně mladý velmistr, možná byl ještě tehdy "jen" IM. (Nechci další jméno tady skloňovat, prosím nepište, pokud si pamatujete, děkuji vřele).

b) Hlavně! Článek mladého (vel)mistra byl sic v plném znění otištěn v Šach-Infu, ale se mu vůbec, vůbec, s navážením do pana Meduny nepovedl. Zlobil se na něj a také na Fide. Neznalý pravidel, psal, že si myslel, že hraje v rapidšachu J s 2 P proti J "beztrestně" (cituji ho) na výhru a když spadl, spadl málem ze židle, když pan Meduna (pozn.: v duchu pravidel) chtěl výhru. Čtenáři pravidel znalí, si udělají obrázek sami.

  Mladý (vel)mistr asi již ví, že ustřelil, že se měl spíše po přečtení pravidel omluvit za své chování ke staršímu velmistru, který byl po překročení času v právu. Toliko k historce s článkem o "špatném" panu Medunovi. Nejen teda Brňákům, ale i Vám, pane Morphynisto, se povedlo otočit úplně konkrétní situaci v duchu kradeného kola a pana Švestkáče.

+0 /-0 | 19.04.2017 11:11

Poutnik

Panu Vokáčovi je na zvracení, aniž by si uvědomil, že reakce lidí pod článkem je vlastně naprosto přirozená a pochopitelná vzhledem k tomu jak je rozhovor s panem Plátem veden. 

+0 /-0 | 19.04.2017 07:09

Morphynista

Pokud jde o pana Medunu, mezi brněnskými šachisty jsem také zaslechl několik nepříliš lichotivých věcí, ale vím z vlastní zkušenosti, jak nehorázně zveličené a překroucené historky se mohou šířit. Nicméně si pamatuji, že jeho nesportovní chování kritizoval v článku v Šach-infu GM Jiří Štoček, myslím, že šlo o turnaj v Poděbradech, ale je to už hodně dávno. Co se týká velmistra Vojty Pláta ( a název článku je správný, fakticky už jím je , zbývá jen formální schválení od FIDE ) , doufám ( a přeji mu ) , že se stane stálým členem naší reprezentace a v budoucnu budeme hovořit jen o jeho úspěšné šachové dráze...

+0 /-0 | 19.04.2017 04:39

Marek Vokáč

Hráč s vašimi údaji se na listinách FIDE z roku 2010 docela těžko hledá, ale dejme tomu. Srovnání třiadvacetiletého hráče na počátku kariéry s hráčem po čtyřicítce na jejím konci (a při pouťáku) nemůže být korektní, to nijak neobhájíte.Potkával jsem Edu na turnajích od roku 1976 a podobnou scénku, jako tu popisujete, jsem nikdy neviděl. Tak zůstávejte v pohodě, milý "Čendo", a kombinujte si dál.

+0 /-0 | 19.04.2017 03:12

SchwartzBlack

Po padesátce už každý soudný člověk dávno ví, že o nevyžádané rady mu nikdo nestojí.

+0 /-0 | 19.04.2017 01:38

ciki333

Pane Vokáči, šachy jsem hrával 20 let za TJ Pankrác a šachovou karieru jsem ukončil v roce 2010 ve věku 50 let s ELO 2200. Na podobných webech, jako tento, nechci publikovat pod svým jménem. Pokud Vás zajímá moje identita, stačí se zeptat jakéhokoliv šachisty z výše uvedeného oddílu (např Kroužel, Plešek, Hála...) na hráče s přezdívkou "Čenda" a zjistíte, že nejsem žádný troll ale bývalý kandidát mistra. Co se týče Meduny, tak před mnoha lety při turnaji "Smíchovský soudek" , což byl turnaj 4-členných mužstev v bleskovém šachu, jsem byl očitým svědkem, jak se na šrot opilý Eduard válí po zemi, neschopen hry. Na jeho obhajobu nutno říci, že při této akci se pivo čepovalo zdarma, v neomezeném množství a úplně střízlivých hráčů bylo pomálu. Jak vidíte, Marku jsem Váš vrstevník z mase a kostí a žádné mindráky si na novoborském šachovém webu neléčím, ani žádné nemám, jsem v naprosté pohodě. Plátovi jsem pouze dal pár doporučení, aby neskončil jako Meduna, nic víc, nic míň. Jinak bych Vám byl vděčen, kdyby jste si na moji osobu odpustil výrazy jako trollování, hloupé kombinace, komplex...Někdy je lepší hledat chyby u sebe pane Vokáči a zbytečně neobhajovat velmistra, který svoji kariéru totálně posral.

S úcto ciki333

+0 /-1 | 19.04.2017 01:06

SchwartzBlack

Já se přiznám, že jsem Vojtu Pláta, kvůli těm jeho obhroublým příspěvkům v místních diskuzích, zrovna moc nemusel. Ale jak to tady teď čtu, tak si říkám, že je ještě hodně mírný.

+0 /-0 | 19.04.2017 00:36

Marek Vokáč

Nemohu si pomoci, ale z těchto diskusí se mi chce pravidelně zvracet.Nevidím důvod, proč by se měly jakékoliv bulvární otázky odpovídat tvorovi, který se ani neumí podepsat. A už se tu vynořil další, který se pro změnu otírá o jiného velmistra, který také neměl zrovna snadnou šachovou kariéru. Velmi pochybuji, že by cikimu bylo 60 let, to není věk na podobné trolování, takže buď zase něco někde slyšel u piva, nebo jen hloupě kombinuje. To si opravdu neumíte svůj minderwertigkeitskomplex odreagovat někde jinde a nějak jinak?

+0 /-0 | 19.04.2017 00:23

Rook One

re Pražský kavárník: Jelikož pan Plát neumírá hlady na ulici, zřejmě to asi jednoduché je, a nebo možná není tak neschopný, jak si to o něm namlouváte. A do těchto jeho osobních věcí Vám opravdu nic není.

+0 /-0 | 18.04.2017 23:50

ciki333

Vojta píše:"loni před MČR jsem asi týden docela intenzivně trénoval (tak 2 hodiny denně) a bylo to pak znát." Špičkoví velmistři trénují 6 až 8 hodin denně šest dní v týdnu. Pokud chce V.P. v budoucnu překročit magickou hranici 2600 případně 2700 musí trénovat daleko víc. Šachy jsou v současnosti jeho jedinou životní náplní a bylo by škoda promrhat obrovský talent, jaký má. Ze slavných českých velmistrů dávné minulosti utopil své nadání v chlastu nechvalně známý Eduard Meduna. Vojty by byla škoda, tak snad si z výše uvedeného negativního příkladu vezme ponaučení.

Co se týče pobytu ve vězení, ten měl evidentně blahodárný účinek (něco jako základní vojenská služba za socialismu) a Vojtu neskutečně zklidnil a postavil ho opět pevnýma nohama na zem, což je někdy velice potřeba. Ještě bych Vojtovi doporučil, aby si našel nějaké slušné děvče, což má často velice pozitivní vliv na podobné "bouřliváky" jako je pan Plát.

 

 

+0 /-1 | 18.04.2017 23:39

Pražský kavárník

Kromě toho je článek nepřesný. Pan Plát ještě není GM, zatím je pořád ještě IM. A pan Kaňovský měl položit otázku, jaké má pan Plát zaměstnání. Najít si práci s poskvrněným trestním rejstříkem a temnou minulostí není nic snadného. Nebo je pan Plát šachový profesionál? To s ratingem 2510 asi také není jednoduché.

+0 /-0 | 18.04.2017 23:10

Slušný anonym
Nebo napsat na tenhle web vlastní článek.
+0 /-0 | 18.04.2017 20:50

Slušný anonym
Blahopřeju panu Plátovi a přeju mu, ať si nic nedělá z těch svých anonymních kritiků. Golem, igors, ... - souhlasím! Myslím, že když někomu chybí kritické články, může si založit svůj web.
+0 /-0 | 18.04.2017 20:12

takychcineconapsat

Každopádně to nebylo nic závažnýho, nezáleží mi na tom, ani na jeho GM-je borec, ale velmistra tady má spousta lidí a články se o nich nepíšou. Taky se předpokládalo, že ho bude mít dřív. Zajímavý to začne být, pokud nakročí do top 100, k tomu má ještě daleko.

+0 /-0 | 18.04.2017 20:06

Pražský kavárník

Právě že pouze spekulovalo. Ale nijak nedokázalo a nepotvrdilo. To stejně tak můžeme spekulovat, že neúmyslně způsobil smrtelnou dopravní nehodu a dostal trest odnětí svobody na 12 měsíců a po šesti měsících byl propuštěn za dobré chování.

+0 /-0 | 18.04.2017 19:56

takychcineconapsat

Spekulovalo se tu, že Plát svému otci šlohl PC, rozmlátil herní automat v hospodě a nenastoupil na veřejné práce.

+0 /-0 | 18.04.2017 19:46

SchwartzBlack

Ad strelec - Správnou formou rozhovoru s novopečeným velmistrem je výslech. ;-)

+0 /-0 | 18.04.2017 19:12

strelec

ad lykan: to byl investigativní rozhovor...?cheeky

+0 /-0 | 18.04.2017 18:50

Rook One

Novoborský šachový server už nějaký čas sleduju, a přijde mi hodně smutné, kolik zdejších přispěvatelů v podstatě nezajímá nic jiného, než pouze vyjadřovat nenávist a patrně závist k té či oné úspěšné šachové osobnosti, jediný rozdíl mezi nimi je v tom, že každý útočí na někoho jiného.

+0 /-0 | 18.04.2017 18:23

...

Tolik hloupostí v jednom nedlouhém textu už jsem dlouho nečetl. Někteří by udělali lépe, kdyby mlčeli.

+0 /-0 | 18.04.2017 18:02

lykan

dejf721: „Já například vím, proč "seděl" a kde, ale to rozhodně nebudu nikde psát a rozpitvávat“

 

Tomu říkám kvalitní investigativní novinařina smiley. To je stejné, jako s těmi reporty z olympiády: kapři se všichni navzájem znají a rybník si sami nevypustí. Zpráva o výkonu reprezentace se napíše tak, aby se problémy pokud možno koply do autu, a pokud je výsledek takový průser, že už se to okecat nedá, nenapíšou zprávu raději vůbec.

 

To snad nemyslíte vážně, že se tu tváříte, že je to celé jen Plátova soukromá věc. Bavíme se tu o potenciálním reprezentantovi. Chápete, co znamená slovo reprezentovat? Jednou jsem někde četl článek shruba s tímto obsahem: „hurá, našeho nejlepšího boxera v těžké váze právě pustili z lochu“. Tak to teď bude v šachu jako v boxu? Od reprezentanta šachová veřejnost očekává víc, než aby jen uměl hrát šachy.

 

https://www.youtube.com/watch?v=uZ6Tx_mp-PQ

 

Já neříkám, aby ho do té reprezentace nedávali (I když z výkonnostního hlediska moc nechápu, proč zrovna jeho. Možná u svazových funkcionářů přání otcem myšlenky. I ten věkový argument nemusí platit, pokud se prochlastá až do léčebny, nebo pokud budou do první desítky už brzy drze vykukovat jiní.). Jen chci říct, že se jedná o vážnou věc, kterou nelze bagatelizovat.

+0 /-0 | 18.04.2017 17:37

igors
"Načne téma, o které je veřejný eminentní zájem..." Tak ešte raz, pomaly a dúfam, že aj naposledy - eminentný záujem tu prejavujete len Vy, ostatných to natoľko netrápi, či už vedia detaily, alebo nie. Dokonca sa Vám snažia pomerne slušne vysvetliť, že svoj vlastný záujem povyšujete na verejný...
+0 /-0 | 18.04.2017 16:54

Rook One

re Pražský kavárník: Pokud jste dospělý, jak předpokládám, měl byste umět přijmout fakt, že úspěchů mohou dosáhnout i lidé, kteří se nechovají nebo nechovali podle zrovna Vámi vytyčených pravidel, a nepátrat donekonečna po jejich minulosti, za kterou dotyční dávno zaplatili a od níž se viditelně snaží poučit a oprostit. Jistě že to tady nikdo nebude odhalovat veřejně, pokud má v sobě sám trochu slušnosti.

+0 /-0 | 18.04.2017 15:06

...

PK - melete nesmysly.

+0 /-0 | 18.04.2017 14:51

SchwartzBlack

Tak to je moc fajn, že bude rozhovor i s Víťou. Díky.

+0 /-0 | 18.04.2017 14:45

Pražský kavárník

Opět jsme se nedozvěděli podstatná fakta. Pan Plát sám otevřeně začal hovořit o svých vězeňských zkušenostech. Může tedy očekávat doplňující otázky. Jenomže pan Plát je zde tak trochu polovičatý. Načne téma, o které je veřejný eminentní zájem, a pak jej již nedotáhne do konce. Pak najednou mlčí. Takhle to místo vyváženého rozhovoru vypadá jako rozhovor šitý účelově na míru panu Plátovi.

+0 /-0 | 18.04.2017 14:36

pawel

Dejf: Ještěže ták. Dát je do jednoho, to by byl teprve od některých šrumec, proč zrovna tato kombinace.

+0 /-0 | 18.04.2017 14:34

dejf721
Ještě malé doplnění: rozhovor s Víťou Rašíkem už je také připravený a brzy zde také bude... ;) (oba se připravovaly současně, akorát jsme je chtěli dát zvlášť do dvou článků)
+0 /-0 | 18.04.2017 14:17

MaX

spíš by měl asi svaz vydávat podobné rozhovory. O to víc, když se jim nechce psát neveselé články tak tady by se naopak mohli vyřádit. Díky NSS za rozhovor. S Vojtou jsme se měli určitě všichni možnost seznámit od malého klučiny co za šachovnicí  ještě stál. Hodně zdaru. Hobluj na 2600 :o)

+0 /-0 | 18.04.2017 14:17

Jan Vaníček

Dejf: Pěkný rozhovor!!! Díky

Vojta: Gratulace k GM a respekt za otevřené odpovědi

igors: Správně Mistřeyes

Poutnik: Nss je ochoten dle mých zkušeností uveřejnit každý slušný článek. Těším se na ten od Vás.

PK: Dokopat tě do pr...                       (práce)

 

+0 /-0 | 18.04.2017 14:06

Poutnik

GM získalo u nás více hráčů, ale NSS má určitý akcent. Tedy jsou věci, kterým věnuje pozornost a jiné, šachově neméně zajímavé opomíjí. Vnímám to jako svého druhu znevážení práce jiných hráčů, kteří GM získali, ale nestáli nikomu za článek. Nicméně, nezbývá než se s tím smířit. Jde o soukromý web. 

+0 /-0 | 18.04.2017 13:09

igors
PK: Aj ja Vojtu poznam, viem, kde a preco sedel. Mozem len potvrdit to, co pise dejf - odvtedy je z neho serioznejsi clovek, siel hore aj sachovo. Celkom dobre chapem aj to, ze tuto etapu svojho zivota chce hodit za hlavu a nepitvat ju verejne a do detailov. Co velmi nechapem, je Vas zaujem - chce si Vojta vziat u Vas uver? mate dceru, o ktoru ma zaujem?? :))
+0 /-0 | 18.04.2017 12:45

SchwartzBlack

To bude opravdu náročné. :-) Takže ještě jednou. Když se někomu sám montujete do soukromí, tak začněte u sebe. Vaše jméno?

+0 /-0 | 18.04.2017 12:44

Pražský kavárník

Právě, že mu ji nepoložil. To je základní chyba. Sice tady pánové Kaňovský a Boleslav vykládají, že se pan Plát zachoval odvážně a chlapsky, ale není to pravda. Pan Plát pouze přiznal to, co nemohl zapřít. Detaily své temné minulosti neodtajnil. Nepůsobí to důvěryhodně. Proč tady není rozhovor s čerstvým GM Rašíkem? Ten je z druhé strany barikády. Je to pan soudce, nikoliv bývalý odsouzenec. 

+0 /-0 | 18.04.2017 12:17

SchwartzBlack

Protestuji, je to nečestné a nesportovní, že Vojta Plát neodpověděl na otázku, kterou mu David Kaňovský nepoložil. :-))))

Mně zase zajímá, jaký empatik a emoční inteligent se skrývá pod nickem Pražský kavárník. Tak šup šup, sem s tím. 

+0 /-0 | 18.04.2017 12:05

Pražský kavárník

dejf721: Tím ovšem pan Plát neodpovídá na otázky. Sděluje nám jednu polovinu pravdy, ale druhou polovinu pravdy nečestně zatajuje. Podněcuje tím spekulace o své temné minulosti. A 6 měsíců ve vězení bych nenazýval oddychem ani v uvozovkách. To musí být naopak zážitek hodně nehezký. Nebagatelizujme toto téma.

+0 /-0 | 18.04.2017 11:25

Ota Válek
Pro komunikaci s anonymy se osvědčuje jediné: NEDRÁŽDIT, NEKRMIT! Vojtovi držím palce a přeji mu, ať v dohledné době dosáhne ELO 2700 .
+0 /-0 | 18.04.2017 11:10

dejf721
Přesně jak píše Bolek: s Vojtou jsem se jasně domluvil, že pokud na některou otázku odpovídat nechce, samozřejmě nemusí. Také si vážím toho, že to neudělal! Já například vím, proč "seděl" a kde, ale to rozhodně nebudu nikde psát a rozpitvávat, to je čistě Vojtova věc. To, že byl ve vězení, se ale poměrně ví, i proto jsem se dovolil na to takto zeptat. V první řadě proto, že si opravdu myslím, že to Vojtovi ve finále prospělo. Jinými slovy jsem chtěl poukázat na fakt, že půlrok takovéhoto "oddechu" může být vlastně ve výsledku pozitivní a přinést mnohem více kladů, než záporů! Co se stalo, stalo se, nejdůležitější je ale to, řekl bych, že se Vojta šachově pořádně zvednul a máme dalšího adepta do nejužší reprezentace!
+0 /-0 | 18.04.2017 11:07

Pražský kavárník

Samozřejmě, že nikdo nic neví. Kopii a číslo verdiktu soudce nám nikdo neposkytl. Co když pan Plát seděl ve vězení za něco závažného? Kdyby pan Plát byl ve vězení za nějakou banalitu, tak by to asi nikdo netajil. A ve které věznici vůbec byl? To taky nikdo neví. Já ho ve vězení nenavštěvoval.

+0 /-0 | 18.04.2017 10:54

Petr Boleslav

Otázky pro rozhovor jsem předem viděl a odsouhlasil. Dle mého je rozhvor povedený. Otázky typu "Vojto a co hrajete na 1.e4? a na 1.d4? a třeba na 1.b4?" vyjdou až v druhém dílu. 

Vojta dostal samozřejmě možnost nezodpovídat otázky, které nechce. Za mě se k tomu postavil jako chlap, patří mu uznání!

Že "nikdo nic neví", jak píše Pražský kavárník, bude problém Pražského kavárníka, který si musí vyřešit sám. 

+0 /-0 | 18.04.2017 10:45

strelec

malý "překlad" příspěvku PK: Já nevím, proč byl pan Plát ve vězení. Já nevím, zda byl odsouzen na jeden rok a byl propuštěn za dobré chování po 6 měsících, nebo zda byl odsouzen na 6 měsíců. Moje řeči z internetu nejsou důvěryhodné. Dokud mi nebude poskytnuto číslo judikátu soudce, nevím nic. Ale prudit budu dál, nebojte. 

+0 /-0 | 18.04.2017 10:30

strelec

ad raven77: Vojta měl 2532, stačí trochu hledatenlightened

+0 /-0 | 18.04.2017 10:18

Pražský kavárník

Temná minulost pana Pláta je přímo zmíněna v článku panem Kaňovským. Dodnes nikdo neví, proč byl pan Plát ve vězení. Nikdo neví, zda byl odsouzen na jeden rok a byl propuštěn za dobré chování po 6 měsících, nebo zda byl odsouzen na 6 měsíců. Řeči anonymů z internetu nejsou důvěryhodné. Dokud nám nebude poskytnuto číslo judikátu soudce, nevíme nic. 

+0 /-0 | 18.04.2017 10:17

raven77
technicka otazka, "a jelikož již také bohatě překročil rating 2500" to asi autor nemyslel non-rapid rating 2510, alebo staci 10 bodov na taky komentar?
+0 /-0 | 18.04.2017 10:01

raven77
Vložte obsah
+0 /-0 | 18.04.2017 09:58

Tobi

...Vaše starosti na mojí hlavu, fakt ...

+0 /-0 | 18.04.2017 07:59

pawel

Vojto, fandil jsem Vám, po rozhovoru budu fandit ještě více.

Jasné, stručné, výstižné odpovědi.

Hlavně žádné sáhodlouhé okecávání, rozbory co by kdyby, jaké jiné vlivy, pokud něco bylo špatně, ''za vše si mohu sám''. To se málo kdy čte, šachisty nevyjímaje. 

A hlavně, ze všeho je cítit, že bezelstně, po pravdě. 

Co čtenáři mohou jen tipovat, jak naložíte s ''chtělo by to'' (ještě více makat). Ani tady jste (asi) nechtěl lhát, zda to dáte. Proto jste opatrně neřekl ''budu''. Víte ale, kudy cesta. Jasnačka, týdny tréninku před přeborem a před olympiádou Vám zajistí medaile na přeboru a první tým repre. K 2700, kam Vám cestu přeji, ''to chce'' více, jak jste řekl.

+0 /-0 | 18.04.2017 07:56

pawel

lykan: Mně to od PK připadá, že to ví a jen chce, aby se znovu probíralo.

Souhlasím s Vámi, když třeba přesáhne slavný hokejista hladinu za volantem, ví to celý svět, když Lojza z Horní, neštěkne pes. Že to u slavných fanoušky zajímá. A kdyby Vojta nehrál půl roku, tak se ptají kam se propadl, maj na to právo. Třeba i pro klid, že nebylo žádné násilí, žádný alkohol.

Na tématu se mi nelíbí to, že by se mělo šťourat znovu. Tehdy důvod byl prozrazen, znalý diškuter s dávkou černého humoru a možná nadbytečnými podrobnostmi napsal.   

+0 /-0 | 18.04.2017 07:43

lykan

pawel: Tady jsme přímo pod článkem s rozhovorem, kde se téma Plátova pobytu ve vězení probírá.  Snad mohou čtenáři diskutovat k tématu článku. To je čistě Váš problém, že se Vám téma nelíbí. A ano, o této záležitosti se v minulosti na nss diskutovalo, pokud si dobře vzpomínám, závěr byl, že víceméně nikdo nic neví. Takže se rozhodně nejedná o uzavřené téma. A až zas tak dávná minulost to není, stačí se podívat do databáze fide, kdy byl Plát půl roku bez započítaného turnaje.

+0 /-0 | 18.04.2017 01:08

Rudolf Kriebel

Názory mého okolí (během dneška) na vhodnost položených otázek p. Kańovským se různí.  Většina je však toho názoru (já rovněž), že v deníku Blesk si v zájmu bysnysu musí novinář dost pocucat prstíček. Otázka č. 4,5,6 z pohledu té většiny tady vůbec nepatřila, ačkoliv p. Plát ve své dobromyšlenosti na ně zneužitě reagoval.  

+0 /-0 | 17.04.2017 21:56

HonzaSvatoš

Připojuji se s blahopřáním Vojtovi k titulu.

U toho druhého diagramu jsem přemítal nad tím, co se stane po tahu bílého Vd1 (místo Jd2, což je hned pryč), ale asi stačí Jf3+ Kh1 Jh2+ Kg1 Df3 a tři pěšci za kvalitu by měli stačit, i když je tam za bílého ještě bubák Vd7. A možná je tam ještě jiný hák, který nevidím.

+0 /-0 | 17.04.2017 21:20

pawel

PK: Vědí to například stálí čtenáři nss, kde se v diskusi pitvalo. Hloupé je šťourat se do toho po letech zase a zase. Tak se někoho v okolí soukromě zeptej, když bez toho nespíš. Už ses tu jednou ptal a nikdo Ti neměl zájem veřejně odpovídat.

+0 /-0 | 17.04.2017 20:31

Pražský kavárník

Opět se ukázalo, že pan Kaňovský píše seriózně a dobře. Nevěděl jsem, že pan Malinovský a pan Plát hráli ve stejném mužstvu. A taky dodnes nikdo neví, proč pan Plát vůbec seděl ve vězení. Bezdůvodně to asi nebylo...

+0 /-0 | 17.04.2017 15:20

Pilgrim

Hodně štěstí k dalšímu růstu. Vojta bude určitě jednou stálým členem repre. Přeju mu to..

+0 /-0 | 17.04.2017 10:33

cz593628

Marhula: Je7+ nejde, bílý král je sám v šachu.

+0 /-0 | 17.04.2017 09:33

exot

Musím říct, odvážný článek, to je jako když se místním trollům zamává před očima červeným šátkem. :-) Vojtovi přeju, ať se mu daří, a ať dál zůstane takový sveráz a svůj. Česká reprezentace potřebuje takové zklidněné rebely jako sůl. :-)

+0 /-0 | 17.04.2017 09:26

Marhula

diagram číslo 3 BNT Je7+ Kh8 Jxc6 se vyšachuje dáma ne?

+0 /-0 | 17.04.2017 09:22