Překvapivým vítězem BŠŠ Frýdek-Místek B

30.05.2016 20:12 | 54. Šachové Zaječice

O víkendu 28. 5. - 29. 5. 2016 se v Junior Centru Seč se hrály tři turnaje. Ten nejdůležitější, Mistrovství České republiky družstev starších žáků v rapid šachu, pod názvem Omega plus OPEN.

Omega plus OPEN

V turnaji překvapivě zvítězilo mladé družstvo BŠS Frýdek-Místek B, které nejprve porazilo své „áčko“ a v posledním kole i po celý turnaj vedoucí 2222 ŠK Polabiny Pardubice. Bronzové medaile získala Lokomotiva Brno, které se ve špičce drží již hodně dlouho. Celá řada dalších týmů má výborné hráče a byla pro medailisty těžkým soupeřem. Podrobnosti na výše uvedeném odkaze, zjistíte tam také, jak uspěli jednotliví hráči a hráčky. První tři týmy obdržely pohár a 8 medailí, všechna družstva diplom a prvních 30 pak věcné ceny pro hráče i vedoucí. Nejlepší ze zahraniční byla Polská družina z Wroclawi na 11. místě. Startovalo 60 družstev, o 6 více než loni.

Vítězný tým BŠŠ Frýdek-Místek B s trenérem IM Stanislavem Jasným


(foto: Petr Havelka)


METOS Chrudim OPEN

Nejlepší hráče a hráčky do 10 let přivezli z Polska, dvojice MDK Fabryczna Polonia Wroclav A vyhrála s náskokem. ŠK Libštát na druhém místě – to je velký úspěch i překvapení a z třetího místa se raduje BŠS Frýdek-Místek B. Hrálo hodně nadějných hráčů a hráček, ještě o nich uslyšíme. Hrálo 45 dvojic.


DS Brno OPEN

Na druhý pokus už uspěl, pohár a 1.500,-Kč si odvezl aktuální mistr republiky IM Vojtěch Plát z ŠK JOLY Lysá nad Labem. 1.200,-Kč dostal Tomáš Lorenc z ŠK Karlovy Vary a rovných 1.000,-Kč „domácí“ Josef Vařejčko ze Sokola Zaječice. Peněžité ceny (celkem 7.200,-Kč), v tomto stále oblíbenějším turnaji, si odvezlo prvních 10 hráčů celkového pořadí, nejlepší žena Ivana Homolková z ŠK Světlá nad Sázavou, nejlepší senior Rudolf Hlaváč z TJ Baník Sokolov a nejlepší v kategoriích podle ELA. Bohuslav Kokeš z TJ ŠO Chrudim, Jan Žídek z TJ Sokol Zaječice a Patrik Pražák z ŠK Lípa. Bojovalo 45 hráčů a hráček.

(foto: Petr Havelka)

Hodnocení

 Tým pořadatelů doznal čtyři změny a nutno dodat, že k lepšímu. Jaroslav Hájek měl zástupce v osobě Pavla Němce, který udělal hodně potřebné práce před turnajem i na místě. Rozhodčím na hlavním sále byl zkušený ing. Zdeněk Fiala. Stravu, ubytování a vyúčtování s přehledem zajistili Luboš Jedlička a Petra Tobišková, vedoucí družstev i paní Drábková si pochvalovali perfektní komunikaci. Jiří Hájek měl na starosti věcné ceny, Josef Vařejčko šachový materiál (musel zajet i do Prahy) a Josef Šustr posílal předběžné faktury.

V týmu rozhodčích zůstal FA Mgr. Miroslav Hurta (jasná jednička), dětskou jídelnu měla pod patronací Jana Londinová z Hlinska a METOS Chrudim OPEN Zbigniew Niemiec z Wroclawi. Zahájení turnaje bylo krátké, ale působivé. Sestry Vlasákovy čistě zazpívaly hymnu (jen náhodou jsou moje vnučky) a po té dostal prostor na pár vět ředitel turnaje, který všech 725 hostů přivítal.

K překvapení přítomných se na pódiu objevilo 15 cyklistů v bílých dresech, všichni přijeli (již potřetí) až z Krasové a Brna pozdravit náš turnaj. Jejich „žlutý trikot“ ing. Vlastimil Chládek přivezl hodnotné věcné ceny a všem připomněl, jak jsou šachy krásná hra. Paní Ilona Králová (METOS v.o.s. Chrudim) byla okrasou na pódiu a na závěr předávala věcné ceny. PaedDr. Jan Mazuch (AVE kontakt Pardubice) všechny pozval na letní CZECH Open. Jana Havlíčková zastoupila svého muže (předsedu KM ŠSČR) a na zakončení předávala diplomy. Na diplomech je pořadí v M-ČR, zahraniční družstva se nepočítají.

Přihlášená družstva přijela včas (opět narostl počet - maxima bylo dosaženo) a tak Mirek Hurta již v 9,30 měl vše v počítači a připravil první kolo. Dařilo se po oba dva dny, časový plán byl na minutu dodržován.

Pořadatelé (doplňuji další: Pavla Samková, Lukáš Hájek, František Konrád, Ivan Kubeš) připravili hrací sály a po turnaji zase všechno uklidili. Děkujeme vedoucím družstev, dokonce ani šachové hodiny nebylo nutné znovu nastavovat. Prostě parádní spolupráce. Již popáté se konalo večerní posezení pořadatelů s vedoucími družstev při kvalitním víně z Boršic (dovezl vedoucí Starého Města Antonín Horsák, 60 litrů za 2700,-Kč). Za klad považuji, že se nepodařilo vše vypít, a tak si pár litrů odvezli domů hosté za zahraničí.

Junior Centrum již má svého majitele a tak čekáme, jak s celým prodělečným areálem naloží. Ten je přitom pro náš turnaj velice vhodný. Je uprostřed ČR, jsou tu prostorné hrací sály, perfektní stravování a děti si mohou po partii vyběhnout do krásné přírody Železných hor. Nesmím zapomenout na ochotný personál, již 15 let s námi spolupracuje paní Mgr. Miroslava Drábková.

Pokud by areál nebyl k dispozici, zahájíme jednání o uspořádání v Chrudimi nebo v Pardubicích. Uvažujeme o dvou změnách propozic. Větší příplatek za přihlášku na poslední chvíli (letos Nový Bor a Jičín) a hlavně: na sále mohou být pouze hrající + jeden vedoucí družstva. Kdo dohraje, půjde se projít.).

Věcné ceny dostali všichni v turnaji METOS Chrudim OPEN (88 hráčů a hráček). Dále všichni hráči i vedoucí družstev v turnaji Omega plus OPEN (230), kteří na vyhlášení vydrželi až do konce. Připočteme turnaj jednotlivců, poháry, medaile, darované knihy a pamětní tužky, jsme u čísla přes 35.000,-Kč.

Dostal jsem pochvalu za dokonalou prezentaci výsledků všech uplynulých ročníků turnaje. Někteří vedoucí se tam našli i s dosaženými body. Připomínám, že vše máme dokumentováno i na našich stránkách, které nyní udržuje Luboš Jedlička: http://zajecice.chesspce.cz/  

Za jedinou velkou chybu považuji to, že letos poprvé jsme neměli ozvučený hlavní sál na zahájení a dokonce ani na zakončení. Další poznatky a připomínky od vedoucích družstev čekáme. Zapomenuté bundy z loňska jsme dali mezi věcné ceny, ale nikdo o ně neměl zájem. Letos přibyly další věci i čepice.

Budu rád za připomínky k letošnímu festivalu i náměty na zlepšení pro 55. šachové Zaječice, které se budou hrát 3. - 4. 6. 2017. Časem dopracuji pořadí oddílů za posledních 10 let a objeví se na našich stránkách.

V Chrudimi 30. 5. 2016 Jaroslav Hájek, ředitel turnaje.
26x 7530x
Fotogalerie
Komentáře (26) Aktualizovat Zobrazit pouze mnou komentované
lykan

Děkuji za doplnění informací. Opět jsem se dozvěděl pár zajímavostí ze záhadného světa mládežnického šachu, dokonce i sám převeliký postřelený rapidový houser zahýkal, zkrátka mise byla úspěšná.

 

Bod 6) je právě nejvýživnější smiley. Ale to bychom se v diskuzi dostali někam jinam.

 

Každopádně, různé nápady některých, jak upravit pravidla kvůli dětem, nám jedno být nemohou, protože pravidla šachu jsou jen jedna pro všechny. Šachy nejsou primárně pro děti, a pokud děti ještě na ně intelektuálně nestačí, mají přece spoustu jiných způsobů, jak se zabavit jinak, než hraním šachových turnajů. Vždyť mají čas, turnaje jim neutečou.

 

Zdeněk Janda: Takových jako já, co některé podivnosti okolo mládežnického šachu nechápou, bude víc. Ať už je ale pravda jakákoliv, komunikovat o věcech s takovými, jako jsem já, má smysl, jak by chtěl někdo dělat propagaci šachu mezi veřejností, když by nedokázal vysvětlit věci ani vlastním klubovým hráčům.

+0 /-0 | 03.06.2016 12:09

mravecuk

Tohleto zapisování se týká především těch mladších. (V Zaječicích u dvojiček - do 8let)

U těch starších to případně řeším v rapidech zapisováním alespoň prvních 15-20 tahů, pak odloží tužku, aby nespadl na čas. :) Někteří si svoji partii pamatují. 

Navíc ti starší mají více sehraných vážných partií k analýzám. U těch měnších (nejmenších) se vážné partie vyskytují pramálo, a to už musí být.

Jinak analýza vlastních sehraných partií je základním kamenem šachového tréninku vůbec! :)

Díky Vojtíku, že ses mě zastal :)

+0 /-0 | 03.06.2016 11:42

Zdeněk Janda

Docela se , Pavle , divím , že máš čas diskutovat s nounejmákem  , který svými výlevy dává nepokrytě najevo , že trénování dětí je pro něj "španělskou vesnicí" .

+0 /-0 | 03.06.2016 09:53

DenryS

Souhlasím s Vojtou téměř ve všem. Zápis a rozbor je hlavní metoda tréninku... Je smutné, že většina lidí, kteří do šachu kecají, tak o tom nic nevědí a taky to tak dopadá. Věřím, že přijdou lepší časy a naší mládeži se dostaví kvalitní prostředí.

+0 /-0 | 03.06.2016 09:13

Vojta Plát

1) Zapisovat jako proč? To nějaké trenérské hlavy věří, že rapid je nějaká metoda tréninku?

Ano, je to trénink, pokud jsi ho nedělal, nediv se, že nic neumíš.

2) Dítě je negramotné?

Může být, některé děti se učí psát až ve škole, tj. v sedmi letech, takže ano, děti nemusí umět vůbec zapisovat, proto ta pomoc.

3) Zapisování jinou osobou je nebezpečný precedens, obzvlášť na půlminutě by to byla značná výhoda nad soupeřem. Kdo není slepý nebo chromý, může zapisovat.

Zápis nebyl povinný, tudíž nikomu neubližoval.

 

4) O to bych jako mládežník fakt stál, abych měl takhle pořád někoho z rodiny za zadkem.

Otázka 2 - viz výše. 

5) Co tam vůbec ten rodič dělá, kolik bejbyšitrů je proboha potřeba na šestičlenný tým? Některým rodičům by prospělo, kdyby si našli vlastní hobby a přestali si projektovat svoje představy do svých dětí.

Bylo to u dvojiček a zkrátka to tak funguje u všech sportů. Co kdyby jste všechny ty rodiče vyhodil a oni se tam začli navzájem škrtit, že ten mu vzal koníka a ten druhej mu vzal dámu? Rodiče tam jsou pro ochranu všech.

Na šestku ani neodpovídám, byl jsi evidentně v tlaku a v nervu, tak ses neudržel :-) ať ti je odpuštěno, marný lykane.

+0 /-0 | 03.06.2016 08:49

Pavel Ch

Re: lykan. Jen skutečnosti:

"Výhodou na půlminutě proti soupeři": Zápis v rapidu není povinný, hrálo se 25min+10s a nebylo to u 6čl. do 15 let, ale u dvojčlenných do 9 let. 

Jen doplním, že při zápise poviném (na který jste asi narážel), jsou v pravidlech specifikované důvody možnosti nezapisování a s ubráním času rozhodčím.

--

Jinak, jak jsem psal já (zapisování hráče do přístroje údajně schváleného FIDE)  z MS ml. 2008, tak tím netvrdím, že dle pravidel FIDE opravdu možné (ikdyž to tam hlavní arbitr odkýval), či že možné i dnes. Nezkoumal jsem, protože jsem se s tím nikdy potom nesetkal.

+0 /-0 | 03.06.2016 05:28

lykan

mravecuk: Jéžišmarijá …

 

1) Zapisovat jako proč? To nějaké trenérské hlavy věří, že rapid je nějaká metoda tréninku?

 

2) Dítě je negramotné?

 

3) Zapisování jinou osobou je nebezpečný precedens, obzvlášť na půlminutě by to byla značná výhoda nad soupeřem. Kdo není slepý nebo chromý, může zapisovat.

 

4) O to bych jako mládežník fakt stál, abych měl takhle pořád někoho z rodiny za zadkem.

 

5) Co tam vůbec ten rodič dělá, kolik bejbyšitrů je proboha potřeba na šestičlenný tým? Některým rodičům by prospělo, kdyby si našli vlastní hobby a přestali si projektovat svoje představy do svých dětí.

 

6) Jestli nakonec nebude nejlepší přístup některých organizátorů, kteří tyhlety rodiče a trenéry čilého typu prostě vyrazí ze sálu a je od nich pokoj.

+0 /-0 | 03.06.2016 03:46

Pavel Ch

mravencuk: Já to viděl poprvé 2008 ve Vietnamu na MS. V desítkách, že přímo hrající klučina tím bude zapisovat. Trenéru či otci soupeře se to vůbec nelíbilo a dospělý od klučiny, že přístroj schválen FIDE. Zavolali rozhodčího, ten šéfovou arbitrů a že ok. Osobně bych také neměl důvěru, může být podobný schválen, ale kdo vidí, že u tohoto tam nic neběží. Nu možná v blízké budoucnosti, když "moderní děti" (dnes ozn. analfabet) nebudou umět vzít tužku, papír, ale jen používat tlačítka/klávesy, tak to bude i nutnost. Pokrok nezastavíš. Jen ta ochrana, aby neblikalo, co blikat nemá.

+0 /-0 | 02.06.2016 19:24

mravecuk

Zaječice jsou prostě "Zaječice" :) Mají své kouzlo.

Rád bych zas po roce reagoval....

to ​Jitka V.: ... na vnášení a používání mobilních zařízení v hracích místnostech...

Měla patrně na mysli zapisování partií rodičem do mobilu. Jsem jednoznačně PRO používání! Těch důvodů je několik... a nemusím je ani vyjmenovávat... smiley Výhoda je, že zapisovat takovou partii může i rodič, který vůbec neumí šachy, a jen kopíruje odehrané tahy, což je k nezaplacení...! Základem je, aby rodič(zapisovatel) stál vždy za dítětem a dítě nerozptyloval a okolí nemělo pocit, že "radí".

A za další, FIDE navíc doporučuje (spíše dovoluje) takové aplikace používat i při akcích FIDE. Podmínkou je však, aby takový program neměl "motor". Rozhodčí to asi má zkontrolovat... FIDE má tuším nějaké vypsané programy, které nejsou "závadné" (s motorem)

Jestli mobil nezazvoní, není co řešit... :)

+0 /-0 | 02.06.2016 19:05

chess123

Bufet provozuje firma, které areál patří. Moc akcí tam není a tomu bohužel odpovídá sortiment bufetu. Hlavní náplní provozovatele je sanatorium http://www.sanatorium-topas.cz/sanatorium-topas-sro-sec/ Provozovatel byl dosud v pronájmu, ale nedávno se stal majitelem. Lze reálně očekávat, že majitel zrekonstruuje i druhou polovinu ubytovacího pavilonu na sanatorium a pořadatel pak hledat nové působiště. Najít areál pro 600 ubytovaných a 250 šachovnic nebude snadné.

+0 /-0 | 01.06.2016 12:16

Homunkulus

K některým námětům pana Hájka: 1) Jak je možné, že došlo k posunům méně favorizovaných družstev vpřed - na to jsou asi kompetentní odpovědět jen trenéři, kteří jejich zápasy sledovali zblízka, jinak těžko spekulovat. Domnívám se, že často rozhodovaly maličkosti; jedna dvě partie a mohlo být ledacos jinak. Je jen dobře, že medaile nejsou "rozdány už předem". 2) Byla by škoda, kdyby Zaječice byly ve městě, bez kontaktu s přírodou; když už, tak by jistým plusem Pardubic mohla být dostupná vlaková doprava a dostatečná kapacita.

+0 /-0 | 01.06.2016 11:29

Jitka V.

Pan Hurta je pro nás vždy zárukou kvalitně odřízeného turnaje bez zbytečných časových prodlev. Procento chyb je mizivé. Paní Londinová byla rázná, dovedla uklidnit sál, nicméně vůči dětem při řešení sporů hodně protivná, jakoby tam byly oni pro ni a ne opačně, naštěstí jsme se vzadu příliš často nevyskytovali. Za to pan polský rozhodčí byl moc fajn, práce měl opravdu hodně, celkem mě nadchla jeho dobrá čeština. Na druhou stranu ale i přes reklamaci dovolil vnášení a používání mobilních zařízení v hracích místnostech - zapisovat partie dětem lze i na papír. Na takové prestižní akci už mi nepřijde OK, i když nikoho ze žádného napovídání nepodezřívám.

Přírodní prostředí je fajn, ale areál by opravdu potřeboval rekonstrukci. Nicméně by pořadatelé mohli zkusit zajistit alespoň lepší sortiment bufetu a čistější sociální zařízení.

+0 /-0 | 01.06.2016 11:01

Pavel Ch

Jednoduchá odpověď k překvapivým výsledkům, Jardo. Je to sport a to je na tom to úžasnéyes Jinak bychom mohli od compů poslat sestavy, mnohokrát skloňovaný p. Hurta by spočítal dle ela pořadí, Ty by jsi připojil elektronické diplomy a ušetřili bychom čas a peníze. 

Věřím, že nový majitel o výtíženost bude mít zájem. Pokud ne, tak rozhodně přírodní prostředí, které k této akci historicky patří. Do stanů na hřišti v Zaječicích se již nejspíš nevrátíme (my v menších stanech na hřišti i nocovali), ale východ ze sálu do zeleně by měl být zachován. Lépe jak město, beton, stavby, toho si užijeme na jiných turnajích, v práci, škole.

+0 /-0 | 01.06.2016 09:39

Mira

Pokud je někde napsáno, že se hraje od xx hodin, tak se hraje od xx hodin. Tečka. Nechápu stesky na začátek ve stanovenou hodinu.

+0 /-0 | 01.06.2016 09:26

jhajekcr
+0 /-0 | 01.06.2016 09:23

jhajekcr

Hezký den přeji, zajímavá diskuse, čekal bych spíše:

- jak je možné, že vyhrálo mladé družstvo F-M "B", když v cestě jim stálo nejen vlastní "A", ale velmi dobře vedené a trénované týmy Pardubic, Brna, Vlašimi, Prahy, .... (Standa Jasný má doma již 14 zlatých medailí).

- nečekaně vysoko se umístila Polička a Horní Stropnice

- když nebude možno příští rok uspořádat turnaj (festival) v přírodě u přehrady v Seči, máme jednat v Chrudimi, v Pardubicích, nebo jinde v Pardubickém kraji? Připomínám, že jsme hostili 725 osob, 444 ubytovali a obědů bylo vydáno 655.

- znáte jiný žákovský turnaj s tak dlouhou, nepřetržitou tradicí u nás i ve světě (bleskové asi ano)?

- nemůžeme si dovolit zpoždění (jinde to je možná zvykem), již takto žáci hrají 6. sobotní kolo až do 19,10 hodin. Zde vyslovuji veliký obdiv Mirkovi Hurtovi, který v pátek večer až do půlnoci zadává jména do PC, v sobotu ráno doplní ostatní a 1 minut před začátkem má nalosováno.

Jaroslav Hájek

+0 /-0 | 01.06.2016 09:16

Pavel Ch

Jistě, jedna malá chybka pořadatelů (ne p.Hurty) jednou byla. Stalo se to takto, když již nakousnuto zde. Pan Hurta opět včas měl losování, jen pomocníci s papíry s losem nějak od počítače ke 3 nástěnkám "zakufrovali" a tak čekali na chodbách před nástěnkami hloučky lidí čekající na los. V hlavním sále s hodinkami pan Hurta, že zahájí, kde se všichni flákají(?), los předal před 10 minutami. No a vedoucí se obořili (ne že by chtěl začít dříve), ale že los není resp. se právě v minutu zahájení teprve vyvěšením objevil na nástěnkách. Vysvětlilo se, já sám p.Hurtovi o tomto problému říkal a kolo se o 3 minuty zpozdilo.

+0 /-0 | 01.06.2016 08:29

Vojta Plát

Paní Londinová vždy čekala s pouštěním hodin, občas akorát velmi rázně zakřičela a byl klid. Přesnost u pana Hurty je známá(má to ze školství), jen říkám, že to je občas až na škodu, s tím zahájením o osm minut dřív jsem si skoro jistej...a bylo to v hlavním sále, bohouš z buše(P. Buk)by se mohl taky vyjádřit, jakožto vedoucí jednoho z týmů.

+0 /-0 | 01.06.2016 08:08

Homunkulus

Ve vedlejší místnosti to paní Londinová řídila správně, tam k nepřesnostem nedocházelo.

+0 /-0 | 01.06.2016 07:51

Pavel Ch

Tak to je zajímavé, kritika rozhodčího, že přesně dodržuje start jednotlivých kol. 

A právě p. Hurtou byl před léty nahrazen minulý rozhodčí, který to u počítače absolutně časově nezvládal a když si vedoucí stěžovali, jak stihnou odjezdy, jak se zpožďuje, tak vzal p. J.Hájek do svých rukou na "rezervních" kartičkách a čas dohnal.  Pan Mir. Hurta je profík a vše má včas, žádné prodlevy.

V hlavním sále se startovalo přesně (startovali především rozhodčí p. Fiala a p.Hájek, u počítače tam byl p.Hurta), nikdy ne dříve, nevím jak ve vedlejším (pro družstva druhé poloviny a pro open - co Vojta hrál). Tam startoval někdo z místních rozhočích, netvrdím, že nemohlo dojít tam k omylu a chtělo se začít dříve.

A ještě k tomu "hrajeme pro zábavu". Na úplně první open při Zaječicích počátkem století pozval p.Hájek "zasloužilé účastníky". A přesně, až se postaráte o týmy, tak až se sejde dvojice, tak zahájíte. Tak člověk přijde do samostatné místnosti 5 minut po zahájení žáků, čeká 15 minut, pak neví, zda soupeř dorazí, jde se podívat na žáky, hráči se minou a tak opakovaně. No prostě 3 hráči to vzdali, nedohráli, že takovou bramboračku ještě neviděli, já to tedy dohrál ale říkal jsem, nikdy více. Pak se správně změnilo, od dalšího ročníku že hodiny se pouští ve stanovený čas.

A poučení, jak říkal jeden nestor pardubického šachu: "Na karty se scházíme v hospodě desetiletí a kdo přijde pozdě, platí tučnou pokutu. Kdyby tomu tak nebylo (pozn. že hrají "pro zábavu") a scházeli jsme se jak šváby na pivo, již dávno bychom se scházet přestali".

+0 /-0 | 01.06.2016 07:39

Homunkulus

Pevné začátky kol bych rozhodně nekritizoval, to je v tomhle počtu lidí skoro nutnost, jinak by vládl značnej chaos.

+0 /-0 | 01.06.2016 07:34

Marek Vokáč

Zdravíčko. Nebyl jsem, nemohu posuzovat. Ale pevně věřím, že příští rok pořadatelský tým tak jednoznačnou nabídku na pomoc s organizací rozhodně neodmítne. Jinak ovšem naprosto souhlasím, že si mají kapitáni před začátkem soutěže soupisky týmu zkontrolovat. Je to jejich jednoznačná povinnost, a také minimální přínos k hladkému chodu organizace soutěže.hats off

+0 /-0 | 01.06.2016 07:19

Vojta Plát
Pavle, DenryS se tu již kdysi představil, žádný anonym to není. Organizace v podání M.Hurty je vždy šílená, loni o mně věděl a i tak mě nenalosoval do prvního kola, vždy dodržuje pevně stanovený začátek a pouští hodiny, nevím, kam se vždy tak spěchá, hrajeme to snad pro srandu, ne pro vyhrávání na čas... Říčanům "B" naťukal pan Hurta sestavu jinak, než měla být, napsala se soupiska před zápasem a poté byly dvě desky zkontumovány v neprospěch Říčan, trošku nefér, samozřejmě, kapitán to měl před začátkem zkontrolovat, zda to je správně v počítači, ale kdyby to tak dělal každý, začlo by se v sobotu odpoledne... tudíž velké mínus pro M.Hurtu, navíc jedno kolo mělo tuším začít v 14.30 a již 14.22 dal rozhodčí pokyn ke spuštění hodin, načež pár vedoucích družstev, nezávisle na sobě, křičelo, kde je losování a co to má znamenat? Takže pro příště možná trošku volnější režim, jsou to malé děti, ne nějaká Spartakiáda...Toť vše, myslím, že jsem to napsal docela přesně, co myslíš Stando(DenrySi)?
+0 /-0 | 01.06.2016 02:41

Pavel Ch

Re: DenryS

Nevím, zda jste tam byl jako trenér, doprovod, žák, či máte něco z doslechu a co se nelíbilo.

Ale co se týče pana Hurty zvládl sám ráno včas naťukat soupisky všech přes 100 týmů plus jednotlivců a bleskurychle provádět nasazení 3 turnajů (já bych to asi nedal včas). J. Hájek s Z.Fialou startovali kola přesně na minutu dle harmonogramu a to že pauzy dle propozic byly velmi krátké 5-10 minut. Přesto přesně. Ode mne pořadatelům, rozhodčímhats off.

Za jedinou vadu na kráse, kolabs mikrofonu na začátku, se omluvil J.Hájek v textu.

A snad někomu nevoněla obligátní dlouhá fronta na oběd, ale nakrmte přes 500 hladových.  2.kuchyň areál stavět kvůli nám nebude. Přesto všichni stihli v poho odpolední kolo, tak jsme chvíli podebatili ve frontě i s těmi, které potkáváme méně často, no...

Tak napsat obecně pro širokou šachovou veřejnost včetně mládeže "šílená organizace, zdraví anonym", mi nepřijde příliš vhodné.

Tolik můj názor, přítomný trenér Sp. Ústí.

+0 /-0 | 31.05.2016 11:11

DenryS

Skvělý turnaj,šílená organizace v hlavní roli pan Hurta!

+0 /-0 | 30.05.2016 23:32

Pavel Ch

Legendární Zaječice s neskutečně dlouhou historií. yesPořadatelům.

Ať se zdaří zůstat ve sportovním areálu, vždyť tento turnaj byl vždy spojen s přírodou (dříve ještě více - stany a hřiště) než s městem.

Letos fakt velmi drama průběh, kdy postupně různé týmy měly šanci na vítězství.

+0 /-0 | 30.05.2016 22:06