Poslední dva krůčky

12.09.2016 12:38 | Šachová olympiáda 2016

Český mužský výběr porazil favorizované Nizozemí a dvě kola před koncem je na fantastickém pátém místě! Zvládne tým náročnou cílovou rovinku? První překážkou je Ukrajina vedoucí společně s USA.

Senzační vítězství se urodilo skoro až neuvěřitelně snadno. Nizozemský lídr Anish Giri, jenž opět nachází ztracenou formu (z posledních 6 kol udělal 6 remíz), předložil Davidu Navarovi sice komplikované taktické zápletky, propočet ale David zvládl na jedničku a Girimu nezbylo než věčně šachovat (a možná, že šachuje dodnes).

Naprosto s přehledem uremizoval Vojtěch Plát na čtvrté desce, kde Nizozemci určitě chtěli nahmatat slabinu, Robina Van Kampena. Přitom Vojta hrál ještě extrémně měkce – Van Kampen po zahájení rozvířil hru nepříliš čistou obětí pěšce a náš hráč mohl určitě zkusit hrát ambiciózněji na výhru, jeho rozhodnutí soupeře zplichtit se ale nakonec ukázalo být správným.

Robin Van Kampen proti Vojtěchu Plátovi nedokázal nic vymyslet; autor: Maria Emelianova

Rozhodující bod přidal Viktor Láznička na druhé fošně, kde vyvrátil Erwinu L’Ami jeho odvážnou leč strategicky nerozvážnou koncepci. Prostor na kontra pak zbyl již jen Van Welymu proti Zbyňku Hráčkovi, Zbyněk však přesnou obranou nedal žádnou šanci na break. (partie s poznámkami v rozklikávacím menu)


-
. kolo -

První příčku momentálně se 16 body okupují USA, kde jsme na první šachovnici mohli být v jejich zápase s Norskem svědky prvního (ačkoliv krátkého a asi i posledního) klání dvou hráčů klubu 2800. Se stejným bodovým ziskem, ale horším pomocným hodnocením, první příčku sdílí tým Ukrajiny. Indii porazili nejtěsnějším bodovým ziskem, vítězství na ukrajinskou stranu zvrátil Anton Korobov proti Sethuramanovi, rezultát ale v značně nervózní partii mohl být i přesně opačný.


Carlsenova domácí skandinávská obrana, v pozadí obdivný výraz Hikaru Nakamury. USA – Norsko 3:1;
autor: Eteri Kublashvili

Největší překvapení se zrodilo na třetím stole, mlaďoučký íránský tým v sestavě s dvěma hráči bez mezinárodních titulů sehrál vyrovnaný mač se silnou Anglií. Domácí Ázerbajdžán byl zmasakrován ruskou sbornou, eso Vladimír Kramnik nádherně přejel Radjabova a Rusové nyní se ztrátou jednoho bodu pronásledují vedoucí dvojici.


-
. kolo -

Baadur Jobava je ve vynikající formě; autor: David Llada

A nakonec podobný nadstandardní výkon jako Češi předvádí i Gruzie (momentálně na čtvrté příčce) v čele s famózním Baadurem Jobavou, který tentokrát v dlouhé koncovce (kde měl skoro dvacet tahů jezdce v rohu na h8) nakonec přehrál maďarskou hvězdu Richarda Rapporta.

Prezident Kirsan Iljumžinov při úvodním proslovu na úvod General Assembly; autor: Maria Emelianova

Šachově-politické okénko: Prezident FIDE Iljumžinov se hájí, že jeho aktivity nijak nepoškozují mezinárodní šachovou organizaci, a cituje dopis Barracku Obamovi, v němž jej žádá o udělení amerického občanství. Rostoucí výlohy za právní asistenci a zejména obestavení dolarového účtu FIDE však naznačují opak.

Los k nám byl krutý – Ukrajina zatím až na jedno zaškobrtnutí exceluje. Z posledních dvou kol potřebujeme pravděpodobně alespoň dva body, aby šlo o historický zápis do první desítky. Faktem je, že nehledě na výsledek zápasu nás i v posledním kole může čekat soupeř libovolné síly – i zespod se tlačí třeba supersilný mančaft Číny – a nový olympijský losovací systém (nepoužívá se klasický švýcar, ale spíše si kapitáni jednotlivých družstev čísla pro nasazování v rámci bodové skupiny před každým kolem točí na kole štěstí) je nevyzpytatelný. Konec korunuje dílo, proto držme palce až do finiše!


text a komentář: IM Tadeáš Kriebel


Odkazy

olympijský web
On-line přenos
Průběžné výsledky a pořadí

168x 14322x
Fotogalerie
Komentáře (168) Aktualizovat Zobrazit pouze mnou komentované
naska

...strašně by mě zajímal názor samotných hráčů.Především vynikajicího IM Vojty Pláta!!:-)Každopádně všichni bojovali s maximálním nasazením....snad chybělo trochu štěstí.Partie byly napínavé:-) 

+0 /-0 | 14.09.2016 13:49

fru-fru

ad giocozo: Mluvíš mi z duše ...Něco obdobného jsem tady psal už v neděli. Stačí se podívat na pomocné hodnocení 4 (PH4), kde u našich po desátém kole vidíme hodnotu 132. Pokud se pozorně podíváme, tak zjistíme, že tak vysokou hodnotu nemají ani vedoucí celky na prvních třech místech. Takovou hodnotu totiž nemá vůbec nikdo, o čemž vypovídá síla soupeřů s kterýma jsme hráli. Vždyť jsme hráli s celou první trojkou a s Američany jsme dokonce remizovali, jako jediní s Rusy. A jinak Vojta Plát je jediným našim hráčem, co neprohrál partii a má čtyři z šesti, což je zatím i nejůspěšnější procentuální úspěšnost. A co se ela týká, je to zase právě on, kdo má největší nárust (11,8). Bez pochyb je našim nejsilnějším hráčem David Navara, byť je u něj jako jediného Čecha hodnota v záporu (-3,4). Ať již dnešní poslední kolo dopadne jakkoliv, společně s Luzernem 1982, Novim Sadem 1990, je to v mých očích nejúspěšnější olympiáda v ,,novodobé" historii samotné České republiky. Určitě by měl pravdu ten, kdo by vyjádřil pravdu o zajících a konci honu ..., nicméně přátelé, ...těšme se na poslední zápas s Frantíky czech flag czech flag czech flag !!!

+0 /-0 | 13.09.2016 11:17

rapo

@giocozo: souhlas! 

+0 /-0 | 13.09.2016 09:01

rapo
Vložte obsah
+0 /-0 | 13.09.2016 08:56

giocozo
Pánové, co by jsme chtěli ? Naši bojují, máme atraktivní soupeře, celou Olympiádu jsme odehráli na předních stolech, zápasy jsou vyrovnané , výjimkou bylo Rusko. Co mají říkat Slováci, lopoticí se někde u lítaček. Já si to užívám a pro mě jsou naši už nyní machři, ať dopadne poslední zápas jakkoliv. S Vojtou v sestavě jsme ještě neprohráli ! :-)
+0 /-0 | 13.09.2016 04:16

Jardakruta
Dnes Francouze rosekáme4:0:-)
+0 /-0 | 13.09.2016 00:05

Jardakruta
Vložte obsah
+0 /-0 | 13.09.2016 00:04

Jardakruta
Vložte obsah
+0 /-0 | 13.09.2016 00:03

Homunkulus

Jo pardon, já se pořádně nekoukal na body týmů, jen jsem předpokládal, že když hrajou Azeři před náma, tak mají stejně nebo více bodů. Až teď koukám, že hrajou na čtyřce pořád - nějaký stůl blízko diváků nebo kamer?

+0 /-0 | 12.09.2016 23:40

Pavel Ch

.. abychom něco diskutovali i našich o děvčatech. Po dnešní výhře zítra porazí Švédky. Joanna Worek si dobře zahraje a na dalších třech tři body. Skočit by měly do "nasazené" pětadvacítky.

Nemůže si Kristýna uhrát IM bez W?

Jinak u žen se ještě budou prát v přímých soubojích mezi sebou o zlato a o bronz (u mužů mohou jen zaváhat).

PS: Homunkulus: To je tak danné nasazení olympiády. 1. s posledním bodové skupiny (dle součinu skore se záp. body soupeřů), tedy Aze - Turkmen a prostřední s prostředním ČR - Fr

+0 /-0 | 12.09.2016 23:01

Homunkulus

Domácí mají outsidery z Turkmenistánu, který figuruje kdesi hluboko vzadu ... to je mi ale náhodička! surprise

+0 /-0 | 12.09.2016 22:55

Pavel Ch

Už jsou sestavy, trojka Francie pauzíruje.

U nás jasné, jak jsem již psal, bílými na výhru, Viktor proti nejistému Francouzi a skutečně Vojta nominován na čtyřku.

+0 /-0 | 12.09.2016 22:42

P.Braun

V zítřejším boji o šachové prvenství nezůstane kámen na kameni..

+0 /-0 | 12.09.2016 22:34

Pavel Ch

Francie, pro czech flag paráda!

Podobně jako Polsko, Holansko - atraktivní, vysoko nasazený soupeř, kterému se však také nedaří, jak by odpovídalo výkonnosti (mrkněte s kým jak hráli). To prostě tentokrát umímeyes

David, Zbyněk černými za 2x půl a jeden nebo oba z bílých vyhrají. Dal bych Vojtu.

--

am.fanoušek

(pomocné hodnocení má význam s kým se hrálo, s jak silnými soupeři, ale musí se s nimi více uhrát). Když potkáte USA, která uhraje 20 budů a dáte 2:2, máte 40 pom.h. Když 18bodové Rusko a 0,5:3,5, máte houbajc, 9 bodů. Pro srovnání outsaidra s 8 zápasovýni body a 3,5:0,5 je 28 bodů). Ale to neřešme, výhra a skok na 6.-10.místo.

+0 /-0 | 12.09.2016 21:37

MaX

lidičky neblázněte. To, že nemůžeme pauzírovat Navaru je náš problém ne systému. Podle mě se ukazuje, že máme výkonost na to co jsme nasazeni. Na lepší umístění nemáme zabijáka. Remiza s Francii bude asi to o co můžeme zítra hrát. Přesto naši hrají fakt dobře. Pěkné šachy. Jenže takhle hraje další 20 mužstev. Díky za upozornění, já bych si to pustil až v 13:00. To bych se divil :o)

+0 /-0 | 12.09.2016 21:17

morboj

S 13. koly souhlasím. Jinak ne. Je to Olympiáda, ta by se neměla omezovat. Jednak, ti nejlepší nakonec stejně hrají mezi sebou, druhak každá země nějak začínala. Pamatuji doby, kdy Číňani byli za otloukánky a o dobrém indickém šachistovi nikdo nikdy neslyšel. Snad jen v pradávné historii. Dnes to jsou velmoci. A možná za nějakých 20, 30 let bude třeba velmocí taková Zimbabwe, kdo ví. Bylo by to fajn.

+0 /-0 | 12.09.2016 21:16

Marhula

Rozhodně by se mělo hrát minimálně na 13. kol s 2. náhradníky hrát na 11. kol při tolika družstev je velmi - vlmi málo+ by měli hrát jen hráči od 2000 elo fide at se úroven  nedegraduje jako při mistrovství evropy.

+0 /-0 | 12.09.2016 20:49

Lippan
No, takže David si zítra zkompletuje takový menší "Wijk an Zee", ovšem na jeden zátah bez hrací pauzy...Viktor hraje velmi spolehlivě, Zbyněk je neuvěřitelný držák proti komukoliv, no a tipuji Vojtu... Věřím, že to vyjde!
+0 /-0 | 12.09.2016 20:16

morboj

Francie je vynikající, hráli s podstatně slabšími soupeři než my a nic moc. Myslím, že se nás budou bát, takže věřím ve vítězství !

+0 /-0 | 12.09.2016 19:52

amatersky fanousek

Pokud zítra chceme vyhrát, tak bude muset vyhrát Viktor. Podle mě bude pauzírovat Vlasta a na 4. bude zatím neporazitelný Vojta. Francie má na 1.šachovnici ještě nedávno světovou 2 Vachiera Lagraveho, proti kterému David černýma těžko bude vyhrávat, ale remízu by udržet mohl. Od 2.desky pak mají hráče 26+ v různém pořadí přibližně vyrovnané. Akorát na 4.desce hraje skvěle Fressinet,ketrý má zatím 6/7 bez jediné prohry. Otázka je, jestli ale na 4.zůstane a nebo nebude hrát jejich 2. nebo 3.šachovnice. Nicméně výhra je reálná, pokud Viktor vyhraje a zbytek má šanci to uremizovat, ale David to bude mít zase velice těžké.

+0 /-0 | 12.09.2016 19:50

amatersky fanousek
Francie nakonec...to mi nepřijde fér, ale co se dá dělat.
+0 /-0 | 12.09.2016 19:40

Josef

Francie - že by teda naši měli štěstí na los, tak to tedy moc ne...

+0 /-0 | 12.09.2016 19:39

strelec

v posledním kole FRANCIE

+0 /-0 | 12.09.2016 19:38

amatersky fanousek

Tak před posledním kolen na 14. takže po výhře bychom se měli dostat do 10. což by bl super úspěch! Bohužel nemáme moc partiových bodů a tak nemáme tak vysoký bucholz. ALe ony se partiové body získávají dost těžce, když hrajete s 1,2,5,7 a 11. nasazeným.., navíc ještě s Gruzií, která mi přijde, že prožívá podobný turnaj jako Česká Republika, a taky ještě Slovinsko, které se vyšplhalo na 7.místo. Avšak díky takto silným soupeřům máme 3.pomocné hodnocení (body našich soupeřů) úplně nejvyšší z celého turnaje! Takže by se dalo říct, že na turnaji, jsme měli ze všech týmů najsilnější soupeře! Což se moc nestává. Bohužel toto 3.pomocné hodnocení bude ve výsledcích irelevantní a proto na náš výsledek nebude mít vliv. Ale i tak, hrát s nejsilnějšími na turnaji a s téměř všema hrát vyrovnané, napínavé zápasy je super výkon!!! yes

 

+0 /-0 | 12.09.2016 19:26

Pavel Ch

Se sestavou počká kapitán na los.

Bohužel tuším soupeře ne tak atraktivního, silného, ale nepříjemného, který by v případě bodování dojem mohl pokazit.

Ale věřím, že letos poslední kolo a 2 výhry z posledních 3 kol (kdy byly naposledy???) vyjdewink

+0 /-0 | 12.09.2016 19:02

morboj

Škoda dobře rozehraného zápasu. I tak si myslím, že naši hráli výborně. Hlavně Vlasta Babula, který nevyhrál jen o pověstný chloupek. A pokud si zítra odpočine David, tak jsme schopni porazit kohokoliv.

+0 /-0 | 12.09.2016 18:53

Pavel Ch

Už jsem zjistil z ověřeného zdroje, na stránkách správně, na chess-results o hodinu špatně.

Správně, jak psal nvmea: 9. SEČ a 11. místní

+0 /-0 | 12.09.2016 18:52

Pavel Ch

díky, čerpal jsem z chess-results, hlavně, aby správný čas věděli hráčiwink

+0 /-0 | 12.09.2016 18:38

nvmea
@Pavel Ch: těch 10:00 (8:00) jsem viděl na chess-results, ale na ofiko stránkách mají 11:00 (9:00), i komentátoři myslím říkali, že jen o 4 hodiny dříve
+0 /-0 | 12.09.2016 18:19

amatersky fanousek
Neudržitelné asi ne, v té době to byla remíza jen v té časovce se dostal do takové obrovské pasivity...
+0 /-0 | 12.09.2016 18:16

amatersky fanousek

To je pravda, asi to není zakončení olympiády jaké by si zrovna přál, ale určitě se svým výkonem může být spokojen (jsem si jistý, že zitra bude Vlasta sedět).

+0 /-0 | 12.09.2016 18:14

Lippan
Možná nás teď nemusí tolik mrzet, že David pozici neudržel a neremizoval, protože po tom Vlastově tahu 24. - Nxh3 je to už asi opravdu strategicky neudržitelné a prohrané....Půlka by nám stejně nestačila, jen to pomocné hodnocení možná dost rozhodne....No kdo by to během partie řekl...
+0 /-0 | 12.09.2016 18:13

KhanKar

Ať už zítra dopadnou jakkoliv, hráli výborně a olympiádu jako fanoušek jsem si užil. Kluci hráli na hranici možností a v dnešní konkurenci je boj o medaile do posledního kola fantastický úspěch.

 

+0 /-0 | 12.09.2016 18:12

takychciněconapsat

Na druhou stranu je asi lepší, že Vlasta prohrál (nehrál vůbec zle), když už nevyhrál, aspoň to nemusí tak trápit Davida, že by v tom byl sám.

+0 /-0 | 12.09.2016 18:11

amatersky fanousek
Vložte obsah
+0 /-0 | 12.09.2016 18:10

Pavel Ch

Připomenu zítra od 8.hodin SEČ, šílené pro hráče (ikdyž tam 10.h.), ale je to tak

+0 /-0 | 12.09.2016 18:09

giocozo
Chlapi bojovali, ale soupeř byl nakonec lepší. Zápas rozhodovala 1., ale hlavně 4. šachovnice, kde si V.Babula vybral nesprávnou redakci zisku kvality. Hodně štěstí do posledního kola !
+0 /-0 | 12.09.2016 18:07

Pavel Ch

Jak již jsem psal, neházet flintu do žita, zkusit vyhrát a 6.-10.místo nejlepší v historii samostatné ČR. I když namotivovat se a strávit nešťastnou prohru po hře o medaili, bude sakra těžké.

Zvládli to v Turíně po hře o medaile a dvou prohrách (s Arménií a Čínou), když porazili Řecko (ikdyž z toho bylo "jen" 11.místo).

+0 /-0 | 12.09.2016 18:07

Pavel Ch

1:3 je mrzuté, jak to probíhalo.

Připomenu jaký je rozdíl ve skore k pomoc. hodn: Skore se nepočítá jako takové, ale jako součin. Máme tedy 1x zápasové body Ukrajiny. Kdybychom prohráli 1,5, tak máme 1,5x zápasové Ukrajiny. Tudíž ani, že jsme hráli s Ruskem, nám na pomocné moc nepomůže, více na pomocné máme za výhru v prvním kole s nejslabšími.

+0 /-0 | 12.09.2016 18:03

HonzaSvatoš

Tak bohužel pro nás, Volokitin to s přehledem dotáhl. V každém případě z jeho strany neskutečný výkon.

+0 /-0 | 12.09.2016 18:00

Rausis
Vlastimil dostal výbornou hru, ale není to jednoduché vybrat Sxg5 místo Jxf4, získal materiál, ale iniciativu ztratil. Poslední dvě kola každý je unaveny, jak to bylo dnes 2-2 mezi Izraelem a Albánií
+0 /-0 | 12.09.2016 17:57

HonzaSvatoš

Koukám, že pro mne překvapivě, vynechal ukrajinský kapitán Korobova a že Eljanov, kterému jsem nevěřil, paradoxně rozhodl o výhře Ukrajinců. Škoda, průběh zápasu vypadal pro naše hráče dobře. Ovšem Volokitin ukázal neskutečné nervy a herní sílu, když i na minutě dokázal z lidsky nepříjemné, objektivně/počítačově asi horší pozice získat pozici příjemnou a asi rovnou. Teď to vypadá, že si Vlasta možná vypije hořký pohár až do úplného dna, dva pěšci za kválu a jasně lepší postavení krále bílého nedává moc šancí na přežití.

+0 /-0 | 12.09.2016 17:50

Lippan
O partii Vlasty, resp. jejího výsledku, jsem se nejvíc obával, ale nakonec hrál skvěle...Když už viděl a zahrál tu obtížnou variantu 21. - Qa5, tak je teď velká škoda toho nezahraného 24. - Bxg5, to by se dál hrálo mnohem lépe a s dobrými šancemi to vyhrát....Zrnko písku zadřelo rozjetý stroj....
+0 /-0 | 12.09.2016 17:49

giocozo
Tak to nevypadá. V té pozici moc aktivních plánů neměl a na výhru mohl hrát opravdu jen bílý. A jak to tak vypadá, partii opravdu vyhraje.
+0 /-0 | 12.09.2016 17:47

amatersky fanousek

No a je to... Volokitin je po d5 vyhran a stač jen dopočítat... ale chyba se dá udělat vždycky.

+0 /-0 | 12.09.2016 17:46

Pavel Ch

giocozo: Naznačuje, že mu remis stačí a čeká na soupeřovu hru na výhru, kdy může zachybovat.

+0 /-0 | 12.09.2016 17:44

giocozo
Tak to zatím vypadá, že remíza u Davida by nám nemusela stačit. Proto zrejmě David zariskoval.
+0 /-0 | 12.09.2016 17:44

Pavel Ch

Zklamán Vlasta ve smyslu, jak přehrál velesilného, kterému se daří a pak nedotáhl. Samozřejmě si zaslouží ocenění za výkon.

Nojo, ale kdy měl David vynechat, první dvě kola pauzíroval Viktor a Zbyněk a od třetího to šlo: Bývalý mistr světa, Caruana, atd. Každý zápas byl důležitý, aby naši neprohráli ba vyhráli

+0 /-0 | 12.09.2016 17:43

giocozo
Pavel Ch - I zázrak se nepokouší Vlasta, který se již snažil zopakovat tahy. Na výhru hráje Volokitin !
+0 /-0 | 12.09.2016 17:42

morboj

Řekl bych, že Vlasta by byl spokojený s remízou. Na výhru ale hraje Volokitin !

Nezapomeňte, že Ukrajina hraje s Amerikou o první místo a tak každý bodík v pomocném hodnocení je dobrý.

+0 /-0 | 12.09.2016 17:41

giocozo
No, od Volokitina je to velmi hráčské. Musí mít svolení kapitána, možná skóre také může rozhodnout o zlaté medaili. Vlasta však už nemusí být nervózní, jako by jistě byl za nerozhodného stavu.Zajímavý psychologický aspekt.
+0 /-0 | 12.09.2016 17:40

takychciněconapsat

Že hraje hůř, než Vlasta? Podívejte se na Vlastovu pozici po dvacátém tahu, kdy byl jeho soupeř na minutě, a co je z toho teď.

+0 /-0 | 12.09.2016 17:37

Pavel Ch

Zítra od 10.hodin, to je vražedné. Hlavně, že FIDE doporučuje i pro opny o tituly hrát všechna kola ve stejný čas, i to poslední.

Vlasta bude dnes zklamán, byť se pokouší o zázrak, možná bude hrát ještě hodně dlouho, tak asi bude pauzírovat on. David mohl pauzírovat na začátku, zítra je stále hra o 6.-10.místo, což by po 4.místě bylo za posledních 30 let druhé nejlepší umístění a samozřejmě nejlepší samostatné ČR.

+0 /-0 | 12.09.2016 17:37

amatersky fanousek

No... abychom to neprohráli ještě 3:1 

+0 /-0 | 12.09.2016 17:36

morboj

David měl nějaký zápas vynechat. Možná i tento. Je vidět, že unavený a objektivně hraje hůř než ostatní.

+0 /-0 | 12.09.2016 17:35

Marhula

Rozhodně bych nechal hrát všechno p. pláta je z hráčů nejsilnější vydržet 11. partií-střídal bych kohokoliv jiného-škoda byla šance na medaili.

+0 /-0 | 12.09.2016 17:30

pogous

Hrát 11 kol na první desce proti tak silným soupeřům je strašně fyzicky a psychicky náročné, i robustnější typy než je David by s tím měli problém. David byl prostě unavený. Měl jedno kolo vynechat a odpočívat. První polovinu olympiády měl skvělou, ale pak už byla na něm únava znát (od partie s Jobavou). Rozumím, že se kapitánovi nechce nechat odpočívat nejlepšího hráče, zvláště když on sám si o to neřekne, či možná naopak chce hrát všechno. Jenže pak to dopadá blbě jako dnes či jako proti Karjakinovi.

+0 /-0 | 12.09.2016 17:26

amatersky fanousek

ano, a nevím jestli je to pro nás dobře nebo není. Dává nám to sice ještě naději, ale jedině v případě,že se bude snažit o nějaký pěšcový průlom, ale to si těžko dovolí, pokud následky nebudou 100% jisté.

+0 /-0 | 12.09.2016 17:24

Tom Rösner

Já doufám že ano :)

+0 /-0 | 12.09.2016 17:23

giocozo
Hraje to snad Volokitin i za tohoto stavu na výhru ?
+0 /-0 | 12.09.2016 17:17

Josef

Tak David hrál poledních 5 kol proti hráčům nad 2700 - tam se výhra plánuje opravdu těžko. Takže bych mu výsledky z posledních kol moc nevyčítal.

Mně jeho dnešní partie hodně připomínala jeho prohru s Aronianem na Olympiádě 2010. Tenkrát - a zřejmě i dnes - doplatil na určitou přemotivovanost. Při pohledu na dnešní sestavy je zřejmé, že jeho úkol zněl hrát pokud možno na výhru. Proto i ta oběť pěšce. Bohužel jsme nedokázali včas zareagovat na příznivý vývoj na zadních stolech a přesměrovat Davida ke hře na (dostačující) remízu.

A v posledním kole bych Davida rozhodně nevynechával, protože bez něho jsme prostě slabší.

+0 /-0 | 12.09.2016 17:11

Homunkulus

David někdy mohl dostat volno (ale kdy, když to tak krásně šlo?), ale vynechat ho do posledního kola je nesmysl.

+0 /-0 | 12.09.2016 17:11

amatersky fanousek

A je pravda, že ty poslední kola to není ten známý David. Sice se mu podařilo remizovat s Girim, ale upřímně, kdyby to dopadlo jinak, bylo by to překvapení.

+0 /-0 | 12.09.2016 17:00

amatersky fanousek

Zitra bych nechal sedět Davida, medaile je ze hry, ale to nevadí, když zítra vyhrajem tak si myslím, že do desítka je reálná. A je pravda, že Vlasta s Vojtou bez jediné prohry, Viktorovi se poslední kola daří a Zbyňek tady působí dojmem jistoty. Má jedinou porážku s do té doby nechybujícím Nepomniachtchim a zbylé partie má buď výhry nebo remízi s velice dobrými hráči. Dokázal uremizovat černýma i Wesleyho So, kterému se tady daří extrémně.

+0 /-0 | 12.09.2016 16:59

plzenak

David Navara v první půlce turnaje velmi dobrý, druhá půlka je ale z jeho strany dost slabá. Od volného dne má bilanci 1,5 bodu z 5 partií. Neměl sice lehké soupeře, přesto... S Karjakinem prohrál zcela bez odporu, dneska v partii hodně brzy sklouzl do pro něj dost nezvyklé časovky, v dalších partiích (po volném dni) se zaměřil hlavně na dosažení rychlé remízy. V minulých letech přitom býval právě on největší oporou týmu.

+0 /-0 | 12.09.2016 16:52

amatersky fanousek
Je to škoda no, paradoxně jediná šachovnice na které bychom měli být silnějšími mi vyhořela a ostatní bez problému remiza :(
+0 /-0 | 12.09.2016 16:48

spanel

U Davida fakt škoda, že šlo Dxe6. Jinak by to nikdy neprohrál. Nešťastné přehlédnutí :(

+0 /-0 | 12.09.2016 16:47

giocozo
Myslím, že se už nepovedla oběť, či ztráta pěšče pěšče na d4. Od té chvíle tahal za kratší konec. Bohužel se asi projevilo i to, že odehrál všechny kola.
+0 /-0 | 12.09.2016 16:44

plzenak

U Viktora je po kontrole, tam můžou rovnou podepsat remízu. Prostě není o co (a skoro ani čím) hrát.

+0 /-0 | 12.09.2016 16:42

Lippan
Vlasta se spolehl že David pozici udrží, tak šel do mírně lepší koncovky, ale teď to už asi nepůjde vyhrát, možná to bude muset dokonce i držet... Škoda, ale supervýkon Vlasty..
+0 /-0 | 12.09.2016 16:41

Josef

David si bohužel nechal hlavní taktické zápletky na poslední 2 minuty, a pak chyboval. Myšlenka se Sd3 byla správná, ale měl nejprve vložit Dd1, a pak by vše vycházelo a hrálo by se dál.

+0 /-0 | 12.09.2016 16:40

ddf

Viktor jasna remiza s ruznobarevnymi strelci.

+0 /-0 | 12.09.2016 16:40

plzenak

U Vlasty to bílý v podstatě nemá jak vyhrát, nicméně černý tam taky nic nevyrobí.

+0 /-0 | 12.09.2016 16:39

ddf

Tak dneska prohrajem 2,5:1,5. Bohuzel.

+0 /-0 | 12.09.2016 16:39

morboj

Chudák Vlasta. Teď bude muset vyhrávat hodně podezřelou pozici. Co to tam ten David jenom hrál ?

+0 /-0 | 12.09.2016 16:39

ddf

David prohral. Tahy Ve4 a Ve6 se absolutne nepovedly.

+0 /-0 | 12.09.2016 16:37

MaX

Naka zdechl, co s tím klukem je.

+0 /-0 | 12.09.2016 16:37

spanel

Tak ten ho nechutně překombinoval, škoda :(

+0 /-0 | 12.09.2016 16:37

plzenak

Bohužel David v časovce nic nevykouzlil, je totálně prohranej.

+0 /-0 | 12.09.2016 16:36

obycejnyuzivatel

ddf: u mně nějak tak: 

29.De1 Vf7 30.Sd3 Jxg3 31.Sxg6 Kxg6 32.Db1+ Kg7 33.Dd3 h5 34.Dxd4 Dxe6 35.dxe6

Je2+ 0-1

+0 /-0 | 12.09.2016 16:35

...

David už prohrál na pozici

 

+0 /-0 | 12.09.2016 16:35

spanel

Hlavně to neprohrát na čas...

+0 /-0 | 12.09.2016 16:34

ddf

Nejaky info k Davidove partii, protoze online se sekl.

+0 /-0 | 12.09.2016 16:33

obycejnyuzivatel

jaj, 0:1

+0 /-0 | 12.09.2016 16:33

verbir

Vlasta začíná hodně tápat. Tipuji 1:3.

+0 /-0 | 12.09.2016 16:33

Lippan
David spadl?
+0 /-0 | 12.09.2016 16:33

obycejnyuzivatel

nevím, co vytahuje...tam nic nevidím a jasný tahy dost a to i bez motorů

+0 /-0 | 12.09.2016 16:32

spanel

K Davidově partii: V takové pozici v takové časovce je úplně zbytečné se dívat, jak hodnotí pozici počítač... Tam se to může ještě několikrát otočit. Já bych to hrál radějii za bílého.

+0 /-0 | 12.09.2016 16:30

Josef

David vytahuje nějaké králíky z klobouku... To jsem zvědavý, jak to dopadne - jeho partie bude zjevně rozhodovat...

+0 /-0 | 12.09.2016 16:27

amatersky fanousek

Navara j sice momentálně prohranej, ale oba hráči mají málo času, pozice je ostrá, stále se hraje na 3výsledky

 

+0 /-0 | 12.09.2016 16:27

ddf

David stoji velmi podezrele.

+0 /-0 | 12.09.2016 16:26

plzenak

Američani už vedou nad Gruzií 2-0, Nakamura je ovšem prohranej, i když se ještě snaží vykouzlit nějaký věčňák.Caruana na první desce ale stojí více než solidně, takže Američané by díky němu měli celý zápas vyhrát.

+0 /-0 | 12.09.2016 16:26

MaX

pozn. Jak jsem včera psal, že to rozhodne Navara, tak takhle jsem to nemyslel. :)

+0 /-0 | 12.09.2016 16:25

Pavel Ch

Už 2:1 pro Indii s Ruskem (na 3. desce se poslední tah Ke4 nehrál, to na znamení remis). Na první padnul Karja

+0 /-0 | 12.09.2016 16:24

ddf

Tak u Davidovi partie nechapu tah 26.Ve4.

+0 /-0 | 12.09.2016 16:22

plzenak

Rusové s Indií přinejlepším remizují. Zatím 1-1, ale Karjakin je totálně zdechlej. Zachránit by to ale mohl Kramnik, ten je přivyhranej.

+0 /-0 | 12.09.2016 16:21

ddf

Uz se online zase sekl.

+0 /-0 | 12.09.2016 16:20

...

David prohraje, Vlasta remizuje

+0 /-0 | 12.09.2016 16:18

fru-fru
Babulova partie podle mne rozhodne. Pokud David a Viktor uremí, tak se vše odehraje na čtverce. Ale upřimně, o Davida mám ,,trochu" obavu ...
+0 /-0 | 12.09.2016 16:16

amatersky fanousek
Viktor s Vlastou asi remiz... rozhodovat bude Navara se špatnou pozicí a špatným časem... ale taky to může vyhrát, ale myslím, že za remízu v zápase budem děkovat...
+0 /-0 | 12.09.2016 16:16

Lippan
Eljanov není super blickař, tak když to bude David komplikovat, možná ho dostane pod tlak...Prohrát by to neměl..
+0 /-0 | 12.09.2016 16:15

obycejnyuzivatel

A co David? se to tam nějak zamotává

+0 /-0 | 12.09.2016 16:15

ddf

Tak u Babuli je to ted remiza. Skoda.

+0 /-0 | 12.09.2016 16:14

amatersky fanousek
tak to je velká škoda... Vlasta po Sxg5 by byl vyhraný, a teď už to vede jen do velice vyrovanné koncovky, karta se obrací a o remiz budeme bojovat my :(
+0 /-0 | 12.09.2016 16:13

ddf

Tak Babula to ma vyhrany. Viktor a David by to meli zremizovat.

+0 /-0 | 12.09.2016 16:12

plzenak

Comp na ofiko onlajnu radí leccos, ale doporučit Vlastovi lze jedině 24...Sxg5 25.Vg3 h6 26.Vxg5 hxg5 27.Kb2 Jxh5 s velkou výhodou černého. Vázne například 24...e5?? kvůli 25.Jd5! a na výhru stojí bílý. něco lepší je 24...Jxh3, ale i tady je po 25.Jd5! Dxd2 26.Jxe7+ Kf8 27.Vxd2 Kxe7 28.Sxh3 bílý OK.

+0 /-0 | 12.09.2016 16:12

...

Škoda, že Vlasta nezahrál ne tak těžké Sxg5, ale Jxh3. Teď se šachovnice vyčistí a bílý nebude mít problém s králem a i bez kvality v klidu neprohraje.

+0 /-0 | 12.09.2016 16:10

mravecuk

to plzenak: ale vzit tu kvalitu na h3 asi není dobrý, spíš Sxg5....

+0 /-0 | 12.09.2016 16:09

amatersky fanousek

David zahrál nepřesně! po Jf5 má černý výhodu...

 

+0 /-0 | 12.09.2016 16:09

mravecuk

Viktor tam má nestojnopoláky... za chvilku remis :)

+0 /-0 | 12.09.2016 16:07

plzenak

Volokitin v časové tísni chybuje! Teď aby toho Vlasta dokázal využít.

+0 /-0 | 12.09.2016 16:06

mravecuk

Remis u Zbyni není náhodou v lepší pozici?

+0 /-0 | 12.09.2016 16:05

amatersky fanousek

Vlasta má velkou šanci vyhrát, ale problém může nastat na 1. a 2. desce... pozice jsou přibližně vyrovnané, ale času málo, tahů moc a pozice akční

 

 

+0 /-0 | 12.09.2016 16:03

amatersky fanousek

tak Zbyněk půlka bílýma s dobře hrajícím Kryvoruchkem, to není špatný :D

 

+0 /-0 | 12.09.2016 16:02

Pavel Ch

Času si nevšímejte, často jde do nuly, i u našich.

Strašně rád bych se u Vlasty mýlil, jak jsem psal názor níže.

+0 /-0 | 12.09.2016 16:02

plzenak

Tak onlajn nespadl, jen má značný prostoje. Volokitin 22.Vh3 a má něco přes tři minuty.

+0 /-0 | 12.09.2016 15:58

obycejnyuzivatel

mám 22.Vh3

+0 /-0 | 12.09.2016 15:55

plzenak

Nespadl onlajn?

+0 /-0 | 12.09.2016 15:53

doktor

co ten volokitin dělá??

+0 /-0 | 12.09.2016 15:52

doktor

lehka nervozita u Davida,VOLOKITIN 3MIN NA 18 T

+0 /-0 | 12.09.2016 15:49

Lippan
Vlasta mě fascinuje, skoro nemůžu sledovat nic jiného....
+0 /-0 | 12.09.2016 15:49

obycejnyuzivatel

doktor: nebylo by spíše divný, kdyby neměla divnou pozici?

+0 /-0 | 12.09.2016 15:48

plzenak

Vlasta Babula 21...Da5! Volokitin je na 5 minutách.

+0 /-0 | 12.09.2016 15:47

mravecuk

souhlasím, otázka je, za koho by to raději hrál normální smrtelník? :)

+0 /-0 | 12.09.2016 15:47

Josef

Tak materiální rovnováha je už pouze u Zbyňka. Úroveň kompenzace za obětované pěšcce se liší od skvělé (Vlasta) po prozatím dostatečnou (Viktor). Jen mě trochu znervozňuje Davidův čas....

+0 /-0 | 12.09.2016 15:46

obycejnyuzivatel

Je tam Da5

+0 /-0 | 12.09.2016 15:46

doktor

nemá karolína trochu divnou pozici??

+0 /-0 | 12.09.2016 15:46

plzenak

Volokitin-Babula: 21.Dg2 je tah do pranice. Comp na ChessBomb přišel s variantou 21...Da5! 22.g6 hxg6 23.h5 Vxc3 24.hxg6 Jxg6 25.Dh2 Sh4 26.Dd2 Vbc8 27.Sxc3 Dxc3 28.Sxa6 Dxd2 29.Vxd2. Černý má dvě figury proti věži a pěšci, podle compu stojí lépe. Můj comp by dal přednost variantě 21...Da5! 22.Vh3 Jg6 23.Dd2 e5 24.Jd5 Dxd2 25.Jxe7+ Jxe7 26.Vxd2 exd4 27.Sxa6 opět s dvěma figurami za věž, ovšem pro bílého v poněkud lepší konstelaci. I tak ale podle compu stojí černý o chlup lépe. Nicméně tohle propočítat za šachovnicí...

+0 /-0 | 12.09.2016 15:45

MaX

giocozo: :)))))))

+0 /-0 | 12.09.2016 15:43

giocozo
Tak pojď Vlasto, šoupni tam Da5 a zaútoč ! Tak nám naskočil Giri a udržuje si velké šance na remízu. :-)
+0 /-0 | 12.09.2016 15:41

mravecuk

Tak tahem Dg2 (volokitin), spaluje všechn mosty a jde do tuhého, po Da5 příjde možné g6 a útočí se na obou stranách, motor fandí spíše černému. Ale co už s pěti minutami.... :)

+0 /-0 | 12.09.2016 15:37

obycejnyuzivatel

Ono perfo 2972 je nereálný, chce to dát do správných hodnotwink

+0 /-0 | 12.09.2016 15:25

mravecuk

koník si pak jde pro černopoláka a pak budou černé pole okolo krále slabé...a když ho nesebere, tak je na bílého krále další útočná figurka...

+0 /-0 | 12.09.2016 15:25

morboj

Ve všech partiích to vypadá na pořádné časové tísně. Držte si klobouky přátelé, pojede se z kopce !

+0 /-0 | 12.09.2016 15:24

giocozo
Pokud by ho Vlasta někde ošidil, byla by to naprostá bomba !
+0 /-0 | 12.09.2016 15:23

obycejnyuzivatel

Carlas: přesněji cca přes 20minut, nezapomň na přídavek...

+0 /-0 | 12.09.2016 15:22

mravecuk

jj, podle mě spadl do něčeho, co nechtěl, a přemýšlí...  tah Sa8 je parádní, uvolňuje pole c6 pro koníka... Hrál bych to raději za černého... :)

+0 /-0 | 12.09.2016 15:22

Carlos

Volokitinovi zbývá už jen 13 minut na 20 tahů.

 

+0 /-0 | 12.09.2016 15:21

doktor

ten čas u volokitina je v norme??

+0 /-0 | 12.09.2016 15:19

giocozo
Myslel jsem Navaru.
+0 /-0 | 12.09.2016 15:04

giocozo
Jenom nevím, jestli tu oběť pěšče měl v úmyslu a nebo něco jednoduše nepřehlédl. Kompenzaci by ale měl mít.
+0 /-0 | 12.09.2016 15:04

obycejnyuzivatel

Volotikin má jako jen 18minut?

+0 /-0 | 12.09.2016 14:59

Cartesius82
David chce vyhrát, to 16. d4 bylo dost odvážné...
+0 /-0 | 12.09.2016 14:59

kiklos

David obětoval pěšce, další stráda po vzoru Vlastíka. První a čtvrtá šachovnice budou přestřelky.

Viktor má teď postavenu slibnou koncovku, jen do ní správně přejít. Zbyněk zatím spolehlivě, tam se asi rajčátka trhat nebudou smiley

+0 /-0 | 12.09.2016 14:58

morboj

Nechci to zakřiknout, ale zatím to vypadá na nejlepší výkon našich na Olympiádě. Ale ještě uvidíme.

+0 /-0 | 12.09.2016 14:57

...

Dnes budeme mít velké problémy na druhé a taky první šachovnici. Líbí se mi třetí a čtvrtá.

+0 /-0 | 12.09.2016 14:56

Energie na druhou

Dnes věřím ve 3 x 1/2 a výhru pana Navary:-)

+0 /-0 | 12.09.2016 14:50

Carlos

David hraje výborně. Viktor dobře bojuje (jen aby nebyl pasivní). Zbyněk si zase zadělává na časovku, což může být problém. Vlasta zatím v pohodě (oceňuji jeho aktivitu, kterou zaskočil Volokitina). czech flag

 

+0 /-0 | 12.09.2016 14:50

wlk
The real secret of happiness is not what you have or what you receive it's what you share! Amish Giri nema chybu :-) http://www.schaaksite.nl/2016/04/07/giri-in-de-media-5-de-14-remises/
+0 /-0 | 12.09.2016 14:48

giocozo
Tak nevím. Před malou chvílí jsem Giriho viděl v přímém přenosu přemýšlet za šachovnicí...Na onlinu však pořád svítí 1/2. Byl to vtip od pořadatelů ?! :-)
+0 /-0 | 12.09.2016 14:38

giocozo
Zatím je to podle mého rozehrané hodně dobře.
+0 /-0 | 12.09.2016 14:22

giocozo
Tak skutečně Volokitin přemýšlel nad tahem Kb1 tak dlouhou. Tak Dc7 možná nebyl nejlepší, ale účel na 100% splnil.
+0 /-0 | 12.09.2016 14:19

obycejnyuzivatel

a nebo seklej online...

+0 /-0 | 12.09.2016 14:08

mravecuk

otázka: proč asi Volokitin přemýšlí přes půl hodiny?

... příprava vniveč?

+0 /-0 | 12.09.2016 14:06

MaX

Volokotin podle času "vaří z vody", to je fajn.

+0 /-0 | 12.09.2016 14:03

giocozo
Shankland dnes napodobil Jobavu a kobylku umístil na h1. :-) Je ale pravda, že v této variantě je to celkem běžný manévr.
+0 /-0 | 12.09.2016 13:55

MaX

Pavel Ch: určitě se libite wink

+0 /-0 | 12.09.2016 13:53

kiklos

David zřejmě hraje na výhru.

Staví složitou pozici s přibližnou rovnováhou a nekonečnými možnostmi a Eljanova to už stálo půl hodiny.

Zbyněk se možná inspiroval partií Karjakin - Navara a staví figury podobně i spodobnými motivy v "rukávu". To jsem zvědav, co tam všechno po večerech naši uvařili Kryvoručkovi k obědu :-)

+0 /-0 | 12.09.2016 13:45

kiklos

tak škoda, nic se sice ještě neděje, ale po 13...b4 by černý již vyrovnal

nyní je útok bílého rychlejší a černý se bude úporně bránit

+0 /-0 | 12.09.2016 13:41

kiklos

Stockfish na oficiálních stránkách nabízí Vlastovi v hlavní variantě po 13...b4 zajímavou oběť koně na e5. Chce to hrát nyní důrazně, každá i nenápadná ztráta času v takovéhle partii znamená cestu do háje.

+0 /-0 | 12.09.2016 13:38

Pavel Ch

kiklos:

Bohužel mám velkou obavu, toto přesně Vlasta bez odporu prohrál v klíčové partii předposleního kola nedávné olympiády. Pak to ukazoval jeden z našich nejuznávanějších trenérů žákům, že takto né. Proto raději vidím Vlastu býlími a Vojtu černými. Chápu, že to nejde 4x-5x za sebou ani u jednoho.

Hrozně rád vych se líbil, tak snad sehraje Vlasta lépe.

+0 /-0 | 12.09.2016 13:35

giocozo
Tak bohužel už dnes neudeří Giri, který ostudně ve 3.tahu nabídnul remízu hráči o 100 elobodu slabšímu !??
+0 /-0 | 12.09.2016 13:28

kiklos

Volokitin na Vlastu najel útočně. To bude ostrá partička.

+0 /-0 | 12.09.2016 13:27

morboj

Ukrajinci překvapivě nenasadili Korobova. Asi z nás mají respekt a nechtějí riskovat. To by mohla být šance pro nás. Umí David hrát na výhru se silným soupeřem ?

+0 /-0 | 12.09.2016 13:26

kiklos

Je radost dívat se, že letos máme všech pět hráčů v laufu.

Polsko i Holandsko jsme týmově doslova přejeli. Na žádné šachovnici jsme nebyli ohroženi, naopak v případě nutnosti se daly hrát násilně i jiné partie.

Moc by mě zajímala atmosféra v týmu. Myslím, že se všem ohromě ulevilo, že tu máme s sebou "starého" Viktora s dravou chutí po vítězství.

Zbyněk s Vlastou na rozdíl od minulé olympiády nespoléhají jen na Davida s Viktorem a hrají víc otevřené partie. Po mnoha letech máme pátého hráče, který není jen do počtu.

Zkrátka máme tým, který může udeřit na kterékoli šachovnici a to je pro fandu radost.

+0 /-0 | 12.09.2016 13:19

obycejnyuzivatel

už se hraje. Navara španělská s d3, to bude hodně zajímavý. A vyzná se tu někdo v caro - kannu? varitanta s přetažením na e5 je častá? Otevřu Lázničkovu partii a myslím, že francouzká a pak vidím střelce na f5 :D

+0 /-0 | 12.09.2016 13:10

obycejnyuzivatel

Tipy mně zatím vyšly, ale dneska raději tipovat nebudu. Jen fanditczech flag

+0 /-0 | 12.09.2016 13:06

giocozo
Tak jdeme na ně ! Jsem zvědavý taktéž na Jobavu s Caruanou. S ním asi tak nezatočí, jako to udělal s Ponomarjovem. Jeho poslední superturnaj dopadl propadákem.
+0 /-0 | 12.09.2016 12:53