Turnaje z pohledu Novoborských

05.07.2008 08:00 | Turnaje

První várka letních turnajů pomalu finišuje. Využili jsme diverzifikace našich hráčů po jednotlivých kláních a zeptali se jich, jak se jim na jejich turnaji líbí. Vynechat jsme museli pouze Přebor Vsetína, který dnes končí a Prahu, kde po 7 kolech vede IM Rašík se 6 body, který remizoval pouze s dalšími průběžnými medailisty – druhým GM Medunou 5,5 a IM Přibylem, který vede pětičlennou skupinku pětibodových.

Karviná

V Karviné probíhá již od rána 8. kolo, protože odpoledne je naplánován Grado Cup – bleskový turnaj na 16 kol. Na turnaji máme IM Lukáše Klímu: „Favoritům se zatím příliš nedaří, z velmistrů si vede slušně jen dvojnásobný vítěz Hasangatin, který je ve vedoucí skupince s 5,5/7. Jednička turnaje Kovalev prohrál v 7. kole s Michenkou a má 4,5/7. Ani mně se nedaří, prohrál jsem s Polákem Urbanskim a v podstatě se nedostal na silné soupeře. Jinak turnaj je to dobrý a vlastně asi nejsilnější ze všech, které se na začátku prázdnin hrají. Atmosféru si ovšem neužívám zcela, dojíždím každý den z Ostravy“. Já bych jen doplnil, že v čelní skupince jsou ještě Poláci Walach a Tazbir, Slovák Jučík a z domácích pak Michenka a Vesselovsky. Turnaj má také jako jediný on-line přenos, i když pouze z první šachovnice, což obzvláště ke konci turnaje nemůže diváka uspokojit, dnešní partie 8. kola mezi Walachem a Hasangatinem měla 6 tahů…Pozitivem webové prezentace jsou průběžně doplňované výsledky a fotografie. Karviná

A tady máme Lukáše Klímu v akci.

Náchod

Ani v Náchodě nejsou přítomní 3 velmistři v čele – Vološin je s 5,5/7 na třetím místě, Velička se Sergejevem mají pak stejně jako další z favoritů IM Spirin 4,5 body a jsou až v druhé desítce. Na čele je se 6/7 dvojice mezinárodních mistrů Jirka a Kulhánek. Tomáš Kulhánek se letos vrací z Nového Boru zpět do Turnova a bude zde jen hostovat v Béčku, Jiří Jirka zůstává Bohemákem, ale i on se ukáže v novoborském dresu za naše Béčko, takže jsme se na turnaj zeptali právě jeho: „Mně se zde daří velmi dobře, dvakrát jsem zachraňoval horší pozice, ale dopadlo to na výbornou – s Turkem Kizilkayou z toho byla remíza, s Izraelcem Poratem dokonce celý bod. V 6. kole se mi pak podařilo přehrát Sergejeva. Včera jsem odmítl rychlou remízu Vološinovi, po 20 tazích jsem ji ale byl nucen sám nabídnout. Turnaj je vhodný především pro všechny fandy cyklistiky – okolí je pro kolo jako dělané. Já jsem si ho vybral i proto, že tu mám rodinu“. Turnaj je zajímavý i svou první cenou ve výši 50.000,- Kč, a tak jsem se musel Džej-džeje zeptat na plány do posledních dvou kol: „No, já už se před delší dobou rozhodl, že jsou chvíle, kdy musí bojovnost stranou – dlouhé turnaje nelze hrát celé s plným nasazením, povolil jsem si jednu odpočinkovou remízu:-). A tady my také už pár lidí říkalo, že bojovat v posledním kole, když stačí remíza k prvnímu místu, jak jsem to už párkrát předvedl, je bláznovství. Dnes mám ale bílé, tak musím Tomáše vyzkoušet! Zítra se uvidí…“. Náchod

Někteří šachisté si k vyjádření své klubové příslušnosti nemusí pořizovat ani vlastní kolekci dresů…

Klatovy

V Klatovech máme hned 5 hráčů, nejúspěšnějším je ale momentálně Miloš Koudelka, který je s 5/7 v Béčku na 9. místě: „Klatovy si tady všichni vždycky užíváme. Herně nejsem sice zatím tolik spokojen, protože jsem přijel s vysokými ambicemi a na úvod ztratil hned 2 remízy a dokonce jsem i prohrál, ale teď už je to lepší a budu ještě bojovat o přední umístění v závěrečných dvou kolech“. Z Klatov Vám přinášíme zpravodajství pravidelně, a proto popřejeme p. Koudelkovi plný úspěch a vrhneme se hned zase dále….Jen připomínám, že i z Klatov doplňují výsledky průběžně již v průběhu kola. Klatovy

Brno

V Brně se hraje turnajů celá řada, my ale máme IM Pavla Šimáčka v tom nejsilnějším – velmistrovském GM Teplárny Brno 2008. Jelikož máme nachystánu zprávu od IM Piska, ptali jsme se „Šimiho“ spíše na věci kolem a jeho hru: „v Boby Brno je tradičně velmi důstojné šachové prostředí. Nejsem ale spokojený se svou hrou - 3 prohry je hrozně moc, to si člověk prostě nemůže dovolit. Pravdou ale je, že jsem minimálně dvakrát prohrál velmi pěkně a zcela zaslouženě. Vyhrál jsem dvakrát, a dovolil bych si říct, že obě partie byly také pěkné a body zasloužené:-). Tu s Mačákem jsem dokonce přihlásil do soutěže o nejlepší partii. Ostatní mé snažení skončilo remízami, nějaké půlky jsem v nich ale poztrácel nejspíš zbytečně. Dnes mám volno, vyšel na mě jeden z odstoupivších hráčů. Je to pro turnaj škoda, ale kdo viděl Romana Chytílka, v jakém stavu se snažil hrát partii, dá mi za pravdu, že odstoupení bylo pro jeho zdraví nutné. Určité pochybnosti mám u odstoupení I. Brenera, ale to je věc organizátorů. Zítra mě čeká Francouz Philipp bojující o normu. Podle mě ale zase tak dobře nehraje, spíš měl štěstí. Doufám, že se mi to zítra podaří i dokázat:-). Ještě více se na konec turnaje těší Štefan Mačák, který zítra ukončí svůj maratón. Ukáže se sice prý i v Pardubicích, prý ale pouze na turnaj ve fotbalu. Skvěle hraje Bobras, bývá velmi dobře připraven. Naopak Bernie se nějak trápí. Na závěr bych rád vyzdvihl velmi nízký počet krátkých remíz - daly by se spočítat na prstech jedné ruky“. Brno.

Na mladého Kanaďana byl Pavlův dračí dech krátký.

Krásná Lípa

Na Open České Švýcarsko se našim hráčům zatím velmi daří – ve vedení jsou po 7 kolech otec a syn Kučerové s 5/6 před IM Bogdanovičem s půlbodovou ztrátou. Dnes se v Krásné Lípě hraje dvoukolo, a tak se s nimi, bohužel, nemohu v tuto chvíli spojit. Na turnaji jsem se ale stavoval ve čtvrtek, tak alespoň fotečka…Krásná Lípa

Petr Kučera mladší je synem Jardy a synovcem FM Petra Kučery st.

8x 1326x Viktor
Fotogalerie
Komentáře (8) Aktualizovat
06.07.2008 17:35 | Autor neznámý

Krásná Lípa doplněna - 5 hráčů získalo 6,5 bodu, nejlepší pomocné hodnocení měl však novoborský Petr Kučera ml.! Gratulujeme!

06.07.2008 17:20 | Autor neznámý

Tak v Náchodě 2 přední desky remíza a nakonec 1. Jirka 2. Vološin 3. Kulhánek a 4. M. Červený po 7. Červený porazil v posledním kole P. Veličku.

06.07.2008 12:43 | Autor neznámý

Pěkně se nám zamotal souboj o první místo v Náchodě - Jirka s Kulhánekm remizovali, Vološin vyhrál a je teď 2. o půl bodu 2. pomocného hodnocení za Jirkou....Dvojice: Kulhánek-Vološin; P. Červený - Jirka.

06.07.2008 12:39 | Autor neznámý

V Karviné si vítězství rychlou remízou pojistil IM Tazbir z Polska, který tak nasbíral 7 bodů. Je dokonce možné, že dosáhl i na normu GM...

06.07.2008 12:35 | Autor neznámý

V Klatovech už vyhrál IM Petr Neuman, má 7,5 a dohnat ho může pouze Němec Gross, který má černé s Juřkem.

06.07.2008 11:52 | Autor neznámý

Za online přenos 1. desky z Karviné, byl jsem příjemně překvapený bojovností, hlavně v posledních 5 kolech. Pro ppořadatele: Než onm line jen první desku, to raději vůbec nic...

06.07.2008 07:38 | Autor neznámý

Ano,kdo by to řekl,že se to takhle zamotá.My máme radost ze zlepšené hry mladého Papaye, s ELem 1511 prohrál jen s elisty přes 2000. byl jsem se tam včera po odsloužené pohotovosti podívat a trochu jsem pozlobil Jirku Průdka dotazem ,kdy už bude on-line přenos z tohoto Openu :-).Ti,co tam jeli i kvůli cykloturistice,mají v Krásné Lípě optimální podmínky

05.07.2008 21:32 | Autor neznámý

Pěkně se nám zamotává Krásná Lípa - los posledního kola už tam je. IM Bogdanovič ale vítězství neobhájí.