Nór je nabitý energiou

25.11.2016 08:41 | Zápas o titul mistra světa 2016

Carlsen bielymi figúrkami z otvorenia nič nezískal, a dokonca umožnil (dvakrát!) forsírovanú remízu. Karjakin, ktorý pri bodovom náskoku v zápase remízu potreboval ako soľ, sa ale zachoval ako zakliaty či hypnotizovaný.

Radšej prešiel do horšej koncovky, v ktorej neodolal tlaku majstra sveta.  Kto nedá dvojťahový večný šach, ťažko môže byť majstrom sveta. Takto jednoducho sa dá zhrnúť posolstvo desiatej partie.


Ako sa niečo také môže stať? Je známe, že s blížiacim sa koncom zápasu obvykle v takto dôležitom súboji kvalita ťahov o dosť klesá. Nervy pracujú naplno na čisto šachovom dojme to zanecháva stopy. No nič,
nedívame sa na umelecké dielo, ale na boj dvoch vystresovaných (a odvážnych a geniálnych) mladých ľudí, ktorých po včerajšej Magnusovej výhre čaká v ďalších partiách krátky súboj na život a na smrť.


-
. kolo -

Vo včerajšom komentári som si dovolil predpovedať, že Carlsen vyhrá aspoň jednu partiu. A to sa stalo, pri najskoršej možnej príležitosti. Dnes budem vo svojej predpovedi ešte odvážnejší.     Magnus Carlsen obháji titul majstra sveta. Dnešná partia je pre vyzývateľa ranou, z ktorej sa už nespamätá. Nór je naopak nabitý energiou. A ako sa to stane? Myslím, že Karjakin ešte jednu z dvoch zostávajúcich partií prehrá a nedôjde ani na tie break.   

Toľko veštby. Tešme sa na zaujímavú šachovú nedeľu!


Račte vstoupit

New York je šachový na každém kroku




text a komentář: GM Ján Markoš
fotografie pro nss.cz zaslal Roman Vicenec, děkujeme


Odkazy

web MS
on-line přenos na chess24


172x 21236x
Fotogalerie
Komentáře (172) Aktualizovat Zobrazit pouze mnou komentované
igors
David uviedol veci na pravu mieru ohladne mojej identity, vdaka. Dodam, ze moj nick ma podobnu strukturu, ako u Pavla Ch a pisem svojim rodnym jazykom (slovensky).
+0 /-0 | 28.11.2016 10:51

David Navara

Pavel Ch, igors: yes

Morphynista uvádí mnoho zajímavých odkazů na jiné články z chess-news.ru i odjinud.

Jen pro jistotu upozorním, že pod přezdívkou igors není GM Rausis, ale jiný titulovaný šachista. Pan indtom se v 7:07 zmiňoval o Lotyšsku, proto to uvádím.

+0 /-0 | 28.11.2016 10:26

Morphynista

Občan Ukrajiny. Národnost a státní občanství mohou být různé. Vy jste měl na mysli možná to, že Karjakin se jako obyvatel Krymu považoval za Rusa už předtím, než oficiálně občanství získal ( což potvrdil i v rozhovorech ) , igors upozornil na skutečnost, že se fakticky ruským občanem stal až v roce 2009.

+0 /-0 | 28.11.2016 10:05

lmouse

to igors: Karja není Rus o narození? A co byl teda do roku 2009 - mimozemšťan?

+0 /-0 | 28.11.2016 09:54

indtom

igors: diky za obsahly a vystizny komentar, ani mi tim neni Karjakin sympaticky

+0 /-0 | 28.11.2016 08:54

igors
indtom: Moje sachove umenie je uz vecou minulosti, ale aj tak ma Vase slova potesili, vdaka. Ale k veci: Tal sa po jednom zo svojich pocetnych pobytov v nemocnici stal zavislym na morfiu. Zavolali si ho na koberec: "Tovarisc Tal, my slysali, sto vy morfinist?" Reakcia vraj bola "A ja vsegda dumal, sto cigorinec" :) Tj. morfinista je zavisly na morfiu, morphynista je v tomto vyzname pokracovatel Paula Morphyho. O Zombikovi pisete, ze sa navazal do kazdeho - ved prave to, systematicka a nezmyselna kritika Ananda, Navaru a inych bola zase podla mna za hranou. To by si mohol dovolit povedzme supertrener typu Dvoreckij, a aj to nie na verejnom servri. Morphynista pise o politike, kritizuje Rusko a FIDE. Ja s nim vo vacsine veci suhlasim, mozno preto, ze sa vo svete medz. sachu pohybujem uz vyse 30 rokov. Vy nesuhlasite - OK, beriem, ale naozaj nechapem, preco sa Vas to tak velmi dotyka a malo by to byt na facku v porovnani so ZMB. Ak si precitate cele vlakno, tak jeho najtvrdsie a najosobnejsie prispevky (o kremlobotoch atd.) su az reakciou na predchadzajuce utoky. Este trochu k sachu a politike - uz viaceri tu pisali, ze politicky podton dodali zapasu najma media, pricom je slabsi, ako pri inych subojoch v minulosti (Pavel Ch). My tu nevyriesime rusko-ukrajinsky konflikt, budeme mat na neho rozne nazory a len sa pohadame... Mne na Karjakinovi nevadi, ze je Rus. Nikdy som nepovedal krive slovo o Svidlerovi, Griscukovi, Kramnikovi (ktori su Rusmi od narodenia, nie len od r.2009) a mnohych inych. Sergej vsak na rozdiel od nich robi prave to, co tu kritizujete (aspon myslim) - svojou verejne proklamovanou podporou Putina a zabratia Krymu taha do sachu politiku. Velmajster jeho statutu a sily to podla mna rozhodne nema zapotreby.
+0 /-0 | 28.11.2016 08:21

Pavel Ch

Morhynista nám tu léta píše co se událo ve FIDE, na kongresech atp., já si to rád přečtu. A krom toho občas napíše, že má stejný názor na Rusko, jako Garri, který tam většinu života žil, studoval, hrál, politicky se angažoval. Tak to prosím přejděte. Ale rozhodně diskusi o Krymu (patřící jinam) sem přinesli jiní. 

Souhlas igorsyes

Pavel Čapeksmiley také mně napadla písnička, když sem píše čtenář uvádějící si delší tituly než jméno nebo nick, vyjadřijící mezinárdní titul, o tom, že nemáme co o šachu mistrů diskutovat, když tomu nerozumíme.

 

Už to nebudu hledat, kdo to psal, ale souhlas, že nafouknutý politický podtext (KarxKor, FxS i KarxKas byl řádově ve větším měřítku)  v médiích je důvodem, proč o zápase mnohá média referují. Dodám, že dalším pak Magnusova neúčast na tiskovce. Ještě by mohl spadnout ze židle po Sergejově tahu a pro nepokažení jména šachistů při tom udělat parakotoul. O tom by také celý svět psal.

+0 /-0 | 28.11.2016 07:20

Pavel Ch

Morhynista nám tu léta píše co se událo ve FIDE, na kongresech atp., já si to rád přečtu. A krom toho občas napíše, že má stejný názor na Rusko, jako Garri, který tam většinu života žil, studoval, hrál, politicky se angažoval. Tak to prosím přejděte. Ale rozhodně diskusi o Krymu (patřící jinam) sem přinesli jiní. 

Souhlas igorsyes

Pavel Čapeksmiley také mně napadla písnička, když sem píše čtenář uvádějící si delší tituly než jméno nebo nick, vyjadřijící mezinárdní titul, o tom, že nemáme co o šachu mistrů diskutovat, když tomu nerozumíme.

Už to nebudu hledat, kdo to psal, ale souhlas, že nafouknutý politický podtext (KarxKor, FxS i KarxKas byl řádově ve větším měřítku)  v médiích je důvodem, proč o zápase mnohá média referují. Dodám, že dalším pak Magnusova neúčast na tiskovce. Ještě by mohl spadnout ze židle po Sergejově tahu a pro nepokažení jména šachistů při tom udělat parakotoul. O tom by také celý svět psal.

 

 

+0 /-0 | 28.11.2016 07:19

indtom

igors: vaseho sach. umeni si vazim, nicmene morphynista ze neznamena morfinista? a co potom, budte rad, ze jste z Lotysska, ne z Ruska, to by vam nebylo odpusteno, ze se neda srovnavat se ZMB, to skutecne ne, ten pouze kritizoval hru DN a ostatnich, dalo by se s trochou fantazie rict i vtipnou formou, to co predvadi morph. je zcela za hranou, to je na trestni oznameni nebo min. na pres nevymachanou, treba muzete dat do placu vtip s Talem,

morph.: sleduji nss jiste dele nez 10 let, ac jsem registrovan jen 4, zrejme diky nejake reakci na zmb, jen nemam potrebu se neustale zviditelnovat

+0 /-0 | 28.11.2016 07:07

xdavx x
SchwartzBlack: Presne tak, :) byl jsem zvedavy jestli ta narážka na StarTrek ma smysl :D
+0 /-0 | 28.11.2016 01:42

SchwartzBlack

Fascinující. :-) Vy už jste o něčem diskutoval, že píšete něco o další diskuzi?

+0 /-0 | 27.11.2016 23:00

Morphynista

Vidím, že se tu kremloboti slétají jako vosy na med ( nebo je to možná ten samý pod různými přezdívkami ) , další diskuse je zbytečná.

+0 /-0 | 27.11.2016 22:52

Bad

Morphynisto, svými příspěvky jenom tak provokujete a máte srandu z reakcí jiných, nebo je myslíte vážně?. V každém případě si myslím a zřejmě nejsem sám, že všeho moc škodí.

Nepřipadá vám, že se poněkud ztrapňujete? Proč se zde vtíráte svými nenávistnými příspěvky, když snad musíte sám vidět, že poptávka je po nich velmi nízká a zbytečně zde vyvoláváte zlou krev? Pokud máte silné nutkání věčně nadávat na Rusy a všechno ruské, proč nepíšete do diskuze na Idnes například do diskuze k blogu Zieglera, který je vám jistě velmi blízký a uvítal by vás s otevřenou náručí?

+0 /-0 | 27.11.2016 22:48

SchwartzBlack

Ad filantrop - Agentem Kremlu je taky Soros a snaží se zdiskreditovat všechny filantropy.

+0 /-0 | 27.11.2016 22:46

filantrop

A co když je sám Morphynista agentem Kremlu a svými debilními příspěvky se snaží poškodit image rusofobů? wink

+0 /-0 | 27.11.2016 22:07

SchwartzBlack

Kremelští propagandisté, hmmm, pokud si nepíchá morfin, tak je to nejspíš mimozemšťan.

Ad David Bražina - vskutku fascinující :-) https://www.youtube.com/watch?v=cFods1KSWsQ

+0 /-0 | 27.11.2016 21:54

Zdeněk Janda
Morfíku, ty o věcnou argumentaci opravdu stojíš? To si děláš srandu?
+0 /-0 | 27.11.2016 21:31

Morphynista

Hulvátské příspěvky kremelských propagandistů mají řadu společných znaků : plné urážek, plivání na každého, kdo má jiný názor, překrucování a výmysly. A v této diskusi se jejich neschopnost slušné a věcné argumentace ukazuje naplno...

+0 /-0 | 27.11.2016 21:22

rasputin
Nenávistné politické příspěvky vždy jako první začne psát Morphynista, ostatní jsou většinou pouhou reakcí, ba možná někdy i parodií na něj.
+0 /-0 | 27.11.2016 21:16

xdavx x
Tenhle aspekt lidského chovani me vždy zajimal. Člověk, který dela bordel, otravuje a nedá si pokoj, dokud se do nej někdo nepust, pak rozsafne rozhazuje rukama a stavi se do pozice toho, kdo se dovolava klidu, svych prav, objektivity a vseobecnych norem slusneho chovani. Fascinující.
+0 /-0 | 27.11.2016 20:54

Zdeněk Janda
Morfíku ty jsi opravdu magor. Ty doporučuješ, že o někoho příspěvky nestojíš. Valná většina nestojí o o tvé blitky. Někteří trollové zmizí, ty, bohužel, zůstaneš. Tebe nezajímá, že o tvé politické zvratky nikdo nestojí,oháníš se svobodou slova. Doporučuji odborné vyšetření.
+0 /-0 | 27.11.2016 20:53

indtom

morph. : ty ses ten, ktery tady neustale seje nenavist a zast vuci vsemu ruskemu, tak se nediv, ze to nektere lidi vytaci, ze ti to u moderatoru prochazi nechapu, asi jsou vdecni za tve dalsi informace

+0 /-0 | 27.11.2016 20:44

Morphynista

@ Homunkulus, igors : Děkuji za podporu. Trollové jako ciki333 nebo indtom zmizí po skončení zápasu stejně rychle, jako se objevili, podle rčení : " Kam čert nemůže, aspoň zasmrdí " . Romisone, nejdřív si udělej svůj web a na něm si pouštěj do diskuse a případně vyhazuj, koho chceš, ale tady nikomu nerozdávej svoje rozumy, já o ně nestojím.

 

+0 /-0 | 27.11.2016 20:31

igors
Morphynista nerovna sa morfinista... Som si skoro isty, ze vie rusky a pozna znamu anekdotu (a asi aj pravdivu?) s Talom. A preboha, uz vobec ho neporovnavajte so Zombikom z Opavy...
+0 /-0 | 27.11.2016 20:11

indtom

morfinista: jedinec chorobne zavisly na morfinu. nechutenstvi, zazivaci potize, huceni v usich, tres, nepravidelny tep, poruchy spanku, lenost, sklon ke lhani, naladovost, ztrata libida a potence, telesne schatraly, poruchy spanku, nepravidelny tep, deprese... jak vystizne

+0 /-0 | 27.11.2016 19:52

Pavel Capek

Tak se mi při pročítání zdejší debaty vybavil text Michala Horáčka :

Ať jsi přes den docent nebo tunelář, Herold svatý pravdy nebo jinej lhář, tady na to každej kašle zvysoka.

Škoda. že poslední část věty neplatí. Těch heroldů svatý pravdy je vždy jako naseto...

+0 /-0 | 27.11.2016 18:36

Homunkulus

Podporuji Morphynistu, mnohé útoky proti němu jsou minimálně nezdvořilé.

+0 /-0 | 27.11.2016 18:36

romison
Morphynista: mozna si pamatujes, co se stalo s nickem Zmestabileho, a ten byl narozdil od tebe aspon zabavny, ty jsi jen otravnej kokotko ;)
+0 /-0 | 27.11.2016 18:26

Jakub

BM: Ten rozhovor jsem neviděl, tak neznám přesně kontext. Je možné, že se vyjadřoval právě až o situaci po 21. Dh5 (tam to skutečně okamžitá remíza byla, nicméně bylo mnohem těžší ji najít). 

+0 /-0 | 27.11.2016 11:53

Morphynista

Takže každý, kdo sem napíše příspěvek, který se někomu nelíbí, je troll ? To je opravdu svérázný výklad. A vyzvat mě, abych sem nepsal, má právo jedině administrace.

+0 /-0 | 27.11.2016 11:47

Zdeněk Janda
Morfíku, ty si nevidíš dál jak na špičku svého nosu. Mně politické debaty vůbec nevadí. Ale nechávám si je do hospody. Patříš mezi ty trollů, kteří tu otravují i přes výzvy abys to sem nezatahoval. A pak pokrytecky vyzýváš, abychom si závěr zápasu užili bez politického tématu. Jen potvrzuješ můj názor, že mezi šachisty je velmi málo duševně normálních lidí.
+0 /-0 | 27.11.2016 11:29

Morphynista

@ romison , Zdeněk Janda : Vy ( naštěstí) nerozhodujete, o čem se tady smí, případně nesmí psát. Nevím, kolik čtete jiných šachových webů, ale prakticky všude se diskutuje i o politice, pokud přímo zasahuje do šachových záležitostí. O MS žen a hidžábech se objevily články dokonce i v těch novinách, které se šachu věnují jen zřídka. Proto i zde musíte počítat s tím, že se o tomhle problému povede diskuse, ač se vám to nelíbí.

+0 /-0 | 27.11.2016 11:00

BM

Vzhledem k tomu, že Carlsen v rozhovoru před tiskovkou prohlásil něco ve smyslu: Přehlédl jsem, že mohl brát na f2, což by byla okamžitá remíza, tak pochybuju, že to byla nějaká vábnička.

+0 /-0 | 27.11.2016 10:45

Jakub

Super komentář.

Dodám, že alespoň podle poznámek Wesleyho So, nebyl 20. Jd2 blunder, ale vábnička - Magnus plánoval 20. ... Jxf2+ 21. Kg1! Jh3+ 22. Kg2 Jhf4+ 23. gxf4 Jxf4+ 24. Vxf4 a např. 24. ... exf4 (24. ... Dxf4 25. Df3 je také pozice, ve které se MC cítí dobře) 25.  Jc2 e5 26. Dg4, s materiální nerovnováhou a hratelnou pozicí, ve které bílý nestojí špatně. Dovedu pochopit, proč to toho Sergej nešel. 

V dalším tahu už Sergej kolem remízy prošel. Nicméně najít Df6 asi není úplně jednoduché.

+0 /-0 | 27.11.2016 10:22

PalinoS
Posledná klasická partia sa hrá až zajtra - 28.11.
+0 /-0 | 27.11.2016 10:12

Magiland

docela se na tu dnešní poslední partii těším. Myslím, že bude všechno, jen ne krátká ...yes

+0 /-0 | 27.11.2016 10:03

Zdeněk Janda
Morfíku, laskavě si nejdříve zameť před svým prahem. Mně by rapidy vůbec nevadily.
+0 /-0 | 27.11.2016 09:02

Bucefalos

Jako mistr světa bych nechtěl bojovat v rapidech a blickách. Myslím, že poslední partii bude chtít Magnus vyhrát.. 

+0 /-0 | 27.11.2016 06:42

SchwartzBlack

Ad romison - Já jsem zvědav, zda v případě vítězství Karjakina vyrazí někteří šachisté do ulic s heslem "Not my champion!" To je poslední dobou moderní. :-)

Ale už k věci. Karjakin rozehrál 11. partii bílými až příliš nenáročně (a nejen tu), i když po prohrané partii. Uvidíme, zda se mu to nevymstí.

+0 /-0 | 27.11.2016 06:35

romison
Morphynisto, jdi s tim fakt tam kam ti slunce nesviti a poradne za sebou zaspuntuj, at to sem netahne prosim ;) komentuj jen sachy. Jinak verim, ze Magnus dnes zavesi. Karjakin mi jako clovek nevadi, ale jako sachista me nebavi a nechci takovyho mistra sveta
+0 /-0 | 27.11.2016 05:58

BM

Ono to naštěstí nezbytné není. Ostatně nechápu, proč se politika řeší u zápasu Rusa s Norem. Kdyby šlo o Rusa s Američanem či Rusa s Ukrajincem, tak bych to pochopil. Možná někteří podlehli marketingovému přirovnání zápasu k souboji Fischer - Spassky, což je ale spíš vymodlené přání prodejců televizních práv než obrázek reality. Pak je tu samozřejmě ještě mírně řečeno kontroverzní postava prezidenta FIDE, ale to bychom moli zmiňovat prakticky u každého článku na tomto serveru.

K zápasu: oproti původním předpokladům se nejedná ani náhodou o jednoznačnou záležitost, ale řekl bych, že spíš než skvělý výkon Karjakina je na vině v ne zrovna vrcholové formě hrající Carlsen. I přes zde několikrát zmiňované takřka neomezené prostředky na přípravu Karjakin snad v žádné partii ze zahájení nic pořádného nezískal. A že by někdy něco pořádného tvořil, se také moc říct nedá. Když už někde získal výhodu, tak to bylo tím, že Magnus moc tlačil na pilu a snažil se až moc zbrkle vyhrát. A přestože Carlsen několikrát možnost získat znatelnou výhodu Karjakinovi nabídl, ten kolem ní většinou prošel a raději zahrál bezpečné pokračování (s výjimkou 8. partie samozřejmě, kde byl vítězný úder dostatečně jasný). Ale abych jen nekritizoval: je třeba uznat, že v obraně si počíná znamenitě.

+0 /-0 | 27.11.2016 02:17

Morphynista

Myslím, že ke Karjakinovi a jeho politickým názorům bylo řečeno vše, napínavý závěr zápasu bychom si měli užít bez toho, abychom sem toto téma zatahovali. Ale obecně - pro ty, co chtějí politiku ze zdejších diskusí úplně vynechat - to asi nepůjde. Dnes už jsou politika a sport ( což se týká i šachu ) tak propojeny, že není možné je od sebe oddělit. Ať jde třeba o to, proč nemohl Iljumžinov přijet do USA nebo například o MS žen v Teheránu, kde budou muset hráčky nastupovat k partiím v hidžábech. A těch příkladů je daleko víc. A při pohledu do minulosti - zápas Fischer - Spasskij nebo duely Karpova s Korčným i Kasparovem - o tom, jak do nich zasahovaly zájmy politiků, byly napsány celé knihy. Proto budu - vždy při nějaké aktuální události - zmiňovat i různé nešachové okolnosti , pokud je to nezbytné.

+0 /-0 | 27.11.2016 01:48

Bucefalos

V tomto zápase Sergej a Magnus zahráli dohromady 599 tahů za 11 partii. Což zápas dělá nejnáročnějším zápasem historie v počtu odehraných tahů za 11 partii.  

+0 /-0 | 27.11.2016 01:11

frenik

to david brazina:  Nechci se účastnit nějakých politických debat, ale nemohl bys nám prozradit, jako učitel(bývalý), jaký vzorec používáš pro to, kdy psát s diakritikou a kdy bez ní, protože to máš namixované v jednom příspěvku různě... Je v tom asi nějaký vymakaný systém, ne?

+0 /-0 | 27.11.2016 01:09

Honzis_Fiala99

david brazina: Opravdu moc rád bych reagoval na Vaše příspěvky, ale na rozdíl od Vás mi již došlo, že další debata na téma země, "kde včera znamená již zítra (známý slogan komunistů, který omylem psali obráceně)," tu už každého otravuje, takže k šachu: Carlsen bez problému vymazal Karjakinovi bílé figury a Karja tak měl zatím jen jedinou partii, kde dokázal bílými získat ze zahájení nějakou trvalejší převahu, což je dost málo, Carlsen má matematicky o trochu větší pravděpodobnost na úspěch, vidím to tak 55% Carlsen, 45% Karjakin.

+0 /-0 | 27.11.2016 00:56

verbir

Situace se zdá být nakloněna pro MC. Tento namachrovaný samolibý nerd však může přepnout strunu. Zítra to bude zajímavé. 

+0 /-0 | 26.11.2016 23:36

xdavx x
Označit nesmyslem jde kde co. Taková správná argumentace ve stylu pravdolaskaru. Nevidím jediný důvod proc nereagovat na neco co se mi nelibi. A neustále úroky na karjakina protože je rus me už zacali štvát.
+0 /-0 | 26.11.2016 23:30

capjar

Pro dnešek hotovo, půlka.

+0 /-0 | 26.11.2016 23:24

capjar

pardon: remízové

+0 /-0 | 26.11.2016 23:17

capjar

Po 28.- Da2 to ještě může mít grády. I když zatím remézové, ale bude rozhodovat i čas.  

+0 /-0 | 26.11.2016 23:12

omve
Souhlas, romisone :)
+0 /-0 | 26.11.2016 23:12

romison
S politikou jdete do rici vsichni, ale kdyz uz to nekomu vycitate tak vsem a nej jen tem, u kterych se vam nazory nelibi ;) a magnus je bojovnik, proto mu fandim uz spoustu lel ;)
+0 /-0 | 26.11.2016 23:09

SchwartzBlack

To jsou mi věci. Já jsem tady už nejednou psal, že na šachový server politika nepatří. Ale jelikož Morphynista, tak taky David Bražina. A ten druhý to tady nevyvolal. Karle Troglote, pročpak by měl jít někdo právě na web KSČM?

 

+0 /-0 | 26.11.2016 23:08

...

omve , Karel Troglot

yes +1

+0 /-0 | 26.11.2016 23:04

Karel Troglot

Brazino a vám podobní trollové: nechte si svoje politický názory pro sebe, já vám svoje taky nervu celej den do hlavy. Už mě dochází trpělivost, brodit se na šachovém serveru těmi vašimi zvratky. O politice diskutujte na webu KSČM, tam vás pochválí. Tady je NSS. Howgh.

+0 /-0 | 26.11.2016 23:01

omve
ad david brazina: nech konečně té agitky, jednak píšeš podle mne naprosté hlouposti, druhák si myslím, že na šachovém serveru na politiku většina z nás fakt není zvědavá :( Na Carlsenovi opravdu oceňuji jeho velkou bojovnost, nicméně pozice vypadá na jasnou remízu a tak se asi můžeme těšit na pondělní velké finále :)
+0 /-0 | 26.11.2016 22:57

xdavx x
Chess: LoL :D
+0 /-0 | 26.11.2016 22:47

dejf721

Pravda, e3 je slovo do pranice, Magnus ještě zkouší tlačit! :)

+0 /-0 | 26.11.2016 22:29

capjar

Asi jo, ale bílými Karjakin se mi zdá docela nejistý, zatímco Carslen to ještě zkouší.

+0 /-0 | 26.11.2016 22:22

dejf721

Zdá se, že dnešní partie směřuje do rychlé remízy, za pár tahů už ani jedna strana zřejmě nebude mít čím vyhrávat...

+0 /-0 | 26.11.2016 22:16

SchwartzBlack

Demokracie ohrožena je, ale jejími menšinovými "majiteli".

+0 /-0 | 26.11.2016 22:09

xdavx x
N.ocnik, presne o tomhle mluvim vy bolsevikem pokřiveným nahoře :) když se někomu nelibi mainstream je nálepkován jako rasista, xenofob, rusofil, kremlobot. Presne tohle mi vadí.
+0 /-0 | 26.11.2016 21:43

xdavx x
Igors: Otázkou je, proc ty organizace vsemoznych pozorovatelu se nezucastnili. Zváni byli. Adorace všeho ze zapadu a zatracovani všeho z východu, správná není. Odklon pozornosti ve stylu straseni ruskem, odvadi pozornost od nestability finančních trhu, problemu s nelegální migraci, a postupne omezovani svobody slova, kdy cenzura se stava pomerne častým jevem. USA hajici sve zájmy v jihocinskem mori nikomu nepřijde divna, stejne jako pruser kldr, za to se resi zeme s obrovským prirodnim bohatstvím.... Jak tu někdo psal, my to nevyřešíme, na druhou stranu, většina lidi ma toho jednosměrného vnucovani tech "správných" nazoru plne zuby.
+0 /-0 | 26.11.2016 21:39

Pavel Ch

V pátek jsem říkal žákovi na dotaz na tréninku, že tipuji, že 2x remis a v rozstřelu uchová Sergej pevnější nervy.

Fandím však Magnusovi, ale tipuji strašně špatně.

Mezi politikou jsem dohledal, jak jehlu v kupce sena, že stejně tipuje gm Sutovsky. Blbé blahopřát sám sobě ke stejnému tipu jako gm, tak blahopřeji velmistrovi, že tipoval jak já wink 

+0 /-0 | 26.11.2016 21:38

igors
zaba - jasne, mate uplnu pravdu. Kaslime na to a podme sa bavit radsej o sachu. Dnes to zatial vyzera pomerne bojovne, aj ked toho dost vymenili...
+0 /-0 | 26.11.2016 21:25

capjar

Zdá se mi, že Carlsen hraje dnes agresivně a Karjakin zatím jen přešlapuje.  

+0 /-0 | 26.11.2016 21:12

HonzaSvatoš

Hm, španělský ptáček stokrát jinak. Dnes asi bude poměrně neutrální chuti, bez koření a rychle vyčichne. To mě přeci jen trochu překvapilo, čekal jsem, že bílými zkusí Karjakin Carlsena přitlačit, protože v poslední partii čekám natahování Karjakina na Carlsenův skřipec.

+0 /-0 | 26.11.2016 21:01

doktor

palinos diky, je tam docela dobrej komentar, vubec si myslim, ze vetsina serveru co si zaridili nejaky koment se docela trefili

+0 /-0 | 26.11.2016 21:01

Petr Boleslav

tobi: mám a běží to

+0 /-0 | 26.11.2016 20:40

dejf721

Jinak je vlastně pozitivní, že už teď skoro stoprocentně víme, že na šachovnici nebudou různobarevní střelci... :D

+0 /-0 | 26.11.2016 20:40

dejf721

Tak dnes opět Španělská a znovu trochu jinak! Tři lehké figury poměrně rychle pryč, že by nás dnes čekal těžkofigurový maraton?

+0 /-0 | 26.11.2016 20:18

PalinoS
Tu to ide (po rusky) http://www.bjvsport.com/sergey-karjakin-vs-magnus-carlsen-live-stream-world-championship/
+0 /-0 | 26.11.2016 20:12

žaba

igors: leckomu trhá srdce, pokud má určitý člověk radikálně odlišný politický názor. Těch lidí, co se nechají přesvědčit, je strašně málo. Já si ovšem myslim, že pravda se nakonec stejně ukáže a ten, kdo je v právu, v dlouhodobém časovém horizontu nakonec zvítězí. Byl poražen nacismus, byl nakonec poražen totalitní komunismus, a to co je správné - nakonec - zvítězí. Tak to hoďte za hlavu :)

+0 /-0 | 26.11.2016 20:11

Tobi

Měl jste někdo koupené ofiko sledování? Já totiž jo a dnešní partie mi už neběží a žádají si dalších 7$. Že by v tom základním členství bylo jen prvních 10 partií se mi nechce věřit.

+0 /-0 | 26.11.2016 20:03

doktor

chessbomb je ok to vim, myslel jsem neco s videem

+0 /-0 | 26.11.2016 20:02

igors
Rasputin: s Kosovom mate imho pravdu, ale povazujete za pseudostat napr. aj Slovinsko?
+0 /-0 | 26.11.2016 19:58

rasputin

Doporučuji chessbomb.com

+0 /-0 | 26.11.2016 19:58

doktor

nevite nekdo odkaz na jiny sledovani nez je chess24,treba tu ruskou tv, nebo to z toho youtubu? diky

+0 /-0 | 26.11.2016 19:55

rasputin

Já třeba považuji za nelegitimní rozbití bývalé Jugoslávie pod záštitou NATA a vytvoření jakéhosi albánsého pseudostátu Kosova, kde má hlavní slovo narkomafie a bývalí váleční zločinci z UCK.

+0 /-0 | 26.11.2016 19:45

igors
Este trochu zavrtim ten kolovratek, pane Brazina :) Krymske "referendum" povazuje prevazna vacsina sveta za nelegitimne, cize tento argument ide nielen mimo Morphynistu...
+0 /-0 | 26.11.2016 19:42

rasputin

Naopak, dnešní židobolševická propaganda je vedena z USA, nikoliv z Ruska. 

+0 /-0 | 26.11.2016 19:39

P.Braun

11part.MS

"Magnusi, dopoval jsem!"

 "Manželky a milenky nejsou na seznamu, Sergeji!"   cool

+0 /-0 | 26.11.2016 18:12

SchwartzBlack

Necháme se překvapit, ne? Proto na to přece čumíme. :-)

+0 /-0 | 26.11.2016 17:40

morboj

Kdo remizuje, má křivý charakter a všechno zlo světa se dá svést na Putina. Amen.

A bavme se už konečně o šachách. Přichází úderný Carlsenův finiš nebo jen dvouremízové intermezzo před rozhodujícím rapidem ?

+0 /-0 | 26.11.2016 17:12

SchwartzBlack

Ad žaba - Teta Kateřina také pravila: "Člověk člověku wlkem, aneb kdo chce psa bíti, hůl si vždycky najde." 

Pokřivený charakter svědčí o remízách, nebo jak to vlastně bylo? :-)

 

+0 /-0 | 26.11.2016 16:34

xdavx x
Morphyk je proste hloupej, argument o referendu jde mimo nej, srovnává tibet a činu a thaiwan. To nemá smysl. Kolovrátek se casem nejen omrzi, ale znechutí.
+0 /-0 | 26.11.2016 16:31

xdavx x
Zase na druhé straně ciki333 pobavil :D havloidi nemají smysl pro humor, sluníčko jim vypalilo mozek, nebo to co z nej zbylo :)
+0 /-0 | 26.11.2016 16:29

žaba

Kdo seje vítr, sklízí bouři. Nechť je příspěvek cikiho333 vyvrcholením a ukázkou, kam až může diskuze zajít, pokud ztratíme kontakt se šachem a budeme se zabývat politikou.

Morphynista - díky za super odkaz.

+0 /-0 | 26.11.2016 15:56

ciki333
Desatero Božích přikázání Havloidů. 1)Nenáviděti budeš Miloše Zemana do konce svých pozemských dnů 2)Do skonání věků budeš lésti do řitního otvoru USA 3)Po kolenou se budeš plaziti před Angelou Merkel 4)Na slovo budeš poslouchati Brusel 5)Nenáviděti budeš lůno Antikrista-Rusko a Čínu 6)Podporovati budeš islámské imigranty, pářit se s nimi a šířit tak jejich vzácné geny 7)Milovati budeš humanitární bombardování ve jménu demokracie 8)Tvým jediným Bohem nechť je navždy Václav Havel 9)Budeš ho ctít jako otce a matku svou 10)Budeš věřiti, že svělo Václava Havla prosvítí celou planetu a jeho láska zasáhne každičkou bytost, která se prochází po této Zemi.
+0 /-0 | 26.11.2016 15:34

Morphynista
+0 /-0 | 26.11.2016 15:32

Morphynista

Takhle se chovali, chovají a uvažují všichni vůdci totalitních režimů : Kuvajt vždy patřil Iráku, Tchaj - wan a Tibet zase Číně, Sudety si vezmeme zpět, poněvadž jsou německé, atd. Putin v tom není žádnou výjimkou, ale co ho napadne příště ? Pobaltské republiky a Finsko taky dlouhou dobu patřily k Rusku ( SSSR ). Obhajovat okupaci bývalou příslušností k nějakému území je zločin, který nemůže ospravedlnit ani zfalšované referendum pod hlavněmi ruských samopalů.

+0 /-0 | 26.11.2016 15:31

Karel Troglot

@Naska: to nic, to je jenom z nudy. Čeká se, až to zase vypukne v NY hats off.

+0 /-0 | 26.11.2016 15:14

Karja

Morphynisto, Krym byl odjakživa ruský a Putin jen napravil historickou chybu, že si jej vzal zpět. Navíc připojení Krymu k Rusku nastalo nejdemokratičtěji možným způsobem tedy referendem. Svět, tak maximálně kurví politika USA, která se sere do každé země.

+0 /-0 | 26.11.2016 15:10

naska

...Humus a hnojiště,o čem se tady bavíte.Mladí by řekli...téééé peklo!!Pěkný den:-)

+0 /-0 | 26.11.2016 15:09

xdavx x
Morphik: Statni dluh USA je 110 procent HDP USA. Blahoslaveni s černobílým videnim sveta.
+0 /-0 | 26.11.2016 14:55

xdavx x
MichalM, taková typická slunickova reakce. :D jestli ty učíš, pak je naše školství na tom daleko hůr, nez jsem si myslel. Velka rana pro narod
+0 /-0 | 26.11.2016 14:54

Morphynista

To je odůvodnění, používané kremelskou propagandou. Pokud jde o Krym, lidé tam trpí jednak pod ruskými okupanty a rovněž pod sankcemi, jejich život je těžký a bez naděje. Ani Ukrajina na tom není příliš dobře, ale ekonomové předpovídají zastavení poklesu a hospodářský růst. A svalování odpovědnosti za mrtvé na východě Ukrajiny na USA a EU, to už je hodně silná káva...

+0 /-0 | 26.11.2016 14:45

morboj

to Morphynista: Budapešťské memorandum jako první porušily USA, když aktivně podpořily Státní převrat, ve Vašem výkladu Revoluci (jde ale o totéž). Poté co jedna ze smluvních stran nedodržuje své závazky, smlouva přestává platit a zbylé strany nemají už co porušovat. Rusové obsadili Krym v době, kdy už bylo Budapešťské memorandum pouhým cárem papíru.

Chtěl bych ovšem zdůraznit, že zatímco obsazení Krymu Ruskem proběhlo téměř bez ztrát na životech a dnes Krym žije v poklidu, americká podpora Státního převratu (Revoluce) měla za následek tisíce mrtvých a ekonomický kolaps, ke kterému se ani USA, ani EU už nechce hlásit.

+0 /-0 | 26.11.2016 14:27

Michal M.

To "david brazina": Nehrajte si na chytrého, když neumíte rozlišit velká a malá písmena. A pokud je váš čas vzácný a jste takový machr, tak se s námi vůbec nebavte. Já učím více než 25 let, frajere libovej. Asi jsi nemel nervy ucit dal, co?

Tak drz hubu.

+0 /-0 | 26.11.2016 14:22

filantrop

Zajímalo by mě, jak hodnotit tu věžovou koncovku, kde má bílý 2 spojené volné pěšce g+h, zatímco černý má volného b-pěšce, minulá partie do ní mohla přejít, kdyby Karjakin zahrál 68...Kc7 místo 68...Ve3. Svidler s Gustafssonem se vyjádřili ve smyslu, že by to mělo být za bílého vyhrané, ale že to není vůbec lehké.

+0 /-0 | 26.11.2016 14:16

paulz

Ono co se týče Ukrajiny co tam nastalo mají všichni máslo na hlavě. USA, EU i konkrétně ČR odkud jezdili i naši poslanci podporovat opozici. A taky Rusko, protože reakce ať již vrácení Krymu nebo podpora povstalců je na hraně. Nejsmutnější je , že jako vždy si to odnesou obyčejní obyvatelé.

Jinak kdo vůbec nechápe Rusko, ať si vzpomene na Karibskou krizi v šedesátých letech, kdy kvůli pár raketám na Kubě a reakci USA na to chybělo velice málo a nejspíš by jsme tady nediskutovali. Přiblížení NATO k ruským hranicím je ze strategického hlediska mnohem horší.

+0 /-0 | 26.11.2016 14:02

xdavx x
Morphynista, bud jste skutečné hloupý, nebo negramotný. Toto memorandum bylo podmíněno smlouvou o neutralitě ukrajiny. Plánované rozhovory o vstupu ukrajiny do nato to porušovali. Vzhledem k tomu, ze je můj cas vzácný a šestnáct let jsem ucil, nemíním jej s vámi dal ztracet a ani vas vzdelavat
+0 /-0 | 26.11.2016 13:49

Michal M.

Celá debata stojí, vážení, za hovno. Mohli bychom řešit, že je skoro jisté, že Trump pomůže Rusku v otázce připojení Krymu (čili tak, že Krym bude ruské území a já vůbec nechápu, čemu se kdo diví) a Rusové zase někde (za USA) shodí pár bomb proti islámistům. Ale víte co, vážení, vyřešíme? 

Opět  hovno.

A takhle to bude.

+0 /-0 | 26.11.2016 13:48

xdavx x
Uplne stejne jako když do svych zemi nemůžou Janukovic, Assange, nebo ten bezvýznamný urednicek, který zverejnil praktiky NSA. I když moc nechápu souvislost mezi tim co jsem napsal a vasi otázkou.
+0 /-0 | 26.11.2016 13:45

Morphynista

Když je zde zmínka o porušování dohod, chtěl bych upozornit na Budapešťské memorandum z roku 1994, kde se Rusko zavázalo mimo jiné respektovat ukrajinskou suverenitu a její státní hranice a zdržet se použití síly. Ale jak se znovu ukázalo, Rusko své závazky nedodržuje a jeho slibům a zárukám se v žádném případě nedá věřit. https://cs.wikipedia.org/wiki/Budape%C5%A1%C5%A5sk%C3%A9_memorandum

+0 /-0 | 26.11.2016 13:41

martinn
@david brazina: Jak vy vnímáte skutečnost, že Garri Kasparov nemůže žít ve své zemi?
+0 /-0 | 26.11.2016 13:24

martinn
@paw-el: vše vyjasněno, díky :--)
+0 /-0 | 26.11.2016 13:20

xdavx x
Pro gramotneho a alespoň středně inteligentního člověka, není těžké si uvědomit, o co vlastně jde v prvním případe. máme hysterická media (viz trump), které naprosto zrejmym způsobem se snaží manipulovat se společenským nazorem, diskuze v CT, jsou na blití. A ted si morohynisto a spol položte otázku proc tomu tak je. Co by se dělo, kdyby mexico vyhlasovalo, ze chce do vojenskeho spolku s ruskem, a stat texas nebo arizona, by se od usa chteli oddělit a do toho spolku vstoupit. Odvadi se cilene pozornost od skutečných oroblemu, a je to NATO, které postupuje agresivne, kde usa vrtá do zemi, kde nemá co delat. V pripade ukrajiny se jednalo o poruseni dohody po rozpadu sssr o neutralize ukrajiny. Porosenko nebyl zvolen volbami ale ulici, demokraticky prezident byl v ohrozeni života, demokraty z majdanu, kteří se zastrelovali na policistech. Stejne snahy se dají pozorovat u nas. Výzvy k občanské neposlusnosti našich elit, neustala dehonestace prezidanta, neustále výzvy k něčemu a proti něčemu. Takže si zbývá jen položit otázku, k čemu to ma vest. Odpověď je pomerne jednoduchá. Takže se moc omlouvám, ale po takové masazi, me už hloupi a urvani lide se svým jediným správným nazorem s prominutím už hodne serou.
+0 /-0 | 26.11.2016 12:37

filantrop

Když se ještě vrátím k politické debatě, ani Kyjev nelze označit za čistě ukrajinský, žije zde velká ruská menšina a mluví se zde mnohem víc rusky než ukrajinsky. Stačí se podívat do historie (Kyjevská Rus).

Nyní zpátky k debatě šachové, nesouhlasím s komentářem Wesleyho So, že 20..Jxf2+ (v minulé partii) nevedlo k věčnému šachu, ale že by Magnus zahrál 21.Kg1 Jh3+ 22. Kg2 Jhf4+ 23. gxf4 Jxf4+ 24. Vxf4 exf4 25.Jc2 e5...tato pozice se hraje daleko příjemněji černými, bílý král je slabý a navíc tam hrozí nástup g5 a h5.

+0 /-0 | 26.11.2016 12:07

Michal M.

Tak já taky nepřispěji k nešachové debatě.  Karjakinův styl se mi zdá být konzistentní. Carlsen není zcela ve formě, nicméně jeho genialita vyváží drobné nedostatky. Nejsem karjakinofil či rusofil, ale Sergejův výkon se mi líbí. Myslím si, že Carlsenova "nasranost" po té prohře ho nakopla a vyhraje do 12. partie. 

+0 /-0 | 26.11.2016 11:05

pawel

Tobi, Martinn, Marki: To by čtenář z toho byl taký nějaký zmetený.

Tak to radši shrňme:

Ano, není pravda, že se nehraje v sobotu (martinn). Není pravda, že je šachová neděle (nemyslí-li Marki družstva). A před rozstřelem a poslední partií je den volna, ako píše Tobi.

A už to musí být každému nad Slunce jasnéenlightened, že si nikdo nemá kupovat zítra lístek na partii (od zítřka) pozítří. A nebude-li dnes sledovat, protože bude večer v kině na Zítra, včera a dnes, koupí si zítra na nss článek o (z pohledu zítřka) včerejší partii.

Ať se vám všem v pondělí vstává do práce s pocitem, že jste prožili krásný včerejšek a předvčerejšeklaugh

+0 /-0 | 26.11.2016 10:58

Tobi

to martinn: Teď už je den volna po každé partii. Tz. ano, hraje se dnes (v sobotu), pak je den volna, poslední vážná se hraje v pondělí, den volna a pak už konečně ve středu Magnus obhájí titul v tiebreaku a infarktové noci (konečně) skončí :-)

+0 /-0 | 26.11.2016 10:20

igors
Mam skor sklony k nizkemu tlaku, pomaha ranna kavicka. Ale ani tu netreba, stacia tie proruske prispevky. Dokonca aj EU (skvela idea, mizerna realizacia) uz upozornuje na nebezpecnych kremlobotov & ruskych trollov, ale maly bezny Stredoeuropan (nazvime ho Cechoslovak) sa tu bude dusovat, ze nie, nejde o risu zla, treba si o tom viac precitat atd. Ubezpecujem vas, ze som o tom cital dost, a to este v predinternetovej dobe... Sorry za tuto vlozku, k sachu: Sergej sa jednoznacne prekonava a zapas je dramaticky najma jeho zasluhou. Fandim sice Carlsenovi, ale v tejto chvili je jasne len to, ze sa odohra minimalne 12 partii. Vacsia sachova sila je na jeho strane, ale nema idealnu formu a dolezite bude skor to, kto lepsie udrzi nervy na uzde. Sutovskij predpovedal, ze Karjakin vyhra tiebreak, to sa kludne moze stat. Ale vobec nie je vylucene, ze sa rozhodne v normalnom hracom case - Magnus, Sergej, alebo obaja sa budu chciet vyhnut rapidom a pojdu do zvyseneho rizika v poslednych dvoch klasickych partiach. Prikladom je posledna partia zo Sofie 2010 a Topalovov sebevrazedny pochod krala...
+0 /-0 | 26.11.2016 09:53

martinn
Totalitní politiku bychom zde snad měli opustit, ovšem musíme zde vzít na bezprostřední vědomí, že Garri Kasparov nemůže ve své zemi, v Rusku, žít a to je varovné!
+0 /-0 | 26.11.2016 09:43

martinn
Šachovou neděli? Hraje se dnes, v sobotu nebo ne?
+0 /-0 | 26.11.2016 09:31

Honzis_Fiala99
Tak koukám, že se tu rozjela politická debata. Osobně se mi moc nelíbí, když je do nějakého sportovního utkání tahán politický podtext, sport to pak posouvá někam, kde by být jistě neměl. Na druhou stranu politický nádech tomu zápasu dal i sám Karjakin svými otevřenými výroky o Krymu a jeho fanděním Putinovi. Ať je to s tím Krymem jak chce, tak nikdo nemůže zakrýt skutečnost, že vývoj v Rusku nabral strašně nebezpečný směr, v této zemi již prakticky nesmíte říct hlasitěji nesouhlas s vládní garniturou, pokud nechcete, aby Vás nevyhodili z práce, nebo rovnou nezavřeli, jsou zde krok za krokem rušena všechna opoziční média a deníky, lidem s odlišným politickým názorem je vyhrožováno, je zde zavedena cenzura internetu, potlačována nejen svoboda projevu, ale i řada dalších občanských a lidských práv a svobod, sám Kasparov když chtěl kandidovat na prezidenta jako lídr ruské opoziční strany, tak mu vládní úředníci vůbec neumožnili podat přihlášku, což je neuvěřitelné a nakonec Kasparov z Ruska utekl a dnes přirovnává Putina k Adolfu Hitlerovi a vládu v Rusku označuje za vládu jednoho muže, což mluví samo za sebe. Jenom slepí člověk dnes ještě může pochybovat o tom, že se tato země stává opět totalitou se vším všudy, která může být nakonec ještě horší než za éry SSSR, takže jestliže Morphynista nazval Rusko "říší zla," tak ač to na někoho může působit dosti pohádkově a legračně, tak bohužel má v zásadě pravdu a já s ním souhlasím, ono vlastně dnes už ani žádné Rusko neexistuje, existuje pouze Putinstán. A jestli někdo chce argumentovat, že Rusko mělo právo obsadit Krym, protože je tam většina obyvatel ruské národnosti, pak se dá říci, že v tom případě měl Hitler právo obsadit Československé pohraničí, protože zde přeci před válkou žila většina Němců - jedná se o stejný případ a světové mocnosti nad tím i tehdy zavřely oči, takže Ukrajinci se teď musí cítit podobně, jako se v 38. roce cítili obyvatelé Československa. Putin prostě vyslal své hordy, které bez vyhlášení války napochodovaly na území cizího státu a toto území zabraly, což je akt, který je v 21.století nepřijatelný.
+0 /-0 | 26.11.2016 09:29

Zdeněk Janda
pod Gerion bych se podepsal. Morfík vidí svět pouze černobíle. Kde jsi sebral tu většinu? Kyjev není většina Ukrajiny. Východ Ukrajiny vždy při volbách volil prorusky. K šachu: zásluhou Sergeje vidíme nejzajímavější zápas o MS za dlouhou dobu.
+0 /-0 | 26.11.2016 08:48

Gerion

@Morphynista: To, co tvrdíte, je značně zkreslené a jednostranné. V dnešní době už Rusko nelze chápat jako sídlo zla, proti kterému budeme hrdě bojovat pod praporcem spojenců správňáckých USA. A co se týče intervence na Ukrajině, tak byla samozřejmě oboustranná. Stačí se podívat, jak Nulandová přemlouvala lidi k převratu, sama také přiznala, že USA zde má výcviková střediska. Také doporučuji přečíst si něco o novodobé historii Krymu, kde se zdejší obyvatelé opakované pokoušeli odtrhnout od Ukrajiny a schválili si to v referendu. Kyjev to samožřejmě zamítl (a kdo je tu potom nedemokratický) a po nástupu Porošenka jim navíc zrušili ruštinu jako jeden z úředních jazyků (což se na Krymu, kde je Rusů většina, dá brát jako silně nedemokratický akt). Nedělám si iluze, o co tady jde. Studená válka nám pokračuje. Putin se rozhodl, že chce z Ruska opět konkurenceschopnou velmoc, což se donedávna monopolní USA nelíbí a se narychlo snaží přebírat vliv i u nejbližších sousedů svého politického soka. A Rusko si to nechce nechat líbit, nic víc bych v tom neviděl. Nikdo není vyloženě ten "zlý" ani "dobrý", je to mocenský boj a v tom se všichni chovají jako nemorální čuňátka. 

+0 /-0 | 26.11.2016 08:37

Morphynista

@morboj : Na Ukrajině nešlo o státní převrat, ale revoluci proti prezidentovi, jenž se - v rozporu s přáním většiny obyvatel - snažil udržet zemi pod vlivem Ruska a odmítl podepsat asociační dohodu s EU. Za tzv. " občanskou válku " , ve skutečnosti ruskou intervenci a tisíce mrtvých nese zodpovědnost Kreml, poněvadž do této oblasti posílá své vojáky, zbraně a svou propagandou otevřeně podporuje proruský separatismus a terorismus.

+0 /-0 | 26.11.2016 02:06

Honzis_Fiala99
Nikdo to tu nenapsal, tak to napíši já. To, že Karjakin nevyužil jednoduchého obratu na věčňák není jen náhoda, již vícekrát se stalo, že Karjakin nevyužil nevynucenou chybu Carlsena, například v osmé partii nezahrál po skoku Carlsena jezdcem na b5 možnost získat převahu očividným Dg5. Karjakin totiž Carlsenovi věří na slovo a není vyloučeno, že ho podvědomě vnímá jako silnějšího. Jednoduchý věčný šach nenašel prostě proto, že ho vůbec nenapadlo, že by Carlsen mohl udělat chybu a gloriola mistra světa je tak očividně velmi silná, silnější než objektivní skutečnost. Pokud se tohoto podvědomého strachu či glorifikace soupeře v podobě neomylného mistra světa Karjakin nezbaví, tak je ve zbytku zápasu ztracen a nemůže Carlsena porazit. Kdyby ten věčňák dal, tak bychom tu teď četli, jak se Carlsen nechal trapně "zvěčnit" v partii, kde nutně musel hrát na výhru a Karjakin by byl v laufu a Carlsenovo sebevědomí by se asi sypalo jako domeček z karet, jenže protože Karjakin přeceňuje hru soupeře, tak si myslím, že tento psychologický aspekt rozhodne zápas v neprospěch Rusa.
+0 /-0 | 26.11.2016 01:46

Jakub

Naprostý souhlas s žabou.

+0 /-0 | 26.11.2016 00:33

žaba

wlk - To že se oženil a rozvedl snad není nic závadného (zvláště pokud s manželkou neměl děti - nežijeme v Islámském státě :-))

To, že zrušil smlouvu nebylo úplně fair - byla to pomstychtivost. Ovšem Norové do šachu zatáhli politiku jako první, když ho před rokem nepozvali (samozřejmě to udělali pod vlivem Kasparova).

Že remizuje? Na to nebudu reagovat.

Mě na Carlsenovi nejvíc štve, že 8. a 9. partii v té chodbičce, jak jdou na tiskovou konferenci rozhovor nedal, ale desátou, kdy vyhrál, ho normálně poskytl. Buď je ten rozhovor pitomost (a to klidně může být, když je před tiskovkou) a pak ho neposkytuji nikdy (s omluvou) a nebo mám dost slušnosti a něco kváknu i když prohraju.

morboj - teď jste morphynistovi solidně nahrál, vstoupil jste do "jeho" světa, kde je jako ryba ve vodě :-)

Já už končim, vše co jsem chtěl říct jsem řekl.

+0 /-0 | 26.11.2016 00:02

wlk
Len tri príklady: 1. At the age of 19, he married Kateryna Dolzhikova! Not only did he get married soon, he quickly divorced her, within 2.5 years. This last one is not related to chess but you can see the common link in all of them. Karjakin simply doesn't like to wait! http://sagarteacheschess.blogspot.sk/2014/03/candidates-2014.html 2. Zrušil zmluvu o Stavangeri https://chess24.com/en/read/news/karjakin-drops-out-of-carlsen-clash-in-norway 3. Na SP 2015 remizoval, čo sa dalo, pokračoval v tom na TK aj teraz. Ak ho nebaví hrať klasika, nech hrá rovno rapid, FIDE organizuje MS aj v tejto disciplíne. Nikoho nenapadám, je mi jedno, kto komu fandí a hráčom zrejme tiež. Len to svedčí o priorite hodnôt šachových fanúšikov. Carlsen vynechal tlačovku, čo isto nie je v poriadku, ale ak by si AGON/FIDE vstúpili do svedomia, mali by uznať, že Karjakin nemal čo dávať rozhovory pred ich oficiálnou tlačovkou. Ak zápas organizujú a platia hráčom ťažké prachy, tak majú byť prví, čo ho vyspovedajú a nie, že na chodbe si Karjakina odchytí niekto a strčí mu do ruky mikrofón. Je to amatérstvo najhrubšieho zrna a nedivím sa, že Magnus reagoval podráždene.
+0 /-0 | 25.11.2016 23:41

morboj

to Morphynista: Pokud má podle Vás Karjakin "pokřivený charakter", jaký charakter má člověk, který oslavuje Státní převrat na Majdanu v Kyjevě? Podotýkám jen, že na rozdíl od Krymu tam zemřely stovky lidí a tato událost vedla k občanské válce s mnoha tisíci mrtvých a k více než miliónu uprchlíků.

Stačí stručná odpověď.

+0 /-0 | 25.11.2016 23:29

žaba

Morphynisto, mně na Vašich politických názorech nevadí obsah (názory jako Vy sdílí lidé, kterých si hluboce vážím a respektuji je) a možná ani to, že je na tomto šachovém servru neustále prezentujete. Mně na nich vadí, že lidi, kteří s Vámi nesouhlasí, skrytě napadáte  - například tím, že naznačujete, že kdo fandí Karjakinovi není slušný člověk a nebo i komentářem "dnes Carlsen v pohodě remizoval a zítra od něj očekáváme rozhodující úder" (píšu z hlavy, je možná nepřesnost). Říkal jsem si co asi myslíte tím "očekáváme"? Samozřejmě to, že Vy a každý slušný člověk očekává Carlsenův úder... :-)

Jinak Karjakin nikdy nenadával sprostě (jako Carlsen), nikdy nevynechal tiskovou konferenci (jako Carlsen), myslím, že nikdy nevyházel ze svého Twitterového účtu stovky přátel (jako Carlsen), ale přesto fandím Carlsenovi - protože je objektivně silnějším šachistou. A o tom šachy jsou.

+0 /-0 | 25.11.2016 22:27

filantrop

Překvapuje mě, že tu nikdo nekritizuje politcký aktivismus Kasparova, který je zajisté mnohem vášnivnější a aktivnější. Přestože s mnoha jeho názory nesouhlasím, netroufal bych si ho ozančit za člověka s "pokřiveným charakterem"

+0 /-0 | 25.11.2016 22:16

filantrop
Ono to není tak jednoduché téma, Krym byl vždy spíše ruský než ukrajinský (přesto na něj mají asi největší nárok Tataři) a většina Krymčanů se hrdě hlásí k Ruské federaci, vzpomeňte si, jak dopadlo tehdy referendum. A to vaše nazvání Ruska "říší zla" je očividně jenom váš názor, který nevyjadřuje žádnou objektivní skutečnost.
+0 /-0 | 25.11.2016 22:07

Morphynista

Poněvadž oslavoval ruskou okupaci Krymu a jeho násilné přičlenění k Putinově říši zla takovým způsobem, že to znechutilo všechny slušné lidi.

+0 /-0 | 25.11.2016 21:57

filantrop

A z jakého důvodu by měl být charakter Karjakina pokřivený? To je pro mě zaháda.

+0 /-0 | 25.11.2016 21:52

wlk
Pre pána Marhulu (ktorú ľúbim najmä v tekutom skupenstve), tu nájdete niečo povznášajúce aj v reči Vášho praotca: http://www.fantazeen.bluefile.cz/prsten-socialismus-neznici/ "Říše zla, z níž se valí popel a dým, je průhledně umístěna na východě" (teda nie na západe, pán Bražina) Pravidlá šachu máte v rodnej reči na svojej zväzovej stránke: http://www.chess.cz/www/assets/files/informace/kr/2014/Pravidla šachu FIDE2014final.pdf Aby bolo jasné, nemám žiadnu rusofóbiu. Sú mi veľmi sympatickí hráči ako Kramnik, Svidler, Griščuk, Tomaševský, Jakovenko, džentlmeni k pohľadaniu. Výhrady mám len k jednému, a nie preto, že je to Putinov fanúšik, ale preto, že má pokrivený charakter. Jeho prístup k hre to len dokazuje. Napriek (alebo možno čiastočne aj kvôli) tomu je to vynikajúci hráč. Zápas je dosiaľ fantastický, možno najlepší v tomto miléniu. Obaja hráči sú v rozkvete síl, čo nebýva v zápasoch o WC titul pravidlom. Avšak, zatiaľ čo Magnus robí väčšinou nevynútené chyby, Sergej robí chyby vynútené, teda vyplývajúce zo súperovej nátlakovej hry. Snáď to Caissa nakoniec zohľadní. Anonymný zďaleka nie som. Kto chce, moju identitu nájde cez google za niekoľko sekúnd, morphynista je na tom podobne. Nejednému z Vás dnes od neho došiel 17-stránkový pozdrav. Mňa potešil. Ako vždy.
+0 /-0 | 25.11.2016 21:36

Morphynista

Ještě k nešťastné 8.partii : Jak je známo, po jejím skončení se Carlsen odmítl setkat s novináři a byl za to původně ztrestán pokutou ve výši 10 % z peněz, které dostane jako cenu. Norská delegace se odvolala a odvolací komise ( zřejmě i proto, že se pro zmírnění trestu vyslovil zastupující prezident FIDE Makropulos )  snížila pokutu na 5 %. Přitom vzala do úvahy, že se Carlsen tohoto " zločinu " dopustil poprvé, jeho úmyslem nebylo urazit novináře ani své příznivce, ale byl to jen výraz emocí způsobený prohrou. http://chess-news.ru/node/22392

+0 /-0 | 25.11.2016 21:28

Magiland

Marhulo, ten komentář k partii je tak přesný, jasný, pro rekreačního hráče pochopitelný  a vtipný, že je úplně jedno, jestli je česky nebo slovensky. Když trváš na českém textu, tak se podívej někam jinam

+0 /-0 | 25.11.2016 21:14

sikvel22

Marhuľa, keď sa ti to nepáči, tak sem nelez, ty drevokocúr!

+0 /-0 | 25.11.2016 21:00

Karel Troglot

@Marhula

To lze řešit překladačem. Např. jistý pan Google jeden pověsil na web.hats off

+0 /-0 | 25.11.2016 20:47

orel

jen upresnuji cas: 3:55 . Kazdopadne Carlsen na tiskove konferenci vypadal hooooodne unaveny. No, neni se cemu divit. Ten tlak na nej byl obrovsky, stejne tak  i ocekavani prvniho vitezstvi.  

+0 /-0 | 25.11.2016 20:32

Morphynista

To jste tady asi jediný, komu slovenština vadí. smiley

+0 /-0 | 25.11.2016 20:28

Marhula

To nemůžete dávat český komentář-pochybuji že na slovenských šachových  stránkách je něco v češtině - děkuji

+0 /-0 | 25.11.2016 20:15

Frank
K diskuzím na tema Jxf2: Carlsen sice důsledky přehlédl při 19.Sxe6?, ale na tiskovce už překvapenému Karjakinovi předvedl i počítačové 21...Jxf2 22. Kg2 Df7 23. Kg1 Df6!! Viz čas 05:00 https://www.youtube.com/watch?v=8YHlLyiU8ps. I to mě utvrzuje v tom, že Carlsen je o třídu lepší hráč. Karjakina uznávám, ale průběh zápasu určuje Carlsen (a to včetně své rituální prohry).
+0 /-0 | 25.11.2016 19:04

Tobi

Tenhle Twitt (Chess is brutal. Shattered dreams or just a setback?) s kraťoučkým fragmentem videa je asi nejvýstižnější ze včerejší partie. Říká všechno.

 

+0 /-0 | 25.11.2016 18:35

Tobi

to P.Braun: Narozky má až 30. 11. tuším. Tak by mohli teď dát dvakrát remis a pak by si Magnus nadělil dáreček ve středu. Stylově přesně na narozky.

+0 /-0 | 25.11.2016 18:24

Magiland

@omve: yes

+0 /-0 | 25.11.2016 17:49

P.Braun

11part.MS

"Magnusi, co si přeješ k narozeninám?"

"Dobrá otázka, Sergeji!"  cool

+0 /-0 | 25.11.2016 17:49

omve
ad david brazina: Na tu agitku už se vykašli a užívej si napínavý zápas, kde já osobně šance vidím v tuto chvíli naprosto vyrovnaně - Karjakin se ukazuje pro mistra světa a nepopiratelnou světovou jedničku jako překvapivě tvrdý oříšek a vyrovnaný soupeř...
+0 /-0 | 25.11.2016 17:38

xdavx x
Rise zla včera mela svatek. Z kanálu a doupat procita morphynista a wlk, anonymní hrdinové tlukouci se v prsa. Karjakin třeba prohraje a třeba ne. Jen blbost je věčna
+0 /-0 | 25.11.2016 17:13

exot

Zajímavé, jak Wesley So nehodnotí tah Sxe6 jako chybu (i když si to původně taky myslel), ale jako léčku a hodnotí jej jako !? A opravdu, ve svém důsledku tento slabší tah (Jd2 je nejlepší) přinesl Magnusovi kýžený bod, kdy Karjakin místo divokého jezdeckého rodea zvolil bezpečnější "logický tah v pozici" d5 a následně poprvé v celém zápase nevydržel Carlsenův nápor.

+0 /-0 | 25.11.2016 15:51

dejf721

Ano, přesně o této pozici jsem tady psal už včera během partie, že Karjakinovi se zřejmě nelíbila po Jxf2 právě tato varianta; na druhou stranu Karjakin ji vůbec nehodnotil, protože neviděl už Jf4 a Magnusovi se varianta bílými moc nelíbila, pokud jsem to z tiskovky dobře pochopil, takže těžko říct, jestli by do ní vůbec šel :) Ale souhlas, že ta pozice 2J:Vpp je hodně složitá a zjevně se i hodnocení silných hráčů u ní docela rozchází... 

+0 /-0 | 25.11.2016 15:30

M!

Doporučuji článek na chessbase (http://en.chessbase.com/post/newsblog-wcc-carlsen-karjakin-2016-11-25-en), kde uvadi varianty po Jxf2+. Jedna vede do pozice, ktera není suchá remíz a těžké ji jednoznačně hodnotit.

+0 /-0 | 25.11.2016 14:58

wlk
Bulšit, stačí si riadne prečítať pravidlá: http://www.fide.com/fide/handbook.html?id=171&view=article .... touches on the chessboard, with the intention of moving or capturing - zjavne to nebol tento prípad, video to len potvrdzuje. Zatiaľ čo Karjakin sústavne porušuje hneď prvý bod pravidiel: Article 1: The nature and objectives of the game of chess 1.2 The objective of each player is to place the opponent’s king ‘under attack’ in such a way that the opponent has no legal move. On má iný "objective". Dotiahnuť zápas k armageddonu, a na spôsobe nezáleží.
+0 /-0 | 25.11.2016 14:18

exot

Na konci toho první odkazu na video z norské tv se tomu věnují a ukazují, že předtím Karjakin při braní dámou na f3 do toho pěšce f2 trochu ťuknul, takže to bylo ze strany Magnuse opravení figury, ne úmysl hrát jinou figurou. I když si dovedu představit, že dogmatičtější soupeř by kolem toho dovedl ztropit divadlo. Je ale možné, že přitom Magnus něco zamumlal. Karjakin každopádně ani náznak protestu, takže bylo zřejmě vše v pořádku.

+0 /-0 | 25.11.2016 14:02

Rdm

kyssling: Podle pravidel pokud hráč chce např. opravit postavení figur, musí říct "opravuji/I adjust" apod. než se figur dotkne. Může ošahat klidně všechny figury na šachovnici. Oprava figur se dělá na vlastní čas, tzn., že hráč musí být na tahu.

V tomhle případě evidentně nikdo nic nereklamoval, takže asi všechno bylo OK.

+0 /-0 | 25.11.2016 14:01

Pavel Ch

kyssling

Chtělo by to se zvukem nebo vteřinu vrátit před začátek videa.

Zda řekl jadoube (?)

V úvodu videa mírný pohyb rtů, možná tak dokončoval ono slůvko.

+0 /-0 | 25.11.2016 13:57

paulz

Bylo zajímavé jak rychle Karjakin zahrál 15....d5. Asi už nervy hrají maximálně. Ani se nezamyslet nad nabízejícám Jxf2 ....Dlouho na to zřejmě nezapomene.

+0 /-0 | 25.11.2016 13:52

kyssling

Mohl by se někdo vyjádřit k tomu pravidlu : dotknuto = hráno : https://twitter.com/JohanSalomon/status/801908767856218112

+0 /-0 | 25.11.2016 13:50

pawel

10:33 Drahillaughodkaz na podobný rozhovor z hokeje.

Jestli bude mít pokračování Sergej s reportérkou, jako

ten druhý díl na odkaze - tu

+0 /-0 | 25.11.2016 13:46

Rdm

Taky díky za výborné komentáře. Byl bych rád, kdyby velmistru Markošovi věštby vyšly, ale kvůli tahům jako 19.Sxe6? si myslím, že se může stát úplně cokoliv. I Karjakin může některé z podobných Magnusových zaváhání využít.

+0 /-0 | 25.11.2016 11:36

Daganvidor

Moc děkuji za skvělé rozbory pana Markoše. Baví mě svou přesností, zaujetím pro věc a především slovní kometáře. Paráda. Mě na zápase baví nejvíce psychologická stránka; zajímavě o tomto aspektu píše Garri ve svých knihách o zápasech s Karpovem. Pak se ani nedivím, že Karjakin včera "neviděl" variantu vedoucí k věčňáku... Ať už zápas dopadne jakkoli, je jasné, že rozhodující boj se neodehraje na šachovnici, ale v hlavách obou výjimečných hráčů.     

Třebaže fandím Carlsenovi, tak můj tip je, že zápas nakonec vyhraje jeho konkurent. V zápase mi přijde psychicky odolnější; ustál již několik horších pozic, a třebaže včera prohrál, není to K.O.

A pak má ještě jako vyzývatel tu nespornou výhodu - nemá co ztratit - narozdíl mistra světa, který musí dokázat (opětovně) svůj titul obhájit.  

+0 /-0 | 25.11.2016 10:54

Oma z DC
to PIF: Variantu 68... Kc7 69. Vxd4 Vb5 mám dojem řešil Svidler s Gustafssonem (snad to jméno píšu správně :D). 70. e6 Vxa5 71. e7 Ve5, přičemž přijde pro mě vtipné 72. Vd5! Vxe7 73. Vxh5 a bílý by měl koncovku vyhrát :)
+0 /-0 | 25.11.2016 10:51

Bob von Ostrauburg

Morphynista by nám mohl vysvětlit, z jakého politického důvodu to Sergej Magnusovi pustil, když mohl dvakrát vynutit jednoduchou remízu. Určitě je v tom nějaká hluboká konspirace od iluminátů. cheeky

+0 /-0 | 25.11.2016 10:35

Drahil

re: exot: Dobrej "rozhovor" s Karjakinem :-) Ta reportérka měla fakt slušnou sérii stupidních otázek :-) Prý "Jste hodně zklamaný?" - "Ne" - "Proč nejste zklamaný?" - "Prostě nejsem" - "Ale prohrál jste a teď se usmíváte, jak to?" - "Přemýšlím o šachách a nepřemýšlím o nějakých stupidních otázkách" - "Vaše žena přijela zpět do New Yorku, jaký je to pocit?" - "Cože?" - "Vaše žena je zpět, takže jaký je to pocit?" - "Nevěděl jsem, že dnes přijela" - "Teď už to víte, takže jaký je to pocit, že vaše žena přijela zpět" - "Dobrý"...Ten rozhovor už může konkurovat i něčemu takovýmu :-) https://www.youtube.com/watch?v=J2IRauTKBi0

+0 /-0 | 25.11.2016 10:33

wlk
Áno!!! La Decima konečne patrí Magnusovi, to je Real King. Teraz menšia pauza a na záver veľké finále Ligy šampónov Real Magnus-Atletic Sergej 2016. Ak vyhráme na penalty, ako v máji, tým lepšie. !Vamos Real! Karjakin nemohol zahrať 20...Jxf2 , lebo to nevidel a nedorátal.
+0 /-0 | 25.11.2016 10:22

PIF

Mně se ta věžovka nezdála tak jednoznačně vyhraná. Jak by Carlsen vyhrával po 68. ... Kc7 69.Vxd4 Vb5. Množství pěšců bude jako v partii, ale bílá věž si s aktivitou pohorší a naopak černá věž bude aktivnější než v partii. Leda by to bílý vyhrával na h-pěšce, ale nějak se mi to nezamlouvá. Už jenom proto, že v partii mohla po 72. Kf3 vzniknout koncovka 72. ... b6 73.axb6 Kxb6 74.g4 hxg4 75.Kxg4 Kc6, kterou bílý vyhraje pouze po jediném 76.Vd3! Po 76.Vd2? či pro mě nejlogičtějším 76. Vd1? je to remíza.

+0 /-0 | 25.11.2016 10:18

dejf721

to N. Očník: viz můj předchozí koment ;) Karjakin neviděl v té variantě dvojté Jf4, takže vzniknuvší pozici 2J:Vpp ani nehodnotil, ale na tiskovce velmi rychle souhlasil s tím, že tam černý určitě stojí dobře

+0 /-0 | 25.11.2016 10:15

exot
+0 /-0 | 25.11.2016 09:46

dejf721

to pawn: tím si nejsem jistý, ale dost možná proto, že se Carlsenovi po výměně na b5 nelíbilo Je3 s převodem jezdce na pěkné pole c4, proto šel nejprve Vdd3, aby této možnosti zamezil

Jinak ještě trochu doplním Markiho opět skvělý komentář: jak Sergej uvedl na tiskovce, poprvé do remízy nešel proto, že ve variantě s Kg1 úplně přehlédl, že pak má vidličky na f4 a podruhé proto, že neviděl co dál ve variantě Kg2-Df7-Kg1, je pravda, že Df6! s tím, že bílý nemá žádný tah, aby pokryl Dg5!, je docela brutální!

+0 /-0 | 25.11.2016 09:33

Morphynista

Carlsen zaslouženě vyrovnal a věřím, že se splní i předpověď autora článku a zápas vyhraje.  Vítězství Karjakina by znamenalo degradaci titulu mistra světa.

+0 /-0 | 25.11.2016 09:31

exot

http://www.vgtv.no/#!/video/134391/sjakkmorgen-carlsen-straalte-etter-partiseier

Karjakin: "Přemýšlím o šachu a ne o stupidních otázkách."

+0 /-0 | 25.11.2016 09:30

pawn

Může mně někdo chytřejší než já vysvětlit, z jakého důvodu nebyl tah b5 v 55. tahu tak průrazný jako v 57. tahu, přestože černé věže stály v tu dobu na stejných polích. Děkuji.

+0 /-0 | 25.11.2016 09:27