Na olympiádu do Batumi letí Peter Michalík

29.06.2018 08:17 | Turnaje

Co se týče mužského družstva je nominace na letošní šachovou olympiádu uzavřena. Ke čtveřici David Navara, Viktor Láznička, Zbyněk Hráček, Jiří Štoček se připojí Peter Michalík.

Zdroj: ŠSČR

------------------------

Kapitán týmu Vlastimil Jansa uzavřel nominaci družstva mužů na letošní šachovou olympiádu v Batumi (23. 9. – 6. 10. 2018).

Nominováni jsou David Navara, Viktor Láznička, Zbyněk Hráček, Jiří Štoček a Peter Michalík (na úvodní fotografii článku). Na složení družstva žen si ještě budeme muset počkat, neboť se stále hraje MČR žen. Zdůvodnění mužské nominace z pozice kapitána týmu:

–   již v květnu byla jasná jména prvních tří nominovaných:
David Navara, Viktor Láznička a Zbyněk Hráček. O Davidovi a Viktorovi nebylo pochyb. Myslím, že i přímá nominace Zbyňka podle mého (též i podle mínění Michala Konopky) názoru byla jasná. Vzhledem k obrovským zkušenostem, přínosu pro kolektiv a stále vysoké úrovni hry je Zbyněk pro mne nepostradatelnou součástí družstva. I přes určitý pokles formy v posledním období …

– vzhledem k neúplnému obsazení letošního MČR vznikla myšlenka uspořádání kvalifikačního nominačního turnaje. Také a především díky podpoře Výkonného výboru šachového svazu se tento turnaj uskutečnil na přelomu května a června v Praze. Suverénním vítězem se po přesvědčivém výkonu stal Jiří Štoček a tím získal jasnou nominaci na olympiádu.

– zbývalo určit, kdo bude pátým členem české reprezentace. Měl jsem k dispozici hodně vyrovnanou nabídku z několika hráčů. Po důkladných úvahách jsem se rozhodl pro Petra Michalíka. Proč?
Zde uvádím důvody:

1. Peter Michalík hrál (podobně jako Jiří Štoček) velice dobře na nominačním turnaji, kde skončil na druhém místě. Na soutěž se kvalitně připravil a bylo to vidět na jeho partiích.

2. Peter Michalík před krátkou dobou byl blízko mety 2600 Elo bodů, pak trochu polevil, ale nyní mám dojem, že se opět zvedá.

3. Na nedávném mistrovství Evropy v bleskovém šachu získal v těžké konkurenci medaili. Minimálně to svědčí o rychlém a často správném hodnocení možností na šachovnici, i když „blicky“ nelze přeceňovat.

4. Když jsem byl před časem kapitánem družstva, které vyhrálo v Praze Mitropu, Peter podal sérii skvělých výkonů a výher. Vše bylo podloženo jeho výbornou přípravou na jednotlivé partie. Rád bych něco podobného očekávával od něj také na nadcházející olympiádě.

– určit z vyrovnané nabídky pátého člena nebylo vůbec jednoduché. Znova měl  velice blízko k nominaci Honza Krejčí, jeho impozantní závěr v loňských Pardubicích byl jeho hlavní vizitkou. Trochu nevýrazné výkony na letošním MČR a v kvalifikačním turnaji vzhled malinko pokazily, jeho nominace však „visela na vlásku“.

– Vojta Plát před dvěma roky na olympiádě v Baku a pak loni na ME byl určitě velice pozitivním členem reprezentačního družstva, to musím jednoznačně konstatovat. Nicméně, i nesporně velký talent potřebuje nejen nové impulsy, ale pak také sebekázeň a pracovitost. Myslím si, že Vojta se znovu naladí tím správným směrem a stane se v budoucnosti již neoddělitelnou součástí české reprezentace.

– je jasné, že obrovskou nadějí našeho šachu je Van Nguyen. Svědčí o tom nedávno získaný titul GM a neustále se zvyšující kvalita jeho hry.  Již letos patřil kvalitou k těm nejvážnějším kandidátům olympijského výběru, jeho nominace byla již velice reálnou možností …

– Vlastovi Babulovi se nominační turnaj vůbec nepovedl. Šachy má však moc rád a jsem si jist, že opět se brzy ukáže v tom nejlepším světle!

Takže ještě jednou zopakuji  nominaci: Navara, Láznička, Hráček, Štoček, Michalík. O pořadí šachovnic rozhodnu ještě později. Byl jsem veden jedinou snahou: sestavit mužstvo, které bude schopné úspěšně bojovat i s těmi nejlepšími. To tohle mužstvo určitě je! Děkuji za podnětné konzultace, které jsem měl jak s našimi špičkovými reprezentanty, tak s Michalem Konopkou nebo třeba s Honzou Smejkalem.

Vlastimil Jansa, kapitán olympijského družstva

V Praze, 28.6.2018

Článek publikován 28. 6. 2018 v rubrice Aktuality KMKAktuality na hlavní stránceTOP Aktuality na hlavní stránce.

78x 10553x
Fotogalerie
Komentáře (78) Aktualizovat Zobrazit pouze mnou komentované
pawel

Až PR svazu zase bude hledat, co se o šachu v jiných médiích píše, měl by jít i do diskusí. Tady by nehledal, tak napovím....wink

Zjevně neznalý čtenář hry šachové, diskutuje, že šachy sport jsou, pěkné laugh 

 Z diskuse k článku

Jiří Čech, Praha 13  dnes 09:52 Mikulka: zkus šachy... :-) 

Robert Mikulka, Praha 4  včera 13:58 Ukažte mi jeden jediný sport, kde není korupce, kde nejsou podvody a machinace. Takový sport neexistuje.

+0 /-0 | 14.07.2018 11:55

Vojta Plát
Co jsem napsal vulgárního?
+0 /-0 | 11.07.2018 17:02

igors
Omg, logické a prirodzené :))) ZMB - zaspomínajte si na časy, keď ste hrávali šach. Určite ste si niekedy kládli otázku - prečo nemôžem urobiť tento logický, prirodzený ťah? Niekedy ste na to došli, niekedy nie, ale v každom prípade ste rozmýšľali, zvažovali. Prečo tu úporne odmietate použiť vlastnú hlavu a stale sa domáhate odpovede, ktorú nedostanete? (kvôli Wittgenstein 7 - bravo, pushtaq!) Nejde mi tu na nss použiť emotikony, ale priliehavé sú "my lips are sealed" a samozrejme "headbang".
+0 /-0 | 11.07.2018 00:38

pushtaq
zombíku, to je mizerná argumentace / paměť / výmluva! Už jsem níž vysvětlil (a ne poprvé), jak to je. Rausise jsem přirovnal - a dnes bych kriticky dodal, že je to dokonce trefnější, než jsem zpočátku myslel - k princi Charlesovi. Tak se smiř s tím, že nepatříš do královské rodinky jako třeba Igor nebo Vojta, ale do oné široké skupiny "plebs". Možná ti pomůže přirovnání (snad GM Rausis promine, je to čistě vykonstruované pro názornost!). Představ si, že by byl Rausis takový moderní Casanova a sváděl maminky či manželky všech okolo, včetně hráčů repre. Samozřejmě by jej nechtěli do týmu a samozřejmě by tam přinejmenším z obavy o svůj život nechtěl ani on. Samozřejmě, že by o tom ani jedna strana nechtěla moc mluvit na veřejnosti. A nelze ani očekávat, že by takto postavený tým exceloval. Nejde tedy o neschopnost svazu komunikovat, ale o neschopnost pár užvaněných jedinců akceptovat oddíl 7 níže zmíněného díla.
+0 /-0 | 10.07.2018 23:13

Zmestabileho

BvO: Já se na Rausise neptám z důvodu, abych dovodil že se proti němu svaz i celá repre spikli :-). Jenom se  - dovolím si napsat že zcela logicky a přirozeně - ptám na hráče, který figuruje na ČR rating žebříčku tak vysoko - rating 2650, což je výkonnostní rozdíl o stupeň proti našim reprezentantům. Kromě tradičně vulgárních hulvátských projevů pana Pláta jsem se k tomuto tématu zde bohužel nic nedozvěděl. Máme tedy na ELO listině hráče 2650, ale povídat si o něm nebudeme -  (kromě toho předveneného hulvátství pana Pláta) - tohle je ukázka naprosté neschopnosti vedení českého šachu komunikovat věci kolem reprezentace.

+0 /-0 | 10.07.2018 22:41

BobvonOstrauburg

Vojto, proč se vůbec namáháš? Ti, kteří se tu na Rausise furt ptají, stejně nestojí o žádnou jinou odpověď, než že se proti němu chudákovi svaz i celá repre spikli. Naznačováním něčeho, co nechceš dále rozvádět a dovést do konce, akorát všem zbytečně dáváš další záminku, aby šili i do tebe.

+0 /-0 | 10.07.2018 21:51

VDF
VP: Myslím, že Rausis dostal alespoň třetí čip: 1993 - 2575, 1994 - 2485 (ztratil 90 elo), 2000 - 2582, 2002 - 2466 (-116!), a nyní má 2650
+0 /-0 | 10.07.2018 21:19

Vojta Plát
Já nemám důvod si nic vymýšlet, kdyby ses znal s pár velmistrama, tak bys to od nich slyšel taky. Ale je fakt, že jednou jsem slyšel i já něco, co bylo fakt vtipný. Rausis je doktor, takže si implantoval čip do mozku, to jako zrovna řekl jeden ruský velmistr, kterého jsem jednou málem sestřelil popelníkem, protože se navážel i do mě.
+0 /-0 | 10.07.2018 17:30

takychcineconapsat

I Robert Cvek na svých stránkách několikrát chválil GM Rausise. Takové jedovaté sliny vidím u jeho jména vůbec poprvé a vzhledem k tomu, od koho jsou, je považuji jen za falešné pomluvy.

+0 /-0 | 10.07.2018 17:19

Vojta Plát
Stejně je vtipný, jak tu 90% diskutujících nemá vůbec ponětí, jak to vlastně v českém šachu funguje. Všechno jen domněnky a hádanky, ale pravda nikde. Vzpomínám, jak několik let zpět jeden český velmistr rozeslal mail předním českým hráčům s tím, aby hráči jako Rausis či Kislinsky vůbec nehráli pod českou vlajkou. Alexey tehdy měl elo na to být v repre, teď již ne, tak nikomu nevadí. Rausis byl tehdy s elem o dost za ním. Teď je to naopak. A divili byste se, co si myslí špičkoví hráči o Rausisovi, já konkrétně s ním žádný problém nemám, teda až na ten dopis. Nebudu k tomu víc dodávat, mohl by z toho být docela poprask a to nechci.
+0 /-0 | 10.07.2018 16:33

Zdeněk Janda

No, zombíku. Když už jsi u té sebechvály ( ta obyčejně dost zapáchá ) ,tak by ses měl pochlapit a na podporu svého tvrzení přijmou výzvu Vojty (viz 9.7. v 20.41 hod). Tzn. zorganizovat zápas na několik partií mezi Vojtou a p.Rausisem se zajímavým finančním vkladem. Uděláš alespoň konečně něco užitečného pro šachy ( a ne jen tlachání o ničem) a ukončíš tím  veškeré spekulace o šachové síle našich hráčů  cheeky

+0 /-0 | 10.07.2018 16:21

igors
ZMB: vzdávam sa vedenia trollparády, (niekedy treba aj pracovať a žiť:) udeľte si sám miesto, ktoré si podľa Vás zaslúžite. Dlhdobosť Vašich príspevkov nespochybňujem, tá komplexnosť je asi myslená ironicky - hans má pravdu v tom, že v chápaní sarkazmu mám medzery :)
+0 /-0 | 10.07.2018 13:01

Zmestabileho

Igors:  Já protestuji, že jsem byl ve Vašem žebříčku trollů odsunut až na třetí místo. že je v tom hans nevinně - to už vidíte. Oproti hansovi a tchnn mám daleko větší zásluhy, mé příspěvky zde dlouhodobě a komplexně pranýřují nešvary a šlendrián vyskytující se v našem šachu, nejviditelněji to je logicky v záležitostech týkajících se naší reprezentace.

Nečekal jsem, jaké vášně zde vyvolá téma „Rausis“ – ale je jenom dobře, že se konečně začalo o Rausisovi psát. Aspoň trochu se vracíme do normálu – že si povšimneme, že na ratingové listině ČR je nějaký pán s ELO 2650 – tedy s ratingem o úroveň vyšším oproti třeba všem našim účastníkům tzv. nominačního turnaje.  

+0 /-0 | 10.07.2018 12:45

hans
Ano, měl to být sarkasmus vůči panu Plátovi, kterého mám jinak docela rád, i když naživo jsem ho nikdy neviděl. A dávám si slib, že už nebudu v textech používat ironii. Neumím to a většinou to lidi chápou tak, že to jsou mé názory.
+0 /-0 | 10.07.2018 12:12

igors
Pane Hans, nevedel som, že ste na nss svoje meno už uviedol. Moje asi viete, len nedávno ho tu uviedol v plnom znení ZMB, aj keď nie v tomto vlákne, kedysi som už písal, že slovenčina je môj rodný jazyk... Vaše vysvetlenie beriem, zrejme som nepochopil Váš príspevok - sorry. Ale dovolím si Vás citovať a skúste pochopiť aj Vy mňa: "Kdyby se nám podařilo navrátit všechny ty Lotyše, Slováky, Vietnamce, Poláky, všechny ty, co se s námi moc nebaví, strání se nás, jsou divní nekomunikativní a snad dokonce pijí jenom vodu, tak pak by se pan Plát určitě probojoval do reprezentace. A kdyby nám podařilo ještě izolovat ty různé psychotiky, autisty, lidi s Aspergerovým syndromem, pak by měl velkou šanci stát se českou šachovou jedničkou." V kontexte celej diskusie mi to nepripadalo ako len sarkazmus voči Plátovi... Ešte jeden citát: "Myslím, že v šachové historii bylo hodně podivínů, samotářů a možná i psychicky nemocných lidí, kteří se do ní zapsali způsobem, že i Vy byste jim mohl závidět." To je samozrejme pravda a napr. Rubinsteinovi a Fischerovi určite nezávidím, ale ich šachovo obdivujem...
+0 /-0 | 10.07.2018 11:59

hans
Pane Igors, nepíši jako anonym. Jsem tu málokdy, ale asi třikrát jsem své jméno uvedl. Chápu, že je natolik neznámé, že není důvod si ho pamatovat. Ale Vy zde také píšete pod značkou a ne pod svým jménem. I když ve Vašem případě každý, ví o koho se jedná. Víc mi ovšem vadí, že mi podsouváte něco, co jsem nenapsal. O pana Rausise mi nejde. Nikde jsem jeho jméno nezmínil. Vím, že nechce reprezentovat. Už to zde napsal. Psal jsem zcela obecně o tom, že by se někdo, kdo má české občanství, neměl vyzývat k odchodu z této země jen proto, že třeba neumí pořádně česky. A jak jsem okydával reprezentační špičku? O nominaci jsem se vůbec nezmínil- jen na okraj uvádím, že bych vybral tu samou jako pan Jansa, tedy i velmistrem Hráčkem. Reagoval jsem pouze na názor, který jsem omylem připsal panu Plátovi, že pro nominaci je důležité, jak je dotyčný družný a jestli se nestraní atd. Prostě, někdo je dost jiný než my, tak ho radši nestavme. Bylo to naprosto obecně napsáno. Myslím, že v šachové historii bylo hodně podivínů, samotářů a možná i psychicky nemocných lidí, kteří se do ní zapsali způsobem, že i Vy byste jim mohl závidět. A pro tým jsou podle mě mnohem užitečnější, než někdo, kdo sice vytvoří dobrou náladu ,ale je šachově slabší.
+0 /-0 | 10.07.2018 11:19

P.Z.

Bohužel takový je dnešní svět. A pokud někdo v jakékoliv činnosti vystupuje z davu nebo obecných axiomů, tak místo toho, abychom se ho ptali jak to dělá, že je tak dobrý, tak ho označíme za divného nebo podezřelého. V případě šachistů to znamená, že pokud ti po padesátce neklesá ELO, tak nejsi normální...

+0 /-0 | 10.07.2018 10:53

igors
Už som si myslel, že poradie je konečné, ale leaderboard trollov sa znovu zmenil. Na čelo sa prebojoval hans, tchnn je druhý a zmb sa prepadá na bronzovú priečku. Čo Vás (zväčša anonymov) vedie k tomu, aby ste tu odporne okydávali celú vlastnú špičku a zároveň sa nadchýňali kariérou Rausisa? Hráčkovi, Štočkovi, Navarovi atď. budete vyčítať každý stratený polbod, alibizmus, korupciu (?), či autizmus (!)? A Rausis má byť univerzálny vzor za jeho nenápadný, ale konštantný nárast ratingu za posledných 7 rokov, navyše v preddôchodkovom veku? Skúste sa radšej naozaj zamyslieť! Nikto z lepších šachistov Vám totiž tu na nete nepovie svoj názor, dokonca ani inak veľmi otvorený Vojta, ktorého zjavne "svrbí klávesnica". Alebo to nechajte plávať, veď Rausis má svoj pekný rating, kľudne hráva svoje malé turnaje a nikam sa netlačí...
+0 /-0 | 10.07.2018 10:16

Vojta Plát
Kriebele, tys tu chyběl...
+0 /-0 | 10.07.2018 10:12

Vojta Plát
Já jsem nic konkrétního nenapsal. Jen to, že si několik hráčů z různých koutů Evropy, nezávisle na sobě, myslí to stejné a to asi nebude náhoda. Pokud jsou důvody jiné, pak to chápu. Ono ale stejně... Když se člověk odhlásí z osobního důvodu(například nemoc), tak to tady nikoho nezajímá, já to ale beru. Jinak bengálsky asi proto, že dělal trenéra v Bangládeši? To musí být asi stejně bláznivý jazyk jako ta velština.
+0 /-0 | 10.07.2018 10:10

Tadeáš Kriebel
+0 /-0 | 10.07.2018 10:09

P.Z.

Ahoj Vojto. Než začneš něco psát, tak by bylo dobré aby se jednalo o ověřené informace a ne jen jedna paní povídala nebo dokonce nepravdy.

Primárně pan Rausis umí jak česky, tak i rusky, anglicky, francouzsky, bengálsky a ještě několik dalších jazyků. Když jsem se s ním bavil, tak jsme jich napočítali osm. To že s panem Konopkou komunikuje v ruštině je jen proto, že v tomhle jazyku s ním pan Konopka začal komunikovat. Zástupce kapitána F-M s ním komunikuje pravidelně v češtině.

Stejné je to s odhlášením z turnajů. Důvody jsou úplně jiné. I když to co píšeš, tak k tomu mohlo přispět.

+0 /-0 | 10.07.2018 09:23

Vojta Plát
Ty jsi trotl :-D ty mi budeš něco psát o tom, že si nevidím do pusy a jsem hulvát? Začni u sebe bráško...
+0 /-0 | 10.07.2018 09:01

Zmestabileho

Tak podle Zdeňka Jandy je Rausis "samotář", který by nezapadl do „naší reprezentační týmové party“, podle Vojty Pláta „Rausis neumí česky a píše v ruštině dopisy na svaz, měl by se vrátit do Lotyšska nebo jinam, odkud k nám přišel“.  To jsou názory, nad kterými můžu jen v údivu kroutit hlavou. Pan Plát si zase nevidí do pusy a opět okázale předvádí své hulvátství – jinak jeho vyjádření pojmenovat opravdu neumím.

 

+0 /-0 | 10.07.2018 08:50

hans
No uznávám, že jsem Vám omylem přisoudil i příspěvek pana Jandy z 8.7. v 18:34. Ten by zřejmě nenominoval ani nějakého novodobého Nimcoviče nebo Rubinštejna, který prý ani neodpovídal lidem na pozdrav. Dá se to ale pochopit, protože šachista věku a úrovně pana Jandy považuje šachy především za společenskou záležitost, za příležitost k setkání s přáteli. Přesto bych svůj příspěvek z 00:26 nemazal. Vaše poznámka mi příliš připomněla někdejší Rudé právo. Oni tedy používali obrat " ať si táhnou" a taky to "neumí česky" se Vám povedlo.
+0 /-0 | 10.07.2018 01:27

Vojta Plát
Hansi, co fetuješ?
+0 /-0 | 10.07.2018 00:57

hans

Řekl bych, že za příspěvek pana Pláta z 20:41 by se nemusel stydět ani estébák z osmdesátých let minulého století. Lze to ovšem pochopit. Kdyby se nám podařilo navrátit všechny ty Lotyše, Slováky, Vietnamce, Poláky, všechny ty, co se s námi moc nebaví, strání se nás, jsou divní nekomunikativní a snad dokonce pijí jenom vodu, tak pak by se pan Plát určitě probojoval do reprezentace. A  kdyby nám podařilo ještě izolovat ty různé psychotiky, autisty, lidi s Aspergerovým syndromem, pak by měl velkou šanci stát se českou šachovou jedničkou. Ovšem přišli bychom o tajuplné výroky, že on ví a nemůže a dokonce , že i oni vědí a asi taky nemohou....

+0 /-0 | 10.07.2018 00:26

Poutnik

druid: moc pěkné připomenutí článku. Vcelku impozantní šachová kariéra na zdejší poměry. Myslím, že se Rausis nemá za co stydět. Vychoval řadu skvělých hráčů a sám také dosáhl mnoha úspěchů. kdo z našich se něčím podobným může pochlubit? 

+0 /-0 | 09.07.2018 22:58

...
Druid - Elový nárůst Rausise po 50. roce života je zajímavý. Zajímala by mě statiska hráčů nad 50 let a jejich vývoj. Z hlavy mě nenapadá nikdo, kdo by měl v 51 letech 2481 a v 57 2651. Repka v nedávno zde zveřejněném videu říká, že už v 19 letech cítí, že počítá pomaleji než dřív. Asi každý na sobě cítí, že s přibývajícím věkěm "stárne". Nebo každý ne?
+0 /-0 | 09.07.2018 22:22

...
VP - Dobrá. Respektuju. Pak je lepší nic nenaznačovat, protože takhle budou vznikat ničím nepodložené spekulace.
+0 /-0 | 09.07.2018 22:09

Druid.Panoramix

Stálé zdraví vespolek, tady http://www.chessfm.cz/sites/default/files/images/sach.tydenik%2014-2011.pdf si můžete přečíst něco více o GM Igoru Rausisovi, jsou to sice informace z roku 2011, ale moc nevěřím, že by se od té doby něco změnilo, GM Rausis je už starší pán, setrvávajíci ve svých stereotypech, které mu vyhovují a kterých už ani nechce nic měnit. Ale nedá se mu upřít to, že růst jeho ELO je konstatntní..... byl bych rád, kdyby mnohým z našich hráčů velmistrovské třídy takto rostlo ( pochopitelně čím výše, tím lépe. Závěrem malý přehled:

2011 - 2497,  2012 - 2512 (+15),  2013 - 2551(+39),  2014 - 2586 (+35), 2015 - 2581 (-5), 2016 - 2581 (0), 2017 - 2635 (+54), 2018 - 2640 (+5)

Pro srovnání - GM Plát - zatím nejvíce 2569, jsem zvědav, kdy dosáhne ELO, jaké má dnes GM Rausis. Pravda on už je pomalu na konci své šachové cesty a GM Plát na jejím začátku, jen mě mrzí, že už neuvidím jaké ELO bude mít GM Plát v 57 letech a jaká bude jeho výkonnost v té době. Ten zápas generací mezi GM Rausisem a Plátem by mohl být zajímavý.

A k Olympiádě v Batumi? Zajíci se počítají až po honu a tak počkám až se naše repre vrátí a uvidíme, jestli se štítem anebo na štítě. 

+0 /-0 | 09.07.2018 22:07

Vojta Plát
Nebudu zde nic psát, nemůžu. Ale zainteresovaní vědí...
+0 /-0 | 09.07.2018 21:42

...
VP - proč by kvůli Rausisovi nejeli silnější hráči do Teplic? Pokud hraje slaběji, než má ELO, pak jsou to snadné body, ne?
+0 /-0 | 09.07.2018 21:37

Vojta Plát
Co bych dělal v Emirátech? Rausis tam trénuje, nebo trénoval, co já vím. Do Cardiffu jsem se chtěl vždy podívat, dostal jsem nabídku a proč si neudělat výlet? To jsem měl hrát Karvinou, nebo Klatovy? Vždyť to byly ještě slabší turnaje. A nehrál jsem teď měsíc nic, tak jsem se chtěl rozehrát před Pardubicemi. Zdaleka je to ale silnější než turnaje, co hrává Rausis. A nemá výkonnost nad 2600 a za tím si stojím. Pokud někdo zorganizuje zápas mezi jím a mnou, půjdu do toho a ten zápas neprohraju. Jinak taková technická...psali mi dva silní hráči(nebudu jmenovat), ještě elově silnější než Rausis, že do Teplic nechtějí kvůli tomu, že je Rausis na startovní listině. Nějak se to k němu doneslo, tak se odhlásil. Stejně tak se nechtěl zúčastnit i přeboru. Proč se nevrátí zpět do Lotyšska? Nebo odkud je. Tam by byl v repre naprosto suverénně. Místo toho je v ČR, neumí česky a na svaz píše dopisy v ruštině. Proč není v Lotyšsku? Nemají o něj z nějakého důvodu zájem? Tohle je taškařice, vole.
+0 /-0 | 09.07.2018 20:41

VDF
V. Platovi: namísto komentářů, proč nejdete do Francie nebo do Emirátů? Nebo nemáte zájem o "minimálně 50 bodů ela" a cenové peníze
+0 /-0 | 09.07.2018 19:08

Zmestabileho

Ad Vojta Plát - Že pan Plát hrál celé roky převážně béčkové turnaje, to snad nemusím dokládat výčtem těchto jeho "vystoupení". Zrovna teď hraje Plát open v Cardiffu - účastníci tohoto turnaje jsou asi zavedená taškařice - pět silných titulovaných hráčů a k nim sedmdesát amatérů z nichž velkou většinu bych porazil snad i já. Z hlediska velmistra který má ambice výkonnostně se zlepšit je to turnaj naprosto o ničem. V pátém kole dostal Plát na čtvrté šachovnici místního borce 2100... - to je dobrý obrázek o "síle" tohoto turnaje. 

O to víc mě právě překvapuje Plátova kritika Rausise, že Rausis hraje podřadné turnaje. Rausis je silný velmistr s úrovní hry nad 2600 - o této úrovni hry se může Plátovi, ale také bohužel už i Hráčkovi, jenom zdát.

+0 /-0 | 09.07.2018 17:50

MaX

kašli na to, za chvilku začínáš na onlinu ☺ Hobluj

+0 /-0 | 09.07.2018 11:02

Vojta Plát
Se podívej na fide a uvidíš sám, co Rausis hraje za turnaje. Pak jsou tu další věci, ale o těch se tu nebudu vyjadřovat, pak zase přijde dopis na svaz. To, že máš narážky na ME je trapný, ale tak něco si najít musíš. Jaké turnaje máš aktuálně na mysli? Nějak nevím, že bych poslední dobou hrál turnaje, či rapidy v ČR, takže opět mimo. A já se do něj navážím, to máš pravdu, stejně tak se navezl on do mě :-)
+0 /-0 | 09.07.2018 10:11

Zmestabileho

Ad Vojta Plát: Takže Rausis si uhrál svůj rating 2650 ve Francii proti hráčům 2000 ELO…to mě pobavilo :-). A Rausis nehraje silné turnaje – to je také vtipná výtka od hráče, který na místo ME jednotlivců jede na blicák do Koutů nad Desnou, a který už léta hraje tuzemské turnaje proti amatérům o 300 a více ELO slabším.  Rausis je takovým hodně viditelným důkazem neschopnosti našich velmistrů jít výkonnostně na úroveň 2600, takže asi proto se do něj Plát takto naváží.

+0 /-0 | 09.07.2018 09:37

Poutnik

Myslím, že je lepší počkat si, jak naši dopadnou a pak uvidíme. Pocitově bych dal přednost Krejčímu, protože to je český odchovanec. 

 

+0 /-0 | 09.07.2018 07:17

pushtaq
ulychess už se prokousal na stránku, o které tvrdil, že neexistuje. ladik si stěžuje, že chybí téma, o kterém se debatuje snad pokaždé a zombík ze svého sklepa stupňuje náš olymp. Kluci, s vámi je sranda! Vězte, že Rausis je něco jako princ Charles. Ten se také asi králem nikdy nestane, byť má (druhé) nejvyšší aristokratické elo a určitě dělá spoustu užitečných věcí. A pokud jsou s tím on i celá královská rodina spokojeni či alespoň tiše smířeni, tak plebsu nezbývá, než tuto gentlemanskou dohodu akceptovat, byť by třeba rád věděl něco víc ze zákulisí. Zkuste 7. paragraf Wittgensteinova Traktátu, tam to všechno je.
+0 /-0 | 08.07.2018 23:44

BobvonOstrauburg
Nikdy mě nepřestane na českých šachistech fascinovat, jak tak skvěle zvládají hodnotit a odsuzovat hru o tolik lepších reprezentantů jen proto, že tito mají slabší období nebo nevozí ze soutěží lepší očekávané výsledky. Zbyňka Hračka je mi upřímně líto, plně věřím, že místo na olympiádě má, pouze si ho asi měl obhájit v nominačním turnaji, teď se na něj budou svalovat všechny neúspěchy, pokud nebude vyhrávat úplně všechny partie. Reprezentovat Česko musí být zvlášť v některých sportech za trest.
+0 /-0 | 08.07.2018 23:31

Vojta Plát
Prý o stupeň horší šachy, ty jseš pablb. Rausis se vůbec neukazuje na silných turnajích...a když ano, tak je to průměr, jinak si jezdí hrávat turnaje do Francie apod, dá tam jednu remízu, porazí pár hráčů 2000. Nebo v Emirátech takto hrál nějaké turnaje. Minimálně 50 bodů do ela již takto nahrál. Pak se mnou nedokáže ani vyhrát pozici 12 a ještě mi nadává, že přijdu o 55 minut později k partii, jaká to neúcta vůči němu. Jinak pan Jansa dnes vyhrál ve Španělsku s první nasazeným Iturrizagou, sice to bylo krapet prohraný, ale závěrečnej zvedák Vg6 stojí za podívání.
+0 /-0 | 08.07.2018 23:10

Zmestabileho

igors: Nálepkování ostatních účastníků diskuze Vám jde velmi dobře - ten je "troll", ten je "zombík" ... a soutěž trollů vyhrál "tchnn"....-).

Ale od nálepek zpět k fenoménu jménem Rausis! Je fakt škoda, že se tady o jeho šachovém příběhu vůbec nepíše. A je také fakt, že naši reprezentanti - Hráček, Štoček, Babula - hrají ve srovnání s Rausisem o stupeň slabší šachy.

+0 /-0 | 08.07.2018 22:48

Pavel Capek

Ta poslední věta je ozaj hnusná. Na druhou stranu peníze potřebuje každý - tak je dnešní společnost bohužel nastavena...sad

+0 /-0 | 08.07.2018 22:43

igors
Sutaz trollov jasne vyhrava posledna veta z prispevku tchnn! Kam sa hrabe zombik, lepsi ako druhy uz byt nemoze...
+0 /-0 | 08.07.2018 20:50

takychcineconapsat

Hlavní problém u Hráčka je asi ten, že nehrál nominační turnaj, který s ohledem na svou výkonnost rozhodně hrát měl. Jak také ukázala Mitropa, kterou u něj bylo možné považovat za takový nominační turnaj, není oporou týmu, bere alibistické remízy i se slabšími soupeři, ale místo toho ho svaz začlenil k těm lepším, kteří mají letenku jasnou. A tohle v jeho případě bezdůvodné zvýhodnění mu očividně nevadí, nebo si ho dost možná byl sám zařídit, protože potřebuje prachy.

+0 /-0 | 08.07.2018 20:42

Zdeněk Janda

No,zombíku . S velkým potěšením jsi odpověděl na otázku ládika,která tu byla asi 50x zodpovězena,  a i Rausis sám tu na ní kdysi odpověděl , že nemá zájem nás reprezentovat. A byla to  vděčná obezlička, jak opět napadnout některé naše reprezentanty.  takže ,měl jsem možnost potkávat Rausise na letošním teplickém „Drvotovi“ . Výsledek není důležitý , byl to rapid , nemusí to být jeho parketa. Ale co mě zarazilo , jeho samotářství. S nikým se nebavil , jak bývá zvykem , když se sejdou přátelé. Vyhýbal se a chodil sám.  A na Olympiádě bude důležitá parta , ne jen teoretické znalosti. Nabízí se čerstvý fotbalový příklad – Rusko , s nejslabším týmem (hodnoceno na 70.místě žebříčku UEFA) posledních let , dokráčelo do čtvrtfinále a mohlo i postoupit dále. Měli nejen štěstí na skupinu , pak smůlu na penaltách s Chorvaty, ale hlavně dobrou partu. Nic není tak pomíjivého, jako sláva a sportovní forma. Když by Hráčkovi se nedařilo , přispěchá Zombík s hláškou , že to dávno říkal. Když by Zbyněk odvedl na Olympiádě dobrou práci , tak se mu Zombík neomluví , zaleze do kouta a bude pár dní v klidu. Opravdu správný náš fanda , ten zombík sad.

+0 /-0 | 08.07.2018 18:34

Zmestabileho

Rausis sám prohlásil, že za naši repre hrát nechce a nebude. A je škoda, že se u nás o Rausisovi vůbec nemluví a nepíše. Jako by ten pán vůbec neexistoval - a přitom je to náš hráč, třetí na ELO žebříčku, s famózním nárůstem výkonnosti na ELO 2650, a celý ten výkonnostní růst dělá ve věku téměř 60 let! Myslím, že to je právě důvod, proč se zde o Rausisovi nic nepíše :-) - naši repre borci (Hráček, Štoček, Babula a další) by totiž vypadali vedle Rausise jako staří páni za zenitem své výkonnosti, jenže právě oni jsou o deset a více let mladší než Rausis, takže svou výkonnostní stagnaci či přímo úpadek by nemohli vysvětlovat svým pokročilým věkem unavených čtyřicátníků...:-).

+0 /-0 | 08.07.2018 16:45

ladik

Ví někdo proč se vůbec nemluví o Rausisovi? Třeba nechce hrát já nevím, ale má 3 nejvyšší Elo a hraje velmi dobře.Ldik.

 

+0 /-0 | 08.07.2018 14:48

paulz
Já se nenavážím, podle mne tvrdit, že kdokoliv /nejenom Hráček/ musí mít na nějakém turnaji špatný výsledek je hloupé, urážlivé k tomu hráči a ukazuje jenom to, že dotyčný ZMB šachu nerozumí. Osobně by mě velice zajímalo jak bude ZMB reagovat pokud Hráček bude mít na olympiádě perfo přes 2600. Pokud napíše jsem 100% jistý a pokud by Hráček na Olympiádě zazářil věnuji třeba 10 000 kč na rozvoj šachu tak řeknu OK věří tomu. Jinak je to pouze napadání hráče.
+0 /-0 | 01.07.2018 20:25

naska

....naprostý souhlas s příspěvkem Zmestabileho...resp. příspěvky!Nechápu,že se do Zmestabílého navážíte? Má erudované příspěvky,věcné na cca 90% pravdivé,vystihující!!Naprostý souhlas...tentokrát!!Pěkný den všem:-)

+0 /-0 | 01.07.2018 17:14

paulz

Výsledky jsou přiměřené síle našich hráčů. Jinak Hráček s posledních čtyřech olympiád měl 3x vyšší perfo než Elo. A není jeho problém, že nikdo další se nemůže dostat přes 2600. A s tím nikdo ani svaz nemůže udělat nic, to je věc hráčů a taky kolik jsou ochotní pro šach obětovat. 

 

+0 /-0 | 30.06.2018 22:16

Zmestabileho

Ad paulz: Tak vidíte sám i z těch odkazů na chess-results, že naše repre končí pravidelně výsledkově za svým nasazením, dokonce obvykle až někde kolem toho třicátého místa. Byla to stále stejná rovnice: stejní hráči + stejný kapitán + stejný přístup k nominaci a k účasti = stejný výsledkový neúspěch. Argumentovalo se tím, že hrají ti podle ela nejlepší, že není kým ten tým obměňovat (a přitom se sedělo s rukama v klíně a čekalo se, až se někdo u nás zjeví, komu budou šachy stát za to jít na úroveň k 2600). Když se konečně takoví hráči u nás zjevili :-), tak to byl asi nečekaný šok, zkoušel se Plát o kterém všichni ví že víc než se soupeři bojuje sám se sebou, letos se vymyslel ad hoc nominační turnaj, a stejně nakonec jede na olympiádu zase Hráček. Ta rovnice bohužel u nás stále platí, a za rovnítkem tedy bude zřejmě opět výsledkový neúspěch.

+0 /-0 | 30.06.2018 21:26

SchwartzBlack

@ paulz - ZoMBík tady má doživotní ban. na oživlou mrtvolu se patrně nevztahuje.

+0 /-0 | 30.06.2018 18:15

paulz

Tady jsou odkazy na 2014, 2012 a 2010

http://chess-results.com/tnr140380.aspx?lan=5&art=20&fed=CZE&flag=30

http://chess-results.com/tnr77681.aspx?lan=5&art=20&fed=CZE&flag=30

http://chess-results.com/tnr36795.aspx?lan=1&art=20&fed=CZE&flag=30

+0 /-0 | 30.06.2018 16:02

ullychess

Tak mě se nechce nic dohledávat ale tvrdím že na posledních pěti olympiádách jsme skončili vždy hůře než jsme byli nasazení. Většinou i o deset míst hůře proti nasazení. Jestli se mýlím tak mě opravte. A tohle je podstatné nikoliv vaše tabulka s rp jednotlivých hráčů. S tím rp bych byl vůbec opatrný - třeba zrovna hráček měl na posledních svých vystoupeních v reprezentaci (ME a Mitropa) pokaždé rp někde na úrovni snad 2450, kdyby měl být hodnocen podle toho tak by se o jeho nominaci nedalo ani uvažovat.

+0 /-0 | 30.06.2018 15:39

paulz

Takže řeči o výrazných neúspěších jsou trochu přehnané, přímo by jsem řekl hloupé. Elo je jediný objektivní ukazatel síly hráče, samozřejmě někdy se může turnaj podařit nebo taky pokazit. 

+0 /-0 | 30.06.2018 14:41

paulz

Možná než tady někdo začne o minulých olympiádách,  třeba se podívat na výsledky družstva z roku 2016 v Batumi.

1. Navara rp 2721

2.Laznička rp 2649

3.Hráček   rp  2609

4.Babula   rp  2580

5.Plát       rp  2651

Takže kromě prvních dvou kteří měli rp kousek pod svým Elem ostatní + z toho Vojta vysoké +. 

 

+0 /-0 | 30.06.2018 14:28

ullychess
Pan Hráček je nominován za zásluhy z minulosti a je pravdou že tyto zásluhy má a nikdo mu je nebere. Ale v situaci dlouhodobých nevalných výsledků naší reprezentace takto nominovat je špatně. V posledni dekádě končíme na olympiadach vždy hůře než jsme nasazeni. Na posledních olympiádách se umistujeme dokonce až kolem 30. místa. Je tudíž jasné, že sestava týmu potřebuje změnu!
+0 /-0 | 30.06.2018 10:44

takychcineconapsat

Každý může překvapit, ale herní propadák Hráčka na olympiádě je bohužel dost pravděpodobný vzhledem k jeho výkonům poslední dobou. Pokud bude na trojce, tak se soupeři na tuto slabinu budou soustředit, tipuji, že neuhraje ani perfo 2500 a v závěru turnaje bude už jen "střídat".

+0 /-0 | 30.06.2018 10:18

Playboy

Uvidí se, jak celá Olympiáda dopadne. Za mě je kvalifikační turnaj dobrou volbou. Aktuálně máme v obsazení to nejlepší, co ČR může nejspíše nabídnout. Ohledně úpadků výkonnosti hráčů není důvod se čertit, každý hráč to má jinak a hraje s různě těžkými soupeři. Doufám, že nejen pro Štočka je ČEST REPREZENTOVAT svoji zemi a předvedou hráči to nejlepší, jelikož je do repre NIKDO nenutí!   czech flag                            

 

 

 

 

+0 /-0 | 30.06.2018 10:08

paulz

To ZMB: jak můžeš naprosto drze prorokovat, že výkonnost Hráčka půjde stále dolů? Je naprosto běžné u každého šachisty, že jsou období horší a lepší. A to i v delších šachových intervalech. A zas tak starý Hráček není, stačí se podívat třeba na nynější Elo Rausise a dalších relativně starých hráčů. Tvoje útoky na něho jsou podle mne svinstvo, protože nikdo neví jaký bude jeho výkon na olympiádě. Může být špatný nebo taky může být dobrý, záleží na štěstí a taky mnoho dalších faktorech. Je svinstvo nějvětšího kalibru trvdit dopředu že bude hrát špatně.

Osobně nechápu proč za takové přímo osobní výpady Ti nedá redakce NSS ban.

+0 /-0 | 30.06.2018 09:18

Olnet

Že štoček na olympiádu dlabe je fakt dlouho známo. Po tom slavně neslavném nominačním turnaji dal štoček své názory na webové stránky roberta cveka a napsal doslovně - "K ME družstev a Olympiádě jsem totiž vždy zastával postoj, v našich poměrech méně obvyklý. Zatímco jiní takovou soutěž pro sebe bezvýhradně považují za vrchol šachové sezóny (anebo to přinejmenším tvrdí při příležitostech, kdy se to sluší), já k ní přistupuji se zhruba stejnou zodpovědností či nezodpovědností, jako k jiným turnajům."  Tohle ale fakt není nic nového, a tak me znovu napadá ta otázka jaký význam vubec má náš reprezentační tým, co je jeho cilem?

+0 /-0 | 30.06.2018 00:38

Playboy

Tyto prohlášení GM Štočka, že na repre dlabe, jsou někde zveřejněna nebo jde pouze o domněnky? ... Pokud ano, tak bych jej z repre vyškrtl a dal příležitost Plátovi nebo Vanovi ...

+0 /-0 | 29.06.2018 23:49

Olnet
Možná je zásadní otázka, jaký význam vůbec má náš reprezentační tým v šachu. Že třeba Štoček na olympiádu dlabe, - tak to se ví a on sám navic třeba píše, že to tak ma spousta našich dalších velmistrů, akorát to nechtějí přiznat.
+0 /-0 | 29.06.2018 22:37

Zmestabileho

V nominaci jsou dvě slabá místa. 

Za prvé Hráček - nominován je kvůli "obrovským zkušenostem" a "přínosu pro kolektiv", je tudíž  "nepostradatelný" - tohle jsou fráze bez věcného obsahu. Hráčkova šachová výkonnost je přitom ve zcela zřetelném úpadku. Očekávání že za necelé tři měsíce začne v Batumi hrát konkurence schopné šachy na této top úrovni není vůbec ničím racionálním podloženo.

Za druhé - nesystémovost práce s nominací do repre u nás vyústila tzv. nominačním turnajem. Namísto toho, aby byl reprezentant vybírán koncepčně na základě celé řady kritérií  (dlouhodobá výkonnost,  potenciál růstu, osobnostní charakteriska....), tak se udělal jeden turnaj s tím, že vítěz pojede na olympiádu.  Ve výkonnostně velmi vyrovnaně obsazeném turnaji se zrovna zadařilo Štočkovi, který i po tomto turnaji tradičně prohlásil, že účast na olympiádě pro něj nic zvláštního neznamená a podle toho k ní také bez zvláštního zájmu přistoupí.

V pětičlenné nominaci tak máme dva hráče, kteří jsou už dopředu jasnou slabinou. Takový luxus si nemůže dovolit žádný tým, který chce bojovat o úspěch v náročné a velmi vyrovnané konkurenci. Naše repre je bohužel takto postavena, a podle mého názoru nemůže být takto úspěšná.

 

+0 /-0 | 29.06.2018 20:55

jarousek

Kvituji s povděkem rychlé sdělení nominace bez zbytečného lavírování. Kapitánovy důvody jsou jasné, srozumitelné a nelze jim nic vytknout. Gratuluji Peterovi Michalíkovi k olympijskému debutu za ČR. Teď už nezbývá než držet palce, aby se naši chlapci pochlapili a udělali šachové veřejnosti na olympiádě radost.

+0 /-0 | 29.06.2018 14:37

pawel

Nechávám názor verbirovi, avšak Hráček jako žolík může vhodně dát patřičné barvy dalším, nastoupit na někoho silnějšího. Zktrátka dá se se sestavou více šprýmovat, když bude 3. a ne 5.

+0 /-0 | 29.06.2018 11:57

Morphynista

Myslím, že pan Jansa vybral správně a přeji celému týmu hodně úspěchů na olympiádě.

+0 /-0 | 29.06.2018 11:34

Playboy

Obsazení šachovnic by mohlo vypadat následovně: 1.Navara, 2.Láznička, 3.Štoček, 4.Hráček/Michalík. Je potřeba umět pružně reagovat na případný pokles formy během partií.

+0 /-0 | 29.06.2018 11:34

exot

Nejméně konfliktní řešení. Uvidíme, jak se bude dařit, a já budu našim držet palce.

+0 /-0 | 29.06.2018 11:32

verbir

Podle mého názoru dobrá volba (snad se to potvrdí v Batumi). Velice se mi líbí i rychlost odůvodnění yes Šachovnice bych postavil takto: David Navara, Viktor Láznička, Peter Michalík (solidní hra), Jirka Štoček (svým pojetím šachu ideální hráč pro čtvrtou desku), Zbyněk Hráček (Výborný žolík (odehraje méně partií, neprojeví se tolik únava). Pozice náhradníka mu umožní více pomáhat ostatním členům týmu a připravit se tak na pozici kapitána. Pan Jansa navíc nebude mít obavu zařadit náhradníka do hry s ohledem na soupeře nebo únavu některého našeho hráče).  

+0 /-0 | 29.06.2018 11:22

Lubino
Gratuluji Peteru Michalíkovi k nominaci, a dále V. Jansovi k dobrému rozhodnutí.
+0 /-0 | 29.06.2018 11:05

Ota Válek

yes

+0 /-0 | 29.06.2018 10:38

Mira

Nedávno jsem tady na webu nšs psal příspěvky u jednoho sociálně - dávkového turnaje, kde jsem vyjádřil přání, aby kapitáni reprezentace zdůvodňovali svoji nominaci na repre akce ihned po nominaci. Tak jsem se dočkal a musím kvitovat, že k tomu došlo. yes Jen tak dále! hats off

+0 /-0 | 29.06.2018 09:16

pawel

smileyyes

+0 /-0 | 29.06.2018 08:34