Movsesjanovi bude svědčit domácí prostředí

21.07.2019 13:35 | Czech Open 2019

Movsesjanovi bude podle kolegy velmistra svědčit domácí prostředí. Martin Petr: „Už nemoderuji V šachu. Pelta také nemoderuje Dohráno.“

V tuzemsku v současnosti jen stěží najdete někoho, kdo pro propagaci a hlavně pro popularizaci královské hry udělal víc, než šachový velmistr Martin Petr. Nedávno skončil kvůli možnému střetu zájmů na moderátorském postu oblíbeného pořadu České televize „V šachu“, který vedl šest let a stále na něm alespoň dramaturgicky spolupracuje. Jenže funkce místopředsedy Šachového svazu ČR se úplně tak s postem moderátora šachového pořadu neslučuje. „To máte, jako kdyby Pelta moderoval pořad Dohráno, to by vypadalo dost blbě,“ říká s úsměvem Martin Petr.

Je to rodák z Broumova, ale mládí strávil v Hradci Králové a součástí Czech Openu je jako hráč zhruba dvacet let. Navíc hájí barvy extraligového týmu Gasco Pardubice, v Pardubicích strávil výraznou část kariéry, takže rivalitu mezi oběma městy nevnímá. „Czech open je pro mě jako Východočecha určitě srdeční záležitost. Připadá mi perfektní, že pořadatelé Honza Mazuch, Jirka Petružálek a Petr Laušman neusnuli na vavřínech, že se snaží festival stále posouvat dál. Samozřejmě proto musejí i některé činnosti či organizování turnajů delegovat na další spolupracovníky, což se jim daří a což je fantastické. Kdyby to chtěli dělat stále sami, tak jim podle mě postupně dojde elán, ale s dalšími pomocníky přicházejí i nové nápady a právě díky tomu se festival stále rozvíjí,“ hodnotí aktuální situaci při 30. ročníku Czech Openu šachový velmistr.

Sám se letos zúčastnil turnaje čtyřčlenných družstev, turnaje v rapid šachu a řešitelské soutěže, do hlavního otevřeného velmistrovského openu ale nezasáhne. Jeho tipem na vítěze je druhý nasazený, arménský velmistr Sergej Movsesjan, pro kterého jsou Pardubice téměř domácím prostředím. „Je na domácí půdě a evidentně ho to nesvazuje, o čemž svědčí jeho vítězství v rapid šachu. Ty hlavní turnaje jsou velmi i časově náročné, trvají devět dní, takže jsou spíš pro hráče, kteří se šachu věnují intenzivně. Určitě nás čeká spousta zajímavých partií, protože startovní pole je velmi vyrovnané. Největšími soupeři budou bezesporu Sergej s prvním nasazeným Viktorem Lázničkou, ale víc věřím Sergejovi,“ otevřeně tipuje Martin Petr.

Ten je v současnosti místopředsedou Šachového svazu ČR a horkým kandidátem na nového předsedu. Martin Petr už tolik netrénuje a více chce prospět královské hře z pozice činovníka. „Zrovna teď, když jsem hrál strašně na rapidu, tak jsem potkal Honzu Mazucha a ten mi povídá: Tak vidíš, už si na tom stejně jako my. Už budeš radši víc organizovat, než hrát. No, možná to tak je,“ pokračuje opět s typickým úsměvem vystudovaný doktor přírodních věd. Myslí si, že z pozice funkcionáře nebo v médiích může být šachům větším přínosem, než „aby se učil nový varianty sicilky“.

Už to ale nebude z pozice moderátora pořadu „V šachu“. Na jeho post nastoupila nová moderátorka Karolína Sochorová. „Pro nás je velmi důležitá spolupráce s Českou televizí. Strašně nám pomáhá s propagací. Zrovna po skončení turnaje v rapid šachu odvysílali reportáž v Brankách, bodech, vteřinách, což by dříve bylo nemyslitelné,“ zdůrazňuje Martin Petr.

A jak vidí budoucnost Czech Openu? „No to záleží na pořadatelích, ale já doufám, že budou pokračovat nejméně dalších třicet let, to by bylo super,“ uzavírá.

   

Průběžné výsledky šachových turnajů a další informace naleznete na festivalových stránkách http://www.czechopen.net/.

     

Adam Joska
tiskový mluvčí Czech Open 2019

34x 5466x
Fotogalerie
Komentáře (34) Aktualizovat Zobrazit pouze mnou komentované
xmajl
add ciki333: neni to jen tak , vsak ona se chytne, Martin byl taky na zacatku vyhukanej
+0 /-0 | 23.07.2019 08:29

xmajl
jaktoze maji na zachodech kamery???
+0 /-0 | 23.07.2019 08:27

xdavx x
to Stohl, ty jsi opravdu dement. Sorry.
+0 /-0 | 22.07.2019 19:18

igors
" 13.07.2019 14:56 | david brazina Chess : souhlas.Pawel: hrušky vs jabka. Rausis je vůl. Ovšem to co zplodil Novotný pro lidovky je hnus. Co to kurva meleš Viktore? Za trest se Rausis nestavel? Kvůli podezření? Nestavel se náhodou Rausis již dříve,? A že cítíš zadostiučinění? Cítíš ho i kvůli Lazničkovi? Najednou každý geroj tady. Drtivá většina sachisti jsou skutečně ubozaci." Blbec či vůl je imho prakticky to isté, pane Bražina. Povedzme, že sa Váš názor za tých 9 dní pozmenil, ale dávať do jedného vreca Rausisa s kýmkoľvek iným (OK, pominiem Vichnara, o ktorom neviem skoro nič okrem toho, že ho tiež chytili s mobilom) je stále úlet. Inak by Vám malo imponovať, že práve u Vás postupujem dôsledne vo Vašom duchu - ak máte iný názor ako ja, tak sa mýlite.
+0 /-0 | 22.07.2019 17:36

Jiří Kadlec

Doplněk k dnešní partii Vykouk - Štoček:

https://www.365chess.com/view_game.php?g=3921872&m=1

+0 /-0 | 22.07.2019 16:45

xdavx x
Vážený Igore Stohle. Prosím Vás, zkuste číst knihy. Vždyť vy máte naprostý chaos v tom o čem kdo píše. Tvrdím, že podvodník je jak Rausis tak Laznička, tak Vichnar. Hraček s Krejčím taky mají maslo na hlavě. Jenže ve vašem mozku se zřejmě odehrava chumelenice.
+0 /-0 | 22.07.2019 15:48

Ota Válek

GM Petr moderoval pořad velice pěkně. Z mého pohledu mohl pokračovat, neboť se jedná o informační pořad tedy publicistiku, nikoliv pořad hodnotící resp. kritický. Střet zájmů jsem tam neshledával.

+0 /-0 | 22.07.2019 15:28

mat-lal

Vážený pane kolego, nikdo se tady přece nehádá:))) Navíc charakterizovat Bobbyho není nijak složité, on ostatně nebyl příliš složitá osobnost, to byl např. Kafka, nebo v šachu Rubinstein. RJF vztoupil do komplikovaného světa vrcholových šachů 60 let jako mladý a talentovaný idealista (v mládí byl zdvořilý a komunikativní), ale narazil na tvrdý prakticizmus a intriky té doby. To mu zdezformovalo povahu, což se nakonec projevilo vzteklými výbuchy potlačovaných křivd (my ostatní máme občas také podobné extrémistické názory, ale většinou je udusíme, z obavy před následky), které z něj tryskaly především z toho důvodu, že si myslel, že jako celebrita je nedotknutelný. Jeho konec nebyl smutný, byl bohatý (na účtu po smrti více mež mega dolarů), měl rád svou samotu, s přítelkyní se viděli jen když oba chtěli. Island neměl rád. Hledal své kořeny, měl zvláštní vztah k Madarsku, protože věřil tomu, že jeho otcem byl Memenyi. Byl inteligentní a co zameškal ve škole, dohnal samostudiem, proto byly jeho názory tak syrové, nebyly ovlivněny učitely. A v mnohém měl pravdu (tím myslím jeho krutá politická prohlášení), to se velmi upozaďuje.

+0 /-0 | 22.07.2019 10:06

Pavel Ch

Přátelé, nemá cenu se hádat, charakterizovat Bobbyho není na příspěvek, ani na článek, ale na knihu, spíše vícedílnou.

Pokud vám jde o propagaci šachu, tak v době zápasu na Islandu strhl mnoho lidí k zájmu o šach, na Islandu se staly šachy velice populární, nárůst zájmu, prudký vzestup tržeb prodejců šachů, hlásili z USA i mnoha zemí světa.

 Pak samozřejmě pokračování a konec Bobbyho byl smutný, příroda často někde dá, někde vezme. Muselo ho na sklonku života potěšit, že se mu nakonec odvěčila azylem země od onoho zápasu šachu zaslíbená. 

Ostatně, když čteme romány či vidíme filmy o nejslavnějších umělcích (hudba, malíři, atp.), také konce mají také dost trpkou příchuť.

+0 /-0 | 22.07.2019 08:53

mat-lal

Krvlad: Nemáte pravdu ani v jednom. RJF nebyl blázen, ani génius. Nejprve k pojmu blázen. Blázen znamená duševní smrt, to ani dále nebudu komentovat, to jste nejspíš napsal v zápalu emocí. "Duševně nemocný" je tremín, o kterém můžeme diskutovat, ale o jeho duševním zdraví se začalo pochybovat až v souvislosti s jeho výroky na adresu židů. Takže pokud nemám rád židy, jsem duševně nemocný?

Génius taky nebyl, to byl Tal a Capablanka. On byl virtuloz (měl to zaslouženě vydřené), protože byl mimořádně pracovitý. Neměl to zadarmo, jako Capa, který (což je podle mě důkazem geniality), intuitivně cítil pozici a věděl, kam patří jaká figurka a jak postavit pěšce. Neměl ani geniální kombinační intuici a fantazii jako mladý Tal (který svou genialitu utopil v koňaku), dobrá paměť a pracovitost, to byl RJF. 

+0 /-0 | 22.07.2019 08:23

igors
pawel: vtipné, ale hádam sa neurazíte - ciki333 je najmä v poslednej dobe oveľa zábavnejší :-)
+0 /-0 | 22.07.2019 07:33

Zmestabileho

Ad pawel: Vaše vtipy k ranní kávě jsou pane Matocho skutečně k popukání... To je ale sranda! Je to takové navíc poučné a mravokárné...

 

A teď byste mohl zkusit nějakou krátkou esej o trolech - to je přece vaše parketa...:-).

+0 /-0 | 22.07.2019 06:50

pawel

ZMB, záměna za PM, jako vtip dobrý, ale už opakovaný.

Pár vtipů ode mne k raní kávě na aktuální téma u článku:

http://www.nss.cz/jak-to-vidim-ja 

+0 /-0 | 22.07.2019 06:22

igors
Brazina pekne argumentoval v 5.triede - verim tomu. Ludia, co Vas poznaju osobne, hovorili, ze kedysi ste byvali rozumnejsi. Dnes napr. povazujete Rausisa za blbca, pricom podvodnik je pre Vas Laznicka - vyrazny ustup od racionality, a to je este jemne povedane. Vysvetlovat Vam, preco nerype Martin Petr v televizii do Navaru, je tak stratou casu, to uz dnes nie ste schopni pochopit.
+0 /-0 | 22.07.2019 01:20

Krvlad

mat-lal: Ten tvrdý nekompromisní muž byl ovšem duševně nemocný a blázen, byť v šachu nesporně geniální. Co se reprezentativní osobnosti týče, ve srovnání zrovna s ním je Navara mnohem lepší příklad.

+0 /-0 | 21.07.2019 23:23

Zmestabileho

Je dobře, že v této diskuzi píší i šachové celebrity. I díky tomu víme, že podvodný zápas dvou našich repre hráčů Hráčka a  Krejčího je podle GM Štohla  v  pořádku;  dále všichni víme, že GM Plát je tak sprostý hulvát, že byl vyloučen na rok z repre, i když v repre je dost hráčů kteří měli být mnohem spíše vyloučeni místo Pláta;... dále víme, že předseda Viktor Novotný je neschopný, a víme také že místopředseda Martin Petr je naopak všehoschopný (ve výsledku to ale u těchto dvou pánů vyjde na stejno).

 

...je ovšem škoda právě v této souvislosti, že pan Pavel Matocha, další celebrita šachu u nás, se tady skrývá pod nickem pawel, a píše tady jako nezúčastněná osoba o šachu u nás. Tohle jeho pokrytectví nás připravilo o další perly z šachového prostředí u nás.

+0 /-0 | 21.07.2019 23:16

xdavx x
igors: takhle jsem argumentoval v pate tride zakladni skoly. Mas tam neco jineho? To ze od pohledu Je MP o DN nevyrezny a pusobi jako slabosi je fakt, ze kterym nic nenadelas. Misto abys tu psal svoje moudra, zkus se radeji starat o ten bordel co mate na slovensku.
+0 /-0 | 21.07.2019 23:13

igors
Osoba jakoby zasvecena do sachu a pritom tak velmi mimo misu: dnes o 16.09 ZMB velmi vystizne charakterizoval sam seba a konecne napisal nieco, s cim naozaj bezvyhradne suhlasim...
+0 /-0 | 21.07.2019 22:28

Zmestabileho

Dívat se v televizi jak Martin Petr sladce hovořil s Davidem Navarou  - to byla opravdu síla. 

 

Nicméně - Martin Petr by udělal méně škody, kdyby zůstal jen televizním komentátorem, a nikoliv šéfem šachu v ČR. To jak funguje VV ŠSČR - to je taková směsice neschopnosti a neprofesionality, že to se nikde jinde snad už nevidí.

+0 /-0 | 21.07.2019 22:19

Vojta Plát
Myslím, že většina rodičů by nedávala svým dětem za vzor moji osobu. Ale tak třeba mě slečna moderátorka někdy pozve. Je ještě slečna, ne?
+0 /-0 | 21.07.2019 22:18

ciki333

21.07.2019 21:17 | mat-lal

Zřejmě hledáte mne. Já Vámi požadovaná kritéria do puntíku splňuji. Bohužel nikdo z vedení ČT sport mne doposud nekontaktoval. Chybí mi jenom ty tituly...Ale v éře inkluze ve školství a vzhledem k faktu, že úroven výuky neustále klesá, by to nemělo vadit. I průměrný televizní divák vlivem masivních reklam, jihoamerických telenovel a v neposlední řadě i politických debat zaznamenává trvalý pokles IQ. Domnívám se tedy, že bych po MP, byl vhodným kandidátem na post moderátora "V šachu."

A divákům v předstihu mohu slíbit, že častým hostem ve studiu bude Vojta Plát, nikoli tedy D.N.

+0 /-1 | 21.07.2019 22:02

mat-lal

Dobrý večer všem. Velmi důležité!!! Osobně se domnívám, že pokud mají šachy v ČR mít budoucnost (což je o mládeži, výchově, ale hlavně o rodičích, kteří případně své dítě do kroužku pošlou), je potřeba trošku změnit pohled na osobnost šachistů. Proto byl tak dobrý RJF, byl to tvrdý, nekompromisní muž. Šachy skutečně pomáhají rozvíjet osobnost a kreativní myšlení, ale o výběru kroužků u dětí rozhodují jejich rodiče. Jestliže tedy (zatím) šachy dostávají v TV prostor, měl by je moderovat muž, který není zženštilý, ale naopak silná osobnost. To MP rozhodně není a jeho častý host DN taky ne. Rodiče by mohli nabýt dojmu, že pokud jejich potomek začne hrát šachy, bude z něj slabošský suchárek (nechci nikoho urážet, ale je to tak). Proto je potřeba vyhledat GM, nebo alespoň IM, s charizmatem a zaujetím, který by na obrazovce přesvědčil rodiče, že šachy dokáží formovat silnou osobnost a nejsou jen hrou slabochů a šprtů.

+0 /-0 | 21.07.2019 21:17

Pražský kavárník

pawel je pan Matocha? Zajímavé. Dá si anonymní nick a ještě se prořekne?:-) Proč nekandiduje na pozici předsedy ŠSČR? Takhle tam je jediným nominantem třicetiletý mladík GM Petr, který kandiduje jenom proto, že už herně nestačí. A proč pan Petr vůbec dělal doktorát z přírodních věd? Jak to chce uplatnit? 

+0 /-0 | 21.07.2019 21:15

Zmestabileho

Já tady zásadně nediskutuji s ostatními, ale obvykle napíšu jen příspěvek k nějakému tématu a nechám ostatní ať reagují. Ale u pisatele pod nickem pawel, tj. u Pavla Matochy, dělám teď výjimku. Překvapuje mě, proč člověk jako on, aktivně angažovaný v šachu u nás, se tady takto skrývá. Jednou se prokecnul - a jeho identita vyšla najevo.

 

Je to tím pádem u jeho příspěvků o něco zajímavější - Matocha se tváří že není Matocha :-)... a ten jeho zdejší glosující vlezdoprdelismus na téma šachy u nás - tak ten dostává jiný, až směšný obsah :-).

 

+0 /-0 | 21.07.2019 19:45

spanel

No dnes to Movsesian zahrál obzvlášť excelentně. Netrénuje ho náhodou ciki333? laugh

+0 /-0 | 21.07.2019 18:41

pawel

ciki333  zpochybňují mé šachové dovednosti. 

jak čtu, tak ....nejen ty šachovéenlightened

A jak bylo v tom vtipu o nabídce maséra šéfovi baletek, tak...:

"Jestli ty peníze máte pohromadě, můžete začít" (pozn.: Zkusit vyjednávat, v Eurech je šance větší a vsadil bych se, že si pan Matocha řekne o podobnou částku).

+0 /-0 | 21.07.2019 17:24

ciki333

21.07.2019 15:52 | pawel

Pane Matocho, někteří výtečníci pod blogem "Rozhovor se Sergejem Movsesjanem" zpochybňují mé šachové dovednosti. V říjnu letošního roku chystám velký šachový comeback po deseti letech nečinosti...Při té příležitosti mne napadlo s vaší pomocí uskutečnit exhibiční zápas na 12. partií v "blitz" (bez časové bonifikace) Čekal (ciki333) versus Joanna Worek. Navrhuji prize pool 2000,-Kč (za dvě hodiny "práce").

Já za své, Polka za peníze sponzora (tedy Vaše). Ideálně během listopadu, abych se dostal na provozní teplotu. Místo utkání: Šachový klub TJ Pankrác každý čtvrtek od 18 hodin v hale TJ Pankrác,  Lomnického 1. Spojení metrem C, stanice  Pražského povstání.

Když jste takový frajer, pane Matocho, kontaktujte Polku, domluvte termín na listopad a pak mi dejte vědět. Můžete ji následně doprovodit do hracího sálu TJ Pankrác. Dovolím si tipnout, že Joanna, vzhledem k úrovni své hry, nevydělá 1000,-/1 hod na turnajích ani omylem. V případě souhlasu dostane jedinečnou příležitost navýšit Zbyňkovi rodinný rozpočet...

+0 /-1 | 21.07.2019 16:50

xdavx x
To Pawel, na druhou stranu tve prispevky jsou plne trapnosti. tolik vlez do prdelismu se jen tak nevidi. Takze i mne to na toho Matochu sedi. Jen si svou anonymitu hlidej troubo, at si za jeste vetsiho hrdinu, az zase nekoho budes poucovat.
+0 /-1 | 21.07.2019 16:38

pawel

Milý ZMB,

nick pawel žije pouze na nss a čerpá z toho, co se na nss dozví. Že je toho více než v nějakých oficiálních zprávách, bude snad i Vám jasné.  I Martin Petr psal, že se těší na konkurenty, otevřeně kde? Právě tuenlightened.

Nicka jménem pawel dále těší, že byste se ho (obzvláště Vy právník) spetl záměnou za šachového managera (ať jsou na něj různé názory jakékoliv).  A obzvláště, že byste nepoznal horší češtinu, která by u novináře nepřipadala v úvahu. 

+0 /-0 | 21.07.2019 16:22

Zmestabileho

Ad pawel: Když jsem neznal pane pawele Vaší identitu, často jsem žasl nad tím co tady píše diskutér pod nickem pawel - tj. osoba jakoby zasvěcená do prostředí šachu, a přitom tak velmi mimo mísu, mimo realitu.. Když jsem poznal že jste Pavel Matocha, pochopil jsem... že příspěvky co nemají hlavu ani patu jako ten Váš poslední - "o souputnících do týmu, lukrativním postu a náčelníku ropných baronů"... :-)... jsou prostě vizitkou pana Pavla Matochy. Nebohý David Navara, který se dostal do Vašich spárů...:-)).

+0 /-0 | 21.07.2019 16:09

pawel

ZMB + ciki, ještě si z diskuse na nss vyberte další souputníky do týmu a běžte do toho! Martin Petr se vyjádřil, že se těší na mnoho konkurentů. V boji o tento lukrativní post, srovnatelný snad jen s postem náčelníka ropných baronů.

+0 /-0 | 21.07.2019 15:52

takychcineconapsat

like yes pro Martina Petra za své přirovnání k Miroslavu Peltovi

+0 /-0 | 21.07.2019 15:08

Zmestabileho

Ad ciki333: Ježíš marjá, Martin Petr má okysličit zatuchlé vody??? Vždyť on sám je snad nejvýraznějším strůjcem marasmu řízení šachu v ČR. Tento pán šachy u nás nikam neposouvá vpřed, právě naopak. Pikatní je přečíst si tady na nss řadu jeho příspěvků z minulosti - to je hrůza.

+0 /-0 | 21.07.2019 14:37

ciki333

Pan Joska uveřejnil informaci starou čtyři měsíce: "Už to ale nebude z pozice moderátora pořadu „V šachu“. Na jeho post (pozn. Martina Petra) nastoupila nová moderátorka Karolína Sochorová."

Viz čas 23:20 pořadu "V šachu" vysílaného dne 2.3. 2019 06:30 na ČT sport

https://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/10111941499-v-sachu/219471290210003/titulky

Kája je sice pohledná kočka a divákovo oko si smlsne, ale působí dojmem nevýrazné kuňky.

Když sleduji její unylý, mdlý moderátorský výkon, vzpomínám s úctou na profesionalitu GM Petra. U paní Sochorové si publikum doposud není jisto, zda pochopila, že šach a dáma jsou dvě odlišné deskové hry. Martinovi na postu místopředsedy Šachového svazu ČR přeji hodně úspěchů a ať se mu podaří okysličit tamní zatuchlé vody.

 

 

+0 /-1 | 21.07.2019 14:30