MČR mládeže je odloženo na červen

26.02.2021 07:29 | Zprávy

Komise mládeže ŠSČR informuje o odložení soutěží. MČR mládeže do 16 let, MČR juniorek a MČR juniorů, které měly příští týden začít v Koutech nad Desnou, se odkládají na červen.

Vážení šachoví přátelé,

mám pro Vás aktuální informace k Mistrovství ČR mládeže, Mistrovství ČR juniorů a dorostenců a Mistrovství ČR juniorek a dorostenek. Vzhledem k pandemické situaci je amatérský sport již několik měsíců zakázaný. Pro vrcholné akce je možno žádat Ministerstvo zdravotnictví ČR o výjimku a podmínky uspořádání. Společně se Šachovým svazem ČR jsme požádali MZ o výjimku a o stanovení podmínek, za jakých bychom mohli hrát mistrovství ČR.

Přestože se situace s Covidem nevyvíjela dobře, chtěli jsme být připravení, a proto jsme vše zajišťovali i s vědomím, že to může být marně vynaložené úsilí. Pro naši mládež jsme připravili krásnou sestavu trenérů. Účast v roli trenérů Mistrovství ČR přislíbili GM Pavel Šimáček, GM Petr Velička, IM Zuzana Hagarová, IM Richard Biolek mladší, FM Lukáš Vlasák a KM Pavel Benčo. Účast potvrdil též manažer mládežnické reprezentace IM Petr Pisk, který zajistil i další zajímavé hosty. Většinu šachového materiálu a technického vybavení již máme Koutech, v klubovně ŠK máme připravenou řadu krásných cen a dárků pro účastníky mistrovství.

Ministerstvo zdravotnictví nám výjimku pro Mistrovství České republiky neudělilo. Přesněji řečeno, Ministerstvo zdravotnictví a Národní sportovní agentura nám dosud nedoručili odpověď na naši žádost o výjimku. Je čtvrtek 25. února 13:00 a my už nemůžeme dále nechávat účastníky v nejistotě. Mistrovství ČR plánovaná na březen jsme tak museli přeložit na náhradní termín na konci června. Mistrovství ČR mládeže a Mistrovství ČR juniorek a dorostenek se bude hrát od 22. do 29. června. Mistrovství ČR juniorů a dorostenců začne tradičně o den dříve, tedy 21. června.

Odložení mistrovství z března na červen přináší dvě otázky. Co bude s platbami účastníků a jak to bude s postupy náhradníků?

Účastníci, kteří mají zaplaceno, mají dvě možnosti. Jednak mohou potvrdit či aktualizovat svoji přihlášku na červnový termín. Pokud potvrdí či zaktualizují svoji přihlášku na červnový termín, zůstane jejich rezervace ubytování v platnosti i pro červen a budou mít zaplaceno. Druhou možností je vrácení platby. Pokud budou účastníci chtít platbu vrátit, sdělí tuto skutečnost pořadateli. Jejich přihlášku do turnaje a pobyt na hotelu zrušíme. Platbu obratem vrátíme na účet, z kterého byla zálohová faktura uhrazena. Platbu vrátíme v plné výši. Pokud budou mít tito účastníci zájem zúčastnit se mistrovství v červnovém termínu, vyplní a odešlou novou přihlášku. Následně bude pořadatel řešit jejich ubytování dle aktuálních možností. Pokud někdo z účastníků neuhradil zálohovou fakturaci, jeho přihlášku do turnaje a pobyt na hotelu automaticky zrušíme.

Dále bych Vás chtěl seznámit s principy, jak budeme postupovat v případě nepřihlášených hráčů a náhradníků.

„Pokud měl hráč postup do dvou věkových kategorií a rozhodl se hrát vyšší věkové kategorii, musel se zříct svého postupu v nižší kategorii. Toto rozhodnutí je konečné a již ho nemůže změnit.“

„Pokud se hráč nepřihlásil na březnové Mistrovství ČR, pořadatel místo něj pozval náhradníka. Pro Mistrovství ČR v červnovém termínu se stav postupových práv vrací před přihlášky. Hráči, kteří jsou uvedeni na seznamu oprávněných, mají právo startovat na Mistrovství ČR v červnovém termínu a náhradníci se opět stávají náhradníky.“ Důvod: Pokud někdo nemůže hrát v březnu ze zdravotních důvodů, z důvodu karantény či studijních důvodů, tak mu nemůžeme upřít právo účasti v červnu, když už bude zdravý či nebude mít jiné problémy.

Sloučením předchozích dvou otázek vzniká třetí otázka. Co bude s platbami náhradníků? Hráči, kteří byli pozváni na březnové Mistrovství ČR jako náhradníci, mají též dvě možnosti. Jednak mohou aktualizovat svoji přihlášku na červnový termín. V mailu či přihlášce upřesní, zda chtějí hrát FIDE OPEN či Národní OPEN. Jejich rezervace ubytování zůstane v platnosti i pro červen a budou mít zaplaceno. Pokud se pro náhradníka uvolní místo v mistrovské kategorii, přeřadíme ho automaticky do příslušné kategorie. Pokud budou náhradníci chtít platbu vrátit, sdělí tuto skutečnost pořadateli. Jejich pobyt na hotelu zrušíme a zálohovou platbu obratem vrátíme na účet, z kterého byla zálohová faktura uhrazena. Platbu vrátíme v plné výši.

Propozice Mistrovství ČR a další informace budou v nejbližší době zveřejněny na svazovém webu. Všichni věříme, že situace v ČR bude červnu již lepší a že se mistrovství uskuteční. Stejně tak věříme, že se nám podaří uspořádat další mládežnické akce. V polovině května se má hrát v Nových Hradech Mistrovství ČR dětí do 8 let. Na konci května se má hrát v Chrudimi Mistrovství ČR družstev starších žáků. V polovině června se má v Praze konat Mistrovství ČR družstev mladších žáků. Do konce června bychom chtěli dohrát mládežnické ligy. Výhodou mládežnických lig oproti soutěžím dospělých je systém srazů. Většina družstev má odehrané 4 zápasy. Družstvům chybí dohrávky dvou sobot, zpravidla se jedná o jeden dvojzápas a o zápas ve dvojičce. Mládežnické ligy pak budou zakončeny závěrečným srazem všech družstev. Věříme, že všechny družstva udělají maximum pro regulérní dohrání ročníku 2020/2021. Stejně tak věříme, že se uskuteční všechny mládežnické akce plánované na druhé pololetí roku 2021.

Na závěr bych chtěl poděkovat všem, kteří jsou schopní a ochotní pracovat pro mládež v této nelehké době. Děkuji Vám všem za porozumění a věřím v brzký návrat za šachovnice.

 

Ing. Zdeněk Fiala, předseda Komise mládeže ŠSČR
Ve Světlé nad Sázavou dne 25. 02. 2021.

 

Zpráva ve formátu pdf – Aktuální informace k MČR

 

Článek publikován 25. 2. 2021 v rubrice Aktuality KMAktuality na hlavní stránceMládež.

30x 2917x Petr Koutný
Fotogalerie
Komentáře (30) Aktualizovat Zobrazit pouze mnou komentované
xdavx x
Proto si myslím, že by se měla založit asociace klubu, jako protiváha svazovemu kamarádickovani.
+0 /-0 | 27.02.2021 14:08

Petr Koutný

Máme hozenou rukavici...Organizátoři polofinále řekli, že jsou schopni do 4 týdnů kdykoliv od teď zorganizovat polofinále. Jestlibylo finále odloženo mají dle mě na to právo a nebo plnou úhradu vzniklých nákladů. Jsem zvědav co na to ŠSČR. Jasně že se nic nestane a nic se nezmění, ale pachuť klientelismu se zase bude vznášet nad Strahovem. 

+0 /-0 | 26.02.2021 21:53

Pavel Ch

Pane Toms

My hrajeme i na tréninku +sec/tah, protože je tak všude, aby si děti zvykly od mala. 25min+10sec?

Mám žáka Martina 2011, v loňském cyklu nepostoupil, letos na elo, ale věřil bych, že by měl šanci.

 Teď jsem mluvil s jeho otcem, zítra,

zvyklý od 8., může být 9., 10.h. dle Vás, 2 partie třeba.

Podívám se i na Vašeho, jak hraje, bez ohledu na výsledek.

Můžeme přejít na email? pavel.chrz(zav)sachyusti.cz  Díky.

+0 /-0 | 26.02.2021 19:19

Toms2011
Na začátek bych dal 30 min.
+0 /-0 | 26.02.2021 19:11

Toms2011
Dobrý den pane Chrz, děkuji za nabídku a přijímám. Tomáš je ročník 2011 a nikdo s ním nechce hrát. Tedy Indům, Turkům a Ušakům bych křivdil. Ale s Čechoněma je to špatný. Na Lichess.org i chess.com má přezdívku Toms2011, tak jdeme na to. Tempo hry nechám na Vás, ale Tomáš přemýšlí v čase soupeře.
+0 /-0 | 26.02.2021 19:10

Pavel Ch

Toms2011

Nechce změřit síly s někým, kdo postupuje od nás? U nás chtějí hrát delší partie, 50+15 nebo alespoň 25+10.

Asi jste to psal, o jaký ročník se jedná? 2011 nebo 2009?

Jen tak tréninkově. Díky.

+0 /-0 | 26.02.2021 18:51

Toms2011
Doležal - já už jsem to dávno hodil za hlavu, vím, že život není fér. Syn trénuje dál a třeba postoupí někdy příště. Synovi jsem to vysvětlil, ale přesto na mě smutně kouká pokaždé, když porazí někoho online o kterém ví, že postupuje. Možná by jste mu to vysvětlil lépe než já nešachista.
+0 /-0 | 26.02.2021 18:30

Toms2011
Vložte obsah
+0 /-0 | 26.02.2021 18:14

dolezal

26.02.2021 17:16 | Toms2011

To jako vážně, že když nebude na mčr váš syn, který se tam nekvalifikoval, tak se nemá vůbec konat? Kde je to moře času na mčr, které bylo odloženo o čtvrt roku a jak předseda KM Fiala dnes na stránkách svazu doplňuje na základě Koutného lží, je to opravdu poslední termín?! Kde by se proboha vzal další termín na m čech (pro rok 2020!!!)? V kalendáři jsou spousta mistrovství repibliky, které se sotva odehrají, tak kde chcete najít čas na kvalifikace na ně? Až trochu proniknete do světa šachu, zjistíte, že taky existuje extraliga či 1. liga mládeže, mčr družstev starších i mladších žáků apod. Ten váš talent se tam holt dostane za rok. Až odehraje aspoň první vážnou partii v životě, když si mistrovství čr v této disciplíně pořád děláte neoprávněný nárok. Patrně jste pro nepřetržitý roční trénink zapomněl, co se za tu dobu událo na poli zdraví lidí nejen v této zemi!

+0 /-0 | 26.02.2021 18:14

Toms2011
Petan - tak si to pořádně přečtěte. Je tam napsáno, že nejmenší zlo by bylo celé to zrušit. Lidský život nebo zdraví šachistů nemůže nahradit ani ta nejlepší šachová partie.
+0 /-0 | 26.02.2021 18:03

Toms2011
Vložte obsah
+0 /-0 | 26.02.2021 17:58

Petan

Re Toms2011: Proč se zrušilo M čech poměrně polopaticky FBU vysvětluje a dává to smysl. Asi se všichni budeme muset smířit s tím, že sehrát všechno, co se původně mělo odehrát v časech pandemických, asi nepůjde. Vy to hodnotíte jen z vašeho osobního pohledu aby vaše dítě mohlo hrát soutěž, kterou původně hrát mělo a ostatní vás nezajímá.

+0 /-0 | 26.02.2021 17:31

Toms2011
FBU nemá děti, tak to nemůže pochopit. Já zase nemůžu pochopit proč se zrušilo M Čech, když je najednou tolik času na M ČR. Když bylo to rozhodnutí zrušit M Čech, tak skvělé a všichni jsou spokojený, proč šachový svaz nikde neuvedl kolik bylo žadatelů o DK pro jednotlivé kategorie. Chci říci, kdo chce hledá řešení, kdo nechce hledá důvod, aby to nešlo. Za mě je nejmenší zlo zrušit i M ČR nebo zrušit rozhodnutí o zrušení M Čech a celé to řádně odehrát. Je tam spousta dětí, které nepostupují kvůli Elo a najednou nevadí, že se to odehraje za 3/4 roku od krajského finále. Přitom právě děti se nejrychleji učí a u některých udělá 3/4 roku strašně moc. Názorově také souhlasím s p. Koutným.
+0 /-0 | 26.02.2021 17:16

Michal Mach

Ahoj Petře, od přátel jsem se diozvěděl po telefonátu o tomto článku. Jsem doma v izolaci a léčím Covid, takže u PC nesedím. 

Zde mé vyjádření ředitele turnaje k polofinále. - 

Platí to, co jsme napsali mnohokrát a to i na svaz, jsem schopni a připraveni, dovolí li to pandemická situace, akci polofinále MČech do 16 let uskutečnit, a to během 3-4 týdnů, Více času my ani naši partneři v Praze nepotřebujeme.  Jinak názorově plně souhlasím s Petrem Koutným.

 

 

+0 /-0 | 26.02.2021 16:01

xdavx x

FBU ona je nekde povinnost vyhlasit nekoho mistrem? tedy vsemi prostredky? i za zcela jasneho stretu zajmu? to co se deje je prasarna, obhajujes nemoralni praktiky. skoda ale ze jen jako anonym, zajimalo by me jeslti bys sve jmeno zverejnil, vzhledem k tomu, ze ze sveho pohledu hajis prece neco, co je naprosto ciste.

+0 /-0 | 26.02.2021 15:18

Petr Koutný

Říkám....že bych prvně hledal cesty jak to zvládnout a pak řešil co dělat, když nejde obě akce uspořádat. Opravte mne, jestli kdokoliv ukázal co udělal proto aby obě dvě akce šly zvládnout. jaké byly návrhy. Protože zatím to vypadá jen jako zrušení polofinále bez snahy najít nejlepší možné řešení. Ano - je to asi komplikované. Ne - není to nemožné. Usměju se vzpomínkou na dědu, který říkával: když se chce, všechno jde....tady možná chtělo trošku víc chít...

+0 /-0 | 26.02.2021 12:22

FBU

Když nesouhlasíte s prvním odstavcem, tak to znamená, že je pro Vás důležitější vygenerovat 24 postupujích než vyhlásit mistra ČR. Je to tak? Protože když souhlasíte s dalšími odstavci, tak prostor pro obě akce není.

+0 /-0 | 26.02.2021 12:09

Petr Koutný

FBU - kromě prvního odtavce naprostý souhlas. Myslím si, že polofinále má velký význam. Je škoda jej nevyužít. 

+0 /-0 | 26.02.2021 11:43

FBU

Ale o tom to třeba právě je. Asi se shodneme, že pokud to bude možné, tak by se měl vygenerovat Mistr ČR. To, že vygenerujeme finalistu MČR je celkem k ničemu.

Odkládání polofinále znamená, že se musí odkládat i samotné MČR. Polofinále jsou 2 víkendy, MČR další 2 víkendy. Tedy odložení polofinále znamená najít 4 víkendy a to ještě v rozumném rozestupu. Jak je to těžké, tak víte sám dle MČR amatérů.

Polofinále nebylo zrušeno na první pokus. Bylo 3x odloženo a až poté zrušeno. A co se týká MČR. tak pokud se neodehraje v červnu, tak si myslím, že už není šance ho ještě odehrát a předpokládám, že holt rok 2021 bude bez mladežnických a juniorských mistrů republiky.  

+0 /-0 | 26.02.2021 11:36

Petr Koutný

FBU - ale já se nehádám. Rozumím tomu co píšete. Když si odmyslím emoce, pak mi to dává i smysl. Co takhle se dostat k tomu hlavnímu co říkám a odpustit si zbytečnosti....Já říkám, že je nefér jednomu turnaj zrušit a druhému jej odložit. je to dvakrát tak nefér, když je v tom člen VV. Polofinále zrušeno podle mě zbytečně brzo, nastavené nesmyslné postupy na ELO ( když se nehrají šachy skoro rok, ELO není měřítko - hlavně u dětí) a to hlavní....pamatuji si, že argument pro zrušení ( mimochodem pod nm je posepsán pan Fiala, ano ten stejný pán co si odložil turnaj) polofinále byl v tom, že kalendář akcí je tak plný, že by se nenašel vhodný termín. Pak se nedivte, že se mě nelíbí že nejde najít vhodný termín pro polofinále, ale na finále to jde poměrně lehce. Nedivte se, že se ptám jestli je správně, aby člen VV rozhodoval o konkurenčních akcích a zároveň o svojí akci. Možná Vám to přijde jako absolutně čisté a správné. Mě ne. 

+0 /-0 | 26.02.2021 11:01

FBU

Super pane Koutný,

když Vám dojdou argumenty, tak téma otočíte. Neodpověděl jste ani na jednu otázku.Ale když Vás to tak zajímá, tak já děti nemám. Takže už jen díky tomu podle sebe nemůžu hodnotit Vás. Akorát se Vám snažím ukázat souvislosti, které Vy vůbec neberete v potaz.

OK, tak bez Vaší rodiny, Vašeho světa, odpovězet na otázky:

Víte o povinnost dětí na školní výuce? Víte o nutnosti dělat komisionální zkoušky pokud máte vyšší procentuální neúčast na výuce? Jaké to procento je? Kolik procent udělá účast na polofinále a MČR?

Vy potřebujete na MČR amatérů minimálně půl roku. A kolik dle Vás tedy potřebuje pořadatel MČR mládeže nebo juniorů? Proč když někdo zvolí stejný přístup jako vy je ten špatný? Kolik času potřebují rodiče, aby zařídili účast dětí případně svou na MČR?

+0 /-0 | 26.02.2021 10:50

Petr Koutný

FBU - všiml jste si, že nekomentuji Váš svět, vaší rodinu a jen se snažím odpovídat na otázky. Vy do toho zatahujete mé dcery, mojí rodinu a dokonce píšete o bublině. něco na tom bude, když se říká...podle sebe hodnotím tebe...

+0 /-0 | 26.02.2021 10:38

FBU

Pane Koutný,

zkusím opět proniknout do Vašeho uzavřeného světa. Neptal jsem se na to jestli Vaše dcery jsou doma. Ptal jsem se jestli víte jak je to s počítáním procent absence a s tím spojených komisionálních zkoušek.

Ale chápu, Vy žijete v bublině a to Vám vyhovuje. Jen do té bubliny netahejte i ostatní...

+0 /-0 | 26.02.2021 10:34

Petr Koutný

FBU - dcery jsou rok doma, protože se do školy nechodí. Jsem si jistý, že člen VV příští rok nepodá do prvního kola přihlášku. A když podá a nabídne co tento rok, pak nemá jedinou šanci uspět....a nepomůžou mu i kamarádi. No bude to potom horké....určitě to nepřehlédnete..:) 

A těšil bychm se na tu situaci, kdy mojí nabídku bude hodnotit stejný člen VV, který bude obhajovat tu svojí..:). Ne, to se opravdu nemůže stát..:) 

+0 /-0 | 26.02.2021 10:27

FBU

Pane Koutný,

zkuste si dát opravdu věci do souvislostí. Termín polofinále až do ledna bylo ve škole první pololetí, na VS zimní semestr. MČR v březnu je druhé pololetí nebo letní semestr. Oháníte se tady dcerami, takže asi víte jak je to s počítáním procentuální absence a že přesto nejede vlak.

Líbí se mi, že si myslíte, že svět se začne otáčet podle toho jak si přejete Vy. Ale třeba se probudíte z tohoto sna. Protože to, že si něco nedokážete představit neznamená, že se to nestane.

+0 /-0 | 26.02.2021 10:08

Petr Koutný

FBU - postupně.

- proč jsem zrušil Amatéry - jediný vhodný termín byl v září. Jen nemůžu mít termín, který by kolidoval se třemi akcemi svazu. To dává smysl. Jenže tyto akce ještě nemají termíny. Tedy...musel bych držet prostory do doby, kdy budou známy termíny těchto akcí. Příprava na takový turnaj je časově náročná. Po zvážení všeho, vyznělo lépe to tento rok zrušit. 

- Dva týdny zameškané školy ( dovolená) - minulý rok to nevadilo? Tento rok to vadí? 

- příští rok nebudu podávat konkurenční nabídku. neumím si v žádném případě představit, že by člen VV podal příští rok v prvním kole nabídku na tento turnaj. My jí podáme a nečekám, že by toto byla nae konkurence. Naše výhoda bude v tom, že naše nabídka bude veřejná  a neztratí se. 

Nepotřebuji jak říkáte špinit konkurenci. Lidi ve střetu zájmů nepovažuji za konkurenci.

+0 /-0 | 26.02.2021 09:38

FBU

Pane Koutný, rozjíždíte jen opět další flamewar, abyste si tady nahnal počet přečtení a komentářů.

Typicky bulvární otázky "proč". Když se Vám na ni dostane odpověď, tak si vymyslíte jinou otázku stejného typu a pořád dokola. Píšete proč se polofinále neuskuteční v květnu. A co když to nebude možné, tak pak budete to řešit jak?

Stejnou otázku "proč" můžu položit i Vám. Proč jste zrušil MČR amatérů a taky ho postupně neodkládal? Pro Vás je to logické řešení, které si zdůvodníte článkem. Ale když stejné řešení udělá svaz, tak je to zásadní chyba.

Domýšlíte někdy taky i okolní souvislosti jako třeba, že se jedná o dva týdny zameškané školy, což v jednom pololetí je pro spoustu škol problém v normálním stavu natož v době, kdy jsou školy zavřené? Stejný problém vidím u rodičů s dovolenou.

Můžeme se bavit o dalších souvislostech. Ale má to smysl?! Když Vy jste si už vytvořil zcela jasný závěr se svým rybníčkem, který chcete neustále opakovat...

Ale chápu, když chcete příští rok podat konkurenční nabídku, tak musíte svého protivníka co nejvíce poplivat. Ale není to taky konflikt zajmů? Tentokrát z Vaší strany...

+0 /-0 | 26.02.2021 09:20

Petr Koutný

FBU - Proč se musí zrušit polofinále a proč se může odložit finále? Proč dnes, když se odložilo finále na červen, nejde vypsat polofinále na květen? Chcete odpověď? Ryba si sama rybník nikdy nevypustí. Už nechm na Vás, kdo bude ve vašich očích ryba a ryby a ke je ten rybník. Já na to mám jasný názor. Petr 

+0 /-0 | 26.02.2021 09:02

FBU

Opět novinařina pana Koutného. Uvádět přesné informace není jeho silnou stránkou. Otázkou je jestli mu nedochází a nebo to dělá záměrně, aby z nss udělal BULVÁR.

Polofinále byla několikrát odložena. A až teprve v lednu bylo rozhodnuto, že již dále není možné odkládat, právě proto aby se mohlo uskutečnit MČR.

Ano taky je možnost odkládat polofinále třeba až do roku 2022, ale hrát MČR 2021 v roce 2022 je už poněkud divné.

+0 /-0 | 26.02.2021 08:27

Petr Koutný

Čekáme na vyjádření organizátorů zrušeného polofinále, které nedostalo možnost odložení. Argumentem byl nedostatek času. Tady se mi to zase nelíbí. Když už teda tento rok pomlčíme o neuvěřitelním střetu zájmů a teď se k tomu přidá nadržování a protěžování jednoho organizátora na úkor druhých. Je mi z toho opět smutno. Tak nějak tuším ve větru po čase článek, který bude budit emoce. Petr  

+0 /-0 | 26.02.2021 07:33