Konečně Mitropa Cup 2021, ale ...

03.05.2021 03:00 | Domácí zprávy

Nevídaná Mitropa. Bude se hrát velmi zvláštním způsobem. Hráči budou na jednom místě ve své zemi a tam budou hrát své partie. Pojďme se podívat na základní informace.

Raději se podívejte na oficiální stránky zde: http://www.swisschess.ch/mitropa-cup-2020.html protože z toho kvanta různých nařízení jsem určitě spoustu vynechal.

  • Bude se hrát přes platformu Tornelo.com
  • Turnaj pořádá Švýcarská šachová federace.
  • Bude otevřená (mužská) a ženská sekce. Bude se to počítat na FIDE elo.
  • Hraje se na čtyřech šachovnicích. Tým je tvořen 4 hráči a max. 2 náhradníky a kapitánem.
  • Časová kontrola je 90 minut na 40 tahů a 30 minut do konce. Za každý tah klasicky 30 vteřin.
  • Hraje se na 9 kol. První kolo začíná 4.května od 15,00. Od třech hodin se hraje 1.-8. kolo, poslední deváté je 12. května od 10,00.
  • Bude se hrát na místě, které určí každá federace s tím (samozřejmě), že hráči musí být fyzicky přítomni. Hráči tedy musí hrát z oficiálního místa na určeném počítači (notebooku). Hráči musí před partií odevzdat veškeré elektronické zařízení. Během partie do hrací místnosti smí jen hráči a rozhodčí. Hráči budou mít omezený prostor kde mohou chodit, všude budou pod dohledem rozhodčích, kromě záchodu :-)
  • Budou dva rozhodčí nominování organizačním výborem + místní rozhodčí (asi pomocníci, ale musí být FIDE rozhodčí)
  • Rozhodčí může hned diskvalifikovat jakéhokoliv hráče pro podezření z porušení fair play hry (podvádění), ačkoliv pokud jsem dobře porozuměl, automaticky to neznamená že hráč podvádí :-)
  • Nejsou dovoleny klobouky, čepice ani mikiny a další nepotřebné věci pokrývající hlavu, krom náboženských předmětů (?!) (Ps.: Můžou hrát vousatí metalisti?)
  • Každá federace dostane 5 000 eur na organizaci, ubytování a další poplatky (pro hráče atd.). Oba rozhodčí dostanou od organizátora 500 eur. To všechno platí Švýcarská šachová federace (Wow!)
  • Ceny jsou zlatá, stříbrná a bronzová medaile pro první tři týmy.


Sestava České republiky muži:

1. Nguyen Thai Dai Van
2. Babula Vlastimil
3. Krejčí Jan
4. Kriebel Tadeáš
5. Finěk Václav

Sestava Česká republiky ženy:

1. Olšarová Karolína
2. Petrová Kristýna
3. Worek Joana
4. Richterová Nataša
5. Kaňáková Natálie
6. Koubková Anna Marie

Jsem moc rád, že uvidím(e) v akci naše největší šachové želízko a sice Vaška Fiňka, Tleskám tomu kdo o tom rozhodl (kapitán Zbyněk Hráček?), protože konečně dostal Vašek dobrou příležitost získat ostruhy z takové akce. Naší borci patří k favoritům. Ale Mitropa nikdy nebyla snadnou akcí a i ostatní týmy jsou dost nabušené.

Podívejte se zde: http://chess-results.com/tnr558727.aspx?lan=1&art=8&turdet=YES&flag=30

Ženy by také mohly patřit mezi favority, ale asi Italky a Němky budou mít určité námitky. Podívejte se zde: http://chess-results.com/tnr558726.aspx?lan=1&art=8&turdet=YES&flag=30


Název článku byl Konečně...., ale...

Takže co to ale znamená. Je super, že se konečně něco bude hrát navíc s naší reprezentací. Ale upřímně (já) bych to hrát nechtěl. Rozhodčí se mění v všemocné monstra, kteří mohou v podstatě cokoliv. Doposud to byli lidé, o kterých jste v tom lepším případě ani nevěděli. Nyní? Budou jako na lovu. Přece podvádět může každý. Děsím se situace, až budou chodit v gumových rukavicích a kontrolovat vám ... raději nebudu domýšlet.


Většinu - co znám rozhodčí - to jsou rozumní a inteligentní lidé, ale stačí jeden "dement" a je postaráno. Navíc nemohl bych v takové dusné atmosféře hrát normální šachy. 

Nechci končit tak pesimisticky. Takže jen doufám a pevně věřím, že ta další Mitropa se už bude klasicky hrát naživo, kdy se hráči budou vidět a normálně si potřesou pravicí.


Robert Cvek
45x 4923x Robert Cvek
Fotogalerie
Komentáře (45) Aktualizovat Zobrazit pouze mnou komentované
Pavel Ch

No vida, bez telefonů, počítačů, bez techniky, bez elektronického zařízení, bude kontrolováno, vše prošmejděno, dokonce trestný čin, kdo poruší.

 Vypnutá wifi.

 

Nikdo kromě "hráčů" a 4 vyjmenovaných arbitrů (teda nejvyších policejních, vojenských, soudních, rozvědkových zástupců) nesmí být přítomen.

 

 Jako na MITROPĚenlightened ....Ale toto je dnešní poslanecká sněmovna.surprise

+0 /-0 | 04.05.2021 17:30

Petan

Re PK: Problém je ale v tom, že zasahujete většinou jen na žádost někoho, koho se komentář týká. Tím pádem poté, co si postěžuje citlivější povaha, zmizí komentář, který nijak dramaticky nevybočoval. A na druhou stranu hulvátské komentáře, na které si ten, na koho jsou směrovány, písemně nestěžuje, tady zůstávají.

+0 /-0 | 03.05.2021 19:54

Petr Koutný

Diskuze - se občas dostává mimo realitu. Je jen na nás jak budeme diskutovat, jak se budeme vyjadřovat a jak originální budeme. Jde napsat svůj názor slušně a vtipně i s dávkou ironie a střelného prachu. Když je diskuze mimo ralitu musí se něco stát. Bu´d jsme lidi a máme vzájemný respekt a nebo si nestěžujme za zásahy do diskuze. Nečtu všechny komentáře, nesedím zde celý den a když už zasahuji, pak na žádost někoho, koho se to dotýká. I tímto komentářem prosím o respekt, děkuji

+0 /-0 | 03.05.2021 18:57

xdavx x

playboy, tak on je aspon vlastik trochu pohlida, na takove akci je treba vasek poprve a vlasta je aspon nasmeruje..

+0 /-0 | 03.05.2021 17:30

xdavx x

ciki, na druhe strane mi vazne vadi, kdyz takovy clovek lze, nadava nekomu do fasistu, nacku, koblih a podobne. pokud s tim ma problem, pak toto uplne neni platforma, kde by se mel realizovat.

+0 /-0 | 03.05.2021 17:23

ciki333

03.05.2021 16:39 | Kempelen + 03.05.2021 16:52 | david brazina

Již jsem zde na stránkách nss psal a dokonce poslal Petru Koutnému email, že neschvaluji mazání příspěvků, včetně spamu, lidem, jako jsou Morphynista a spol. Jakkoliv je mi Morphynista odpornými svými, především politickými názory, měl by dostat prostor, aby zde v plné šíři zazněly. To říkám jako skalní volič SPD a osoba, které Bakalova média (a nejen ona) 41x zablokovala IP adresu. Myslím si, že je i užitečné pro osvětu, když nezaujatý čtenář vidí, jací blbci se rekrutují z demobloku. Horuji pro absolutní svobodu projevu na sociálních sítích...

+0 /-0 | 03.05.2021 17:16

lykan
+0 /-0 | 03.05.2021 17:09

lykan

Magiland: https://www.youtube.com/watch?v=vdewx5J8fYg

 

Moc jsem se o tyto věci zatím nezajímal, ale vím, že už se reálně používají podkožní čipy implantované ze zdravotních důvodů, které dokáží řídit uvolňování hormonů do krve. Třeba čipování čoklů je už teď povinné. Kdo chce, určitě toho vygůglí dost.

 

https://www.npr.org/2018/10/22/658808705/thousands-of-swedes-are-inserting-microchips-under-their-skin?t=1613528981224

 

https://www.defenseone.com/technology/2020/03/military-funded-biosensor-could-be-future-pandemic-detection/163497/

+0 /-0 | 03.05.2021 17:06

xdavx x
Kempelen. Tak jako mám právo si domů nepustit někoho kdo mi je nepříjemný,, pak je přece docela normální nepropagovat něco co pořádá člověk, který ti vyhrožuje že ti vyvrazdi rodinu...
+0 /-0 | 03.05.2021 16:52

xdavx x
Frank, další Nick morfina? V čem konkrétně jsem nemel pravdu, že OSP nejsou přijímačky na VŠ? :D je to takové povznášející jak si anonym, který nálepkuje ostatní jako koblihy, nacky a podobně, povídá sám se sebou :D
+0 /-0 | 03.05.2021 16:49

Kempelen
Jak funguje diskuse na teto strance asi nejlepe vyjadril pan Brazina, kdyz jsem se ptal (marne) administratora, proc smazal muj prispevek. ------ Pan Brazina pise (27-04; 13:47): Kempelen, no vidis, a ja to zase vidim tak, ze polozit dotaz pod tremi nebo ctyrmi clanky, protoze si nejsi schopny precist odpoved, je spamovani. Pokud by te to totiz opravdu zajimalo, tak bys treba petrovi napsal na mail, misto toho spammingu. - Takze si prosim tu odpoved co jsem psal znovu precti, sice nemuzu mluvit za Petra, ale predpokladam, ze uz nekolikrat dal jasne najevo, ze z osobnich duvodu se nechce na propagaci teto konkretni zalezitosti podilet. Pokud se tim citis dotcen, ja jsem zase dotcen tim, ze me blokuji na facebooku, kdyz se nepridavam k vseobecne antiruske hysterii. ------ Takze muj prispevek - a asi i jine - byl smazan ne proto, ze by porusil pravidla diskuse, ale z osobnich duvodu. Jinak receno, administratorovi se proste nelibil. To si myslim, ze vypovida hodne o charakteru lidi, provozujicich tyto stranky. Je to proste takovy klub stejnych nazoru a lidi, kteri se navzajem poplacavani po zadech a ujistuji se, jaci jsou vyborni a jedinecni.
+0 /-0 | 03.05.2021 16:39

Frank

David Bražina je chudák, který maže příspěvky, upozorňující na jeho nesmysly. Jako dnes, když si naběhl s OSP a pak smazal článek Morhynisty. Sám se obořuje na jiné (dnes Pavla Chrze), že prý neumí uznat pravdu, přitom sám píše hlouposti. Než uznat vlastní chybu, raději kolem sebe kope a maže a maže... A diskuse opět klesne na dno, kde už čeká jen bažina. Jak dlouho asi vydrží tento příspěvek? 

+0 /-0 | 03.05.2021 15:36

Playboy

Naprosto neperspektivní sestavy týmů. U mužů dávají smysl jména: Van a Finěk, což je z pohledu rozvoje mladých velice málo a u žen je to dokonce POUZE Koubová, což je tristně málosurpriseno

+0 /-0 | 03.05.2021 15:23

Morphynista

Bražino, nelži, napsal jsem jen, že pravdu má PavelCh, o politice ani slovo...

+0 /-0 | 03.05.2021 15:23

xdavx x

to Petan, ne, ale divis se mu, kdyz se podivas co ten Morfin treba ted predvadi?

BTW, nejsem uplne odvazany z toho, kdyz mi tady nejaky anonymni nemocny chudak nadava do nacku, koblih nebo nenavistnych okamurovcu...  Navic pod clankem, kde o politice neni ani zminka.

+0 /-0 | 03.05.2021 15:22

Morphynista
Oznamuji, že kvůli cenzuře na tomto webu odcházím z diskusí. Dnes jsem zde v tématu napsal, že D.Bražina nemá v diskusi pravdu, což bylo smazáno. Zmizely i další mé kritické příspěvky. Zatímco vulgarity od " privilegovaných " diskutérů zde zůstávají...
+0 /-0 | 03.05.2021 15:12

Petan

Re DB: Takže tajemný cenzor, mající právo mazat příspěvky jseš ty?

+0 /-0 | 03.05.2021 15:11

Morphynista
Oznamuji, že kvůli cenzuře na tomto webu odcházím z diskusí. Dnes jsem zde v tématu napsal, že D.Bražina nemá v diskusi pravdu, což bylo smazáno. Zmizely i další mé kritické příspěvky. Zatímco vulgarity od " privilegovaných " diskutérů zde zůstávají...
+0 /-0 | 03.05.2021 15:11

Morphynista

Oznamuji, že kvůli cenzuře na tomto webu odcházím z diskusí. Dnes jsem zde v tématu napsal, že D.Bražina nemá v diskusi pravdu, což bylo smazáno. Zmizely i další mé kritické příspěvky. Zatímco vulgarity od " privilegovaných " diskutérů zde zůstávají...

+0 /-0 | 03.05.2021 15:11

xdavx x

Magiland, no jasne. Ma to trochu sve mouchy :D on ani ten EMP neni moc bez nasledku. 

+0 /-0 | 03.05.2021 15:05

xdavx x

Petan, a urcite uvedes i konkretni priklad z tohoto vlakna, kdy se resila politika a byla smazana. Ja jen videl, jak nick Morphynista mě naprosto bezduvodně napadl a urazil. Nehlede k tomu, ze jsem tusim celkem jasne uvedl, proc se PavelCh myli. Pokud má pan Morphynista neustale potřebu mě kdekoli napadnout, protože jsem to já, kdo mu se svými politickými názory vadí, pak se obavám, že tvůj dotaz nemá smysl. Pokud má Morfin pocit, ze je mu ukrivdeno, pak by se mel v prvni rade zamyslet sam nad sebou. Stejne jako ty, ktery bez jakekoli souvislosti tady vytahnes politiku i do diskuze, kde o politice neni ani slovo.

+0 /-0 | 03.05.2021 15:04

Petan

Možná by měl Petr Koutný do pravidel diskuzí doplnit, jaké politické názory jsou zde přípustné, které země je možno kritizovat a které ne. Vzhledem k tomu, že to v pravidlech popsáno není, dochází nám tady ke kuriozní situaci, že přípsěvky plné urážek tady zůstávají a na druhé straně příspěvky Pravidla neporušující (což ovšem neznamená, že s nimu musím souhlasit) nám tady mizí.

+0 /-0 | 03.05.2021 14:11

Magiland

@david brazina  -  představil jsem si situaci, kdy byl uprostřed rozhraných partií kontrolně zapnut proud do měděného kabelu obtočeného kolem herny (jak popisuješ)  - a k zemi se bezhlučně sesunuly veteránské opory obou týmů ....   :-)))

+0 /-0 | 03.05.2021 13:53

xdavx x
Magiland, což o to podkožní. Ale borec ho měl na noze v botě :D
+0 /-0 | 03.05.2021 13:31

Magiland

@lykan ... mohu reagovat slovy klasika ?? (policejni ředitel (M. Růžek) ve filmu Adéla ještě nevečeřela) - "Odporné ... a je tento podkožní čip na trhu ??  "  :-)

+0 /-0 | 03.05.2021 13:21

xdavx x

lykan, pokud v tom budou velke penize, tak se par takovych lidi urcite najde. na druhou stranu, ve tvari tvar zapase se to da celkem osetrit treba EMP, nebo nějakým jiným rušením - živý proud v měděném kablu obtočeném kolem herny. Jen bude problem s temi co budou mit kardiostimulator a podobne, ale tech zase snad tolik nebude rekl bych

+0 /-0 | 03.05.2021 10:23

xdavx x

Ne, ja se rád nehádám, je jen nesnaším, když někdo píše blbosti, obzvlášť novinář. Že bys uznal žes neměl pravdu od tebe nehrozí, ty budeš psát že za mě to bylo jinak, i když o tom víš s prominutím velký prd. Jeste mozna doplnim, ze vysledek OSP absolutne neni nic, co by nekomu zakazovalo se k prijimacimu rizeni prihlasti i kdyz dotycny u nej neuspel. Takze pokud je ten novinar tvuj kamarad, tak mu vyrid at pise radeji o tom cemu rozumi, na seznamzpravy to ale bude dost tezke.

+0 /-0 | 03.05.2021 10:21

lykan

Stejně profi šach nezachráníte. Za pár let tu už nejspíš budou masově rozšířené podkožní čipy. Bohužel. Technologie už na to jsou, teď jde jen o to jak to ovčanům marketingově předžvejkat, aby to sežrali. A to je nejspíš konec profi šachu. Každopádně jsem zvědav, jestli jste opravdu tak blbí, že si to necháte implantovat. Bohužel si myslím, že jste.

+0 /-0 | 03.05.2021 10:18

Pavel Ch

Davide, Ty se tak rád hádáš... Co bylo, bylo, za Tebe, teď je třeba jinak,

Citace: Nejde totiž zrovna o drobné, jedna on-line zkouška vyjde nejméně na 810 korun. To je skoro o tři stovky víc než za prezenční termín. Navíc řada fakult vyžaduje kombinaci dvou zkoušek, například testu obecných studijních předpokladů a matematiky, angličtiny nebo základů společenských věd. Dohromady tedy jeden zkouškový termín vyjde na 1620 korun.

+0 /-0 | 03.05.2021 10:14

xdavx x

A ty bys měl přestat psát blbosti o kterých nic nevíš... Stejne jako ten panák ze seznamu. 12.12 2020 se dělalo OSP - OSP to znamená: Obecné studijní předpoklady, představují test vytvořený společností Scio. Slouží jako přijímací zkoušky pro několik škol (nesmysl), další k němu přihlíží (ano, jen přihlíží). Je pořádán v rámci tzv. Národních srovnávacích zkoušek. 

To nejsou příjimačky v pravém slova smyslu - některé VS kvuli nizké kapacitě prijimaci zkousky nevyhlasuji a pak jim bud staci toto, nebo vubec nic a vezmou vsechny co jsou prihlaseni k danému termínu.  Prijimaci rizeni jsou jen v termínech, které jsem ti poslal v odkazu musi se k nim prihlasit i ti co absolvovali OSP. On totiž existuje něco jako vysokoškolský zákon, kde je forma i termíny i způsob příjímacího řízení jasně definován. Zvlášť bych ocenil, kdyby se lidi jako ty nehadali s každým, kdo o dané věci něco ví. Kupříkladu já jsem 15let na VS ucil, tak si troufam říct, že o tom vím víc než nějaký moula co chtěl být zajímavý a spletl si prijimaci zkousky se srovnavacimi zkouskami

+0 /-0 | 03.05.2021 10:14

Pavel Ch

Davide, myslíš že mám čas na Tvé nesmyslné pochybnosti???? Jestli si žurnalista na seznamu.cz s termíny přijímaček nevymýšlí?

 Ale že si to ty, tak jsem to ve vteřinách našel, po zadání data do googlu:

  12.12.2020 přijímačky VŠ, měl žurnalista pravdu.

termíny: https://www.vysokeskoly.com/kde-jeste-berou-na-vs/jak-zvladnout-testy-osp-tsp  

 článek žurnalisty

Chlapci, 2 národní a 2 mezinárodní rozhodčí na 4 hráče, v jedné místnosti, to fakt bude pohodička. Jak by se asi mohli provinit?

A jak píšu, lepší než být kontrolován na dálku a zkontumován kvůli technice nebo že nevím proč. To se s místě nestane. Tak nehledejme čerta, kde není. Bude to v poho, vsadí se někdo?

 

 PS: Roberte, to píšeš o živých turnajích, co se stalo, ale v závěru vyzýváš, aby se brzy už živě hrálo. Tady jsme u on-line a pohodě se 4 hráči v místnosti, kteří nic sebou mít nebudou, nebude jak podvádět. Jinak k rozhodčímu a VL (nechci probouzet emoce některých zde s VL). Ale kapitán z místa utnul diskuzi zde na nss, že čistě chyba našeho hráče, že o tom nebyla diskuze, taká jsou pravidla a rozhodčí byl v poho. Hlásil arbitr pravidelně kolik do začátku chybí, všichni na místech, krom jediného, který na cestě. Sprdunk od kapitána, hráčů, svazu dle smlouvy 1/3 odměny za akci dolů.  Takže ani zde příměr "zlého rozhodčího není na místě". 

+0 /-0 | 03.05.2021 09:28

chess64geek

to Petan: no ale jak byste to vyřešil teda vy? Vyházel státy co nesouhlasí a změnil světovou šachovou organizaci na evropsko-americkou? FIDE se to sanží pojmout podobně jako to, že slepý může chytat na figurky, aniž by pro něj platilo dotknuto-hráno. Prostě by se někde mělo přimhouřit oko a je na rozhodčích, aby právě našel nějaký kompromis a situaci ohlídal.

+0 /-0 | 03.05.2021 09:09

Petan

Pod náboženské důvody se dá skrýt cokoliv. Pravidla by měla být pro všechny stejná. Buď je rozhodčí schopen zkontrolovat ,zda má někdo elektroniku pod čepicí nebo ne. A pokud to není schopen zkontrolovat je naprosto absurdní, aby platila růzuná pravidla podle údajného náboženského vyznání. To ostatně není v žádném jiném sportu, aby jiné regule platily pro muslima a jiné pro křesťana.

+0 /-0 | 03.05.2021 09:03

chess64geek

Bude tam několik rozhodčích, jak místní, tak určení pořadatelem. Myslím, že se není třeba bát toho, že by někoho diskvalifikovali neprávem. Pokud jde o pokrývky hlavy - je jasné, že čip či jiná elektronika se tam může celkem dobře schovat, ovšem FIDE již tradičně velmi toleruje a) hráče s postižením b) náboženství hráčů. A tak se snaží do této problematiky co nejméně zasahovat. V případě indů, kteří nechtějí svůj turban sundat z hlavy a muslimek, které zase nosí šátek (navíc, pokud se nepletu je zrovna ramadán a to je u nich hlavní svátek), je celkem logické, že FIDE tady musí ustoupit (a zřejmě bude požadovat, aby to rozhodčí vyřešili domluvou přímo s těmi lidmi a našli nějaký kompromis), jinak by pravděpodobně některé nábožensky založené federace z FIDE vystoupily.

+0 /-0 | 03.05.2021 08:57

xdavx x

V odkazu na clanek, ktery uvadis se pise: 

Sobota 12. prosince, 9:00. Stovky studentů usedají ke stolům a pouštějí se do psaní přijímacích testů na vysoké školy. Něco je ale jinak. Žádné plné třídy a auly, žádné rozdávání šustících papírů, žádné škrábání propisek na záznamové archy. Každý uchazeč o vysokoškolské studium sedí sám doma před počítačem a vyplňuje testy on-line.

 

V sobotu příjimačky na vysokou jo? Tady máš rozpis dat příjimaček pro rok 2021: 

https://www.vysokeskoly.com/terminy-prijimacek/

Zadna sobota v prosinci 2020 tam nefiguruje... Ze by si kamarad novinar neco popletl? seznamzpravy.cz ... aha.

+0 /-0 | 03.05.2021 08:51

Pavel Ch

Davide, FAKE sem dávají v diskuzi vedlejšího článku jiní, ne já.

 

Ještě jednou, proti tomu je Mitropa (co se týče kontroly arbitrů) fakt brnkačka.

 

Asi by bylo příjemnější u přijímaček mít komisaře-arbitra v pokoji, v místnosti, který vidí, že nepodvádím, než se dovědět, že technika vypadla a tak nemohu být pod kontrolou, ende.

 

Článek pro Davida B. ... skenování obličeje a další věci, co musí (nejen šachistě) na přijímačkách podstoupit.... 

jak opravdu vyzkoušel žurnalista:

 https://www.seznamzpravy.cz/clanek/skenovani-obliceje-i-mistnosti-vyzkouseli-jsme-on-line-zkousky-na-vysokou-133536

+0 /-0 | 03.05.2021 08:31

xdavx x

Vystudovany zurnalista zije v budoucnosti? VS zacinaji prijimacky dneska... 

+0 /-0 | 03.05.2021 08:18

Robert Cvek
Byl bych jen rád, Pavle, kdyby to tak bylo. Nicméně zažil jsem v rakouské lize tzv řezníka, co třeba Monika socko když se polila kávou, co lazna když nedoběhl atd. Ale nechci malovat čerta na zeď buďme rádi že tato akce bude.
+0 /-0 | 03.05.2021 08:17

Pavel Ch

I s rozhodčími to bude v poho. Zkontrolují obě toalety před zahájením. Možná hráče při vstupu, ale ti si to ohlídají s kapitánem mezi sebou. Na počítačích jen to co má být.  A pak už budou rozhodčí jen popíjt kafíčko. Jen hráči nesmí "ujet" a ze zvyku neříct mezi sebou půl nevinného slova. Ale to dobře vědí.

 

 Myslím , že rozhodčí co se antichentingu týče, to budou mít složitější na turnajích družstev živých.

  Fakt, tady o jedné místnosti s soc. zař., uzavřené, kde přijdou 4 hráči, to je brnkačka na kafíčkolaugh .

 

  Roberte, reagoval jsem, že fakt nemusí se bát 2300 hráč porazit 2500 a že to nikdo nebude zpochybňovat.

PS: Přijímačky na VŠ jsou těžší, tam Ti vypadne kamera, inet, něco, nepodvádíš, ale končíš. A raději bys měl přísného komisaře v pokoji, než se na dálku dovědět: "Vot těchnika, sorry, ale ende".  Vystudovaný žurnalista to vyzkoušel s vědomím fakulty a pak o tom psal.

+0 /-0 | 03.05.2021 08:10

Robert Cvek
Viktor111 přesně tak naprostý souhlas je to prostě nutnost jen ta všemocná pravomoce pro rozhodčí... Uvidime
+0 /-0 | 03.05.2021 08:06

Robert Cvek
Pavle nemyslel jsem hráče ale rozhodčí jak píše pan morphynista
+0 /-0 | 03.05.2021 07:56

Pavel Ch

Zrovna tuto soutěž bych na on-line viděl optimičtěji, než je v článku nastíněno. Jde o družstva, v jednom místě tým,  ne o ME jednotlivců hraných ze svých bytů.

Mitropa byl odjakživa takový přátelský soutěžní boj. Víc než o medaile jde o vyzkoušeníní širšího kádru repre s důrazen na mladé. 

 

a)  Tedy, žádná federace nebude kolektivně podvádět.

 

b) Žádný hráč si nedovolí podvádět, bez ohledu na případný (ne)dištanc by na něj federace v nominacím mohla zapomenout třeba příštích 20 let.blush 

 

ad a) Si představte, že se pak v budoucnu některý hráč ve svém svazu nepohodne a pak z pomsty to prodá novinářům do světa, co se tehdy dělo.

ad b) Myslím, že nominovaní si váží účasti a že jsou víc jak pod drobnohledem rozhodčích, pod kontrolou spoluhráčů, kapitána, vlastního svazu. 

 

A vždy platí, co ví jeden, neví nikdo, co ví dva, vědí všichni. (Staré přísloví). Aktualizované: .... ví ještě ten večer celý svět.

Prostě nikdo si to nelajsne, ať klidně botrec s 2300 porazí hráče s 2500plus.

+0 /-0 | 03.05.2021 07:51

Robert Cvek
Morphynista: Děkuji za doplňující info. Přesně tak. Navíc - a to bylo vždycky normální - si hráči někdy prohodili pár slov mezi sebou a nešlo o nějakou analýzu, ale prostě normální lidský hovor "na uvolnění". Zde to samozřejmě nebude možné. Prostě přijít. hrát a rychle zmizet. Ti slabší by si neměli dovolit podat životní výkon. Jak třeba někdo s elem 2300 porazí tři borce 2500, je jasné, že nad ním bude viset znamení podvádění...
+0 /-0 | 03.05.2021 07:35

Morphynista
Souhlasím, že ten bod o diskvalifikaci jen na základě podezření může přinést hodně velké problémy a v praxi se to už děje. V současnosti je asi nejznámějším případem univerzitní mistrovství světa , kde bylo diskvalifikováno celkem dvacet lidí včetně vítězky turnaje žen.. A ani silní velmistři se nedokážou shodnout na tom, zda jsou její partie podezřelé nebo jen měla smůlu, že hrála příliš dobře...http://chess-news.ru/node/27751
+0 /-0 | 03.05.2021 05:25