Šachový národ sobě

10.04.2011 12:43 | Soutěže družstev 2010/2011

Do posledního kola doklopýtalo dnes všech šest skupin 2. lig, derniéru má na programu i řada nižších krajských soutěží družstev. I vzhledem k tříbodovému systému se až dnes rozhodne o některých postupujících a o řadě sestupuj...

Do posledního kola doklopýtalo dnes všech šest skupin 2. lig, derniéru má na programu i řada nižších krajských soutěží družstev. I vzhledem k tříbodovému systému se až dnes rozhodne o některých postupujících a o řadě sestupujících, kdy není výjimkou, že ohrožena je hned celá polovička tabulky.
Do první ligy postupují na 99% Oaza Praha ze skupiny A, v Béčku svádí boje o postup ERA-Poštovní Spořitelna B (25), Karlovy Vary(24) a teoreticky ještě i MARTY BANÍK Most(22). Skupinu C ovládla JOLY Lysá nad Labem B. Lídři si to dnes rozdadí ve skupině D (Polabiny B nebo Třebíč?) i E (Znojmo či Kroměříž?). Skupinu F ovládl suverénně Labortech Ostrava.
Pište výsledky, komentáře, zajímavosti či odkazy na vlastní podrobné reportáže.

2. liga – skupina A

Poř.DružstvoVRPBodySkórePartie
1.OAZA Praha9012753.041
2.Sokol Vysehrad B8022448.034
3.Sokol Plzen 16222047.532
4.SK Line A5231742.528
5.Sokol Plzen Letna A5141643.523
6.Sokol Platan Pisek4241440.022
7.Sachovy klub Viktoria Zizkov4151339.020
8.Sokol Domazlice4151336.018
9.Sokol Tabor A4061239.526
10.SK Cesky Krumlov235935.517
11.SSK HerNyr208629.015
12.Sokol Tabor B109326.515
11.kolo - 10.04.2011
Sachovy klub Viktoria Zizkov-SK Line A
SK Cesky Krumlov-Sokol Plzen Letna A
OAZA Praha-Sokol Tabor B
Sokol Platan Pisek-Sokol Vysehrad B
Sokol Tabor A-Sokol Domazlice
SSK HerNyr-Sokol Plzen 1

2. liga – skupina B

Poř.DružstvoVRPBodySkórePartie
1.ERA-Poštovní spořitelna "B"8112551.037
2.Karlovarský šachklub Tietz7212347.033
3.MARTY BANÍK Most7122248.035
4.ŠK Viamont Teplice7032152.542
5.ŠK Kladno6131943.025
6.SK Děčín4151335.521
7.1. Novoborský ŠK "C"3161038.522
8.Šachový oddíl TJ DUKLA Praha3161037.024
9.Šachový klub Spartak Ústí n.L.3161034.520
10.TJ Baník Hexion Sokolov3161034.018
11.TJ Krásná Lípa208628.017
12.ŠO TJ Tatran ZKZ Podbořany127531.019
11.kolo - 10.04.2011
SK Děčín-TJ Baník Hexion Sokolov
ŠK Kladno-Karlovarský šachklub Tietz
Šachový klub Spartak Ústí n.L.-ŠK Viamont Teplice
MARTY BANÍK Most-1. Novoborský ŠK "C"
TJ Krásná Lípa-ŠO TJ Tatran ZKZ Podbořany
ERA-Poštovní spořitelna "B"-Šachový oddíl TJ DUKLA Praha

2. liga – skupina C

Poř.DružstvoVRPBodySkórePartie
1.JOLY Lysá nad Labem "B"9012752.041
2.ŠK AD Jičín "B"7122246.029
3.TJ Pankrác "B"5321842.527
4.TJ Slavia Hradec Králové "B"5231742.527
5.Sokol Kolín4331541.020
6.Stadion Kutná Hora4241438.019
7.ŠK Zikuda Turnov "B"4151339.021
8.TJ Neratovice3341240.025
9.TRW autoelektronika Vlašim3161041.528
10.Desko Liberec307931.018
11.ŠK Bohemia Pardubice217735.023
12.Sokol Bakov nad Jizerou217731.517
11.kolo - 10.04.2011
ŠK AD Jičín "B"-Sokol Kolín
Stadion Kutná Hora-Desko Liberec
ŠK Zikuda Turnov "B"-JOLY Lysá nad Labem "B"
Sokol Bakov nad Jizerou-TJ Neratovice
ŠK Bohemia Pardubice-TJ Pankrác "B"
TRW autoelektronika Vlašim-TJ Slavia Hradec Králové "B"

2. liga – skupina D

Poř.DružstvoVRPBodySkórePartie
1.2222 SK Polabiny B8012453.041
2.SK Caissa Trebic A8012450.037
3.SK Duras BVK Brno Kralovo Pole B6121939.023
4.SK Chrudim6031839.026
5.SK Vysoke Myto4231437.523
6.Lokomotiva Brno4231437.023
7.Sokol Zajecice4051233.517
8.Jiskra Usti nad Orlici3151029.516
9.AKIS Pardubice216731.512
10.SK Caissa Trebic B216729.513
11.Sokol Bedrichov135628.515
12.Jiskra Litomysl018124.09
11.kolo - 10.04.2011
SK Chrudim-Sokol Bedrichov
Lokomotiva Brno-Sokol Zajecice
AKIS Pardubice-SK Caissa Trebic B
SK Duras BVK Brno Kralovo Pole B-Jiskra Litomysl
SK Caissa Trebic A-2222 SK Polabiny B
Jiskra Usti nad Orlici-SK Vysoke Myto

2. liga – skupina E

Poř.DružstvoVRPBodySkórePartie
1.SPgŠ+G Znojmo7212344.528
2.Slavia Kroměříž6312146.035
3.ŠK Zlín C6222042.529
4.ŠK Staré Město B5321845.031
5.ŠK HPM TEC Hustopeče5141642.529
6.ŠK Staré Město C5141639.526
7.TJ Spartak Adamov4061240.027
8.SK Boršice3341239.528
9.TJ ŠK Veselí nad Moravou3161040.527
10.SK Prostějov3161036.019
11.TJ Sokol Postoupky217730.019
12.ŠK Holešov208634.016
11.kolo - 10.04.2011
ŠK Zlín C-TJ Sokol Postoupky
TJ ŠK Veselí nad Moravou-SK Prostějov
ŠK HPM TEC Hustopeče-ŠK Staré Město B
ŠK Holešov-SK Boršice
ŠK Staré Město C-TJ Spartak Adamov
SPgŠ+G Znojmo-Slavia Kroměříž

2. liga – skupina F

Poř.DružstvoVRPBodySkórePartie
1.Labortech Ostrava10003058.548
2.KVS EKODIVIZE Opava8112553.040
3.Baník Havířov6131945.033
4.BŠŠ o.s. Frýdek-Místek5321843.029
5.TJ VOKD Poruba6041842.028
6.Sokol Dobrá5141638.524
7.MSA Dolní Benešov3341236.026
8.TŽ Třinec3251134.024
9.Mittal Ostrava3161038.521
10.T.J. Sokol Šumperk208633.018
11.ŠK Šenov127532.520
12.TJ UNEX ŠK Uničov109326.013
11.kolo - 10.04.2011
TJ UNEX ŠK Uničov-Sokol Dobrá
Labortech Ostrava-BŠŠ o.s. Frýdek-Místek
MSA Dolní Benešov-Mittal Ostrava
T.J. Sokol Šumperk-TŽ Třinec
ŠK Šenov-TJ VOKD Poruba
Baník Havířov-KVS EKODIVIZE Opava

Odkazy:

Databáze soutěží ŠSČR
Nejnovější české aktualizace na Chess-results
61x 1346x Viktor
Fotogalerie
Komentáře (61) Aktualizovat
15.04.2011 17:15 | Autor neznámý

Tyto problémy jsou z velké části způsobeny tím, že používáme systém 12 týmů 1x každý s každým, který je pro naše účely nevhodný. Raději jsem se k tomu vyjádřil v diskuzním fóru v sekci soutěže družstev.

 

http://www.nss.cz/diskuze.php?modul=diskuze&id_tema=20

15.04.2011 14:19 | Autor neznámý

100% to samozřejmě nebude. Ale ti hráči pod 8.místem soupisky by v takovém případě mohli bez pokuty odehrát maximálně 40 partií dohromady. Hráči základní sestavy by museli odehrát těch partií 48.

Samozřejmě, určitě by se našli tací, kteří by si dokázali sehnat potvrzení, že hráč byl dlouhodobě nemocen a nemohl tudíž odehrát stanovený limit ... Vedlo by to k podvodům. Jako trojbodový systém toho zase tolik nevyřešil, neřeší ani tento. Já si myslím, že nejlepší by byla tady již zmíněná baráž, či play-out.

15.04.2011 14:13 | Autor neznámý

A je to řešení? Dám silné hráče ohrožené nižší účastí od 9. místa soupisky a bude to ještě větší guláš...Navíc už vidím ty pokuty, já jsem limit splnil těsně a to bych nejraději hrál vše...

15.04.2011 14:02 | Autor neznámý

Zvýšení povinného počtu partií ze dvou na nadpoloviční většinu - šest, s logikou toho, že domácích hráčů má být v týmu také nadpoloviční většina, to by nemusel být špatný návrh.

Ale už slyším toho křiku potrefených hus ....

15.04.2011 13:47 | Autor neznámý

Imouse - Rozdílná síla sestav našeho týmu skutečně soutěž ovlivňuje, o tom žádná. Ač jsme se zachraňovali v posledním kole, porazili jsme např. 2. i 3. tým tabulky. Někteří hráči hrají v Německu (což ještě více ovlivňuje třeba sestavy 1. ligy), někteří silní hráči toho moc nesehrají pro pracovní či jiné povinnosti. Hraje, kdo může, někdy to dám sotva dohromady. Dokud budou pro základ povinné 2 partie a na soupisce 20 míst, těžko se stav změní. I proto jsem např. proti hraní na 3. soupisce, jak je navrhováno, protože by takových problémů jen přibývalo.

15.04.2011 11:46 | Autor neznámý

Mám poznámku k dužstvu Nového Boru. Je hezké jak chlapci zabojovali v posledním kole a jak je tu všichni chválí, ale já s nimi 2. ligu hraji dlouhodobě a docházka "C" Boru je taková že to hrubě ovliňuje (hovorově bych spíš použil expresní výraz k**rví) již několik ročníků 2-ligy B. Boráci jsou mi sypatičtí jako oddíl i jednotlivci, ale tohle je prostě fakt! Z toho pohledu mastí ERA své soupeře naprosto spolehlivě... a poslední kolo je prostě loterie...

Problém Sokolova je v uspořádání soutěží. KV jsou malý kraj se 2,5 oddíly a postupující B by jinde v divizi hrálo maximálně střed tabulky... tady se jim stačí 2× sejít a maj na další ročník 2.ligy vystaráno... kdyby si chlapci museli postup vydřít projevilo by se to i v zápasech o udržení.

Pavle věřím, že tepličáci co hráli nic nevypustili, ale řekněme si na rovinu, kdyby v jejich zájmu nebylo "nevyhrát" a nastoupili by víc kompletní tak sestupujete vy! Letos prostě losovaní posledního kola bylo vaše štěstí... Všichni víme že 3-bodový systém je tvoje dítě, ale pořád si spousta z nás myslí že je to kravina, občas zejména v 6/4členných soutěžích mládeže tě proklínám. Stačí když se mrkneš na naší skupinu extraligy dorostu jak jí ten 3-bodák nak**vil a nikdo tam nic nevypustil ani nedomluvil, prostě jen ve vyrovnané soutěži a při menším počtu hráčů je celková 1/2 pravděpodobnější a při nižším poču zápasů je to taky hezká loterie.

 

15.04.2011 10:59 | Autor neznámý

Pane Bartoši, na Váš názor máte plné právo a já Vám ho brát nebudu. Pokud je na prvním místě pro Vás sporotvní hledisko a nic víc, je tento názor zcela legitimní a nelze proti němu nic namítat. Já jsem zde prezentoval názor svůj (a jistě uznáte, že na ten mám také právo) a svých kolegů z družstva, že my upřednostňujeme jiná kritéria. Nikdo tady nekvičí. Blahopřeji Vašemu družstvu k postupu do 1. ligy a upřímně Vám přeji, abyste se udrželi, případně Vaše áčko postoupilo do extraligy. Myslím, že jsem již k tomuto tématu řekl vše a už bych se jen opakoval.

15.04.2011 10:46 | Autor neznámý

Za týmy ERA můžu leda říct, že 4:4 vedoucí ke splnění cíle považujeme za přirozený prvek, který není nijak nefér.  Kdo se nudí, může si projít tabulky, že jsme velmi bojovní, ale riskovat pro nic všechno předtím vybojované je zvrácenost. Když nás někdo stejnou metodou předstihne, nebudeme kvičet o fair play. A pokud jo, tak jedině pod rouškou anonyma...

15.04.2011 09:26 | Autor neznámý

No, 9.Je5 vypadá drtivě. To už by se opravdu mělo vyhrávat i na této úrovni.

15.04.2011 08:51 | Autor neznámý

To pawn:

V celku s vámi souhlasím, nikdo opravdu nic neporušil, to jsem již psal. Ovšem jsou i jiná kritéria...

Pan Janda:

Tolik sprosťáren jsem již dlouho v této diskuzi nečetl. Nebudu se snižovat na úroveň Vašich argumentů. Raději použiju objektivní fakt ze zápasu Vašeho družstva (když jinak nedáte), i když podle Vás to bude stejně vyšinutý názor matláka:

Partie z Vašeho zápasu

Sejkora - Lorenc: 1. e4 d5 2. exd5 Dxd5 3. Jc3 Da5 4. d4 Jf6 5. h3 Sf5 6. Jf3 Jc6 7. Sb5 0-0 8. Sxc6 bxc6 remis!! Bílý stojí přitom již zcela na výhru.

Jinak, pane Jando, s lidmi vašeho ranku se opravdu těžko diskutuje, takže Vám jen řeknu na závěr: děláte to tobře, nic neměňte, jen tak dál!

15.04.2011 08:13 | Autor neznámý

Já ty nářky nad rychlou remízou 1. týmu nechápu. ERA byla schopná v klidu potřebný výsledek uhrát. To, že si ho zajistila už krátce po zahájení zápasu formálními remízami jí nelze vyčítat. S ohledem na sílu sestav šlo o remízu z pozice síly. Když se hledá srovnání s ostatními sporty, silnější tým, kterému ve velmi důležitém zápase stačí výsledek, který je na tabuli, se také nežene do útoku a nikdo mu to nevyčítá. Nebo je normální, že tým, který už uhrál potřebný počet bodů nastoupí k zápasu, jkterý je pro něho zbytečný ve slabší sestavě a hraje na půl plynu, což také ovlivňuje soutěž (normální i ve fotbalové Lize mistrů). Nikdo to nebere tak, že by měl hrát naplno kvůli nějakému fair-play, ale chápe se to tak, že tým se chová maximálně výhodně pro sebe sama (minimalizuje nebezpečí zranění důležitých hráčů nebo vykartování). Sponzoři by přitom striktně vzato mohli také mít námitky. Jenže skutečnost je taková, že 1 kolo (1 zápas) v dlouhodobé soutěži nemá na přístup k týmu vliv a i sponzor a diváci chápou důvody. Pokud jde o šachy na turnajích jednotlivců, tam jde přeci jen o něco jiného. Ať se horník podívá na poslední kola i takových soutěží jako je šachová olympiáda. Pokud týmu stačí remíza a soupeř nic nenamítá, také to v nich nesrší zrovna dlouhými partiemi plnými riskantních obětí.

15.04.2011 07:47 | Autor neznámý

Pavle, není nutné reagovat na toho anonymního matláka. Když on není ochoten a schopen vnímat argumenty druhých , a mele si stále svou,vyšinutou, tak ho pošli někam,nejlépe na "dvě místa",,,

15.04.2011 07:36 | Autor neznámý

ad Horní z HUP: Vím, ale mne letos (bohužel) zajímal sestup, proto zde byl tým zmíněn, tak jsem reagoval, třeba nás za rok bude zajímat něco jiného.

Boj o postup jsem sledoval též, tam nás však nikdo nezmínil (bohužel), tak se také nemusím vyjadřovat ke všemu.

14.04.2011 19:13 | Autor neznámý

To Pavel Ch:

Černého Petra si vytáhl nejen Sokolov (kterému je to vcelku pro tentokráte (!) jedno), ale i Karlovy Vary, kterým by to už mohlo dost vadit, nemyslíte?

14.04.2011 19:04 | Autor neznámý

 

 Nový Bor hrál naprosto fér s tím souhlas.

Nakonec "Černého Petra" (dva již byli jistí, třetí sestupové místo mohlo dostat 5 týmů) si vytáhl Sokolov, kterému to předem nevadilo.

  Žádný systém nezaručí matematickou možnost, že remíza může stačit. I teoreticky když by bylo 0,1 bodu za remízu, se může stát, že remis stačí. Ale 3-1-0 je těchto situací celkově ve všech soutěžích méně než při 2-1-0. Dříve při dvojbodovém jeden prvoligový tým nabízel již dříve než od půlky soutěže 1.ČL až do konce remízy 4:4 po hodině hry, že prý kapitán je "zodpovědný" sponzorovi za záchranu. A zachraňovali se, ikdyž to hráče otravovalo, někam jet a hrát jen hodinu zahájení, prostě to stačilo. Dnes by to již takto kalkulovat nešlo a týmy takto hrát nemohou. V tom je ten rozdíl.   

14.04.2011 18:30 | Autor neznámý

Je to velmi zajímavé téma. Dovolím si k tomu také něco napsat jako aktér jednoho ze zápasů. V šachu vždy existovala možnost nabídnot remízu (v jakémkoliv stádiu hry) a jsem pro zachování této možnosti. Souhlasím, že jestliže se jedná o 16 hráčů, domlouvá se to předem (v případě tedy když zápisy partií odhalí že se hrálo tak do 9. tahu). Pravidla to ale nezakazují a tak se to dle mého přesouvá do roviny cti, etiky apod. V tu chvíli je to každého vlastní svědomí (svědomí klubu) a nemohu se na nikoho hněvat, že se tak zachová. Je to každého věc, následky v této duchovní oblasti si ponese sám. Nový Bor odehrál zápas s čistým štítem i s rizikem, že prohra (s 3. týmem tabulky!) bude pro jeho působení ve 2. lize osudná. Jen podotknu, že to je tak asi všechno, co by se moho stát. Závěrem k tomuto tématu bych řád řekl, že se mi hodně líbil tuším první odstavec reportáže ERA Poštovní spořitelny. Souhlasím! Tříbodový systém, stvořený jako opatření proti zápasovým remízám 4:4 se ukázal opět jako nefunkční. Šachy se vždy a dlouhou dobu na to hrály od dva body, v partii o bod, aby se tento systém prokázal jako správný a náš. Proboha, važme si toho, že šachy mají svá pravidla, která se liší (zaplať pánbůh) od například sportů, které nemají logiku.

Sofijská pravidla - na jejich zavedení má určitě organizátor turnje právo. Případ, kdy budu pozván na turnaj za startovné bude na mě, zda akceptuji Sofijské pravidlo ve smlouvě. Pokud pojedu na turnaj, za který si zaplatím, budu ve stejné pozici zda to akceptuji. Jelikož nejsem případ, který by šel na partii a chtěl jít za deset minut zpátky a čekat na další kolo, vypadá to, že mi to nemůže vadit. Ale může nastat situace, kdy se nebudu ten den cítit dobře (po fyzické stránce) nebo třeba můj soupeř bude evidentně indisponován. V těchto přípradech mi to přijde trapné.

No trochu jsem se rozpsal. Zakončím to tedy: Buďme rádi, že máme náš sport, koníčka, odreagování apod. s vlastními pravidly a s tradicí. Malé ústupky se během let nashromáždí a nerad bych se dožil doby (samozřejmě přeháním), že když patron turnaje nebude vědět, jak se tahá koněm, vyřadíme ho ze šachovnice.   

14.04.2011 15:18 | Autor neznámý

Ano, také jsem si pak uvědomil, že jsem zapomněl na slůvko "bývalý". Jak jsem psal již níže, nejsem pro nějaké vyšetřování, to by nemělo smysl. Jen bychom se měli společně zamyslet nad tím, jestli je naše hra sport. Pokud řekneme, že ano, pak bychom tedy měli (alespoň v soutěžích družstev) hrát až do konce. Také jsem pár takových zápasů zažil, ale od jisté doby je u nás v klubu nepsané pravidlo, že prostě hrajeme, za jakéhokoliv stavu! I když nám bude hrozit sestup. Když na to nemáme, tak proč se mermomocí držet v soutěži? Já budu pro, aby se to prostě hrálo. Pokud bude v každém družstvu alespoň jeden takový hráč, nemám o náš sport(?) obavy.

14.04.2011 14:51 | Autor neznámý

Já bych měl dvě poznámky. Jednak předsedou ŠSČR jsem od února já. Za druhé právě s ohledem na pravděpodobné výsledky posledního kola jsme v neděli věděli, že potřebujeme alespoň remizovat, abychom nespadli. I proto se i u nás objevily myšlenky na 4:4, to se asi jen tak nezmění (průběh zápasu s všemi partiemi posledního kola 2. ligy B: www.klub.nss.cz/    

Nezabrání tomu ani Sofijská pravidla, jak ukázala např. polská nejvyšší soutěž.

14.04.2011 14:18 | Autor neznámý

 Zdeněk Janda:  K té anonymitě, už jste někdy slyšel o mé maličkosti, nějakém Pavlu Steinerovi? Nejspíš ne, nejsem známý hráč, rozhodčí, ani funkcionář. Nemá tedy moc smysl, abych zde uváděl své pravé jméno. Podobně je na tom pravděpodobně většina zdejších návštěvníků. 

 

"někdo (...) něco vykládá o fair-play , a přitom je fair-play normálně se pod svůj příspěvek podepsat."

 

To je Váš názor. Dnešní mladá počítačová generace jsou lidé zvyklí na anonymní komunikaci na internetu. A každý má plné právo zůstat v anonymitě, pokud si to přeje. 

 

 

14.04.2011 13:57 | Autor neznámý

P.S.: Najmě u člena družstva, v jehož základní sestavě hraje předseda ŠSČR mě tento postoj a praktiky dosti překvapují. Vy byste měli jít příkladem!

14.04.2011 13:48 | Autor neznámý

To ZJ:

Shrnuto - to, jak dopadneme v soutěži , se rozhoduje mnohem dříve, než v posledním kole - to si nenamlouvejme...

To snad ani nemůžete myslet vážně tuto větu! Nahlíženo touto logikou by se poslední kolo vůbec nemuselo hrát, jenom by se kouklo na tabulku po 10. kole a řídící soutěže by rozeslal výsledky.

Na nerozhodný výsledek jsou dva

No, jenomže tady na nerozhodný výsledek nejsou 2, ale 16 a to už, nezlobte se na mě, musí být domluveno předem! A je velký rozdíl nabídnout remízu v průběhu partie nebo před partií.

Každý kapitán ví,jak je těžké sehnat hráče (a my jich musíme sehnat v neděli 8)  na poslední kola,kde o nic moc nejde , a zvláště, když venku v dubnu nádherně svítí slunce a třeba golfisté se již vidí jinde 

Tak proč bazírujete na tom, hrát 2. ligu a neuvolníte radši místo družstvům, kteří dají přednost šachům než golfu!

Navíc, např. v zápase ERA - Dukla šlo oběma družstvům o hodně!

14.04.2011 13:43 | Autor neznámý

 Pokud oběma hráčům vyhovuje remíza, tak to tak skončí i při Sofijských pravidlech. Je to podvod na diváka a sponzora, protože hráči jsou donuceni předstírat, že usilují o výhru, což se ve skutečnosti neděje. Pro diváka je mnohem lepší, když partie skončí rychlou remízou a on ví, na čem je. Nemusí tak plýtvat časem na sledování nějakého samoúčelného tyjátru. 

Bylo by zajímavé vědět, jak by se sponzoři tvářili, kdyby jim bylo vysvětleno, že aby to dobře vypadalo, je počet hráčů v hracím sále uměle navýšen tím, že části hráčů, kteří ve skutečnosti nechtějí hrát, je nařízeno, aby dále seděli v sále a předstírali, že hrají šachy.

Nepodceňujme informovanost a inteligenci sponzorů. Snad znají alespoň základní charakteristiku sportu, který financují. Rychlé remízy jsou problém hlavně u turnajů, ve který hraje třeba jen 6 hráčů, protože se pak už není na co koukat. U openu přece vůbec nevadí, že je část partií rychle dána za remis. 

Osobně mám s hraním se Sofijskými pravidly problém. Nejsem sběratel remíz, hraji zpravidla na výhru. Ale může se stát, že už po 20. tazích je na šachovnici mrtvá remis, nabídne mi remízu o dost silnější soupeř, nebo mi remis vyhovuje z hlediska konečného výsledku. Je v povaze šachové hry v těchto případech vzít remis. Nevidím na tom nic neetického.

14.04.2011 13:29 | Autor neznámý

Souhlasím s většinou,co napsal Pavel . Normálně na anonymy nereaguji, připadá mi směšné, jak někdo (zde anonym "horník" ) něco vykládá o fair-play , a přitom je fair-play normálně se pod svůj příspěvek podepsat. Zde,kdo se nebojí podepsat, je vždy v určité nevýhodě oproti tomu,kdo se zbaběle schovává za anonymitu .

K věci - ano, jsme sport ( ale jsme sport? Četl jsem úvahy,že tomu tak nemusí být) , kde se LZE domluvit na smíru. Tu z důvodu taktiky, tu z důvodu odpočinku po únavě apod. Na nerozhodný výsledek jsou dva. Jeden obvykle nabídne smír, a druhý ho přijme. Když mi nabídka smíru velmi vyhovuje, proč bych ji nepřijal? Ten,kdo se nad tím pokrytecky pohoršuje, zalovil ve své paměti,a nezachoval se v minulosti obdobně?

Nelze se zavděčit všem. Každý kapitán ví,jak je těžké sehnat hráče (a my jich musíme sehnat v neděli 8)  na poslední kola,kde o nic moc nejde , a zvláště, když venku v dubnu nádherně svítí slunce a třeba golfisté se již vidí jinde . Lze si na jednom serveru přečíst,jak jedno družstvo dojelo v 7 ( hrozilo,že pojede v 6.) - prohrálo. Mělo to dopad na skupinu,na sestupy ,tuším. Hned se objevily úvahy,jak to ze strany onoho oddílu bylo velmi nesportovní atd,atd  . Jistě to neudělali schválně, někdy se to tak semele. Shrnuto - to, jak dopadneme v soutěži , se rozhoduje mnohem dříve, než v posledním kole - to si nenamlouvejme...

Jen odlehčím - pamatuji se,jak jeden účastník loňského teplického Openu se pohoršoval v článku na nšs nad sofijským pravidlem, co zavedli tepličtí pořadatelé ( aby odbourali krátké remizy) . Psal něco o tom,proč má být nucen hrát 30 tahů , pokud to pravidlo tepličtí pořadatelé neodbourají,že ho tam již nikdo nikdy neuvidí atd,atd (dalo by se to dohledat) . Ale neuplynul celý rok, a již ho vidíme znova mezi přihlášenými  ...

14.04.2011 11:51 | Autor neznámý

Jasně, že, Rubinusi, Sokolov to "vzdal" předem, když postupuje jeho béčko. Škoda pro kraj, mohl při záchraně áčka a nezařazení béčka postoupit další z K-V kraje.
Nový Bor, když se "naštve", tak vyhraje i ve Varech 6,5:1,5 a připraví je o postup, tak proč ne v Mostě. 
  Teplice hrály skutečně jak popisují na svém webu (viz níže odkaz), tak se to seběhlo a po 5 hodinách hry nebylo jasné, zda domácí získají alespoň 4 body a tak Tepličtí také neodsoudí i své béčko z KPI. (skutečně chtěli vyhrát zápas bez ohledu na osud svého béčka z KPI. - kdo by to jiný na jejich místě takhle udělal?, velmi sportovní!). A že nebyli v základu, nemoce se jim nevyhnuly ani předtím v klíčových zápasech, kde ztratily šance postupu. Nyní tak byly sestavy papírově cca vyrovnané.

14.04.2011 11:39 | Autor neznámý

Jistě, nic se dokázat nedá a ani to není zapotřebí něco dokazovat! Pravidla toto chování přeci umožňují, hráči nic z pravidel FIDE neporušili. Ale fair play pláče. Tyto výsledky jsou z 90% vidět v posledních kolech, takže REGULERNOST celé soutěže je narušena. Vezměte si, že by tito soupeři spolu hráli v 1. kole. Pochybuju, že by vzniklo 16 desetitahových remíz. Ale právě proto, že bylo lze již kalkulovat s body, tedy vyloženě MANIPULOVAT, zrodily se tyto zápasy. ERA při jednom bodu měla na 99,99% zajištěn postup, Dukla se s největší pravděpodobností zachraňovala, totéž Děčín a Sokolovu to může být jedno, protože jejich béčko postupuje z kraje. Nikdo nic neporušil, ale jistou hořkost v tom asi cítíme všichni. A na úrovni 2. ligy, kde nejde o živobytí bychom zásady fair play měli povýšit na 1. místo, myslím...

14.04.2011 11:34 | Autor neznámý

Problém je spíš v systému soutěží družstev.

- Tři sestupující ze dvanácti je až dost.

- Možná by pomohl jeden nebo dokonce dva týdny navíc na nějaké play-out či baráž. Třeba by mohly být v Čechách čtyři skupiny po deseti, přímo by sestupoval poslední a týmy od 6. do 9.místa by si zahrály play-out, vyřazovacím způsobem, lépe postavený doma a 4:4 by mu stačilo. Stejně tak by se mohlo hrát o postup, první s druhým a finále by pak zredukovalo čtyři vítěze na dva postupující.

Problém totiž nejsou jen podivné zápasy v posledních kolech, ale také dost často odlišné sestavy týmů, když o něco hrají a pak když už mají záchranu jistou a na postup nemají. Svého času se takto zachránila Příbram, po nějakých 7 kolech měla snad jediný bod, ale potom měla štěstí na los, již hrála jen s týmy, které byly zachráněny a o nic jim nešlo - nastupovaly v oslabených sestavách, takže Příbram jako by pokropili živou vodou, serií výher v závěru se zachránila.

14.04.2011 11:20 | Autor neznámý

Zrovna Sokolov a Dukla si nemají co vyčítat ... Vzájemný zápas hned ve 2.kole Dukla vyhrála. Na svou kalkulaci doplatil hůře postavený Sokolov, ale jejich B prý vybojovalo postup, takže se vše jen prohodí, nevím, zda by vůbec chtěli mít dva týmy ve 2.lize. K tomu je nutné doplnit i oslabenou soupisku Teplic v blízkém Ústí, to se také dalo očekávat. Bodovat potřeboval i Nový Bor, ale tam nejspíš stačilo konečně nastoupit v plné síle.

Srovnávání s fotbalem a jinými sporty není zase tak šťastné, tam je dána hrací doba 90 minut, minimálně - a přitom by leckdy někteří raději zápas vzdali, když po 20 minutách to je třeba 0:4 ... V šachových pravidlech potom je, že remíza nastává mimo jiné tehdy, pokud se na ní hráči dohodnou. Jestli se to může stát 8x, či 7x (1 hráč nenastoupí, když je potřeba něčí výhra), pravidla neřeší. Takže by bylo nutné změnit pravidla, ovšem v případě nějakých domluvených zápasů by jediný rozdíl spočíval v tom, že pořadateli by bylo posláno osm partií končících vynuceným opakováním tahů na místo osmi devítitahových - předpokládám, že by si odpustili kreace typu Lloydova snad 12tahového patu, nebo 1.Jf3 Jc6 2.Jg1 Jb8 atd. Takhle alespoň člověk ví, na čem je a na takové "partie" nemusí během přípravy brát zřetel.

Zabránit by se tomu dalo snad jedině tak, že by na uvedené zápasy kromě nějakého obvykle domácího, či jinak spřáteleného rozhodčího jezdil ještě nějaký delegát. Ale i ten by mohl zajistit pouze to, že se zápas rozehraje, osmi rychlým remízám - nebo sedmi s kontumací - by nijak zabránit nemohl. Pro hráče by nebyl problém domluvit vše potřebné mimo jeho dosah.

14.04.2011 11:18 | Autor neznámý

Vítám tyto názory, které dlouhodobě sdílím. Ano, remízy "bez hry" poškozují  šachy jako sport, šachy jako společenskou událost, šachové akce jako příležitost, aby se  obce, kraje, sponzoři prezentovali. 

  V opnu na Severu Čech se po deseti minutách jednoho kola dostavili radní, sponzoři, ale na TOP-stolech on-linů již skoro nikdo nehrál. A bude se tak konat další ročník, podpoří ho někdo, byly obavy. Konal a skvělý ale také již se Sofijskými pravidly. Ano cca 2 hráči kvůli tomu nepřijeli (stejně by moc nehráli), dalších 10-20 navíc kvůli tomu ano. A je šance, že budou podpořeny další skvělé ročníky, bylo to úplně o něčem jiném.

  Některé z návrhů FIDE a Evropské federace nejsou špatná, jen aby profíci pochopili, že nejsou namířena proti nim, ale v jejich prospěch, aby i další roky měli kde pořadatelé šachových turnajů sehnat peníze a důvod přesvědčit sponzory, obce, kraje, nadace, že podpora jejich akce je to správné. A díky tomu profíci mít možnost pokračovat ve své profesionální kariéře.

   Tak jen si připoměňme tuto diskuzi, až se zde budou na podzim kritizovat návrhy či již řešení Evropské federace. 

14.04.2011 10:50 | Autor neznámý

Úmysl samozřejmě dokázat nelze. Mně spíš vadí, že to všem připadá naprosto normální a dokonce se tím na svých stránkách nijak netají. Dáme to za 4:4, vždyť nám to vyhovuje a v klidu si dáme blicáček...Vzpomínám na nedávné EURO ve fotbale, kde spolu hráli v posledním kole dva seveřské státy a remíza jim garantovala postup, zatímco Itálie tím byla vyřazena. Kolik rozporuplných reakcí tento zápas vyvolal? A tady? Nic, všichni jsou v pohodě, vždyť jsme žádná pravidla neporušili. Ano, ale existují i jiná pravidla, než ta na papíře... Ale nerad bych planně moralizoval

14.04.2011 10:36 | Autor neznámý

No jedna věc je, když se na remíze domluví 2 hráči v soutěži jednotlivců (i k tomu mám výhrady, zvláště u "profíků", kteří berou vysoké startovné a pak předvedou devítitahovou "partii") a větší problém je, když se domluví 8 remis v celém zápase. Ovšem jak dokázat úmysl?

14.04.2011 10:05 | Autor neznámý

Proto píšu, že jsme nějaký divný sport! Nic víc, nic míň. Spíš lze tedy zauvažovat, že šachy nejsou sport, když je možné se dohodnout na výsledku...

14.04.2011 09:57 | Autor neznámý

V žádném jiném (mně známém) sportu se především nikdo po deseti minutách na remíze dohodnout nemůže. Musí buď odehrát celý zápas nebo to někdo skrečuje. Takže těžko srovnávat nesrovnatelné.

14.04.2011 09:41 | Autor neznámý

Tak jsem teď koukal na "partie" posledního kola 2. ligy B, zápasu ERA Poštovní spořitelna - Dukla Praha. Nejdelší měla 9. tahů. V podstatě to samé bylo v zápase Děčín-Sokolov.
V této souvislosti mě napadá, že jsme fakt nějakej divnej sport, když v podstatě dohodnutá remíza v zápase je považována za něco naprosto normálního. Představte si, že by někomu v jinym sportu vyhovovala remíza, na které by se po 10-ti minutách "hry" dohodli! Zatímco v každém jiném sportu je to ostře odsuzováno, u nás se nad tím nikdo ani nepozastaví...

11.04.2011 20:26 | Autor neznámý

Zhodnocení posledního kola 2.ligy "B"  a celé sezony jsem se pokusil na stránkách http://skdecin.ic.cz/   v sekci   "Soutěže družstev" ...

10.04.2011 21:49 | Autor neznámý

Gratuluju Litomericim k postupu! 

10.04.2011 20:11 | Autor neznámý

2.liga - Český Krumlov prvním náhradníkem

10.04.2011 18:50 | Autor neznámý

cz593628: to v žádném případě, vždyť poslední dvě kola rozhodnou o všem. Pravidelně přidávám odkazy na extraligu týden před.

10.04.2011 18:47 | Autor neznámý

2.liga sk. A  Oaza Praha - Tábor B 5,5: 2,5, Oaza postupuje do 1 ligy, Olda Vedral bohužel remizoval, takže 11 z 11 se nekonalo. Oslava probíhá. Za dva roky v extralize, nashle.:))

10.04.2011 18:39 | Autor neznámý

2.ČL. sk A Písek - Vyšehrad 4-4 

10.04.2011 18:32 | Autor neznámý

A už jsme vítězem 2.ligy B i de e-jure...

10.04.2011 18:28 | Autor neznámý

Proč jsou v levém sloupci webu odkazy na spoustu tuctových turnajů na půl roku dopředu a chybí odkaz na poslední kola extraligy? To už to v Novém Boru považují za jasně rozhodnuté a nehodné zájmu?

10.04.2011 18:17 | Autor neznámý

Ohlédnutí za ERA Poštovní spořitelny B za dnešním zápasem a vítěznou sezónou na www.chessteam-litomerice.cz. Dle aktualizované databáze šachového svazu jsme sice nevyhráli (???), ale to by chtělo, aby tabulka neignorovala náš zápas z 9. kola v Krásné Lípě...

10.04.2011 17:55 | Autor neznámý

Akis - Třebíč B 4,5 :3,5

10.04.2011 17:44 | Autor neznámý

2.liga E: Staré Město C - Adamov 6:2, Zlín C-Postoupky 6:2

10.04.2011 17:36 | Autor neznámý

AKIS-Třebíč B je na chess-results. Pardubice vyhrály 4,5-3,5.

10.04.2011 17:31 | Autor neznámý

2. liga D: Ústí n. O. - Vysoké Mýto  4 : 4, a to jsme po 3 hodinách vedli 4 : 1..., reportáž večer či zítra na www.sachyuo.cz

Nevíte někdo výsledek AKIS - Třebíč B?

10.04.2011 17:15 | Autor neznámý

4:4 ERA:DUKLA

10.04.2011 17:15 | Autor neznámý

2LC Jičín B - Kolín 5:3

10.04.2011 17:15 | Autor neznámý

2.liga "B"

ERA Poštovní spořitelna "B" - Dukla Praha 4:4

10.04.2011 17:04 | Autor neznámý

 Bakov - Neratovice 5-3 myslim, ale to neni dulezity, dulezity je, ze ja jsem vyhral a jsem hrac s nejlepsi procentualni uspesnosti :) krasna sezona :) jen vice takovych :)

10.04.2011 16:56 | Autor neznámý

2.liga B: Most - Nový Bor C 3:5

10.04.2011 16:50 | Autor neznámý

2.liga C:
Vlašim - Hradec Králové B 5:3 !

10.04.2011 16:30 | Autor neznámý

oops..

Polabiny  

10.04.2011 16:12 | Autor neznámý

Máte nějaké zprávy o zápasu ERA B - Dukla z Bčka?

10.04.2011 16:12 | Autor neznámý

2liga D: SK Caisa Trebic A - 2222 SK Polabiny B: 3,5 : 4,5

Plabiny  

10.04.2011 16:00 | Autor neznámý

2.liga B: Ústí-Teplice 4,5:3,5...krátký komentář na www.skteplice.cz

10.04.2011 15:52 | Autor neznámý

Vitezime 5:3.Ze skupiny C pada pry Desko Liberec.

10.04.2011 15:52 | Autor neznámý

2. liga B SK Kladno x KST A nakonec po velmi zajímavém průběhu 3,5:4,5.

10.04.2011 15:51 | Autor neznámý

KP II Západ Pardubického kraje: Polička C - Jiskra Heřmanův Městec 2,5-5,5 a Polička B prohrála s Polabinami E, takže Jiskra postupuje do KP I!

10.04.2011 13:59 | Autor neznámý

2LB-Bor vede v Mostu 4-3,Bolek hraje na vyhru:).

10.04.2011 13:03 | Autor neznámý

V poledne byl stav zápasu Kladno - Karlovy Vary 1:1, hosté zpočátku stáli na mnoha deskách lépe, ale pak se boj vyrovnal.