Kolik zemí má takový šampionát?

10.02.2009 07:44 | Mistrovství České republiky 2009

V Děčíně dnes zahajuje Mistrovství České republiky 2009, vrcholná akce v soutěži jednotlivců. Měla by být výkladní skříní našeho sportu pro oči nejen šachově aktivních, ale i široké veřejnosti? Nebo.... Svaz na tuto akci vyna...

V Děčíně dnes zahajuje Mistrovství České republiky 2009, vrcholná akce v soutěži jednotlivců. Měla by být výkladní skříní našeho sportu pro oči nejen šachově aktivních, ale i široké veřejnosti? Nebo.... Svaz na tuto akci vynakládá nemalé prostředky, 560 tísíc korun. My se musíme ptát, jestli je výsledek odpovídající.

Koncepce mistrovství? Plnit normy GM!

předseda ŠSČR Vlastimil Sejkora

Ostrý článek vyšel v minulém týdnu v Šachovém týdeníku pod názvem "Bída českého mistrovství", kde Pavel Matocha poukazuje na tristní pohled do startovního pole.

Účast naší české špičky je značně prořídlá, jak v mužské části, tak v ženské. V těchto problémech se potácí MČR od Karlových Varů 2005. S tímto tvrzením však polemizuje předseda šachového svazu Vlastimil Sejkora: "Myslím, že současný systém má jak přednosti tak nedostatky. Někomu se může jevit jako nedostatek, že v přeboru můžů není naše špička. Je to však zcela pravda? Z dvanácti účastníků jsou tři hráči z první desítky, osm z první dvacítky. V kolika zemích se daří takovýto šampionát uspořádat? Další hráči mají možnost plnit velmistrovskou normu. To zdůrazňuji, protože to byl smysl i této koncepce mistrovství."

Prestiž titulu přeborníka

velmistr Robert Cvek

Názory se můžou lišit, ale dle nás tři z deseti není zrovna moc. Absence Vlastimila Babuly, jakožto obhájce loňského titulu, určitě na atraktivitě nepřidá, ale dá se rozumně vysvětlit. Velmistr Babula čeká v nejbližších dnech přírůstek do rodiny.

Pohled na účast může mít dvě roviny. Atraktivní podmínky pro hráče a samotná prestiž titulu přeborníka. V posledních letech je stálým účastníkem velmistr Robert Cvek. Co stálo za tvým rozhodnutím účastnit se MČR v Děčíně? "Když jsem uviděl propozice na republiku, hned se mi zalíbila myšlenka hrát na zámku! A jelikož jsem pustil chvíli před pozvánkou zimní semestr k ledu, tak jsem byl velmi potěšen, že si mohu zahrát silný velmistroský turnaj." Mohu zahrát, nebo zahraješ? Startovní listina není příliš silně obsazená! "To není, to je pravda, těžko pak takový turnaj považovat za MČR, když tam nehrají ti nejlepší hráči z republiky, podobný problém jsme již viděli na MS FIDE." Hrál si silněji obsazené MČR? "Ano, hrál jsem v Karlových Varech 2005, to byl přebor jako řemen. Byli tam ti nejlepší, taky o tom vznikla ta geniální kniha :) co jsme s Lukášem vykouzlili!"

Postupová soutěž! Ano nebo ne?

Odpověď na otázky typu zda vracet "glanc" mistrovské soutěži opětovným přilákáním našich nejlepších šachistů nebo stavět soutěž jako čistě postupovou se různí. Na svazu musí vidět širší souvislosti: "Šachový svaz má dle Stanov, které jsme kdysi přijali za své, mnohem širší záběr své péče o šachový život v ČR. Z tohoto pohledu je v jistém smyslu nutné, aby vynaložené prostředky na mládež, a není jich málo, měly vůbec nějaký smysl. Ten smysl vidím mimo jiné i v tom, že mají mladí a nebo i méně zdatní možnost se zúčastňovat postupových soutěží a bojovat o tituly," uvádí Vlastimil Sejkora a dodává: "Z celé přípravy mistrovství cítím, že je to správné. Právě postupující mají největší zájem o mistrovství, o možnost utkat se s těmi lepšími nebo jen se poprvé zúčastnit velkého finale."
Chceme tedy v krátkosti vyhodnocení, samozřejmě máme na mysli poměr „cena/výkon(efekt)“. Vyplatí se vynakládat takovéto prostředky? "Z tohoto pohledu si myslím, že vynaložené prostředky jsou úměrné kvalitě soutěže i pojetí mistrovství, kdy vedle sebe hrají muži, ženy i junioři," dokončuje vizi šéf šachového svazu.

Ředitel Pražské šachové společnosti Pavel Matocha navrhuje koncepci se snížením počtu účastníků

Je známo, že komunikace jednotlivých stran je často alfou a omegou veškerého snažení, které by mělo směřovat ke zdárnému cíli. Pakliže je svazovou vizí dát velký prostor postupujícím, nějaká vyjednávání s hráči naší užší špičky asi nebyla během uplynulého roku na pořadu dne. Přesto jsme se zeptali. "Vzhledem k tomu, že důvěřuji panu Matochovi, známe názory naší špičky prostřednictvím jeho návrhu na změnu organizace mistrovství, ve kterém se opíral o jednání s předními hráči," uvádí Vlastimil Sejkora. V pře(vý)kladu to tedy znamená, že k jednáním nedošlo. Má to však svojí logiku. "Na rozdíl od návrhu pana Matochy se šachový svaz nemůže zabývat jen špičkou ledovce, ale musí diskutovat a již začal, celý systém, tedy postupová soutěž ano nebo ne? Návaznost mistrovství na reprezentaci a také na naši legislastivu (Soutěžní řád)," poukazuje na širší souvislosti pan Sejkora.

Téma komunikace: nejen startovní listina

Letos nejvýše nasazený velmistr Jiří Štoček je držitelem dvou bronzových a dvou stříbrných medailí. Bude zlato?

Dle našich informací poněkud vázne komunikace i v období před turnajem a to s hráči, kteří se účastní mistrovství. "Uprostřed ledna mi přišla nabídka na přebor, kterou jsem v podstatě hned akceptoval," říká Robert Cvek a dodává "Dále jsem očekával, že mi časem přijde i startovní listina, což je pochopitelné. K mému překvapení se to nestalo." Ještě více rozčarovanější byl při našem rozhovoru Jiří Štoček: "Neobdržet startovní listinu v uzavřeném turnaji je pro mne nepochopitelné. Internetové stránky, na kterých se to případně může objevit, nebudu přeci stále sledovat."

Svazový web zveřejnil startovní listinu 26. ledna. Dát účastníkům echo alespoň mailem s příslušným odkazem asi nebylo problematické. V tomto smyslu nemohu opomenout pochvalu, kterou Jiří Štoček uvedl na adresu organizátorů loňského turnaje v Rakovníku. Na naší všetečnou a asi příliš starostlivou otázku - Nevázne komunikace? - máme ze svazu také odpověď: "Tuto otázku snad ani nemyslíte vážně. Startovní listiny jsou již dávno zveřejněny na oficiálních stránkách Šachového svazu. Myslet si, že nevědí kdo je uveden ve startovní listině, je veliké podcenění inteligence účastníků samotných." sdělil Vlastimil Sejkora. Kdybychom se o problému nedozvěděli od nich, museli bychom se asi hráčům omluvit.

Public relations

On-line přenos bude letos probíhat na 10 šachovnicích. Které duely neuvidíme?

Třetím bodem, o kterém se chceme v našem úvodním článku zmínit je: propagace. Drahně let již nedílná součást všeho co se kolem nás děje. Často se zde i jinde diskutovalo o potřebě zviditelnění královské hry v nešachových médiích, což je zajisté úkol nelehký. Právě k tomu by ale měly nejlépe sloužit akce, které se můžou honosit přívlastkem "mistrovství".
Na otázku "Kdo má na starosti public relations ohledně MČR 2009?" jsme odpověď nedostali. Přiznejme, že otázka byla trochu cílená. Důvodem k tomu byla tisková zpráva MČR 2009, která dorazila do několika e-mailových schránek šachových periodik, do redakce nss.cz však cestu nenašla. Jaké to má důvody? "Neděláme rozdíl mezi jednotlivými šachovými servery. Je jich mnoho. Neposílali jsem informaci na žádný, proč bychom ve vašem případě měli dělat vyjímku nevím," konstatoval Vlastimil Sejkora. V tomto případě je poznání o svazové nestranosti jistě příjemné, ale...čtenáři (šachová veřejnost!) chtějí své informace a mají na ně právo. Nevyužít zaběhnutá šachová média na internetu nám nepřijde příliš šťastné. Například informce, že komentovat partie v průběhu mistrovství bude IM Jindřich Trapl nebo čas plánovaných přednášek Vlastimila Sejkory a RNDr. Petra Budinskýho, by se mohly prezentovat včas.

Šachy máme rádi všichni

Pakliže na Vás působil článek příliš kriticky, je to správně. Rozhodně však nemá nastolit atmosféru nedůvěry apod., spíše je snahou podnítit myšlenku vše řešit včas a v dialogu.
Za včasnou reakci na naše otázky a jejich bezvýhradné zodpovězení děkujeme předsedovi ŠSČR Vlastimilu Sejkorovi.

MČR muži - rozlosování

kolo č. 1 - 2009/02/10 v 15,00
Bo.No.JménovýsledekJménoNo.
11GMPolák TomášGMCvek Robert12
22IMŠimáček PavelFMStudnička Tomáš11
33IMTalla VladimirGMRausis Igors10
44GMVelička PetrGMMirumian Viguen9
55IMKonopka MichalFMPlát Vojtěch8
66GMŠtoček JiříGMMeduna Eduard7
kolo č. 2 - 2009/02/11 v 15:00 hodin
Bo.No.JménovýsledekJménoNo.
112GMCvek RobertGMMeduna Eduard7
28FMPlát VojtěchGMŠtoček Jiří6
39GMMirumian ViguenIMKonopka Michal5
410GMRausis IgorsGMVelička Petr4
511FMStudnička TomášIMTalla Vladimir3
61GMPolák TomášIMŠimáček Pavel2
kolo č. 3 - 2009/02/12 v 15:00 hodin
Bo.No.JménovýsledekJménoNo.
12IMŠimáček PavelGMCvek Robert12
23IMTalla VladimirGMPolák Tomáš1
34GMVelička PetrFMStudnička Tomáš11
45IMKonopka MichalGMRausis Igors10
56GMŠtoček JiříGMMirumian Viguen9
67GMMeduna EduardFMPlát Vojtěch8
kolo č. 4 - 2009/02/13 v 15:00 hodin
Bo.No.JménovýsledekJménoNo.
112GMCvek RobertFMPlát Vojtěch8
29GMMirumian ViguenGMMeduna Eduard7
310GMRausis IgorsGMŠtoček Jiří6
411FMStudnička TomášIMKonopka Michal5
51GMPolák TomášGMVelička Petr4
62IMŠimáček PavelIMTalla Vladimir3
kolo č. 5 - 2009/02/14 v 15:00 hodin
Bo.No.JménovýsledekJménoNo.
13IMTalla VladimirGMCvek Robert12
24GMVelička PetrIMŠimáček Pavel2
35IMKonopka MichalGMPolák Tomáš1
46GMŠtoček JiříFMStudnička Tomáš11
57GMMeduna EduardGMRausis Igors10
68FMPlát VojtěchGMMirumian Viguen9
kolo č. 6 - 2009/02/15 v 15:00 hodin
Bo.No.JménovýsledekJménoNo.
112GMCvek RobertGMMirumian Viguen9
210GMRausis IgorsFMPlát Vojtěch8
311FMStudnička TomášGMMeduna Eduard7
41GMPolák TomášGMŠtoček Jiří6
52IMŠimáček PavelIMKonopka Michal5
63IMTalla VladimirGMVelička Petr4
kolo č. 7 - 2009/02/16 v 15:00 hodin
Bo.No.JménovýsledekJménoNo.
14GMVelička PetrGMCvek Robert12
25IMKonopka MichalIMTalla Vladimir3
36GMŠtoček JiříIMŠimáček Pavel2
47GMMeduna EduardGMPolák Tomáš1
58FMPlát VojtěchFMStudnička Tomáš11
69GMMirumian ViguenGMRausis Igors10
kolo č. 8 - 2009/02/17 v 15:00 hodin
Bo.No.JménovýsledekJménoNo.
112GMCvek RobertGMRausis Igors10
211FMStudnička TomášGMMirumian Viguen9
31GMPolák TomášFMPlát Vojtěch8
42IMŠimáček PavelGMMeduna Eduard7
53IMTalla VladimirGMŠtoček Jiří6
64GMVelička PetrIMKonopka Michal5
kolo č. 9 - 2009/02/18 v 15:00 hodin
Bo.No.JménovýsledekJménoNo.
15IMKonopka MichalGMCvek Robert12
26GMŠtoček JiříGMVelička Petr4
37GMMeduna EduardIMTalla Vladimir3
48FMPlát VojtěchIMŠimáček Pavel2
59GMMirumian ViguenGMPolák Tomáš1
610GMRausis IgorsFMStudnička Tomáš11
kolo č. 10 - 2009/02/19 v 15:00 hodin
Bo.No.JménovýsledekJménoNo.
112GMCvek RobertFMStudnička Tomáš11
21GMPolák TomášGMRausis Igors10
32IMŠimáček PavelGMMirumian Viguen9
43IMTalla VladimirFMPlát Vojtěch8
54GMVelička PetrGMMeduna Eduard7
65IMKonopka MichalGMŠtoček Jiří6
kolo č. 11 - 2009/02/20 v 10:00 hodin
Bo.No.JménovýsledekJménoNo.
16GMŠtoček JiříGMCvek Robert12
27GMMeduna EduardIMKonopka Michal5
38FMPlát VojtěchGMVelička Petr4
49GMMirumian ViguenIMTalla Vladimir3
510GMRausis IgorsIMŠimáček Pavel2
611FMStudnička TomášGMPolák Tomáš1
86x 2674x Petr Boleslav
Fotogalerie
Komentáře (86) Aktualizovat
13.02.2009 15:23 | Autor neznámý

aha, diky, me to podle tech komentaru pripadalo ze je.

12.02.2009 13:09 | Autor neznámý

David Brazina: Pan Janda naštěstí svazovým funkcionářem není, nicméně svou arogancí a neschopností vést normální diskuzi svým kamarádům určitě víc škodí, než pomáhá. Myslím, že by mu to měli říct...

12.02.2009 12:31 | Autor neznámý

to bolek > s tou vulgaritou to vyznelo presne tak jak to vyznet melo! tak me neokrikuj. dekuji.

12.02.2009 12:21 | Autor neznámý

Souhlas s Vlad, Alesem, pogous - místo odpovědí na otázky se dostaly urážky.. Jak si to jen vy malí šachisté dovolujete pochybovat o svazu! (No kde to jsme??)

12.02.2009 12:13 | Autor neznámý

David Brazina: Prosíme, do příštích příspvků bez vulgarit. Děkuji

12.02.2009 12:09 | Autor neznámý

re p.Janda: tak o tom se mi vazne nesnilo. vase repliky jsou opravdu velmi zvlastni. pokud vase chovani ktere zde prezentujete je ve svazu obvykle tak sachy v CR jsou v jeste vetsi prdeli nez jsem si puvodne myslel.

11.02.2009 22:52 | Autor neznámý

Ad Janda & Sejkora: 1. Muzete vyjmenovat pet evropskych zemi, ktere maji hure obsazene sve mistrovstvi? 2. Muzete rict, kdo jsou Ti sponzori, ktere predseda Sejkora sehnal a kolik dali? Nepocitate v to i sponzory a dotace, ktere pro Svaz zajistili panove Nemec a Matocha? 3. Proc neni na webu Sachoveho svazu a na dalsich webech a pripadne i v dalsich mediich reklamni kampan, ktera by verejnost informovala o konani tohoto podniku?

11.02.2009 18:21 | Autor neznámý

Kritika je velice důležitá, kritiky si cenním a je důležité se jí naučit přijímat. A poučit se z ní.

11.02.2009 14:58 | Autor neznámý

Dobrý den, diskuse jsem se neúčastnil, ale k předchozímu příspěvku Z. Jandy bych rád podotknul: 1.Když někdo nenajde na webu šachového svazu včas důležité informace a pak to jako podnět k nápravě zveřejní, nemusí to ještě nutně znamenat, že nemá nic jiného na práci, než neustále sedět u pc a hledat, co by tak mohl zkritizovat. 2. Když někdo kritizuje svaz, nemusí to ještě nutně znamenat, že si tím lečí komplex méněcennosti, respektive, nemusí být "rádobykritik, co nic nedělá a jenom kritizuje, kvůli kterému obětováváte svůj volný čas". Kdybych chtěl být jízlivý, podotknu, že místo slzy v oku kvůli Vašemu volnému času mi spíš tane mi na mysli cosi o hrachu na stěně a zamyslím se nad volným časem těch, kteří při kliknutí na výše uvedený článek doufali v racionální diskusi a dostalo se jim "pravidelné svazové dávky emocí" :-)

11.02.2009 14:32 | Autor neznámý

Re : Janda. Pane Jando, kritika všech byla naprosto oprávněná! Obávám se, že kdyby nebyla,tak se nic nestalo. Na svazovém serveru už i vlajku otočili! MČR není vesnický přebor a není pro volnočasové amatéry.Vaše repliky jsou trapné. Dělejte svoji práci pořádně a bude pochvala i od "anonymů". Přeji MČR hodně zdaru a těším se na další partie.

11.02.2009 14:24 | Autor neznámý

re Zdeněk Janda: Klidně s tím praštěte, když máte problém s kritikou svazu..

11.02.2009 14:11 | Autor neznámý

re Honza Hučín - patřím mezi ty ,kteří 1) nemají čas sedět stále u PC,takže teď jsem se díval na web Svazu,vše jsem tam našel (v kolik hodin to tam bylo,to fakt netuším,závidím těm,co mají podobné starosti) 2) re Vuorin a spol- nikdy jsem se netajil hlubokým despektem k anonymům,kteří si tu léčí komplex méněcennosti spíláním na Svaz či komukoliv jinému 3) vážím si těch,co dělají cokoliv pro Svaz- a ze všech přispěvatelů jsem tu našel jediné (kromě sebe :-),ale i já uvažuji,že s funkcí vedoucího ligy praštím,Jindra má pravdu,kvůli kterým lidem vlastně obětováváme svůj volný čas ?? Stojí nám tito lidé za to? )A tyto rádobykritiky,co nic nedělají a jenom kritizují,ty opravdu rád nemám.

11.02.2009 13:52 | Autor neznámý

To já nevím, kdo je pan Janda, Vuorin, Fera ani další z této diskusi, ale jedno vím jasně - o tak významné národní akci, jako je mistrovství republiky, bych čekal významný informační servis na oficiálním svazovém webu. Nebo na speciálních stránkách. Ne aby se vše ochotnicky zařizovalo přes web nějakého klubu. MČR sice není Wijk ani Bilbao, ale aspoň na úrovni Open Moskva by to být mohlo, ne?

11.02.2009 13:24 | Autor neznámý

to Kuba: ale jedna přece!!

11.02.2009 11:08 | Autor neznámý

No, odpověďi na nadpis tohoto článku: Kolik zemí má takový šampionát? se musím jenom smát :)) Asi žádná.

11.02.2009 10:55 | Autor neznámý

Na chess-results.com byly vlýsledky včera před osmou hodinou. Bohužel odkaz nikdo neaktualizoval na stránkách svazu. Odkaz aktualizovat zabere 2 sekundy, tak tomuhle já říkám neschopnost.

11.02.2009 09:39 | Autor neznámý

Re: Janda... pane Jando, na http://www.chess-teplice.cz/news.php večer nic nebylo, jsem počítačově gramotný :) Bulletin se tam objevil až ráno. Nechápu, proč se do mě a čtenářů NSS navážíte, o Vás jsem nic nepsal. Čekal jsem spíš omluvu a vysvětlení. Uvědomte si, prosím, že MČR sledují i šachisté v zahraničí!!! P.S. opravte prosím, vlajku na plakatu podle zákon č. 352/2001 Sb par. 9 ...Kuba má pravdu :)

11.02.2009 09:37 | Autor neznámý

Kubo, to, že vlajka je špatně, už se probralo na jm webu. ;-) Souhlas, amatérismus to je.

11.02.2009 09:06 | Autor neznámý

Ježiš! Teď jsem viděl plakát mistrovství! Všiml si vůbec někdo že VLAJKA na plakátě je ŠPATNĚ?? Při svislé poloze je bílá barva nalevo! No to se opravdu jinak než amatérismus nazvat nedá!

11.02.2009 08:56 | Autor neznámý

Na co tedy padlo těch 560 tisíc? Na tři hráče z top ten? Na komunikaci? Na pronajmutí zámku? Nejsměšnější mi ale přijde, že koncepce (jedna z koncepcí) mistrovství je plnit normy GM! To si myslím že by měla být samozřejmost že mistrovství hrajou pouze GM..

11.02.2009 08:31 | Autor neznámý

A jestli začnete zase něco o anonymech, tak chybu hledejte u sebe, dvakrát nebo třikrát jsem vám své jméno řekl...

11.02.2009 08:29 | Autor neznámý

Je smutné pane Janda,že vše, v čem se nějak angažujete vy nebo vaši přátelé, naprosto nekriticky do krve obhahujete. Nevím jestli to máte zapotřebí, ale vystavujete se tím docela veřejnému posměchu. Ano, je pravda, že toto mistrovství je, co se týče propagace, obrovský propadák. Tohle šachový svaz hrubě nezvládl. Přijde mi, že pan Sejkora žije trochu v jiné době, když dokáže prohlásit, že nevidí důvod, proč by měl nss zasílat něco ohledně MČR, když to neudělal u jiných šachových serverů.

11.02.2009 08:25 | Autor neznámý

pane Jando, nechápu vaši aroganci, podívejte se prosím sám jako jedinec schopný na chess-results, výsledky tam nejsou ani teď. Já být pořadatelem MČR tak se hambou propadnu. A to, že jste výsledky (19388)včer umístili jinam, než oficiální startovní listinu (19385) není omluva, ale vaše diletantství. Šimáček na on-line hraje ještě teď :-)

11.02.2009 07:34 | Autor neznámý

re Vlad a TOMAS K - výsledky byly : v Last update 10.02.2009 19:56:15 .Ačkoliv jsem 3 x psal,kde je najít,je to zbytečné a marné. Holt jsou někteří šachisté,jak něco nedostanou třeba mailem,tak jsou bezradní. Těmto lidem já říkám:jedinci neschopni samostatneho života.

11.02.2009 06:26 | Autor neznámý

Pravda, pravda nebýt nšs tak ani nikdo neví , že mistrovství hraje a nějaký šachy vůbec existují.Smekám před těmi co to tu dělají a chci jim tímto poděkovat a popřát chuť a elán do další práce........jen tak dál. TO:Vlad : p.Sejkora by odpověděl na otázku proč tu nejsou výsledky?Vy je potřebujete vědět?Jsou tak důležité?

10.02.2009 23:08 | Autor neznámý

Ach jo... je jedenáct v noci. Nikde výsledky. Na on-linu chybí výsledek partie Šimáčka,na svazovém serveru je jen rozlosování, na ústeckém serveru nic, na chess-results taky nic... trapné

10.02.2009 21:17 | Autor neznámý

Vojta skvělá remis. Tipuji, že udělá +1.

10.02.2009 20:10 | Autor neznámý

nejlepší game dne? Jako překvapení v zahájení bych zvolil šimáček-studnička

10.02.2009 19:54 | Autor neznámý

odpověď : remis

10.02.2009 19:53 | Autor neznámý

Přesně jsem věděl, že se zaptám a rozsvítí se u pratie 1/2. Asi tedy postavení dámy na b2 bylo správné :)

10.02.2009 19:50 | Autor neznámý

tak než to Jirka vymanévruje, zodpovězme si otázku: Co dosáhnout za postavení za bílého?

10.02.2009 19:49 | Autor neznámý

bílý jako by něco chystal s těmi pěšáky

10.02.2009 19:48 | Autor neznámý

to je ale manévrování

10.02.2009 18:52 | Autor neznámý

Pan Šimáček,už asi vyhral,nebo co se děje?

10.02.2009 18:29 | Autor neznámý

Tak nejspíš jen jedna rezultativní partie. A přitom jsem nad zahájením pana Šimáčka nejvíc kroutil hlavou.

10.02.2009 18:10 | Autor neznámý

Tak tak, Šimi už stojí na výhru, Vojtík zkušeně udržel, asi už jenom Tomáš P. může něco zkoušet...

10.02.2009 18:06 | Autor neznámý

Šimáček ošidil Studničku hodně lacino...

10.02.2009 17:56 | Autor neznámý

konopkovy pěšci to je symetrie

10.02.2009 17:54 | Autor neznámý

no ale musím říct, že pozice vypadaj pěkně aspoň esteticky :-)

10.02.2009 17:48 | Autor neznámý

Tak první remis je na světě, Včelka s Vigenem evidentně ani jeden nechtěli započít turnaj případnou prohrou...:-)

10.02.2009 17:23 | Autor neznámý

to F: no, tak teď teprv uvidíme kupčení s titulama :)

10.02.2009 17:21 | Autor neznámý

http://www.chessbase.com/newsdetail.asp?newsid=5204 takle se motivuje v turecku! :-)

10.02.2009 17:19 | Autor neznámý

Po 22..Dc8 Konopí přemýšlí přes 25 minut - to jsem zvědavej co vymyslí..

10.02.2009 17:05 | Autor neznámý

Koukám, že u Studničky a Veličky se začíná pozvolna schylovat k časovce. Jsem zvědav, co to přinese...

10.02.2009 16:53 | Autor neznámý

aspoN zajímavé zahájení e4-e5, d4 se tak nevidí

10.02.2009 16:23 | Autor neznámý

Bolek - spíš mě napadá motiv Df4, Va3-f3...

10.02.2009 16:19 | Autor neznámý

Jenom na chvilku bych přerušil volby. Dívá te se někdo na pozici Jirky Štočka? a5 je pěkný tah, domnívám se, že po Sxa5 by přišlo Df3. jsem zvědav, jak bud bílý v této partii pokračovat.

10.02.2009 16:16 | Autor neznámý

Ciprys na hrad! (nebo aspoň na svaz).

10.02.2009 16:10 | Autor neznámý

Přidávám se k podpisové akce k příspěvku Davida Cipryse.

10.02.2009 15:58 | Autor neznámý

:)) ale druhá je hned nula, což je taky smrtelná kombinace :)

10.02.2009 15:56 | Autor neznámý

Bolku, ve své skromnosti jsi zamlčel, že na rozdíl od nás obyčejných smrtelníků Tvé elo začíná stejnou číslicí jako elo mistra světa.

10.02.2009 15:54 | Autor neznámý

Vojta dobrý, Velička taky nestojí špatně, Robert bude stát taky co nevidět dobře, Štoček hraje obehranou variantu, jsem zvědavý jak to dopadne tentokrát.

10.02.2009 15:38 | Autor neznámý

sikvel22: s elem jsem na tom podobně. To jsou holt takové poziční manévry, které se tam vyskytují. Abych měl klid, hraji 1.e4 :)

10.02.2009 15:34 | Autor neznámý

Sankce jsou blbost, žijeme ve svobodné zemi a nikdo nikomu nemůže nařizovat jaký turnaj má hrát.

10.02.2009 15:34 | Autor neznámý

Jako hráče s ELO 1900 mě příšerně demotivuje, když vídím, jak v zahájení zahraje p.Cvek 4. ... Sa6 a pak hned 5. ... Sb7, zatímco p.Polák "kontruje" manévrem Sc1-Sd2-Sc3-Sb2. Připadám si jak největší lama :-)))

10.02.2009 15:16 | Autor neznámý

Martin: Chtít to samozřejmě můžeme, museli bychom však dokázat vytvořit patřičnou motivaci (buď balík peněz nebo sankce za neúčast, které by však nemohly být svévolné), což se - jak vidno - nedaří.

10.02.2009 15:14 | Autor neznámý

No hlavně 3.Dxd4 jsem nečekal.

10.02.2009 15:14 | Autor neznámý

Já myslím, že šimi tomáše až tolik z míry nevyvedl, střední hru sem šimiho viděl hrát už víckrát...:-) Jinak k předešlé diskuzi jen jednu věc: pod příspěvek Davida Cyprise se taky klidně podepíšu, moc pěkný!

10.02.2009 15:09 | Autor neznámý

Pro medailové pozice může být velmi klíčová partie Polák - Cvek, kde se hraje módní varianta dámské indické. Jinak v zahájeních je bezpochyby nejoriginálnější Šimi, který se snaží vyvézt Tomáše Studničku mimo teoretické cestičky 1.e4 e5 2.d4...

10.02.2009 15:06 | Autor neznámý

Zahájeno bylo včas, takže se již pojďme věnovat partiím.

10.02.2009 14:51 | Autor neznámý

Jsem zvedav kolik bude remiz do 20 tahu ;)

10.02.2009 14:45 | Autor neznámý

tak první kolo vypadá takto:
Talla - Rausis, Polák - Cvek, Velička Mirumian, Šimáček - Studnička, Konpka - Plát, Štoček - Meduna.

10.02.2009 14:36 | Autor neznámý

Hergot já už jsem napnutý jak kšandy... A včíl jim vytvoříme tu pravou fotbalovou - pardon šachovou - atmosféru: ČEŠI DO TOHO!!!

10.02.2009 14:27 | Autor neznámý

Pane Válku, proč to těžko můžeme chtít?

10.02.2009 14:22 | Autor neznámý

slovy anicky dajdou: a prrroc ne?

10.02.2009 13:35 | Autor neznámý

Je samozřejmé, že bychom rádi viděli hrát kompletní špičku. Tak jako se už nikdo nepozastavuje nad tím, že nejlepší fotbalisty, kteří nastupují za nároďák, v lize neuvidíme, musíme se smířit s tím, že v šachu to je obdobné. Jestliže pan Navara měl možnost hrát atraktivní turnaj ve Wijku a zároveň studuje na VŠ, těžko po něm můžeme chtít, aby stihl ještě MČR.

10.02.2009 12:46 | Autor neznámý

Zdeněk Janda: Tak já ještě jednou zopakuji závěrečnou otázku - bylo by opravdu tolik práce navíc zaslat hráčům mail, že jsou známy definitivní startovní listiny? Ke svazový stránkách ještě přidám, že startovní listiny se nejprve objevily v sekci mistrovských soutěží a až později na hlavní stránce svazu. Navíc skutečnost, že nemocného Štěpána Žilku nahradil Eduard Meduna se na svazu neobjevilo, pouze byla v tichosti opravena startovní listina. Hráč, fanoušek nebo kdokoli další to mohl zjistit snad jedině tak, že by si každý den prohlížel seznam účastníků. Takže promiňte, ale na svém názoru o špatné informovanosti musím trvat. Jinak absolutní souhlas s Davidem Cyprisem - jeho příspěvek bych klidně podepsal.

10.02.2009 12:41 | Autor neznámý

to bond james: no dyt :)

10.02.2009 12:24 | Autor neznámý

Ale stejně si ten dnešní přenos vychutnám :-)

10.02.2009 12:21 | Autor neznámý

to James Bond: Souhlas!

10.02.2009 12:18 | Autor neznámý

Na druhou stranu jestli hráči typu Navary si nemůžou dovolit odehrát jeden turnaj "za hubičku", tak to se tím šachem asi neuživí. Podle mě je to spíš otázka prestiže a síly turnaje (kdyý tam nebude Láznička a spol, proč by tam měl hrát zrovna Navara?).

10.02.2009 12:13 | Autor neznámý

re Zdeněk Janda: chápu, že jako děčínský hráč je pro Vás mistrovství v Děčíně otázkou prestiže a možná právě proto ta ztráta jakékoliv kritické sebereflexe. Pokud p. Sejkora sehnal tyto nemalé finanční prostředky, je to jistě chválihodné, ale měl by je využít efektivně a to především na uspořádání kvalitně obsazeného mistrovství, stejně tak jako na propagaci šachu.

10.02.2009 12:03 | Autor neznámý

Já netoužím vidět, jak Navara poráží hráče 2300, já chci vidět, jak se bude mydlit s dalšími špičkovými hráči(Babula, Hráček, Štoček, Láznička) Pro naše nejlepší hráče nemá význam hrát čtrnáctidenní turnaj, kdy budou hrát proti výrazně slabším hráčům a to ještě za nepříznivých finančních podmínek.

10.02.2009 12:02 | Autor neznámý

to zdenek janda : lol, "ono se to mozna nevi" :)) to me rozesmalo. hlavne proto ze nerozumim mechanismu jakou cestou by se to vedet melo, kdyz jak cteme neni ani inetova stranka s infem :)))

10.02.2009 11:58 | Autor neznámý

re Marcel Bednář- ono se to možná neví,ale Vlasta Sejkora už sehnal pro Svaz 750 tis.Kč. K Davidovi- pokud vím,tak mluvil s Vlastou,a Vlasta mu doporučil se soustředit (kromě VŠ) na ME.Tam uspět znamená pro nás zvýšení koeficientu.A Marceli,co Ty jsi udělal konkrétního pro Svaz ?

10.02.2009 11:58 | Autor neznámý

to bednar: to zas ne. podle me myslenka ze bude hrat top 5 proti vybranemu zbytku je ok. tech top 5 alespon potvrdi svou vykonost, a z ostatnich se muze objevit nekdo, kdo ma vykonost ale neni zatim videt, protoze mu schazi prave to porovnani sil.

10.02.2009 11:56 | Autor neznámý

"z" verejnosti

10.02.2009 11:55 | Autor neznámý

Podle mě je lepší uspořádat kvalitní turnaj o menším počtu účastníků (a větších financích), který přitáhne pozornost médií, sponzorů a bude i divácky atraktivní, než turnaj o velkém počtu slabších účastníků, po kterém za týden ani pes neštěkne.

10.02.2009 11:54 | Autor neznámý

ze se hraje mcr jsem se dovedel az ted a to me sachy celkem bavi. tak jak to ma zjistit nekdo s verejnosti kdo by eventualne prispel? navic si vubec nemyslim ze nazor roberta je "uchylny" jak tu psal mira. ten nazor je naprosto spravny. mistrovstvi cr ve skoku na tyci bez haby asi taky bude tezko tahakem. to ze ho nehraji nasi top hraci udelalo z mcr na ceske pomery jen trosku silnejsi gm turnaj. toto je podle me i dusledek vybuchu na olympiade, kde se stabilne vysilaji hraci podle ela, jejiz hlavni cil je moc neztratit bez ohledu na vysledek muzstva.(vyjma navary, kteremu se ani nedivim ze takove mcr ani hrat nechce)

10.02.2009 11:53 | Autor neznámý

Upřesním: junioři a ženy už byli přidáni dříve. Jinak kritický drobnohled - to je přeci hlavní smysl médií. V případě "(ne)podaných informací" ze strany organizátorů (svazu) však člověk nepotřebuje drobnohled. Že plno věcí chybí vidí i samotní čtenáři (viz. příspěvky typu, kde je on-line, stránky atd.) "Jakýkoliv důvod" - to je myšleno, že si budeme klidně vymýšlet? Musím říci, že témat je ještě dost, které se v úvodním článku ani neobjevily, za naší redakci je nechávám na osobní kontakt. Během MČR bude dost času, nemáme to daleko :)

10.02.2009 11:38 | Autor neznámý

Jedna malá poznámka-článek p.Matochy v jeho posledním týdenníku se mi nezdál korektní.Ono to mozná trochu zaniklo.Pokud jsem správně informován,tak p.Matocha měl zájem za 560 tis.Kč uspořádat pouze MR mužů o 8 lidech.Můžete si spočítak,kolik peněz by vycházelo na 1 účastníka.Děčínští (díky zásahu STK) za tyto peníze k mužům dostali "přidáno " ještě juniory a ženy.Taktéž si může spočítak,kolik to vychází na 1 účastníka.K Martinu Vaculíkovi-no,profesionál by si měl informace vyhledat,a že by skoro nikdo nesledoval web Svazu? To se mi nechce věřit.Je nám jasné,že budeme pod kritickým drobnohledem,ať už důvod bude jakýkoliv :-).

10.02.2009 11:34 | Autor neznámý

Předseda šachového svazu ČR by se měl starat především o tři věci: 1) Popularizace šachu u nešachové veřejnosti 2) Sehnání financí (sponzorů) a 3) Chod šachových soutěží. Popularizaci šachu a přitáhnutí sponzorů (kterých je jako soli) lze zajistit pouze účastí šachové elity ČR, protože o ně je přirozený mediální zájem (turnaj bez Navary není turnaj). Tím, že svaz nedokáže zajistit takové podmínky, aby se mohli účastnit naši nejlepší hráči, vlastě dělá celé mistrovství zbytečně, protože nedosáhne ani popularizace šachu a s ní související pozornosti sponzorů. Jestliže předseda svazu nedokáže komunikovat s médii, je to vážné pochybení. Opravdu má cenu dávat 576 000,- na akci, která se jako mistrovství tváří, ale ve skutečnosti mistrovstvím není, protože se a) neúčastní silní hráči b) nepřitáhne pozornost médií c) z těchto důvodů není přitažlivá pro sponzory?

10.02.2009 11:25 | Autor neznámý

Na svazu jsem například neviděl žádný odkaz na teplický web.

10.02.2009 10:46 | Autor neznámý

Kritizovat svaz za nedostatek prostředků a hráče za neochotu za takových podmínek hrát je trochu laciné, protože to skutečně málokde v Evropě funguje lépe. Vůbec nepochybuju, že pořadatelé pro hráče udělají maximum a bude to pro ně krásný zážitek jako na někdejších festivalech Primát města Děčína. Doba je však někde jinde. Zarážející je doslova informační vakuum. Otevřte si hlavní stránku webu ŠSČR - podle ní se asi žádné MČR nehraje. V minulosti tam už několik dnů či spíše týdnů předem svítila upoutávka s odkazem na samostatnou stránku MČR se všemi informacemi hezky pohromadě. I když na MČR nehraje absolutní špička (nešachová veřejnost zná stejně jen Navaru, zkuste se zeptat v práci nebo ve škole, takže 5. nebo 15. hráč žebříčku není z pohledu médií zase tak dramatický rozdíl), pořád je to špičkový velmistrovský turnaj a součástí jeho PR by měly být nejen tiskové zprávy a doprovodné akce v místě konání, ale automaticky i samostatná stránka (jak to bývalo v minulosti) s kompletními on-liny, fotkami, aktualitami, případně i soutěžemi pro fandy. Těžko hledat pro podobné akce milionové sponzory, když z dosavadního PR a umístění informací na (jinak jistě pěkný) teplický server mezi zprávy o mači Teplic s Ústím čouhá amatérismus jako sláma z bot. ŠSČR má svou mediální komisi, ale obávám se, že ta je názorově poněkud jinde než věkově mladší spektrum brouzdačů po internetu. Asi bychom jí mohli vyslětlit, že mediální (nebo alespoň internetové) krytí akce bychom si dnes představovali jinak.

10.02.2009 10:20 | Autor neznámý

Ke startovním listinám: Ano, samozřejmě, že o nich hráči vědí, ale jde tu o způsob, jak se k nim dostali. Rozhodně si nemyslím, že by je měli sami aktivně vyhledávat. Rozeslání emailu s odkazem na jejich zveřejnění by rozhodně tolik práce nepřidělalo...

10.02.2009 10:08 | Autor neznámý

Trošku sebechvála Sejkory smrdí. Rozhodně není co slavit - viz kolika zemím se daří uspořádat... Na druhou stranu s ním souhlasím co se týče postupů. Kromě jedné, dvou divokých karet by měla být zachovaná struktura postupových soutěží na MČR. A z výsledků MČR nominována reprezentace (olympiáda) apod. Nelíbí se mně startovné pro hráče s určitým elem. To by mělo zůstat u různých jiných turnajů, ne u MČR. Lépe rozpustit ono startovné do cen. Ať se hráči snaží. Také bych zavedl sofijská pravidla u hráčů, kteří toto startovné momentálně mají. Trochu úchylný je názor Cveka, že těžko lze považovat takový turnaj za MČR. Je to MČR. Pokud ho nepovažuje on sám za MČR, jeho věc. Co se týče komunikace a propagace, naprosto souhlasím s kritikou uvedenou v tomto článku.