Aronian končí, stíhačku přebírá Kramnik

29.03.2013 12:49 | Turnaj kandidátů 2013

V posledních kolech provází výkony Levona Aroniana velké výkyvy a tak taktovku hlavního pronásledovatele stále vedoucího Magnuse Carlsena přebírá po dvou přesných ranách Vladimír Kramnik.

Světová jednička Magnus Carlsen udržuje svou výhodnou pozici a bez rizika sleduje co podstatného nastane v nižších patrech turnajové tabulky. Jeho včerejší soupeř Alexander Griščuk nebyl po prohře s Kramnikem příliš bojovně naladěn, takže jejich vzájemný souboj skončil po lehké oťukávačce smírným výsledkem.

S posledním Radjabovem je potřeba dělat body dokud to jde a ruské jedničce to vyšlo. K povedené přípravě se přičetla tristní forma Ázerbajdžánského velmistra a celý bod spadl do Kramnikovy pokladničky. (komentuje GM Martin Petr)


-
. kolo -
Ještě před analýzou partie musí Levon Aronian dostat otazník za zvolenou taktiku.  Zkoušet to na krev proti Peteru Svidlerovi se nikdy nikomu nevyplatilo. Druhá prohra znamená pro arménskou jedničku velké komplikace. (komentuje GM Martin Petr)

-
. kolo -

Tabulka po 11. kole

Poř.
Jménoelo12345678BV
1GMCarlsen2872* *½ ½½ ½11 11 ½½½4
2GMKramnik 2810½ ½* *½½ 1½½ 1½½ 173
3GMAronian2809½ ½½* *½ 01 0½1 114
4GMSvidler27470½ 0½ 1* *½½ ½½1 ½2
5GMGelfand27400 0½0 1½* *½½ ½½ 152
6GMGrischuk27640 ½½ 0½½ ½½* *½ 1½51
7GMIvanchuk2757½½0 0½½ ½½ 0* *0 141
8GMRadjabov2793½½ 000 ½½ 0½1 0* *1
326x 58309x Petr Boleslav
Fotogalerie
Komentáře (326) Aktualizovat Zobrazit pouze mnou komentované
HonzaR

Veškeré problémy a debaty ohledně systému mistrovství světa byly způsobeny roku 1993, když šéf FIDE Campomanes vyprovokoval Kasparova a Shorta a bez konzultace s nimi určil pořadatele zápasu s nižším cenovým fondem, když přitom byly i bohatší nabídky (nikdy dříve FIDE takto s účastníky zápasu nejednala, naopak některým jako třeba Karpovovi přizpůsobovala podmínky podle jejich přání). Nebýt toho, v mistrovství světa by nenastal rozkol, který především nadlouho odpudil sponzory, a tehdejší systém kandidátských soutěží a zápasů by trval dodnes a nikdo by s ním neměl problém.

+0 /-0 | 30.03.2013 20:26

strelec

re rytir: možná ano, bude-li to zkousnutelné pro hráče. Tak to sepíšem a pošlem na FIDE?enlightened

+0 /-0 | 30.03.2013 20:20

rytir

strelec: Mohlo by to být limitované určitým počtem partií v tom kandidátském při nerozhodném stavu a posléze co? Vítězem by se stal hráč, který měl lepší turnajové výsledky během posledního roku třeba. Hlavně ne zkrácené tempo. A o mistra světa? Tam by se mohlo hrát  prodloužení a když byse v něm nerozhodlo, tak by obhájil mistr světa. Hlavně ne žádné zkrácené tempo, které snižuje vážnou hru.

+0 /-0 | 30.03.2013 20:14

HonzaR

Systém zápasů obhájce titulu - vyzyvatel je nejlepší z hlediska prestiže titulu, mistr světa tak sice je zvýhodněn, ovšem právě v tom spočívá hodnota tohoto titulu, že je tak těžké jej získat. Za 120 let máme 15 klasických mistrů světa, a každý šachista (a možná i nešachisti) si je určitě bude pamatovat mnohem víc, než kdyby jich bylo 100 - každý rok nový.

+0 /-0 | 30.03.2013 20:11

strelec

re rytir: laughjo, jenže ten tenisovej zápas se obvykle dohraje ještě ten den, když se hraje venku, tak vyjimečně druhý den. A ten 5.set - to pro diváky naopak PLUS. Sorry, to opravdu nebylo dobré srovnánícheeky

+0 /-0 | 30.03.2013 20:08

rytir

Pokud jde o kandidátské turnaje, tak takovýto turnaj, co se hraje, ze kterého vzejde vyzyvatel, není vůbec špatným řešením. Ikdyž to trochu zvýhodňuje hráče, kteří lépe hrají v turnajích, než v zápasech. Pravděpodobnost, že se budou dělit o první místo, aby měli i stejné pomocné hodnocení, je malá. Pak by se i mohl klidně hrát rozstřel i na 2  vážné partie a posléze na jednu vážnou do konce. A kdyby jim to trvalo dlouho, tak jednou za sto let se to může přihodit a není to žádná katastrofa, v tenise se vyjímečně hraje pátý set hodně dlouho a nezdá se, že by tenis tím ztrácel diváky. To jen na okraj.

+0 /-0 | 30.03.2013 20:03

HonzaR

Na 16 partií s podmínkou dosažení nejméně dvou výher. Pokud zápas skončí remízou, pokračuje se do první výhry, pokud nikdo nemá na kontě dvě výhry, pokračuje se dokud někdo druhou výhru nezíská. Pokud se nerozhodne ani v maximálním počtu řekněme 26 partií, dosažený výsledek je konečný, remíza po prodloužení znamená obhájení titulu. Něco na ten způsob by byl ideální systém zápasů o mistra světa, rozhodně bez blitzek nebo rapidů, když je to mistrovství ve vážném šachu.

+0 /-0 | 30.03.2013 20:02

strelec

re JHK: jen těch 24 partií je asi moc a stále otázka - 3x zremizuju a jsem stále mistr světa?

+0 /-0 | 30.03.2013 19:59

strelec

re rytir: Domnívám se, že by to pro hráče nebylo přijatelné, alespoň ne opakovaně. Vy řešíte pouze to, že se vám nelíbí rapidy/blitzky. To chápu, určitě se to nelíbí spoustě vrcholových hráčů. Ale bohužel se ten zápas musí daný počet ( ,-) dnů a pak jsme zpět u těch rapidů.......

+0 /-0 | 30.03.2013 19:57

JHK

re Rytíř: Myslím že 24 partií a 12:12 zůstává mistr světa je jediný ,,možný,, řešení v zápase o titul MS (určitě ne v kandidátském turnaji) aby se nešlo do zkrácený hry. i když já jsem spíš pro zkrácení, ale to už pak je věc názorů. ale toto je jediný reálný, co by mi ani nevadilo.

+0 /-0 | 30.03.2013 19:55

rytir

Nikdo tu nehovořil o systému, že se má hrát na 4 vítězné partie. Navíc krátké taktické remízy, které si dávali Kasparov s Karpovem by dnes nehrozily ani kdyby zůstal systém, s jakým hráli oni, byla to ojedinělá událost v historii. Pak se přešlo na 24 partií a za stavu 12:12 zůstal mistrem světa ten, co jím byl. Ito stále byl mnohem lepší systém, než jakýkoli systém o mistra světa, kde se přechází na zkrácené tempo.

+0 /-0 | 30.03.2013 19:52

JHK

Fisher, Kasparov taky byli krapet jinde ve svý době než Anand, nepohybovali se někde na 7místě v ratingu, ale byli tam kde teďka Carlsen. Jednoznačně ostatní převyšovali.

+0 /-0 | 30.03.2013 19:48

JHK

Doba je už  ale jinde. Už nejsou výsledky 6 : 0 v 6 partiích. Myslíte to sice asi hezky. ale kdyby si mělo hrát třeba jenom na 4 vítězný, tak by mohl zápas trvat klidně půl roku.

+0 /-0 | 30.03.2013 19:46

rytir

Ono kdyby se v době, kdy se stali mistry světa Fischer nebo Kasparov rozhodovalo nesmyslně ve zkráceném tempu. Tak by se Fischer ani Kasparov takového degradujícího systému odmítli zúčastnit a nikdy by se mistry světa za takového systému nestali, takže by se tím zkráceným tempem šachy nepozvedly, ale přivedly by se k úpadku. A tak se to také stalo v minulosti, když se zavedly nesmyslné systémy, s hloupým argumentem, že je to divácky atraktivnější a to právě šachu uškodilo.

+0 /-0 | 30.03.2013 19:41

strelec

re rytir: u nás (obecně východní blok) určitě, mělo to samozřejmě politický podkres. Ale jak třeba v Itálii, Portugalsku,.... to si netroufám hodnotit. 

+0 /-0 | 30.03.2013 19:40

JHK

Re Rytíř: Asi vím kam míříte, ale opravdu to není tím, že Fisher to vyhrál bez zkrácených her..Fishera, Kasparov znali lidé co nemuseli ani znát šachy, ale to bylo tím jaký byli lidi(talent, chování všechno dohromady) Anand je řekněmě nudný..Pokud si Anand vezme na sebe slepecký brýle a bude třeba kopat pod stolem do Carlsen/Kramnika, tak ho budou znát taky pak všichni. To mi věřte.

+0 /-0 | 30.03.2013 19:40

strelec

Kasparov je i politicky aktivní, tak se občas zjeví v televizi či novinách. To je bezesporu mediální výhoda. 

+0 /-0 | 30.03.2013 19:37

JHK

Re Rytíř : A opravdu není známější Kasparov než Anand kvůli tomu, že Anand musel do rostřelu :-)) Tam důvod nehledejte.

+0 /-0 | 30.03.2013 19:36

rytir

JHK: Capablancu možná lidé znají více, než Ananda, a to jdeme do historie, lidé mají horší znalosti historie, než současnosti. Jde o to, kdo zná aktuálního mistra světa. A tvrdím, že když se mistrem světa stal Fischer, tak to věděla spousta lidí, kteří ani neví, jak se šachy hrají. A když se stal mistrem světa Anand, ani řada lidí, co umí hrát šachy neví, že je mistrem světa.

+0 /-0 | 30.03.2013 19:35

JHK

re Rytíř: Vy jste při vší úctě jak rytíř ze středověku :-) úpadek možná, ale pochopte že nikdo vám nebude hrát třeba na 4 vítězný partie půl roku :))))

+0 /-0 | 30.03.2013 19:34

JHK

Rytír :Zeptejte se z okolí kdo zná Lasker, Capablancu a kdo Kasparova. :))) všichni Kasparova nikdo ty dva předtím. Kdo se o šachy nezajímá, tak zná JENOM Kasparova , kdo zajímá tak zná Lasker, Capablancu i Ananda. :))) Srovnávat Kasparova s Anándem je jako srovnávat Tigera Woodse s Philem Mikelsonem. Woodse zná každej Mikelsona nikdo :) 

+0 /-0 | 30.03.2013 19:32

strelec

re Rytir: to je možnost. Ještě dořešit kolikrát takto může obhájit. 

+0 /-0 | 30.03.2013 19:32

rytir

Laciná snaha přiblížit se vnějšímu světu za cenu snížení kvality je většinou velmi kontraproduktivní a způsobuje úpadek.

+0 /-0 | 30.03.2013 19:31

JHK

Mistr světa ten co by nemusel vyhrát jedinou partii by pro mě nebyl mistr světa :)) ale k tomu nikdy nedojde naštěstí. To by nikoho asi nenapadlo.

+0 /-0 | 30.03.2013 19:29

rytir

JHK: Zeptejte se lidí v okolí, zda znají Ananda, pak se jich zeptejte, zda znají Kasparova. Zná ho prostě daleko méně lidí, ikdyž je to výborný hráč. Jeho titul není tak známý, jako když byl mistrem světa Kasparov, Karpov, Fischer...

+0 /-0 | 30.03.2013 19:29

strelec

re Rytir: s náhodou oproti jiným sportům (individuálním) to je obdobné, rozdíl ale bude třeba ve zdravotním stavu větší řekněme u tenisu než v šachách. Se zlomenou rukou Federer Wimbledon nevyhraje.....wink

+0 /-0 | 30.03.2013 19:28

rytir

strelec: Pokud se již bavíme o MS, tak určitě je lepší systém prodloužení, třeba na 2 partie a pak k tomu může nebo nemusí být KO - kdo vítězí vyhraje. A tento prodloužovací systém může být omezen na určitý počet partií a po skončení by mistrem světa byl ten, kdo jím byl předtím. Nejhorší je zkrácené tempo, je určitě horší, než obhájení za nerozhodného stavu.

+0 /-0 | 30.03.2013 19:26

JHK

Re Rytír: Pro mě Anand mistrem světa je. a to vyhrál s Gelfandem ve zkráceným tempu.

+0 /-0 | 30.03.2013 19:25

JHK

Nemyslím si, že Rapidy jsou o štěstí. I tam je většinou nejlepší Carlsena, Aronian atd. To samý v blitzky. Obojí jsou o kvalitě. Penalty, ty jsou o štěstí, ale Rapidy tolik ne.

+0 /-0 | 30.03.2013 19:22

strelec

re giocozo: tak už se blížíme třístovce. To je jasné, že nic neovlivníme, to jsem psal už asi o 50 příspěvků níže. 

re Rytir: ja nepolemizuji o úrovni hry, ale ptám se na přijatelný (kompromisní) systém, který bude respektovat všecny faktory. A bohužel kromě rapidu/blitz mě nic jiného nenapadá. A předpokládám, že ani ty, kdo to mají v popisu práce.

+0 /-0 | 30.03.2013 19:22

rytir

Mistr světa, který se jím stal tím, že vyhrál nějakou partii ve zkráceném tempu už není takovým mistrem světa, jako byli mistři světa dříve. Už to nemá takovou úroveň a to je pro šachy špatné. Šachoví diváci většinou nejsou hloupí a vědí, že zkrácené tempo není ono.

+0 /-0 | 30.03.2013 19:19

rytir

V šachu hraje náhoda daleko menší roli, než ve sportech jako fotbal. Ale když se pak o mistru světa rozhoduje ve zkráceném tempu, tak tato přednost šachu padá dolů a rozhoduje daleko více štěstí.

+0 /-0 | 30.03.2013 19:15

JHK

Bez tak většinu lidí zápas mezi Kasparovem a Karpovem už nikoho po dvou měsících nezajímal. Jen doufali, že skončí.

+0 /-0 | 30.03.2013 19:13

giocozo

Chlapi, klidně dál debatujte, ale ovlivníte akorát to, že článek bude mít rekordních 300 komentářů.wink

+0 /-0 | 30.03.2013 19:13

JHK

re Rytíř : vtipní návrh. KO kdo vyhraje. Magnus postoupí v prním kole 2,5 1,5 pak počká jestli Kramnik s Grischukem někdo rozhodne. Oni si daj 10 remíz v 15 dnich. Magnus zatím odjede do Norska. Potom Voloďa vyhraje. Magnus se bude muset vrátit a  Voloďa letem unavenýho Magnuma porazí 2,5 1,5 a bude se psát o konspirační teorii SSSR jak unavit Magnuma:-)))).

+0 /-0 | 30.03.2013 19:11

strelec

teď jsem si vzpomněl, že ve 20. či 30.letech na olympiádě se boxoval zápas o titul snad 7 hodin (možná to bylo dokonce přerušeno a doboxováno další den). 

+0 /-0 | 30.03.2013 19:11

strelec

re Rytir: pak to ale neřeší délku zápasu, když po třeba 12 partiích se bude hrát x-dalších dnů a nikdo neví ani přibližně kolik. PS: což při rychlé smrti od první partie tedy také neenlightened

+0 /-0 | 30.03.2013 19:08

JHK

O tom, že systém na 6 výher je nesmyslný nemůže být ani pochyb. viz Kasparov vs Karpov, který se ani nedohrál. Nevím jakou úroveň měli šachy v tomto zápase, když po 3 měsících už byl Karpov na zhroucení po fyzický a psychický stránce a prohrával jednu partii za druhou. To byla degradace šachu.

+0 /-0 | 30.03.2013 19:06

rytir

stelec: To jsem myslel za nerozhodného stavu, ten KO systém...

+0 /-0 | 30.03.2013 19:06

strelec

re Rytir: tak "rychlá smrt", abych to nazval hokejově je určtitě možnost - ale v tomto případě zřejmě nepřijatelná jak pro hráče, tak pro organizátory. Že hned první den skončí zápas o mistra světa.....crying

+0 /-0 | 30.03.2013 19:05

strelec

re Rytir: To s moji otázkou nemá nic společného, ale odpovídat samozřejmě nemusíte. 

+0 /-0 | 30.03.2013 19:03

rytir

A jakým? Možností je více, dokonce i KO, kdo první vyhraje je vítěz je lepší, než zkrácená hra.

+0 /-0 | 30.03.2013 19:03

rytir

strelec: Největší nabídky co se týče financí dostával B.Fischer, aby hrál s Karpovem a tam se o žádném degradujícím zkráceném tempu nehovořilo. O mistru světa v šachu by neměly rozhodovat zkrácené partie, které nemají úroveň jako vážné. K tomu slouží mistrovství světa v rapid šachu nebo v bleskové hře.

+0 /-0 | 30.03.2013 19:00

JHK

re Střelec: a hlavně přijatelné pro diváka !! (hrát dokud někdo nevyhraje vážnou? to může taky trvat měsíc)nesmysl.

+0 /-0 | 30.03.2013 18:59

JHK

Ale oba se hrajou pro diváky. Nebaví mě sledovat jak si za 5 hodin denně dají 4x remízů a pak se jde na zkracený hry kde začně konečně vzrušo. 

+0 /-0 | 30.03.2013 18:57

strelec

re rytir: a jakým? Myslím aby to bylo přijatelné pro hráče,  organizátory a zajištěné finančně.

+0 /-0 | 30.03.2013 18:56

JHK

PS: 90% šachistů hraje převážně blitzsky a bullety denně, vážný by je moc nebavili.Myslím, že při neustálých remízách ve zkráceným šachů je budoucnost. Pro z atraktivnění diváka.

+0 /-0 | 30.03.2013 18:56

rytir

Šachy nejsou fotbal !

+0 /-0 | 30.03.2013 18:53

JHK

Re: Věc názoru, já jako fanoušek jsem pro zkrácené hry, ale je to holt individuální. Spousta lidí má taky názor, že by neměli ve fotbale rozhodovat penalty, že to je loterie. Mě to nevadí..libí se mi takový drama a nervy :-) Stejně tak v šachách.

+0 /-0 | 30.03.2013 18:52

rytir

Partie se zkráceným tempem při nerozhodném stavu jsou na zápasech nejhorší, degradují šachy. Měly by se zrušit a nahradit jiným systémem pokračování.

+0 /-0 | 30.03.2013 18:50

JHK

Já myslím, že nejideálnější systém už byl nalezen na předposledním turnaji kandidátů. 8 co se probojovalo přes kvalifikace a zápasy na 4 partie, pak rapid a blitsky. Je to myslím celkem atraktivní a víc partií by bylo spíš na škodu. Takhle je šance i na nějaké překvapení(viz Gelfand).

Ve fotbale na MS se hraje taky čtvrtfinále na jeden zápas. Brazílie třeba prohraje se Senegal a co..má smůlu, na tom je to pěkný.. Kdyby se každej zápas měl hrát na 5 vítězných třeba, aby to bylo ,,spravedlivý,, a vyhrál ten nejlepší, tak je to pěkná nuda.

PS: Mám rád překvapení.

+0 /-0 | 30.03.2013 18:38

JHK

Re Honza Svatoš: Svatý slova. Ve všem souhlasyes

+0 /-0 | 30.03.2013 18:35

matman

re 16:22 | strelec: yes

+0 /-0 | 30.03.2013 18:25

giocozo

Překvapující je, že ,,stroj bez nervů,, prohrál. Ale ještě překvapivější je fakt, že Kramnik vede zcela zaslouženě. Nebyl zatím ani jednou ohrožen a je vidět, že pokud soupeři neví na jaký výsledek to s ním vlastně hrají ( Griščuk ) a nebo mu jdou nekompromisně po krku ( Aronian ), tak může vyhrávat i s černými. Turnaj bude ještě zajímavý. Jsem zvědavý, jak se s tím tlakem první dva hráči vyrovnají. Šance jsou teď tak 60 na 40% pro Kramnika.

+0 /-0 | 30.03.2013 17:52

strelec

dovětek: nesrovnával bych fotbal, kde po 4 letech nastoupí tak z 1/2 jiné mužstvo. Tam je ten systém všichni v jednom turnaji naprosto nutný.

+0 /-0 | 30.03.2013 16:22

strelec

re Playboy: klidně tady kritizovat můžemeangry Kvůli nám se stejně nic nezměnísmiley

Šachy mají určitou tradici, ten systém zápasu stávající MS-vyzyvatel se mi líbí. Ale hlavně že se to postupový systém ujednotí a jestli bude kruhový turnaj kandidátů nebo "pavouk" je už jenom kosmetika.

Každopádně z pozice člověka, který občas pořádá (podílí se) turnaje (nikoli šachové), tak vím o čem mluvím v případě hraní ve skupinách...... 

+0 /-0 | 30.03.2013 16:18

matman

@ Playboy: Turnaj kandidátů s účastí aktuálního mistra světa, to by byla poprava Ánanda. Možná by takový systém byl ze sportovního hlediska spravedlivější, pro mistra světa je určitě jednodušší připravit se na jednoho soupeře než na sedm a našly by se jistě i další aspekty. Stávající systém je tradiční a zatím asi není dost vůle ho měnit, ale kdoví? Za daleko důležitější než změnu v systému MS bych pokládal změnu ve vedení FIDE.

+0 /-0 | 30.03.2013 16:15

Playboy

to Střelec a podobné.... Prvořadě jsem stávající systém MS nijak nekritizoval!wink POKUD nějaké změny, tak se domnívám, že by bylo zajímavé, kdyby spolu s uchazeči o nejvyšší titul hrál také MS, který by tím obhajoval v přímém souboji se všemi a nový MS by vzešel z tohoto turnaje nejlepších...  Myslím si, že něco podobného říkal taktéž MC s tím, že to porovnával s MS ve fotbale... Nynější cyklus je ale nejlepším řešením! yes

+0 /-0 | 30.03.2013 15:35

MaX

mě třeba tento formát turnaje nevadí. Pokud se sejde takto kvalitně obsazený, tak si myslím, že je potřeba vítěze akceptovat. Není to žádná tragedie, když to nevyhraje Magnus, protože má nejvyšší ELO. Každopádně je to parádní podívaná, sinci předvádí pěkné šachy.

+0 /-0 | 30.03.2013 15:14

strelec

re Playboy: obecně je kruhový systém nejspravedlivější - ale pouze jako teorie. V praxi se vždy stane to co píše EmilV - v průběhu turnaje je část hráčů na odpis a je pak otázkou, jak dohrají zbytek partií. Takže pro zamezení spekulacím a větší férovost je lepší vyřazovací systém.

+0 /-0 | 30.03.2013 14:51

Steve Splasher

@Alice: Díky, už jsem si to v TB také našel. Původně jsem myslel, že k remíze vede pouze 70. Vh6, ale ten postup pěšcem na c sloupci je dostatečný a vlastně i rychlejší.

+0 /-0 | 30.03.2013 14:18

matman

@ Playboy: Prosím vysvětlit text "...aby hrál o svoji korunu v turnaji kandidátů taktéž MS a nečekal by až na Velké finále..." Můj primitivní mozeček nechápe :-) Mistr světa by měl hrát turnaj kandidátů? Nebo-li musel by skončit nejméně druhý, jinak by jako MS skončil? Pozoruhodný nápad :-)

+0 /-0 | 30.03.2013 14:16

Playboy

Po partii ukáže každý několik lepších možností, které mohl zahrát a nezahrál, ale v danou chvíli to prostě nenajde, tolik k chytrým názorům pana Kadlece na remízu v  partii Carlsen - Ivanchuk....wink Ohledně nového systému kandidátů mi tento přijde skutečně nejvhodnější a vyhraje zcela zaslouženě ten nejlepší a bude rovněž jako právoplatný vyzyvatel, případně MS uznáván. Pokud nějaká změna tak ta, aby hrál o svoji korunu v turnaji kandidátů taktéž MS a nečekal by až na Velké finále....smiley

+0 /-0 | 30.03.2013 14:02

matman

re Adraj: Skvělý postřeh. Možná je Magnus tak nafoukaný a myslí si, že už nikoho dalšího nepotřebuje. David by možná nabídku nepřijal, kdoví.

+0 /-0 | 30.03.2013 13:30

Josef

Ještě k nejrůznějším zastáncům spiklenecké teorie v partii Aronian - Kramnik: doporučil bych vám přečíst si poslední číslo časopisu New in Chess, ve kterém komentuje Aronian svoji partii s Nakamurou ve Wijku, kterou nakonec vyhrál. V jednu chvíli ale "efektně" obětoval, ale jeho kombinace měla 2tahovou díru. Sám pak do komentářů napsal zhruba následující: "Závěr tohoto příběhu je jednoduchý: nehledejte krásná řešení ve vyhraných pozicích, pokud nedokážete spočítat 2 tahy dopředu!"

A upozorňuju, že ani s Nakamurou se nejednalo zrovna o šílenou pozici: 2V S na obou stranách... Levon je prostě fantastický poziční hráč, který je ale občas náchylný na chyby v propočtu - viz. jeho partie s Gelfandem, ale i se Svidlerem. V obou elementární chyby v propočtu. A možná u něho hraje roli i špatná fyzička - jeho výsledky ve 2.polovině jdou do kopru.

Z mého pohledu jediné pochybnosti za celý turnaj může snad vyvolávat partie Griščuk-Kramnik. Tím to začíná a končí. Ten turnaj hrají lidé, ne ty motorky co sledujete v rohu obrazovky.

+0 /-0 | 30.03.2013 12:59

Alice

2Splasher - po 73.Vxe5 je pozice remis - TB

V tve variante 78.Vd5 je prohravajici tah - 78.Kc3 a Kb3 jsou jedine remizujici tahy v pozici, ale bily remizuje i po jinych predchozich tazich...

+0 /-0 | 30.03.2013 12:57

Adraj

Magnus by si zřejmě měl vzít sekundanta na věžovky. Koho asi ? :)

 

+0 /-0 | 30.03.2013 12:30

Steve Splasher

Pan Jirka Kadlec by sem rychle měl hodit tu variantu s 71.c6!, která drží remízu. Protože já ji tam prostě nevidím. 

Např.:

71. c6 Ke6 72. Rb5 Kd6 73. Rxe5 h4 74. Kb3 Ra1 75. Rh5 Rh1 76. Rxa5 Kxc6 77. Kc4 Kd6 78. Rd5 Ke6 79. Rh5 h3 80. Kc3 Kf6 81. Kb2 Kg6 82. Rh4 Kg5 83. Rh7 Kf4 84. Kc3 Kg3 

+0 /-0 | 30.03.2013 12:25

matman

Bez ohledu na konečné pořadí je tento turnaj pro Carlsena výbornou příležitostí k nápravě vlastních nedostatků. Třeba ji využije. Neškodilo by trochu více pokory a skromnosti z jeho strany, samosebou jeho síla je i přes všechny mínusy značná. Ad volba zahájení: v českých krajských přeborech zkoušejí hráči 2150-2300 ptákoviny také, např. 1.e4 Jf6 2.e5 Je4? Jako překvapení na jedno použití sice možné, ale objektivně jde o napůl prohranou pozici černého. Tito hráči jsou schopní postavit sice originální, ale přizdechlou pozici již kolem 10.tahu a ještě se dokážou hádat, že stojí skvěle cheeky.

+0 /-0 | 30.03.2013 12:19

vic

Nepodceňoval bych hráče z exotických zemí, i když výkonnost nemají ani na naší extraligu. Ale určitě by nehráli zahájení, které podsouvá HonzaSvatoš. Např. nejsilnější hráč Fidži má elo 2205. Palau jenom 1914, ale v krajských přeborech u nás hráči nehrávají 1.f3.

+0 /-0 | 30.03.2013 11:59

EmilV

V tomto formátu turnaje (první bere vše) se někde nejpozději v polovině vydělí skupina hráčů, kteří na postup už nemohou pomýšlet a přitom jsou natolik dobří, že v jednotlivé partii mohou zatopit kterémukoli hráči. Je pak na jejich rozhodutí, kterou partii budou hrát jako o život a kterou prostě vypustí. Důvody mohou být různé.

Proto se od tohoto systému kdysi upustilo. Turnaj, který jsem včera nepřesně z hlavy vzpomenul, byl Zurich 1953. Také tam postupoval jeden (k zápasu s Botvinnikem) a hlavním cílem sovětské výpravy bylo, aby nevyhrál hlavní favorit Američan Samuel Reshevsky. Přes četné sovětské intriky to viselo na vlásku a nakonec je zachránil hlavně Kotov, který tam byl sice spíš do počtu, ale Reshevského ve 23. kole porazil. Když pak ještě Keres prohrál se Smyslovem obě partie, tak se Smyslovovi nakonec povedlo Reshevského předběhnout.

Keres i tak tenkrát dělil 2-4. místo. Byl to možná vůbec nejtalentovanější sovětský hráč, ale nepatřil mezi vyvolené. Zatímco Botvinnik se za války daleko od fronty připravoval na poválečnou reprezentaci, Keres kvůli ženě a dítěti zůstal v německé zóně, účastnil se s Alechinem německých turnajů a po válce musel být sovětským úřadům do smrti vděčný za to, že ho nezastřelili jako kolaboranta.

Podobnost Zurichu 1953 a Londýna 2013 může, ale nemusí být náhodná. Dokázat se nedá nikdy nic. Proto tento systém zřejmě není příliš vhodný.

+0 /-0 | 30.03.2013 11:48

HonzaSvatoš

Koukám, že zde bylo veselo. Líbí se mi dva návrhy: první, aby každá země měla svého zástupce na turnaji kandidátů. Představme si třeba dramatickou partii zástupců Ruska a Rwandy. Nebo teorii obohacující, diváky ze sedadel zvedající match přeborníků Fidži a Palau. Partie typu 1. f3 c6 2.Jh3 h5 3.Jf2 c5 atd. se už dnes málokdy vidí. A takové derby Severní Koreje s Jižní nebo Palestiny s Izraelem by mělo ten správný šmrnc. Druhý návrh je hrát zápasy na šest výher. Začalo by se třeba v lednu, zápas by pak mohl končit někdy kolem půlky března. Dalšího roku.

A samozřejmě, tento turnaj je jedno veliké spiknutí proti Carlsenovi. Je to spiknutí tak široké a zákeřné, že se jej v minulém kole zúčastnil dokonce sám Carlsen, který úmyslně prohrál s dosud nejslabším hráčem turnaje Ivančukem.

+0 /-0 | 30.03.2013 11:35

strelec

re Hans: myslím že naopak dost rozdílný, Gruzie je tou válkou zásadně poznamenána. Bohužel.

+0 /-0 | 30.03.2013 11:19

Don

Carlsnovic rodinka by si v podstatě měla dávat pozor na to co si přeje, protože rezignovala na účast v předešlém cyklu právě díky touze po turnaji nynějšího formátu, ale jak se zdá tak MC zatím takto silný a dlouhý turnaj nezvládá úplně optimálně a taky nám v Londýně ukazuje, že pořád ještě není zcela komplexním hráčem. V takto silném turnaji se ovšem dalo očekávat vyjevení určitých herních nedostatků u mnoha hráčů, např. Grischuka, Radžabova, Svidlera..., ale už se jaksi pozapomnělo na to, že by k nim mohl patřit i Carlsen se slabou teorií v zahájeních a přinejmenším vetchými znalostmi některých koncovek. K tomu, že to Magnus v určité chvíli nezvládl i psychicky už myslím není více co dodávat.

+0 /-0 | 30.03.2013 11:14

hans

Re noELO: omlouvám se. Trochu se mi ty národy popletly, ale řekl bych, że vztah k Rusům budou mít velmi podobný.

+0 /-0 | 30.03.2013 10:52

Jirka Kadlec

Re Playboy: Píšete něco o nechápajících adeptech, ale to se vám vrací jako bumerang - variantu s 71.c6! ukázal hned po partii sám Magnus.

+0 /-0 | 30.03.2013 10:44

exot

Jestli má Carlsen alespoň minimální paranoidní tendence, musí být po včerejšku definitivně přesvědčen o tom, že se proti němu všichni účastníci turnaje spikli. Fischer na jeho místě by z turnaje už vystoupil. 

+0 /-0 | 30.03.2013 10:12

Playboy

to Jirka Kadlec: Ano, pokud by Carlsen potají používal některý z motorů jako např Houldini, věřím, že by tu koncovku zremizoval. Z lidského pohledu, v dané situaci, nevím, kdo by našel správný postup??? Více nadějnou pozici měl Aronian, i když h6 se nabízelo, ale po g6 černého by byla situace stejně obtížná a také nenašel správný postup.... Je potřeba si uvědomit, i když to někteří adepti nechápou, že Člověk není Strojem!enlightened
Z pohledu fanouška Carlsena je včerejšek takovou menší šachovou tragédií, nicméně z Objektivního hlediska, i když Carlsen v jiné části, než v zahájení převyšuje ostatní a je světovou jedničkou s obrovským náskokem, postup  a titul MS by si asi více zasloužil Kramnik... Ještě stará generace, kdy rozum vítězí nad počítačovou analýzou a také jedinný, kdo porazil v zápase MS božského Kasparova!smiley
 

+0 /-0 | 30.03.2013 10:06

Jirka Kadlec

Re martinn: Remízu drželo 71.c6!, ostatně je to i v čerstvém komentáři na

http://www.chesspro.ru/details/candidates12

+0 /-0 | 30.03.2013 10:02

noELO

ad hans (29:03 22:43):

technická: nemyslím, že by Arménie válčila s Ruskem (nemají ani společné hranice). Spíš to asi byla Gruzie.

 

 

+0 /-0 | 30.03.2013 09:50

martinn

To už někdo někde prokázal, že Magnusova koncovka byla ubránitelná?

+0 /-0 | 30.03.2013 09:31

HonzaR

Jak to vlastně s šancema vypadá? Carlsen může vyhrát, pokud už sám neprohraje a a) Kramnik prohraje partii nebo b) Carlsen skóruje o jednu výhru víc než Kramnik - potom bude mít lepší pomocné hodnocení. Už jen teoretickou šanci má ještě Aronjan, a to pouze v případě že sám dvakrát vyhraje, Kramnik současně dvakrát prohraje a Carlsen prohraje alespoň jednou.

+0 /-0 | 30.03.2013 09:22

Jirka Kadlec

Konspirační teorie ustoupí do pozadí, pravdu se stejně nedovíme. Jisté je, že zatímco prakticky celá špička v zahájení tvrdě pracuje, Carlsen je v této oblasti zaostale špatný. Nevím jestli je líný, nebo hřeší na to, že v další fázi partie je většinou lepším hráčem. Včera se mu to konečně tvrdě vymstilo, což je nepochybně spravedlivé. Prohrát mohl už s Radžabovem i s Kramnikem. Je to dost neuvěřitelné, ale ani v jedné partii nezískal bílými v zahájení žádnou výhodu. S takhle v podstatě arogantním přístupem se ještě nikdo mistrem světa nestal. Někteří komentátoři podlehli poněkud předčasně dojmu, že je vše jasné a již považovali Carlsena za vítěze turnaje. Jasné to ale nebylo ani v průběhu turnaje, natož v tuto chvíli, dvě kola před koncem. Jedním ze základních předpokladů dobré novinařiny a dobrého zpravodajství, je objektivita, nebo zachování jejího zdání. Dokud není rozhodnuto, dokud není udělán poslední tah, není jasného nikdy nic. Pokud Carlsen nepostoupí, může si za to jen sám. I včerejší koncovku mohl zachránit.

+0 /-0 | 30.03.2013 08:51

sisoj

Vidím, že tady bylo od včerejška ještě veselo...:)

+0 /-0 | 30.03.2013 08:45

strelec

re PavelCH: zrovna pro tyto hrace neni hraci tempo 2/40 nezname, na velkych turnajich je casto

+0 /-0 | 30.03.2013 08:08

Marhula

Matman má pravdu! hrát vyřazovací zápasy na 6 vítězství,kdo chce se zůčastní ,kdo nechce ne,jistě by to bylo velice zajímavé spravedlivé. Takto vítěz bere vše a druhý?,pojkud se vítěz nevzdá postupu - nic!  Věřím že jak skončili pánové KK karpov kasparov tak skončí i KK kamski kramnik,věřím že minimálně Carlsen je lepší hráč těchto KK,Aronjan je špičkový hráč,ale nesmí se mu stávat,to co třeba s Navarou v minulosti. V turnaji kandidátů byt jen 1 jediná prohra může hodně znamenat! Nevím jaké kdo má zázemí sekundantů,zda garri pomáhá carlsenovi,přesto hráč s nejlepším ratingem v historii by měl vyhrát! Tím že FIDE prolomila hranici 2000 a federaci platí za ela hodnoty šachových amatérů je velice špatné,dříve kdo klesl pod hranici 2000 dělal nový zápočet-ideální,stejně hráči pod 2000 se do špičkových turnajů jako A pardubice IM turnaje,se  nepodívají a nezahrají si! FIDE musí mít kvanta peněz a pořád si budou stěžovat,jako katolická církev.

+0 /-0 | 30.03.2013 06:45

Pavel Ch

Pokud by Aronjan neprohrál, byl by za oběma půlbod, škoda, bylo by to zajímavější. Když viděl Levon jak hraje Magnus, tak neměl důvod hodit remis rybám

Ty chyby v kisnách, jestli nejsou také tím starým tempem. Již se hraje všude s přídavkem (i u nás v karji KPIII a GP žáků) a najednou ve víře, že celé 2 hodiny/40 t (více jak s přídavkem 30 vt př 90/40), ale prostě něco jiného, nezvyk.

Za chvíli přejíždím hranice u Rozvadova, při návratu v neděli večer se hned za čárou připojím, co se bude zase za věci dít, tak o nic v Alpách nepřijdu. Prostě výhoda, jsem léta trénoval mladého šachistu a on již šachy nehraje (to tak někdy/často bývá); Ale má transita  a řidičák tak mohu sledovat.  Tuším, že se zítra ve dni volna místo na Magnuse a Vlady rozdělíte na Sparťany a Plzeňáky, tak ať všichni vyhrají.

+0 /-0 | 30.03.2013 03:04

Playboy

Dnešní partie, především zahájení, i když to stroje špatně nehodnotí se dle mého Carlsenovi nepovedla a v nelehké koncovce hrál více nepřesně... Rozhodně nejslabší výkon světové jedničky v celém turnaji. Poté Ivanchuk odmítl remízu opakováním tahů a nakonec Carlsenovým způsobem vyhrál. sad

+0 /-0 | 30.03.2013 02:51

Oma z DC

Takto se mi vůbec nelíbí ...

Doufal jsem, že Magnus bude hrát o titul mistra světa. Teď si cestu k zápasu značně zkomplikoval, ale bude to zajímavé. Magnus to bude poslední dvě kola lámat přes koleno !! Hraje se pouze na vítěze, druhé místo bude pro jednoho či druhého zklamání. Což si myslím, že bude diváky velmi těšit. Nyní mají před sebou den volna, uvidíme, kdo se nejlépe připraví. Carlsena čeká nyní souboj se Svidlerem. Bude to mít hodně těžké, i přesto, že ho poprvé porazil. A dále pak také Radjabov, se kterým to taktéž nebude sranda.

Kramnika čeká Ivanchuk, který dnes ukázal co umí a Gelfand, který se rovněž neprezentoval ve špatném světle. Nedělní a pondělní odpoledne mám tak zadáno. Věřím že to budou jedny z nejlepších partií a bude stát za to, na ně koukat.

+0 /-0 | 30.03.2013 01:40

Josef

1. Už se tady pohřbívají naděje Carlsena, a to jsou ještě 2 zajímavá kola před námi. Před tímto kolem bylo "všem jasné", že postoupí Magnus, po tomto kole je "všem jasné", že postoupí Voloďa. Já si stipnu, že Kramnik obě kola nevyhraje a Carlsen se má šanci ještě vrátit.

2. Mám za to, že dosavadní pořadí v čele je relativně spravedlivé. Kramnik dosud předváděl vyrovnanější výkony, nebyl nijak zásadně ohrožen a ve vzájemných partiích s Carlsenem a Aronianem oba dostal pod tlak. Třeba dnes Aronianem měl štěstí (i když byl vyhraný už několikrát před koncovkou střelce proti pěšcům), ale Aronian vydoloval půlku už z první jejich partie, kde byl také zdechlý.

3. Magnus podle mě trošku odfláknul přípravu s tím, že většinu hráčů "slabších" hráčů nějak přehraje za šachovnicí a Kramnika s Aronianem prostě 2x odpůlí. Chybí mu zkušenosti Kramnika nebo Ananda, kteří vědí, jaká je to dřina připravit se na zápasy o titul. Když se Magnus poučí, samozřejmě má na to, aby si o ten titul dřív nebo později zahrál. Nehledě k výše zmiňované šanci ještě v tomto turnaji.

+0 /-0 | 30.03.2013 01:22

MaX

já chci staré NSS zpět, tam mě nikdo blbečkem nenazval smiley

+0 /-0 | 30.03.2013 00:01

HonzaR

re Steve Splasher: Nemělo to náhodou něco společného s Radžabovovým nešťastným vyřazením na minulých kandidátech v bleskovce, ve které hrály roli nefungující hodiny?

+0 /-0 | 29.03.2013 23:57

Steve Splasher

Jen bych poupravil vica, že divokou kartu automaticky nedostává hráč s nejvyšším Elem, ale je vybrán pořadatelem. Jedinou podmínkou je Elo nad 2700. Proč byl vybrán Tejmour je při sponzoringu šampionátu od SOCARu asi všem jasné. wink

+0 /-0 | 29.03.2013 23:55

HonzaR

re hans: yes laugh

+0 /-0 | 29.03.2013 23:47

Petr Boleslav

Vzhledem k nevhodným výrazům byly příspěvky uživatele Michala M. vymazány. Za případné problémy se našim pravidelným čtenářům omlouváme, ale takovéto excesy nebudou trpěny a bez jakéhokoliv upozorňování mazány.

Petr Boleslav

+0 /-0 | 29.03.2013 23:45

strelec

vic: díky za pobrobné info

+0 /-0 | 29.03.2013 23:44

hans

Reakce některých obdivovatelů Carlsena mi připadají jako reakce uťápnutých oddaných manželek, kterým se zatemní mozek a jsou schopné zabíjet, když se někdo špatně podívá na jejich mužíčka. A vzhledem k nedávné skutečné válce mezi Armenií a Ruskem to bude mít Aronjan doma těžké; tedy za předpokladu, že se tam najde aspoň polovina takových blbečků, jako se vyskytuje zde. Tvrdit, že podobné chyby, krerých se dopustil Griščuk nebo Aronjan by nezahrál ani hráč okresního přeboru, může říct jen člověk, který opravdu vyšší soutěž nikdy nehrál. Je to stejné, jako když nějaký vypitý mozek někde v hospodě huláká, že by tu bránu trefil i on, tak jak je možné, že ten pracháč Messi tu bránu netrefil. Vzpomněl jsem si, jak na podzim prohrál pan Navara o něco lepší koncovku (moc se tam přehlédnout nedalo; byly tam pouze dámy a po jedné věži), když dal nesmyslný šach a po jediném ústupu zjistil, že ztrácí věž nebo dostává mat. Myslím, že všichni, kteří ten přenos sledovali, viděli, že ten šach prohrává, tak jednoduché to bylo. Zajímavé ovšem byly ty komentáře. Všichni jsme psali, že to se prostě někdy stane a byli jsme plní pochopení. Rusové, Ukrajinci a Arméni však chyby dělat nemohou. Čeští hráči okresního přeboru jim to zakazují.

+0 /-0 | 29.03.2013 23:43

strelec

může někdo z adminů se vyjádřit k mazání příspěvků MichalaM?

+0 /-0 | 29.03.2013 23:42

strelec

re HonzaR: no mě je pouze sympatičtější jasně daný systém, než-li možnost zahrát si na základě sponzorů. Ale zásadně proti tomu nic nemám. Jen mi přijde koncepční jasně daný systém, když tam někdo vlítne díky prachům a nedejbože vyhraje, tak zas budou spekulace, že jinak by o titul nehrál,.....atd. Tak proto mám tento názor.

+0 /-0 | 29.03.2013 23:40

magnuscarlsen

vic tak to jsem nevedel omlouvam se

+0 /-0 | 29.03.2013 23:38

vic

Zmiňovaný Světový pohár 2011 hrálo 128 hráčů. Poskládalo se to finalistů a semifinalistů SP2009, MS žen, MS juniorů 2009 a 2010, ME 2010 a 2011, Panamerické mistrovství 2010, Mistrovství J.Ameriky 2011, Mistrovství Asie 2010 a 2011, Mistrovství Afrky 2011, 15 turnajů zón (např. mistr.Usa či Kanady), divoké karty pořadatelů a FIDE.

Takaže šanci mají naprosto všichni enlightened. btw. nejnižší elo měl IM Gwaze ze Zimbabwe - 2434 - jako vítěz jedné africké zóny. 

+0 /-0 | 29.03.2013 23:34

magnuscarlsen

michale dostal ses na spatnej we tady budes spravne www.bohnice.cz

+0 /-0 | 29.03.2013 23:33

MaX

Michal M.: to bude nějaký omyl. Cenzura tady byla za celou dobu jen jednou. To se určitě vysvětlí

+0 /-0 | 29.03.2013 23:32

vic

Všichni hráči si svoji účast vydobili výkonností. A pokud tato výkonnost není (tzn. ani nejlepší hráč nějakého státu ji nemá), tak se sítem neprobojuje. Stačí se podívat na systém kvalifikace na tento Turnaj kandidátů - 3 hráči (Svidler, Griščuk, Ivančuk) si účast vybojovali na Světovým poháru v září 2011, poražný z minulého zápasu (Gelfand), 3 hráči s nejvyšším elem (Carlsen, Aronjan, Kramnik - dělal se průměr ela za červenec 2011 a leden 2012) a 1 divoká karta (dostal ji Radžabov za nejvyšší elo nad 2700 dle žebříčku 2012).

+0 /-0 | 29.03.2013 23:28

HonzaR

re strelec: Proti současnému turnaji kandidátů nic nemám, osobně bych preferoval delší vyřazovací zápasy 8 - 16 top velmistrů, nemám nic proti možnosti vyzvat mistra světa mimo turnaj kandidátů na základě dalších sportovních výsledků a přání sponzorů. Carlsen možná nevyhraje tenhle jediný turnaj, zato drtivě vyhraje všechny ostatní, kterých se zúčastní, podle mě si zaslouží hrát o titul i bez vítězství v jednom turnaji kandidátů. Kramnika si dokážu představit jako důstojného vyzyvatele, určitě bude hladový po pomstě Ánandovi za debakly z let 2007 a 2008, takový zápas si myslím bude hodně zajímavý. A při vší úctě, i přes šťastné a pochybné výhry Kramnik objektivně zatím odehrál celý turnaj lépe a kvalitněji než Carlsen, sory asi ne jen můj názor, pravda je krutá.

+0 /-0 | 29.03.2013 23:27

pawel

K diskuzi jeden za jeden stát.

A co takhle pro jistotu jediný hráč za celý bývalý svaz. A pak by také mohlo někoho napadnout, jediný, co má kořeny ve velikém svazu. To by bylo pak, aby se Magnus neprobojoval....

+0 /-0 | 29.03.2013 23:18

strelec

re Michal M: možná by stačilo ubrat na vulgaritách

+0 /-0 | 29.03.2013 23:13

strelec

re HonzaR: je mi jedno jak by dopadl Carlsen či kdokoli jiný. Píšu jen o systému, ve kterém by logicky hrálo nejlepších x-hráčů a z nich by vítěz vyzval mistra světa. V naprosté většině jiných sportů tomu tak je (snad box je možné vyzvat mistra světa bez kvalifikace?)

+0 /-0 | 29.03.2013 23:10

magnuscarlsen

ja nemam nic proti systemu jaky je ted jen sem se zamyslel a zasnil kdyby v takovym turnaji startoval navara nebo laznicka,co by tam predvedli...

+0 /-0 | 29.03.2013 23:02

HonzaR

Já myslím že pokud by nešlo o zápasy a nevyhrál by Carlsen, pochybnosti by se našly i tak, kdo chce vždycky najde... Naučil jsem se tady jednu zajímavou věc: když velmistr chybuje v kterékoliv jiné soutěži, je to ostudný nešťastný omyl, když chybuje v turnaji kandidátů, je to zaručeně podvod...

+0 /-0 | 29.03.2013 23:01

Ritan

no, ono by asi nebylo atraktivní pro sponzory, kdyby turnaj kandidátů hrál nejlepší Afričan a Australan, na základě nějakých předkvalifikací. Ale pokud by se vzal do úvahy redukovaný rating ( 1 za stát, minulý poražený ovšem ano ), vypadala by osmička nějak takto : Gelfand, Carlsen, Kramnik, Aronian, Radjabov, Topalov, Nakamura, Caruana. Ne moc velký rozdíl oproti současnému stavu a pochybnosti by zmizely. 

+0 /-0 | 29.03.2013 22:58

strelec

re HonzaR: to se mi zdá férovější systém postupu z nějakého kvalifikačního systému. Klidně by mohlo hrát 8-16 nejlepších hráčů dle žebříčku ( např. poražený z posledního zápasu o titul). Lépe asi vyřazovacím systémem - nebudou konspirační diskuze.

+0 /-0 | 29.03.2013 22:57

HonzaR

Tak zápasy nám vadily, protože se vyzyvatelem stal nenáviděný Gelfand, turnaj každý s každým nám teď taky bude vadit, pokud ho nevyhraje Carlsen, no nazdar skoro se bojím, co se zas vymyslí příště...

+0 /-0 | 29.03.2013 22:56

Poutnik

V souladu s tím co už jsem zde psal. Když nevyhrává ten kdo chci je to:

a) špatný systém

b) spiknutí

c) a b

Navíc každá 1500 s motorem je chytrá jak Wikipedie. To, že by třebas ke konci turnaje mohli být aktéři něco jako unavený, stresovaný, hrát pod psychickým tlakem, to přeci není možný, oni jsou 2700 .

+0 /-0 | 29.03.2013 22:56

strelec

re Magnus: šanci každá země má, hráče na to nemajíwink

+0 /-0 | 29.03.2013 22:53

HonzaR

Carlsen je mladý se super výkonností, času má dost, nemám obavu, že by se mistrem světa nikdy nestal. FIDE tuším v letech 2005 až 2006 měla pravidlo, že mistra světa mohl vyzvat i libovolný velmistr 2700 , který našel sponzory a zajistil dostatečný finanční vklad - ten samozdřejmě v případě jeho neúspěchu z větší části získával obhájce titulu. Takto vyzval Mameďjarov mistra FIDE Topalova, ovšem přednost dostal Kramnik kvůli sjednocujícímu zápasu a pravidlo bylo následně zrušeno. Nevidím důvod, proč by se tohle nemohlo znovu zavést, možnost férové kvalifikace pro všechny je nutná, ovšem krom toho by měl mít i třeba Carlsen možnost vyzvat mistra světa, pokud sežene sponzora na takový zápas.

+0 /-0 | 29.03.2013 22:51

MaX

Tu koncovka tak zahrál Anorian schválně. To absolutně nechápu. To snad ani není zatmění to je úmysl. Čukymu gratuluji a pomalu se začíná rýsovat můj tip na Kramnika. Nenašla by se někde ještě ta anketa ze začátku turnaje? :)

+0 /-0 | 29.03.2013 22:50

magnuscarlsen

strelce(ses to ty z sachovy areny?) zamysli se nad tim je to logicke!proto o tom pisu kazda zeme z celeho  sveta by mel dostat sanci se porvat o titul

+0 /-0 | 29.03.2013 22:48

strelec

re magnusCZ: výbornej nápad - je asi 180 členských zemí, trošku se nám turnaj protáhne, ale to nevadí, hlavně že si o titul zahrajou šachové hvězdy z Afriky.......

+0 /-0 | 29.03.2013 22:45

strelec

re noELO: samozřejmě, Magnus mu to pustil. Teď ještě vymyslet proč?laugh

+0 /-0 | 29.03.2013 22:44

magnuscarlsen

honzo mas na jednu stranu pravdu,ale ja bych se chtel dozit toho ze carlsen bude mistr sveta a nejlip uz letos na podzim...a jeste muj nazor k systemu,jsou to souboje o mistra sveta,takze by kazda zeme mela nominovat 1 hrace do turnaje kandidatu....a ne jak to je ted.

+0 /-0 | 29.03.2013 22:42

noELO

Ta dnešní výhra Ivančuka byla taky výsledkem nějakého spiknutí? angel

+0 /-0 | 29.03.2013 22:41

matman

Možná se dnes Carlsenovi vymstilo, že neni právě excelentním teoretikem. Každý má nějakou Achillovu patu a u něj to bude možná právě ta teorie zahájení, na kterou poněkud kašle a dnes na to více nebo méně "dojel". Ono hrát s tak těžkým kalibrem (a navíc určitě maximálně nažhaveným), jakým je Čuky (i když jsem o něm napsal, že už je na sestupné dráze) není legrace ani omylem. Bílými v sicilské prohrál Carlsen např. i s Nepomňjaščim na Tata Steel 2011. Ale hlavně to dnes projel, protože lámal horší pozici na výhru.

+0 /-0 | 29.03.2013 22:40

Ritan

Michale, taky si nedělám iluze. Ale Tvoje úvaha má imho obrovskou díru. V době, kdy to Aronian zmršil tahem g6, už bylo jasné, že MC je na hranici prohry. A dobrovolně se vzdát vlastní šance na výhru v turnaji ( 1/2 ztráty, ale nejlepší nedohnatelné pomocné hodnocení ) ... to mi přijde přitažené za vlasy.

+0 /-0 | 29.03.2013 22:40

magnuscarlsen

michale ty sis vsadil na aronjana,ze se vztekas?

+0 /-0 | 29.03.2013 22:38

HonzaR

Ach bože, nevím proč by zápas Ánand - Kramnik měl znamenat pro šachy smrt, oba jsou to tak mizerní šachisti, že si hrát o titul v dněšní době určitě nezaslouží a jejich jména nemají pro sponzory určitě vůbec žádný význam... Proboha taky bych v tom zápasu raději viděl Carlsena, ale jen proto, že tam nebude, z toho nebudu mít smrt, a už vůbec nechápu, proč by z toho nutně měl mít smrt celý světový šach. Případný neúspěch v tomto jediném turnaji snad jako znamená Carlsenův konec nebo co? Omlouvám se, ale takové uvažování prostě fakt nechápu, vždyť ten turnaj ještě ani neskončil...

+0 /-0 | 29.03.2013 22:38

strelec

Michal M.: Připomínáte mi chlapi v hospodě, když se baví o fotbalu. "Magnus je pako", "Tohle by nezahrál ani kdovíjakej nýmand", atp.

+0 /-0 | 29.03.2013 22:33

magnuscarlsen

toto kolo byla velka ostuda pro spickovej profesionalni sach  vetsina sachovyho sveta se tesi na debakl ananda od carlsena,a on nejakej kramnik se tam vetrel! snad to carlsen vyhraje jeste 2 kola.vubec si nedovedu predstavit zapas o mistra sveta kramnik-anand §to by byla zkaza pro sachy!!!sachy aby se dostali do povedomi co nejvice lidi nepotrebuji zapas starnoucich legend.sem z toho vyrizenej zitra vesim na barak cernou vlajku

+0 /-0 | 29.03.2013 22:29

ELOminator

Taky gratulace Čukymu, a ted když se nám to tak pěkně zdramatizovalo můžu už opět fandit Carlsenovi winkyes

+0 /-0 | 29.03.2013 22:24

Josef

Musím říci, že si opravdu nevzpomínám, kdy hrál Magnus naposledy takhle zoufale, jako dnes proti Čukymu. A navíc poměrně jasnou remízu ztratit v koncovce. Fakt tomu moc nerozumím...

Ale pořád není nic definitivní a poslední 2 kola budou zajímavá...

+0 /-0 | 29.03.2013 22:23

HonzaR

O tom že Griščuk prohrál s Kramnikem schválně se dá dost dobře spekulovat, ale u Aronjana těžko, jeho výkony jsou už dlouho nevyrovnané a není to jeho první blundr. Carlsen má bohužel smůlu (zatím), na druhou stranu Kramnik rozhodně nebude nedůstojný vyzyvatel nebo mistr světa, i když bych na tom místě raději viděl Carlsena.

+0 /-0 | 29.03.2013 22:22

Honza Hučín

Tak dobrou noc a hezké Velikonoce, čeká nás dramatický závěr turnaje.

+0 /-0 | 29.03.2013 22:10

Honza Hučín

Michal M.: Přesně tak, a že Radžabov nesebral před pár koly Magnusovi na e1 kvalitu, byl záměrný příspěvek západních špionských centrál, které ovládají většinu ropného trhu Ázerbajdžánu a nenávidí Arménce Aroňana. Každý borec v krajském přeboru by tu věž sebral.

+0 /-0 | 29.03.2013 22:09

M!

Nemůžu si pomoci, ale Kramnik by snad vyhrál i dva jezdce proti holému králi. Tuhle koncovku bych remizoval i já, natož Aronian. Neskutečné! 
Carlsen je neskutečné pako! Nechápu proč nehraje zahájení trošku normálně?

+0 /-0 | 29.03.2013 22:08

Honza Hučín

Tak Ivančuk nebyl na tomto turnaji jen do počtu. Klobouk dolů.

+0 /-0 | 29.03.2013 22:06

Morphynista

Ivančuk vítězí ! Gratulace ! Fantastický výkon ! yes yesyes

+0 /-0 | 29.03.2013 22:04

Rodney McKay

Trošičku se nám rozčílil Magnusek...smiley

+0 /-0 | 29.03.2013 22:02

Rodney McKay

 vic: Ale tohle už čuky uměl možná v 6letech...

+0 /-0 | 29.03.2013 22:02

matman

Takže tip mi vyšel. Čuky si říká "zlaté přídavky" :-)

+0 /-0 | 29.03.2013 22:00

vic

Hrají to na pouze na bonus, to bude hrát MC až do jasné pozice. I když je to puklý již déle.

+0 /-0 | 29.03.2013 21:59

Rodney McKay

Tohle už by mohl Magnus vzdát

+0 /-0 | 29.03.2013 21:57

matman

Omlouvám se Čukymu, teď už to nepustí. Věžovky umí.

+0 /-0 | 29.03.2013 21:55

Josef

Tak pořád jsou ještě 2 zajímavá kola do konce a nemyslím, že Kramnik nutně obě vyhraje. Pořád ještě existuje šance na jeho hezký a stylový závěrečný rozstřel s Carlsenem.

+0 /-0 | 29.03.2013 21:51

Michal M.

Taky nejsem nadšen ze zápasu Kramnik - Ánand.

+0 /-0 | 29.03.2013 21:40

Josef

No Magnus už kroutí hlavou...

+0 /-0 | 29.03.2013 21:38

Josef

Půvabný pat v partii Radžabov-Griščuk.

+0 /-0 | 29.03.2013 21:35

Honza Hučín

A Čuky je zas asi vyhraný.

+0 /-0 | 29.03.2013 21:35

Josef

Nejsou to 2 tempa. smiley Jsou to 2 varianty a v každé rozhoduje 1 tempo. To 1 tempo je nutné spočítat v obou variantách.

+0 /-0 | 29.03.2013 21:28

Josef

Vypadá to na nejlepší možný konec. Čuky zřejmě nenachází správný plán k výhře, a tak by měli Magnus a Voloďa před posledními 2 koly stejný počet bodů.

+0 /-0 | 29.03.2013 21:26

Michal M.

to josef: a to jsou vlastně 2 tempa a ten instinkt...:-)

+0 /-0 | 29.03.2013 21:25

matman

Čuky zklamal.

+0 /-0 | 29.03.2013 21:22

Josef

to Michal M.: Ona to zase až taková stupidita zase nebyla. V analýze ukazoval Kramnik, že to po h6 byla remíza jen o 1 tempo - stejně jako bylo g6 asi o 1 tempo prohrané. Ale souhlasím, že skoro každý by asi instinktivně zahrál raději to h6.

+0 /-0 | 29.03.2013 21:22

Bucefalos

Vždyt tento turnaj není ničím výjmečným, podobných turnaju v roce máme minimálně dva. Je na nich plus mínus podobný počet hráčů a trvají plus mínus stejně dlouho jako tento. A obsazení je taky dosti podobné... Jen tento dostal název turnaj kandidátu:o) 

+0 /-0 | 29.03.2013 21:19

Josef

Hmmm, tak počítač už má Magnusovu věžovku za prohranou. To by tedy byl zvrat v turnaji...

+0 /-0 | 29.03.2013 21:19

Bucefalos

Stejně je to zvláštní... o titul se má hrát už letos na podzim,Anand obhajoval vloni, proč se už nehraje zpusobem jednou za tři roky?  

+0 /-0 | 29.03.2013 21:17

Pavel Ch

.. když koukám na soupeře posledních dvou kol, tak k rozstřelu to bude mít Magnus těžké, i kdyby dnes remízoval. A když prohraje, tak ještě těžší. Ale po volném dni se může stát cokoliv.

+0 /-0 | 29.03.2013 21:15

Josef

to ELOminator: na úrovni 2700 se jich myslím pár najde.

+0 /-0 | 29.03.2013 21:12

Pavel Ch

Teď snad bychom si měli přát rozstřel Carlsem - Kramnik, tam by se ukázalo.

PS: Omlouvám se za dvojí tučné písmo ve svých příspěvcích (neúmyslně). Když dám Re: jako odpověď zkopíruji nick komu odpovídám (abych neudělal překlep) a objeví se tučně i celý příspěvek.

+0 /-0 | 29.03.2013 21:12

Josef

to Michal M.: o tom, že to mohl pustit Griščuk Kramnikovi - jako Rus Rusovi - se ještě dá jakž takž diskutovat. O tom, že by to pustil Aronian Kramnikovi - jako Armén Rusovi - se moc diskutovat nedá.

+0 /-0 | 29.03.2013 21:11

sisoj

ja si dnes myslím, že když se dostal z jednoho srabu, a VK  se na dlouho zamyslel, tak tu koncovku odflák, a nestačil jsem se divit co prohrál.

ono pokud GM Vokáč psal nedávno o ratingu Caruany, pak lze s úspěchem polemizovat o ratingu min první 10. Radža total vyhořel, Aronjan se mu už blíží, MC rozhodně nehraje na 2900, apod. To by jinak takový Gelfand nemohl hrát více méně rovinu jak v zápase o titul, tak na turnaji kandidátů, minulý dokonce vyhrál , i když to byly zápasy.

+0 /-0 | 29.03.2013 21:11

ELOminator

@Josef: Neznám hráče, který by to v takové situaci netahal.

+0 /-0 | 29.03.2013 21:10

Josef

to Honza Hučín: Tato koncovka s h a f pěšci patří myslím k základnímu vzdělání každého (nejen) velmistra a je to jasná remíza. Skoro se divím, proč to Radžabov ještě tahá.

+0 /-0 | 29.03.2013 21:08

Honza Hučín

Dnes je to hodně dlouhé kolo, Radžabov-Griščuk věžovka f h, to se může hrát klidně ještě sto tahů.

+0 /-0 | 29.03.2013 21:05

Bucefalos

Sisoj: To je pravda, ale Botvinnik se nikdy neprobojovával turnajem kandidátu, vracel se vždy pomocí odvetného zápasu. Projít turnajem kandidátu dvakrát se podařilo jen Smyslovovi a Spasskemu. Oba dva titul získali až na druhý pokus.

+0 /-0 | 29.03.2013 21:05

sikvel22

Snad zase nedojde k zápasu Anand - Kramnik... crying

+0 /-0 | 29.03.2013 21:04

Michal M.

to sisoj: s komentářem o Aronjanově egu naprosto souhlasím, ale že by byl tak sebedestrukční?

+0 /-0 | 29.03.2013 21:02

sisoj

Nemyslím, že by právě Aronjan chtěl nějak pomoct právě Kramnikovi, spíše vidím jeho neskutečné ego, a jak se již v 2. turnaji kandidátů ukázalo nemá na to.

+0 /-0 | 29.03.2013 21:00

sisoj

No pokud by Kramnik dosáhl vítězství v turnaji kandidátů, pak by to byl pro všechny šok, ale dobrá zpráva pro Tygra z Madrasu, v zápasech to má 2-0.

+0 /-0 | 29.03.2013 20:58

Josef

Skoro to vypadá, že Magnus bude mít velikánské problémy to způlit. Hlavnějeho pěšec na a4 vypadá jako budoucí Čukyho kořist.

+0 /-0 | 29.03.2013 20:57

Pavel Ch

Rodney McKay, Michal M: Bacha, za takové konspirační teorie, se zde ráno kamenovalosurprise

 

+0 /-0 | 29.03.2013 20:56

sisoj

Bucefalos omyl: Expertem na to byl Botvinik , viz jeho zápasy např. v knize od Kuzmy

+0 /-0 | 29.03.2013 20:56

Josef

... oprava: jasná remíza.

Trochu to vypadalo, že Levon tomu nechtěl moc věřit, ale Voloďa byl hodně přesvědčivý.

+0 /-0 | 29.03.2013 20:54

Bucefalos

Jestli se Kramnik dostane až k zápasu o titul bude to myslim poprvé v historii co se bývalý mistr světa dokazal probojovat k zápasu o titul... 

+0 /-0 | 29.03.2013 20:53

Josef

To Michal M.: No oni Mají Arméni s Rusy takový idylický vztah...

Jinak Kramnik hned po podpisu partiáře ukazoval Aronianovi, že h6 byla jasáí remíza.

+0 /-0 | 29.03.2013 20:51

Honza Hučín

Tak Ivančuk možná nespadne ani v 60. tahu, pak už se hraje s přídavkem.

+0 /-0 | 29.03.2013 20:51

HonzaSvatoš

Zajímavé je to teď u Čukyho, má na realizaci zoufale málo času.

+0 /-0 | 29.03.2013 20:50

Bucefalos

Chudák Levon... Tohle je kruté. Sice fandím Kramnikovi, ale tohle je moc kruté. 

+0 /-0 | 29.03.2013 20:49

Rodney McKay

 Michal M.:Doporučuji se podívat na video, byl by dobrej herec...dost dobrejsmiley

+0 /-0 | 29.03.2013 20:47

Pavel Ch

Díky, asi máte pravdu, viděl jsem to chybněsad, ..... jako Levonsmiley.

+0 /-0 | 29.03.2013 20:47

Michal M.

Pánové, to, co předvedl Aronjan v 50. tahu (h6), je příspěvek konspirační "postsovětské chessbombové" teorie o likvidaci Carlsena. Začínám tomu věřit...

 

 

+0 /-0 | 29.03.2013 20:46

HonzaSvatoš

@Josef: Jo, to dává smysl, Kd4 při pěšcích a a6 a c4 a černý na tempo přesně vyhraje.

@Pavel: Nad g6 jsem dumal, myslím, že problém může být v prostém Kb5 Kg5 c4 Kh6 c5 a černý král není ve čtverci, následné dostihy g5 a4 ale černý vyhraje (nakonec Db1 a dáma).Ale bílý půjde hned a4, neztratí tempo na c4-c5, a remis. Asi.

+0 /-0 | 29.03.2013 20:42

Rodney McKay

 Pavel Ch: Jakio tuhle variantu myslíš? 50. h6 g6 51. Kb5 Kxg5 52. a4
Kxh6, tak ta je remis viz.nalimov

+0 /-0 | 29.03.2013 20:39

rytir

50. g6?? Aronjan chybuje a ztrácí remízu. 50. h6 g6 51. Kb5 Kxg5 52. a4 Kxh6 53. a5 g5 (53... Sd5 54. c4!) 54. c4 g4 55. a6 g3 56. a7 g2 57. a8D g1D =

+0 /-0 | 29.03.2013 20:39

Honza Hučín

Tak teď jsem přišel po dvou hodinách s tím, že uvidím svítit dvě remízy, a to jsem se přepočítalwink

+0 /-0 | 29.03.2013 20:38

Pavel Ch

29.03.2013 20:29 | Marhula

 

... ten šachový turista (4 šachisti a 4 turisti jsou ve 4finále MS Fide tehdá řekl), Garriho poté zachránil. Když se neuskutečnil zápas s Širovem, že má s ním 8:1 a že na to prachy nesehnal, na TOP turnaji vedl Širov před Garrim. 2 kola před koncem Sergej porazil Širova a tím uvolnil k prvnímu místu cestu Garrimu.

+0 /-0 | 29.03.2013 20:33

ELOminator

A Kramnik svým maratónským tempem sbírá další bod a sprintery nechává za sebouwink

+0 /-0 | 29.03.2013 20:30

Pavel Ch

Dobrá Honzo, když chyba 50.g6, psal jsem, že motor ukazuje 50.h6 (0.00), ale neanalyzuje 50.....g6 černého po h6. Stejně tak v tazích předtím. Není to též prohráno po čemkoliv. Nebyla chybou postavení dáma? Vím, že Houdini stále ukazoval 0.00. Ale má pravdu? Asi i Leon viděl po h6 tah černého g6. Jinak by remízoval.

+0 /-0 | 29.03.2013 20:29

Marhula

Čtu zajímavou knihu kasparova-jak život napodobuje šachy ,nazval GM Movsesjana šachovým turistou, u Kramnika mimojiné uvedl,že ho mnohému naučil a vděk?-škoda mluvit,za dobrotu na žebrotu, myslím že carlsen má lepší koncové hráče,vzpomínám na zápas Topalov-kramnik - zachodové aféry,pevně doufám,že se k záapsu o titul ten kramnik-dost už bylo KKKK, nedostane,dáli bůh.

+0 /-0 | 29.03.2013 20:29

Josef

to Honza Svatoš: Skoro by si tipnul, že Aronian si nedopočítal, že po c4 doběhne Kramnik včas králem na d4 a toho pěšce na c4 mu vezme se šachem...

+0 /-0 | 29.03.2013 20:26

matman

Takže se nám to pěkně dramatizuje, nervíky pracují. Levon přepísknul svůj hazard a Magnus má našlápnuto k první nule.Teď už má plán jasný - neprohrát pozici na pokraji prohry.

+0 /-0 | 29.03.2013 20:26

Rodney McKay

bílý prohraje za 22 tahůsmiley

+0 /-0 | 29.03.2013 20:25

sisoj

no pokud hraje Ivančuk zbytek jen a pouze jako trenink na Superligu, pak at hraje takhle porad.

Po dnesku se asi nebude dobre spat Volodovi.

Jinak Turnaj kandidátů je až překvapivě zajímavý, někteří to již sice viditelně zabalili, ale v partiích s vedoucí trojkou jim nic nedarují. (Tedy snad až na Gríšu).

Stále více mám dojem, že nakonec vítězem turnaje bude paradoxně Anánd, 6 účastníků odjede s dojmem jak blbě hráli, Voloďa, že v stále umí soupeře přehrávat, ale ne vyhrát. No a MC, že todle tedy na mistra světa není... A všechno je pro Anánda lepší, než grandiózně hrající MC. Už ve Wijku to bylo takové slabší...

Docela už mu i přeji aby prohrál, protože to co v posledních 5 partiích předved....

+0 /-0 | 29.03.2013 20:22

HonzaSvatoš

Neskutečné. 50.g6?? a černý vyhraje, motor má jasno. Kdo by to byl řekl. To by mě zajímalo, v čem se vlastně Aronjan přepočítal.

+0 /-0 | 29.03.2013 20:21

...

Takže po dnešku v samostatném vedení Kramnik?

+0 /-0 | 29.03.2013 20:21

Josef

No to snad není možné!!! Aronian udělal hrubku a je prohraný!!! surprise

+0 /-0 | 29.03.2013 20:16

Rodney McKay

Tak moje tipy nakonec přece jensnad vyjdousmiley

+0 /-0 | 29.03.2013 20:16

Bucefalos

Mě Carlsen nejvíc připomíná Laskera. Nemužu si pomoc. Jen se podívejme do jakých pochybných pozic se občas dostane (na tomto turnaji to bylo především s Radjabovem, ale i s Kramnikem a Ivanchukem) A vždy vyjde z vody suchý. Stejně jako teměř před sto lety Lasker. Carlsen i Laskem dokazali a dokaží vyhrávat ty nejduležitější partie. U Laskera si hlavně vzpomínám na jeho slavnou výhru nad Capablancou v Petrohradě 1914 a i jeho výhru v zápase o titul v poslední partii s Schlechterem roku 1910. Oba dva jsou také znamenitými znalci koncovek. (Laskeruv manevr ve věžové koncovce například) V té době to jistě dělalo podobný dojem jako Magnusovo přehravání soupeřů ve zdanlivě tupých pozicích. 

+0 /-0 | 29.03.2013 20:10

Pavel Ch

... v partii Levona.

A stále 49.h6 0.00, ale ne Kxg5, ale g6.

+0 /-0 | 29.03.2013 20:10

Pavel Ch

Engin na chessbomb ani v jedné variantě nepočítá po h6 s tahem g6, nemůže to být vyhrané za černého?

+0 /-0 | 29.03.2013 20:04

matman

Do puntíku se opakuje 1.partie, Kramňa opět dumá nad rozlitým mlékem, možná ještě vymyslí "vyhrávající" plán a prohraje. Radžabov konečně zahrál 41.h4! a Griščuk bude trpět.

+0 /-0 | 29.03.2013 19:25

Josef

to martinn: tak záleží, odkud si ji pamatujete... Určitě je na ni možné mít velice hezké vzpomínky.

+0 /-0 | 29.03.2013 19:21

Petr Boleslav

To je Anastasiya Karlovich.

+0 /-0 | 29.03.2013 19:17

martinn

Moderátorka tiskovky je Pogonina? Pamatuji si ji dobře?

+0 /-0 | 29.03.2013 19:14

martinn

Ještě tedy ne, ale aby nepřepnul závěr - taky může rupnout

+0 /-0 | 29.03.2013 19:12

martinn

Čuky už potřásl hlavou - bude remis

+0 /-0 | 29.03.2013 19:09

Josef

Tedy pokud Kramnik zremizuje dnešní partii - jako že asi ano - pak mi ho tedy bude docela líto. Získat ze 2 vyhraných partií s Aronianem jen 2 půlky ho zřejmě bude stát minimálně šanci na rozstřel s Carlsenem, jestli ne přímý postup.

+0 /-0 | 29.03.2013 19:06

Rodney McKay

zopakují se tahy?

+0 /-0 | 29.03.2013 19:05

Rodney McKay

a tedka jsem zvědavej co Magnus zahraje

+0 /-0 | 29.03.2013 19:04

Rodney McKay

Ivanchuk Vf3, mám takový pcit , že po Ve3 by vyhrál...

+0 /-0 | 29.03.2013 19:00

matman

Levon je mistrem ve hře na maximální riziko. A mistrem koncovek samozřejmě. Magnus dnes poprvé na tomto turnaji v parádní časovce.

+0 /-0 | 29.03.2013 18:56

rytir

Carlsen je jako Capablanca. Dokáže dobře zremizovat horší pozici. Je ale zřejmé, že se svým dnešním výkonem spokojený nebude.

+0 /-0 | 29.03.2013 18:53

matman

Gelfand opět v časovce a poztrácel výhodu. Magnus dnes zůstal hodně dlužen, správný plán hry hledá s obtížemi.

+0 /-0 | 29.03.2013 18:45

matman

Čuky má skvělé vyhlídky!

+0 /-0 | 29.03.2013 18:39

Josef

Skoro mám obavy, abychom zítra nečetli o Kramnikovi v rubrice černá kronika...

+0 /-0 | 29.03.2013 18:38

Rodney McKay

tohle je půlka...Kramnik to teda zkazil

+0 /-0 | 29.03.2013 18:36

matman

Levon musí mít nějaké hypnotizační schopnosti, Kramnik to fakt vypustil! To už je na mašli, Carlsen má neskutečnou kliku.

+0 /-0 | 29.03.2013 18:36

matman

Proboha, Kramnik s mořem času snad nechce vyhrát!? Těžko uvěřit...

+0 /-0 | 29.03.2013 18:34

rytir

Kramnik si též situaci ztěžuje tahem 30... Vf1 ? Místo toho mohl zahrát 30... Vc8 a proti převodu Sc4-f7-e8 nemá bílý obranu.

+0 /-0 | 29.03.2013 18:33

Rodney McKay

no konečně to vzal na c4 a další tah snad blicne Jd5

+0 /-0 | 29.03.2013 18:32

Honza Hučín

Že by dnes Ivančuk přežil 40. tah bez úhony? Nejsem si jistý, už má zas málo času...

+0 /-0 | 29.03.2013 18:32

matman

Levon zešílel, tohle už Kramňa nemůže nevyhrát. Gelfand "pěkně" školí Svidlera. Magnus dnes nemá na své straně konstelaci hvězd.

+0 /-0 | 29.03.2013 18:32

Rodney McKay

a nebo spadne...

+0 /-0 | 29.03.2013 18:32

romison

myslim, ze tohle Voloda v klidu vyhraje, technicku na to ma :)

+0 /-0 | 29.03.2013 18:31

rytir

Kramnik je blízko vítězství. 29... a5 (mohl zkusit i 29.. b4!?  30. axb4 Sb5 a slabiny bílých pěšců jsou očividné. ) 30. c6? Vážná chyba v těžké pozici v časové tísni.

+0 /-0 | 29.03.2013 18:29

Ignor

Carlsen chce mít krále na e4 ale stejně má sotva rovinu.....vypadá to že Voloda vyhraje...blush

+0 /-0 | 29.03.2013 18:28

Josef

Já myslím, že tohle už Kramnik vyhraje. Spočítal si to i počítač a se 3 minutami na 10 tahů se budou hrát Aronianovi špatně samé precizní tahy...

+0 /-0 | 29.03.2013 18:28

Rodney McKay

Honza Hučín: Tedka to vyhraje, ale kdyby tam hodil to Vf6 jak jsem chtěl já, tak by to byla půlka.

+0 /-0 | 29.03.2013 18:27

Honza Hučín

Na chesspro komentátor nesouhlasí s hodnocením Houdiniho a tvrdí, že koncovku černý nakonec vyhraje. To je možné, počítači bych opravdu teď nevěřil. Důležité je najít dobrý plán hry na výhru. Času na to bude dost.

+0 /-0 | 29.03.2013 18:25

matman

Opakuje se podobný scénář, jako v 1. partii mezi Kramnikem a Aronjanem. Levon "vygeneroval" koncovku, kterou by běžní hráči přijímali asi dost špatně, on ji určitě chce zremizovat. Jen ten jeho čas....

+0 /-0 | 29.03.2013 18:24

Josef

A nad čím dumá Ivančuk????? To se s někým vsadil, kolik prohraje partií na čas?

+0 /-0 | 29.03.2013 18:24

Rodney McKay

jo tam je Sd3, tak to asi ještě půjde vyhrát

+0 /-0 | 29.03.2013 18:22

Josef

No myslím, že s Aronianem bude mít Kramnik sakra práci to vyhrávat. Asi podobnou jako Čuky vyhrávat s Madnusem... wink

+0 /-0 | 29.03.2013 18:21

Rodney McKay

no ne když to vezme Vxe6 a Vf6 nemůže, to by byla půlka.

+0 /-0 | 29.03.2013 18:20

rytir

Aronjan už nemůže vyhrát, čeká ho těžká koncovka.

+0 /-0 | 29.03.2013 18:19

Honza Hučín

Jednu důležitou koncovku s figurou za dva pěšce už Kramnik nevyhrál - proti Carlsenoviindecision Ovšem to Se4 je hustý tah.

+0 /-0 | 29.03.2013 18:19

Rodney McKay

Ta koncovka bude remis?  Levon-Kramin?  

+0 /-0 | 29.03.2013 18:18

matman

Tipnu si: Čuky dnes zapíše jednu ze svých nej... výher. Čas má a techniku do podobných koncovek určitě též. A když ne, tak se alespoň proběhne :-)

+0 /-0 | 29.03.2013 18:15

Josef

Teď tedy naprosto nechápu Aroniana, nad čím přemýšlí se svým hrozným časem po očividném 22. -Sxe5...surprise

+0 /-0 | 29.03.2013 18:15

rytir

Kramnik se nadále bojí odtažných šachů a nenašel rychle vyhrávající 21... Df4! Po chybném tahu 21... Vac8?  má ale stále ještě šance na výhru.

+0 /-0 | 29.03.2013 18:13

Rodney McKay

Teďka jsem si pustil Carlsen-Ivanchuk motor a pořád nerozumím,proč to c4 Magnus hrál...po dxc4 to ani nemůže vzít...

+0 /-0 | 29.03.2013 18:10

MaX

no jde vidět, že v takových pozicích není dobré na to pouštět motory. Člověk to za šachovnicí s časem na hodinách vidí jinak. Kdyby viděl Anorian Df4 tak by to nehrál, a když to neviděl ta je velká šance, že to neuvidí ani Kramník. A stalo se. A já musím nakoupit a nechce se mě :)

+0 /-0 | 29.03.2013 18:10

Josef

Gratuluju Rodneymu ke správnému tipu v Kramnikově pozici. V té je tooolik možností udělat chybu... wink

+0 /-0 | 29.03.2013 18:06

Rodney McKay

Můj odhad správný - Kramnik Vc8!  Teďka to bude zajímavý :-)

+0 /-0 | 29.03.2013 18:06

Rodney McKay

to c4 se mě za Magnuse nelíbí vůbec, mně příjde, že zastak těm pozicím nerozumísmiley

+0 /-0 | 29.03.2013 18:05

draghard

Honza Hučín: ad Ivančuk-bere to dnes jen jako trénink před ruskou ligousmiley. Škoda, že tak nehraje od začátku.

+0 /-0 | 29.03.2013 18:03

matman

Pořád je možné i to, že Čuky vyhraje, Carlsen už po několikáté nepodává nijak oslnivý výkon. Pokud zná vývoj partie Aronjan-Kramnik, je pod tlakem, může se nechat zlákat k násilné hře na výhru. Čukymu zřejmě Carlsenův styl hry velmi vyhovuje.

+0 /-0 | 29.03.2013 18:03

rytir

Aronjan ale Kramnikova zaváhání nevyužil a po chybném 21. e4? asi přehlédl, že po 21... Df4! 22. Vh5 má černý obranu 21... Jg8! a po 22. e5? může černý zahrát 22... Sxf3! s výhrou, odtažného šachu tu bílý využít nemůže.

+0 /-0 | 29.03.2013 18:02

Rodney McKay

Spíše zahraje Vc8

+0 /-0 | 29.03.2013 18:01

Honza Hučín

A po e4 musí Kramnik podle Houdiniho najít Df4, to taky není úplně jednoduchá smeč.

+0 /-0 | 29.03.2013 17:59

Honza Hučín

U Kramnika není jistého nic, tam se to může ještě mockrát otočit, nervy pracují. A Aron má málo času, to může paradoxně znervóznět spíš Voloďu. Naopak Čuky dnes hraje rychle a jistě, myslím, že to lámat na výhru nebude ani náhodou.

+0 /-0 | 29.03.2013 17:58

MaX

e4, tak to nechápu od Anoriana, přece idea od začátku byla ohrozit Kramnikova krále.

+0 /-0 | 29.03.2013 17:56

matman

No a Levon mě nezklamal, věřil jsem, že to dokáže. Smutné. Tohle už Kramňa nepustí, to by byl ...

+0 /-0 | 29.03.2013 17:56

Josef

to rytir: 20. - Je7 u Kramnika bylo určitě slabší. Ale o vypuštění výhry bych zatím ještě nemluvil. Aronian musí kromě pozice řešit i blížící se časovku. Navíc nám to přijde jasné s motory, ale za šachovnicí je myslím skoro nemožné dopracovat se ke všem detailům podobně iracionální pozice.

+0 /-0 | 29.03.2013 17:56

Rodney McKay

rytir: bych to s tim vypuštěním, tak horké neviděl...

+0 /-0 | 29.03.2013 17:55

draghard

rytir: Ještě bych nechal na hlavě. Takovéhle přepady ale asi na Kramnika platí mnohem více, než se od něho nechat postupně zadusit.

+0 /-0 | 29.03.2013 17:55

matman

re Josef: OK, v tom to bude.

+0 /-0 | 29.03.2013 17:55

matman

Levon riskuje maximálně jak svou hrou, tak nalézáním do časovky. Pokud teď nedá 21.Vh5, tak nejspíš nezaboduje.

+0 /-0 | 29.03.2013 17:54

Josef

Já si myslím, že Magnus to bral králem hlavně proto, že to byla jediná praktická šance, jak hrát na výhru. Hrát na výhru tu 4věžovku bylo myslím nereálné.

+0 /-0 | 29.03.2013 17:53

rytir

tahem 20... Je7? vypustil Kramnik výhru. Asi měl strach z odtažných šachů a neviděl, že po 20... Vac8! nejde 21. Vh5? pro 21... Jxd4!

+0 /-0 | 29.03.2013 17:52

Rodney McKay

matmanyes

+0 /-0 | 29.03.2013 17:51

matman

re draghard: Magnus možná chtěl tahem 23.Kxd3 centralizovat krále. Ale braní pěšcem bylo skoro určitě lepší (a Garri se pousmál).

+0 /-0 | 29.03.2013 17:50

Josef

to romison: On už totiž Aronian po krásném zvedáku 16. -f4 neměl moc na výběr. Podle mě už musel jít do nějaké materiální nerovnováhy. A upřímně, ono počítat současnou Kramnikovu pozici bez motorků taky není porce medu...

+0 /-0 | 29.03.2013 17:48

Rodney McKay

Josef: Myslím, že tak jednoduše to nechtěl smileyto braní c pěšákem bylo asi lepší

+0 /-0 | 29.03.2013 17:47

draghard

Josef: jasné, pravda.

+0 /-0 | 29.03.2013 17:46

MaX

teď říkál Short, že může mít pocit Anorian, že už je málo partii v turnaji. Tak to prostě zkusil. Což je fajn, jde tomu naproti.

+0 /-0 | 29.03.2013 17:44

Josef

to draghard: poněvadž po dobrání pěšcem by se mu ten dvojpěch jen přesunul na déčko...

 

+0 /-0 | 29.03.2013 17:43

draghard

Může mně nešachistovi někdo z místních šachistů vysvětlit, proč to Carlsen dobral králem a nechal si dvojpěcha?

+0 /-0 | 29.03.2013 17:42

Josef

Tak tohle Čuky musí udržet (svoji nejhorší figuru už vyměnil), ale na výhru to měl stavět možná malinko jinak.

+0 /-0 | 29.03.2013 17:39

romison

aroniana spis nechapu :( 

+0 /-0 | 29.03.2013 17:39

romison

tam je plichta, nevidim, ze by neco poustel

+0 /-0 | 29.03.2013 17:38

Rodney McKay

draghard  mně to příjde, že na něj všichni tlačili, že to dvakrát pustili Levonovi  a tak to pustil dneska i Magnusovi...jinak si to nedokáži vysvětlit. Tohle je pro mě více nepochopitelné než ten Sašův včerejší přechod do pěšcovky :-)

+0 /-0 | 29.03.2013 17:34

ELOminator

Zdá se, že až v posledních kolech začal Levon hrát šachy, které jsem od něj očekával - ledabylé, přehnaně optimistické cheeky

+0 /-0 | 29.03.2013 17:31

draghard

Zajímalo by mě, proč se Ivančuk bál udělat rošádu. V tom 18.tahu to vypadalo tak logicky.

+0 /-0 | 29.03.2013 17:31

romison

hmm presne jak jsem rikal vcera, Aron to prezene, pac bude chtit vyhrat za kazdou cenu a kramnikovi tam spadne vyhra. Magnus bude muset jeste zamakat a vyhrat neco jeste, jelikoz po dnesku bude mit asi lepsi SB Kramnik kdyz porazi aroniana

+0 /-0 | 29.03.2013 17:31

MaX

tak na to si počkám, co tam ten klkuk vidí. Kramník to asi dneska srovná. 

+0 /-0 | 29.03.2013 17:29

matman

Levon je fakt třída, už zase útočí, ale bohužel spíš na sebe sama. Možná, kdyby měl Kramnik málo času, mělo by to šanci na úspěch. No uvidíme...

+0 /-0 | 29.03.2013 17:28

Rodney McKay

Ivanchuk mě fakt zklamal a  Aronian to pěkně vymyslel, na toto jsem si radši pustil motor smiley

+0 /-0 | 29.03.2013 17:28

Josef

Tak Aronian se rozhodl kalit vodu na hranici (ne)korektnosti...blush

+0 /-0 | 29.03.2013 17:22

draghard

matman: Spíš propočítává to Sxf4...

+0 /-0 | 29.03.2013 17:19

matman

Levon nejspíš usnul. Třeba mu Kramňa slíbil, že mu přenechá svou sbírku podpisů Kasparova.

+0 /-0 | 29.03.2013 17:18

Rodney McKay

ach jo na to se nedá koukatcrying

+0 /-0 | 29.03.2013 17:18

rytir

V partii Aronjan-Kramnik by se mohlo 17... Dd6 hrát 18. Sxf4 Dxf4 19. Vxc6 Sxc6 20. Dxe6 Kh8 21. Dxc6 Sxd4 a černý je na tom lépe a po 22. De4?! může černý po 22.. Dxe4 23. Sxe4 zahrát 23... Vad8!! 24. Jxd4 Vf7 s jasnou výhodou. Nebo 18. Sd2 Jxd4! 19. Jxd4 Dxc5 20. Dxe6 Vf7 21. Sxh7 Kxh7 22. Dxf7 a nyní 22.. Dxd4! 23. Dxb7 Vd8 s nepříjemnou vazbou bílého střelce.

+0 /-0 | 29.03.2013 17:18

Rodney McKay

a5 se mi nelíbí, radši bych hodil tu rošádu a pak rychle na sloupec...

+0 /-0 | 29.03.2013 17:17

matman

Hm, tak Čuky začíná opět kutat na svém sebezničení. Ten člověk je fakt nezmar.

+0 /-0 | 29.03.2013 17:16

Rodney McKay

tedka si teda Ivanchuk dloubal v nose....

+0 /-0 | 29.03.2013 17:12

Josef

S tou výhrou Ivančuka bych byl ještě opatrný, ale minimálně mi přijde jeho pozice jako neprohratelná. A Kramnik zatím skvěle maká na výhře. Bylo by krásným vyvrcholením turnaje, kdyby si to mohli rozdat s Carlsenem v rapidu o postup. Ale do toho je zatím ještě dost daleko...

+0 /-0 | 29.03.2013 17:11

matman

Čukymu zbývá po 18.tahu bílého cca 59 minut, Norovi 53' (převzato zde: http://london2013.fide.com/en/component/content/article/40-static-content/133-live-games).

+0 /-0 | 29.03.2013 17:11

ELOminator

Ivančuk má opravdu více času než rychlík Carlsen? Není to chyba přenosu?

+0 /-0 | 29.03.2013 17:08

Rodney McKay

Tak teďka určitě ví, že prohraje smiley

+0 /-0 | 29.03.2013 17:07

Rodney McKay

Tohle Ivanchukvyhraje, po dnešku bude vést Kramnik

+0 /-0 | 29.03.2013 17:06

matman

Tak dobře, nezbaštili jste mi to. Čuky dnes hraje možná jednu ze svých nejdůležitějších partií, určitě jede nadoraz. Magnus má možnost dokázat, co řekl v rozhovoru pro německý týdeník Der Spiegel: "Okamžitě vím jak ocenit situaci a jaký plán je nutný. V tomhle ohledu jsem mnohem lepší než Kasparov".

+0 /-0 | 29.03.2013 17:05

draghard

Fandím sice Carlsenovi, ale dneska bych to Ivančukovi přál. Má to rozehrané hezky (včetně spotřeby času...).

+0 /-0 | 29.03.2013 17:05

Rodney McKay

hm kramnik f4, už to začíná. f4 mě vůbec nenapadlo...ale pěkný

+0 /-0 | 29.03.2013 17:04

Josef

Kramnik velmi hezky komplikuje. Ten měl na oběd nejméně 2 tataráky...

+0 /-0 | 29.03.2013 16:59

Josef

to draghard: s tím Ivančukem souhlasím. Jenom si nejsem jistý, vzhledem k jeho povaze, jestli už vůbec ví, že se rozpadnul SSSR...

+0 /-0 | 29.03.2013 16:55

Josef

Tak to vypadá, že si Gelfand chce se Svidlerem střihnout Fischerovy šachy. Usilovně se snaží dostat všechny svoje figury na 1.řadu v nějakém chaotickém pořadí...

+0 /-0 | 29.03.2013 16:54

draghard

Honza Hučín: Počítač doporučuje krýt dámou e4 a c3 (De1,De3) a připouští výměnu na b3.

Jinak ještě co se vzájemné pomoci v turnaji týče-nedovedu si opravdu představit, že by takový samorost jako Ivančuk (navíc narozený na západní Ukrajině) pomáhal Rusům.

+0 /-0 | 29.03.2013 16:53

ELOminator

Bond umřel se starým webem.

BTW Kramnik předvedl slušnou psychologickou kulišárnu - nabídl Aronbjanovi variantu s opakováním tahů s tím, že věděl, že to Aronjan nevezme a tím bude stát hůř.

+0 /-0 | 29.03.2013 16:53

Rodney McKay

Kramnik pěkně zatlačí na pika d4 a vyhraje. TO bude souboj o mistra světa , už jse těším na zápas Anand-Kramniksmiley

+0 /-0 | 29.03.2013 16:52

martinn

Kurňa chlapi, nepostrádáte humor a rozhled Bonda(Jamese)? Haló Bonde!

+0 /-0 | 29.03.2013 16:48

Bucefalos

At je to jak chce nic jinýho nemáme než tento system... tak co:o)

+0 /-0 | 29.03.2013 16:48

JHK

Carlsenovi celkem fandím :) (spíš to vypadá na zaujetí vůči SSSR z Vaší strany)

Na 10 partii se nehrálo ani posledně.Pouze na 4 partie. Nejdřív si zjistětě aspoň základní fakta. 

Asi jste se bohužel zasekl někde v roce 1970, kdyby se hráli zápasy na 6 vítězství, tak by se  hrálo ještě teďka a pravděpodobně se nedohrálo ani jedno kolo. Poslední turnaj kandidátů byl podle mě spravedlivej a nejlepší forma jaká mohla být.

+0 /-0 | 29.03.2013 16:45

martinn

A o mně se nezmiňuj!

+0 /-0 | 29.03.2013 16:44

Honza Hučín

draghard: Pokud se ale teď bude Magnus cítit ohrožen, dopustí výměny na c3 sice s horší strukturou, ale už to bude bez dam, s lepším střelcem a polem d4 pro jezdce. V tom případě by bylo skoro jisté, že to udrží.

+0 /-0 | 29.03.2013 16:44

Josef

Matmane klid, praskne ti žilka. Zkus jmenovat aspoň 1 z přispívajících, který nenávidí Carlsena...

+0 /-0 | 29.03.2013 16:42

Honza Hučín

matman: Zápasy kandidátů se v roce 1971 nehrály na šest vítězství, ale na 10 partií (čtvrtfinále a semifinále) a na 12 partií (finále), viz Wikipedia. Možná vás zmátlo, že Fischer dvakrát postoupil po výhrách 6:0, ale to byla shoda okolností.

+0 /-0 | 29.03.2013 16:40

matman

 

Kdybyste nebyli v zajetí nenávisti ke Carlsenovi, nemohli byste tak hloupě mluvit. Zápasy kandidátů za Fischera se hrály na šest vítězství (!), to je zcela něco jiného než směšný zápas na 10 partií, to by pochopil i retardovaný jedinec. Takového zápasu, jaké se hrály před zápasem Fischer-Spasskij, by Carlsen neměl důvod se nezúčastnit.

+0 /-0 | 29.03.2013 16:36

Josef

Aronianova pozice mi přijde mírně, ale nepříjemně stísněná. Jsem zvědavý, jak ji bude rozmotávat.

+0 /-0 | 29.03.2013 16:34

draghard

rytir: Mně ukazuje Houdini v dané pozici 13.Sd4 jako nejlepší možnost, ale preferuje spíše černého.

+0 /-0 | 29.03.2013 16:33

Josef

Ivančukovi se podařilo asi jediné, co může dostat Carlsena do potíží - vytvoření komplikované pozice (jak např. dnešní nestejné rošády) s velkou porcí taktiky. To je typ pozic, kterým se Carlsen většinou principiálně vyhýbá od té doby, co ukončil spolupráci s Kasparovem.

+0 /-0 | 29.03.2013 16:32

Honza Hučín

Aroňan opovrhl opakováním tahů, přesně to Kramnik očekával a chtěl. V sále stoupá napětí smiley

+0 /-0 | 29.03.2013 16:30

Honza Hučín

13.-Jc5 za Ivančuka se dost nabízí.

+0 /-0 | 29.03.2013 16:25

rytir

Carlsen může mít potíže. Je zvláštní, že zvolil variantu s velkou rošádou, zřejmě se nebojí. Tah 10. Jb3, který zahrál, ale platí za horší než 10. Jde2. A jeho tah 13. Sd4?! který zvolil po přemýšlení, se již dá označit za nepovedenou novinku.

+0 /-0 | 29.03.2013 16:23

JHK

Matman :ale pobavil si:-) nejdřív napsat, že si pomáhají je bez jakkékoliv diskuze a pak to podloužit tou perlou..

Dneska Carlsen bude mít velký problémy.

+0 /-0 | 29.03.2013 16:20

JHK

Re: Matmane, ty ,,troubo,, vždyť se poslední turnaj kandidátů hrál právě stylem zápasůlaugh a Carlsen byl silně proti a chtěl za každou cenu uzavřenej turnaj jako se hraje teď. a zatím vede, tak se mu to vyplácíwink

+0 /-0 | 29.03.2013 16:17

Morphynista

Ivančuk včera na tiskovce prohlásil, že zbytek turnaje bere jako trénink před ruskou ligou, která začíná 7.dubna. Sklidil sice dost kritiky, že tím znevažuje turnaj kandidátů, ale je možné, že jemu samotnému takový přístup ke hře pomůže a dneska Carlsena porazí.

+0 /-0 | 29.03.2013 16:12

Bucefalos

Z osmi hrajících jsou rusové 3. Stejně tak bych mohl tvrdit, že Gandalf daroval bod Magnusovi, když v jejich vzájemné partii tupě vyměnil dámy a prohral za par tahů v koncovce. A to nebyl v žádné časové tísni jako Saša s Kramnikem:o) 

+0 /-0 | 29.03.2013 16:09

matman

Že Rusové se proti Carlsenovi "semkli" a pomáhají si, je mimo jakoukoli diskuzi. Je to megasvinstvo. Magnus moc dobře věděl, proč se nezúčastnil minulého turnaje kandidátů. Model zápasů dvojic (z Fischerovy éry) byl nejvíc spravedlivý.

+0 /-0 | 29.03.2013 16:04

ELOminator

@H.H.: Přesně tak, ve spoustě pozic na mě počítač "vybalí" antipoziční tah, a při analýze se ukáže, že je to objektivně nejlepší možnost. Prostě pozičním šachům už dneska odzvonilo.

+0 /-0 | 29.03.2013 16:00

Bucefalos

Zatím se zdá že pospává Magnus. Asi se mu nelíbí, že černý již pozici přinejmenším vyrovnal:o) 

+0 /-0 | 29.03.2013 15:56

Honza Hučín

Normálně bych fandit Levonovi, ale za odvahu a vzepětí v posledních kolech bych skoro dnes přál výhru Voloďovi. Vypadá to, že na výhru hrají oba.

+0 /-0 | 29.03.2013 15:56

Honza Hučín

Pěkný je komentář z chesspro.ru ke Kramnikovu 10.-f5: "Kramnik dělá strategicky podezřelý tah, jehož hlavní předností je, že ho má Houdini jako první volbu."smiley

+0 /-0 | 29.03.2013 15:54

Honza Hučín

Bucefalos: Přinejmenším tam toho Paulsena natahal dost rychle, ale žádný strach, on se za chvíli trochu prospí surprise

+0 /-0 | 29.03.2013 15:51

Rubinus

Neškodilo by to trochu zdramatizovat tím, že Carlssen prohraje :).

+0 /-0 | 29.03.2013 15:50

Bucefalos

Věřím, že by se mohl Ivanchuk konečně vzmužit a porazit Magnuse. :o) 

 

+0 /-0 | 29.03.2013 15:47

Pavel Ch

Já bych tedy úvahy a nadpisy "stačí doremizovat", "končí", si tedy netroufal napsat. Stát se může ještě věcí. Již víme, že by Magnusovi nestačilo doremizovat před finišem Kramnika. Naopak, vyhraje-li dnes Aronjan a Čuky neprohraje je rozdíl půlbod a dvě dlouhá kola přes sebou. Půlbod je samozřejmě i když Vladimír uhraje dnes to co Magnus.

+0 /-0 | 29.03.2013 12:58