1. liga dvojkolově

14.04.2021 11:53 | Domácí zprávy

Ve skupině 1. liga východ proběhla z mé iniciativy anketa, zda družstva mají zájem hrát tuto soutěž dvojkolově. Oslovil jsem kapitány a jejich zástupce všech družstev v této soutěži. Pavel Zpěvák

Důvody pro dvojkola:


1. Posílení týmového ducha družstva a s tím související větší zájem o hraní.
Jaká je nyní realita? V neděli ráno se naskáče do aut, rychle se někam dojede ho hrací
místnosti a pak hráči podle ukončení partií a naplnění aut rychle odjíždějí domů.
Velice pěkně to popsal kapitán Třince Jan Sikora cituji: „Za jednoznačné plusy
nepovažujeme jen volné víkendy a ušetření času stráveného na cestě, ale mezi největší
výhody pro nás patří to, co v tak vysoké soutěži, jako je první liga chybí - posezení někde
u jídla po zápase, společné rozbory partií, společná příprava na nedělní kolo - tedy vše to,
co podporuje smysl týmového hraní a utužuje a oživuje klubové dění.“


2. Vzhledem k dnešní pandemické situaci, kdy už rok se soutěže nehrají a pokud na podzim
nebo v zimě budou ještě nějakou dobu omezení, bez dvojkol je docela problematické
dohrání soutěží. A další rok bez šachových soutěží družstev znamená už docela velkou
ztrátu šachistů. Většina hráčů šachového svazu se aktivně účastní šachového dění tím, že
hraje za družstva.


3. V okolních zemích se hrají i nižší soutěže dvojkolově, např. na Slovensku již přes 20 let
takto hrají mimo úplně nejnižší soutěže a k původnímu jednokolovému systému se nikdo
nechce vrátit.


Systém nasazení a losování:


1. Systém, pro který se hlasovalo, 6 určených dvojic dle dojezdové vzdálenosti.
2. Vylosování zápasů jednotlivých dvojic (obdoba dle losování extraligy).
3. Vzájemný zápas ve dvojici dle dohody do pevně určeného termínu (např. družstva po
vzájemné dohodě mohou využít k sehrání volné dny ve státní svátky).


Výsledek ankety:
Výsledek ankety v 1. lize východ mě docela překvapil. 9 družstev bylo jednoznačně pro
dvojkola a 3 družstva se zdržely hlasování. Takže ani jedno družstvo nebylo jednoznačně proti
systému hry dvojkolově! Což je docela pádný důvod pro změnu v této soutěži, proto jsem výsledek
této ankety zaslal na STK šachového svazu a informoval vedení ŠSČR.


1. pro dvojkola:
TŽ Třinec
ŠK Slavia Orlová
Slavoj Český
TJ CHS Chotěboř
Šachy Hošťálková
ŠK Vsetín
ŠK Gordic
TJ Vlčnov
ŠK Staré Město

2. zdrželi se hlasování:
Moravská Slavia B Brno
A64 Grygov
ŠK Poruba B

Pavel Zpěvák IM


157x 6791x Petr Koutný
Fotogalerie
Komentáře (157) Aktualizovat Zobrazit pouze mnou komentované
paulz

To bezjmena. ano každý má právo na tomto webu diskutovat anonymně. Je to jeho volba ale taky musí chápat, že jsou lidé kterým se s anonymy diskutovat příčí. A v šachové komunitě diskutovat anonymně je úplně ulítlé.  Předpokládám, že sem chodí pouze lidé kteří mají rádi šachy. A proč by ostatní tady neměli vědět jak se jmenuji? Stejně jak nemám problém se na šachovém turnaji komukoliv představit kdo mě nezná a normálně se s ním bavit o šachu nebo něčem jiném, proč ne tady? Chápu, že diskutující cholerici třeba na novinkach nechtějí prozdradit svou identitu, ale tady vážně nechápu.

+0 /-1 | 09.04.2021 15:44

BezJmena

@paulz: Ano, třeba právě v tom, že když nám dojdou argumenty, tak nebudeme shazovat člověka za to, že diskutuje anonymně.

Diskutovat anonymně je právo na tomto serveru. A když bych se zabýval online diskuzemi, tak se obávám, že jich bude absolutní většina, která umožňuje diskutovat anonymně. Tedy Váš argument o běžnosti je lichý.

+0 /-0 | 09.04.2021 14:10

paulz

To se máme co učit, mělo by být běžné aby se v diskuzích vědělo kdo diskutuje. Ono je to taková slušnost, ale jak píšete pořád se máme co učit...smiley Nestydět se za názory pod vlastním jménem, ale je fakt jako anonym se názory dávají na veřejnost lépe...

+0 /-1 | 09.04.2021 11:42

BezJmena

Tato věta: ano 8 remis se občas stane každému družstvu a pokud družstva nastoupí a začne se hrát je to legální. Jen se to prostě nesmí stávat často a zbytečně...

Ať žije sportovní duch a  Olympijské heslo: Rychleji, výše, silněji.

Prostě se nám chtělo domů... Bohužel další vizitka českých šachistů: Nejsme schopni vzdát ani hold soupeřům, kteří byli lepší než my sami.

Máme se ještě pořád co učit...

+0 /-0 | 09.04.2021 11:34

paulz

Ne trvala skoro 2 hodiny, úplně špatné informace. smiley

A svátek šachu je teď třeba pokračování turnaje kandidátů. 

+0 /-1 | 09.04.2021 11:33

karel
Cekal jsem, jestli si vzpomenete, ta byla napinava a trvala asi o 5 minut dele nez ostatni, diky za potvrzeni. No, byl to vylozene svatek sachu.
+0 /-0 | 09.04.2021 11:22

paulz

A taky se jedna partie v tom zápase hrála 19 tahů, což samozřejmě není moc. Ale vždycky nemusí pršet stačí...smiley

+0 /-1 | 09.04.2021 11:15

karel
:)
+0 /-0 | 09.04.2021 11:12

paulz

Tak ono není těžké vědět o co tam šlo, prostě chtěli všichni remizovat a pak odjet třeba domů?smiley

+0 /-0 | 09.04.2021 11:10

karel
Jojo, to se tak obcas stane, ze vsechny partie skonci za 10 minut a nedostanou se ani za 10 tahu :) Legalni je spousta veci, ale, vasimi slovy, myslim ze vsichni vime, o co tam slo.
+0 /-0 | 09.04.2021 10:57

paulz

To Honzyn: ano 8 remis se občas stane každému družstvu a pokud družstva nastoupí a začne se hrát je to legální. Jen se to prostě nesmí stávat často a zbytečně, to byl můj příklad co jsem dal.

Bezjména: tak prosím dej seznam zápasů na Slovensku, již hraji 24 let za jediné družstvo. A to  tam hraji za lepší cestovné. A možná kdyby se v česku hráli v nižších soutěžích dvojkola taky bych někde třeba vydržel tak dlouho. A pokud považuješ že občas nějaké družstvo večer posedí u skleničky a tzv. zapaří za nějaké chlastání..

Je to docela běžné u všech sportů, dokonce i plně profesionálních. Protože je to možná pro někoho divné, ale i sportovci jsou pouze lidé. A v prakticky amatérském sportu jako jsou šachy...Kde i docela dobrý velmistr se hraním slušně neuživí...

+0 /-0 | 09.04.2021 10:51

BezJmena

Takže klubismus se buduje tím, že se občas zachlastá. To je skvělý vzor pro mládež a pro MŠMT, kde se šachisté etablují jako sportovci. Ale šachy jsou vlastně vedlejší produkt k tomu vyrazit si na mejdan.

Kdyby o klubismu mluvil někdo, kdo od první registrace je v jednom klubu do dnešních dnů, tak to pochopím. Ale to evidentně není pan Zpěvák, viz jeho historie zápasů: https://www.chess.cz/hrac/44/

+0 /-0 | 09.04.2021 09:35

karel

Njn, ale vypadate trochu smesne, kdyz argumentujete veci, kterou sam cinite. To, ze rikate, ze tomu nemuzeme rozumet, kdyz vas nachytam na hruskach, je argument jak vino :)

+0 /-0 | 08.04.2021 22:23

paulz

Tak ono družstva i v šachu jsou v podstatě kolektivní sport. A hodně záleží jaké vztahy mají hráči mezi sebou. Samozřejmě u těch nejlepších je vliv podstatně menší. 

+0 /-0 | 08.04.2021 19:44

hulíňák

A díky partě (jezdili na zápasy jedním autem) asi Kroměříž postoupila do Extraligy. I v extralize se snad neztratili

+0 /-0 | 08.04.2021 19:13

paulz

A jestli nevíte jak se tvoří výborná parta v šachu? Hrají se dvojkola občas trojkola, občas se popaří.....To tady nikdo kromě hráčů v extralize nezažil, páč tady se člověk s hráči v klubu skoro ani nepotká...Proto jezdí i spousta čechů do nižších soutěží na Slovensku, všude se tam totiž taky hrají dvojkola....A mají za to tak zaplacenou cestu...Možná...

+0 /-0 | 08.04.2021 15:10

paulz

Tak chlapci já teda v Rakousku nikdy nehrál. A pokud si myslíte, že třeba na Slovensku se hraje za velké peníze...Můžete se zeptat jak tam Vojta Plát zbohatl a to je GM...Většina čechů včetně mne tam hraje z důvodu výborné party ve družstvu....A nezáviďte i vy můžete hrát za peníze, jen se musíte víc snažit....

+0 /-0 | 08.04.2021 14:58

BezJmena

A o to jde především. Když bude více dvojkol, víc šancí si zajet na Slovensko, do Rakouska a další státy v okolí pro rychlé děngy.

+0 /-0 | 08.04.2021 14:31

karel
Za mě taky malá vzpomínka. Poslední kolo loňské slovenské extraligy, družstvo s paulzem udělalo 8 remíz asi za 10 minut, a bylo vymalováno :)
+0 /-0 | 08.04.2021 13:33

Petr Koutný

bezejména - děkuji, lépe bych to nenapsal. 

+0 /-0 | 07.04.2021 12:22

BezJmena

Koutný 12:04 - Další věc, kterou nám pan Koutný odkoukal od Andreje - sám sebe vychválí jak to svkěle zařídil. Že k tomu používá nepravdy a zavádějící informace je jedno. Protože Koutný je bůh, jen on může soudit co je správné. Pan Babiš by se měl obávat. Evidentně tu má těžkou konkurenci.

+0 /-0 | 07.04.2021 12:15

paulz

Já Vám nechci brát optimismus, ale jenom malá vzpomínka. Začala se u nás hrát extraliga dvojkolově. Než se prosadilo poslední trojkolo trvalo myslím snad pět let. Že do té doby vzájemné zápasy ve dvojici končily docela často 4:4 a bylo to domluvené věděli všichni. Přesto trvalo opakuji snad pět let než se přešlo na výborný systém s posledním trojkolem. Který je zajímavý pro hráče, diváky a hlavně zápasy nekončí 8 remízama. A už nikdo by se nechtěl v extralize vrátit k původnímu systému dvojkol. Cokoliv u nás nového prosadit je běh na extrémně dlouhou dobu. Jinak Slováci přešli na systém dvojkol před více než 20 lety, hrají se tam skoro ve všech soutěžích a závěrečné trojkolo v extralize měli hromadu let před náma. Přitom vždy tam měl svaz mnohem míň peněz než u nás. Ale asi největší rozdíl, nikdy neměli vedení svazu v Praze.smiley

+0 /-0 | 07.04.2021 12:15

Petr Koutný

Pohledem pár hodin zpět. Některá moje kritika možná příliš tvrdá, některá možná příliš měkká. Výsledek je teď férová diskuze a korektní odpovědi. Přes emoce, dobrý výsledek. 

+0 /-0 | 07.04.2021 12:04

tupouns

@ Martin Petr - 1. ano svaz nemusí být všude, ale určitě je možné lépe využít celkově online potenciál. Třeba i v pořádání online turnajů/soutěží. 2. Pokud se nepletu GP v rapid šachu je soutěž jednotlivců, já jsem myslel soutěž družstev.  Obdobu klasických soutěží, jen ve zrychleném tempu. 3. O některých akcíc se hodně členů nemusí dovědět, možná by to chtělo i lepší propagaci. Ikdyž stránky svazu sleduji docela pravidelně, zmiňovanou přednášku jsem tam nezaznamenal. 4. U soutěže družstev se teď řeší jen jedna z mnoha možných změn. A to jen do úrovně 2.ligy. Nižší soutěže nikdo neřeší. Vím, že je organizují jednotlivé krajské svazy, ale to je možná taky brzda nějakým pozitivním změnám. Určitě bych netvrdil, že je úplně všechno špatně, ale opravdu mi přijde posun kupředu pomalý a ikdyž některé kritiky zbytečně přísné, spousta pravdy v nich je.

+0 /-0 | 07.04.2021 12:02

tupouns

Asociace klubů by mohla pomoct, ale tady sdílím skepsi pana Petra. Toto není aktivita, kterou může dělat svaz. Nikdo klubům nebrání ve vytvoření asociace, ale zatím to nikdo neudělal. A osobně ani moc nevěřím, že v blízké budoucnosti něco takového vznikne.

+0 /-0 | 07.04.2021 11:45

xdavx x
Asociace by rozhodně nebyla od věci, a nemyslim všech klubu ale od 1ligy vys. Ale jak znám šachové prostředí, každý spíš bude kafrat než aby něco udělal a pak se bude vztekat, že se s ním nikdo neradi.
+0 /-0 | 07.04.2021 11:42

Martin Petr
@david brazina - Svaz žádnému vzniku asociace bránit nebude, to můžu slíbit. Vždyť ani nemá jak... Pokud si kluby v extralize mezi sebou zvolí předsedu, rád se s ním sejdu. Něco jiného je, že jsem vysvětloval, proč je v šachu situace jiná než ve fotbale a tím pádem proč tu asociace není, a že by bylo podle mě lepší spravovat dobře samotný svaz, než zakládat novou asociaci. @Petr Koutný - odkaz na plán do roku 2023 jsem sem dával, četl jste ho? Dlouhodobá koncepce je taky na webu svazu. Shodou okolností jsem v únoru zahájil práci na její aktualizaci... @tupouns - díky. Na YouTube se zaměříme, ale ruku na srdce - není dobře, že nějaký prostor obsadí soukromé subjekty, které se tak realizují? Třeba RP šachy na YouTube nebo Ave-kontakt ohledně pořádání turnajů. Svaz nemusí nutně být všude, jeho roli vidím spíš tak, jak ji popisují Stanovy. Jinak mi připadá, že v bodě 2 jste popsal GP v rapid šachu? A v bodě 3 - zrovna v sobotu se přednášky Talent a rodiče lektorů ČOV, kterou dělali přímo pro šachisty, účastnilo cca 50 trenérů. Pozvánka byla na webu. Snad Vás na příští přednášce taky uvidíme :-) Bod 4 se vlastně teď řeší.
+0 /-0 | 07.04.2021 11:37

Pavel Ch

10:56 Petr yes 

 

11:04 Pavel yes 

 

Pavle ok, ozvu se k tomu po skončení. Naposledy teď k uklidnění situace a možných podezření:

 

Je tam termín s "pokud možno", abychom připravili podklady pro příparvu a jednání nové sezóny.  Neznamená, že druhý den 00:01 je to neplatné jak u hlasování. Upozorníme slušně, ty co včas neodpověděli. Nicméně odpovědi již ve větším měřítku chodí.  Známe, jak to je. Dost jich odpoví hned. A pak zbytek, jééé, je termín. Na opozornění nebo bez něj. A není velký rozdíl, když je na to týden, 14 dní nebo 6 týdnů by si v půlce května vzpomenula. Jasně, měli by v klidu pojednat, souhlas Pavle. Ale spíš předseda bude počítat penízky v obou variantách včetně dojezdu hráčů, má-li domácí či zdaleka. A dle toho asi rozhodne. S lidmi a jejich názory si může volat, na živo se nevidí.

 

 A Pavle, předseda STK se Ti emailem ozve. Jasně, nějakou práci si vykonal, dík.

+0 /-0 | 07.04.2021 11:30

xdavx x
Mertine hledáš překážky. Evidentně asociace klubu v jiných sportech funguje více než dobrře. Svaz rozhodně není asociací klubu, spíš funguje jako prostředník k FIDE tak jak fotbalový svaz k FIFA a podobné. Samozřejmě že svaz se bude bránit vzniku takového uskupení klubů. Ale to neznamená že by to nebyla cesta správným směrem. A že by to někdo musel řídit? Opět paralela s fotbalem, ono to předsednictví je rozděleno mezi samotné kluby.
+0 /-0 | 07.04.2021 11:25

Petr Koutný

tupouns - play off, play out...většina soutěží se poslední dvě kola už dohrává jen z povinnosti, třeba hrát soboty, třeba super nápad snížit poplatky oddílům co nemají pokuty, rozhodčí je kapitola sama pro sebe - souhlas, přidám a asi jsi to psal - komunikace a vize. Vize kde chceme šachy vidět za deset let? Napsal bych i to, že by svaz mohl umět sehnat peníze z privátních zdrojů. Umím si představit dobře placené funkcionáře, ale taky za to dobře odvedenou práci. Klidně ať tam jsou takové platy, že by každý tam chtěl pracovat, ale když na to nemá, bude vyměněn. Jako šlo by dělat desítky věcí....Možná by to chtělo víc....omlouvám se, ale mě nestačí jen si nechat schválit rozpočet, zahájit soutěže, udělat 1x MČR a pár repre akcí. Toto možná stačilo v roce 2000, ale je tok 2021 a moc změn za ty roky tady není. To není kritika, to je vize, kde bych rád viděl svaz v roce 2031. 

+0 /-0 | 07.04.2021 11:11

paulz

Pavle už toho necháme. Já vím, že Ty jsi to na STK šest týdnů nebrzdil a víc stejně neřekneš...smiley 

 

+0 /-0 | 07.04.2021 11:04

tupouns

@Martin Petr - V rychlosti me napadlo několik věcí. Vím, že to bude heslovitě a zkratkovitě, ale na podrobný návrh opravdu nemám čas

1. Obsah na youtube - trénink např. pravidelné a dlouhodobé pokračování trénujte s mistry, komentované přenosy, rozhovory, souhrny výsledků soutěží, pravidlová osvěta atd.. 2. Pořádat soutěže družstev v rapidu a/nebo blesku např. formou několika turnajů. 3. Pořádat přednášky pro trenéry i běžné šachisty 4. Atraktivnější a férovější souteže družstev (zvážit zavedení play off nebo společných závěrečných kol, nezávislé rozhodčí, výše pokut, odměny za umístění, sleva na startovném pro družstva bez kontumací a jiných prohřešků...)

 

+0 /-0 | 07.04.2021 11:01

Petr Koutný

pavle  ch - souhlas. děkuji za to, že jsi opravil můj chybný propočet o úbytku členů. Myslel jsem si a tipoval, bez doložení čísel že by mohl být úbytek do 30% a děkuji ti, že jsi mi vysvětlil že to už nehrozí a může být okolo 5 až 10%. Od toho mám rád věcnou diskuzi. Na další věc, nemám rád když se lidi hádají. Nemám rád takové články a upřímně mám z nich vždy špatný pocit. Uznávám že to není fér. S velkou nadsázkou ( opavdu velkou) držím v rukou média a ty můžou ovlivňovat názory lidí. Neříkám že se dají média využít správným směrem a že můžou pomoci rozpochodovat věci, které stojí. Na druhé straně si i připouštím, že se můžu mýlit a že můžu nějakým takovým článkem někomu ublížit a něco pokazit. Otevřeně říkám, že bych takové články nepřeceňoval, ale i tak říkám, že nemám z nich radost. Právě pro to vše, co můžou způsobit. Nechci rozpoutat hádky, chtěl bych trochu lepší šachy. Neříkám že mám vždy pravdu a můžu se mýlit a nemám problém uznat chybu. Čeho se opravu bojím, že bych mohl takovým článkem udělat víc škod, než dobrých věcí. Jestli to zní hloupě nebo naivně se omlouvám, prostě lépe to neumím napsat. Jsou to moje pocity a ten kdo mě nesnáší je stejně sepsuje a nepochopí.

+0 /-0 | 07.04.2021 10:56

Pavel Ch

Pavle (paulz), včera jsem tu věnoval hodně času, pokud jsem ještě něco neodpověděl, pošli mi email. Proč? Viz Petrovi.

Petře, Ty děláš zbytečně zde horkou krev  s tím, že něc zapálíš, asi Tě těší, že se lidi hádaj, příp. nadávaj na svaz, ale neuznáš chybu, aby jsi se alespoň omluvil, že někdo čas věnoval na opravu Tvých údajů.

A ticho po pěšině, přejdeš dál. Třeba téma: Plát spojenec svazuangry.

 

Viz včera Tvé: Svaz to dělá blbě

- ubývá mu roky členská základna

- oproti 2020 bych se divil, kdyby poklesla jen o 30% a smál jsi se nejmenovanému funkcionáři, že tipuje jen -5%.

 

No a já Ti sem včera píšu:

a) Nyní je zaregistrováno (aktivní, placení) více jak k dubnu vloni.

b) Do konce roku i kdyby nepřibyl jediný, tak - 30% nehrozí, může být max -16,5% (duben 2021 a prosinec 2020)

c) Poslední roky základna stoupá.

  Tvá reakce Petře byla nula. Třeba, aby jsi poděkoval, za to, že někdo pátral neb Tvoje úvaha byla podezřelá. A omluvil se tomu funkcionáři s tipem -5%. A uznal, že svazu základna stoupá.

+0 /-0 | 07.04.2021 10:46

Martin Petr
@david brazina - svaz je asociace klubů (viz stanovy, čistě formálně jsou členy svazu kluby, které si volí své zástupce a ti pak jsou na konferencích, jak už jsem popisoval). U profi sportů má asociace klubů smysl v tom, že profi kluby mají jiné zájmy než ostatní, tak se sdružují a pak jednají se svazem s větší váhou. Taky by asociaci musel někdo řídit, že jo, a vzhledem k zájmu o podobné funkce obecně si nedělám iluze. Upřímně, připadalo by mi lepší, kdyby se našlo víc delegátů, kteří budou aktivní, než zakládat jinou asociací toho samého. Ale i kdyby vznikla, tak budu rád, měl bych pak partnera k jednání. A třeba by mi i normálně zavolal a dali jsme si kafe, nebo si zahráli na turnaji, a nemuseli bychom si psát na nss.
+0 /-0 | 07.04.2021 10:46

Petr Koutný

Davide - Asociace Klubů a třeba i extraliga řízena kluby, které by si sami sehnaly sponzory ( viz fotbal) je nápad, který si nezaslouží vyšumění. Toto by změnilo šachy u nás takovým způsobem, jakým snad měnil Bobby Fischer šachový svět ve své době. A přitom to není až tak nereálná věc!

+0 /-0 | 07.04.2021 10:35

xdavx x
Dělat věci lépe se dá až v případě, kdy se přestanou věci dělat špatně. Některé věci jsou na svazu prostě nastavený špatně. Nss ani PK ani PZ nemají sílu sami vyvolat nějakou diskuzi než prostřednictvím podobných článku. Sám svaz by podle mě měl, a bylo by to podle mě přínosné pro všechny, iniciovat něco jako asociací klubů. Na této úrovni by pak mohli padat návrhy z které by zlepšili život klubum a to z jejich pohledu. Tyto návrhy by pak byly předkládání svazu. Jak si pamatuji já, delegace byla povětšinou volena tak, že drtivá většina delegátů si hlavně dělá výlet do Prahy a alibisticky pak za nic nemůžou. Na schuzich oddílu se taky změna delegáta me prosazuje lehce, někdo by i chtěl jet s nějakou vizi, ale nechce působit špatně tak raději drží ústa. Asociace klubu by podobné problémy neměla a hlavně by se podle mě dost zefektivnilo nastavování pravidel.
+0 /-0 | 07.04.2021 10:31

Petr Koutný

paulz  -naprostý souhlas. Dát cca dva týdny na odpověd 22 odílům v první lize a cca 70 oddílům v druhé lize, kde se musí dohromady možná oslovit 500-600 hráčů jen dva týdny může být buď absolutní amatérismus a nebo úmysl. neinformovat o tom na svazových stránkách už je samozřejmě úmysl. 

+0 /-0 | 07.04.2021 10:29

paulz

To tupouns 10:06: pokud by svaz nebo spíš STK reagovalo v normálním čase, fakt šest týdnů nepovažuji za normální čas. A dalo oddílům aspoň měsíc a taky to zveřejnilo na webu a FCB ani neceknu. A považuji to za férové jednání. Tak prostě mám dojem, mohu se mýlit, že reakce STK je pouze vedena snahou do jakékoliv změny tzv. hodit vidle jak se říká...Aby si příště každý rozmyslel je zase dohnat k nějaké aktivitě co oni nechtějí.

U mě se jim to teda už 100% podařilo. Takovou blbost už přístě neudělám.

+0 /-0 | 07.04.2021 10:28

Petr Koutný

Martin petr - děkuji za korektní příspěvek. Pavel Zpěvák to psal na Facebooku, hodně se divil nad tímto termínem. Nemyslím si, že anketa by měla být jasným signálem. Měl by to být jen impulz k další debatě, možná k dalším videokonferencím a k diskuzi s oddíly. Já přeci neříkám, že dvojkola jsou ideálním řešením a tím nejlepším. jsou alternativou stejně jako možnost hrát play of a nebo play out, je to alternativa k diskuzi kde se bavit o počtu volných hráčů, o pokutách, o čemkoliv. Tím říkám, že tento ročník se nehrálo a je ještě čas tento čas využít k lepším soutěžím. Já tady s Vámi nechci bojovat. Když něco vytýkám, pak jen k zamyšlení, jestli by to nešlo dělat lépe a možná se mýlím. Já upřímně si neumím představit kolik za tím vším je práce a jak je to šíleně špatně placeno, ale stejně bych si přál vidět změny. Změny v komunikaci, v přístupu a nějakou vizi co dál. Několikrát jsem říkal, že podobné články mi nedělají radost a spíš si je potom vyčítám a radši bych psal o tom, co se podařilo než toto. Když už se ale stalo, lepší než další příkop, který samozřejmě vykopat není těžké je se bavit jak to dělat lépe. Protože lépe jde dělat vždy všechno. 

+0 /-0 | 07.04.2021 10:20

Martin Petr
@paulz - aha, takhle. No, oni i delegáti konference jsou volení, v krajích, na jejich konferencích, kam jezdí zástupci oddílů. Určen je jen počet na kraj.
+0 /-0 | 07.04.2021 10:16

xdavx x
S temi dvemi týdny na odpovědi jste to dost podrbali. V tom mají PK i PZ pravdu. Anketa z dob před deseti lety byla předpokládám zmíněná jako ironie. Myslím si, že drtivá většina členské základny ani neví že se tato otázka vůbec řeší.
+0 /-0 | 07.04.2021 10:16

Martin Petr
@tupouns - ohledně priorit, zkuste materiály k minulé volební konferenci, kde je kandidátka a volební program: https://www.chess.cz/sachovy-svaz-cr/konference/konference-sscr-2020/ - ve zprávě VV pak je, co svaz dělá. Klidně pište návrhy, co má svaz dělat pro běžné členy. Ideálně co nejkonkrétněji, např. i včetně případných rozpočtových přesunů a návrhů, kde ubrat a kde přidat.
+0 /-0 | 07.04.2021 10:14

paulz

Pokud jsou delegáti na konferenci určováni v poměru ke členům aktivním, tak neaktivní nemají vůbec žádný vliv na volbu předsedy. https://www.chess.cz/pocty-delegatu-na-konferenci-sscr-2021/

No Pavel Chrz by nám o tom možná řekl víc, ovšem jak je u STK zvykem až za 60 dní...smiley

+0 /-0 | 07.04.2021 10:13

Petr Koutný

Tupouns - nejlepší příspěvek pod článkem díky. BezJmena - tuším, že se nebavíte o s.r.o. protože to nepodalo žádnou účetní uzávěrku, pak mluvíte o spolku, který není veden k zisku, ale k propagaci šachu. Promluvím o tom s naší účetní firmou, když tak napravíme. 

+0 /-0 | 07.04.2021 10:13

Martin Petr
@Petr Koutný - upřímně, přesný termín neznám. Zkuste se zeptat svého statutára ve Vlčnově :-) Protože vyjádřit se finálně má on, ne vy. STK jsem se jen zeptal na jejich postup, ten mi sdělili a mně přišel v pořádku. Nikdo neříká, že když se oddíl nevyjádří, tak se to započítá jako záporný hlas a tím se to uzavře. Já třeba už rok s extraligovými oddíly řeším ženskou/dorosteneckou šachovnici. Jsou to průběžné diskuze.
+0 /-0 | 07.04.2021 10:09

BezJmena

Ciki: Čapí hnízdo je spíše Robert a Petr šachy z.s.. Pan Koutný píše jak mu plynou sponzoři, jak mají milionový rozpočet... Ale nějak zapomíná zveřejňovat v rejsříku účetní závěrku. Mimo jiné za to samé kritizoval spolek, kde je předsedou Pavel Matocha. Nojo, jiní se kritizovat můžou...

+0 /-0 | 07.04.2021 10:07

tupouns

Všeobecně k fungování svazu. Chyb se dá najít spousta, to platí u jakékoliv činnosti. Není mi ale jasná všeobecná koncepce svazu a cíle svazu. Chce svaz především podporovat reprezentaci a jak jsem někde četl vychovat mistra světa? Nebo podporovat děti a mládež? Co potom s tou mláděží až odroste, pokud nemá výkonost na reprezentaci, tak svaz nezajímá? Nebo se snažit o vyváženou podporu všech svých členů? Z mého pohledu toho svaz dělá pro běžné členy opravdu málo. Organizuje soutěže družstev, které jak uvedl pan Martin Petr běží spíše samospádem. Můžu se podívat na pořad v šachu a jen výjmečně něco navíc. Chápu, že být předseda, nebo mít jinou funkci na svazu taky není žádná hitparáda a lehko se něco kritizuje a hůř dělá. Sám nemám dostatek času ani energie na to zkusit něco změnit. Ale opravdu mě to vede k úvahám jestli mám být nadále členem šachového svazu.

+0 /-0 | 07.04.2021 10:07

tupouns

Míchají se tady dvě věci dohromady, takže rozdělím svůj pohled do dvou příspěvků. Nejdříve k první lize. @Martin Petr - Ikdyž sám 1.ligu nehraji už minimálně rok spíš dva vnímám poptávku po změně organizace soutěží. Pokud svaz toto nezaregistroval, nebo dostatečně nereagoval a koná až na základě ankety, kterou dostane, nemůžete se divit jaké z toho vznikají reakce. A dát 2 týdny na odpověď, když svaz předtím potřebuje 6 týdnů také není v pořádku. Nikdy jindy něž v této "sezoně" nebylo více času na nějaké změny, tak proč se to řeší až teď? @Pavel Zpěvák - Chápu, že můžete mít pocit zbytečné práce, ale podařilo se vám svaz dotlačit k nějaké aktivitě, což je super. Ale nedivím se, že svaz chce komplexnější odpovědi. Hrát jiným systémem 1.ligu východ a západ je nesmysl. A proč se při té příležitosti nezeptat i 2.ligy? Nic špatného v tom nevidím a vidět v tom skrytý záměr je podle mě neopodstatnělé a blbce z vás nikdo nedělá. @Petr Koutný - S velkou částí kritiky svazu souhlasím, ale zkuste používat pravdivé argumenty. Opakujete, že svaz 20 let neudělal anketu, přitom pan Chrz tady několikrát uváděl, že před 10 lety anketa byla a o změnu nebyl zájem.

+0 /-0 | 07.04.2021 10:06

ciki333

07.04.2021 09:57 | Martin Petr

Klid, Martine, rozčilujete se zbytečně...Vždyť jde o hovno. Řeči se vedou a voda teče. O všem a všech rozhodnou ve volbách delegáti na Konferenci. Na rovinu...celá debata (Petr K. promine) je mlácením prázdné slámy.

+0 /-0 | 07.04.2021 10:05

Petr Koutný

re Martin Petr - když už jste začal. jaký mají termín oddíly na odpověď? Do kdy musí odpovědět? tak nějak dodám, že Pavel Zpěvák potřeboval přes měsíc na to získat odpovědi z jedné skupiny první ligy. Vy tady oslovujete všechny ligové soutěže, kde kapitáni se musí zeptat hráčů. Je pravda, že ten termín je do 18. (nebo 19.).4.2021? Tedy je pravda, že oddíly dostaly na odpověď cca 10 -14 dní?? Diskuze, která může ovlivnit soutěže na desítky let a oddíly mají pár dní? 

+0 /-0 | 07.04.2021 10:04

ciki333

07.04.2021 09:45 | BezJmena

"Petr Koutný = Andrej Babiš českého šachu."

Vy jste mi mudrlant...Ještě doplním, že ŠSČR je vlastně takové malé Čapí hnízdo...

Prýští do něj dotace, ale zákazníky (=řadové šachisty) odrbávají.

+0 /-0 | 07.04.2021 10:00

Martin Petr
@paulz - to je zajímavé, odkud ze Stanov to vyplývá? Předsedu volí delegáti konference, těch bývá kolem 60. Členů ŠSČR je přibližně 20 tisíc, členů s registrací (dříve tzv. aktivní) je kolem 13 tisíc. Je klidně možné, že členy VV se mohou stát jen členové s registrací, a nikoli jen členové, ale upřímně nevím. @Petr Koutný - proboha, proč mi vkládáte do úst věci, které jsem nenapsal? Nic o největším úspěchu svazu nebylo. To, co v diskuzi předvádíte, je čistá sviňárna. Anketa na webu není, protože STK s ní oslovila přímo statutáry. Tak to má podle mě být.
+0 /-0 | 07.04.2021 09:57

Petr Koutný

beze jména....k Novoborskému, máme Youtube, Facebook a dohromady měsíčně přes 300 000 - 350 000  zhlédnutí ( která neustále roste). Souhlasím, že média mají sílu. Souhlasím i s tím, že záleží jak se ta síla využije. V tomto je i odpovědnost a něco, co nemá v rukou svaz. jestli se dá říctz bohudík a nebo bohužel, už nechám bez odpovědi. 

+0 /-0 | 07.04.2021 09:56

Petr Koutný

Bezjména - naprostý souhlas s tím co píšete. Říkám že s vedením svazu v mnoha věcech nesouhlasím, ale říkám že neznám zatím lepší alternativu. Říkám, že nemám čas, chuť a ambice mít jakoukoliv funkci ve svazu a chtěl bych vidět lepší svaz. Odhaduji že na odpověď na tuto otázku mám tak dva roky. Možná se najdou lidi co budou chtít to dělaj jinak a možná lépe a možná to bude alternativa. A možná se nikdo nenajde a toto bude bez boje pokračovat dál. Ale ať to dopadne jakkkoliv, něco se přeci změnilo. Když se něco nepovede a je jedno jestli úmyslně a nebo ne, pak se to rozvíří a nepůjde na to jen tak lehce zapomenout. V parlamentu se tomu říká opozice, která má kontrolovat vládu a má jí vytýkat chyby. Dejme tomu, že jsem opozice. Když se něco svazu povede, nemám problém to uznat a říct děkuji. Když se něco nepovede, budu o tom psát. A ať to lidi potom ve volbách sečtou. 

+0 /-0 | 07.04.2021 09:53

BezJmena

Těch podobností je více. Andrej si koupil Mafru, Koutný si přebral Novoborský...

+0 /-0 | 07.04.2021 09:52

BezJmena

A když jsme u těch připodobnění, tak Vojta Plát by mohl být takovým Kalouskem. :)

+0 /-0 | 07.04.2021 09:46

BezJmena

Petr Koutný = Andrej Babiš českého šachu. Vyžene ze svazu ty staré struktury, které obírají poctivý lid ve jménu blaha a práce pro tento lid. Jen se to stejně jako Andrejovi někde zvrtne a zjistí se, že to byla jen pěkná obálka pro nasměrování financí těmi správnými směry. No uvidíme, kdo mu bude dělat Faltýnka?!

+0 /-0 | 07.04.2021 09:45

Petr Koutný

Paulz - Jestli je největším úspěchem si nechat odsouhlasit rozpočet a nenechat si ho rozbořit, pak klobouček. Jako by se tím chtělo říct, že peníze umíme zaúčtovat a státní dotace umíme utratit. Delegáti to odsouhlasí a považujeme to za jednoznačnou podporu vedení svazu. Co takhle proč nemáme generáoního sponzora extraligy? Co takhle proč neumíme komunikovat s oddíly? Co takhle si přiznat, že svaz v současném stavu porušuje svůj základní princip existence a ten je přeci v tom, že to má být organizací pro všechny šachisty. Nejenom mládež a reprezentanty! Senioři, oddíly, amatéři....ty nejsou dlouhodobě v zájmu svazu. Však to i otevřeně říká. Ale pardón, máme odsouhlasený rozpočet, tak po nás nic jiného nechtějte...:) Těším se na každý nový příspěvek našeho předsedy, bavím se  a už ani nepláču.

+0 /-0 | 07.04.2021 09:27

paulz

No ono aktivních šachistů kteří můžou volit není 20 000 ale zhruba 13 000 pokud teda chápu stanovy...smiley

+0 /-0 | 07.04.2021 09:19

Petr Koutný

Já jak tady čtu co čtu, asi tu rukavici zvednu a udělám pořádnou kampaň:) Možná ty volby v roce 2023 budou sledovat i ve Francii:) . Pojmenoval bych kampaň: Meteleskum Bleskum, kdo zná tento film a ví co toto znamená, pochopí..:) 

Ne opravdu, udělám vše proto aby se našla skupina lidí, co to chtějí dělaj jinak. Pak volby ukážou co chtějí šachisti. Kampaň bude asi hodně vidět, bude poměrně velká diskuze a uvidíme. Vytáhnu všechny aféry, ukáži na chyby a budu nabízet alternativy. 

Ty lidi určitě oslovím, tedy už oslovuji. Takže slibuji, že tentzokrát ve volbách to nebude tak jednoduché:) 

+0 /-0 | 07.04.2021 09:15

Martin Petr
20 tisíc je přibližný počet členů ŠSČR, proto jsem tohle číslo uvedl. Nevím, kde hraju divadlo, že všichni stojí za mnou, to ani nejde. Jen jsem níže psal, že letošní rozpočet byl schválen 50 hlasy z 51 delegátů (a ti jsou zástupci krajů a oddílů). Nic víc, nic míň. Poslední konference svazu, kde kandidovaly 2 týmy, byla v roce 2011. Podle mě ve svém důsledku tahle konference svazu hodně pomohla. Takže se v roce 2023 těším, že někdo tu hozenou rukavici zvedne. Například letos mají volby do francouzského svazu, co jsem se naposledy díval, tak byli 3 kandidáti. Volební kampaň byla sice na můj vkus docela špinavá, ale i tak mi stav, kdy spolkové věci zajímají víc členů, přijde zdravější...
+0 /-0 | 07.04.2021 09:07

Petr Koutný

Jen tak mimochodem. Pavel Zpěvák potřeboval skoro měsíc a půl na to, aby měl všechny odpovědi z oddílů jedné skupiny první ligy. Svaz se toho chopil a oslovil všechny družstva ligových soutěží, na svých stránkách o tom ani nepíše a dal oddílům max dva týdny na odpověď. Pak vydá prohlášení, že oddíly nechtějí hrát víkendově. Proč o tom neinformuje na svých stránkách, proč o tom nepíše na svém facebooku a proč o to nemá až tak velký zájem? Možná protože by se ukázalo, že šachisti opravdu něco chtějí. 

+0 /-0 | 07.04.2021 09:06

Petr Koutný

Dobře Martine, to je Váš názor. Já s tím nemůžu souhlasit a nesouhlasím. Ale kritika je někdy i zdravá, možná vás někam posune. Petr 

+0 /-0 | 07.04.2021 07:04

Martin Petr
Asi takhle - práci předsedy dělám nejlíp, jak umím. Zodpovídám se VV ŠSČR a konferenci (a tím i členům svazu). Co si o mně myslí Petr Koutný, to fakt nehraje roli... :-) Až by takových Petrů Koutných bylo 20 tisíc, zvolili by si jiného předsedu.
+0 /-0 | 06.04.2021 23:18

Petr Koutný

ach jo..myslíte si, že jste dobrým předsedou? Nechci se tady s vámi veřejně přít, můj názor na to co děláte asi znáte. Nepřesvědčil jste mě o opaku, Spíš utvrzujete v tom, jak vás vidím. 

+0 /-0 | 06.04.2021 23:09

Martin Petr
A o tom, jak chlapské je každý druhý den měnit názory, to si můžeme popovídat třeba na té volební konferenci. Ale já zapomněl, že to vlastně nechcete, kandidovat na předsedu, to by dělal někdo jiný...
+0 /-0 | 06.04.2021 22:25

Martin Petr
Ano, ať se klidně rodič ptá, ostatně telefonní číslo mám veřejně na webu. Představa, že si na Strahově točíme prsty a pijeme kafe, je sice krásná, ale bohužel nereálná. Zvu vás na návštěvu :-)
+0 /-0 | 06.04.2021 22:24

Petr Koutný

Samozřejmě nebyla. Máme placené funkcionáře, kteří v době kdy se NIC nehraje mají poměrně méně práce, než v době kdy se vše točí a hraje se spoustu soutěží a turnajů. Tak v takové době je správné nechat funkcionáře popíjet kafíčko a nechat organizovat někoho jiného takový turnaj. Za ty peníze, které by jste mohli mít navíc, jste mohli vytisknout dětem učebnici a poslat jim je zadarmo. Za ty peníze jste mohli dětem zaplati víc tréninků od ternérů a nebo jim třeba přispět na tábory. Radši veškerý zisk pošlete člověku, kterého jste sám trestal a který Vás osobně tak urazil a ponížil, že být chlapem, pak to nikdy nemůžete odpustit. To jakou hroší kůži máte je mi jedno, jen prosím radši mlčte, když chcete toto obhajovat. Bude to tak asi lepší, představte si že tyto vaše slova opravdu může číst někdo, kdo bude chtít poslat startovné za svého syna Vám na tento turnaj a začne se ptát proč? 

+0 /-0 | 06.04.2021 22:19

Martin Petr
Další chybička ve faktech - stopka Vojty v repre už dávno skončila. Na letošek má repre smlouvu. Ano, vedli jsme o tom na půdě VV poměrně rozsáhlou diskuzi a hlasování nebylo jednoznačné. Ale opět, tady se bavíme o MČR, a to bylo podle mě super a odměna za něj naprosto zasloužená.
+0 /-0 | 06.04.2021 22:12

Petr Koutný

Davide....jde o to, že máme placen funkcionáře, které si platíme. Jde o morálku a o to, že vystavím naoko před lidmi Vojtovi stopku a řeknu: Ty, ty ty ale potichoučku mu posílám peníze. Jde o to, že svaz vybírá peníze od rodičů a ty nepoužívá pro šachisty! Jde o to, že svaz se tváří, že je vše v pořádku. Davide - není to v pořádku! 

+0 /-0 | 06.04.2021 21:50

Horník z hnědouhelný pánve

Stav diskuze k 6.4. 21:29

Počet příspěvků cca 20 Petr Koutný, který se vyjádřil jinde, že končí se šachama. Summary:

Svaz stojí za h. Přestaňte pít kafíčko a začněte něco dělat pro šachisty (myšleno pro RP šachy), nebo všem řeknu, že s váma kafíčko pít na Strahově nikdy nebudu, fuuuj.

Počet příspěvků cca 20 paulz. Summary:

Jste blbci, oslovil jsem 12 kapitánů a ti byli pro můj návrh. To je rozhodně reprezentativní vzorek, tak přestaňte dělat zmatky a zaveďte to v celé republice! Nebo mi snad nevěříte?

Počet příspěvků cca 10 david brazina, který šachy vůbec nehraje. Summary:

Tuhle jsem bilancoval a když jsem se ohlédl za svým vynikajícím padesátiletým životem, vidím v rozpětí mého narození a mých abrahámovin jednu krásně se klenoucí duhu.

Počet příspěvků cca 15 Pavel Chrz. Summary:

STK koná, lidí přibývá, vše je OK, říkal to i předseda

Počet příspěvků cca 10 ZMB:

Snad se zítra potvrdí, že STK koná, jinak půjde zpět domů z kontroly pěšky.

+0 /-0 | 06.04.2021 21:47

Martin Petr
@david brazina - ano, cenový fond jsme v průběhu přihlášek navyšovali. Jak říkám, kdyby se organizace (třeba toho sehnání sponzorů) chopil jiný reprezentant, asi bych měl klidnější spaní, ale jinak bych postupoval úplně stejně. Což je podle mě nejlepší recept. Ale jasně, je to někdy složité. @paulz - zkusím fakta. Vloni jsme byli jeden z mála sportů, který většinu svých soutěží (1. a 2. ligy) dohrál. Teď běží profi sporty, mezi které nepatříme. Možnost testování a života v bublině extraligové oddíly odmítly v listopadu a ani se jim nedivím...
+0 /-0 | 06.04.2021 21:47

xdavx x
Petře. Nedělám si iluze, ale to ať si řeší svaz jak uzná za vhodné. Jen by měly být jasné nastavené pravidla pro všechny. Řešil svaz nějak Platovo extempore na Slovensku l? Vždyť to udělat nějaký jiný reprezentant, tak by skončil kdekoli jinde, jen ne u nas. Ale to už je důsledek kamarádickovani.kdy teď rozhoduje něco úplně jiného než zájem o co nejlepší reprezentaci výkladní skříně českého šachu.
+0 /-0 | 06.04.2021 21:40

xdavx x
A ještě Martine, ale pokud nejsem schopný se na něco podívat 6tydnu, je požadavek s termínem dva týdny hodně přes čáru. Zvlášť, kdy,z přece nejste na svazu hloupí, a víte že to nějaký čas zabere. Vypsal bych asi 10 věci které mi osobně hodně vadí. Ale nějak to nemám už důvod řešit. Co mě ale překvapuje, že při své inteligenci (bez ironie) nedokážeš podobným nedorozuměním předcházet.
+0 /-0 | 06.04.2021 21:33

Petr Koutný

Davide - cca 30-40 tis z turnaje Vojtovi. Připravovaná repre smlouva. Pak se nediv, že Vojta změnil kormidlo a obdivuje svaz. Davide vybírat startovné od lidí a dávat je jedinému člověku, když máme na sekretariátu placené lidi? Vybírat peníze od lidí a tvářit se, že se nemusí vrátit peníze za neodehranou sezónu? Vzpomněl jsem na pana Fialu a jeho štědrou dotaci přes 200 000Kč? A to jsou jen drobky, věř mi. Omlouvám se, ale za tolik důvodů nemůžu obdivovat náš šachový svaz. Upřímně, je mi ho líto. 

+0 /-0 | 06.04.2021 21:32

Petr Koutný

Davide: http://www.nss.cz/tak-trochu-smutny-pohled-na-mcr-v-on-line-bleskovem-sachu

+0 /-0 | 06.04.2021 21:29

xdavx x
Martin Petr. Martine, co přesně znamená uspořádat online turnaj na již zaběhle online platformě? Je možné to sravnat s reálným turnajem? Mi to přijde tak, že se svaz s Platem xkrat rozhadal a vždy se Platovi něco dalo bokem aby byl klid. Třeba to tak neni, na mě to tak působí. Taky si myslím, že by spíš lidi ocenili navýšení cenového fondu. Však to proboha přece děláte všichni proto, že současný stav není úplně ok pro nikoho a ne skubat řádově hráče, kteří mají platit za online turnaj... Všichni v tomto státě nadávají na politiky že se chcou napakovat, no když vidím toto na bezvýznamných sachach, kdo se může divit...
+0 /-0 | 06.04.2021 21:26

paulz

To Martin Petr: no rozhodovat o soutěžích a dohrání by měl hlavně svaz, koneckonců je to jeho vizitka. Většina svazů jiných sportů se o dohrání vrcholných soutěží snaží, ale možná u šachu je to jiné.

A komentovat STK a 6 týdnů na přemýšlení jak reagovat na anketu 1. ligy východ radši už komentovat nebudu. 

 

+0 /-0 | 06.04.2021 21:24

Petr Koutný

ok, je to v článku....jsem zvědav na diskuzi...

+0 /-0 | 06.04.2021 21:14

Martin Petr
@paulz - ano, i STK téma musí projednat. Loni extraligu nechtěly dohrávat samotné oddíly a o 14 týmech věděly. Co se týká členských příspěvků, tak návrh na jejich odpuštění pro letošní rok tu byl, delegáti schválili rozpočet s jejich normální výší. Příspěvky jsou součástí rozpočtu jako jiné příjmy svazu... A ten rozpočet je veřejně na webu. Návrhům na jeho změnu se nikdo nebrání, ale musí to jít přes konferenci (operativní změny během roku může dělat i VV).
+0 /-0 | 06.04.2021 21:04

Martin Petr
Vojta Plát dostal za organizaci turnaje normální odměnu, jako by ji dostal kdokoli jiný (a část odměny jsem dostal i já). Nepřijde mi etické zveřejňovat její výši, uvedených 30-40 tisíc to nebylo. Jinak moji měsíční odměnu za působení ve svazu najdete veřejně na webu. To je docela nestandardní postup, podle mě jsme transparentní až moc. Ale dneska to frčí, tak proč ne... Do zrcadla se můžu dívat normálně, ale moc času tím netrávím :-)
+0 /-0 | 06.04.2021 21:01

paulz

To Petr Martin: nic ve zlém, vážně je normální když návrh podpořený velkou většinou 1. ligy východ leží přes 6 týdnů na STK a pak je dán termín pro oddíly na odpověď ankety 14 dní? 

Anketa byla práce na 20 minut a s odesláním možná hodinu.

Každý oddíl který chce být pro změnu to musí projednat s hráči, jinak samozřejmě kdo o tom nebude vědět pak bude mít spoustu řečí a bude z toho spoustu hádek což nikdo nechce. Takže kde se to nestihne projednat, samozřejmě 100% pro žádnou změnu nebudou, což je každému snad jasné. Chápu STK změny zřejmě nechce, tak se chovají docela logicky.

Jinak na Slovensku se jednalo o dohrání celé extraligy, což by mělo být prioritou každého svazu. Nešlo o žádný náhradní program kde samozřejmě financovat kluby je nesmysl. Což teda normálmím myšlením nechápu proč se vloni česká extraliga nedohrála když chyběly dva víkendy. Navíc bylo jasné, že vznikne paskvil o 14 který bude problém při sebemenším prodlení dohrát.

Jinak pokud nejsou pro svaz prioritou soutěže dospělých zrušte příspěvky. Absolutní část dospělých se účastní pouze soutěží družstev. A pokud svaz nemá zájem o tyhle soutěže, neměl by mít zájem ani o příspěvky dospělých. 

+0 /-0 | 06.04.2021 20:57

Petr Koutný

a abych udělal našemu předsedovi reklamu, asi napíši článek o MČR a o tom kam jdou peníze. proč lidi musí platit startovné a že to nikomu ze svazu nevadí. Chtějí reklamu - dostanou jí. 

+0 /-0 | 06.04.2021 20:57

Petr Koutný

Martin Petr - ano, platit startovné a vybírat od lidí peníze a ty posílat Plátovi považuji za zlodějnu na lidi. Vím to moc dobře jak to bylo miulý rok a tento rok to je stejný, Asi tak nějak jsem ty peníze posílal od Vás Plátovi já přes náš účet. Blahopřeji. Ani by mi to nevadilo, to je vaše věc. Klientelismus je tak prorostlý, že Vám to ani nepřijde divný a špatný. Ale co mě vždy vytočí je alibismus a nikdy neuznání toho, že jste zapomněli od čeho mají šachisti svaz. věřte a nebo ne, ale nemají jej proto aby krmila Strahov. Svaz tady má být pro lidi a není. není tady už několik let a je to horší a horší. Chce to mít hroší kůži a strach, že bez svazu se podobní lidi neuživí, pak udělají vše, aby u toho byli co nejdýl. 

+0 /-0 | 06.04.2021 20:53

Martin Petr
Hehe to je dobrý :-) Hodinka s mistry byla na jiném kanále, ten se tu ale nesmí jmenovat :-) Myslel jsem, že se nesmí jmenovat ani MČR, ale tak asi jo, v tom případě na něj všechny zvu! Hraje se 17. dubna. Měl by být i online přenos na webu ČT, snad to klapne. Doporučuju se podívat na propozice, a na cenový fond. Ona pak ta matematika se startovným bude vycházet trochu líp... A ohledně činnosti svazu - máme svazový web a informace na něm (ano, někomu to nestačí, ale to nemohu sloužit).
+0 /-0 | 06.04.2021 20:49

Petr Koutný

To náš předseda  - Hodinka s Mistry byla na našem kanále do doby, než si to chtěl dělat sám svaz. U nás to mělo sledovanost, jakmile to převzal svaz zabil to a nikdo se na to nedíval. Asi mě to ani nepřekvapilo a upřímně jsem to i čekal. Když už jsme u toho....Budu se ptát...co udělal svaz od září? Od prosince? Od ledna? Od března? Kde svaz využil reprezentanty teto rok? Podpořil je na jednom turnaji? Co udělal svaz tento rok pro lidi? Chcete říct, že udělal turnaj? Ano a to musel vybírat od lidí peníze? Svaz, který má rozpočet cca 20 mega a potřebuje vybírat stokorunu vstupné? To už tak nicotný RP šachy si může dovolit dělat turnaj bez startovného. Rozdíl? Na takové velkolepé svazové akci hraje 20-30 lidí a u nás 200. Prostě proč ještě za to vše cpát svazu další peníze? Já bych sem se zeptal. Průměrný měsíční rozpočet svazu je 2 mega. Co udělal svaz za 3 měsíce tento rok a za 6 mega? 

Proč svaz vybírá startovné na MČR v on-line bleskovém šachu, když veškerý zisk jde Plátovi? Tedy veškerý startovný jde Plátovi? To se může kdokoliv podívat na sebe v zrcadle na svazu a říct si, že to dělá pro lidi? Takže každá stokoruna zaplacená ve startovném je malá domů člověku, který dělá skvělé jménu našemu svazu a všem šachistům. Blahopřeji. odhadem 30-40 000 Kč co se vybere nejde šachistům, ale ani nechci říkat kam. 

Mohl bych pokračovat o tom, kolik radostí si dělají lidi na svazu. Je to tak smutný příběh, že se divím že jim to opravdu stojí za to, aby se jim tolik lidí smálo a neměli u nich žádný respekt. 

+0 /-0 | 06.04.2021 20:42

Martin Petr
Ahoj všem, když už mi Pavel Chrz dneska volal a jsem tu několikrát v diskuzi zmíněn, tak se pokusím věcně reagovat :-) Nejdřív k anketě - tady mi postup všech stran připadá naprosto v pořádku, jak Pavla Zpěváka, tak STK. Pojďme se prosím obejít bez spekulací, kdo koho naštval. STK mohla reagovat rychleji, nicméně, jde o důležité a složité téma a... Kéž by např. všechny státní orgány na podněty občanů reagovaly aspoň takovým tempem :-) Oslovení všech lig je logické, provázanost odpovědí týmů 1. a 2. lig si myslím, že nikde řečena nebyla. Hrát jinak 1. LV a LZ by bylo docela divné, ale hrát jinak 1. a 2. ligy by mi přišlo ok. Nicméně, to není na mě, ale na STK. Dalším stupněm je VV. Co se týká námětů na činnost svazu, vždycky vítám všechny konstruktivní náměty. Tady v diskuzi vidím přesně 1, a to přednášky reprezentantů na YouTube. Vtipné je, že ty v Covidové době probíhaly, placené svazem, na kanálu Robert a Petr šachy. Pod názvem Trénujte s mistry. :-) Asi tolik k úrovni příspěvků Petra Koutného. Pak jsme měli Hodinky s mistry, Trénujte s mistry na našem svazovém kanálu, a teď třeba minulý týden tým reprezentace hrál na Evropském klubovém poháru online (Český lev). Ale tak to je fuk. Bizarní věc, že nejvíc svaz kritizují ti, co ani nejsou aktivní členové, je asi místní kolorit (ostatně, kdyby příspěvky byly korektní a konstruktivní, proč si neposlechnout i neaktivní členy.) Obecně je pravda, že oddíly dospělých nejsou v současné době prioritou svazového rozpočtu. Financujeme primárně oddíly pracující s mládeží a podle mě je to správně. Vodítkem pro kvalitu připraveného rozpočtu je hlasování konference, nejvyššího svazového orgánu, který letos schválil rozpočet 50 kladnými hlasy z 51 hlasujících delegátů. Co se týká počtu členů, je to tak, jak píše Pavel Chrz, jsme na tom oproti ostatním sportům skvěle. Jasně, nějaký malý úbytek je, uvidíme, jak se vyvine rok 2021 dál. Ještě malá poznámka pro Pavla Zpěváka k extralize - kapitány týmů jsem s návrhem týdenního turnaje jako náhradního programu za zrušeno sezónu oslovil v únoru i v březnu. Strategie Slováků s financováním nákladů je zajímavá, správná mi nepřijde, jak už jsem psal, svazové priority jsou jinde. Nijak nepopírám, že to může být předmětem příští volební konference, i když mi to asi nevěříte, tak jsem myslel upřímně, že by mi nějaká konstruktivní a slušná opozice vůbec nevadila. Spekulace těchto diskuzí mě ale nebaví, to přiznávám. Mějte se všichni krásně a snad brzo na viděnou na turnajích :-)
+0 /-0 | 06.04.2021 20:13

Kodl

Vážení....souhlasím s p. Petrem Koutným,líp bych to nenapsal.-))))Pěkný večer všem.

+0 /-0 | 06.04.2021 20:02

Petr Koutný

Pavle - jestli se ti podařilo vytočit vedení našeho svazu pak gratulace. Každý kdo je zvedne ze židle a pomůže jim trochu k pohybu udělá neskutečně dobře. Ono to co jsi udělal je samozřejmě špatně, protože k takové anketě se oni nedokázali dopracovat za posledních 20 let a přeci to tak nemůžou nechat aby jim do toho někdo kafral. Počítám, že budou dalších dvacet let schůzovat a schůzovat, usmívat se a usmívat se a jestli se neuschůzujou tak budou debatovat i za sto let. Že je zbytečné od nich něco čekat, je asi každému jasné. Peníze utrácet umí, ale makat to opravdu ne. 

+0 /-0 | 06.04.2021 19:51

paulz

To Pavel Ch: no já za rychlé jednání vytvoření malé anketky za měsíc a 10 dní nepovažuji. Ale spíš mě jde o jedno, předpokládám že všechny oddíly 1. ligy východ potvrdí. Co se stane když 2. ligy a 1. liga západ odmítne dvojkola. Zamítnete s poukazem na Vaši anketu dvojkola i v 1. lize východ? Což mě teda připadá jako hlavní důvod Vaší ankety, protože 2 ligy jsou skoro jistě neprůchodné. Pokud by jste skutečně měli zájem nějakou změnu podpořit oslovíte pouze 1. ligu západ a dřív aby měli čas. Ne s šibeničním termínem 14 dní. U Tebe si nejsem jistý, jsi šachový nadšenec, ale docela mě připadá, že jsem svojí aktivitou někoho docela naštval. 

+0 /-0 | 06.04.2021 19:31

Zmestabileho

Oni problém žádný neměli a proto hned začali konat, bylo zjištěno telefonicky a řekli jim to i jiní, což je běžný postup, by se řešilo. Ani předseda v tom problém neviděl, šlo o kontakty, jinak není ofiko reakce, oni to vědí, a družstva mají prostor. Kdyby to bylo jinak, tak by mu asi neřekli, že je to jinak. Co se rozhodlo, bylo podloženo, bez podložení nelze projednat. Bez projednání by nastat problém, netroufání to rozhodnout.

----

STK koná, koná i rychle. 

+0 /-0 | 06.04.2021 19:31

Pavel Ch

Žádný problém neměli na svazu a proto STK koná.

Zjišťoval si telefonicky od kapitánů a poslal nám, jako návrh změny, tak to pochopil Martin Petr. Když ho někdo kontaktuje s nějakým návrhem, tak ho odkazuje na příslušnou komisi.

A STK navázala, posílá předsedům, aby měl svaz podloženo emilovou komunikací od lidí, kteří za klub jednají. 

 Naprosto v pořádku.

 Žádný problém s tím předseda ani STK nemá. A koná i rychle.  

 

PS: Tvrdíš, že ve vaší skupině to předsedové vědí, maj projednáno, tak je záležitost na minutu k odeslání.

Neboj, víme, kdo nám pošle z 1. ligy a ze 2.ligy.

Ale 2.ligu jsme přidali, aby někdo neřekl, proč jste neoslovili 2. ligu, u nás jsem obvolával a líbilo by se jim také.

+0 /-0 | 06.04.2021 18:57

paulz

To Pavel Ch: a vedení svazu jsem anketu předložil po ukončení a žádný problém s ní teda neměli. Koneckonců jak Ti řekl Petr Martin. Do té doby to ode mne nevěděl - řekli mu to jiní...A pokud by měl Petr Martin námitky proti uspořádání ankety, tak by mě asi neřekl že ji mám urychleně poslat na STK-tehdy se ještě nevědělo pro co bude Moravská Slavia.

+0 /-0 | 06.04.2021 18:15

Zmestabileho

Vše je řádně řešeno kompetentními orgány. Tak nevím proč tady to pozdvižení. STK mi potvrdila, že auto v daný čas převezmou. Pro jistotu jsem si to doma nechal anketně potvrdit s manželkou. Byli jsme dva pro, nikdo proti, nikdo se nezdržel. STK to takto jako podnět stačí a bude hned zítra ve věci konat.

+0 /-0 | 06.04.2021 17:42

paulz

To Pavle: kdybyste kontaktovali předsedy 1. ligy východ kde se to liší od kapitánů, nemám námitek. Ale jelikož jste to nechali měsíc a půl u ledu a pak vytvořili anketu pro všechna družstva 1 i 2 lig člověka může napadnout pouze jedno, jelikož je pravděpodobné že to v 2 lize neprojde, pak v návaznosti na to řeknete družstva to nechtěla a nezměníte systém nikde. Protože se to prostě z nějakého důvodu STK nelíbí nebo ten měsíc a půl vytváření ankety svědčí o něčem jiném? Navíc jste teď všem dali pouze 2 týdny na rozhodnutí, což je teda docela málo. takže je pravděpodobné, že některé oddíly ani neodpoví.Bez projednání v oddíle si nikdo souhlas s dvojkoly netroufne. 

+0 /-0 | 06.04.2021 17:41

Zmestabileho

STK koná! Zítra tam jedu s autem, tak to ještě potvrdím!

+0 /-0 | 06.04.2021 17:20

Zmestabileho

Pavel Ch požaduje zcela přirozeně, aby informace byla podána relevantní, oficiální cestou, v písemné formě.

+0 /-0 | 06.04.2021 17:18

Pavel Ch

Pánové, 

svaz má snad myslet vážně, že kdokoliv (promiň Pavle), ze své iniciativy udělá anketu, pošle telefonické zjišťování a to má být závazný podklad svazu pro největší změnu v 1.lize za posledních 30 let?

  Děkujeme za snahu a snaha se neminula účinkem, to je snad dobře. A STK koná.

----

 Nedalo mi to a kontaktoval jsem teď předsedu svazu. Nebyl to žádný jeho pokyn, aby jsi anketu udělal. Pouze si ho informoval, že máš vyjádření skoro všech týmů, co s tím a jestli počkat. On Ti řekl, pošli to předsedovi STK a aby si na poslední nečekal. Aby s tím mohla STK včas v přípravě nové sezóny pracovat. Byl předseda VV v kopii, ve vyjádření píšeš, že telefonické zjišťování. Ale  STK s tím pracuje. Poslala anketu předsedům (na vědomí kapitánům) všech skupin lig. Ok, přece.

+0 /-0 | 06.04.2021 17:18

Petr Koutný

Pavle....nepřipadá ti to jako kocourkov a v tom kocourkově ještě větší kocourkov..?

+0 /-0 | 06.04.2021 17:06

paulz

To Pavel Ch: to si snad děláš srandu. Ty kapitány a většinou i zástupce znám osobně. A pokud STK je považuje za nedůvěrohodné tak už nemám slov. 

+0 /-0 | 06.04.2021 17:06

xdavx x
PavelCh. To myslíš vážně???
+0 /-0 | 06.04.2021 17:02

Pavel Ch

Pavle, už jsem to psal, poslali jsme do 9 skupin anketu a nechtěli vynechat I.ligu východ.

 

Pokud jsou Tvá slova pravdivá, tak odpoví stejně, či se ti 3 (zdrž. hlasování) ještě třeba také vyjádří. Tak přec o nic nejde, ne. Nebo je obava snad, že odpoví najednou jinak?

Něco jsi z vlastní iniciativy vytvořil, poslal jsi to na svaz, svaz to nehodil pod stůl, ale v rámci toho koná.

  Ale nebude telefonicky ověřovat u předsedů, jestli je to pravda, co telefonicky řekli Tobě kapitáni, ale prostě si to nechá oficiálně emailem potvrdit. Až svazu někdo vynadá, že dvojkola jsou blbost, tak že 9 bylo pro, nikdo proti. A tady to máme písemně od nich podloženo.

+0 /-0 | 06.04.2021 16:57

paulz

Člověk si připadá jak blbec, kapitáni anketu to proberou v oddílech, na svazu pak měsíc a půl spí a pak rozešlou novou anketu na stejné družstva. Viktor Novotný souhlasil s anketou jak jsem ji uspořádal, Petr Martin taky a STK ze mne udělá idiota...taky z kapitánů co kdyby něco dělali za zády vedení oddílů...smiley

+0 /-0 | 06.04.2021 16:54

Zmestabileho

Přiznám se - taky zde píšu hlavně proto, abych byl součástí té velké věci, která se zde odehrává. A neumím se ubránit své ješitnosti - být po boku pánů takového... takového formátu.

+0 /-0 | 06.04.2021 16:53

xdavx x
Znestabileho, proč jsi měl opletačky ohledně Tempa Aichmaiere?
+0 /-0 | 06.04.2021 16:51

xdavx x
Paulz, chápu to stejně. Ale on ti Pavlík vysvětlí jak tě lituje, že pokládáš takové otázky.
+0 /-0 | 06.04.2021 16:49

Zmestabileho

No pánové - skvělá slovní přestřelka! Panu Koutnému se povedlo velkým osobním nasazením povýšit zdejší diskuze na skutečná literární díla svého druhu! Ostatně souběžná diskuze (mám na mysli tu diskuzi O ničem pod Článkem o ničem) je údajně v úvaze o její knižní publikaci. Mohla by to být již třetí knížka z celkového počtu 3 000 knih, které p. Koutný zamýšlí vydat a exkluzivně nabízet prostřednictvím svého s.r.o. prodejního kanálu.

+0 /-0 | 06.04.2021 16:49

Petr Koutný

Pavle - přeci by to vypadalo hloupě, kdyby si oddíly hlasovaly a dělaly co chtěly. To oddíly josu malí páni, to Strahov tady řídí kokrhání...aneb nějak tak by to řekla Nastěnka....Kocourkov hadra:)

+0 /-0 | 06.04.2021 16:47

paulz

To Pavel Ch: tak jste anketu co jsem spolu s kapitány a zástuci družstev vytvořil vlastně zrušili a teď záleží jak dopadne celkově nová co jste vytvořili za měsíc a půl? Chápu to dobře? 

+0 /-0 | 06.04.2021 16:45

xdavx x
Pavel Chrz, že jsi hloupý už dokazovat dal nemusíš.
+0 /-0 | 06.04.2021 16:37

Pavel Ch

David, Ty budeš asi hodně smutný člověk.

Ale nejsem nepřející, přeji všem, aby se mohli hlavně laugh

zkouším jít laughpříkladem,

ale u některých je to marné, marné, marné, jen hádky, hádky, hádky, maj jako koníčka.

+0 /-0 | 06.04.2021 16:15

xdavx x
Pavle Chrzi, ty máš problém pochopit psaný text? To se moc omlouvám, nevěděl jsem že jsi na tom tak špatně. Já vím, že inkluze a tak, a i to vysvětluje neschopnost svazu, ale možná bys měl spíš zkusit důchod na hlavu.
+0 /-0 | 06.04.2021 16:04

Petr Koutný

svět není černobílý, stejně tak jak náš svaz není pro šachisty...

+0 /-0 | 06.04.2021 15:48

Zmestabileho

Ale pane Petře Koutný, svět přece není takto černobílý, jak jej vidíte... :-). Nebuďte tak zahleděný a pošetilý...:-).

+0 /-0 | 06.04.2021 15:39

Petr Koutný

re Pavel a Zmesabileho - Je rozdíl pracovat pro svaz  a pracovat pro vedení tohoto svazu. To druhé bych opravdu nikdy nedokázal. Podepsat se pod soukrmé kšeftíky, podepsat se pod nezájem o oddíly a šachisty....brrr...to ne...

+0 /-0 | 06.04.2021 15:36

Zmestabileho

No jistě, vy kritici svazu, nekňučte tady pořád, a běžte pracovat, vždyť v šachách se práce dycky najde! :-)). Jen optimisticky dopředu - to si zapamatuj! 

 

 

 

+0 /-0 | 06.04.2021 15:32

Pavel Ch

Davide,

to mne fakt mrzí, že se koukáš za sebe a že jsi ničeho za svůj život nedosáhl.

 Že jen kňučíš, jak to jiní dělaj blbě. Ale třeba se Ti daří v jiných oblastech.

 To já radši vždy optimisticky dopředu. 

Kňučením nic nedosáhneš. To si zapamatuj.

Když už, je potřeba nabídnout ruku k dílu.

V šachách, že by se nenašla práce? laughlaughlaugh

 V klubech, krajích i na velkém svazu. Oni však kritici práci ne, práceangry

+0 /-0 | 06.04.2021 14:49

xdavx x
PavelCh. A o tom je právě povzdechnuti nad tím, že vám, ať už svazu či STK, chybí sebereflexe. Místo argumentu jen kňučité. Já bych se celkem styděl se podívat v padesáti za sebe a videt, že jsem za svůj život vůbec ničeho nedosáhl nebo noc nezměnil, nevylepsil. Samozřejmě bych si pomohl tím, že bych se mohl srovnat s nějakým bezdomovcem, ale to by mě neuspokojilo. Vam na svazu však vždy stačí jen ten jediný argument, knuceni a plácání se po ramenou jak to děláte dobřé. Nějak jsem si totiž nevšiml, že by ste mezi sebe někoho pustili. Vyberka na kamarády nepočítám, střety morálních zájmu už vůbec ne, to ani nejste schopni rozpoznat. Jste stejní kapřici jako kdekoliv jinde. Jestli je to vaše jediná obhajoba tak sorry jako.
+0 /-0 | 06.04.2021 14:37

Pavel Ch

Petře, Davide,

ok dál už beze mně, já jsem z pozice člena STK napsal k ankentě a trošku zkrotil Petrovy úvahy o -30% odlivu členské základny. Tím, že oproti konci roku 2020 je nyní (duben 2021) aktivních (-)16,5%, ale přitom překvapivě více zaregistrovaných, aktivních, než v dubnu 2020. Samotného mně to mile překvapilo (kdo nepřeje svazu, bude se čertit), ale je to tak.

 --------

  Teď už si se zas Petře vrátil k jinému tématu.....

V tom nebudu dělat oponenta ani dávat souhlas, že máš pravdu. Co dělá a nedělá svaz je/bylo/bude trošku vždy subjektivní hodnocení.

   Ale souhlasím.....

  Určitě oslovuj lidi, co jsou ochotni pro šachy pracovat, nejen na velkém svazu, ale i v krajích jich je nedostatek.

  Martin Petr vyzýval, aby měl protikandidáty.

 Po prvním fukčním období, kdy Viktor Novotný převálcoval Petra Herejka a spol. jsem byl z jiné části Moravy dotazován, jestli bych nešel do kandidátky proti Viktorovi. Nakonec ji nedali dohromady.

   My byli kritizováni na konferenci, když jsem byl ve VV (se V.Sejkorou, J.Papayem, P.Herejkem a dalšími), tak vím oč jde. Může někdo tvrdit, že jsme dělali lépe my, někdo, že lépe dnes, někdo může porovnat dle finančních možností. Někdo poobakrát dobře, někdo poobakrát blbě.

 

 Tak holt to vždy bylo, je bude. To k demokracii, spolkům a svazům patří. sad

+0 /-0 | 06.04.2021 14:20

Petr Koutný

Polonium - je vždy otázka jestli je tady svaz pro šachisty a nebo šachisti pro svaz. Mým pohledem to jsou šachisti pro svaz. Jestli chceme mít svaz, který vypíše soutěže, zajistí repre akce a bude vychovávat Mistra světa a rozdá si dotace mezi sebe, pak se omlouvám ,ale takový svaz já nechci. Přál bych sem si svaz, který bude posouvat šachy u nás. Který bude přicházet s nápady a vizemi a který bude měnit šachy. Který tady bude pro šachisty. Proč nemáme generálního sponzora extraligy? Proč vybrané peníze ze soutěží nejdou do odměn oddílům v soutěžích jak je to běžné na Slovensku. Proč musí debeta o možnosti hrát víkendově vzniknout od hráčů a svaz to ani nenapadne? Jak je vůbec možné, že prochází klientelismus na svazu? Jak podpořil svaz oddíly v této době? To že se vykašal na oddíly je každému jasné, teď tak nějak tuším, že odpálil i reprezentanty. Proč nedělají reprezentanti na svazovém youtube  přednášky? Proč nepíší články na svazový web? Však aspoň tak je mohl finančně podpořit. Ale ani to málo, co pro ně mohl udělat neudělal. Chceme se bavit o vybírání peněz od oddílů za neodehrané soutěže? Chceme se bavit o pokutách? Chceme se bavit o nesmyslnosti LOK, který je jen ždímáním peněz z hráčů do tak rozebrané svazové pokladničky? Ale ano, je tady rozdíl. Minulé roky se muselo svazu jen děkovat a musel se obdivovat. Teď si každý může říct co si myslí a snad to někoho na Strahově i trkne. Protože toto by trklo každého.... Toto opravdu není svaz pro šachisty, ale jsou tady tisíce šachistů co živí pár lidí na svazu. Toto mě nesmírně štve. 

+0 /-0 | 06.04.2021 14:02

Polonium

Svaz je za svou práci placený, tak by něco víc dělat mohl, protože toto se zdá jako minimum a smrdí to mikromanagmentem. Možná by se místo toho, co svaz dělá teď, jako že dělá, by se mohl soustředit na problémy, které jsou opravdu důležité, a dávat lidem důvody, proč šachy hrát. Dvě partičky týdně je opravdu směšné, YouTube kanál svazu je taky super a téměř vše se nechává na iniciativách samotných hráčů, jako je právě RP Šachy či šachy.cz. To i Slovenský svaz toho dělá víc, mi tak připadá. 

 

+0 /-0 | 06.04.2021 13:40

xdavx x

Tak kovid je celkem specificky, on ale svaz fungoval divne i pred kovidem. To ze se ted projevila jeho spatna organizace je vec jina. Byl v podstate cely rok nejake veci zmenit. Uplne by stacilo treba pro zacatek prehodnotit princip pokut. 

+0 /-0 | 06.04.2021 13:32

Petr Koutný

Mimochodem, snad už jsem neaktivní šachista. Důvod? nebudu podporovat tento šachový svaz. Až tu bude svaz, který se bude opravdu starat o šachisty, rád se opět budu registrovat. Takže u mě má svaz určitě o dušičku méně. 

+0 /-0 | 06.04.2021 13:10

Petr Koutný

Podle mě toto vedení svazu je nejhorší za posledních 30 let. To píši právě v tom, jak zklamal v tak těkých dobách jako je Covid. To co svaz udělal, tedy neudělal je příšerné a mě tím neuvěřitelně štve. Říkal jsem si, že mi je ukradený a jejich falešné úsměvy mi nevadí. Ale čím dál tím víc mi jejich nic nedělání vadí víc a víc. Přál bych sem si, aby se našla skupina lidí, kteří chtějí opravdu měnit šachy u nás. Otevřeně říkám, že nemám ambice pracovat pro svaz, ale byl bych rád kdyby se našli lidi, co ty ambice mají a ukázali těmto panáčkům jak se dělají šachy pro šachisty a ne jen pro sebe a své kamarády. Do voleb ještě daleko, ale bez přetvářky říkám, že začnu oslovovat lidi a budu se jich ptát, jestli by někdo nechtěl dělat šachy pro šachisty. přál bych sem si, aby příští volby byl konečně kandidát, který si zaslouží důvěru šachistů. 

+0 /-0 | 06.04.2021 13:06

xdavx x

PavleCh, ja jsem moc rad, ze alespon ty se k tomu vyjadrujes a jsi hromosvodem pro vyjadreni znechuceni nad soucasnym pristupem svazu. Současný i minulý předseda jsou neuvěřitelní alibisti a arogantni nabobové.

Vedeni svazu samo zpusobilo odliv aktivnich hracu, od svych 15 let jsem hral sachy aktivne a posledni dva tri roky, tedy jeste rok pred koronou me svaz naprosto sachy znechutil, a ve svem okoli znam alespon ctyri takové (a ne zrovna nazdarci). Nebudu se opakovat tim co kazdy vi (hazeni klacky pod nohy poradatelum turnaju v ramci nejakych mistrovstvi, kamaradickovani, rozdelovani financi podle pruhledneho klice - my tobe ty nám, neschopnost ohledne repre, neustale svazovani viny na nekoho jineho, nulova sebereflexe, prehnane castky za propagaci, ktera je v podstate nulova atd atd.), ale je fakt, ze v dobe korony jsem nejake podpurne aktivity svazu nezaznamenal, krome natahnutych dlani... To co dela/nedela svaz me neskutecne stve, a verim, ze nejen z duvodu umrti, ale hlavne z duvodu znechuceni svazem, se spousta lidi k aktivnimu sachu nevrati.

+0 /-0 | 06.04.2021 12:55

Pavel Ch

Pavle,

to je dotaz, když by se nechtěla samá dvojkola.

Jestli alespoň ušetřit termíny, že budou jedno / dvě /tři dvojkola a nebo alespoň so 2. a ne 1.liga či opačně.

 

 Cíl je, aby odpověděly všechny kluby, můžeme jim ještě před koncem připomenout.    

 

Petře, Pavle, já už zkoušen dvojkola, v 1. České a 2. České lize. Nesetkalo se to s kladnou odezvou.

Dělal jsem před 10 lety rozsáhlou anketu, téměř 200 odpovědí. Byla zde i citována. Konzervativní odpovědi s velkou převahou byly.

 

 Jistě doba se posouvá. A tak to má být: něco vymyslí svaz, něco návrh z členstva,  svaz na ně zareaguje.

+0 /-0 | 06.04.2021 12:40

Petr Koutný

Pavle CH. Mě jen zaráží, že aktivita jde od hráčů a ne od svazu. Svaz by měl být ten, kdo se snaží a posouvá šachy u nás dál. Měl by dávat oddílům návrhy a měl nechat na nich ať so odhlasují změny. Já vím, toto je ideální svět a trošku jiný svaz. Já jsem opravdu za to velk nic co dělá svaz na něj hodně naštvaný. Opravdu, na kafíčko bych s nimi nešel. 

+0 /-0 | 06.04.2021 12:24

paulz

To Pavel Ch: no anketu mě již nějaká dobrá duše přeposlala. Nějak ji moc nechápu, např. rozšiřující otázka jestli by se při dvojkolovém sytému měla 1. liga hrát v sobotu a 2. liga v neděli mě připadá jako z jiného vesmíru...Celkově mě připadá, že celá anketa i s průvodním dopisem má jediný účel, co nejvíc hlasů proti /spousta oddílů na to ani neodpoví/ a na dalších 10 let je vystaráno...Doufám, že se mýlím, ale hodně si rozmyslím jestli ještě někdy budu aktivní...

+0 /-0 | 06.04.2021 12:24

Pavel Ch

Pavle, Petře,

Pavle 3x píšu, neber to jako nedůvěru, díky za práci, 3x píši, ocenění, fajn, chopil ses toho sám.

Poslali jsem rozšířenou anketu do 9 skupin všech lig (předsedům i kapitánům). A jednu skupinu

(1.ligy východ) jsme z toho holt nevynechali.

 

Nebo jsme jí (1 skupinu z 9) měli vynechat? Byly tam otázky nad rámec Tvé ankety.

 

 Nebo jsme každému osobně z I.ligy východ  měli převyplnit, jak se vyjádřil?

 

Nebo ten dotaz začernit, že od nich už víme?

 

  Počkejme na výsledky, jusad

+0 /-0 | 06.04.2021 12:12

paulz

Tak si tam zavolejte  /telefony jsou u ankety/ a zeptejte se který kapitán to potvrdil bez projednání z celým klubem. Mě to projednání z celým klubem všichni potvrdili. A jestli si myslíte, že v 1. lize východ jsou kapitáni a zástupci lháři včetně mne běžte někam i z celým STK. Měsíc a půl to leželo na STK, přitom Martin Petr chtěl aby jsem anketu ukončil co nejdřív. 

+0 /-0 | 06.04.2021 12:03

Petr Koutný

Pavle - a tak bude lepší si dát kafíčko a nedělat pro odíly nic:) Však jak píšeš, když to vydrželo 30 let, tak to vydrží dalších dvacet.  Mohl bych stejně napsat, že platit dvoum lidem dopravu ze Slovenska na jeden zápas v jednom víkendu je pro mě dražší, než jim zaplatit dopravu ze Slovenska na dva zápasy v jednom víkendu. 

+0 /-0 | 06.04.2021 11:59

Pavel Ch

Petře, je to přesně naopak, rok od roku na konci roku je více a více členů.

 

A teď mám info, že aktivních členů kluby zaregistrovali pro rok 2021 k dubnu více než bylo zaregistrováno jako aktivních k dubnu 2020. 

Mně ta informace překvapuje, čekal jsem malý úbytek.

Můžeš si vyžádat offiko ze svazu.

+0 /-0 | 06.04.2021 11:57

Pavel Ch

 Já nevím, jestli má tak pracovat svaz, jak navrhuješ.

paulz: Znovu, Pavle, děkuje za Tvoji aktivitu.

Si vem, co může nastat, může se dotazovat předseda klubu, který je zároveň sponzorem nebo shání a určuje peníze na soutěže:

- "Proč jste udělali takovou revoluční změnu od vzniku 1.ligy po 30 letech od roku 1991?"

 - "Družstva si to přála" - "Máte podklady, pošlete mi je, mně jako předsedovi/sponzorovi se to vůbec nelíbí, to mi navýší výdaje, žádný email ze svazu nemám, nikdo se mnou mluvil".

 - "Promiňte jeden šachista, on teda není v žádné komisi, ale  je hrozně slušný a aktivní, obvolával kapitány a my mu věříme".

- "Kapitány? On bude platit ze svého ubytování? On chce po mně furt peníza na náklady a na svoji odměnu a navíc vůbec nevím, jestli ještě kapitánem bude.  A na tom základě, že někdo obvolával, ani ne vy, jste to udělali? To myslíte vážně? Už jste skončili nebo skončíte za 5 minut? Jdu psát na nss Koutnému".

 

    Sice to nemusí nastat, ale při možné největší změně od ročníku 91/92, co se 1.liga (jako druhá nejvyšší a vyšší než 2. liga) hraje, musíme jet oficiálně.

+0 /-0 | 06.04.2021 11:53

Petr Koutný

Pavle - asi důležitější než roční úbytek je směr čísla. Bude každým rokem klesat a nebo se zastaví pád? Možná si někdo řekne, že to ještě jeden rok zkusí. Jde často víc o směr pohybu, než o jedno číslo. A jestli svaz bude dalším rokem ignorovat oddíly, pak ten směr dolů bude pokračovat. 

+0 /-0 | 06.04.2021 11:44

paulz

To Pavel Ch: a to si jako někdo na svazu myslí, že nějaký kapitán v 1. lize východ rozhodl sám obzvášt kdy na to měl celý měsíc? Může si být každý jistý, že to v oddílech bylo projednávané. A taky jsem nepsal maily, ale osobně všechny obvolal. Taky jsem STK přidal i telefony na dotyčné osoby aby popř. se to dalo ověřit. 

+0 /-0 | 06.04.2021 11:41

Pavel Ch

Porovnání 31.12.  a duben 2021

21tis a 18tis je celkem (cca -15%), jsem psal.

zaplacných je: 13.756 říjen 2020 (jak jsi paulz vygooglil pro konferenci 2021) a zatím letos 11.486   (-16,5%).

  Zajímavé je, že je to více, jak vloni v dubnu, hodně jich kluby doregistrovávají během roku.

 Důležité, že odliv -20% a více nehrozí a tipl bych si na  -5% max. (zaplacení) jako relevantní údaj.

+0 /-0 | 06.04.2021 11:40

Pavel Ch

Petře, Pavle, upravuji příspěvek o přesné počty, 5 minut.

+0 /-0 | 06.04.2021 11:33

Pavel Ch

Paulz

Pavle, děkujeme za snahu každého. Za zaslané podklady.

Třeba jsi tím něco navodil, urychlil.

 Svaz ale ohledně věcí s přihláškami, nákladami musí komunikovat se statutáry. Nebo jimi pověřenou kontaktní osobou za klub. To jsou ti, co rozhodují o penězích na soutěže, o přihláškách a tom, zda je zatíží rozpočet s 2denními cesty nebo naopak ušetří. Ostatně rozhodují také, kdo bude kapitánem. Naopak kapitán může odejít do jiného klubu pro další sezónu a oni by nás sprdli, že jsme se nezeptali jich, že soutěž hrát nebudou za těchto podmínek.

  Neber to jako nedůvěru v Tvé výsledky. Děkujeme za ně.

Ale ještě jsme do otázek něco přidali a poslali kontaktním osobám klubů (kapitánům na vědomí také). 

S přidanými otázkami jsme to poslali i dalším ligovým soutěžím /družstvům.

 Uvidíme dle výsledku. Třeba bude na výchdě 1. ligy totožný. Samozřejmě by bylo komplikované, jednu skupinu hrát tak a jednu tak. Ale nepředjímejme výsledky ankety. 

+0 /-0 | 06.04.2021 11:30

paulz

Na webu je počet aktivní členů šachového svazu pouze tady https://www.chess.cz/pocty-delegatu-na-konferenci-sscr-2020/

a tady

https://www.chess.cz/pocty-delegatu-na-konferenci-sscr-2021/

A není to zdaleka 20 000 

+0 /-0 | 06.04.2021 11:23

paulz

To Pavel Ch: k té antetě svazu, ta se bude hodnotit celkově tj. ze všech oddílů nebo třeba 1. liga západ samostatně? Nějak jsem očekávál, že STK když dostala výsledek z 1. ligy východ se v první řadě bude zajímat co první liga západ jaký má názor. Protože pro volné termíny třeba pro extraligu jsou samozřejmě dvojkola v obou prvních ligách ideální. 

+0 /-0 | 06.04.2021 11:06

Petr Koutný

pavle, přímo ze stránek našeho svazu.... Organizační komise informovala, že k 19. 3. prošlo aktualizací údajů 18 405 členů ze 445 klubů. Stoupl počet členů bez registrace, který činí 7 293. Plných 55 oddílů (průřezově ze všech krajů) ještě neposlalo aktualizovaný seznam členů, za což jim hrozí sankce.

sankce, sankce, pokuty, pokuty...je mi z toho smutno. 

+0 /-0 | 06.04.2021 10:58

Petr Koutný

Pavle, čtu, sleduji a stále si říkám, že za poslední rok je toho opravdu tak na to kafíčko. Rok se nehraje, rok svaz spinkal a jestli se neprobudí ze zimního spánku, bude spinkat dál. Ale oprav mne a napiš, co udělal svaz pro oddíly? Mimo vybírání poplatků tipuji že nic. Nepočítám ten cirkus, kdy co týden odkládali soutěže. Ale jestli si na něco vzpomeneš a opravíš mě, budu jen rád. Petr 

+0 /-0 | 06.04.2021 10:48

Pavel Ch

Petře, co dělal šachový svaz?

 

Já čtu pravidelná hlášení, která dostávají předsedové klubů a kde je žádáno, aby byla poslána v klubech dál členstvu. Alespoň přeposlána předsedou těm, jak jseš Ty, kteří o činnosti svazu chtějí vědět ba i diskutovat.

 A pak čtu chess.cz, kde jsou denní zprávy + zápisy z jednání VV a komisí.

 Koho zajímá, ba chce diskutovat, dostává či najde si.

+0 /-0 | 06.04.2021 10:45

Petr Koutný

Pavle:) Já psal o kafíčku, protože ač mám velkou fantazii, nemám jí tak velkou abych pochopil co dělal náš šachový svaz poslední rok. Pro oddíly určitě opět nic. Tak snad jim chutná kafíčko, to je dle mé fantazie tak jediné, kde je vidím v pohybu:) 

+0 /-0 | 06.04.2021 10:37

Petr Koutný

Zdenku - ta výhoda hrát víkendově je v tom, že nemusíš hrát v sobotu a v neděli. Že si hráč vybere, kdy chce hrát a hlavně, když hraje jen za jedno družstvo, pak zahraje celý víkend a má měsíc volno. Z mé zkušenosti ze Slovenska, kde se tak hraje i 2.liga je to fajn. Samozřejmě, to nemusí vyhovovat každému. 

+0 /-0 | 06.04.2021 10:33

Pavel Ch

Petře,

šachový svaz řekne od kafíčka laugh.

 

V tomto to má na starost STK a 4.4. šla oficiální anketa (je tam ještě něco navíc) a krom kapitánům, tak i předsedům. Protože kapitán už může být v jiném klubu napřesrok a svaz jedná se statutárama resp. od nich s pověřenou kontkatní osobou klubu.

 Pak samozřejmě budou zveřejněny výsledky ankety.

+0 /-0 | 06.04.2021 10:31

Petr Koutný

Paulz - jestli bude úbytek do 30% bude to úspěch. Rok se nehrálo, statitisticky je přirozený úbýtek lidí díky úmrtí, s tím se nedá nic dělat. Počítám 10% je číslo, které +- tomu může opdovídat. Nahradit to mají žáci, ale rok nebyly ve škole a rok nebyly v kroužcích, tak tady to nebude dost na to, aby se o 10% opravdu propadla členská základna. Dalších 10% lidí  s tím může prásknout sama od sebe. Možná už o tom dlouho přemýšlela a váhala a za poslední rok zjistí, že když se nehraje, pak se nic nestane. A do mého tipu schází 10% a to tipuji na zánik oddílů. Stačí aby v okresním oddíle, který táhnul jeden člověk toho nechal. Oddíl může zaniknout a místní okresní hráči co hrají deset partií za rok nemusí chtít cestovat do další vesnice si zahrát šachy. Můj tip je mínus 30% a bude to úspěch. Četl jsem, že minulý měsíc nepodalo přihlášku cca 7500 hráčů!  5% úbytek je podle mě přání vedení svazu, který nic moc neví jak žijí oddíly. 

+0 /-0 | 06.04.2021 10:31

Zdeněk Janda

Pro 2. ligu to vidím nereálně. Co v případě, že družstvo nemusí mít z různých důvodů HM v sobotu k dispozici. Odhaduji , že by to nedělalo víc škody,  jak užitku .

+0 /-0 | 06.04.2021 10:30

paulz

No právě, když se termíny dvojkol znají dopředu není problém všechno přesunout na volné víkendy. Jak se do toho začne hrabat na poslední chvíli tak je to samozřejmě katastrofa....

+0 /-0 | 06.04.2021 10:21

Zaplji
No mne se ty soboty nelibi kvuli turistice, tajy se poradají o sobotach rapidy a blicaky. Nekteri i v sobotu pracuji nebo podnikatele nemaji cas. Predpar lety nam kvuli kolizi s mladeznickym mistrovstvim, kdy souperum meli chybet 3 lide, orelozili 2.ligu na sobotu. Protestovali jsme, ze nam bude chybet jeste vic lidi nez Zlinu B by chybeli 2 hraci a 1 funkcionar. Nic jsme ale nenadelali a dostali to prikazem hrat v dubnu v sobotu! Jeli jsme vyrazne oslabeni a prohrali. Nastesti jsme uz byli zachraneni... Jinak se tehdyrikalo, ze svaz ma pravo naridit zapas kdykoliv, treba i v sobotu od 23 hodin!!
+0 /-0 | 06.04.2021 10:12

paulz

Těžko říct jak to bude všechno vypadat. Jinak odhad od činovníka svazu na pouze 5% úbytek registrovaných šachistů se mě teda zdá hodně optimistický. 

+0 /-0 | 06.04.2021 10:00

Petr Koutný

Uvidíme co bude. Jaký bude úbytek šachistů, jaký bude úbytek oddílů a jestli přijdou změny, které by mohly oživit šachové soutěže. 

+0 /-0 | 06.04.2021 09:52

paulz

Zas tak strašné to v zimě nebude. Ale že může nastat na určitou dobu omezení, není úplně od věci. Což by u dvojkol šlo řešit úplně bez problémů. Pokud zůstanou jednokola, znamenalo by to nejspíš zase nedohrání soutěží. Koneckonců čekat řešení v tomto případě od naší federace je naivita. Vloni stačilo dohrát v extralize dva víkendy a nemusel vzniknout paskvil extraliga o 14 a 15 kolech, který se při nějakém omezení prakticky nedá dohrát.

Jinak je zajímavé, že třeba na Slovensku ještě letos v březnu byla od federace nabídka pro kluby extraligy, pokud budou ochotní odehrát extraligu v létě na jednom místě, zaplatí svaz polovinu nákladů na ubytování a stravování všem družstvám. Což teda nevyšlo, ale aspoň tam má federace něco snahu dělat. Ne to zabalit jako u nás v lednu a klídek. Však družstva nejsou pro federaci důležité.....Důležité jsou dotace od státu....

+0 /-0 | 06.04.2021 09:35

Zaplji
Pekna anketa! Myslim ale, ze se zase hrat nebude! Vedci rikaji, ze pokud se nenaockuje cely svet vcetne chudych africkych a jinych zemi, vzniknou tam nove nebezpecnejsi mutace! Vakciny se budou muset predelat a cely kolotoc zakazu, ruseni soutezi, karanten, plnych nemocnic a ockovani vypukne nanovo! Vedci rikaji ze uz za 9 mesicu.... Jinak minuly stav mi vyhovoval, sobota pochody s Klubem ceskych turistu a nedele zapasy xruzstev. Osobne bych oba dny hrat nechtel...Jedine v zime, kdyz pochody nejsou!
+0 /-0 | 06.04.2021 08:03

Petr Koutný
A Šachový svaz za pár let řekne, že vikendově nikdo nechtěl hrát. Díky Pavle za anketu. Je super ukázat že to chceme i jinak, než si na Strahově u kafíčka někteří myslí.
+0 /-0 | 06.04.2021 07:32